Mercedes Benz S-Klasse W223 2020

Gepost door BENZine 
Dat zou inderdaad niet moeilijk moeten hoeven zijn. Het front bestaat eigenlijk uit maar vier losse onderdelen, een bumper, grille en twee koplampen dus daar zou je relatief makkelijk meerdere versies van moeten kunnen maken. Desnoods met ook een net afwijkende motorkap. Ook de achterkant bestaat voor bijna de helft uit bumper, dus daar zou ook meer variatie mogelijk moeten zijn.
Waarom fabrikanten denken dat mensen een mega scherm als dashboard willen is mij een raadsel.
In mijn E-klasse en in de huidige S vind ik het prachtig en heel strak (werkt ook fijn), maar waarom het dan nu nog groter moet (en rommelig bovendien) dat ontgaat mij volledig.
Ik heb overigens nog wel de hoop dat die brede glimmende plastic pianolak strook ook in een fraaie matte houtsoort leverbaar is, in dat geval kan het geheel er al een flink stuk beter uitzien.
Die middenconsole vind ik er best goed uitzien. Maar waarom niet een gewoon dashboard? Wat is de meerwaarde van zo'n goedkoop ogende iPad? Ik vind het dashboard van de huidige S geen gezicht dus dat ze die lelijke iPlank overboord hebben gezet is wat mij betreft een goeie zet. Ik ben erg benieuwd hoe het nou zit met dat gat achter het dashboard.

Het nieuwe stuur vind ik er goed uitzien, het past alleen niet in een limo zoals de S. Meer iets voor in een sportievere auto.

Volgens mij is er geen auto met meer "pianolak"-delen in het interieur dan deze. Wat zal dat er armoedig uitzien na 2 dagen gebruik eye popping smiley. Ik begrijp niet waarom dit materiaal en masse gebruikt wordt in de autoindustrie. Net als Gullideckel denk ik dat het er in de S een stuk beter uitziet in mooi mat hout.

Uiterlijk wordt het een weinig vernieuwende auto. De grote grille is het enige wat de S onderscheidt van de overige Benzen. Blijkbaar is Mercedes er ook van overtuigd dat een dure limo een te grote grille moet hebben. De A8 heeft ook zo'n grote brede bek. BMW heeft het idee in de 7 op een nog extremere manier toegepast, behalve breed ook nog eens hoog. Ook niet echt fraai maar wel gedurfd.

De achterkant is vrij anoniem en moest natuurlijk ook chroomstrip over de breedte krijgen net als de 7 en de A8.

Ik ben benieuwd hoeveel procent van de S-klasses verkocht wordt in het zwart. Minimaal 80% lijkt me. Net als het percentage blauwe platen vrees is smiling smiley.
MBdoubleyou
Ik vind het dashboard van de huidige S geen gezicht dus dat ze die lelijke iPlank overboord hebben gezet is wat mij betreft een goeie zet.

Daar ben ik het niet mee eens, ik vind het widescreen er juist fantastisch uitzien en het zorgt voor een rustig geheel (ipv losse schermen voor tellers en info/navi). En het werkt ook heel prettig, alle info op één groot scherm. Na de W126 is er wat mij betreft geen mooier dash geweest in de S-Klasse.

Na de Vision EQS is het eigenlijk geen verrassing hoe het interieur van de nieuwe S er uit ziet. Qua opzet is het erg eender. Het is alleen jammer dat Mercedes het niet heeft aangedurfd all the way te gaan, maar heeft gekozen voor die lelijke ipad achter het stuur.

Ik vind het interieur van de huidige S ook veel mooier, maar als je dan toch op de moderne tour gaat, doe het dan volledig en overtuigend.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-05-2020 15:47 door TYN.
Dat is misschien juist voorbehouden aan de EQS...
Gullwing
Waarom fabrikanten denken dat mensen een mega scherm als dashboard willen is mij een raadsel.

Inderdaad, vind het niets en oogt altijd goedkoop m.i.... .
Tja snap dan ook niet waarom niet meer mensen voor een fatsoenlijk merk gaan zoals Mazda (niet te vergelijken met MB, dat was mijn bedoeling ook niet). Iig een merk zonder grote nepgaten in bumpers, nepuitlaten, grote schermen e.d. Of willen stiekem de mensen dat toch wel...? PSA heeft gare infotainment maar blijkbaar voor genoeg mensen geen dealbreaker..
Inderdaad, off-topic.

Ivanov
AutoWeek Moderator

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-05-2020 16:52 door Ivanov.
Kiezen voor een Mazda als het design van Mercedes of BMW je even niet aanstaat? Als het eten bij de Librije je een keer minder goed smaakt ga je de volgende keer toch ook niet naar Mack Donalds? grinning smiley
Lezen is ook een kunst....

(niet te vergelijken met MB, dat was mijn bedoeling ook niet)

Ging me meer op dingen als schermen en andere dingen wat men denkt dat kopers eigenlijk niet willen
Nog beter, een Renault Mégane drinking smiley
MCDubbellU

Bedoeling of niet, het staat er toch echt eye rolling smiley

MCDubbellU
Tja snap dan ook niet waarom niet meer mensen voor een fatsoenlijk merk gaan zoals Mazda
Gullwing
Nog beter, een Renault Mégane drinking smiley

Volgens mij wil jij inmiddels niet anders meer... grinning smiley
MCDubbellU
Ging me meer op dingen als schermen en andere dingen wat men denkt dat kopers eigenlijk niet willen

Gek genoeg (ik moest er eerst ook weinig van hebben...) wennen die schermen wel. Sterker nog, in mijn E-Klasse zit ook een reusachtig scherm en ik zou het niet meer willen missen. Naast de W213 heb ik ook een A207 cabriolet met een klein beeldschermpje, en als ik daar instap dan ervaar ik dat echt een beetje als behelpen. Bij de W213 heb ik alle info (tellers, navi, media, temperstuur etc) voor mijn neus en dat werkt heel prettig.
Offtopic 0f niet Ivanov maar het blokkeren van reacties van diverse forumgebruikers bij reacties op Vag is te zielig voor woorden. Stop dan met het forum. Het beleid van AW is zeer laakbaar on deze.
Gullideckel
MCDubbellU

Bedoeling of niet, het staat er toch echt eye rolling smiley

MCDubbellU
Tja snap dan ook niet waarom niet meer mensen voor een fatsoenlijk merk gaan zoals Mazda

nut smiley ja hele goeie reden om de tekst erna maar gewoon compleet te negeren en een zin in kleine stukjes te onderverdelen
Gullideckel
MCDubbellU

Gek genoeg (ik moest er eerst ook weinig van hebben...) wennen die schermen wel..

Toen mijn broer bij Tesla werkte heb ik vaak mee kunnen rijden of mee gereden. Zolang het scherm makkelijk en logisch te bedienen is het best prima. Sowieso, alles went na een tijdje lijkt me. Maar ik vind touch screen op mijn iphone soms ook niks, iig niet als ik iets moet typen
Touchscreens en touchpads ben ik ook geen fan van. De huidige E en S hebben grote schermen maar die zijn puur voor informatie. Bediening gebeurd middels menuknop en diverse rechtstreekse knoppen, of middels spraak. Het scherm zelf hoef je dus nooit aan te raken waardoor het ook mooi schoon blijft. Een touchpad zit er bij mij nu ook in maar die gebruik ik nooit.
Re: Mercedes Benz S-Klasse W223 2020
17-05-2020 17:01
CDVDP
Offtopic 0f niet Ivanov maar het blokkeren van reacties van diverse forumgebruikers bij reacties op Vag is te zielig voor woorden. Stop dan met het forum. Het beleid van AW is zeer laakbaar on deze.

Als je er klachten over hebt: autoweek@autoweek.nl. Het forum is hier niet de juiste plek voor.

Ivanov
AutoWeek Moderator
Ivanov
CDVDP

Als je er klachten over hebt: autoweek@autoweek.nl. Het forum is hier niet de juiste plek voor.

Ivanov
AutoWeek Moderator

Dank, zal ik doen.
Lekker strak, dat nieuwe dashboard.
Stuur en middenconsole vind ik geslaagd (ik heb het even niet over de bediening, puur het uitzicht). Maar dat rommeltje achter het stuur? iPadschermpje en een afvalbakje erachter???? Dat ziet er dan weer helemaal niét uit.
Natuurlijk veel goedkoper te maken. 2 schermpjes ipv tig knoppen, bekabeling etc etc.
Ik vraag me af of de s klasse doelgroep hier op zit te wachten, veelal toch oudere 40+ winking smiley mensen
Die mega hud zal wel een waar spektakel worden, dat gat is zo groot, daar zal wel een projector inzitten die de halve voorruit kan voorzienv an info
Gullwing
Ik vraag me af of de s klasse doelgroep hier op zit te wachten, veelal toch oudere 40+ winking smiley mensen
Veel grotere doelgroep zijn twintigers en dertigers in Dubai, Moskou, LA en Beijing.
Wouter82
Gullwing
Veel grotere doelgroep zijn twintigers en dertigers in Dubai, Moskou, LA en Beijing.

haha, nee.
Prima neusje wat mij betreft. Niet zo mooi als z'n voorganger maar ik ben allang blij dat ze de op-zn-kopgrille er niet opgezet hebben...
Inderdaad, en ziet er ook een stuk stijlvoller uit dan die belachelijke BMW 7-neus.
Dacht dat 7-serie FL even wennen was en wel mee zou vallen. Nou zag 'm vandaag rijden en die grille was echt niet te doen

Mooie neus, juiste vorm van de grill. Veel mooiere neus dan die van de onlangs gepresenteerde E-Klasse facelift.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-06-2020 13:54 door Gullideckel.
Gullideckel

Jmmr maar ben bang dat het een 13 in 12 S klasse wordt, ook geen coupés meer, onbegrijpelijk en Tesla achtig interieur. In laatste autoweek staat test van Lexus Ls tegenover S klasse. De afwerking van de Lexus is zoveel mooier dan de S klasse, ook duidelijk zichtbaar op de foto's overigens.
CDVDP
In laatste autoweek staat test van Lexus Ls tegenover S klasse. De afwerking van de Lexus is zoveel mooier dan de S klasse, ook duidelijk zichtbaar op de foto's overigens.

Vind je dat? Vind ik niet. Afschuwelijk dashboard in die Lexus, alleen al die enorme jaren 80 draaiknoppen aan weerszijden van de tellerunit, hoe verzinnen ze het....

Het interieur van de huisige S staat wat mij betreft op eenzame hoogte, daar kan de concurrentie (en zeker Lexus) niet aan tippen.
Gullideckel
CDVDP
In laatste autoweek staat test van Lexus Ls tegenover S klasse. De afwerking van de Lexus is zoveel mooier dan de S klasse, ook duidelijk zichtbaar op de foto's overigens.

Vind je dat? Vind ik niet. Afschuwelijk dashboard in die Lexus, alleen al die enorme jaren 80 draaiknoppen aan weerszijden van de tellerunit, hoe verzinnen ze het....

Het interieur van de huisige S staat wat mij betreft op eenzame hoogte, daar kan de concurrentie (en zeker Lexus) niet aan tippen.
Vormgeving en afwerking zijn volgens mij verschillende aspecten.
Foto's zeggen natuurlijk natuurlijk niet alles.
Geloof maar dat Lexus de afwerking standaard is in luxe segment op dit moment, de vormgeving is kwestie van smaak.
CDVDP
Geloof maar dat Lexus de afwerking standaard is in luxe segment op dit moment, de vormgeving is kwestie van smaak.

De S-klasse is al 40 jaar de maatstaf in dit segment.
Carfanatic
CDVDP

De S-klasse is al 40 jaar de maatstaf in dit segment.

Regel een proefrit van 48 uur in Lexus LS en rij langs Mercedes dealer, bekijk het zelf dan rustig, suc6.
Ik heb ze met elkaar vergeleken en Mercedes interieurs (geldt ook voor de E-Klasse) komen op mij hoogwaardiger over dan dat van de vergelijkbare Lexus-modellen. Bij Lexus zit het allemaal ook goed in elkaar, maar bij elk model (ook de LS) knap ik enorm af op bepaalde onderdelen (knoppen en/of paneeltjes). Ieder z’n meug zullen we dan maar zeggen.
Mijn ervaring is dat Europese auto's vaak luxer en voornamer ogen dan vergelijkbare Japanse auto's,
maar na een paar garagebezoeken ga je de Japanse auto's toch veel meer waarderen. Ik wil geen Europese auto meer.
Buiten dat ik het niet met je eens ben, is daar gelukkig garantie voor bedachtwinking smiley
BenzTown
Buiten dat ik het niet met je eens ben, is daar gelukkig garantie voor bedachtwinking smiley

Ja want achteraf iets oplappen is beter dan vooraf een goed product afleveren thumbs up
De foto's zijn vast wat onhandig genomen want het paneel van de ruitbediening ziet er heel vreemd uit.

Nog vreemder: het lijkt erop dat de ruitbediening hetzelfde wordt als de buitenspiegelverstellng: eerst een knopje omzetten om te bepalen of je het linker- of rechterraam wil openen. Lijkt me heel onhandig.

En een heel groot touchscreen in de deur, dat ontbrak er nog maar aan. Nog meer vette vingers. Ik vind het helemaal niks al die aanraakschermen.
Zou die deur niet gewoon een technologische showcase zijn van de firma Canatu? Aangezien het een deur is uit de huidige S-Klasse en niet lijkt aan te sluiten op het dashboard van de nieuwe S. Ook is de plaats waar normaal gesproken de raambediening zit leeg gelaten, dat lijkt me niet een keuze van de Mercedes designers.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.