Het coronavirus: hoe be´nvloedt het jouw dagelijks leven?

Gepost door SVF 
O, en tegengeluid?

In Engeland zijn de meeste mensen ingeŰnt met AstraZeneca.
60 % bescherming na 2 prikken, alle andere vaccins doen dat beter.

Ook is AstraZeneca niet erg goed tegen mutaties, doen de andere vaccins ook beter.
Blijkbaar aanleiding voor prikronde 3 in Engeland.
Dat je je niet wil laten vaccineren: moet jezelf weten. Maar dan niet zeiken dat je de grens niet over mag.
Het corona vaccin zorg er voor dat afweersysteem op scherp wordt gezet, en het virus snel herkent en uitschakeld. Dat heeft juist helemaal niets met het lui worden te maken van het afweersysteem.

We zijn nu beiden klaar met vaccineren, mijn vriendin had zelfs niet eens een iets stijve bovenarm.

Ik was nooit ziek en maar heel zelden verkouden, en had een uitstekende conditie, en leef heel gezond. Helaas ben ik enorm ziek geweest van dat rot virus, ik heb regelmatig gedacht dat ik zou stikken en dood gaan. En voldoe helemaal niet aan de risicogroep. Mijn conditie wordt inmiddels wel weer langzaam maar zeker beter.

Je weet gewoon niet van te voren hoe ziek je van het coronavirus kan worden, omdat het lichaam het virus niet meteen herkend als kwaadaardig, wat het lichaam bij een griepvirus vaak wel heeft. Vaccinatie is gewoon bijzonder effectief, en snap niet dat mensen zich niet laten vaccineren.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-06-2021 08:13 door ak2.
@ak2: ik prijs me gelukkig dat ik nog steeds Covid-vrij ben. Ik heb de afgelopen 17 maanden veel gelezen over mensen die het hebben gekregen en er erg veel (en soms ook lang!) last van hadden, of soms nog hebben. En dat waren niet per de oude en/of obese mensen, maar ook jongere mensen.
Ik heb vandaag mijn tweede vaccinatie gehaald (hoera!) en hoop dat ik over een paar weken iets meer vrijheden kan nemen. Niet naar drukke plekken, maar toch.
Veel beterschap voor je!
Snap die rke ook niet meer hoor. Verspilde moeite.
Afgelopen woensdag mijn eerste prik gehad met pfizer. Voelde me daarna wel zo suf als een hond maar ik was al een beetje brak na een paar dagen buiten werken in de warme zon. Spuit zelf voelde ik bijna niet: ik dacht eerst dat ik genept werd en ze alleen iets op mijn arm drukten maar na een paar uur voelde ik wel dat het wat gevoelig werd. Languit op de bank voelde ik een lichte tinteling in mijn benen en nog iets heel geks: ik schijt opeens "blanke" keutels!grinning smiley (de KKK zou er jaloers op zijn!) Inmiddels is alles weer normaal.

Woensdag 14 juli mijn 2e prik: ik heb er zin an!grinning smiley Neem dan wel die donderdag en vrijdag vrij want ga de zaterdag erna toch op vakantie.
Carkiller
Waar ben je nu echt bang voor rke? Paria worden?

En in een vorig bericht had je nog wel bezwaar tegen mensen die gevaccineerd worden want die zij gevaarlijk wegens "lui worden van de afweer"
Dus je spreekt jezelf een klein beetje tegen of je bent inmiddels toch van gedachte veranderd.

Waar ik echt bang voor ben? Hoogte, extreem hoge snelheden, dat soort zaken.

Ik heb geen bezwaar tegen mensen die het afweersysteem verzwakken, ik geef aan dat dit mogelijk is. Het is jouw leven, waarom zou ik mogen beslissen wat jij doet met jouw lijf?
En dat geldt andersom ook. Waarom zou een RIVM mij mogen verplichten een injectie te nemen?
Maar helaas is er ook sociale druk die nu met een vaccinatie- of testbewijs concreet gemaakt wordt.

Het is als met roken. Als jij de longen wil asfalteren, moet je dat vooral doen. Je weet wat de risico's zijn en de roker neemt deze risico's. En als je er naar vraagt zal ik het je vertellen wat ik denk van dat asfalteren.
Ben je een aso als je geen coronaprik wilt?

Bij angst over/argumenten als:

- Lange termijn effecten.
- bijwerkingen.
- Vinden dat het te haastig op de markt gebracht is.
- Ik heb al corona gehad en dat verliep mild dus waarom zou ik me laten inenten.
- Ik ben jong en fit, neem liever het risico op corona.

Moet de persoon zelf kiezen, niks is verplicht en eigen lijf.

Maar wat wordt er onder andere gezegd.

- Die groepsimunniteit komt er toch wel als genoeg andere mensen zich laten vaccineren.
- Het is de schuld van gevaccineerde want hun afweer is lui.
- Corona bestaat niet dus ik houd me niet aan de regels.
- Natuurlijke selectie, de zwakkeren hebben pech.

Aso's of wappies.

Voor de categorie, tante Corrie werd er magnetisch van dus daarom wil ik geen vaccin denk ik hopeloos.
Daar kan niemand iets mee, misschien een psychiater...
Strekking, een vaccinweigeraar is niet per definitie een aso als hij rationele argumenten aandraagt. Ik lees over mensen die doodsbang zijn voor het vaccin maar het wel doen omdat ze anders niet op vakantie kunnen. Daar moet een alternatief voor zijn zodat ze het niet hoeven te forceren.

Een mening, ongetwijfeld voor sommige aanleiding om weer met Facebook verhalen te ondermijnen of met wat er deze week in de Libelle stond.
Juist daardoor komen die mensen in een hokje, dan doen ze het zelf.

Het is als met roken. Als jij de longen wil asfalteren, moet je dat vooral doen. Je weet wat de risico's zijn en de roker neemt deze risico's. En als je er naar vraagt zal ik het je vertellen wat ik denk van dat asfalteren.

Als jij longkanker krijgt kan je de longkanker niet overdragen. Geen vergelijking dus.
MCW

Als jij longkanker krijgt kan je de longkanker niet overdragen. Geen vergelijking dus.

Als je zonodig met roken vergelijken wil:

Niet vaccineren komt dan in de buurt van roken in openbare ruimte.
Nou de eerste prik met moderna zit er in. Op hoop van zegen zullen we maar zeggen smiling smiley
Mensen geboren in 1992 kunnen coronaprik inplannen
Mensen die geboren zijn in 1992 kunnen zaterdag vanaf 10.00 uur een afspraak maken voor een coronavaccinatie, laat demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) weten.

Quote:
Deze mensen kunnen een afspraak maken via deze website of het landelijke afspraaknummer (0800-70 70) bellen. Ze hoeven niet te wachten tot ze de uitnodiging hiervoor hebben ontvangen. De prik wordt gezet door de GGD, die 136 locaties heeft in heel Nederland.[/quote]
Moskou verloot auto's onder mensen die zich laten vaccineren
Om meer Moskovieten ertoe te bewegen een coronavaccin te nemen, gaat burgemeester Sergej Sobjanin auto's verloten onder de inwoners van zijn stad. Sobjanin zei vandaag dat alle inwoners van Moskou van 18 jaar en ouder, die tussen 14 juni en 11 juli ten minste ÚÚn keer zijn geprikt, automatisch voor de loterij zijn ingeschreven.

Hij zei dat er in totaal vijf auto's worden verloot. Ze zijn per stuk ongeveer 11.500 euro waard.

Sobjanin deed eerder zijn beklag over de geringe animo onder de inwoners van Moskou om zich te laten vaccineren. Enkele weken geleden zei de burgemeester dat slechts 1,3 miljoen van de ruim 12 miljoen Moskovieten zeker ÚÚn dosis heeft gehad.

Bron: Nu.nl liveblog
Tja, dit is Nederland.

Dat het gratis is al heel wat voor hier.drinking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-06-2021 01:28 door Carkiller.
Mensen geboren in 1994 uitgenodigd voor coronavaccinatie

Online een afspraak maken
Bent u opgeroepen om een afspraak te maken voor een vaccinatie bij de GGD omdat u valt binnen de vaccinatiedoelgroep? Dan kunt u via dit portaal online een afspraak maken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-06-2021 13:08 door Skeep.
Carkiller
Tja, dit is Nederland.

Want voor je andere vaccinaties heb je wel betaald?eye rolling smiley
Gisteren de 2e Pfizer prik gehaald. Net als na de eerste enkele een beetje stramme bovenarm. Ik voel al dat het beter wordt.
Joop 5528328
Carkiller
Tja, dit is Nederland.

Want voor je andere vaccinaties heb je wel betaald?eye rolling smiley

VACCINATIES PRIJS PER STUK
* (eventueel) meer vaccinaties voor de reis noodzakelijk
Bof Mazelen Rode Hond (BMR) Ç 31,00
Cholera vaccin (Dukoral) Ç 140,00
Buiktyfus Ç 41,55
Difterie Tetanus Polio (DTP)* Ç 25,00
Difterie Kinkhoest Tetanus Polio (DKTP) Ç 36,50
Gele Koorts Ç 61,05
Haemophilus influenzae type B (Hib) Ç 46,00
Hepatitis A volwassene* Ç 52,50
Hepatitis A kind (tot en met 15 jaar)* Ç 40,00
Hepatitis A Immunoglobuline 2 ml Ç 42,50
Hepatitis A/B combinatie* Ç 59,50
Hepatitis A/B combinatie kind (tot en met 15 jaar)* Ç 60,00
Hepatitis B volwassene* Ç 45,00
Hepatitis B kind* Ç 38,50
Hepatitis-B Vax Pro 40 Ç 100,00
Japanse encefalitis* Ç 150,00
Meningokokkenziekte (ACWY) Ç 67,50
Pneumokokkenziekte (Pneumovax 23) Ç 33,00
Pneumokokkenziekte (Prevenar 13) Ç 110,00
RabiŰs* Ç 83,50
Tekenencefalitis (FSME)* Ç 62,50
Waterpokken Ç 69,00

Uiteraard niet allemaal gehad en sommige worden vergoed maar lang niet alle.
Carkiller

Sterk argument!
Dit vaccin is niet 'voor reis noodzakelijk' maar algemeen 'noodzakelijk'. Dat verschil snap je toch hopelijk wel?
Joop 5528328
Carkiller

Sterk argument!
Dit vaccin is niet 'voor reis noodzakelijk' maar algemeen 'noodzakelijk'. Dat verschil snap je toch hopelijk wel?

Sorry hoor, maar snap jij het wel?

Russen krijgen kans op winnen van een auto als ze zich laten vaccineren.
Daar reageerde ik op.
En ik beantwoord letterlijk je vraag, moet je die eens beter proberen te stellen...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-06-2021 17:23 door Carkiller.
Nee, je voegt toe 'Dat het gratis is al heel wat voor hier.'. Dat is gewoon onzin, aangezien alle 'noodzakelijke' vaccinaties gratis zijn.
Joop 5528328
Nee, je voegt toe 'Dat het gratis is al heel wat voor hier.'. Dat is gewoon onzin, aangezien alle 'noodzakelijke' vaccinaties gratis zijn.

Ja, Russen kunnen een auto winnen, wij mogen blij zijn dat er geen kosten gerekend worden. Daar zag ik Nederland best toe in staat maar valt mee.
Carkiller
Joop 5528328

Ja, Russen kunnen een auto winnen, wij mogen blij zijn dat er geen kosten gerekend worden. Daar zag ik Nederland best toe in staat maar valt mee.

Precies. 'daar zag ik Nederland best toe in staat' is dus totaal ongefundeerd en populistisch geneuzelwinking smiley
Joop 5528328
Carkiller
Joop 5528328

Precies. 'daar zag ik Nederland best toe in staat' is dus totaal ongefundeerd en populistisch geneuzelwinking smiley

Ik hoop het, als de schatkist leeg was... Tijdens de crisis van 2008 of zo ook een corona crisis.
Vind het makkelijk praten, jij blijkbaar niet en dat is prima verder.drinking smiley
Als je als regering een vaccin hebt waarvan je wilt dat iedereen het neemt, dan ligt het toch volstrekt voor de hand om het gratis ter beschikking te stellen? Dan betalen we per saldo met zijn allen, naar draagkracht. Om dan een heel betaalsysteem te gaan optuigen, met de kans dat minder mensen zich laten vaccineren, zou alleen zin hebben als je persÚ niet wil dat dat naar draagkracht wordt bekostigd (maar dat iedereen een vast bedrag betaalt), maar dat wil niemand in dit geval denk ik.

[edit: d/t-fypo gefixt]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-06-2021 09:44 door louisz.
louisz
Als je als regering een vaccin hebt waarvan je wilt dat iedereen het neemt, dan ligt het toch volstrekt voor de hand om het gratis ter beschikking te stellen? Dan betalen we per saldo met zijn allen, naar draagkracht. Om dan een heel betaalsysteem te gaan optuigen, met de kans dat minder mensen zich laten vaccineren, zou alleen zin hebben als je persÚ niet wil dat dat naar draagkracht wordt bekostigt (maar dat iedereen een vast bedrag betaalt), maar dat wil niemand in dit geval denk ik.

Ja, 100% maar sommige landen gaan nog een stapje verder met geld of cadeaus.
Daar vind ik Nederland te nuchter voor, hier is gratis het maximale.
Carkiller
louisz
Als je als regering een vaccin hebt waarvan je wilt dat iedereen het neemt, dan ligt het toch volstrekt voor de hand om het gratis ter beschikking te stellen? Dan betalen we per saldo met zijn allen, naar draagkracht. Om dan een heel betaalsysteem te gaan optuigen, met de kans dat minder mensen zich laten vaccineren, zou alleen zin hebben als je persÚ niet wil dat dat naar draagkracht wordt bekostigt (maar dat iedereen een vast bedrag betaalt), maar dat wil niemand in dit geval denk ik.

Ja, 100% maar sommige landen gaan nog een stapje verder met geld of cadeaus.
Daar vind ik Nederland te nuchter voor, hier is gratis het maximale.

Goh, te nuchter... In Nederland is er gewoon een hoge bereidwilligheid om het vaccin te nemen, in verschillende andere delen van de wereld twijfelen zeer grote groepen.
Wie weet dat Nederland nog met iets op de proppen komt als ze zien dat bepaalde delen van Nederland onvoldoende gevaccineerd blijken.

Wie weet dat Nederland nog met iets op de proppen komt als ze zien dat bepaalde delen van Nederland onvoldoende gevaccineerd blijken.

Ik zag ergens een bericht voorbij komen over prikbussen die gebieden in gaan waar minder mensen zich laten vaccineren. Dat lijkt een eerste aanzet.
Mensen geboren in 1995 uitgenodigd voor coronavaccinatie

Deze mensen kunnen een afspraak maken via deze website of het landelijke afspraaknummer (0800-70 70) bellen. Ze hoeven niet te wachten tot ze de uitnodiging hiervoor hebben ontvangen. De prik wordt gezet door de GGD, die 136 locaties heeft in heel Nederland.
1995!! Mijn bouwjaar is aan de beurt.

Ik had het geluk dat ik vandaag al voor nummer 2 aan de beurt was. Nog ff 15 minuten wachten en dan mogen we de vrijheid tegemoet.
Nico GTR

Ik had het geluk dat ik vandaag al voor nummer 2 aan de beurt was. Nog ff 15 minuten wachten en dan mogen we de vrijheid tegemoet.

Werkt helaas pas na twee weken. winking smiley
Jay DoubleYou
Nico GTR

Werkt helaas pas na twee weken. winking smiley

Ja volledig.
De Schaduw

Ik zag ergens een bericht voorbij komen over prikbussen die gebieden in gaan waar minder mensen zich laten vaccineren. Dat lijkt een eerste aanzet.
Ik neem aan dat ze dan wel even inventariseren WAAROM men zich niet laat vaccineren. Heeft dat te maken met reisafstand, dan kan zo'n mobiele prikpost uitkomst bieden. Ik denk echter niet dat Engel & co ineens overstag gaan nu het om een bus gaat drinking smiley
Mensen geboren in 1996 uitgenodigd voor coronavaccinatie

Mensen kunnen een afspraak maken via deze website of het landelijke afspraaknummer (0800-70 70) bellen. Ze hoeven niet te wachten tot ze de uitnodiging hiervoor hebben ontvangen. De prik wordt gezet door de GGD, die 136 locaties heeft in heel Nederland.
Voor mij is het aanstaande vrijdag 2 weken geleden dat ik de laatste prik kreeg.

Na de eerste prik had ik nog wel wat kleine bijwerkingen, 1 dag brak en stijve arm. Na de 2e eigenlijk helemaal niets terwijl bijwerkingen vaker voorkomen na prik 2.
Vorige weer voor het eerst mijn moeder weer een zoen gegeven, zij is langer geleden volledig ingeŰnt. Laatste keer was februari 2020 en dat soort dingen echt wel gemist.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-06-2021 15:06 door Carkiller.
Leon in zn Fiesta

Ik neem aan dat ze dan wel even inventariseren WAAROM men zich niet laat vaccineren. Heeft dat te maken met reisafstand, dan kan zo'n mobiele prikpost uitkomst bieden. Ik denk echter niet dat Engel & co ineens overstag gaan nu het om een bus gaat drinking smiley[/quote]

Engel & co gaan pas overstag als het RIVM hen een schrijven stuurt dat ze niet in aanmerking komen voor de vaccinatie.... dat is slechts een kwestie van eventjes handig inspelen op bepaalde karaktertrekjes.grinning smiley
Die Willem Engel heeft getwitterd over Eriksenů.dat het kwam door zijn vaccinatie , die vent is echt helemaal doorgedraaid. Opsluiten die gast ! Zijn twitter is geblokkeerd inmiddels. Grappig is dat Eriksen geen vaccinatie heeft gehad. Die Engel roeptoetert dus maar wat

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-06-2021 16:51 door Hansje58.
Hansje58
Die Willem Engel heeft getwitterd over Eriksenů.dat het kwam door zijn vaccinatie , die vent is echt helemaal doorgedraaid. Opsluiten die gast ! Zijn twitter is geblokkeerd inmiddels. Grappig is dat Eriksen geen vaccinatie heeft gehad. Die Engel roeptoetert dus maar wat

Net even nagelezen, zeperd eerste klas van Engel.big smile smiley
Carkiller
Hansje58

En nog zal een groot aantal idioten achter hem aan blijven lopen.
Ja, vast allemaal een complot. Vals Twitter bericht om Engel zwart te maken.
Verzin het maar.
Mensen geboren in 1999 uitgenodigd voor coronavaccinatie

Mensen kunnen een afspraak maken via deze website of het landelijke afspraaknummer (0800-70 70) bellen. Ze hoeven niet te wachten tot ze de uitnodiging hiervoor hebben ontvangen. De prik wordt gezet door de GGD, die 136 locaties heeft in heel Nederland.
Carkiller
Hansje58

Kun je nagaan, dat vaccin is zelfs al gevaarlijk als je het nog niet eens gehad hebt!!! eye popping smileydrinking smiley
haarr
Carkiller
Hansje58

En nog zal een groot aantal idioten achter hem aan blijven lopen.
Het is een dansleraar he. Die hoef je niet uit te leggen hoe de polonaise werkt grinning smiley
Carkiller
Ja, vast allemaal een complot. Vals Twitter bericht om Engel zwart te maken.
Verzin het maar.
Waarschijnlijk is volgens Engel en zijn volgers die speler wel degelijk ingeŰnt maar wordt dat nu ontkend om de bijwerkingen van het vaccin te verbloemen...
Bijwerkingen lijken mee te vallen, cijfers gaan omlaag en steeds meer versoepelingen en straks geen mondkapje meer op veel plekken. Maar toch denken de wappies dat de regering tegen ons is. Maar ja, met alleen vaccinatie ergens naartoe mogen zal wel weer een ding zijn voor hun zodat ze blijven protesteren en gekke dingen zeggen. Jammer dat door corona zo duidelijk is geworden hoeveel achterlijke mensen er bestaan.
Door massale vaccinatie gaan de corona besmettingen sterk omlaag. Dit zorgt dat we eerder weer naar normaal gaan. Gelukkig zijn er steeds meer mensen die kiezen voor vaccinatie. Gewoon een prikje en klaar, het stelt vind ik niet veel voor.

Jammer dat wappies als Engel en zijn volgelingen juist zorgen dat de maatregelen langer in stand blijven. En zorgen dat door hun onverantwoordelijke gedrag dat er onnodig mensen ernstig ziek worden of overlijden. En natuurlijk ook grote schade toebrengen aan de economie.
Ik heb er echt 0 last van gehad. Ook dat doffe gevoel in je arm viel reuze mee. Beetje spierpijn misschien maar gewoon gebruiken die spier en goed slap houden. Dat effect vind ik meer horen bij het zetten van de spuit dan dat het bij de vaccinatie zelf hoort.

Hopelijk inderdaad straks een goede basis in Nederland qua vaccinatiebereidheid en ook gezette vaccinaties dan komen we wel ergens. big smile smiley
Carkiller
Hansje58

Gelukkig heeft zijn pappa het wel netjes gedaan. Wat een uitschot is het, ze zouden zich dood moeten schamen.
2e prik gehad. Binnenkort weer lekker naar de club drinking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.