Mercedes-Benz GLE-klasse W167 (2018)

Gepost door Wouter82 

MERCEDES-BENZ GLE VOOR HET EERST NAAR BUITEN

SUBTIELE EVOLUTIE VOOR NIEUWE GLE-KLASSE. De volgende generatie van de Mercedes-Benz GLE-Klasse strekt zijn benen. Een groot geheim maakt Mercedes er niet van, want het weliswaar nog zwaar gecamoufleerde exemplaar dook op met een handgeschreven 'W167-kenteken'. De huidige generatie van de GLE is in feite een facelift van de laatste M-Klasse. De nieuwe naam werd vorig jaar op de SUV geïntroduceerd. Over twee jaar wordt de auto afgelost en is het de taak aan deze - nu nog gecamoufleerde - volledig nieuwe GLE om het stokje over te nemen. Daarbij slaat Mercedes que ontwerp duidelijk geen volledig andere weg in, want ondanks de schrijfkunst achterop hoef je überhaupt niet lang te kijken om te zien wat hier rijdt. Voor zover we kunnen zien wordt de auto iets minder scherp gelijnd dan de huidige GLE, waarmee de auto meer de rondere lijnen van zijn nieuwe merkgenoten volgt. Dit moet de aerodynamica ten goede komen en - in combinatie met het (vermoedelijk) afschudden van vierwielaandrijving - het verbruik van de grote SUV ten goede komen. We verwachten de nieuwe GLE-Klasse in 2018 te mogen verwelkomen.
[www.autoweek.nl]
Ben benieuwd, hij zal allicht mooier worden dan de huidige want die heeft nooit volle zalen getrokken.
Op deze foto's is al te zie hoe hij er uit gaat zienwinking smiley:

Roder
Op deze foto's is al te zie hoe hij er uit gaat zienwinking smiley:

Je bent een slecht waarnemer, nu al kun je heel goed zien dat ie heel andere achterdeuren krijgt. De raamlijn lijkt daarmee toch weer behoorlijk richting die van de huidige GLE te gaan en dus heel anders dan bij de GLC.
Dat is toch gewoon een GLC of ben ik gek?
Autoevolution meent dat dit de kleinere GLB is, op basis van vergelijking van formaat met de Smart en Skoda Octavia in deze foto's.

Geen gekke gedachte, de auto oogt inderdaad wat klein. AutoWeek had echter onlangs deze mule als GLB aangeduid:
[www.autoweek.nl]
Bovendien, de huidige GLE heeft als interne code W166, dus dan in W167 als opvolger natuurlijk erg logisch.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-06-2016 20:54 door Wouter82.

Ziet er behoorlijk braaf uit van voren
Nu al mooier dan huidige model, ondanks de camouflage...... .
Ziet er best goed uit. Maar waarom moeten er nou van die lelijke Porsche Cayenne beugels op de middenconsole komen? Niet origineel en het ziet er niet uit.
Goed om te zien dat de derde zijruit blijft 'vastzitten' aan de achterruit! Het gedeelte van de achterlichten buiten de klep vind ik net als bij de M/GLE te puntig richting de spatborden.
Net op het moment als je denkt dat de heer Wagener het dieptepunt bereikt heeft met zijn ontwerpen, komt er helaas altijd weer een vervolg op de trieste trend. Mercedes onwaardig exterieur dit.
Ik vind het een knappe verbetering, nu al, als prototype. Eerst maar eens de persfoto's afwachten.
Bird Nerd

Mercedes en Subaru zijn een gezamenlijk auto op de markt aan het brengen?
Ik zie "Subaru" ook op de hoofdpagina voorbij komen. Over welke hebben jullie het dan...?
Dat komt door die witte folie op de lampen en die suffe goudkleur.. Gezichtsbedrog

slechte foto maar misschien voor het idee:
Ik zie vooral een GLE in nieuwe Mercedes-designtaal. Achterlampen ala A-klasse en CLS.. eye rolling smiley
Een stuk mooier dan de huidige, maar dat is ook niet zo moeilijk.
Wel jammer dat ze de nieuwe stijl MB achterlichten ook hier in gaan monteren, die zijn nogal suf.
Ik spotte vanochtend ook zoiets hier bij Las Vegas in de buurt. Was ook een kleiner model bij dacht ik.
Ik zal eens kijken of ik de foto's kan uploaden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close