Auto omschrijvingen

Gepost door zoefff 
Auto omschrijvingen
13-01-2021 20:05
Hallo.

Ik lees regelmatig advertenties m.b.t. auto omschrijvingen waarbij de term 100% Nederlandse auto wordt gebruikt, ik vraag mij af of dit daadwerkelijk van belang is doordat men altijd recht heeft op de z.g. fabrieksgarantie die bij desbetreffende motorvoertuig hoort?

Wellicht om te onderstrepen dat dit geen (zelf) geimporteerd exemplaar vanuit het buitenland is waar die hoogstwaarschijnlijk wel is geproduceerd!

Wat is eventueel de meerwaarde hiervan? Of gewoon additionele informatie?
Een origineel in Nederland geleverde auto heeft bij vele kopers de voorkeur omdat de historie makkelijk na te trekken en een NAP rapport opgevraagd kan worden. Bij import auto's is de kans groot dat de auto een onbekend schade verleden heeft of dat de kilometerteller is teruggedraaid daar NAP logischerwijs niet kan garanderen wat er met de auto in het buitenland gebeurd is.
Behalve bovenstaande is het ook handig om te weten wat betreft uitvoering/opties.
Model in een bepaalde uitvoering uit het ene land hoeft niet perse dezelfde uitrusting te hebben als dezelfde uitvoering in een ander land.
Kan je toch raar verrast worden wanneer je een optie mist die je wel had verwacht omdat die er normaal wel op zou zitten.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.