Škoda Kodiaq (RS onderaan)

Gepost door D-C 
Dit najaar op de Mondial de l'Automobile in Parijs toont Skoda een nieuwe grote, boven de Yeti gepositioneerde crossover. Sommige media spraken van Kodiak, maar het lijkt er nu op dat het Kodiaq wordt. Het lijkt erop dat het (optisch) een vergrote Seat Ateca wordt, verlengd tot 4,7 meter, met een breedte van 1,91 meter en een hoogte van 1,68 meter. De wielbasis is met 2.79 meter fors, net als de bagageruimte van 680 liter. De auto moet het opnemen tegen bijvoorbeeld de Kia Sorento, Hyundai Santa Fe en wat kleinere Nissan X-Trail, Mitsubishi Outlander en Honda CR-V. De Kodiaq komt ook beschikbaar als zevenzitter. Het Tsjechische Auto.cz spreekt van een (1.4) TSI met 125 pk als basismotorisering, maar dat lijkt me wat magertjes, de 1.4 TSI ACT met 150 pk lijkt beter te passen. Daarnaast zouden er 1.6 TDI en 2.0 TDI dieselmotoren beschikbaar komen en ongetwijfeld ook krachtigere 2.0 TSI benzinemotoren.

Bron: [www.autoweek.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-06-2018 12:26 door D-C.
Re: Škoda Kodiaq
01-06-2016 09:38

EERSTE SPYSHOTS SKODA KODIAQ

BEGIN VOLGEND JAAR OP DE MARKT. Skoda heeft een nieuwe SUV op de planning staan: de Kodiaq. Onze spionagefotograaf heeft voor het eerst een productieversie in de buitenlucht voor de lens weten te krijgen. In februari dit jaar trok Skoda het doek van de Vision S, een conceptuele nieuweling waarmee de Tsjechen lieten zien wat er op SUV-gebied op de planning stond. De 4,7-meter lange SUV zal optioneel plek bieden aan zeven inzittenden. Het studiemodel werd aangedreven door een 157 pk en 250 Nm sterke 1.4-liter TSI benzinemotor die elektrische steun kreeg van een 54 pk en 220 Nm sterke elektromotor. Een tweede elektromotor met 116 pk was op de achteras geplaatst. In mei werd bekend dat Skoda zijn nieuwe avonturier vernoemt naar de Kodiakbeer die nabij Alaska leeft. De schrijfwijze is volgens Skoda afgekeken van die van lokale bewoners, de Alutiiq. Het lijkt er sterk op dat de Kodiaq trouw blijft aan de lijnen die voor de Vision S op papier zijn gezet. De Kodiaq krijgt een strak getekende koets zonder al te veel franje. Onder de kap verwachten we een breed scala aan benzine- en dieselmotoren tegen te komen.
[www.autoweek.nl]
01-06-2016 22:19
Ziet er niet verkeerd uit. Misschien omdat hij een beetje aan een Range Rover doet denken?

Off Topic: waarom een autoweek watermerk? Gisteren stonden ze al bij Auto Express zonder.
02-06-2016 00:34
Het begint nu wel echt helemaal een ratjetoe van modellen te worden daar in de VAG stal. Dus Skoda gaat nu meevechten in het hogere SUV segment?
02-06-2016 08:13
Vooralsnog vind ik het er qua verhoudingen beter uitzien dan de "Koe-7". Al is dat ook niet zo moeilijk.
Anonieme bezoeker
26-06-2016 15:01
Anonieme bezoeker
26-06-2016 15:04
Skoda’s Kodiaq has been testing at the Nurburgring

Bron: [www.autocar.co.uk]

26-06-2016 16:55
Wordt dit niet gewoon een VW Crossblue met Skoda voorkant en achterkant, net zoals de Yeti een Skoda Tiguan wordt.

De vorm is in ieder geval nagenoeg hetzelfde.

Anonieme bezoeker
26-06-2016 18:37
Lijkt allemaal op elkaar ..... tenminste dan denken we nu .... in september weten we het zeker.
Anonieme bezoeker
21-07-2016 07:49
Druk aan het testen

video: [www.youtube.com]
Anonieme bezoeker
21-07-2016 11:48
Goede marketing bij Skoda:

ŠKODA KODIAQ leidt deelnemersveld Tour de France over finish

[nieuws.skoda.nl]
21-07-2016 13:22
Skoda is natuurlijk een beetje geschrokken van de Jaguar F-Pace in 'hun' wieler-event vorig jaar winking smiley
10-08-2016 11:41
Zoals ik al zei lijkt hij verdomd veel op de Tiguan/Tiguan XL (2017)

Skoda monteert de deurgrepen onder de scherpe vouw en Volkswagen erop maar verder zijn de vouw en raampartij bijna identiek aan de Tiguan en de XL die volgend jaar komt. De Skoda lijkt een langere overhang te hebben dan de gewone Tiguan en meer zoals de XL.

FYI: het tweede plaatje is de VW Tiguan XL, maar had net zo goed deze Skoda kunnen zijn als je naar de gecamoufleerde teasers en testauto's van de Skoda kijkt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-08-2016 11:47 door LM..
13-08-2016 20:16
Zijkant ziet er wat .... uh ..... ongelukkig uit.

Maar goed, volgens File Flirter gaat ie de concurrentie vermorzelen.
We wachten af.
Kodiaq RS krijgt 240 pk 2.0 BiTDI dieselmotor.

Meer foto's: [www.motor1.com]
Skoda is goed bezig! Prachtige auto!
Nico GTR
confused smiley

Als bekend, draag ik SUVs en crossovers een zeer warm hart toe. Daar kan het niet aan liggen dus.
Deze Skoda lijkt al twee jaar helemaal nergens naar en wordt sindsdien in *ulligheid alleen overtroffen door zijn kleine broertje crying smilie

mvrgr, m´ns

* kn , l , s , pr , n ,
m'ns (afd. ae&d)
Nico GTR
confused smiley

Als bekend, draag ik SUVs en crossovers een zeer warm hart toe. Daar kan het niet aan liggen dus.
Deze Skoda lijkt al twee jaar helemaal nergens naar en wordt sindsdien in *ulligheid alleen overtroffen door zijn kleine broertje crying smilie

mvrgr, m´ns

* kn , l , s , pr , n ,

De vraag is eigenlijk....zal ik deze auto kopen mocht ik daar het geld voor hebben...

Waarschijnlijk niet, ik vind hem veel te groot. Karoq vind ik veel beter in proportie en dat is eigenlijk al een enorme auto. Maar waar Skoda op dit moment enorm goed in is, vind ik, is het aanbieden van een goed kloppend pakket.
Prijs vergeleken met zijn VW broertje is zeer goed, terwijl de standaarduitrusting op een veel hoger niveau zit. Werkelijk dag en nacht verschil tussen de kwaliteit die Skoda bied in vergelijking met het "premium" Volkswagen.

En ik ben wel een fan van het Skoda gezicht, zeker hun SUV's vind ik zeer goed geslaagd. Mooie kleuren te verkrijgen, goede uitrusting en gewoon een pakket dat klopt. Is het spannend? Nee! Maar moet dat? Denk ik persoonlijk niet.
Beetje log model maar zeker niet verkeerd. Zo'n RS koopt toch niemand? Een uiterst comfortabele familieauto moet opeens hardcore worden? Is dat uberhaupt een markt voor?
smiling bouncing smiley Met die diesel?

Weet niet, kan proberen of ik hem thuis verkocht krijg. drinking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close