Het coronavirus: hoe be´nvloedt het jouw dagelijks leven?

Gepost door SVF 
louisz
OK, de eerste keer dat hij vermeldde was eerder op deze pagina: "De parkeerplaats bij de prik locatie (Nijverdal) was trouwens niet echt handig ingedeeld voor een bussie met aanhanger."

Je kan dat lezen als 'wat achterlijk van de GGD dat ze het zo hebben geregeld' (zoals jij het lijkt te doen). Maar je kan het ook lezen als 'jammer dat er niet meer ruimte is'. Dan is het geen verwijt aan wie dan ook, maar gewoon een onschuldige verzuchting. Ik het las op die tweede manier.

Na die eerste keer kwam hij er alleen op terug als reactie op jou, omdat jij erop doorvroeg. Dan is het niet gek als hij erop reageert? Als jij ophoudt, zal hij er vast niet opnieuw over beginnen.

Hoe dan ook, wellicht is dit dan een goed moment om hier een punt achter te zetten (zonder dat ik de indruk wil wekken dat ik jou vertel wat je moet doen).

Precies.thumbs up
Begrijpend lezen hoeft helemaal niet zo moeilijk te zijn, en voorde enkeling die het dan niet begrijpt geef ik graag even nadere tekst en uitleg zodat daar het kwartje ook de goede kant op valt.winking smiley
Lycan Capri
En ik zit maar braaf te wachten......
Risiciogroepen zijn al lang aan de beurt (met mijn hart dus kennelijk toch geen risico [iets dat ik al 3jaar roep tegen mijn huisarts])
Zeevarenden zijn aan de beurt.... maar nog niks gehoord
Ach ja 1986 komt er vanzelf ook aan

Het is zover hoor, Lycan. Vanaf vandaag mag 1986 een vaccinatieafspraak maken. Succes thumbs up
1 op de 5 Nederlanders pas 2 vaccinaties gehad.
Dat is nog wel weinig...
Skeep
Lycan Capri
Risiciogroepen zijn al lang aan de beurt (met mijn hart dus kennelijk toch geen risico [iets dat ik al 3jaar roep tegen mijn huisarts])

Het is zover hoor, Lycan. Vanaf vandaag mag 1986 een vaccinatieafspraak maken. Succes thumbs up

Ja maar nu moet ik maandag alweer naar zee dus gaat het hem ook nog niet worden smiling smiley
Lycan Capri
Skeep
Lycan Capri

Ja maar nu moet ik maandag alweer naar zee dus gaat het hem ook nog niet worden smiling smiley

Waarom niet? Mijn zus had vrijdag een afspraak gemaakt en kon maandag terecht.
Gewoon even bellen en je situatie uitleggen. Als je kunt regelen dat je Jansen krijgt heb je ook geen gedoe met een 2e afspraak.
Ik ga zo vlak voor het aanmonsteren niet het risico lopen om ziek te worden van de vacinatie... het zal vast meevallen

Maar door omstandigheden ben ik al weer te "lang" thuis.... dus dan geen extra risico lopen
Lycan Capri
Ik ga zo vlak voor het aanmonsteren niet het risico lopen om ziek te worden van de vacinatie... het zal vast meevallen

Maar door omstandigheden ben ik al weer te "lang" thuis.... dus dan geen extra risico lopen

Ik kreeg mijn eerste vaccinatie op 30 april, mei was de drukste maand op het werk van dit jaar. Geen dag gemist.
Dadelijk loop je alsnog corona op, nog veel erger. Maar, zo denk ik er over en iedereen is anders.
Omtrent de combinatie van mijn permanente gezondheidsproblemen en vaccineren werd het mij deze week ook duidelijk hoe het zit. Omdat ik niet per se de griepprik hoef te hebben ben ik blijkbaar onvoldoende risicogroep en moet ik wachten tot mijn geboortejaar aan de beurt is. confused smiley
Carkiller
Lycan Capri

Ik kreeg mijn eerste vaccinatie op 30 april, mei was de drukste maand op het werk van dit jaar. Geen dag gemist.
Dadelijk loop je alsnog corona op, nog veel erger. Maar, zo denk ik er over en iedereen is anders.

Het scheelt dat ik zometeen aan boord tussen allemaal geteste mensen zit smiling smiley
De komende 5 dagen ook gewoon lekker uit de buurt van mensen blijven, ik loop niet zoveel risico

Alleen op vrijdag 21 mei ben ik binnen de 1,5m van iets van 60 man / vrouw geweest
Jay DoubleYou
Omtrent de combinatie van mijn permanente gezondheidsproblemen en vaccineren werd het mij deze week ook duidelijk hoe het zit. Omdat ik niet per se de griepprik hoef te hebben ben ik blijkbaar onvoldoende risicogroep en moet ik wachten tot mijn geboortejaar aan de beurt is. confused smiley

Belachelijk, mijn huisarts had het voor mij geregeld maar die van jou lijkt weinig te doen.confused smiley
Carkiller
Jay DoubleYou

Belachelijk, mijn huisarts had het voor mij geregeld maar die van jou lijkt weinig te doen.confused smiley

Die zegt inderdaad dat ze daar weinig invloed op hebben.
Ik voel mij soms echt een crimineel, als ik mijn mondkapje vergeten ben terwijl wij gaan zwemmen in Aqua Mundo: maar de mondkapjes zijn enkel, voor als je binnen de market Dome bent.... dus snel doorgelopen en niet blijven hangen.

Was trouwens goed geregeld dat zwemmen op afspraak: je moest een tijdslot boeken en dan kon je twee uur zwemmen, zonder dat je als sardientjes in het zwembad zat. Dit ga ik nog missen als straks alle maatregelen weer losgelaten worden.
Jay DoubleYou
Carkiller
Jay DoubleYou

Die zegt inderdaad dat ze daar weinig invloed op hebben.

En die van mij dan wel?
Ik gaf aan gevaccineerd te willen worden en mijn motivatie qua medisch dossier. Daarna vrij snel aan de beurt alleen eerst AstraZeneca en die werd gestopt 1 dag voor mijn afspraak.moody smiley
Zunigrijje
Ik voel mij soms echt een crimineel, als ik mijn mondkapje vergeten ben terwijl wij gaan zwemmen in Aqua Mundo: maar de mondkapjes zijn enkel, voor als je binnen de market Dome bent.... dus snel doorgelopen en niet blijven hangen.

Was trouwens goed geregeld dat zwemmen op afspraak: je moest een tijdslot boeken en dan kon je twee uur zwemmen, zonder dat je als sardientjes in het zwembad zat. Dit ga ik nog missen als straks alle maatregelen weer losgelaten worden.

Zodra ik de termen Aqua Mundo en Market Dome moet gebruiken. Help!

Dat tijdslot gebeuren....in Frankrijk vorig jaar....gewoon zwemmen wanneer we willen. Geen gezeik met plannen. Gewoon gaan.
Boppie
Zodra ik de termen Aqua Mundo en Market Dome moet gebruiken. Help!

Dat tijdslot gebeuren....in Frankrijk vorig jaar....gewoon zwemmen wanneer we willen. Geen gezeik met plannen. Gewoon gaan.
Is de overheid he... ben allang blij dat ik niet enkel Ç 400 betaald heb om in het appartement te verblijven. De optie om toch te gaan zwemmen, al dan door een tijdslot te boeken zijn wij erg blij mee. Vooral omdat wij nog nooit eerder zijn gaan zwemmen met onze kleine meid big smile smiley

Centre Parcs gebruikt die termen in al zijn parken... ik weet trouwens niet wat ik als kind zijnde gemist heb. Want ik vond er helemaal niks aan, terwijl hele volksstammen juist naar dit vakantiepark komen vanwege het grote zwembad.

Wel slim trouwens een vakantiepark bouwen naast een dam: het is echt the middel of nowhere... 15 minuten rijden tot je bij de Albert Heijn in Ouddorp bent. Wat een luxe heb ik thuis toch, dat ik naast een supermarkt woon big smile smiley
We zijn wel eens naar Center Parcs geweest als kind maar doorgaans op vakanties gingen we gewoon fietsen, wandelen, dorpjes bekijken, musea, zwemmen in meren enz. En dat vind ik nu nog steeds leuk grinning smiley
Center Parks is vooral voor mensen die zichzelf niet kunnen vermaken.
Je krijgt mij er met geen stok naar binnen.
Center Parcs ben ik ooit een keer geweest, 30 jaar geleden of zo. Wij komen nu wel geregeld op de Landal parken. Over het algemeen rustige parken. Van de faciliteiten maken we eigenlijk amper gebruik.
Collega van 19 is positief getest terwijl ze wel gevaccineerd is. Ze had een verkoudheidje. Wel raar dat ze gewoon mocht werken toen duidelijk was dat haar vriend corona had. Gisteroverdag heeft ze nog een dienst gedraaid en vanaf nu wel thuis nut smiley Gelukkig was ik 4 dagen vrij. Toch bizar dat mijn leidinggevende het prima vind dat in de (ouderen)zorg iemand met corona gewoon mag werken.
Mijn manager was ook gewoon op werk terwijl hij positief bleek getest te zijn.... ben toen nog in contact met hem geweest. Gelukkig niet besmet geraakt, maar de dag erna was hij dus niet meer aanwezig. Toen was het duidelijk dat hij de dag ervoor, ookal corona had...
MCW
Collega van 19 is positief getest terwijl ze wel gevaccineerd is. Ze had een verkoudheidje. Wel raar dat ze gewoon mocht werken toen duidelijk was dat haar vriend corona had. Gisteroverdag heeft ze nog een dienst gedraaid en vanaf nu wel thuis nut smiley Gelukkig was ik 4 dagen vrij. Toch bizar dat mijn leidinggevende het prima vind dat in de (ouderen)zorg iemand met corona gewoon mag werken.

Tja, voor Corona was het toch ook normaal dat je met geringe hoest-klachten toch ging werken?

Ik heb begrepen dat het vaccin het afweersysteem zodanig traint dat het adequaat reageert op het virus. Waardooor het afweersysteem slechts weinig (niet helemaal niets !! ) hoeft te doen om het virus te bestrijden.

Deze houding is wel funest voor de ware wappie. Dit betekent dat Covid-19 wereldwijd actief blijft waardoor het voortbestaan en het muteren van het virus mogelijk blijft. Op deze manier is regelmatige vaccinatie voorgoed nodig en zullen de mutaties van Covid-19 blijven opduiken. Hopelijk krijgen we dan niet het bekende grapje dat er resistente mutaties opduiken.
Ik ben daarom erg benieuwd naar het vervolg. Men had het in eerste instantie over een injectie, twee is nu een gangbaar aantal en ik hoor al geluiden van drie injecties waarbij ook de diverse merken gemixt worden. En over vijf jaar? Een cocktail van een stuk of twintig merken? Iedere maand een verse injectie tegen de nieuwste varianten?

Een soort windhoos-update-functionaliteit middels de injectiespuit?
Jij ging toch niet prikken, want moeilijk? Jouw probleem ook niet dan toch?

Begin deze week mijn dosis Moderna ontvangen, beetje gevoelige plek in mijn arm dag na prik maar verder niets aan de hand. Half juli 2e ronde thumbs up
Het wordt nog wel een probleem, want de echte wappie is niet alleen bang voor het vaccin, maar ook voor gevaccineerde mensen. Die dragen dat vergif dan bij zich. Er komt dus nog een tijd dat de wappies zich moeten gaan beschermen tegen het vaccin, het is alleen nog even de vraag hoe ze dat gaan doen. Normaliter zou je zeggen: 1,5 meter afstand houden, mondkapje op, handen wassen etc. Maar we hebben ook al gelezen op Facebook dat dat niet werkt. Lastig, lastig... grinning smiley
Ohja, is natuurlijk ook zo, word je magnetisch van en zo grinning smiley Misschien een vaccin ontwikkelen en tot die tijd alu hoedjes?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-06-2021 10:43 door R W xxx.
rke
MCW

Tja, voor Corona was het toch ook normaal dat je met geringe hoest-klachten toch ging werken?

Ik heb begrepen dat het vaccin het afweersysteem zodanig traint dat het adequaat reageert op het virus. Waardooor het afweersysteem slechts weinig (niet helemaal niets !! ) hoeft te doen om het virus te bestrijden.

Deze houding is wel funest voor de ware wappie. Dit betekent dat Covid-19 wereldwijd actief blijft waardoor het voortbestaan en het muteren van het virus mogelijk blijft. Op deze manier is regelmatige vaccinatie voorgoed nodig en zullen de mutaties van Covid-19 blijven opduiken. Hopelijk krijgen we dan niet het bekende grapje dat er resistente mutaties opduiken.
Ik ben daarom erg benieuwd naar het vervolg. Men had het in eerste instantie over een injectie, twee is nu een gangbaar aantal en ik hoor al geluiden van drie injecties waarbij ook de diverse merken gemixt worden. En over vijf jaar? Een cocktail van een stuk of twintig merken? Iedere maand een verse injectie tegen de nieuwste varianten?

Een soort windhoos-update-functionaliteit middels de injectiespuit?

Kom op rke, ben je serieus nu?

Vaccin triggert het afweersysteem net als corona zelf alleen kan je er niet ziek van worden. (En dan heb ik het niet over bijwerkingen.)
Je eigen afweer herkent corona en breekt het af, doet dus alles zelf.
Wat je nu zegt geldt dan ook voor reeds besmette mensen, iedereen die corona gehad heeft is gevaarlijk want bij een 2e besmetting "doet de afweer bijna niets." Die mensen zijn ook beter beschermd net als gevaccineerde mensen door de eerste besmetting. De afweer is getraind.

Vaccineren voorkomt juist mutaties, mutaties ontstaan als het virus zich heel vaak en snel kan verspreiden zoals nu in India.
Dus dan ook minder nieuwe prikken nodig in de toekomst, precies het tegenovergestelde van wat je schrijft.

Je bent vast aan het trollen nu want dit gaat nergens meer over, ik geloof niet dat je dit meent...
Mutaties zullen er altijd wel komen verwacht ik, en als het geen nieuw smaakje Covid is, dan komt er wel een ander virus. We hebben de laatste jaren toch ook verschillende soorten griep gehad, en SARS. Dit is gewoon de natuur die z'n werk doet, bij elke andere diersoort was de hele kudde allang verkleind, net zo lang tot er weer een nieuwe balans ontstaat. De sterksten of slimsten blijven dan over, noem het natuurlijke selectie en klaar. Prachtig voer voor de biologieboeken. Alleen de mens moet weer eigenwijs zijn, en z'n kennis gebruiken om de strijd tegen Moeder Natuur aan te gaan. Dat is gewoon een feit, daar kun je vervolgens in mee gaan of je verzet je er tegen. In dat laatste geval moet je alleen niet gaan lopen piepen dat je als eerste onder de zoden ligt, want dat is dan gewoon het natuurlijke proces waar je voor kiest.
Voor de 'jongeren' onder ons: Mensen geboren in 1989 kunnen coronaprik inplannen

Quote:
Deze mensen kunnen een afspraak maken via deze website of het landelijke afspraaknummer (0800-70 70) bellen. Ze hoeven niet te wachten tot ze de uitnodiging hiervoor hebben ontvangen. De prik wordt gezet door de GGD, die 136 locaties heeft in heel Nederland.
Als je mensen vaccineert maar het werkt niet, dan is er een punt.

Maar het werkt wel, het enige wat je met vaccineren doet is de bevolking sneller aan groepsimmuniteit helpen in plaats van af te wachten tot iedereen corona gehad heeft.
En het voorkomt doden en chronisch zieken, de "zwakkeren" maken zo ook een kans en dat zijn ook gewoon mensen.

Beweren dat de gevaccineerde mensen nu de corona in stand houden is naast niet de waarheid een sneer naar iedereen die zijn naaste probeert te beschermen.
Vaccin niks vinden om bijwerkingen of geloof zijn allemaal persoonlijk, dan laat je je niet inenten. Maar kom hier niet mee aan, is gewoon laag.
R W xxx
Jij ging toch niet prikken, want moeilijk? Jouw probleem ook niet dan toch?

Begin deze week mijn dosis Moderna ontvangen, beetje gevoelige plek in mijn arm dag na prik maar verder niets aan de hand. Half juli 2e ronde thumbs up

Mensen die Viola Holt serieus nemen horen geen stemrecht te hebben.
Skeep
Voor de 'jongeren' onder ons: Mensen geboren in 1989 kunnen coronaprik inplannen

Quote:
Deze mensen kunnen een afspraak maken via deze website of het landelijke afspraaknummer (0800-70 70) bellen. Ze hoeven niet te wachten tot ze de uitnodiging hiervoor hebben ontvangen. De prik wordt gezet door de GGD, die 136 locaties heeft in heel Nederland.

Net online een afspraak gemaakt! thumbs up
Jay DoubleYou

Gelukkig ben je nu aan de beurt. Wanneer is de eerste?
Skeep
Jay DoubleYou

Gelukkig ben je nu aan de beurt. Wanneer is de eerste?

Eind juni. De tweede eind juli.
Zo, en vanavond ineens 1990 erbij. Dat betekent dat ondergetekende ook een afspraak mag maken smileys with beer Eind december heb ik een paar dagen met corona op bed gelegen, dus ÚÚn prik is voldoende. Mooi want ik heb echt een hekel aan naalden. 27 juni mag ik op, direct klaar, fijn vooruitzicht!
Carkiller

Maar het werkt wel, het enige wat je met vaccineren doet is de bevolking sneller aan groepsimmuniteit helpen in plaats van af te wachten tot iedereen corona gehad heeft.
En het voorkomt doden en chronisch zieken, de "zwakkeren" maken zo ook een kans en dat zijn ook gewoon mensen.

Beweren dat de gevaccineerde mensen nu de corona in stand houden is naast niet de waarheid een sneer naar iedereen die zijn naaste probeert te beschermen.
Vaccin niks vinden om bijwerkingen of geloof zijn allemaal persoonlijk, dan laat je je niet inenten. Maar kom hier niet mee aan, is gewoon laag.

[www.trouw.nl]

Het hele coronagedoe werkt vergelijkbaar met de griep. Het muteert af en toe en dan breekt er weer een golf uit. Of de volgende corona uitbraak weer uitgroeit tot een pandemie, is de vraag en waarschijnlijk (daar hoop ik op) zal die uitbraak minder heftig zijn.

Ik vind vaccinatie een mooi middel MAAR je maakt er het eigen afweersysteem lui mee. Onderzoek onder Deense kinderen liet zien dat kinderen die (onbewust) het immuunsysteem trainen een betere afweer hebben. Ik zie vaccinatie daarom nog steeds als een middel wat je KAN gebruiken op het moment dat je het eigen afweersysteem niet genoeg vertrouwt om zelf Corona aan te pakken. En als ik zie hoe makkelijk men tegenwoordig naar paardecetemol en dergelijke vergiffenhuismiddeltjes grijpt om een beginnend griepje te onderdrukken, vrees ik dat het afweersysteem van veel mensen nauwelijks nog werkt.
We hebben dit effect ook al waargenomen bij antibiotica. In het begin werkte dit tegen vrijwel alle bacteriŰn maar de laatste jaren zijn er meerdere bacteriŰn die immuun zijn tegen antibiotica.

Toch, de samenleving keert zich steeds meer tegen de wappie. Zo sterk zelfs dat een wappie geen bestaansrecht meer heeft terwijl de gevaarzetting van een wappie voor gevaccineerden nauwelijks ernstiger is dan een licht griepje. Dus loont het om ook als wappie een prikje te halen. De kans op het overleven van de vaccinatie is inmiddels wel bewezen en juist de mensen met een goed werkend afweersysteem zullen zeer weinig last hebben van het vaccin.
Dan maar de ster van Kim Tjoa opspelden.

Wat inmiddels ook bekend is, is dat mensen met een gezonde levenstijl (sporten, gezond en natuurlijk eten) minder vatbaar zijn voor Corona. En, wat nog niet zo bekend is, er lijkt een relatie te zijn tussen bloedgroep en vatbaarheid voor Corona.
Ik vind daarom dat wij van deze pandemie moeten leren dat we de zorg schaalbaar moeten maken (met name de ic-afdelingen) en dat we zelf (als mogelijke patient) veel meer verantwoordelijkheid moeten nemen.
Je ziet het goed bij de verstokte rokers: Stoppen kan heel moeilijk zijn, hoe goed men ook weet dat het je lichaam verwoest. Zelfs de belofte van een trage, nauwelijks behandelbare, verstikkingsdood kan de roker soms niet weerhouden er nog een op te steken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-06-2021 08:33 door rke.
Roken is een verslaving, dat ligt 'ietsje' anders maar gehinderd door kennis werd je toch al niet, zo te lezen.
Maak je je afweersysteem lui? Of leer je het nieuwe vijanden te herkennen en verwerken?

Een kind kan ook al z'n informatie van pa en ma of van het internet halen. Is een kind dat naar school gaat en 'alles voorgekauwd krijgt' dan ook lui?
Timo
Zo, en vanavond ineens 1990 erbij.
Het gaat best rap nu inderdaad, zoals ik het begreep ligt het aantal prikken per dag nu rond de 200.000 en dat schijnt dan weer redelijk overeen te komen met het aantal mensen dat per jaar geboren wordt in Nederland. Per dag komt er dus een bouwjaar bij, als we een maand verder zijn zijn we dus rond (even grofweg gesteld). Ik had weinig fiducie in de praatjes van ome Hugo (die roept nog wel eens wat zo lijkt het) ten aanzien van de snelheid van het vaccineren en wanneer dat ongeveer rond moet zijn, maar hij lijkt dus aardig gelijk te hebben. Laten we hopen dat het vaccineren ook echt het gewenste effect heeft en dat het virus niet weer massaal de kop op steekt aan het eind van het jaar. Ik vertrouw hier maar even op Carkiller en z'n kornuiten smiling smiley
rke
Carkiller

[www.trouw.nl]

Het hele coronagedoe werkt vergelijkbaar met de griep. Het muteert af en toe en dan breekt er weer een golf uit. Of de volgende corona uitbraak weer uitgroeit tot een pandemie, is de vraag en waarschijnlijk (daar hoop ik op) zal die uitbraak minder heftig zijn.

Ik vind vaccinatie een mooi middel MAAR je maakt er het eigen afweersysteem lui mee. Onderzoek onder Deense kinderen liet zien dat kinderen die (onbewust) het immuunsysteem trainen een betere afweer hebben. Ik zie vaccinatie daarom nog steeds als een middel wat je KAN gebruiken op het moment dat je het eigen afweersysteem niet genoeg vertrouwt om zelf Corona aan te pakken. En als ik zie hoe makkelijk men tegenwoordig naar paardecetemol en dergelijke vergiffenhuismiddeltjes grijpt om een beginnend griepje te onderdrukken, vrees ik dat het afweersysteem van veel mensen nauwelijks nog werkt.
We hebben dit effect ook al waargenomen bij antibiotica. In het begin werkte dit tegen vrijwel alle bacteriŰn maar de laatste jaren zijn er meerdere bacteriŰn die immuun zijn tegen antibiotica.
.
Heel moo betoog, vandaar dat er in India bijvoorbeeld amper Corono voor komt. Daar hebben de mensen immers een heel er goed afweersysteem omdat het daar zo goor is. Als westerling heb je ongeveer 100% kans ziek te worden....

Onderzoek onder Deense kinderen liet zien dat kinderen die (onbewust) het immuunsysteem trainen een betere afweer hebben.

Heb je zelf je dat onderzoek ook gelezen? In de conclusie staat letterlijk:

Voor diverse gezondheidsaspecten, zoals bewegen en
overgewicht, het cognitief functioneren, en allergieŰn
zijn de gevonden relaties met groen nogal wisselend
en niet altijd even sterk
. Om deze resultaten beter te
begrijpen is het belangrijk om meer inzicht te krijgen
in de onderliggende mechanismen. In dit white paper
hebben we verschillende van deze mechanismen
besproken. Deze mechanismen zijn waarschijnlijk voor
een deel anders voor kinderen dan voor volwassenen,
en verschillen wellicht zelfs per ontwikkelingsfase.
De huidige kennis over de gezondheidsvoordelen van
natuur voor kinderen kan worden verdiept en uitgebreid
als het empirische onderzoek meer voortbouwt op de
mogelijke onderliggende mechanismen
@rke:

Heb alles gelezen, zit niks van onwaarheid bij maar ook geen raakvlakken met vaccineren.
Vaccin maakt je afweer niet lui maar bewust, introduceert corona informatie zoals een corona besmetting ook zou doen maar dan zonder ziekmakers.

Dus mooi en duidelijk verhaal los van de corona, bij paracetamol bijvoorbeeld "vrees" je dat de afweer minder goed werkt.
Vrees? Zijn gewoon feiten over te vinden hoe het werkt en doet niks negatiefs met de afweer. Alleen kans op bijwerkingen zoals met alle medicijnen.
Antibiotica ook weer een hele andere discussie, bacteriŰn die resistent worden inderdaad een probleem maar wederom niks te maken met corona of vaccineren.

Dus dank je voor de terugkoppeling, kan er alleen helemaal niks mee behalve dat ik vind dat "wappies" ook hun mening moeten kunnen uiten.
Mijn eigen broer peinst er niet over om gevaccineerd te worden, zijn goed recht maar hij is niet zo vijandig naar mensen die het wel doen want iedereen moet het voor zichzelf weten.
Die houding had jij, rke eerst ook maar nu zijn de gevaccineerde opeens de boosdoeners en dan raak je mijn begrip in ieder geval kwijt.

En dan vind ik het ook niet raar dat "wappies" steeds meer als gevaarlijk gezien worden met niet wetenschappelijke uitspraken en een aanvallende houding... Je laatste bericht is wel weer genuanceerd maar die daarvoor...sad smiley
Wat betreft wappies....inderdaad, we lezen hier wat, daar wat en rammen een vierkant blok door een rond gat. En dat is dan de waarheid.

En gaan ze zielig doen want oh oh....wappie!!!! Kennen we dat ergens van?

En dan gaan we marsen lopen door winkelstraten. Alsof de winkeliers daar op zitten te wachten. Even een flinke omzet mislopen omdat een stel idioten denkt dat ze het slecht hebben. Dat ze onderdrukt worden.

Mijn advies....sodeflikkerstraal een eind op. Gewoon wegwezen en neem die zwakzinnige idioten zoals Engel mee. Val een ander niet lastig met jouw troep. Hou de hersenspinsels lekker binnenshuis. Ben wel klaar met de Wappies, BLM en dat woke gebeuren. Kap met janken, pak je ballen beet.
"Viola Holt deelde in een bericht op Facebook dat ze dacht net als een vriendin magnetisch te zijn geworden na contact met een gevaccineerde. "Ik probeer het met mijn eigen schaartje, en ook ik ben magnetisch", aldus de presentatrice"

Wordt geloofd.

Wetenschap? Nee, is allemaal niet waar.

Onbereikbare mensen, wappies of hoe je ze ook noemt die zelfs met harde feiten en bewijs altijd hun eigen verhaal zullen geloven.
Twijfelen is begrijpelijk, met als enige terechte redenen bang zijn voor bijwerkingen of geen nut zien om gevaccineerd te worden want coronaverloop meestal mild.

Dat is wetenschap en bewezen, dan kan ik zo iemand volgen.
Carkiller
"Viola Holt deelde in een bericht op Facebook dat ze dacht net als een vriendin magnetisch te zijn geworden na contact met een gevaccineerde. "Ik probeer het met mijn eigen schaartje, en ook ik ben magnetisch", aldus de presentatrice"

Wordt geloofd.

Wetenschap? Nee, is allemaal niet waar.

Onbereikbare mensen, wappies of hoe je ze ook noemt die zelfs met harde feiten en bewijs altijd hun eigen verhaal zullen geloven.
Twijfelen is begrijpelijk, met als enige terechte redenen bang zijn voor bijwerkingen of geen nut zien om gevaccineerd te worden want coronaverloop meestal mild.

Dat is wetenschap en bewezen, dan kan ik zo iemand volgen.
Het probleem met mensen die geloven dat het allemaal leugens zijn, is dat met welk bewijs men ook komt, ze altijd zullen zeggen dat er met het bewijs geknoeid is. Ze zijn niet te overtuigen.
Stel dat je iemand die niet geloofd dat de NASA op de maan geweest is in een raket stopt en zelf naar de maan vliegt, hij zal het nog steeds zal ontkennen want wie zegt dat hij er werkelijk is en het niet om allemaal een truck is. Dat zie nu nu met corona ook. Mensen die roepen dat het op de ICs helemaal niet vol ligt, ondanks dat ziekenhuizen dat aan geven. Want ze hebben filmpje gezien op Facebook van allemaal lege ziekenhuisbedden.
Wappies hebben makkelijk l÷llen, verreweg het grootste gedeelte van de bevolking houdt zich al tijden netjes aan de gevraagde maatregelen en laat zich nu vaccineren en zo kunnen zij vervolgens veilig roepen dat het allemaal onzin is en lang niet zo ernstig is want zij zijn het levende bewijs daarvan. Eh ja, dat komt wel lekker uit zo idd.
Carkiller
@rke:

Dus dank je voor de terugkoppeling, kan er alleen helemaal niks mee behalve dat ik vind dat "wappies" ook hun mening moeten kunnen uiten.
Mijn eigen broer peinst er niet over om gevaccineerd te worden, zijn goed recht maar hij is niet zo vijandig naar mensen die het wel doen want iedereen moet het voor zichzelf weten.
Die houding had jij, rke eerst ook maar nu zijn de gevaccineerde opeens de boosdoeners en dan raak je mijn begrip in ieder geval kwijt.

En dan vind ik het ook niet raar dat "wappies" steeds meer als gevaarlijk gezien worden met niet wetenschappelijke uitspraken en een aanvallende houding... Je laatste bericht is wel weer genuanceerd maar die daarvoor...sad smiley

Ik heb er geen bezwaar tegen dat mensen gevaccineerd worden. Ik heb er wel bezwaar tegen dat je een wappie-stempel krijgt.
Grote evenementen: eerst verplicht voor een stevige prijs diep in je neus boren, meerdaagse evenementen; gezever over meerdere keren testen, vaccinatie-ausweis en dat allemaal voor griepachtige verschijnselen (bij de gevaccineerden).

Maar de remedie is heel duidelijk, gewoon even een prikje halen. Ik wil ook gewoon door Duitsland kunnen rijden, ik wil misschien ook naar een evenement. Voor diverse andere landen moet ik ook een vaccinatie halen, covid komt gewoon bij dit lijstje.

En ik hoop echt van harte dat dit geen maandelijks/jaarlijks terugkerend feestje gaat worden, nu Engeland al aan de derde prikronde gaat beginnen
Wappies zijn types zoals die Engel, of vrouwen die de plank nogal misslaan. Die noem ik zweefteven .
Waar ben je nu echt bang voor rke? Paria worden?

En in een vorig bericht had je nog wel bezwaar tegen mensen die gevaccineerd worden want die zij gevaarlijk wegens "lui worden van de afweer"
Dus je spreekt jezelf een klein beetje tegen of je bent inmiddels toch van gedachte veranderd.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.