Ford Explorer (VS)

Gepost door D-C 
Ford Explorer (VS)
01-11-2016 11:41
Ford heeft nog niet zo lang geleden de nieuwe Edge gelanceerd en nu zijn ook de grootste SUV's van Ford, de Explorer en Expedition, aan vervanging toe. De Expedition dook al eerder op, nu wordt de nieuwe Explorer voor het eerst in het openbaar getest, zij het nog met een mule van het bestaande model. Ford zal het stokoude D4-platform van de eerste generatie Volvo S80 en Lincoln LS vervangen door een nieuw D6-platform dat geschikt is voor zowel voor-, achter- als vierwielaandrijving.

Bron: [www.motor1.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-11-2016 11:41 door D-C.
Re: Ford Explorer (VS)
05-02-2018 15:58
Ik heb de huidige Explorer altijd wel een mooi model gevonden. Tenminste, de pre-facelift versie (klik en klik). Een grote auto weliswaar, maar op een bepaalde manier toch sierlijk. En goed te zien dat de ontwerper van Land Rover/Range Rover hierbij betrokken is geweest.

Met de facelift heeft Ford wat mij betreft precies al het sierlijke van de auto vervangen door "lomp en groot" design. Zonde.

Ben wel benieuwd naar het nieuwe model.

Meer: [www.carscoops.com]

Ik vind hem nogal gedateerd ogen naast een Toyota Highlander, Mazda CX-9 oid
Van buiten mooi, maar wat een lelijk en inspiratieloos dashboard.
Re: Ford Explorer (VS)
06-12-2018 14:11
Ziet er precies uit als zijn voorganger, alleen is het nu in de basis een achterwielaandrijver in plaats van voorwielaandrijver (de huidige heeft nog het platform van de eerste Volvo S80...). De neus is ook nog eens mislukt. Het exterieurontwerp is al een aantal keer gekopieerd door Chinese autofabrikanten, wat 'm voor mij nog wat bedaagder en voorspelbaarder maakt.

Wat een wereld van verschil met luxebroertje Lincoln Aviator, da's een knappe kar!
Eerste foto's van de Police Interceptor:

Ronduit bedaagd ontwerp.
Om 1:00 onze tijd wordt de Explorer onthuld
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close