Renault Clio V

Gepost door RikRace 
Renault Clio V
14-09-2017 13:42
Clio V -> verwacht in 2019! Testen is begonnen..........

Bron: [www.motor.es]

Modedit: "Renault" toegevoegd aan de topictitel (CorZa)

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-01-2019 14:40 door CorZa.
Re: Clio V
23-09-2017 15:36
Benieuwd of ze wel eens meer premium materialen gebruiken ipv al dat goedkoop ogend plastiek
23-09-2017 17:22
RikRace
Clio V -> Testen is begonnen..........

Welnee. Dat testen was al bezig voordat de vorige geïntroduceerd was...
05-04-2018 00:35
15-01-2019 17:40
heeft meer weg van een flinke facelift?
Huidige Clio met de neus van een Megane. Tsja.
16-01-2019 10:01
Dat lijkt me geen nieuw model...
16-01-2019 14:29
Hopelijk is het een impressie, want dit zou ronduit teleurstellend zijn. Nu zien we de laatste tijd wel vaker gezien dat autofabrikanten de levensduur van modellen oprekken (Yaris: twee facelifts, Avensis: twee facelifts, up! krijgt een tweede facelift, Punto etc.), maar nu Peugeot en Opel straks een werkelijk nieuwe 208 en Corsa in stelling zetten en Volkswagen en Seat met de Polo en Ibiza niet over een nacht ijs zijn gegaan, is een opfrisbeurt wel erg karig. Hopelijk is dit gewoon gedaan door een creatieveling die ons op het verkeerde been probeert te zetten.
21-01-2019 19:05
@Rutger DC: Clio komt op een nieuw onderstel. Facelift is dus absoluut geen sprake van.

Deze zou, volgens een bron op Worlfscoops, vooral qua achterlichten erg in de buurt zitten.

Modelletje schijt de 'RS-line' of RSi te zijn, vervangers van respectievelijk GT-line en GT.

Zal morgen de dag zijn?
[www.facebook.com]
21-01-2019 19:24
21-01-2019 19:25
Als het een compleet nieuw model is zijn ze in ieder geval qua uiterlijk wel heel conservatief dicht bij de hudige gebleven. Als ik uit moet gaan van dat blauwe schaalmodel lijken zelfs veel naden (deuren, bumpers, etc) op exact dezelfde plek te zitten...
21-01-2019 19:34
D Elzinga
Als het een compleet nieuw model is zijn ze in ieder geval qua uiterlijk wel heel conservatief dicht bij de hudige gebleven. Als ik uit moet gaan van dat blauwe schaalmodel lijken zelfs veel naden (deuren, bumpers, etc) op exact dezelfde plek te zitten...

Wat mij betreft de meest verfoeide uitvinding in de autoindustrie de afgelopen 25 jaar: het 'familiegezicht'. Sinds dat op grote schaal is doorgevoerd kunnen fabrikanten toe met 1 model dat ze in een paar maten van xs tot xl op de markt brengen. Sindsdien is alles 13 in een dozijn geworden. Omdat een panda niet op een 500 hoefde te lijken, de 500 niet op een punto, de punto niet op een barchetta, de barchetta niet op een bravo en de bravo niet op een multipla had je allemaal unieke auto's. Was veel leuker.
21-01-2019 19:41
Foie Gras
Modelletje schijt de 'RS-line' of RSi te zijn, vervangers van respectievelijk GT-line en GT.

Zou leuk zijn als de RSi terug komt. thumbs up
21-01-2019 20:00
D Elzinga

Dat is uiteraard niet waar. De veranderingen die er zijn worden op het model 43x zo klein weergegeven. Jouw conclusie is dus voorbarig.

Laten we hopen dat de impressie in de buurt zit, proporties zijn net wat sportiever. Leuk.
21-01-2019 20:12
Vind ook de impressie erg dicht bij het uiterlijk van de huidige zitten. Ben benieuwd naar het eindresultaat, maar dat het slechts een evolutie wordt lijkt zeker. Zelfs de Polo wijzigt meer bij een generatiewissel.
21-01-2019 21:04
Ik zou het verschil van de impressie met de huidige uit mijn hoofd niet eens kunnen aanwijzen...
21-01-2019 21:08
Tsja, zo zou een ander weer geen overeenkomsten met de huidige kunnen aanwijzen.
Zo zijn er ook mensen die het verschil tussen auto's alleen in de kleur kunnen aanwijzen.

Dat is nou net het verschil tussen autokenners en autorijderswinking smiley
21-01-2019 21:10
Foie Gras
Tsja, zo zou een ander weer geen overeenkomsten met de huidige kunnen aanwijzen.
Zo zijn er ook mensen die het verschil tussen auto's alleen in de kleur kunnen aanwijzen.

Nou, ik durf mezelf toch best een autokenner te noemen. Maar misschien laat ik het hier hopeloos afweten, wie zal het zeggen.
21-01-2019 21:13

Vrees helaas het laatste.
21-01-2019 21:22
Nou, je moet hem toch knap scherp op het netvlies hebben dan.... Maar een revolutie qua design wordt het in elk geval niet.
21-01-2019 21:23
Evolutie van buiten, revolutie van binnen. Dat schijnt het idee te zijn.
21-01-2019 21:25
Ik kan niet wachten.
21-01-2019 22:00
Uiteraard moeten we voor het definitieve oordeel maar de officiele foto's en info afwachten, maar ook op die impressie zie ik een auto die meer overeenkomsten dan verschillen toont met de huidige Clio. Maar goed, mijn laatste bezoek aan de opticien is alweer twee jaar geleden...
21-01-2019 22:09
Foie Gras

Ooit wel. Om tegenwoordig nog auto's uit elkaar te kunnen houden moet je meer een auto-autist zijn...
21-01-2019 22:14
Foie Gras

Vrees helaas het laatste.

Want jij ziet hier wel verschil in? Als ik heen en weer scroll kan ik inderdaad wat verschillen zien. Zal me op de openbare weg niet opvallen. Net als pas geleden toen ik achter twee Polo's stond en er letterlijk pas na een paar minuten achter kwam dat het twee verschillende waren. Omdat van één de achterlichten omgedraaid waren. Geen idee wat oud of nieuw was, maar het was een beetje verschillend. En net als de Kadjar/Scenic. Ook identiek. In de binnenspiegel geen idee wat er achter me rijdt. De moeite van het uitzoeken of onthouden ook niet waard in elk geval. Renault zat even op de goede weg, maar nu zijn het dezelfde schaamteloze copypasters geworden als andere 13 in een dozijndozenbouwers zoals Ford en Audi. Niets creatiefs meer aan.

21-01-2019 22:34
D Elzinga
Uiteraard moeten we voor het definitieve oordeel maar de officiele foto's en info afwachten, maar ook op die impressie zie ik een auto die meer overeenkomsten dan verschillen toont met de huidige Clio. Maar goed, mijn laatste bezoek aan de opticien is alweer twee jaar geleden...

Dat zal het zijn dantongue sticking out smiley
21-01-2019 22:41
Foie Gras
D Elzinga

Dat zal het zijn dantongue sticking out smiley

Of niet iedereen raakt ervan in katzwijm als een fabrikant besluit om een recht chroomstripje krom te buigen... In het verleden zijn er facelifts geweest die ingrijpender waren dan wat een fabrikant tegenwoordig een nieuw model durft te noemen. Op zich verrassend, je zou -ondanks de toegenomen regeldruk- verwachten dat de huidige stand van de techniek juist interessantere vormen en ontwerpen zou opleveren in plaats van steeds meer copy paste. Steeds weer teleurstellend wat dat betreft. Zal wel niet meer beter worden, vrees ik. Zelfs de nieuwe EV's, zoals die van Mercedes en Audi is weer gewoon 13 in een dozijnspul, zelfs met een uiterlijk wat doet alsof er een ICE in de neus zit. Het kan blijkbaar echt niet meer creatiever.
21-01-2019 22:55
Gelukkig werkt u niet op de designafdeling. Ik heb niet het idee dat u enig design(strategy) ervaring of kennis bezit.
21-01-2019 23:25
Foie Gras
Gelukkig werkt u niet op de designafdeling. Ik heb niet het idee dat u enig design(strategy) ervaring of kennis bezit.

Helaas de mensen die daar wel werken ook niet meer. Die gebruiken alleen nog maar Google afbeeldingen en een kopieerapparaat. Iets creatiefs of origineels komt er nergens meer uit. Ik wachtte echt met smart op de dag dat er weer een keer een fabrikant zou komen die het lef had om zoiets als een Multipla. een betaalbaar B-segment cabriootje of middenmotor coupeetje op de weg te zetten. En dan iets wat meteen herkenbaar was als dat model. Ik heb alleen niet meer de hoop of illusie dat dat ooit nog gaat gebeuren. Designstrategie doet namelijk helemaal niet meer ter zake. Het moet gewoon snel en veel verkopen en dus grijs, onherkenbaar en 13 in een dozijn zijn. En in geval van een auto ook de illusie wekken dat het hoog op de poten staat en je er een (stads)jungle mee kunt doorploegen. De rest doet niet meer ter zake. Hoe saaier, hoe beter, dat geldt voor ieder hedendaags produkt. Mits er wel een bekend en duur logo op staat, dat is wel belangrijk. En dat is de enige strategie die nog telt.
21-01-2019 23:28
U bent gelukkig de genie in ons midden die alles van binnenuit kent. Bizar dat u niet op de positie van CEO of hoofdontwerper zit. Vast ook dezelfde hogere opleiding als hen genoten, en ervaring in de branche? Of valt ook dat tegen?
21-01-2019 23:32
Foie Gras
U bent gelukkig de genie in ons midden die alles van binnenuit kent. Bizar dat u niet op de positie van CEO of hoofdontwerper zit. Vast ook dezelfde hogere opleiding als hen genoten, en ervaring in de branche? Of valt ook dat tegen?

Ik denk hoger, eerlijk gezegd.
21-01-2019 23:34
En ook daar verliest u geloofwaardigheid. Haha, wat een hoogmoed bezit u...
21-01-2019 23:37
Maar als je een beetje meer te weten wilt komen wat merken en ontwerpen tegenwoordig doen, moet je eens bij de jeugd gaan kijken. Daar is het wel aardig te zien. Merken zijn van alle tijden en een Levi's was ook vroeger al niet echt te onderscheiden van een C&A, maar inmiddels is het wel echt doorgeslagen. Het gaat alleen nog maar om het merklabeltje, meer doet echt niet meer ter zake. Dat alle telefoons hetzelfde uiterlijk hebben is niet erg, alleen die met het appeltje als logo zijn interessant. Iedere zwarte polo is hetzelfde, alleen die met balr erop zijn 25 keer zo duur. Meer onderscheid is niet nodig. Daarom kan een A1 ook gewoon 2 keer zo duur zijn als een identieke Polo, alleen de vier ringetjes op de neus tellen. De rest is bijzaak. Fabrikanten hóeven dus ook helemaal geen moeite meer te doen om iets bijzonders te maken. Het wordt toch wel verkocht. Geldt voor de komende Clio ook. Lekker vertrouwd, da's genoeg.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-01-2019 23:38 door s velthuis.
21-01-2019 23:39
Hier heeft u ongetwijfeld grondig onderzoek naar gedaan, zou de artikelen graag lezen. Wat zijn de, geldige, bronnen?
21-01-2019 23:40
Foie Gras
En ook daar verliest u geloofwaardigheid. Haha, wat een hoogmoed bezit u...

Tja, dat zou kunnen. Daar oordeel ik verder niet over.
21-01-2019 23:59
Foie Gras
Hier heeft u ongetwijfeld grondig onderzoek naar gedaan, zou de artikelen graag lezen. Wat zijn de, geldige, bronnen?

Ik heb er zo'n beetje dagelijks mee te maken. Maar er is ook wel over geschreven, hier bv:

[www.gelderlander.nl]

[www.forza-refurbished.nl]

[www.kidsenjongeren.nl]
22-01-2019 07:25
Foie Gras

Mag iemand vanuit zichzelf nog met een betoog komen of moet dat ook al copy-paste zijn?
22-01-2019 10:07
s velthuis
Designstrategie doet namelijk helemaal niet meer ter zake. Het moet gewoon snel en veel verkopen en dus grijs, onherkenbaar en 13 in een dozijn zijn. Hoe saaier, hoe beter, dat geldt voor ieder hedendaags produkt. Mits er wel een bekend en duur logo op staat, dat is wel belangrijk.

Volgens mij ís de strategie van fabrikanten juist om alle auto's in hun portfolio op elkaar te laten lijken. Ik denk dat ze daarmee willen bewerkstelligen dat een merk herkenbaar is, welk model het is doet er inderdaad niet zozeer toe. Blijkbaar is dat wat de consument wil. Of heeft hij simpelweg geen andere keus meer? Hoe het ook zij, ook ik vind dat men is doorgeslagen in het toepassen van een "familiegezicht". VAG spant de kroon door op Skoda, VW, Seat én Audi dezelfde vormgeving toe te passen! En dat terwijl de boel onderhuids óók al hetzelfde is! Blijkbaar zijn consumenten inderdaad bereid om meer te betalen voor een bepaald logo op de neus...

Overigens, dat merken streven naar herkenbaarheid vind ik niet gek. Maar dat betekent niet dat je overal dezelfde voorkant op moet plakken. Als je consequent een bepaalde "vormentaal" gebruikt, kun je eenheid uitstralen zonder dat modellen verschaalde kopiën van elkaar zijn. Een goed voorbeeld daarvan vind ik de "New Edge"-taal van Ford: je kon zien dat de Ka, Focus en Cougar bij elkaar horen terwijl ze tóch elk een eigen identiteit hebben.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-01-2019 10:08 door Thunderburt.
22-01-2019 11:04
Foie Gras

Genie velthuis verkondigt ditzelfde verhaal overal, te pas en te onpas, op dit forum. Meestal begint hij dan over koelkasten wat hij verrassend genoeg nog niet heeft gedaan hier smiling smiley! In de basis heeft hij gelijk maar hij schiet wat mij betreft enorm door in zijn verhaal.

Als je een Kadjar en een Scenic identiek noemt dan kan ik zijn reacties niet meer serieus noemen. Ik zeg niet dat ze niet op elkaar lijken maar de uitstraling en veel van de lijnen en verhoudingen zijn toch echt behoorlijk verschillend. Het onderstel is zelfs totaal verschillend waarmee ook zijn koelkastverhaal bij deze auto's niet opgaat. Maar de discussie over deze 2 auto's hebben we elders al gevoerd en hij blijft overtuigd van zijn gelijk. In dit geval is hij nog hoogmoedig ook.

Ja, fabrikanten laten hun modellen bewust erg op elkaar lijken. Ja, fabrikanten zoeken naar kostenbesparing door 1 platvorm te gebruiken voor meerdere modellen. Een fabrikant als VAG gaat daar erg ver in waardoor veel modellen nogal hetzelfde rijden (kritiek A1 en Polo). Een Seat Ateca en een Skoda Karoq zijn zelfs qua carrosserie deels hetzelfde. Daar mag je terecht kritiek op hebben. Ook op de ontwerpstijl die bij VAG bij de verschillende merken veel overeenkomsten vertoont.

Bij Renault-Nissan lijken zussen Kadjar en Qashqai niet erg op elkaar en ook qua rijden schijnt er een aardig verschil te zijn. Ook bij PSA zijn de verschillen tussen DS7/3008 en C5 Aircross behoorlijk groot ondanks hetzelfde platvorm, motoren en techniek. De niet autokenner weet en merkt niets van de gemeenschappelijkheid van de modellen en ziet het ook niet.

Maar dit alles zit de verkopen niet in de weg want de consument mist de Multipla niet smiling smiley.

On topic qua Clio: op basis van de tekeningen en het schaalmodel lijkt Renault inderdaad voor een erg voorzichtige evolutie te gaan. Begrijpelijk omdat de huidige Clio een zeer succesvol model gebleken is (zelfs in het laatste jaar en ondanks WLTP perikelen) dus om een revolutionair ander model neer te zetten is een risico. De overstap van Clio III naar IV was minder riskant omdat de III niet zo succesvol was. Ik hoop dat het definitieve ontwerp van de V wel wat meer lef laat zien dan deze impressies. Maar met nieuwe motoren, een beter interieur en iets meer ruimte zal de V vast wel succesvol worden. Het ontwerp is in de basis sterk genoeg. Een uitgebreide facelift is het zeker niet.
22-01-2019 11:07
Thunderburt
s velthuis
Designstrategie doet namelijk helemaal niet meer ter zake. Het moet gewoon snel en veel verkopen en dus grijs, onherkenbaar en 13 in een dozijn zijn. Hoe saaier, hoe beter, dat geldt voor ieder hedendaags produkt. Mits er wel een bekend en duur logo op staat, dat is wel belangrijk.

Volgens mij ís de strategie van fabrikanten juist om alle auto's in hun portfolio op elkaar te laten lijken. Ik denk dat ze daarmee willen bewerkstelligen dat een merk herkenbaar is, welk model het is doet er inderdaad niet zozeer toe. Blijkbaar is dat wat de consument wil. Of heeft hij simpelweg geen andere keus meer? Hoe het ook zij, ook ik vind dat men is doorgeslagen in het toepassen van een "familiegezicht". VAG spant de kroon door op Skoda, VW, Seat én Audi dezelfde vormgeving toe te passen! En dat terwijl de boel onderhuids óók al hetzelfde is! Blijkbaar zijn consumenten inderdaad bereid om meer te betalen voor een bepaald logo op de neus...

Overigens, dat merken streven naar herkenbaarheid vind ik niet gek. Maar dat betekent niet dat je overal dezelfde voorkant op moet plakken. Als je consequent een bepaalde "vormentaal" gebruikt, kun je eenheid uitstralen zonder dat modellen verschaalde kopiën van elkaar zijn. Een goed voorbeeld daarvan vind ik de "New Edge"-taal van Ford: je kon zien dat de Ka, Focus en Cougar bij elkaar horen terwijl ze tóch elk een eigen identiteit hebben.

Dat is inderdaad precies mijn punt. Daarom vind ik het ' familiegezicht' als autoliefhebber ook echt het ergste wat ze de afgelopen 25 jaar hebben doorgedrukt. Tegenwoordig word je blijkbaar alleen nog voor een autoliefhebber uitgemaakt als je het ene chroomstripje van het andere kunt onderscheiden. Terwijl ik zoiets mafs als een Felicia Fun of Smart Crossblade toch duizenden keren hoger in achting heb staan dan zoiets simpels als een zoveelste Audi A45678. Tja, wat is liefhebberij? Verder vind ik het ook opvallend dat tegenwoordig zo'n beetje iedere nieuwe auto met toch wel overwegende teleurstelling wordt ontvangen. Of het nu een BMW 7 is, een i-pace, een Supra, maar ook een 'spy' van een Golf, de Focus, noem maar op. Nergens echt uitbundigheid. Toen Alfa met de 156 kwam was er wat discussie over de voorste kentekenplaat, maar de auto werd algemeen mooi ervaren. Idem voor de Golf 4, de Peugeot 406 Coupe, de Citroen C6, om maar eens wat modellen te noemen. Nu lees ik steeds vaker woorden als 13 in een dozijn, Koreaans, jammer, overdreven design, evolutie. Ligt dat nou aan mij? Geen idee. Maar het valt me wel op. Neem zoiets als de Ford Ka (bestaat die nog eigenlijk?). De eerste maakte tongen los. Technisch niet het beste wat Ford ooit heeft gemaakt en destijds veel discussie over de zwarte bumpers ('de luier' ), maar meteen en overduidelijk herkenbaar. Tot op de dag van vandaag. En geen Fiesta S of Focus XS, gewoon een eigen model. En dan moest de Streetka nog komen. Waarom kan dat niet meer? Waarom mochten de Bravo en de Brava meer van elkaar verschillen dan tegenwoordig het complete gamma van één (of soms zelfs meer) fabrikanten? Ik snap het echt niet. De Talisman vond ik een fenomenale Renault. Vond. Want vervolgens moest het trucje op alle andere modellen doorgedrukt worden (waardoor een Megane ineens weer een Talisman small is geworden) en mijn interesse is wel weer weg.
22-01-2019 11:12
De Multipla is zo'n succes geworden dat ze hem met een facelift 'normaler' hebben proberen te laten ogen en er is ook nooit een opvolger geweest eye rolling smiley velthuis moet eens ophouden met dat gezeur. Automerken willen verkopen om zo winst te maken. Anders red je het simpelweg niet. Dus pas je je modellen aan aan wat de markt wilt. Schijnbaar wilt niemand meer een 3-deurs hatchback dus waarom nog eentje produceren?

Men had/heeft altijd commentaar op dat Japanse auto's bij elke generatie er zo compleet anders uitzien maar de Fransen doen daar net zo hard aan mee. Nu volgt Renault de trend van evolutie. Niet zo gek als je ziet hoe populair de Clio is. Je wilt mensen na 3/5 jaar wel in de nieuwe generatie laten rijden
Re: Renault Clio V
22-01-2019 11:14
Eigenlijk 'moet' de automarkt volledig op de schok. Voor woon/werk-verkoop kan er net zo goed 1 merk zijn die auto's in diverse maten aanbieden. Het allrounder gevoel van een VW met de betrouwbaarheid van een Japanner. Doorsnee auto want gros is geen autoliefhebber. En dan een handjevol merken die wat anders bieden qua design of eigenschappen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-01-2019 11:15 door Bird Nerd.
22-01-2019 11:16
MBdoubleyou

Maar dit alles zit de verkopen niet in de weg want de consument mist de Multipla niet smiling smiley.

Inderdaad. Koelkasten verkopen ook uitstekend. Ze zijn alleen de moeite van het bespreken niet waard. Hetzelfde als nieuwe auto's dus. Van de Megane 2 weet ik nog waar ik was toen ik die voor het eerst zag rijden (Luxemburg). De 'toekomstige' Clio ben ik nu al weer vergeten.

Het bijzondere is overigens wel dat ik mijn (eindeloos herhaalde) mening inmiddels in steeds meer topics en tijdschrijften zie terugkomen. Over de kleur grijs die alleen nog maar geleverd wordt, de term 13 in een dozijn, zelfs de witgoedvergelijkingen. Er zijn blijkbaar meer mensen teleurgesteld in de hedendaagse creativiteit of meer het totale gebrek eraan. Sommigen proberen dan de moed nog een beetje op te houden door uit te leggen dat een VW toch echt iets heel anders is dan een Audi en dat alle BMW modellen best nog uit elkaar te houden zijn door naar de vorm van de ventilatiegaten te kijken, maar het blijft toch armoede. Zelfs de Supra, waar ik best veel van verwacht had, zie ik alleen maar opmerkingen als 'alles uit het BMW schap'. Waar ik me gezien de 6 in lijn historisch gezien nog iets bij kan voorstellen, maar toch.
Re: Renault Clio V
22-01-2019 11:19
Bird Nerd
Eigenlijk 'moet' de automarkt volledig op de schok. Voor woon/werk-verkoop kan er net zo goed 1 merk zijn die auto's in diverse maten aanbieden. Het allrounder gevoel van een VW met de betrouwbaarheid van een Japanner. Doorsnee auto want gros is geen autoliefhebber.

Volgens mij is dat ook iets wat ik al heel lang verkondig... Als dan toch alles hetzelfde moet, maak het dan ook hetzelfde. Wel de lusten, niet meer de lasten. We worden het steeds meer eens. De Multipla normaliseren is één van de grootste fouten die Fiat ooit gemaakt heeft. De dolfijn was een statement, de rest een slap aftreksel. Dezelfde fout heeft Skoda trouwens met de Yeti gemaakt. In beide gevallen ook weer vanwege dat vermaledijde familiegezicht wat er zo nodig op moest.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-01-2019 11:20 door s velthuis.
22-01-2019 11:27
'Ligt dat nou aan mij? Geen idee. Maar het valt me wel op. Neem zoiets als de Ford Ka (bestaat die nog eigenlijk?). De eerste maakte tongen los. Technisch niet het beste wat Ford ooit heeft gemaakt en destijds veel discussie over de zwarte bumpers ('de luier' ), maar meteen en overduidelijk herkenbaar. Tot op de dag van vandaag. En geen Fiesta S of Focus XS, gewoon een eigen model. En dan moest de Streetka nog komen. Waarom kan dat niet meer?'

Het ligt wel een beetje aan jou, vrees ik. Je leest vooral wat je wil lezen omdat jij geen verschil kan zien en alles 13 in een dozijn noemt. Ik heb je reacties in het Golf VIII topic net gelezen en daar beweer je weer precies hetzelfde! Lees de reacties op de 508 eens. Die wordt aardig bejubeld.

Waarom kan dat niet meer? Heb je wel eens bedacht dat al die leuke gekke modellen niet verkocht werden? 3-deursmodellen verdwijnen omdat iedereen voor een 5-deurs gaat. C-segment cabrio's zijn er niet meer. MPV"s verdwijnen omdat men een SUV wil. Het D-segment staat onder druk omdat men voor een SUV gaat, alleen de premium D segmenters gaan nog een beetje. Dat Ford met de Mondeo gaat stoppen zegt genoeg. Dat moet je niet de fabrikanten maar de kopers aanrekenen. Ik word ook gek van al die zwarte saaie Polo's op de weg en dat men niet eens meer voor een beetje kleur durft te gaan. Deels zijn het de leasemaatschappijen die voor veilige kleuren kiezen maar ook in mijn omgeving wil iedereen een zwarte auto.
22-01-2019 11:32

Het bijzondere is overigens wel dat ik mijn (eindeloos herhaalde) mening inmiddels in steeds meer topics en tijdschrijften zie terugkomen. Over de kleur grijs die alleen nog maar geleverd wordt, de term 13 in een dozijn, zelfs de witgoedvergelijkingen. Er zijn blijkbaar meer mensen teleurgesteld in de hedendaagse creativiteit of meer het totale gebrek eraan.

Wellicht door het vele leasen zien veel mensen een auto alleen als vervoermiddel. Het is dus wat de klant wilt. Kan je de fabrikanten niet de schuld van geven..

Zelfs de Supra, waar ik best veel van verwacht had, zie ik alleen maar opmerkingen als 'alles uit het BMW schap'.

Valt ook wel mee hoor. Ja, enkele onderdelen in het interieur. Dat is natuurlijk om kosten te besparen
22-01-2019 11:35
Deels komt overigens ook door de fabrikant. Zelfs sommige B-segmenters bieden genoeg beenruimte achterin. C-segment stations zijn meer dan ruim zat voor de meeste mensen. Dus waarom voor D-segment gaan?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close