En welke kleur mag het zijn?

Gepost door rke 
Zadelsnuiver
Het gaat mij meer om het idee dat een kleine groep mensen heeft bedacht dat alles wat niet pimpelpaars of gifkikkergroen is als saai of belegen bestempeld moet worden en dat snap ik niet. Vervang die woorden met ingetogen, chique of voor mijn part zelfs gedistingeerd en je komt een stuk in de juiste richting. Het is een beetje kort door de bocht om te zeggen dat iedereen met een zwarte Golf maar een karakterloze meelopende puber is, het kan ook gewoon persoonlijke voorkeur zijn, een gebrek aan interesse of beperkte keuzemogelijkheden.
Er is natuurlijk een nogal belangrijk verschil tussen gewoon een kleur saai vinden, en uitspraken doen over de persoon achter de auto. Dat laatste is wat mij betreft a) niet zo nodig en b) vaak ook nogal inaccuraat. Als dat jou tegenstaat dan kan ik daar goed inkomen.

Maar het zijn wel overwegend de paarse broeken en leken die dat spelletje "zeg me wat je rijdt en ik vertel je wie je bent" leuk lijken te vinden. Op dit forum zie ik die onhebbelijkheid over het algemeen niet gebezigd.
DeeTwee

Er is natuurlijk een nogal belangrijk verschil tussen gewoon een kleur saai vinden, en uitspraken doen over de persoon achter de auto. Dat laatste is wat mij betreft a) niet zo nodig en b) vaak ook nogal inaccuraat. Als dat jou tegenstaat dan kan ik daar goed inkomen.

Maar het zijn wel overwegend de paarse broeken en leken die dat spelletje "zeg me wat je rijdt en ik vertel je wie je bent" leuk lijken te vinden. Op dit forum zie ik die onhebbelijkheid over het algemeen niet gebezigd.

Tegenstaan is misschien niet eens het juiste woord, het is meer onbegrip denk ik. We zijn allemaal autoliefhebbers, werken hard voor hetgeen wat we hebben en de één kiest voor donkerblauw en de ander voor knaloranje en ik snap dus niet waarom de "veilige" kleuren altijd maar als saai worden afgeschilderd.

Mensen inschatten op basis van hun auto is ook een onzinnig spelletje, ik rij een Prius én een "dikke" BMW, een geitenwollenpetje figuur dus winking smiley
Ik vind je nogal dubbel. Je vind het niet tof dat veilige kleuren als saai worden afgeschilderd. Maar ondertussen maak je een wel heel pleidooi waarom mensen zo'n hunkering hebben naar kleur, je het een first-world-problem vind en je een felle kleur associeert met luid, snel en over de top (icm een sportauto). nut smiley Respecteer dan ook gewoon andermans keuzes als het je zo dwars zit.
Zadelsnuiver
We zijn allemaal autoliefhebbers, werken hard voor hetgeen wat we hebben en de één kiest voor donkerblauw en de ander voor knaloranje en ik snap dus niet waarom de "veilige" kleuren altijd maar als saai worden afgeschilderd.
Tsja. Vrij zinloos om je daar druk over te maken denk ik.
MCW
Ik vind je nogal dubbel. Je vind het niet tof dat veilige kleuren als saai worden afgeschilderd. Maar ondertussen maak je een wel heel pleidooi waarom mensen zo'n hunkering hebben naar kleur, je het een first-world-problem vind en je een felle kleur associeert met luid, snel en over de top (icm een sportauto). nut smiley Respecteer dan ook gewoon andermans keuzes als het je zo dwars zit.

Ik zeg dat ik de toegevoegde waarde ervan niet zie. Een auto rijdt niet beter omdat er een felle kleur op zit. Het punt over sportauto's maakte ik omdat het daar juist een omgekeerde wereld lijkt te zijn. Ga geen problemen zoeken die er niet zijn. Het zou anders zijn wanneer ik zou zeggen dat iedereen met een felgekleurde auto een tekort aan aandacht heeft ofzo.
Een auto rijdt ook niet beter omdat er mooie velgen onder zitten. Als ik een auto heb dan wil ik er naar kijken en een glimlach er van krijgen omdat ík 'm mooi vind. Dat kan in een chique donkergrijze kleur zijn, of juist een lichte kleur als daardoor de lijnen beter uitkomen of een felle kleur omdat je dan echt iets unieks hebt. Ieder z'n ding..
MBdoubleyou
Zwart is wat mij betreft vaak de minst geslaagde kleur op een auto. Bij auto's als een Range Rover Sport of Cayenne ben ik verbaasd hoeveel mensen er voor zwart kiezen. Dan rij je een peperdure exclusieve SUV en dan is de kans groot wanneer je een andere tegenkomt dat die ook zwart is. En zodoende zou ik nog het idee hebben in iets weinig bijzonders te rijden. Als je dan toch zoveel geld uitgeeft bestel 'm dan in een bijzondere donkere tint voor een paar mille extra smiling smiley. Bij de Mercedes S-klasse (en ook E-klasse) snap ik al helemaal niet dat je privé een zwarte bestelt. Elke taxi of bedrijfslimo ziet er net zo uit. Maar goed, ik ben daar vast eigenzinnig in smiling smiley. Ik blijk wel vaker dingen net even anders te doen dan de meeste anderen.

Je bent niet de enigste die daar zo over denkt en zich verbaasd over de hoeveelheid exact identieke zwarte luxe auto's.... de statussymbooltjes mogen blijkbaar niet meer opvallend zijn, het merendeel is zwart en zwart getint op zwarte velgen.
Zwart vind ik puur een achtergrondkleur, enkel mooi om als achtergrond te functioneren om zo de aangebrachte accenten in afwijkende kleur er wat meer uit te laten springen.
Ik verbaas me ook dat er tegenwoordig een zwart embleem op een zwarte grille geplaatst wordt (o.a. Audi, Mercedes), op afstand lijkt het geheel net een groot zwart gat tussen de koplampen.... het is net alsof ze zich er al voor schamen om het automerk nog zichtbaar te houden.

Zelf heb ik slechts 1 zwarte auto gehad die ik als heel ruime vakantieauto voor heel weinig (500 harde guldentjes) gekocht had, dat was een '77 Chevrolet Caprice Wagon ergens in de eindjaren '80... maar de overdaad aan chroom en rvs tegen de zwarte achtergrond maakte het geheel toch wel net weer helemaal af en compleet tot een stijlvol geheel.
Het was dan wel een perfecte vakantieauto maar zwart was eind jaren '80 absoluut geen modekleur, en veel waardering voor de afkomst van die Caprice was er ook niet.... er is in dik 30 jaar tijd toch best wel veel veranderd.grinning smiley
Mijn vrouw heeft een glimmend zwarte auto en heel veel motorfietsen zijn zwart. Zwart is een kleur die je echt heel regelmatig moet schoonmaken, je ziet er werkelijk ieder stofje, vuiltje of krasje op. Verder wordt een zwarte auto in de zon geparkeerd echt heet van binnen. Maar daar heb je tegenwoordig de airco voor die de auto na een tiental minuten weer heerlijk koel krijgt.
Ik vind het echt jammer dat mijn vrouw voor zwart gekozen heeft. Ja, het is haar auto, het is haar keuze maar juist een Mini staan alle kleuren. Een "Engels dak", knalrood, knalgeel, giftig groen, volgehangen met de gehele autostyle catalogus - het kan bij een Mini..

Muddy Bandit
MBdoubleyou
Zwart is wat mij betreft vaak de minst geslaagde kleur op een auto. Bij auto's als een Range Rover Sport of Cayenne ben ik verbaasd hoeveel mensen er voor zwart kiezen. Dan rij je een peperdure exclusieve SUV en dan is de kans groot wanneer je een andere tegenkomt dat die ook zwart is. En zodoende zou ik nog het idee hebben in iets weinig bijzonders te rijden. Als je dan toch zoveel geld uitgeeft bestel 'm dan in een bijzondere donkere tint voor een paar mille extra smiling smiley. Bij de Mercedes S-klasse (en ook E-klasse) snap ik al helemaal niet dat je privé een zwarte bestelt. Elke taxi of bedrijfslimo ziet er net zo uit. Maar goed, ik ben daar vast eigenzinnig in smiling smiley. Ik blijk wel vaker dingen net even anders te doen dan de meeste anderen.

Je bent niet de enigste die daar zo over denkt en zich verbaasd over de hoeveelheid exact identieke zwarte luxe auto's.... de statussymbooltjes mogen blijkbaar niet meer opvallend zijn, het merendeel is zwart en zwart getint op zwarte velgen.
Zwart vind ik puur een achtergrondkleur, enkel mooi om als achtergrond te functioneren om zo de aangebrachte accenten in afwijkende kleur er wat meer uit te laten springen.
Ik verbaas me ook dat er tegenwoordig een zwart embleem op een zwarte grille geplaatst wordt (o.a. Audi, Mercedes), op afstand lijkt het geheel net een groot zwart gat tussen de koplampen.... het is net alsof ze zich er al voor schamen om het automerk nog zichtbaar te houden.

Zelf heb ik slechts 1 zwarte auto gehad die ik als heel ruime vakantieauto voor heel weinig (500 harde guldentjes) gekocht had, dat was een '77 Chevrolet Caprice Wagon ergens in de eindjaren '80... maar de overdaad aan chroom en rvs tegen de zwarte achtergrond maakte het geheel toch wel net weer helemaal af en compleet tot een stijlvol geheel.
Het was dan wel een perfecte vakantieauto maar zwart was eind jaren '80 absoluut geen modekleur, en veel waardering voor de afkomst van die Caprice was er ook niet.... er is in dik 30 jaar tijd toch best wel veel veranderd.grinning smiley

In de 70-jaren waren er hippies die voor kleur kozen. Mensen als John Lennon, Janis Joplin en onze eigen Herman Brood leefden zich uit met kleur op de luxe bolide. En vaak met succes. Ik begrijp dat als je de auto zakelijk gebruikt, de auto een zekere uitstraling moet hebben. Je wil betrouwbaar en conservatief overkomen, geen uitstraling hebben van "ik durf alles". En een dure luxe auto wordt vaak als zakelijke onderstreping van de uitstraling gekocht, net zoals het driedelige kostuum.
Maar dit heeft toch ook wel iets:

en het huppelkutje:
Muddy Bandit
(..)

(..)

Ja, dat schijnt de nieuwe mode te worden, bij bepaalde merken. Ik snap het ook niet zo. Status?
Enfin, ik zag van de week een nieuwe Octavia sedan in het knalrood met dus zwartgelakte letters SKODA en dat stond toch wel netjes, vond ik. Rood met zwart kan meestal wel goed samen natuurlijk.

Dát er Skoda op de achterklep stond was maar goed ook.. want zo schuin van achteren bekeken leek het mij eerst een Audi A4 sedan. confused smiley
Muddy Bandit
(..)

(..)
Verschrikkelijk inderdaad, alsof de grille van de auto af gelazerd is. Bij BMW zie je het ook steeds vaker. Vooral op een lichtgekleurde auto heel erg lelijk.
Maar goed dat smaken verschillen!
Ik vind zilver, antraciet, komozakken-grijs echt heel mooi op een auto en dat zou dus ook bijna altijd mijn keus zijn.
Maar als het voorhanden is, dan een donkergroene, dat vind ik echt schitterend

Donkergroen metallic, gewoon met chroom en een ster op de neus thumbs up
Donkergroen maak ik graag een uitzondering voor thumbs up
Ja, die donkergroene S-klasse is prachtig. Mooi hoe de donkere tint contrasteert met dat chroom thumbs up
Het hoeft wat mij betreft niet eens een dure auto te zijn hoor. Zie Skoda Karoq, wat mij betreft in de basis behoorlijk vlees noch vis, maar in 't groen vind ik het zowaar aantrekkelijk:

Ik heb ook twee saaie zilvergrijze auto's staan op de oprit. Zou nooit mijn eerste keuze zijn, maar eigenlijk staat het best mooi. Zowel de Up als de BMW hebben mooie zwarte accenten waardoor het net wat lekkerder oogt. Nieuw zou ik ze niet in deze kleur hebben besteld.
Voordeel van een zilvergrijze BMW is dat niet alleen de krachtige lijnen mooi uitkomen, maar ook dat het niet zo snel een foute bak wordt. Helemaal black on black of zelfs wit vind ik al snel op het randje. En ook het Estorilblauw wat mijn 1e keus was vind ik soms net wat te opvallend. Uiteindelijk dus toch tevreden.

Op dit moment zou ik denk ik kiezen voor Verde Emes op een nieuwe BMW.
DeeTwee
Rioolbuisgrijs zeg maar.

Niseko
Nooit een leukere omschrijving gelezen van wat ze bij Mazda "Machine Grey" noemen cool smiley en waarvoor je nog moet bijbetalen ook!

Als er dan 1 mooie antracietgrijze kleur is, gespoten met dezelfde techniek als Soul Red Pearl, dan is het wel Machine Gray. En het is Gray i.p.v. Grey, geen idee waarom trouwens. Zeker geen rioolbuisgrijs!

Kristian
Als er dan 1 mooie antracietgrijze kleur is, gespoten met dezelfde techniek als Soul Red Pearl, dan is het wel Machine Gray. En het is Gray i.p.v. Grey, geen idee waarom trouwens. Zeker geen rioolbuisgrijs!

[www.grammarly.com]

"Grey and gray are two different spellings of the same word. Gray is more common in the U.S., while grey is more common in other English-speaking countries. In proper names—like Earl Grey tea and the unit Gray, among others—the spelling stays the same, and they need to be memorized."

Het fijne aan zilvergrijs vind ik wel dat het een lichte tint is waardoor de lijnen van de auto iig niet verstopt worden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-03-2021 14:43 door DeeTwee.
Oh had niet eens door dat die donkere kleur Machine Grey was. Zo zou ik hem ook bestellen hoor, ziet er chique uit.

Dacht altijd dat het Titanium Flash Mica was grinning smiley
Ik ken zelfs iemand die een blauwe maandag zo'n prachtige chique Mazda in Machine Gray heeft gehad smiling smiley

Goed om te weten dat Gray ook juist is. Dacht al dat het een knullig taalvoutje was van de Japanners.
Die kleur kunnen de Mazda modellen van nu goed hebben. Zag er vandaag op de snelweg ook weer één rijden, zo'n CX3. Ziet er dan strak uit, vind ik.

Juist die rode lak bij Mazda vind ik nu wel verzadigd worden. Elk model wordt/werd ermee geïntroduceerd, dus dan zie je de kleur telkens terug.. wat mij wat te veel van het goede is..

Ach, zo hebben diverse merken hun kleurvoorkeuren.. Eind jaren '90 had Citroën (Peugeot ook wel, denk ik) de zilvegrijze tint Gris Qartz in het gamma. Nou, daar is menig BX, AX, ZX en Xantia mee geleverd.. spinning smiley sticking its tongue out

Lastige kleur om bij te spuiten, dat wel. Kleurverschil ligt op de loer.. kan mij één rechterportier van een ZX herinneren.. oei, daar was de klant (terecht) niet blij mee. Had iets te maken met de metallic deeltjes in de lak, d8 ik.
Inderdaad, het speciale rood en grijs van Mazda is een ramp als er gespoten moet worden. Overigens zijn bumpers af fabriek bij de rode kleur ook regelmatig niet helemaal matchend. Plus ze zijn enorm gevoelig bij steenslag. Een mooie maar zeer delicate lak waarmee je geen schade moet rijden.
Kristian
Inderdaad, het speciale rood en grijs van Mazda is een ramp als er gespoten moet worden. Overigens zijn bumpers af fabriek bij de rode kleur ook regelmatig niet helemaal matchend. Plus ze zijn enorm gevoelig bij steenslag. Een mooie maar zeer delicate lak waarmee je geen schade moet rijden.

Het vraagt wat vakkennis en ervaring voordat je als spuiter goed met die gekleurde transparante lakken overweg kunt, de dikte en de aankleuring van de transparante laag en de kleur van de onderlaag bepaalt hier namelijk gezamenlijk de uiteindelijke kleurtint van de auto.
Een ramp is het alleen maar voor de snelle verfblazer die denkt eventjes vlug een (deel van) een auto over te kunnen blaffen.
Ik heb vroeger wel gewerkt met deze autolakken (toen heette dat nog Candy Apple autolak), ik vond het altijd wel een leuke uitdaging om hiermee een mooi egaal eindresultaat neer te zetten. (met name op een goud of zilver metallic ondergrond i.p.v. egaal wit of lichtgrijs)

Zag er vandaag op de snelweg ook weer één rijden, zo'n CX3. Ziet er dan strak uit, vind ik.

Tijdens 90 km fietstochtje kwam ik in Zalk (kent Kristian vast wel) deze prachitige Machine Grey CX-3 tegen. Vind dit model nog altijd mooier dan de CX-30 (die ik overigens ook wel mooi vind hoor)

Mijn vorige 2 was Machin Grey, stond hem niet verkeerd. Momenteel rijd ik een Dynamic Blue CX-3. Deze valt altijd lekker op. Niet te missen.

De keuze bij Mazda is inderdaad lastig. De 3's uit 2011 en 2014 die ik eerder heb gehad waren ook allebei blauw. Voor ons op dat moment de mooiste kleur.
Als ik een kleur zou mogen kiezen zou het een mooie diepe blauwe kleur zijn.
Arden Blue van de Opel OPC uitvoeringen is mijn favoriet, geen enkele kleur haalt het daarbij wat mij betreft.

Voor mijn Mazda zou Soul Red de eerste keuze zijn, prachtig vind ik dat.
De Aluminium Grey die ik nu heb zou misschien wel mijn laatste keuze zijn als ik een auto nieuw kocht, toch staat het verrassend goed!
Het hangt voor mij van de auto af. Voor mijn huidige auto bewust voor 'saai' lichtgrijs (wel met een rood interieur grinning smiley) gegaan omdat ik dit voor dit model de mooiste (originele) kleur vind. Voor verreweg de meeste auto's zou het echter absoluut niet mijn favoriete kleur zijn. Een andere 'saaie' kleur, zwart (en in mindere mate wit), vind ik vrijwel altijd prima. Donkerblauw en donkergroen zijn andere van mijn favoriete kleuren, maar vaak zit een fabrikant daarmee net een tint naast de kleur die het in mijn ogen zou moeten zijn. Grijs, zwart en wit zijn daar vrijwel ongevoelig voor.
Bianco Carrara Opaca natuurlijk. Een parelmoer witte matte lak. Alfa stopte met de levering na 250 gelimiteerde versies, omdat ze het spuitproces maar niet onder de knie kregen. Maar zeg nou zelf, is dit niet de meest bijzondere kleur ooit geleverd? Goede exemplaren schieten nu al door het dak en gaan voor meer dan 100.000 euro als occasion over de toonbank.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-04-2021 14:58 door Eenvrijeusernaamiserbijnaniet.

Maar zeg nou zelf, is dit niet de meest bijzondere kleur ooit geleverd?

Nou... Alfa had zoiets toch ook in een soort van lichtblauw? Bijzonder zeker, maar ik ben er eigenlijk nog steeds niet uit of ik het nou mooi vind of niet. grinning smiley
De Schaduw

Maar zeg nou zelf, is dit niet de meest bijzondere kleur ooit geleverd?

Nou... Alfa had zoiets toch ook in een soort van lichtblauw? Bijzonder zeker, maar ik ben er eigenlijk nog steeds niet uit of ik het nou mooi vind of niet. grinning smiley

Je bedoelt Misano Blue? Dat is op zich wel een leuke kleur, maar daar raak je snel op uitgekeken. Bianco Lunare is ook een bijzondere lichte blauwe kleur:

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-04-2021 15:02 door Eenvrijeusernaamiserbijnaniet.
Het is inderdaad heel bijzonder, maar zie hem toch echt liever in het rood hoor.
Nee, die bedoel ik niet. Het was een lichte kleur (ik meen blauw maar kan ook zilver geweest zijn) die als de zon er op scheen haast veranderde in paarsachtig. Vond het altijd een heel bijzonder gezicht. Ik weet niet op welke types de kleur leverbaar was maar ik herinner me die vooral op een 156.
D Elzinga
Het is inderdaad heel bijzonder, maar zie hem toch echt liever in het rood hoor.

Ik zou mijne er blind op inruilen, ongezien, zonder voorwaarden.

De Schaduw
Nee, die bedoel ik niet. Het was een lichte kleur (ik meen blauw maar kan ook zilver geweest zijn) die als de zon er op scheen haast veranderde in paarsachtig. Vond het altijd een heel bijzonder gezicht. Ik weet niet op welke types de kleur leverbaar was maar ik herinner me die vooral op een 156.

Azzurra Nuvola. De moderne opvolger is: Lipari Grey

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-04-2021 15:13 door Eenvrijeusernaamiserbijnaniet.

Azzura Nuvola

Dassum. thumbs up
Tja, kleur maakt toch een beetje de auto. Dat betekent niet dat zwart, wit of grijs taboe zijn bij mij en het betekent ook niet dat elke felle kleur het altijd maar moet zijn. Iedere auto heeft zo zijn eigen kleuren waarin het mooi is en de vorm en accenten goed uitkomen. Heel persoonlijk natuurlijk.

Hier tot nu pas 2x bij een nieuwe auto zelf de kleur kunnen uitkiezen. 1x was een lease auto waar er gelukkig blauw en groen ook goedgekeurd werden.

Dit was de lease auto

En dit is de andere keuze. Er waren 2 kleuren rood die wel mooi waren maar op deze vorm (vlaktes) niet echt uitkwamen. Verder alleen een heel donkerblauw, wit, diverse zwart/donkergrijs tinten en champagne. Dit blauw-grijs was dan toch de mooiste keuze.

Bij deze vrijwel nieuwe kon ik de kleur niet kiezen. Buiten het bijna niet te vinden blauw was zwart echter wel mijn next best. De grijze dichte grill staat raar op andere kleuren.

De Alfa heb ik toendertijd opnieuw laten spuiten. De kleur kon ik dus kiezen. Toch gegaan voor de originele donkerblauw. Ziet er uit als zwart maar in de zon komt de kleur tot leven. De vormen van de Alfa passen goed hierbij.

Bij de Corvette was de kleur een van de redenen om voor dit exemplaar te gaan. Koperrood als de zon erop staat. Wel rood maar net iets minder schreeuwig.

En ook bij deze klassiekers was de kleur een doorslag gevende reden.

Kleur is een heel belangrijk punt in de keuze voor een auto. Meer keuzevrijheid dan 8 soorten grijs, wit, zwart en dan 1 kleur zou ik wel kunnen waarderen. Koper achtige kleuren, groen en blauw zouden op heel veel moderne autos goed staan.
Inderdaad, kleur maakt of breekt de auto.

Dat is echt iets van "Italiaanse auto's", die durven kleurn te gebruiken. Denk eens aan de beroemde babybad blauwe Alfa's 156, eigenlijk best wel een mooie en andere kleur.

Ik heb zelf meerdere keren een nieuwe auto mogen uitzoeken en dan valt op dat alleen de goedkopere auto's kleur mogen hebben. De 156 was wat dat betreft een uitschieter en ook de groene BMW van een paar posts terug is best mooi maar veel verder dan deze paar gedurfde kleurtjes gaat het niet.

Zakelijk rijden betekent vaak keuze uit wor, grijs, donkerblauw of zwart (soms zelfs verplicht door de werkgever) en ook de tweedehands markt bestaat uit grijs of grijzer.
Het pallet van mijn vorige auto's is vooral grijs. De laatste auto met een uitgesproken kleur was de blauwe Baleno. En daarvoor hebben we het over een brandweerrode Corolla station.

Maar kleurkeuze is lastig. Ik heb met regelmaat motorfietsen overgespoten (is met een knikkerbusje te doen) maar daar zaten wel missers tussen. De knalrode CB750 met sportstrepen van beveiligingslint zag er mooi uit maar de niet-zo-donker-blauwe K75 had mooier gekund.
Terwijl grijs, zwart of donkerblauw kleuren zijn die altijd wel staan. Dat zijn de Hollandse kleuren - doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg.

En knalrood... is voor sportwagens. Een Corolla 1800 diesel met ademnood, bijvoorbeeld.
Mijn overzicht aan kleuren die ik heb gehad. Gele Cuore en de 2 blauwe 3's heb ik nieuw gekocht.. Rest was demo of 2e hands.

En tegenwoordig rijd ik ook in een "onopvallende" kleur nut smiley

Welk redelijk betaalbare (< 35.000) auto heeft tegenwoordig de meest gedurfde kleuren in het gamma? Denk aan oranje, geel en meer felle kleuren.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-04-2021 14:14 door PascalD.
Mokka, Micra, 208, T-Cross... allemaal 3 aparte kleuren. Ben benieuwd of er nog een auto is die meer biedt dan dat.
PascalD
Mijn overzicht aan kleuren die ik heb gehad. Gele Cuore en de 2 blauwe 3's heb ik nieuw gekocht.. Rest was demo of 2e hands.

Welk redelijk betaalbare (< 35.000) auto heeft tegenwoordig de meest gedurfde kleuren in het gamma? Denk aan oranje, geel en meer felle kleuren.

Het blauw op de Cx-3 vind ik prachtig, toch vind ik m juist op deze auto niet echt lekker uitkomen.

De Mazda 3 (BM) die je had was ook prachtig! Die kleur heb ik denk ik nog nooit in het echt zien rijden.
Die rode kleur van Mazda is echt waanzinnig. Nog altijd moet even extra omkijken als er een 3 in dat lava rood langskomt. Doet me denken aan Rosso Competizione, maar dan vaak net wat donkerder:

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
(...)

Azzurra Nuvola. De moderne opvolger is: Lipari Grey

Lipari, by far mijn favoriete grauwe kleur. Echt fantastisch.
Ook al zeer, zeer zeldzaam.

Vast te grauw voor dit topic, maar wat een kleur. thumbs up
Laatst heb ik foto's verzameld van mijn hele autoverleden, voor vitrinekastje. Ook aangevuld met de 1:43 modelletjes, inclusief juiste nummerbordjes. Helaas niet allemaal in de gereden kleur. Deze foto is meest duidelijk, zonder de modelletjes er in.

Ik houd wel van kleurtjes smiling smiley
Als ze op chronologische volgorde van boven naar beneden staan had je wel even nodig om op gang te komen. winking smiley thumbs up
Goed dat smaken verschillen en er meerdere keuzes zijn - Soul Red of Machine Gray (of Grey) op een Mazda MX-5 vind ik helemaal niks... De eerste is me te opzichtig, de tweede te anoniem, zo is een mooie roadster opeens een grijze muis; het is een "vuilzakkleur" die je jammer genoeg hier ook vaak op de nieuwe BMW 3-serie ziet.

Op een CX model van Mazda past het voor mij dan weer wel.
Ik zag op het YouTube kanaal van Marco Degenhardt een Nissan Primera met die flip-flop lak. Alfa heeft 'm ook gehad, MG ook (al genoemd hier), Citroën ook (op de Xantia). Had het de laatste tijd niet meer op bewegend beeld gezien. Waanzinnig! thumbs up
De Schaduw
Als ze op chronologische volgorde van boven naar beneden staan had je wel even nodig om op gang te komen. winking smiley thumbs up

Dank je smiling smiley En jawel, van 1996 tot nu, op volgorde linksboven tot rechtsonder.
Plankje met A6, A3 en S4 cabrio is huidige oprit/garage samen.
In 2010 had Ford een leuke actie lopen met de Fiesta Mk7. M'n pa was wezen proefrijden, geïnteresseerd geraakt, maar wilde de knoop dat weekend nog niet doorhakken. Toen hij daarna de dealer weer belde, bleek er alleen nog een gifgroen exemplaar beschikbaar te zijn. Eigenlijk wilde hij een zwarte. Maar ja, die keuze was er niet meer dus het werd de groene. Zo kan het lot dus soms ook een beetje helpen. grinning smiley Ik vind squeeze green nog altijd veruit de leukste kleur voor de Mk7. En nog altijd krijg ik soms (meestal positieve) opmerkingen als mensen die auto voor het eerst zien.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.