Suzuki Vitara facelift (2018)

Gepost door D-C 
Er was nog geen topic voor de vernieuwde Suzuki Vitara, terwijl er al sinds maart 2017 mee wordt getest. Met het Autosalon van Genève in aantocht, wat een passend moment zou zijn voor het debuut, zijn hier alsnog de foto's. De Vitara zal eindelijk leverbaar worden met de 1.0 Boosterjet benzinemotor, die de oude 1.6 vervangt. Suzuki's Vitara is een belangrijk model voor Suzuki, de auto heeft het altijd aanzienlijk beter gedaan dan de SX4 S-Cross in Europa en Australië. In Europa worden er ieder jaar minimaal 70.000 exemplaren van verkocht. In Nederland zat de klad er in 2017 duidelijk in en met diverse nieuwe concurrenten die de afgelopen maanden verschenen, komt een facelift dan ook als geroepen.

Maart 2017:

Augustus 2017:

Bronnen:
[www.caradvice.com.au]
[www.caradvice.com.au]
Oh, juist nu zijn er weer nieuwe spionagefoto's nut smiley Volgens AutoWeek moeten we nóg langer wachten op de Vitara facelift dan Genève. Dat duurt echt te lang, Suzuki!

Bron: [www.autoweek.nl]

Hopelijk blijft het Japanse klokje in het dashboard gehandhaafd !
Ik hoop ook echt dat de 1.0 turbo geleverd wordt in de Vitara. Ik heb deze auto lang bovenaan mijn verlanglijstje gehad. Heb op het Vitara forum veel over deze auto gelezen. Maar toen bleek dat de Vitara met de 1.6 motor zelfs moeite had met het trekken van een compacte caravan ben ik afgehaakt. De 1.6 had gewoon te weinig koppel bij een te hoog toerental.
Natuurlijk heeft Suzuki de 1.4 Turbo. Een geschikte caravantrekker, maar die uitvoering was mij veel te duur.
En het lijkt misschien wat tegenstrijdig, een caravan trekken met een 3 cilinder 1.0 turbo, maar mijn huidige Focus 1.0 Ecoboost bewijst dat het heel goed kan.
Uitgelekte foto's:

De vernieuwde Vitara debuteert waarschijnlijk samen met de opgefriste Celerio en gloednieuwe Jimny dit najaar in Parijs.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close