Fiat 500X facelift (2018)

Gepost door D-C 
Fiat 500X facelift (2018)
01-01-2018 21:04
Jeep komt dit jaar met een opgefriste Renegade; Fiat doet dus mee met een vernieuwde 500X. Fiat kennende zijn de wijzigingen beperkt. Het achterhaalde motorenaanbod kan best een opfrisser gebruiken, zeker voor de Nederlandse markt waar de auto is geflopt. Fiat kennende zit dat er nog niet in...

Bron: [www.autoitaliaevolution.it]
Ontzettend leuke en zwaar ondergewaardeerde auto, die FIAT 500 X.
Zolang Marchione vindt dat een nieuwe motor te duur is (duurder dan de Fire engine van 35j oud blijven bouwen) en niet inziet dat die duurdere motor meer verkoop zal genereren, blijven ze bij Fiat in hetzelfde cirkeltje

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-01-2018 09:19 door Reyner.
Maar even afwachten. Het wordt tijd dat de nieuwe firefly motoren naar Europa komen.
Met een up to date infotainment systeem en de 3 cilinders met lage co2 uitstoot wordt de 500x een stuk aantrekkelijker op de Nederlandse markt.
Blijf dit een leuke auto vinden. Begrijp niet zo goed waarom het ding zo is geflopt hier. De prijs zou het probleem niet hoeven zijn. Vergelijkbaar met de Opel Mokka. Daarvan snap ik niet dat ie niet is geflopt smiling smiley.

Bron: [worldscoop.forumpro.fr]

De 500X krijgt dus 500 facelift-achtige achterlichten.
Nice!

Hopelijk met standaard LED, het design van de auto vind ik tijdloos, maar de details lopen wat achter: verlichting en infotainment. Dat zou FCA aan mogen pakken!
Fiat is in Nederland bijna een kansloos project geworden met zo weinig dealers. Fiat zou in Nederland moeten gaan kiezen voor verkoop via internet.
Je moet het Marchionne nageven; van voorloper op motorgebied tot achterloper. En dat in slechts 10 jaar tijd!
Lancia Lover
Je moet het Marchionne nageven; van voorloper op motorgebied tot achterloper. En dat in slechts 10 jaar tijd!

Dat is inderdaad jammer, de nieuwe blokken komen er wel aan:

[www.autoedizione.nl]

Alsmede een "mild hybrid" systeem. Maar FCA zal ook met EV's moeten komen. De plug in hybrides kunnen dan overgeslagen worden.

Die 3 cilinder turbo met 100 á 120 pk moet snel komen voor wat betreft de Nederlandse markt. Buiten NL doet FCA het wel goed, ook in Europa.
De NL markt had het woud aan bijtelling tarieven van de afgelopen jaren.
De punto/mito/pinda met de 1.3 mjd deden het toen wel goed, door incentives vwb MRB, BPM en bijtelling.
Met die nieuwe motoren (1.0 T en 1.3 T) wordt het misschien nog wat met de verkopen van de 500x. Het zal echter dweilen met de kraan open blijven, want de rest van het gamma is stokoud.
De enige afgeleide variant die ik wel mooi vind. Op foto's vond ik het niks maar irl vind ik hem erg chique en ook best groot ogen
Wat een verrassing, die achterlichten. smiling smiley
Fiat is inderdaad niet fantastisch goed bezig, dat avontuur in de V.S. kan alleen maar enorm veel geld kosten. Echt beter lijkt het voorlopig ook niet te worden. Keurige facelift, dat wel.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close