BMW 8 Serie Coupé en Cabriolet

Gepost door R W D 

Seitdem BMW das Gran Lusso Coupé auf der Villa d’Este gezeigt hat, träumen die BMW-Fans von einer Wiederbelebung des BMW 8er. Ende 2018 kehrt die 1999 eingestellte 8er-Baureihe wieder ins Modellportfolio der Bayern zurück – jetzt gibt es exklusiv die ersten Erlkönig-Bilder vom Zweitürer

bron: AMS

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-11-2016 15:07 door R W D.
Re: BMW 8 Serie Coupé
19-09-2016 16:31

Op het terrein van een BMW-testcentrum is tussen een enorme vloot gecamoufleerde auto’s een grote nieuwe coupé waargenomen. Het lijkt om de toekomstige 8-serie te gaan.

Bij de eerste aanblik roept deze auto wellicht vooral associaties met de 6-serie op. De huidige versie van die auto loopt alweer mee sinds 2011, dus het zou niet onlogisch zijn als we z'n opvolger al tegen zouden komen. Eerdere geruchten gooien echter roet in het eten. De 6-serie zou zich volgens insiders namelijk meer in het vaarwater van de Porsche 911 en Jaguar F-type gaan bewegen, terwijl BMW iets hoger in het gamma werkt aan een concurrent voor de S-klasse coupé van Mercedes. Het lijkt erop dat we die auto vandaag voor het eerst zien.

Net als die S-klasse oogt deze nieuweling van BMW erg lang. Z'n lage silhouet draagt daaraan bij. De neus lijkt op enkele centimeters boven het asfalt te zweven, de voorschermen slagen er maar net in om over de gigantische wielkasten te komen en de daklijn loopt niet hoger op dan strikt noodzakelijk om zich daarna in één vloeiende lijn naar het achterdek te bewegen.

Die achterzijde is misschien wel het opvallendste deel van de 8-serie, want de 'Bangle-butt' van de vorige 6-serie lijkt terug te keren. De 'opgelegde' achterklep wordt geflankeerd door opvallend gevormde achterlichten en fungeert als afdak voor een kentekenplaat die hoog in de bumper wordt geplaatst. Het uitlaatsysteem eindigt in enorme, in de bumper geïntegreerde stortkokers die we kennen van de 7-serie.

Hoewel de auto alweer jaren afwezig is, wordt dit niet de eerste 8-serie van BMW. Eind jaren '80 was er al een coupé met die naam.

Bron: Autoweek
De vroegere 8-serie was een droomauto uit mijn jeugd. En zou ik stiekem nog steeds wel willen hebben of op zijn minst eens in willen rijden...
Ik ben dan ook erg benieuwd hoe de nieuwe er uit komt te zien!
16-11-2016 15:07
... en Cabriolet!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-11-2016 15:08 door R W D.
02-01-2018 09:09
Poeh...Wel een heel bolle neus, maar op zich: Dikke BMW jonguh! winking smiley
de cabrio ziet er erg log en zwaar uit, met kleine spleetramen en veel te schuine A-stijl. geen mooie cabrio, wordt niks

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-01-2018 17:51 door B56.
Overdreven groot, plomp en lang.
Lijkt wel iets overdreven Amerikaans.
Nee echt niet mijn ding zo op deze foto's.

Wat een lelijke achterkant lijkt het zo te worden met die enorme hap eruit voor de kentekenplaat. Dan ziet dat er bij de Concept er toch 100x beter uit.
Ik zie er ook Koreaanse lijnen in!
Wellicht komt hij op officiele foto's/in het echt wat beter uit, maar op basis hiervan vind ik een huidige 6-serie toch echt stukken knapper...
Wat een flatgebouw aan de achterzijde.. nut smiley Lelijke afgekapte achterzijde met veel te veel lijntjes.. De BMW 6 vind ik nou ook niet moeders mooiste, maar daar zit nog iets van harmonie en elegantie in het ontwerp.
Alles boven de bumpers is mooi. De rest... mwha. Vooral die hap voor de kentekenplaat is niet echt fraai.
Nu hebben Mercedes, Audi én BMW zo'n scherpe punt aan de grille thumbs down

Nu hebben Mercedes, Audi én BMW zo'n scherpe punt aan de grille

Yep, in combinatie met die 'hap' uit de binnenkant van de koplampen zodat het gelijk loopt met die 'punt' van de grille. Dat zie je bij veel merken. O.a bij Ford, Mazda, Kia, Hyundai, Opel, Subaru en tegenwoordig ook een beetje bij VW en zelfs bij Alfa Romeo.

Niet alleen erg hip maar daardoor ook makkelijker te verdoezelen dat tegenwoordig neusjes meer in een 'punt' lopen
Het is inderdaad nog breder verspreid. Sneu dat er zo weinig originaliteit meer is.
BENZine

Wat een lelijke achterkant lijkt het zo te worden met die enorme hap eruit voor de kentekenplaat. Dan ziet dat er bij de Concept er toch 100x beter uit.

Waarom kunnen ze een concept car niet gewoon industrieel maken en er gewoon niets meer aan veranderen. Is niet de eerste keer dat een concept car met veel lof wordt ontvangen en het uiteindelijke model minder mooi is geworden.

Misschien valt het mee als je de auto in een donkere kleur besteld en de kenteken plaat zit erop....., we gaan het zien.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-05-2018 21:39 door BENZine.
BMW will unveil the all-new 8-Series on Friday but it’s shaping up to be a somber occasion as a prototype was involved in a fatal accident over the weekend.

Meer info: [www.carscoops.com]

Zijn schoonmoeder is de overledene. Sneu

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-07-2018 19:12 door Bird Nerd.
Erg mooie wagen de cabrio.
Aanstaande zondag ga ik naar een (voor-) première van de 8 en nieuwe X5. Ik ben benieuwd.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close