Ford Escape/Kuga

Gepost door Bird Nerd 
Ford Escape/Kuga
20-04-2018 01:32












Bron en meer foto's: [www.motor1.com]

De lampenunits en sowieso voorspatbord zijn een beetje des nieuwe Mazda3 Focus








In motorisch opzicht is er nieuws te verwachten in de vorm van de 1.5 EcoBoost driecilinder benzinemotor (150/182 pk) die in de Fiesta ST en Focus debuteerde. Verder is er weer een 2.0 EcoBoost, al is het niet zeker of die ook weer voor Europa bedoeld is. Want Ford zal vermoedelijk meer potentieel zien in een veel schonere aandrijflijn: een plug-in hybride die de 1.0 EcoBoost als basis krijgt. Momenteel heeft Ford twee diesels in de aanbieding: een 1.5 TDCi en een 2.0 TDCi, het is goed mogelijk dat Ford nog maar een van de twee aan zal bieden.

Bron: [news.bitauto.com]

Wat een slappe hap weer dat exterieur, typisch Ford. Alweer die lelijke vissenbek... Wat mij betreft is het hoog tijd dat Ford een nieuw ontwerpteam op poten zet.
Die blije neus kan op een Fiesta nog wel maar dit...? Wat een armoe. Wil je goeie rijeigenschappen maar dan ook een wat stoer/geslaagd design dan ga je wel naar Mazda. Krijg je er ook een mooier interieur voor terug
En wat grotere foto's:







De rest: [www.motor1.com]
Re: Ford Escape/Kuga
09-01-2019 20:17
Hmm, beetje dubbel gevoel. Ik rijd nu een Kuga ST-Line; een lekkere kloeke bak met een stoere/onverzettelijke uitstraling. Deze nieuwe overtuigt mij nog niet meteen. En profil wel maar met name de neus oogt iel en te lief. Mijn inziens door die bolle neus met lage grille (voetgangersveiligheid?) en door de verticale mistlampen/openingen. Vermoedelijk is de getoonde versie een Titanium (of een Trend Edition). Bij de Fiesta Titanium heb ik namelijk exact datzelfde. Hopelijk komt er dan ook een speciale voorbumper voor de ST-Line die beter oogt (net als bij de Fiesta).
Waarom zou dit een Ford zijn? En geen Hyundai Tucson? Of één van de 6000 andere identiek gelijnde A->B vervoerders?
Re: Ford Escape/Kuga
09-01-2019 23:24
Quote
s velthuis
Waarom zou dit een Ford zijn? En geen Hyundai Tucson? Of één van de 6000 andere identiek gelijnde A->B vervoerders?

Omdat er achterlichten van een Fiat Tipo op zitten moody smiley
Quote
Wouter82
Quote
s velthuis
Waarom zou dit een Ford zijn? En geen Hyundai Tucson? Of één van de 6000 andere identiek gelijnde A->B vervoerders?

Omdat er achterlichten van een Fiat Tipo op zitten moody smiley

Inderdaad, een Fiat zou ook best kunnen... Vroeger werd er op een mule of testauto nog wel eens een gril van een ander merk geplakt als afleiding. In de huidige eenvormigheid is dat amper meer nodig. De hele camouflage is eigenlijk amper meer nodig. Die vestigt er vooral de nadruk op dat het nog iets nieuws is.
Tja je wordt daar aan de ander kant van de plas doodgegooid met SUV's van de Japanse en Koreaanse concurrentie. De nieuwe Explorer lijkt van voren op de Toyota Highlander en deze Escape van achteren op de nieuwe RAV4 nut smiley Vroeger wilde Aziatische auto's juist op Europeanen lijken..
Inderdaad, ik vind de achterkant ontzettend Toyota. Of Subaru. Grof, straalt niks uit, met van die reflectoren die er zo willekeurig op geplakt zijn, terwijl Toyota het juist een beetje begint te leren. En de neus is dan weer een mislukte variant van de Jaguar E-Pace. Wat is dat toch dat Ford het design van voormalige dochters 'kopieert'? De Aston Martin/Jaguar-grille zien we al (te) lang bij Ford en Lincoln gaat nu met veel meer succes op de Jaguar-toer. Die compacte crossover onder de Kuga doet me qua proporties trouwens in zijn geheel aan de E-Pace denken.

Als je trouwens kijkt naar wat concurrent GM ervan bakt, de Chevrolet Equinox en GMC Terrain, dan is daar sprake van een minstens zo diepe designcrisis. Misschien doet men er bij Ford of GM goed aan om Peter Schreyer aan te stellen, die bij Hyundai-Kia toch is gedegradeerd ten koste van Luc Donckerwolke.
Ford kwam in 1998 met de Focus 1. Een revolutie na de Escort (die ook leverbaar bleef). De achterlichten langs de achterstijlen, de scherpe koplampen, een paar strakke lijnen langs de carrosserie, een new edge dashboard. De Fiesta van 2008 is wat mij betreft na 11 jaar nog steeds een bij de tijdse designtopper. Ze konden echt wel ontwerpen daar. In dat licht bezien, is dit toch één grote teleurstelling? Als je dan toch allemaal hetzelfde maakt, maak het dan ook echt hetzelfde. Da's nog wel praktisch, dan zijn onderdelen in elk geval gewoon uitwisselbaar en kun je dealerschappen vervangen door universele garages. Hoef je niet meer zo ver.
Quote
s velthuis
Ford kwam in 1998 met de Focus 1. Een revolutie na de Escort (die ook leverbaar bleef). De achterlichten langs de achterstijlen, de scherpe koplampen, een paar strakke lijnen langs de carrosserie, een new edge dashboard.

Leuk zo'n revolutie maar je ziet dat het na 1 generatie alweer flink afgezwakt is. En dus niet echt een houdbaar iets. De huidige Focus is heel mainstream qua design.
Quote
P Klieder
Quote
s velthuis
Ford kwam in 1998 met de Focus 1. Een revolutie na de Escort (die ook leverbaar bleef). De achterlichten langs de achterstijlen, de scherpe koplampen, een paar strakke lijnen langs de carrosserie, een new edge dashboard.

Leuk zo'n revolutie maar je ziet dat het na 1 generatie alweer flink afgezwakt is. En dus niet echt een houdbaar iets. De huidige Focus is heel mainstream qua design.

Daarom zijn wasmachines ook al decennia vierkant en wit. Herkenbaar en snel te vergeten. Museum zullen ze nooit halen.

Vergelijk het met popmuziek: zoiets als de bohemiam rapsody kan maar één keer. Maar het is wel een onvergetelijke, veel besproken evergreen. Veel van de huidige popmuziek is dezelfde millennial whoop eenheidsworst. Herkenbaar, snel te verkopen, evergreen status zal het nooit krijgen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-01-2019 11:58 door s velthuis.
Re: Ford Escape/Kuga
10-01-2019 13:04
Nou, hier word ik absoluut niet warm of koud van. De neus lijkt wel een cartoon vis. Veel te happy en daar zit je nou juist niet op te wachten bij een stoere SUV.
Re: Ford Escape/Kuga
04-02-2019 15:02
Jammer van die gigantische voorhang, alsof de vooras bij een botsing een tik heeft gehad en 30 cm naar achter geschoven is.
Re: Ford Escape/Kuga
04-02-2019 18:08
Ik vind 'm mooi. Een goede vervanger van de Kuga en C Max. Als Ford NL de prijs een beetje in de hand weet te houden kon dit wel eens een succes worden.
Re: Ford Escape/Kuga
04-02-2019 20:25
Vind vooral de raamlijn wat te suf.










Jammer, zelfde i30-achtig saai dashboard uit de Focus
Eerste spionagefoto's van de Kuga:





Bron: [worldscoop.forumpro.fr]

Impressie:





Bron: [www.autoexpress.co.uk]

Impressie:





Bron: [www.kolesa.ru]

De nieuwe Escape/Kuga wordt op 2 april gepresenteerd.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-03-2019 20:39 door Rutger DC.
Re: Ford Escape/Kuga
25-03-2019 22:43
Die witte is de Focus Sedan?
Quote
Wouter82
Die witte is de Focus Sedan?

Ja inderdaad, daar zat ik ook al naar te kijken. Je zou zeggen dat men niet voor niets ook een Focus sedan test, wellicht krijgen geselecteerde Europese landen en bijvoorbeeld Turkije de nieuwe Focus sedan wel (ingevoerd vanuit China). In Nederland zou het ook wel een leuke uitbreiding zijn voor naast de Mazda3, Toyota Corolla en Honda Civic (maar er zal hoe dan ook weinig vraag naar bestaan).
Re: Ford Escape/Kuga
26-03-2019 21:08
Je zou de Mondeo kunnen opschorten. Die is op geen enkele markt meer relevant en een Focus is inmiddels ruim genoeg om eventuele D-segmentsedanklanten op te kunnen vangen. Los van de Mondeo, ze moeten hem óók als Active en als ST uitbrengen big smile smiley
Of gewoon mensen voor de gek houden. De Corolla TS is ongeveer even groot als de Avensis Wagon, maar de Corolla zal men wel massaal aanschaffen winking smiley
Quote
Wouter82
Je zou de Mondeo kunnen opschorten. Die is op geen enkele markt meer relevant en een Focus is inmiddels ruim genoeg om eventuele D-segmentsedanklanten op te kunnen vangen. Los van de Mondeo, ze moeten hem óók als Active en als ST uitbrengen big smile smiley

Eens dat de Mondeo praktisch overbodig is. Of nou ja, praktisch... Alleen als Hybrid is de Mondeo nog een beetje interessant geprijsd en de bagageruimte van een Focus Wagon is veel groter dan die van de Mondeo Wagon Hybrid. Nu vind ik een Focus Wagon geen mooie auto en een Mondeo Wagon wel, maar rationeel pleit er maar bar weinig voor de Mondeo.

De elders in Europa verkrijgbare Renault Megane sedan zou ik hier ook wel willen zien, maar ook hier geldt dat zo'n auto waarschijnlijk maar nauwelijks klanten trekt.
Mooie auto, maar die had van zoveel andere merken af kunnen komen. Dus niet echt typisch Ford, voor mijn gevoel.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close