Mercedes Benz S-Klasse W223 2020

Gepost door BENZine 

Nieuwe Mercedes-Benz S-klasse buiten de deur

Mercedes-Benz is al druk in de weer met de ontwikkeling van een volledig nieuwe generatie van zijn vlaggenschip: de S-klasse. De auto is nu voor het eerst in productietrim opgedoken.

Nouja, productietrim... De koets van deze zevende generatie van de S-klasse is fanatiek bedekt met plakkers, maar de auto die onder het camouflagemateriaal schuilgaat is toch echt Mercedes' nieuwe vlaggenschip. De auto is al eerder opgedoken, al was hij toen nog 'verkleed' als de huidige S-klasse.

Mercedes-Benz lijkt haast te maken met het ontwikkelen van een hagelnieuwe S-klasse, ondanks het feit dat de huidige generatie pas sinds 2013 meedraait. De laatste generaties S-klasse waren zo'n zeven tot acht jaar op de markt. Dat zou erop wijzen dat deze compleet nieuwe 'S' pas omstreeks 2020 op de markt komt.

Veel valt er helaas nog niet te zeggen over de nieuwe generatie S-klasse. Mogelijkerwijs kiest het merk voor meer aluminium en koolstofvezel. Hoe dan ook: het gewicht wordt ongetwijfeld verder teruggebracht, iets dat samen gaat met de lancering van een reeks efficiëntere motoren. Liefhebbers van de Coupé, de Cabriolet en de Maybach-uitvoering kunnen uiteraard op terugkeer van hun favorieten rekenen. Uiteraard stampt Mercedes zijn nieuwe vlaggenschip vol met nieuwe, geavanceerde technologie. Wat de Duitsers voor de gadgetliefhebbers in petto hebben, wordt komende jaren duidelijk.

Bron: Autoweek

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-02-2018 09:05 door BENZine.
Ik vind de huidige nog steeds een bijzonder fraaie en statige auto. Meer dan een A8 of 7 Serie. De lat zal wel weer nog hoger gelegd worden! Alleen nieuwe designtaal van MB staat mij niet zo aan..
Hij lijkt er een stukje slanker op te worden. Wat meer gestrekt ook zo te zien, want even dacht ik dat we hier de Lang-versie zien maar bij nader inzien lijkt dit toch de korte versie te zijn.
Wel komisch, met een BMW in het kielzog.
Die BMW ziet er trouwens veel breder uit dan die nieuwe S. Ook hier weer die licht gekromde onderste raamlijn, vreselijk. Ook de achterpartij is weer zo'n afzakker. Mercedes, zet die Gordon Wagener maar in de showroom, want dat design de afgelopen jaren is niet best
B56
Die BMW ziet er trouwens veel breder uit dan die nieuwe S. Ook hier weer die licht gekromde onderste raamlijn, vreselijk. Ook de achterpartij is weer zo'n afzakker. Mercedes, zet die Gordon Wagener maar in de showroom, want dat design de afgelopen jaren is niet best

Ben het met je eens, maar Mercedes boekt het ene verkoop record na het andere. Vind veel Mercedessen op dit moment niet om aan te gluren. Chique is anders. Met de laatste facelift hebben ze zelfs de huidige S-KLASSE verminkt.
dca492
Met de laatste facelift hebben ze zelfs de huidige S-KLASSE verminkt.

Wat een onzin, die facelift was zo minimaal dat ie zeker niet het verschil kan maken tussen een mooie auto en een verminkte auto.

Ik vind de grote Benzen (E en S) nog steeds top, net als de grotere BMW modellen 5- en 7-Serie. De kleinere C-Klasse vind ik te klein en gedrongen waardoor de verhoudingen niet kloppen, en dat geldt nog meer voor de CLA en toekomstige A sedan. Maar deze nieuwe S-Klasse lijkt er weer prima uit te gaan zien, met de juiste belijningen en verhoudingen. Precies zoals potentiele kopers van zo'n auto het graag zien thumbs up.
Verminkt vind ik een beetje overdreven, het is alleen iets minder subtiel geworden

BENZine
dca492

Wat een onzin, die facelift was zo minimaal dat ie zeker niet het verschil kan maken tussen een mooie auto en een verminkte auto.

Ik vind de grote Benzen (E en S) nog steeds top, net als de grotere BMW modellen 5- en 7-Serie. De kleinere C-Klasse vind ik te klein en gedrongen waardoor de verhoudingen niet kloppen, en dat geldt nog meer voor de CLA en toekomstige A sedan. Maar deze nieuwe S-Klasse lijkt er weer prima uit te gaan zien, met de juiste belijningen en verhoudingen. Precies zoals potentiele kopers van zo'n auto het graag zien thumbs up.
Spijker, kop. Maar je kan hier beter voor een Japanner gaan want autoliefhebbers en Duits schijnt hier niet samen te kunnen gaan.
michel1975
BENZine
dca492

Spijker, kop. Maar je kan hier beter voor een Japanner gaan want autoliefhebbers en Duits schijnt hier niet samen te kunnen gaan.

Zie de AMG modellen, en facelift m.i. verre van subtiel, smaken verschillen. Mercedes verkoopt er niet minder om, maar van de subtiliteit van Das Haus vwb design is m.i. niets maar dan ook niets meer over, helaas. want blijft een absoluut topproduct, benchmark in het topsegment. Zo tevreden???

Uiteraard met de LS als goede 2e... .

haha nut smiley
dca492

Zie de AMG modellen, en facelift m.i. verre van subtiel, smaken verschillen. Mercedes verkoopt er niet minder om, maar van de subtiliteit van Das Haus vwb design is m.i. niets maar dan ook niets meer over, helaas. want blijft een absoluut topproduct, benchmark in het topsegment. Zo tevreden???

Het design van Mercedes weinig subtiel vinden en dan de Lexus LS als goede 2e aanwijzen.... zie je het zelf allemaal nog wel een beetje helder? confused smiley
dca492
michel1975
BENZine
dca492

Je hoeft mij niet tevreden te stellen hoor.
BENZine
dca492

Het design van Mercedes weinig subtiel vinden en dan de Lexus LS als goede 2e aanwijzen.... zie je het zelf allemaal nog wel een beetje helder? confused smiley

Zeker, een beauty, heb er al in gereden, geweldig!!!!!!!!

Met alle respect, maar ik kan dit toch moeilijk subtiel noemen.
Op een steile helling kan je er een flinke rib-eye op grillen.
Joël D.

Met alle respect, maar ik kan dit toch moeilijk subtiel noemen.

In Nederland zit er keurig een nummerplaat op de grille gemonteerd en dat breekt de grote grille uiteraard, verder is de LS in het echt een zeer fraaie wagen. Nieuwe designtaal van Lexus schijnt voorlopig goed aan te slaan want er zijn al veel orders voor de nieuwe LS in de USA bijvoorbeeld.
Moet je nu in elk Mercedes topic je eigen natte droom presenteren?
Het begint iets zieligs te worden, of is het eigenlijk al.
Doe eens normaal puber. Beslis zelf wat en waar ik wat schrijf.
Oei gevoelige snaar geraakt? Hup lekker in die Citroen van je stappen en je frustraties van je afrijden. Doe je je oren dicht en doe je net of je in een Lexus rijdt.
Gewoon negeren, dca492. Andermans verongelijktheid, terwijl jij alleen maar je mening uit, is niet jouw probleem.
Deze S lijkt dan weer iets kleiner heb ik het idee. Dat gevoel had ik toen de W140 werd opgevolgd door de W220. Maakt niet uit, maar ik vind de huidige gewoon erg mooi.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-08-2018 09:39 door BENZine.

Alle foto's: [www.carscoops.com]

Pff wanneer gaat deze trend eens voorbij..

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-02-2019 23:16 door Bird Nerd.
eye popping smiley Het zal toch niet waar zijn … ??? crying smilie
Laten we hopen dat dit tijdelijke meuk is wat we niet in het definitieve model zullen zien.

Laten we hopen dat dit tijdelijke meuk is wat we niet in het definitieve model zullen zien.

Met een wat minder dikke bezel (de zwarte onranding) zou het er iets beter uit zien, maar fraai vind ik het voorlopig niet.
Het ziet er gewoon verschrikkelijk en after-market uit, kan mij niet voorstellen dat iemand dit koopt en dus ook niet dat het uiteindelijk zo zal worden. In een "oh-wat-ben-ik-toch-groen-bezig"-Tesla kan ik het mij nog voorstellen maar toch zéker niet in een S-Klasse, altijd het toonbeeld geweest van smaakvolle klasse-auto's met dito interieurs.
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes Benz S-Klasse W223 2020
14-02-2019 09:56
Gelukkig kun je er altijd een handdoekje overleggen.
Smaakvolle interieurs mis ik al een tijdje in de S-klasse...
D2 maar dan met vierkante haakjes er omheen
Smaakvolle interieurs mis ik al een tijdje in de S-klasse...

Wat mij betreft nog steeds de meest smaakvolle in z'n klasse. Strakke lijnen, één geïntegreerd scherm voor alle functies en top materialen. Daar kan de BMW 7 toch net niet aan tippen naar mijn mening, en de A8 al helemaal niet met z'n vette-vinger-touchscreens.
Anonieme bezoeker
14-02-2019 12:39
idd het huidige vind ik juist fraai en erg rustgevend. Maar je kan het natuurlijk erg bont maken, met wit leer en rode verlichting grinning smiley
Ik vind ook de S-klasse juist smaakvol. Mooi één vloeiend geheel met een rustige opbouw zonder tig knopjes

Je kan het altijd zo 'smaakvol' maken als je wilt.. grinning smiley

Kan de voorruit niet ook meteen door een touchscreen worden vervangen?
Ja kan lullen wat je wilt, maar ze hebben we goed over de bereikbaarheid van het scherm nagedacht....
Historisch moment: Bird Nerd en BENZine die het met elkaar eens zijn.
Halleluja!

grinning smiley

Ze hebben beide gelijk.winking smiley
Mmm, als je ziet hoe het scherm overloopt op de middeltunnel lijkt mij dat dit niet een of andere ad hoc opstelling is van schermen die de gegevens van het testwerk moeten aflezen, maar echt hoe het gaat worden. Jakkes.
Gewoon de opstelling van de Volvo S60 dus maar dan met een scherm.

Bizarre hellingshoek voor een Touch screen, bij Volvo staat dat veel meer rechtop ipv schuin onderuitgezakt.
Laten we hopen dat die impressies er wel héél ver naast zitten ...

Zie ik daar nou ook al nepuitlaten?sad smiley
Anonieme bezoeker
12-04-2019 13:53
Achterlcihten van de CLS zo te zien, ik ben bang dat deze een stuk minder mooi wordt dan de huidige.
Mooi dat er onder het beeldscherm een vakje is gecreëerd voor de poetsdoek ….
Wat zou dit kille vormeloze schermen-dash een enorme achteruitgang zijn t.o.v. het mooie en stijlvolle W222 dashboard. Mercedes wil blijkbaar graag op Tesla lijken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-04-2019 11:51 door BENZine.
Ondanks de schermen (achter het stuur is wel heel erg een ipad er achter geplakt zeg) vind ik het interieur en verder niet kil uit zien. Maar toch nog typisch Mercedes. Al geef ik de voorkeur aan een MB interieur zo'n al die schermen
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.