Opel/Vauxhall Corsa F (2018)

Gepost door Ami 
De eerste spypics van de nieuwe Corsa zijn gesignaleerd. Waarschijnlijk is de marktintroductie op Frankfurt in 2017. Leverbaar dan in 2018.
Link Motor1

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-10-2016 18:50 door Ami.

En wat bijbehorende impressies...

Eerder verschenen al deze mysterieuze sedanscoops. Deze blijken nu van de sedanversie te zijn (van Corsa, maar misschien ook wel Aveo). Er wordt op diverse fora driftig gespeculeerd op welk platform deze nieuwe Corsa komt. De vorige stond op een FIAT (Punto) platform. Maar de samenwerking met GM is wat bekoeld sinds FIAT En Chrysler een concern zijn (FCA).
Ik verwacht dat deze nieuwe Corsa op het eigen GM Gamma II platform gaat komen van de Aveo. Een redelijk modern platform waar ook Karl en Spark op staan. Het is nog moeilijk te zien, maar bij de remmerij zie ik overeenkomsten.
Sommige forumgangers beweren dat deze ook op het PSA platform (pf-1) van de Peugeot 208/Citroen C3 gaat komen omdat de Corsa samen met Meriva/C3 Aircross (ook Pf-1) in Zaragoza in Spanje gebouwd gaat worden. ZieLink. Maar ik verwacht dit niet.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-10-2016 22:03 door Ami.
Ami

En wat bijbehorende impressies...

"Honey, I shrunk the Astra!"
De impressie van Bernard slaat echt nergens op, gewoon slecht knip en plak werk.
Kijk maar naar de A-stijl; het lijkt wel een MPV, klopt totaal niet met de gecamoufleerde testwagens.
Inderdaad, dat lijkt wel een gekrompen Astra. Niet dat daar iets mis mee is maar het lijkt me gewoon een slecht gefotoshopte foto.

Ben super benieuwd, dat wel.

link

Nog meer foto's van de sedan foto's. Zou ook gaan om de Chevrolet/Buick Sail.o

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-10-2016 17:19 door Ami.
Opel Corsa? Dan zou deze dus aanmerkelijk groter worden dan hij nu is? Die indruk heb ik namelijk bij het zien van de foto's. (En dan ook nog in sedan uitvoering).
Ami
Nog meer foto's van de sedan foto's. Zou ook gaan om de Chevrolet/Buick Sail.o

Dat het om een Buick gaat verklapt de grille al, maar dat het om een Sail gaat lijkt me giswerk van Autoevolution en klopt zonder twijfel niet. Wat klopt is dat de eerste Buick Sail gebaseerd was op de Corsa B sedan en later werd hernoemd naar Chevrolet Sail in China, maar tegenwoordig is er nog steeds een Chevrolet Sail en dat is een budgetsedan ontworpen door SAIC-GM. Deze nieuwe Corsa sedan zal in China waarschijnlijk net onder de Buick Excelle GT worden gepositioneerd. Wel interessant dat er weer een Corsa sedan komt, zelfs al zullen we die hier waarschijnlijk nooit te zien krijgen.
We moeten in Europa weer een TR krijgen grinning smiley
OPC'tje ook al gespot? Dat gaat snel allemaal.

Nog meer sedannetjes van de Corsa F
Komt op mij meer over als een Astra sedan dan als een Corsa sedan (die misschien ook onderweg is).
^ De Astra Sedan ziet er beduidend anders uit op de spy shots. Dit is een typisch Chinees/Braziliaans mini sedannetje die het licht in Europa nooit gaat zien.
speedtouch
Komt op mij meer over als een Astra sedan dan als een Corsa sedan (die misschien ook onderweg is).

Tsja, misschien wat beter naar auto's kijken dan in het vervolg? Dit is geen Astra...
Autoweek Corsa F

Dit is wel degelijk de nieuwe Corsa, maar de sedan komt wat groter/langer over. Waarschijnlijk een wat langere wielbasis dan de hatchback? Dat zien we vaker bij sedans en stations. Zo kan ie misschien beter mee op de internationale markt (bv China). Denk ook aan andere concurrenten zoals Jetta/Santana/Rapid en Peu 301/C-Elysee.
En ook hier helpen de wielbouten: 5 voor de Astra en 4 voor de Corsa smiling smiley
Dat zijn behoorlijk dikke wielen!
De Astra wordt geroemd om de goede rij-eigenschappen. Laten we hopen dat de Corsa ook die richting in gaat.

Ik ben ontzettend benieuwd naar deze auto. De huidige verkoopt, ondanks de leeftijd en gebreken, nog steeds erg goed in grote markten als VK, Duitsland, Italië en Spanje. Deze nieuwe zal de verkopen ongetwijfeld nog een extra impuls geven.
Lijkt wederom weinig te veranderen. Jammer, Opel is zijn inspiratie wel enorm verloren zeg. De cross-over namen zijn om te huilen, modellen worden alleen nog van andere merken gerebadged of zijn een kopie van hun voorganger. En dan hebben we ook nog lachertje Adam...

Het lijkt me dat er meer aan verandert dat hierboven wordt beweerd...
Als je mij bedoelt? Ik had het over de vormgeving/inspiratie. Dat er een compleet nieuw model staat is nogal wiedes.
Roder
Lijkt wederom weinig te veranderen. ... modellen worden alleen nog van andere merken gerebadged of zijn een kopie van hun voorganger.

Ik wil hiermee aantonen dat hier wel iets meer staat dan een "kopie".
Neus minder hellend,
spiegel vooraan de deur en eerste ruitje sneuvelt,
achterruit beduidend minder rechtopstaand (wat de huidige trouwens een zeer "oude" aanblik geeft)
.

Natuurlijk moet het een Opel & een Corsa blijven.
Dus net als bij vele andere merken (Audi/VW/BMW/...) is niet meteen sprake van een stijlrevolutie.
Als het basisontwerp goed is hoeft dat inderdaad niet, zoals BMW laat zien...
Roder
Als het basisontwerp goed is hoeft dat inderdaad niet, zoals BMW laat zien...

En daardoor glijdt BMW af tot een ouwelullenbak terwijl bijvoorbeeld Mercedes na jaren oude meuk weer hippe wagens op de weg brengt.
Grappig, heb het idee dat mijn generatiegenoten dat toch echt andersom zien. Als er een merk trouwens een basisontwerp kopieert is het Mercedes wel tegenwoordig.
Roder
modellen worden alleen nog van andere merken gerebadged of zijn een kopie van hun voorganger. ..

Dit slaat he-le-maal nergens op.

Op basis van scoops wordt er hier en daar wat geknutseld. Geven een aardig beeld van nieuwe lijnen van Corsa F.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-11-2016 08:27 door Ami.
Het nieuwe Opel Corsa-project is afgeblazen door de overname van Opel door PSA, in plaats daarvan wordt de nieuwe Corsa afgeleid van een PSA-platform. Dat heeft wel gevolgen voor de introductie van de Corsa, die is daarmee uitgesteld tot 2020. De huidige Corsa werd eind 2014 geïntroduceerd, maar is aan vervanging toe omdat het niet meer is dan een grondige facelift van de Corsa uit eind 2006.

Bron: [www.carscoops.com]

Slecht nieuws voor Opel, GM zou de ontwikkeling best kunnen doorzetten en de auto uitbrengen als nieuwe Chevrolet Aveo/Sonic, een auto die ook aan vervanging toe is, maar die op korte termijn niet lijkt te komen.
Lijkt me sowieso niet heel nuttig met een opvolger voor de Corsa te komen. PSA heeft met de 208 en C3 meer dan prima alternatieven in het B-segment. Misschien een Corsa als Sandero-alternatief, als Kadett oid.
Pfoe, dan wordt een belangrijk model wel héél ver naar achteren geschoven! Misser, naar mijn mening.
Best wel shocking en slecht nieuws. De huidige Corsa kan het niet lang meer volhouden vrees ik en het B-segment is het belangrijkste segment in Europa.

Roder
Lijkt me sowieso niet heel nuttig met een opvolger voor de Corsa te komen. PSA heeft met de 208 en C3 meer dan prima alternatieven in het B-segment.

Wat een belachelijke opmerking zeg. De Corsa is Opels bestverkopende model maar kampt nu al met teruglopende verkopen in z'n belangrijkste markten vanwege ouderdom. Om dan te zeggen dat het "niet heel nuttig is" omdat PSA al twee B-segmenters heeft is echt ridicuul. Opel is nog steeds een losstaand merk. Daarnaast is Opel allesbehalve een budgetmerk.
Tsja, losstaand merk. Dat zal wel niet lang duren. Aangezien PSA volumemerken Citroen en Peugeot heeft en met DS premium gaat zal Opel logischerwijs het budget-merk worden. Als er nog drie jaar wordt gewacht met een nieuwe Corsa zullen de verkopen wel helemaal naar 0 naderen. Helaas...
Opel zou heel goed het Skoda van zo'n 10 jaar geleden kunnen worden. Nuchtere, sympathieke auto's die net wat vriendelijker geprijsd zijn maar dan ook net wat minder fancy techniek hebben.
Precies, weer terug naar hun roots. Strakke 'recht toe recht aan' auto's. Aan Dacia te zien is daar een grote markt voorwinking smiley
@ LM.: Roder slaat wartaal uit puur om te provoceren. Hoop ik. Iemand die het heeft over een terugkeer naar de roots van Opel en een verband legt met Dacia heeft totaal geen benul van de historie van Opel en zou ik dus niet al te serieus nemen.

Met de Karl en nieuwe Astra doet Opel precies wat het moet doen. Zelfs een paar designfratsen bij die laatste weten niet te verhullen dat het beide nuchtere, goed doorwrochte auto's voor een redelijke prijs zijn. Stiekem ook twee van de beste auto's in hun segment, zonder erg op te vallen. Wat Opel moet doen is doorgaan op de ingeslagen koers, daar doet het nu verkooptechnisch al goede zaken mee. Opel is van oudsher een merk dat redelijk sterk is in grotere auto's, de oude Insignia deed het goed en zet (op Europees niveau) aantallen in het D-segment af waar Peugeot, Citroën, DS en Renault alleen maar van kunnen dromen. Er is kennelijk niet veel overlap tussen de kopers van Opel en de Franse automerken, zoals het verdwijnen van Chevrolet overigens ook niet tot meer kopers voor Opel heeft geleid. Opel zal logischerwijs doorgaan op de ingeslagen koers, maar de auto's zullen voortaan PSA-techniek krijgen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-03-2017 16:49 door D-C.
Dat is echt balen voor Opel. De vernieuwde Corsa doet al vanaf het begin gedateerd aan en in de basis heeft de Corsa al een lange adem. Jammer dat er niet snel een opvolger komt, het is toch echt wel nodig.
Je hebt gelijk D-C, toch kan ik het niet laten.

Roder
Tsja, losstaand merk. Dat zal wel niet lang duren. Aangezien PSA volumemerken Citroen en Peugeot heeft en met DS premium gaat zal Opel logischerwijs het budget-merk worden. Als er nog drie jaar wordt gewacht met een nieuwe Corsa zullen de verkopen wel helemaal naar 0 naderen. Helaas...

Roder
Precies, weer terug naar hun roots. Strakke 'recht toe recht aan' auto's. Aan Dacia te zien is daar een grote markt voor

Als Renault-fanaat zul je er baat bij hebben als Opel/PSA faalt dus je standpunt kan ik nog redelijk begrijpen. Toch kom je volkomen onwetend over dus laat me nog een keer duidelijk zijn.
Opel is en zal nooit een budgetmerk worden. In de jaren 50 en 60 had Opel auto's in hun gamma die niet onder deden voor BMW's en Mercedessen en van het huidige gamma wijst ook niets op "budget". Daarnaast heeft Peugeot al een strategie ingezet voordat ze Opel overnamen waarbij Peugeot het "premium"merk is en Citroen het budgetmerk.
LM.
Je hebt gelijk D-C, toch kan ik het niet laten.

Roder

Roder
Precies, weer terug naar hun roots. Strakke 'recht toe recht aan' auto's. Aan Dacia te zien is daar een grote markt voor

Als Renault-fanaat zul je er baat bij hebben als Opel/PSA faalt dus je standpunt kan ik nog redelijk begrijpen.

Leg dat eens uit? Waarom zou ik er baat bij hebben als een merk faalt? Nogal fatalistische gedachte...

LM.
Toch kom je volkomen onwetend over dus laat me nog een keer duidelijk zijn.
Opel is en zal nooit een budgetmerk worden. In de jaren 50 en 60 had Opel auto's in hun gamma die niet onder deden voor BMW's en Mercedessen en van het huidige gamma wijst ook niets op "budget". Daarnaast heeft Peugeot al een strategie ingezet voordat ze Opel overnamen waarbij Peugeot het "premium"merk is en Citroen het budgetmerk.

In de jaren 50 en 60... Inderdaad, we herinneren ons dat allemaal als de dag van gisteren.
Opels zijn altijd 'burgermansauto's' geweest voor de saaie burgerman. Alles lekker recht toe recht aan, zolang het maar niet te spannend wordt. Daar is Opel nu een tijdje vanaf, en dat het goed met ze gaat kan je niet bepaald zeggen... Zijn niet voor niets al jaren verliesgevend. Lijkt me daarom niet meer dan logisch dat PSA Opel weer 'met beide benen op de grond' zet, en er een rationele strakke auto van maakt. Een soort Dacia dus. Geen schande hoor, Dacia's kan je tegenwoordig ook bepaald lelijk meer noemen en verkopen meer dan prima.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-03-2017 21:17 door Roder.
Laat maar, met jou valt niet te praten.
Op zich wel interessant dat beide 'GM-Fiat Small Wide'-hatchbacks zo lang mee gaan, hoewel beide omwille van twee sterk verschillende redenen. Eigenlijk lijkt me er niks mis mee, afgezien van de snelle ontwikkelingen op het vlak van infotainment kan een model m.i. best langer meegaan dan nu de standaard lijkt te zijn.
D-C
Het nieuwe Opel Corsa-project is afgeblazen door de overname van Opel door PSA, in plaats daarvan wordt de nieuwe Corsa afgeleid van een PSA-platform. Dat heeft wel gevolgen voor de introductie van de Corsa, die is daarmee uitgesteld tot 2020. De huidige Corsa werd eind 2014 geïntroduceerd, maar is aan vervanging toe omdat het niet meer is dan een grondige facelift van de Corsa uit eind 2006.

Bron: [www.carscoops.com]

Slecht nieuws voor Opel, GM zou de ontwikkeling best kunnen doorzetten en de auto uitbrengen als nieuwe Chevrolet Aveo/Sonic, een auto die ook aan vervanging toe is, maar die op korte termijn niet lijkt te komen.

Volgens mij zou deze Nieuwe Corsa ook als Chevrolet en Buick komen (vervanging Aveo/Sail/Sonic oa). Diverse scoops lieten dit zien.
Met deze nieuwe info ga ik er van uit dat deze auto verder ontwikkeld wordt. Ook bv voor Holden.
Kan dan topic beter gaan aanpassen. winking smileyVraag is wat ze met de huidige Corsa gaan doen? Nog een keer een lift? En wachten op nieuwe vierling op CMP (Corsa, DS3, 208, c3) Of maken ze 'snel' nog een Peu 208 kloon (vergelijkbaar met C3-III) op pf-1 platform? Zou wel passen bij het nieuwe PSA als 'most efficiënt carmaker'.
Nieuwe spionagefoto's van de eh... Opel Corsa met pf-1? Dat lijkt een beetje snel. De volgende Chevrolet Sonic (Aveo) dan?

Bron: [www.motor.es]
D-C
Nieuwe spionagefoto's van de eh... Opel Corsa met pf-1? Dat lijkt een beetje snel. De volgende Chevrolet Sonic (Aveo) dan?

Of de ontwikkeling van de Corsa gaat wel gewoon door, dus zonder wijziging naar pf-1, zoals sommige media meldden.
Rc208

Of de ontwikkeling van de Corsa gaat wel gewoon door, dus zonder wijziging naar pf-1, zoals sommige media meldden.

Ja, maar niet voor Opel zelf maar voor Chevrolet die deze auto als Sonic op de markt gaat brengen. Opel heeft wel vaker ontwikkelings- en testwerk gedaan voor het gehele GM-concern.

PSA/Opel heeft er baat bij om zo snel mogelijk auto's over te zetten op een PSA-platform, anders kunnen ze niet uitbreiden naar andere werelddelen.
Quote uit een artikel

"PSA gave a very confident account of how Opel can benefit from applying PSA's manufacturing and cash management best practices," adding that the next Opel Corsa, expected in 2019, will be built on a PSA platform. "Engineers have been working together on it for the past six months and this can save on r&d starting today."
Het schijnt dat ie volgens Franse bronnen is uitgesteld tot 2020. Wat klopt er nu zou je zeggen?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close