BMW 7 Serie G11/G12 LCI (facelift) 2018

Gepost door BENZine 
Dat is rap, zie ze amper rijden nog. Of zou het daar juist voor nodig zijn, deze facelift?
Ik zie ze juist veel. En terecht, het is een prachtige auto. Maar eind 2018 is ie alweer 3,5 jaar op de markt, en is het dus gebruikelijk dat ie een facelift krijgt (zo gaat dat al sinds jaar en dag bij Mercedes, BMW en Audi). Maar zo te zien wordt het slechts een bescheiden faceliftje.
Ik mag toch hopen dat ze bij BMW nu eindelijk wakker zijn geworden en gaan besluiten om de achteruitrijcamera 'a la VW' te verstoppen achter het bmw embleem. Zelfs bij een bmw 760 zie je dat ding gewoon hangen. Dat noemt zich dan premium. confused smiley

veel mooier

BMW unveiled the latest 7-Series in 2015 and the model is facing stiff competition from the all-new Audi A8 and facelifted Mercedes S-Class. The company is responding by updating its flagship sedan and spy photographers recently car the model undergoing cold weather testing.

As you can see in the photos, the styling changes will likely be minor and include updated fascias and new headlights. The model could also be equipped with a revised grille and modified taillights.

The interior should also see a minor refreshing but details are limited at the moment. Most of the focus will likely be on new technologies and reports have suggested the car could adopt a new digital instrument cluster called “Live Cockpit.” The display will reportedly be similar to the one used in the 8-Series and Z4 concepts.

Speaking of technology, the facelifted 7-Series could have an improved semi-autonomous driving system. There have been reports the model could come with Level 3 technology but BMW’s head of autonomous driving projects recently suggested that technology won’t arrive until 2021.

Under the hood, we can expect to see an updated engine lineup that is more powerful and eco-friendly. The 740e iPerformance, in particular, is expected to have a 2.0-liter TwinPower Turbo four-cylinder engine, an upgraded electric motor, and new batteries which have a higher energy density. These changes could enable the model to have a longer electric-only range as well as an output of approximately 390 hp (290 kW). [www.carscoops.com]

Vooral op deze foto zie je goed dat de nieuwe achterlampen in de stijl zijn van de X4, Z4, 8-serie en komende 3-serie

Alle foto's en info: [www.carscoops.com]
Nog even en er kan een Flying Lady bovenop de nieren.
De achterlichten lijken wel mooi te worden (laat ze straks bij de 5 LCI ook maar zoiets doen, die zien er nu al wat ouderwets uit), de grill is wel erg groot, en qua interieur zie ik nog bijna geen veranderingen (op het teller-display na).
Oh...ohhh een touchscreen voor de kachelfuncties...
Als je naar het interieur van de nieuwe generatie's audi A8/A7/A6 kijkt, dan doet het interieur van de bmw 7 al wel al verouderd aan hoor.

Achterzijde van de bmw ziet er veelbelovend uit.

De voorzijde met de grill is afwachten. 'Less is more' luid(de) de uitspraak altijd. Maar bij de 3 grote duitser lijkt het tegenovergestelde te gebeuren. Je vraagt je af wanneer deze trend van alsmaar groter een keer gaat stoppen.
Bird Nerd
Waar zie je dat?

In jouw post met die 2 interieur foto’s inzoomt op de bovenste, dan zie dat dat display tussen de ronde draaiknoppen een touchfuntie heeft voor bepaalde taken zoals bv luchtstroom richtingen enzo
Ahja, in principe heb je gelijk maar is hetzelfde als in de huidige smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-07-2018 03:53 door Bird Nerd.
Het is nu wel duidelijk dat ze bij BMW een karikaturist als designer hebben aangenomen... De ex-hoofddesigner van SsangYong toevallig? Het gaat echt totaal de verkeerde kant op met dat merk.
Ah, de enorme nieren van de X7 gaan gecopypaste worden naar andere modellen? Nou, geweldig...
Wat de wansmaak de laatste tijd bij BMW. Protserig en grove lijnen, gaten enz. Waarom kon het vroeger wel gewoon ingetogen en stijlvol?
Bird Nerd
Waarom kon het vroeger wel gewoon ingetogen en stijlvol?

Designs van Chris Bangle (E60/E65) waren ook uitgesproken.
Ja door wat bijzonders neer te zetten en niet alleen de details. Dit is vooral grotesk
Een combinatie van een heel algemeen basisontwerp met protserige details, het design waar vroeger Aziatische auto's om werden bekritiseerd.
tja, voor die nederlanders die het niet mooi vinden doen ze het niet. Chinezen hebben wel geld, en vinden glimmers blijkbaar mooi.
ziet er een stuk beter uit zonder al het chroom thumbs up
Ik vind het er niet uitzien. En als BMW dan zo nodig een buitenproportionele grill op de 7 wil plakken maak er dan wel een échte grill van, en niet één die voor een groot deel nep is (dicht met zwart plastic). Vind ik net zo erg als de dichte nep-uitlaten van Audi en VW, en topklasse-onwaardig.
Dit begint wel heel erg op dit te lijken..

BENZine

Vind ik net zo erg als de dichte nep-uitlaten van Audi en VW, en topklasse-onwaardig.

Die nep uitlaten gebruikt Mercedes ook hoor.

@ Klieder: Dat zal dan alleen bij de C300 Hybrid zijn, verder heb ik het bij Mercedes nog nooit gezien. Bij de hybride uitvoeringen E350e (en ook de C350e) zijn het gewoon kokers waar de uitlaten daadwerkelijk achter zitten.

BENZine
@ Klieder: Dat zal dan alleen bij de C300 Hybrid zijn, verder heb ik het bij Mercedes nog nooit gezien. Bij de hybride uitvoeringen E350e (en ook de C350e) zijn het gewoon kokers waar de uitlaten daadwerkelijk achter zitten.
Volgens mij zijn ze fake bij alle C klasse diesels. Bij mij ook. Ze lijken dan wel echter dan hierboven, door AMG pakket, maar nog steeds fake.

Ziet er niet uit.
Idd volgens mij bij alle diesels van MB zijn het fake uitlaten. Renault, Opel, die hebben ze ook.
Klopt, ook bij de E-klasse bv. Daar heb je twee uitlaten links maar de bumper heeft dezelfde openingen als bij de benzineversies maar dan dicht gemaakt [www.netcarshow.com]
Ja, zo heb ik ze ook inderdaad. Briljant gezicht, 's ochtends in de kou. Komt alleen wat damp linksonder de bumper vandaan. nut smiley
BENZine

en hier z'n eeneiige tweelingbroertje:
auto55.be

Voorop de BMW X7 zit een knoert van een grille. Eentje waar, zeker in onze contreien, de reacties op z’n zachtst gezegd over uiteenlopen. We noteren er twee verschillende verzuchtingen over. Er is enerzijds de omvang, en de stilistische implicaties die daarmee gepaard gaan. En anderzijds zien we op fora, Facebook en dergelijke aangevoerd worden dat de twee nieren nu zo dicht bij elkaar zitten dat het quasi één grille is. Daarmee geeft BMW een typerend en geliefd stijlkenmerk op.

Eerste foto vernieuwde 7

Intussen stoomt men in München een vernieuwde 7-Reeks klaar. Daarvan is zopas de eerste foto uitgelekt. En jawel, ook die heeft nieren die uit hun voegen groeien. En het chroomlaagje (dat al lang plastic is) lijkt zelfs harder dan tevoren te glimmen. In China smullen ze van dit soort van kenmerken, maar is het niet wat te kitsch voor de Europeanen? Je ziet bovendien dat de feitelijke opening in de grille een stuk kleiner is dan de omlijsting.

Weg Angel Eyes

Er is nog meer om over na te denken. Het design van de nieuwe koplampunits is eveneens goed zichtbaar op deze eerste foto. Zowel de omlijsting als de invulling wordt strakker. Van de klassieke ‘angel eyes’ (de geheel of gedeeltelijke ronde dagrij- of standlichten) schiet nog hooguit een milde suggestie over. Al het ronde is al verdwenen als sneeuw voor de zon. Er lopen wellicht ook wat fans van het merk rond die dat betreuren.

Nu we toch bezig zijn met oplijsten: dit specifieke exemplaar heeft uitgesproken sportief gelijnde voorbumpers met grotere luchtinlaten (gedeeltelijk namaak) en een nieuwe motorkap waarin scherpere vouwlijnen zijn geïntegreerd. BMW zelf heeft nog geen details over de vernieuwde Siebener bekendgemaakt.
W212
Ja, zo heb ik ze ook inderdaad. Briljant gezicht, 's ochtends in de kou. Komt alleen wat damp linksonder de bumper vandaan. nut smiley

De nieuwe A klasse heeft het ook. Ik kan even geen foto vinden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close