BMW X4 [G02] (2018)

Gepost door D-C 
BMW X4 [G02] (2018)
05-05-2017 19:26

All-New 2018 BMW X4 Makes First Public Appearance, Rear Reminds Of Mercedes
BY SERGIU TUDOSE | MAY 3, 2017 AT 2:33 AM

With a brand new generation BMW X3 right around the corner, it was only a matter of time until its sportier sibling put on some vinyl and stepped into the light.

Spotted alongside other BMW and Mini prototypes, this X4 is wearing surprisingly light camouflage, letting us see its new belt line, as well as what appears to be a more muscular rear end with a slightly lower profile.

For example, the badge on the rear of the current-generation X4 is positioned pretty high up, at roughly mirror-level, whereas on this prototype it's clearly in line with the doorhandles.

What this means is that the new model might actually look more like a Fastback than a "Coupe" thanks to the lower rear end and new roofline.

If you believe the camouflage, the taillights tend to look a little bit Mercedes GLC-ish, but that's one big if. We say "innocent until proven guilty", so let's hold out on the strikingly different taillights theory until BMW offers some type of confirmation.

The 2018 BMW X4 will share its scalable CLAR architecture with the all-new X3, which means it should be both lighter and more PHEV-friendly than the outgoing model. Speaking of powertrains, we should see a number of rear-wheel drive and all-wheel drive variants, with both petrol and diesel engines. Recent reports say to expect a flagship M-Powered version (X4 M), capable of delivering around 400 HP with the help of an eight-speed automatic transmission.

As for the cabin and on-board tech, the all-new 2018 X4 as well as the X3 could feature some, if not most of the gadgets found on the all-new 5-Series - such as semi-autonomous driving tech, new ParkNow feature, or the updated voice-operated systems that can understand natural speech.

Right now, it's hard to say if the 2018 X4 will join the X3 at the latter's anticipated Frankfurt Motor Show premiere in September. The X4 could just as well arrive later on in 2018 (possibly as a 2019MY). Once it hits showrooms, it will look to give the Mercedes-Benz GLC Coupe, Range Rover Velar and eventually the 2019 Audi Q4 a run for their money.

Meer foto's: [www.carscoops.com]
Ik snap echt de toegevoegde waarde van dit model niet. En dan heb ik het niet eens over esthetiek, maar puur over de business case: ze verkopen er in de USA, toch BMW's belangrijkste markt voor de X-modellen, nawelijks 300 per maand, bijna de helft van de X6 en minder dan 8% van de X3 (piek in 2015: nog geen 6.500. In Europa valt het nog enigszins mee met zo'n 2.000 per maand (de helft van de X3), maar er van uit gaande dat dit toch wel de belangrijkste markten zijn, zie ik minder dan 50.000 stuks per jaar, niet genoeg om de ontwikkelings- en marketingkosten te verantwoorden. Aan de andere kant, technisch is er weinig aan de ontwikkelen, allemaal beproefde techniek, dus het gaat alleen om de koets. Maar dealers zullen er ook niet gelukkig van worden weer een extra model in de showroom (en als demo), terwijl ze er maar een handvol per jaar van verkopen. Ooit moet het toch over zijn met dat alsmaar uitbreiden van de modelportfolio zou je denken.
Re: BMW X4 [G02] (2018)
01-08-2017 22:29

Bron: [www.motor.es] via worldscoops forum
Ik zie dat BMW nog steeds gebruik maakt van Chinese designers...... Wat een gedrocht zeg! Een ding moet ik BMW nageven, wanstaltigheid vind je in elke BMW terug dus ze zijn wel vasthoudend!
Achterkantje gaat wel veel op z'n Benz-broertje lijken ...

28-08-2017 12:13
Tja, weet nog niet wat ik er van moet vinden... Nog maar even wat meer foto's afwachten.
Los van mooi of niet valt het mij mee dat BMW gelukkig toch nog andere achterlichten weet te ontwerpen. Niet dat het veel zal helpen, want het plaatje van de voorkant doet mij vooral naar niet mooi neigen...
Update: meer foto's zichtbaar middels volgende link: [www.motor1.com]BMW X4
Vooropgesteld, ik heb niks met dit soort auto's. Maar deze vind ik er nu al wel 1000x beter uitzien dan de totaal mislukte huidige X4. Ook vind ik hem qua belijning en proporties beter geslaagd dan de X6, X3 en X5.

De meeste X modellen doen mij niet zoveel. Sowieso vind ik de neus niet mooi. Wel tof dat BMW eindelijk iets nieuws doet met hun achterlampen
29-08-2017 15:45
Wat een enorm verschil met de huidige X4. Dit lijkt mij zowaar een oprecht mooie auto geworden... eye popping smiley

(BTW de raamlijn doet me denken aan de Hyundai i30 fastback. Maar dat mag vast niet winking smiley )
Zoek de verschillen sad smiley
Bird Nerd

Inderdaad enorme verschillen. Onbegrijpelijk dat de tekeningen van de F26 ooit een goedkeuringsstempel hebben gekregen, zal vast op de dag na het Oktoberfest zijn gebeurd grinning smiley
29-08-2017 21:44
Mooie achterlichten met een afschuwelijke bumper eronder. Op dat laatste vlak is BMW alleszins consequent.eye popping smiley
Zo, dat is een enorme verbetering. De huidige X4 is de lelijkste BMW ever. Deze ziet er echt goed uit. in eerste instantie moest ik bij de eerste foto ook denken aan de GLE/GLC maar als je goed kijkt is in detail echt alles anders. En veel fraaier. In het zal je duidelijk zien dat ze niet op elkaar lijken. Op de andere foto's is dat al duidelijk zichtbaar. De achterkant van de GLC/CLE vind ik niet zo geslaagd .

Ik denk dat we deze X4 het erg goed gaat doen.
31-08-2017 08:21
Tevens een van de weinige auto's waarbij ik het idee heb dat die -nutteloze- dakrails bijdragen aan de uitstraling.
Hoe meer ik ernaar kijk des te leuker ik hem vind. Het is weer eens wat anders, en het model klopt gewoon aan alle kanten. Die antracietgrijze M40i lijkt mij wel watthumbs up.
Wat hebben BMW's tegenwoordig toch verschrikkelijke gaten in de bumpers. Echt geen porem.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.