Seat Tarraco (2018)

Gepost door D-C 
Seat Tarraco (2018)
05-05-2017 18:06
Seats topmodel onder de SUV's, een zevenzitter die indirect de Alhambra vervangt, komt begin volgend jaar op de markt en volgt de in korte tijd uit de grond gestampte SUV line-up van Seat, bestaande uit de Ateca, binnenkort de compacte Arona en dus nog een derde SUV. De auto zal in Wolfsburg van de band rollen en wordt dan ook een zustermodel van de Volkswagen Tiguan Allspace.

Bron: [www.motor-talk.de]

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-02-2018 13:38 door D-C.
Gaat ineens hard met de SUV's bij Seat! Werd ook wel tijd.
Jammer dat de MPV's echt allemaal verdwijnen. Volkswagen heeft zoveel merken, ze moeten eigenlijk voor één merk MPV's maken, daar zal toch wel iets markt voor blijven?
Barri
Jammer dat de MPV's echt allemaal verdwijnen. Volkswagen heeft zoveel merken, ze moeten eigenlijk voor één merk MPV's maken, daar zal toch wel iets markt voor blijven?

Eens. Vooral omdat de meeste SUV's nog steeds niet kunnen wat echte mpv's wel konden. Ze missen simpelweg flexibiliteit en binnenruimte, zeker tov de buitenruimte.
Bij MPV's vroegen mensen zich af waarom iedereen in zo'n busje wilde rijden. In het dagelijks gebruik niet eens zoveel praktischer dan een station en qua standaard laadruimte vaak geen topper. Nu zijn MPV's uit de gratie en is het SUV en cross-over tijdperk losgebarsten. Ook deze auto's hebben weinig praktische meerwaarde......en toch zijn ze niet aan te slepen. Bewijst maar weer dat de keuze voor een bepaald type auto weinig rationeel is.

Logisch dat de Alhambra het veld gaat ruimen. Die auto past sowieso niet bij Seat.
Mpv's hebben losse, uitneembare stoelen en een hoge, rechte daklijn aan de achterkant. Dat laatste hadden stations vroeger ook, maar inmiddels niet meer. Dat maakt de toegevoegde waarde van een station steeds kleiner. Ik ben zo langzamerhand op zoek naar een nieuwe auto. 3 kinderen, die ik wil drie stoelen achterin. Ik heb inmiddels de qashqai, 4007 en xc90 bekeken (wil graag gas rijden) en ze vallen me allemaal tegen qua effectieve ruimte binnen. Bodemplaten zijn te hoog, achterbank zonder echte zitting in het midden (armleuning met gordel), soms geen vlakke bodem bij de 'zitplaats' midden achter en een kofferbak die ook zonder lpg al hoog ligt, vermoedelijk tbv een achterdifferentieel. Stations met drie losse stoelen zijn er op de 307/308 na ook niet. De (oude) Grand Scenic, Espace, alhambra en Grand Picasso maken er wat dat betreft gehakt van. Busjes? Misschien. Maar niet zo als de berlingo/kangoo. Ook niet qua botsveiligheid.
MBdoubleyou
Bij MPV's vroegen mensen zich af waarom iedereen in zo'n busje wilde rijden. In het dagelijks gebruik niet eens zoveel praktischer dan een station en qua standaard laadruimte vaak geen topper.
Dit herken ik helemaal niet.
Ik ken niemand die zich voor l*l vond rijden met een MPV, en ze zijn juist veel praktischer; vlakke vloer, losse stoelen, lage laadvloer met veel laadhoogte. Ideaal!
Barri
MBdoubleyou
Bij MPV's vroegen mensen zich af waarom iedereen in zo'n busje wilde rijden. In het dagelijks gebruik niet eens zoveel praktischer dan een station en qua standaard laadruimte vaak geen topper.
Dit herken ik helemaal niet.
Ik ken niemand die zich voor l*l vond rijden met een MPV, en ze zijn juist veel praktischer; vlakke vloer, losse stoelen, lage laadvloer met veel laadhoogte. Ideaal!

En niet te vergeten: drie isofix punten op de achterbank. Het lijken kleine details, maar bij de keuze van zo'n voertuig wel cruciaal. Ik heb de nodige vrienden en collega's in mpv's rijden, doe zijn allemaal op rationaliteit en gebruiksgemak uitgekozen. Op twee na ook allemaal met drie kinderen trouwens.
Barri
....., en ze zijn juist veel praktischer; vlakke vloer, losse stoelen, lage laadvloer met veel laadhoogte. Ideaal!

Een goede MPV wel, maar die waren er toch al bijna niet meer.
Hoewel de Alhambra/Sharan een eind komt, waren daar ook de stoelen al niet meer te verwijderen en dus ook niet te "herschikken".
Bij de Sharan kun je nog een 6-zits bestellen, maar dat is dan ook voor vast.
Bij mijn vorige Touran deed ik dat nog zelf: middelste stoel in de garage en buitenste twee wat dichter bij elkaar.
Nu kan dat ook bij de Touran al niet meer. Nee, we willen immers de hele dag onze banken/stoelen plat kunnen gooien, liefst met een centrale knop.
Althans, dat lijken de autofabrikanten te denken.nut smiley

Ik ben geen SUV liefhebber, maar de Kodiaq is voor mij (voor dezelfde prijs) een betere optie dan de Touran. Dat komt doordat ook in 7 zits uitvoering, de kinderen helemaal achterin tenminste niet tegen de acterklep aanzitten. De Kodiaq heeft tenminste nog een flinke bagageruimte over. Dat geldt waarschijnlijk ook voor deze Seat en de Tiguan Allspace.
Laadhoogte zal hier ook geen probleem zijn, lijkt me. Hoef je de kinderwagen niet in te klappen, rijdt je zo naar binnen (voordeel tov stantionwagon inderdaad).

Wil je nog een "echte" MPV, zul je moeten uitwijken naar de Amerikaanse Minivan's, de Toyota Sienna, de Kia Sedona, Honda Odyssey en Chrysler Pacifica.
Maar ja, dan heb je het weer over prijzen.........
Re: Seat Tarraco (2018)
19-02-2018 13:42
Seat heeft een naam: Tarraco. De naam werd gekozen uit een lijstje van vier namen van Spaanse steden. Tarraco is de naam van de Catalaanse stad Tarragona gedurende de Romeinse tijd en werd in oktober vorig jaar al gekozen als naam van Seats grootste crossover, maar werd uitgesteld door de politieke situatie eind vorig jaar. Het debuut vindt waarschijnlijk al begin volgende maand in Genève plaats.

19-02-2018 20:52

Dat wordt zo te zien echt een aangepaste Tiguan Allspace.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-02-2018 20:54 door D-C.
23-02-2018 10:15
Ook bij Seat maakt de reflectorstrip tussen de achterlichten dus zijn comeback. Ben benieuwd of er klanten zijn voor zo'n grote Seat SUV.
Teveel dezelfde hoekige doos als de Ateca sad smiley
Niet meer de Tiguan I wielkasten is een pluspunt smiling smiley
Een Skoda alike interieur is dan weer minder sad smiley
Mach1
Ook bij Seat maakt de reflectorstrip tussen de achterlichten dus zijn comeback. Ben benieuwd of er klanten zijn voor zo'n grote Seat SUV.
VAG moet vooral eens ophouden om van elk model een Audi, VW, SEAT en Skoda te willen maken. Beetje overlap is prima maar men slaat compleet door. VW zou m.i. de standaard grijze muis moeten zijn, de allemansvriend. Dan heb je Audi voor de dikkere portemonnee (en dus de extra luxe, premium, blatibla...) SEAT wat meer voor je jonge sportieve budgetrijder en Skoda voor de behouden/anonieme budgetrijder. Oh ja en het merk Cupra kan dan meteen weer de prullenbak in of eventueel als sportief label van de SEAT-range. Zodra men dit weer op orde heeft zul je vrij snel zien of er behoefte is aan zo'n grote SEAT. Mijn gok is: nee.
Leon in z'n SEAT
Mach1
VAG moet vooral eens ophouden om van elk model een Audi, VW, SEAT en Skoda te willen maken. Beetje overlap is prima maar men slaat compleet door. VW zou m.i. de standaard grijze muis moeten zijn, de allemansvriend. Dan heb je Audi voor de dikkere portemonnee (en dus de extra luxe, premium, blatibla...) SEAT wat meer voor je jonge sportieve budgetrijder en Skoda voor de behouden/anonieme budgetrijder. Oh ja en het merk Cupra kan dan meteen weer de prullenbak in of eventueel als sportief label van de SEAT-range. Zodra men dit weer op orde heeft zul je vrij snel zien of er behoefte is aan zo'n grote SEAT. Mijn gok is: nee.

Ik denk dat de marketing afdeling hier wel wat gestudeerde types op losgelaten heeft. Dus zo'n persoonlijk gekleurd "advies" heeft op weinig betrekking.
31-07-2018 11:52
Weten AW & AV niet dat de Tarraco een Tiguan Allspace met andere neus, achterkant en dashboard is of mogen we dat niet weten?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close