Porsche 992 (911 2019) | Cabriolet

Gepost door Wouter82 

Porsche start testwerk volledig nieuwe 911

Introductiefeest begint opnieuw. De huidige Porsche 911 lijkt nog behoorlijk actueel, maar z’n introductie ligt alweer zes jaar achter ons. Het recentelijk gefacelifte icoon is dan ook op niet al te lange termijn aan een opvolger toe. Dat is de auto die we hier voor het eerst zien rijden. Heel veel is er nog niet te zien van de nieuwe 911. Details over het uiterlijk zijn nog goed gecamoufleerd en wat wél is te zien, maakt slechts duidelijk dat het hier om een 911 gaat. De herkenbare vorm van de auto valt niet te camoufleren, maar bevat dus ook geen nieuws. Wel lijkt de doorlopende achterlichtpartij – we hebben ongetwijfeld een 4S voor ons – nog meer Panamera-elementen mee te krijgen dan nu het geval is. Ook de spoiler en de voorklep zijn anders van vorm. De nieuwe 911 zal net als de gefacelifte 911 in de meeste gevallen een turbomotor in het achteronder krijgen. Na de introductie van de reguliere Carrera- en Carrera S-versies volgt net als bij de voorgaande generaties een vrijwel eindeloze stroom sportievere, snellere of domweg exclusievere edities. Reken in ieder geval op een Turbo, een Turbo S, een GT3 en een GT3 RS, maar daarna begint, met auto's als de 911 R, de strijd om de lekkerste 911 pas echt.
[www.autoweek.nl]

Ook nieuwe Porsche 911 Cabriolet in beeld!

Panamera-invloeden voor icoon. Porsche werkt in het geniep aan een compleet nieuwe generatie van zijn icoon: de 911. Vandaag is het de nieuwe 911 Cabriolet die door de sneeuw schuift. De 911 die Porsche momenteel op de prijslijsten heeft staan, werd in 2012 aan de wereld voorgesteld. De afgelopen maanden stonden bij Porsche niet alleen in het teken van de nieuwe Panamera, maar ook van de stapsgewijze introductie van de gefacelifte 911. Aan een opvolger wordt inmiddels gewerkt. Een dag geleden was het de nieuwe 911 Coupé die voor het eerst opdook, nu hebben we de Cabriolet in beeld. Net als gisteren zien we duidelijk dat Porsche designkenmerken van de achterzijde van de tweede generatie Panamera doorvoert naar de 911. De achterlichten lopen over de gehele breedte van de achterzijde, al zit de auto verder te veel in de camouflageplakkers om zinnige uitspraken over nieuw design te doen. De motorische lijn die Porsche met de gefacelifte huidige 911 is ingeslagen, wordt uiteraard doorgezet. Dat betekent: kleinere turbomotoren voor de Carrera. Carrera S en GTS. Natuurlijk verwachten we opnieuw de bekende Turbo, Turbo S en GT3's in het 911-portfolio tegen te komen. Omstreeks 2019 verwachten we de nieuwe 911 op de markt.
[www.autoweek.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-12-2018 11:14 door Wouter82.
Hmm, ik zou november 2011 niet direct als 'zes jaar geleden' bestempelen, maar ik had 'm ook minder gegeven. Gelukkig wordt 'ie vervangen, ik vind 'm echt niet mooi meer. Karikatuur van zichzelf geworden. De versie met spoiler achterop en donkere velgen vind ik dan weer wel gaaf. Hopelijk maakt Porsche er wat van. Ze hebben met de Panamera al laten zien dat ze het wel kunnen.
pff, lelijke plat geslagen kever.
Bird Nerd

Dashboard krijgt klassieke 911 trekjes thumbs up
Gullwing
pff, lelijke plat geslagen kever.

Zoals altijd. big smile smiley
Ik vond deze generatie erg mooi. Ben benieuwd naar de komende generatie. Zal wel weer de ultieme rijdersmachine worden die het altijd is geweest.
Mijn enige vraagteken is de plastic afwerking van het dashboard met die boven en onderrand. Ik hoop dat dat niet zo blijft, wordt. Een mooi leer afgewerkt dashboard mag voor deze prijs wel. Of moet Porsche sparen om nog meer bij te dragen aan VAG?
Ik moet nog even wennen aan die achterkant. Derde remlicht op deze manier is zo'n slecht idee niet, maar voor zover ik nu kan oordelen zit er mij teveel staal (in een vreemde knik) tussen achterlichten en uitlaten. Nee, deze ga ik echt in het echt moeten zien voordat ik kan zeggen of ik 'm nu mooi vind of niet.
Ding wordt steeds vadsiger met steeds grotere wielen, het wordt echt meer en meer een karikatuur van zichzelf.
Wouter82
Ding wordt steeds vadsiger met steeds grotere wielen, het wordt echt meer en meer een karikatuur van zichzelf.
Ieser verjongingskuur vraagt om vernieuwing en tot op hedenavond ik ze zeer geslaagd. Mocht ik morgen de Staatsloterij winnen staat er hier een babyblauw 911 targa. Waar ik vroeger voor een supercar gekozen zou hebben begin uk de 911 meer en meer te waarderen. Kan ook de leeftijd zijngrinning smiley
Wouter82

Dat valt m.i. reuze mee. Alle auto's worden gewoon groter. Vergelijk een Audi 100 Avant met de huidige A6 Avant. Of een 525i E34 met de huidige 5-serie. Ik snap het wel dat de 911 wat breder is geworden en een langere wielbasis heeft dan vroeger, moderne auto's moeten wat meer comfort bieden.

Overigens vind ik het ding er helemaal niet vadsig uitzien. Ziet er rank en slank uit (tenzij je 'm tegenover een 964 zet, ja dan zie je wel verschillen maar ja dat is een oude brik). Ik vind 'm helemaal geslaagd, kan 'm blind bestellen.
Het geldt wat mij betreft zeker ook voor veel andere auto's. Maar bij een 5-serie, A6 of whatever is nog enigszins een rationeel argument te bedenken zoals comfort en veiligheid. Maar bij een sportwagen? En waarom moet zelfs een middenklassertje op 20" karrewielen geleverd worden, slaat m.i. nergens op.
De 911 vind ik de laatste generaties ook steeds te mollig worden van achteren. Past ook niet bij het slanke van de neus. Niettemin een mooie en uitstekende auto maar het doet mij gewoon weinig. Juist omdat het steeds maar op zijn voorgangers voortborduurt. Het lijkt steeds weer een flinke facelift terwijl na de 993 (de mooiste vind ik) de verhoudingen en plaatsing van achterlampen ook daadwerkelijk veranderde. Nu is het gewoon weer "oh een 911.."

Wat een spontane foto's.. eye rolling smileygrinning smiley
bhahaha, dat versnellingspookje, wat een triest ding.

Voor de rest, schitterend ding.

[www.autoweek.nl]

Op deze manier is zo'n lichtbalk wel gaaf, omdat het uit één stuk bestaat. Die voorkant lijkt m.i. nauwelijks nieuw, daar zouden ze wel weer eens iets anders mogen bedenken. Maar ja, bij de 996 viel dat niet in heel goede aarde.
Wouter82

[www.autoweek.nl]

Op deze manier is zo'n lichtbalk wel gaaf, omdat het uit één stuk bestaat. Die voorkant lijkt m.i. nauwelijks nieuw, daar zouden ze wel weer eens iets anders mogen bedenken. Maar ja, bij de 996 viel dat niet in heel goede aarde.
Zet maar neer hiergrinning smiley
Wouter heeft ze al geplaatst..
En dan begint de ongelooflijk spannende opbouw naar de onthulling van de overige varianten...

[www.autoweek.nl]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close