Mules voor de nieuwe serie elektrische auto's van Mercedes, de EQ-series:















Quote

Mercedes-Benz test elektrisch platform

Onder GLC gaat innovatie schuil. De Mercedessen op de foto’s boven dit artikel lijken misschien ‘gewoon’ GLC’s, maar eigenlijk zijn het auto’s die worden gebruikt om het nieuwe elektrische platform van het merk te testen. Het gaat dus om auto’s die straks onder het EQ-label op de markt zullen verschijnen. De GLC en GLC Coupé die hier koudetests ondergaan, dragen een flink accupakket met zich mee. Ze herbergen Mercedes' Electric Vehicle Architecture (EVA), een op Mercedes' modulaire platform gebaseerde elektrische basis. De voorbode van de toekomstige productieauto's, de EQ Concept, beschikte over twee elektromotoren die samen 400 pk mobiliseerden. Belangrijker is de actieradius, die in het geval van de concept-car 500 km bedroeg. Mercedes wil voor 2025 maar liefst tien verschillende EV's op de markt brengen en de grootste speler worden op dit gebied. Over acht jaar moeten elektrische auto's goed zijn voor een aandeel tussen de 15 en 25 procent in de verkopen van het merk. Afgaande op een eerdere patentaanvraag krijgen de productiemodellen een naam die is opgebouwd uit de letters 'EQ' en een derde letter die het betreffende segment aangeeft. Zo zou Mercedes al de namen EQA, EQC, EQE, EQG en EQS hebben vastgelegd.
[www.autoweek.nl]


[www.autoweek.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-08-2018 18:07 door Wouter82.
Re: Mercedes-Benz EQ
21-01-2018 18:35
Meer Mercedes-Benz EQ C:











Bron: [www.autoweek.nl]
Ziet er nogal lomp en onaantrekkelijk uit
Re: Mercedes-Benz EQ
18-06-2018 17:28
Meer van de EQC





















Dus toch een conventionele grille. Ik had eerlijk gezegd juist iets anders verwacht zoals op de concept car. Net als de Audi e-tron een behoudend vormgegeven SUV. Misschien ook wel slim



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-08-2018 16:33 door Bird Nerd.


Jammer dat Mercedes (sinds de A-Klasse) geen overkapping meer toepast over het beeldscherm zoals bij de E, S en CLS. Het zorgt voor minder spiegeling en het staat vele malen mooier.
Vanavond om 18:30 gaat het doek van de EQC, maar alvast wat details vanuit de workshops in Stockholm.

80 kWh accupakket bestaande uit 384 cellen in zes modules.
Meer dan 400 km actieradius (WLTP)
5,1 naar ee 100
2440 kg

En heel wat designelementen om de EQ te onderscheiden van de normale modellen. Geen ronde luchtroosters maar platte (geïnspireerd op de koperdraadjes op een printplaat), voor en achter doorlopende lichten / DRL.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close