BMW 'Z5' VOOR HET EERST NAAR BUITEN

LANGVERWACHTE Z4-OPVOLGER GESNAPT! Onlangs toverde Mercedes de SLK- om tot SLC-klasse en ook BMW zit niet stil als het op roadsters aankomt. Onze spionagefotograaf heeft voor het eerst de BMW 'Z5' voor de lens gekregen! De huidige Z4 staat alweer sinds 2008 in de showrooms, een gegeven dat stiekem doet verlangen naar een nieuwe generatie van de roadster voor BMW. De voorganger van de zo'n acht jaar geleden geïntroduceerde versie ging eveneens onder de naam Z4 door het leven. De auto die onze spionagefotograaf bij een temperatuur van zo'n -25 graden celcius tegenkwam, noemen we voor het gemak 'Z5'. Helaas zijn de foto's erg donker en is het lastig om details te onderscheiden. We zien een met camouflageplakkers bedekte roadster die uiteraard wederom met een lange motorkap en een brede snuit is getekend. In de wandelgangen wordt al jaren gefluisterd dat BMW en Toyota de handen ineenslaan voor de ontwikkeling van een sportief model. Het is niet ondenkbaar dat de Z5 een van de vruchten van die samenwerking is. Een onthulling verwachten we niet voor volgend jaar.
[www.autoweek.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-08-2018 17:37 door Wouter82.
Re: BMW Z4 III (Z5?)
19-01-2016 10:55
Dat lijkt een stoffen kap thumbs up
Wouter82
Dat lijkt een stoffen kap thumbs up

Hopelijk wel thumbs up
19-01-2016 12:58
Persoonlijk vond ik het klapdak de Z4 niet misstaan. Ik heb sowieso niets tegen klapdaken... eye rolling smiley ik ben benieuwd hoe de Z4 of Z5 eruit gaat zien.
19-01-2016 13:23
Vreemde vorm van lichtclusters voor een BMW... Ben benieuwd.
19-01-2016 13:47
Roder
Vreemde vorm van lichtclusters voor een BMW...

Heel scherp dat je dat kunt zien, zo op vage nachtelijke foto's van een zwaar gecamoufleerde test-mule thumbs up
Ziet er goed uit vind ik persoonlijk!
19-01-2016 15:05
Wouter82
Roder
Vreemde vorm van lichtclusters voor een BMW...

Heel scherp dat je dat kunt zien, zo op vage nachtelijke foto's van een zwaar gecamoufleerde test-mule thumbs up

Thankswinking smiley
19-01-2016 16:21
Hopelijk een stoffen kap, zo'n klapdak heeft eigenlijk meer nadelen dan voordelen.
19-01-2016 16:24

het lijkt een stoffen kap, maar bij dit soort protos kan er nog van alles onder zitten.
20-01-2018 21:43
Bird Nerd
He he ik maar zoeken. Ik ging paar pagina's terug en zag nog geen Z4 topic staan. Ik post ze daar. Bedankt!

Topic staat ook al twee jaar in de Scoops Index winking smiley
Oogt wel een klap minder stoer dan de concept vind ik
11-06-2018 13:33
Met afstand de minst dynamisch ogende Z4 (of Z3) tot nu toe wat mij betreft. De auto heeft alle BMW-kenmerken paraat (nou ja, minus de raamlijn-knik), maar met die grote koplampen op de hoeken en ver naar voren doorgetrokken neus is het een beetje een breedbekkikker om te zien. Ik ben benieuwd naar de echte foto's, zulk materiaal doet 'm natuurlijk geen goed. De Toyota Supra belooft in ieder geval heel iets anders te worden...
11-06-2018 15:49
De overhang voor is mij te lang, het lijkt haast een voorwielaandrijver.
12-06-2018 10:27
Ik krijg er een Fiat/Mazda gevoel bij i.p.v. een BMW-gevoel.
Wat een deceptie na de concept...
12-08-2018 09:47
Bij de neus krijg ik een Fiat 124 gevoel, lijkt in niets op een BMW. Maar verder natuurlijk een heerlijk karretje die ik best voor de deur wil hebben staan.
12-08-2018 10:19
Lijkt er dan eindelijk op dat de wagen daadwerkelijk leverbaar wordt, nu de Supra nog..... . Zorgenloze aankoop want deze wagens zijn nu zo lang getest daar kan geen fout meer in zitten.
12-08-2018 10:35
Die M-versie heeft net als bij de 8-serie weer een pak lelijke toeters en bellen (lees overdreven bumpers). Voor het overige: typisch BMW-gezicht of niet, een zeurkous die daarvan wakker ligt. Hier staat gewoon een schitterend getekende wagen (en die zijn tegenwoordig zeldzaam bij BMW) en rijden zal ook wel goed zitten. Doe mij er maar eentje!
12-08-2018 10:39
Niks mis mee. Mooi ding hoor en weer lekker een stoffen dakje.
Zou ik geen nee tegen zeggen.
12-08-2018 11:02
Heel vreemde voorbumper, die zwarte flappen waar het rood dan als het ware 'omheen gevouwen' zit...raarrrr, snapnie.
12-08-2018 14:50
Voor mn gevoel wachten we al 8 jaar op de opvolger van de vorige z4.
Best mooi geworden, wat "stoerder" dan de vorige.

Hopelijk leverbaar met een 6 cilinder maar ik ben er bang voor.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close