Audi A6 (A6 Allroad/S6/RS6)

Gepost door D-C 

Nieuwe Audi A6 voor het eerst gesnapt
Logische stap in nieuw Audi-gamma

Lars Krijgsman
13 februari 2017 17:11

Audi is zijn modellengamma aan het opfrissen. Vandaag is het de nieuwe A6 die voor het eerst een uitstapje maakt.

Vorig jaar maakte autoland kennis met de Audi Q2 en voor de komende jaren staat niet alleen een nieuwe A1 op de planning, maar ook een compleet nieuwe A6, A7 en A8. Zowel de nieuwe A7 als de nieuwe A8 hebben we al eens ingepakt en wel voor de lens van onze spionagefotograaf zien verschijnen. Vandaag is ook de A6 voor het eerst gesnapt.

Net als de nieuwe A7 en A8 krijgt ook de A6 een uiterlijk dat in zekere zin is geïnspireerd op dat van de Prologue Concept. We zien een brede grille, scherp getekende lichtunits en overhangen die zowel aan de voor- als achterzijde korter lijken dan die van de huidige A6. Op technisch vlak maakt ook de nieuwe A6 gebruik van het MLBevo-platform, een lichtere basis die uiteraard een gewichtsreductie zal opleveren.

Op termijn vult Audi de A6-familie aan met een nieuwe Avant, een auto waarop we in de vorm van de Prologue Avant al eens een voorproefje gepresenteerd kregen. Een officiële onthulling staat voor 2018 op de kalender. De nieuwe A8 is wél dit jaar aan de beurt.

Bron: [www.autoweek.nl]

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-10-2018 12:51 door D-C.

Ik heb de A6 altijd wel een fraaie auto gevonden en ook de huidige is in S-Line nog best fraai maar duidelijk wel wat meer gedateerd tov zijn concurrenten. De nieuwe zal natuurlijk geen verrassing zijn qua ontwerp maar wel weer des Audi's. Dit is overigens mijn favoriete A6; tijdloze schoonheid

Re: Audi A6 [C8] (2018)
01-12-2017 17:45
Ik denk dat we ook hier de doorlopende achterlichtunits kunnen verwachten, jammer dat de raamlijn weer identiek lijkt aan die van de huidige (en eerdere) A6.
Zal ongetwijfeld een erg mooie wagen worden, vind de huidige nog steeds een plaatje. Erg mooi gemaakt ook, afwerking best in class daar zal deze nieuwe A6 zeker weer de lat nog hoger gaan leggen.
Ik zag onlangs de nieuwe A8 staan bij de Audi-dealer, en wat enorm afbreuk deed aan het interieur waren de vele vingerafdrukken op de touchscreens. Jammer dus dat Audi van NMI is afgestapt, ik hoop dat BMW en Benz dat voorbeeld niet volgen.
22-01-2018 16:04
Tja, ik vrees van wel. Doekjes in de aanslag en poetsen maar....
funf
Tja, ik vrees van wel. Doekjes in de aanslag en poetsen maar....

Al die touchscreens, verschrikkelijk in de bediening is mijn ervaring (Lexus en Citroen) en idd, eea ziet er zeer beduimeld uit, leidt ook af in het gebruik van de weg, dus ook nog eens zeer onveilig.
27-02-2018 18:30
Is dit de nieuwe Audi A6?

Audi presenteert in Genève een volledig nieuwe generatie van de A6. Terwijl het merk nog druk bezig is met het lanceren van teaservideos lijkt de auto nu al te vroeg op internet te zijn beland.

Een Frans forum heeft afbeeldingen in handen gekregen van wat ogenschijnlijk de compleet nieuwe Audi A6 is. Of de foto's authentiek zijn, weten we niet helemaal zeker. Daar komen we tijdens de Autosalon van Genève achter.

De laatste generaties A7 en A8 zijn enige tijd geleden gelanceerd en het is de designtaal die over die modellen is gestort die Audi ook naar de A6 brengt. De A6 'Limousine' krijgt geen lichtbalk, maar een brede chroomstrip aan de achterzijde en het front komt sterk overeen met dat van de al genoemde A7 en A8.

De wielbasis zal dankzij de komst van het voor de A6 nieuwe MLBevo-platform iets toenemen. Bij de A7 had die nieuwe basis 1,2 cm extra tussen de voor- en achteras tot gevolg. In het interieur verwachten we tot op zekere hoogte eveneens de A7-receptuur tegen te komen. Twee op de middenconsole geplaatste touchscreens gaan er de dienst uitmaken, exemplaren die in feite de centraal geplaatste MMI-knop voor eens en altijd lijken uit te bannen. Ook op het vlak van autonome systemen maakt de A6 een stap. De auto profiteert van een reeks sensoren en camera's die zijn ondergebracht in Audi's AI-label.

autoweek
27-02-2018 18:31
Als dit 'm is ziet ie er nu al bedaagd uit...
Hmm, als die wat hoekige lijn boven de spatschermen er in t echt ook op zitten ziet ea er wel gespierd uit.
Vooral die grijze. Erg imposant. Maar ook wel een druk design. Pfff wat een lijntjes en vouwtjes. Kan uiteindelijk op de weg heel anders overkomen.
Hoop dat de normale (want dit zijn beide S-lines gok ik) iets minder grote neusgaten heeft in de bumper.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close