Het coronavirus: hoe be´nvloedt het jouw dagelijks leven?

Gepost door SVF 
Toch wel fascinerend wat wij in deze pandemische tijden van onze medeforummers te weten komen.

Proost.
Jongeren dringen voor bij vaccinaties, gebruikmakend van gebrekkige controle

Vrij triest, ook de excuses die de jongeren/studenten verzinnen om hun voordringen goed te praten.

Een 28-jarige oud-student, die nu bij de overheid werkt, stelt dat hij lang genoeg heeft gewacht. ĹIk heb het meer dan een jaar volgehouden om geen corona te krijgen. Ik wil geen risico nemen om in de blessuretijd nog besmet te raken.ĺ

Er zijn veel mensen die bang zijn voor het vaccin en ĺm niet nemenĺ, claimt een 24-jarige Groningse. ĹOp deze manier help ik om het tempo van vaccineren te versnellen.

Zag dan gewoon hoe het zit: "Ik ben ego´stisch en streef altijd mijn eigen belangen na, andere mensen interesseren me niet zo."

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-05-2021 10:37 door Rutger DC.

Ook ik kijk wel uit naar meer versoepelingen maar ergens krijg ik het er ook een beetje benauwd van. Misschien omdat ik nu zo gewend ben minder mensen te zien e.d. Al denk ik dat het allemaal wel snel zal wennen. Zo'n sneltest laten doen ga ik niet zo snel doen, ik wacht gewoon mijn 2e prik af voor ik naar allerlei plekken ga.
Ik krijg dinsdagochtend de prik, en ik vind het best handig dat er van dat Janssen vaccin slechts 1 spuit nodig is.... dan ben ik er ook gelijk mee klaar.smiling smiley
Het tempo met vaccineren begint er nu ook eindelijk een keer goed in te komen, ik heb gemerkt dat velen met mij zich toch aardig hebben geŰrgerd in zowel het trage verloop als de bureaucratie rondom het vaccineren in de afgelopen maanden.
Vanaf komende zondag zijn Nederlanders ook zonder negatieve test weer welkom in Duitsland. Enige beperking: Maximaal 24 uur verblijf in Duitsland. Een ritje Eifel (en Nordschleife) wordt op deze manier weer mogelijk. smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-05-2021 21:34 door Paul Jonkers.
Muddy Bandit
Ik krijg dinsdagochtend de prik, en ik vind het best handig dat er van dat Janssen vaccin slechts 1 spuit nodig is.... dan ben ik er ook gelijk mee klaar.smiling smiley
Het tempo met vaccineren begint er nu ook eindelijk een keer goed in te komen, ik heb gemerkt dat velen met mij zich toch aardig hebben geŰrgerd in zowel het trage verloop als de bureaucratie rondom het vaccineren in de afgelopen maanden.

Vraag even batch nummer, misschien heb ik er aan gewerkt.drinking smiley
Vorig weekend heb ik mijn vaccinatie gehad.

In de tijdelijke tent van de GGD was het bijzonder goed geregeld, en overal werd je heel goed opgevangen. Van de vaccinatie met Pfeizer heb ik heel weinig last gehad. Alleen een een iets stijve bovenarm.

Ik ben nu klaar want ik heb onlangs corona gehad, en hoef dus maar een prik. Ik ben echt blij dat dit ik nu goed beschermd ben.

Corona hoop ik echt nooit meer te krijgen, wat een enorme impact heeft dat op je longen en conditie.
Voor ik weer ging werken kende ik alleen mijn beste vriend die corona had opgelopen en mijn buren. Die hebben het alleen ervaren als een griepje. Maar collega's op het werk die vorig jaar corona hebben gehad hebben flinke klappen gehad. Eentje heeft geur/smaak na een jaar nog steeds niet terug, een ander was superfit maar nu heeft ze weinig energie en is ze flink aangekomen. En de man van een andere collega loopt bij de fysio na corona. Toch best heftig.
Rutger DC
Jongeren dringen voor bij vaccinaties, gebruikmakend van gebrekkige controle

Vrij triest, ook de excuses die de jongeren/studenten verzinnen om hun voordringen goed te praten.

Een 28-jarige oud-student, die nu bij de overheid werkt, stelt dat hij lang genoeg heeft gewacht. ĹIk heb het meer dan een jaar volgehouden om geen corona te krijgen. Ik wil geen risico nemen om in de blessuretijd nog besmet te raken.ĺ

Er zijn veel mensen die bang zijn voor het vaccin en ĺm niet nemenĺ, claimt een 24-jarige Groningse. ĹOp deze manier help ik om het tempo van vaccineren te versnellen.

Zag dan gewoon hoe het zit: "Ik ben ego´stisch en streef altijd mijn eigen belangen na, andere mensen interesseren me niet zo."

Geef de jongeren de ruimte, het schuift nu langzaam richting mijn leeftijd zonder medische indicatie. Als er dan straks een hoop kan en vind ik het best dat de jongeren voorgaan. Laat ze het er maar van nemen, ze hebben al veel moeten laten. Zou ook goed zijn voor de horeca en de reisbranche.
En ik zit maar braaf te wachten......
Risiciogroepen zijn al lang aan de beurt (met mijn hart dus kennelijk toch geen risico [iets dat ik al 3jaar roep tegen mijn huisarts])
Zeevarenden zijn aan de beurt.... maar nog niks gehoord
Ach ja 1986 komt er vanzelf ook aan
Lycan Capri

Het uitnodigen gaat de laatste dagen heel vlot. Zojuist is 1976 al vrijgegeven. Met een beetje goede wil is 1986 volgend weekend al aan de beurt. Voor de volledigheid; je hoeft niet op je papieren uitnodiging te wachten. Hier in Utrecht is de wachttijd minimaal. Ik ben van '73 en mocht donderdag de afspraak maken. Komende woensdag mag ik al, goed geregeld!
Lycan Capri
En ik zit maar braaf te wachten......
Risiciogroepen zijn al lang aan de beurt (met mijn hart dus kennelijk toch geen risico [iets dat ik al 3jaar roep tegen mijn huisarts])
Zeevarenden zijn aan de beurt.... maar nog niks gehoord
Je kan jezelf op een reservelijst zetten he, gewoon even je huisarts bellen. Als er een lading over is aan het eind van de dag (bijvoorbeeld door mensen die niet komen opdagen), dan worden die verdeeld onder mensen die wel willen. Dan ben je zo aan de beurt hoor. Moet je wel op afroep de volgende dag langskomen.
Skeep
Lycan Capri

Het uitnodigen gaat de laatste dagen heel vlot. Zojuist is 1976 al vrijgegeven. Met een beetje goede wil is 1986 volgend weekend al aan de beurt. Voor de volledigheid; je hoeft niet op je papieren uitnodiging te wachten. Hier in Utrecht is de wachttijd minimaal. Ik ben van '73 en mocht donderdag de afspraak maken. Komende woensdag mag ik al, goed geregeld!

Vandaag: Mensen die geboren zijn in 1977 of 1978 kunnen coronaprik inplannen

Kan ik al een afspraak maken?

Bent u geboren in 1978, 1977, 1976, 1975, 1974, 1973, 1972, 1971, 1970 of 1969?
U kunt al online een afspraak maken voor een vaccinatie. Het is niet nodig om op de uitnodigingsbrief te wachten.

Bent u geboren in 1968, 1967, 1966, 1965, 1964, 1963, 1962 of 1961?
U kunt online een afspraak maken voor een vaccinatie of telefonisch een afspraak maken voor vaccinatie.

Bent u geboren in 1956, 1957, 1958, 1959 of 1960?
De huisarts stuurt u een brief met een verdere toelichting voor de vaccinatie. U kunt geen afspraak maken bij de GGD.

Geboren in 1955 of eerder?
Uw uitnodiging is al eerder verstuurd. Heeft u nog geen afspraak gemaakt? U kunt online een afspraak maken voor een vaccinatie.

Krijgt u ieder jaar de griepprik?
En bent u geboren in 1961-2003? Vanaf 3 mei 2021 komt uw uitnodiging. Heeft u een uitnodiging ontvangen? Dan kunt ook u online een afspraak maken voor een vaccinatie.
Mensen geboren in 1981 kunnen prik inplannen

Het tempo van vaccineren gaat nog steeds omhoog, hoewel het een paar weken langer dan gepland zal duren om iedereen een eerste prik te geven wegens leveringsproblemen. Vorige week waren mensen uit 1969 tot en met 1978 uitgenodigd om een afspraak te maken. Op maandag konden mensen uit 1979 en 1980 hun afspraak inplannen.
Het uitnodigen t.b.v. vaccinatie is deze week iets minder hoog dan vorige week:

Nu.nl
Mensen die geboren zijn in 1983 kunnen vrijdag vanaf 11 uur een afspraak maken voor een vaccinatie, laat demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) weten.
Ik vind het wel een beetje een tegenvaller dat ik geen bijwerkingen van mijn vaccinatie had. Lekker 2 dagen "uitzieken" na de vaccinatie (werd zelfs nog verteld op de priklocatie dat ik koortsig zou worden) zat er helaas niet in.
Ik heb vandaag mijn 2e Pfizer vaccinatie gehad.
Binnen dag of 10 dus goed beschermd, ben er weer vanaf zo.drinking smiley
R Wolters
Ik vind het wel een beetje een tegenvaller dat ik geen bijwerkingen van mijn vaccinatie had. Lekker 2 dagen "uitzieken" na de vaccinatie (werd zelfs nog verteld op de priklocatie dat ik koortsig zou worden) zat er helaas niet in.

Behalve een beetje stijve bovenarm ook hier geen klachten (Moderna). Naar het schijnt voel je het na de tweede vaccinatie wel wat meer. We gaan het zien....
Skeep
R Wolters

Behalve een beetje stijve bovenarm ook hier geen klachten (Moderna). Naar het schijnt voel je het na de tweede vaccinatie wel wat meer. We gaan het zien....

Nou, in mijn geval niet direct in ieder geval.
Eerder iets minder pijn op de prikplek zelfs, maar dat kan aan de vaardigheid van de prikzuster liggen.
Ik heb van die Janssen prik totaal niets gemerkt of gevoeld, ze hadden die spuit al in m'n arm gedrukt terwijl ik dacht dat ze nog moesten beginnen.thumbs up
Het geadviseerde kwartiertje in de wachtruimte na de prik heb ik na 5 minuten wachten ook maar afgekapt (er was toch geen koffie aanwezig) en ben gewoon weer aan het werk gegaan.
De parkeerplaats bij de prik locatie (Nijverdal) was trouwens niet echt handig ingedeeld voor een bussie met aanhanger.confused smiley
Muddy Bandit
Ik heb van die Janssen prik totaal niets gemerkt of gevoeld, ze hadden die spuit al in m'n arm gedrukt terwijl ik dacht dat ze nog moesten beginnen.thumbs up
Het geadviseerde kwartiertje in de wachtruimte na de prik heb ik na 5 minuten wachten ook maar afgekapt (er was toch geen koffie aanwezig) en ben gewoon weer aan het werk gegaan.
De parkeerplaats bij de prik locatie (Nijverdal) was trouwens niet echt handig ingedeeld voor een bussie met aanhanger.confused smiley

Is mooi, in 1 keer klaar nu.thumbs up
Meeste mensen gaan ook niet met busje met aanhanger naar een priklocatie..
Carkiller
Is mooi, in 1 keer klaar nu.thumbs up

Jep.
Ben ook blij dat ik er in 1x van af ben, tijd is voor mij nog steeds een schaars artikel en m'n agenda hierop aanpassen is ook vaak lastig.
MCW

Kwestie van economisch denken en dingen combineren: ik kon nu in 1 rit de prik halen en 300 meter verder op hetzelfde industrieterrein m'n minigraver brengen voor een onderhoudsbeurt, dat bespaart dus weer een halve ochtend aan verspilde werktijd.winking smiley
Ja ikke ikke ikke. Maar ze gaan niet alles aanpassen voor jou. Een vrachtwagenchaffeur gaat er ook niet heen en om vervolgens te klagen over te weinig plaats grinning smiley
MCW
Ja ikke ikke ikke. Maar ze gaan niet alles aanpassen voor jou. Een vrachtwagenchaffeur gaat er ook niet heen en om vervolgens te klagen over te weinig plaats grinning smiley

Dat verklaart het grote verschil tussen een werkgever en werknemer: ik krijg de verloren uurtjes niet uitbetaald maar ik moet ze wel uitbetalen aan anderen.winking smiley
Maar vind je het serieus de schuld van de priklocatie dat er geen ruimte is voor een bus met aanhanger?
Muddy Bandit
MCW

Kwestie van economisch denken en dingen combineren: ik kon nu in 1 rit de prik halen en 300 meter verder op hetzelfde industrieterrein m'n minigraver brengen voor een onderhoudsbeurt, dat bespaart dus weer een halve ochtend aan verspilde werktijd.winking smiley

Ik krijg 19 juni en 24 juli de prik, op zaterdag om 10 voor half 5

Zie er als een beer tegenop ,maar dat terzijde.
Denk je nou echt dat ik me daar druk om kan maken?
Ik ken de situatie op dat industrieterrein al vele jaren goed, in normale omstandigheden is op dat perceel ook ruimte genoeg om meerdere trailers tegelijk te laden en te lossen zonder elkaar in de weg te zitten.
MLL

Waarom?
Van een muggenbeet heb je langer jeuk als van dat prikje, en als je de spier goed gebruikt na het vaccineren i.p.v. je arm stijf te blijven houden is dat doffe gevoel ook zo weer weg.
MLL
Muddy Bandit
MCW

Helemaal niet nodig, die prik in je spieren is binnen een seconde gegeven, alleen wordt er geadviseerd even in de wachtruimte te blijven zitten, het is gewoon een akkefietje.
Muddy Bandit
Ik ken de situatie op dat industrieterrein al vele jaren goed, in normale omstandigheden is op dat perceel ook ruimte genoeg om meerdere trailers tegelijk te laden en te lossen zonder elkaar in de weg te zitten.

nut smiley Wat is je punt dan? Volgens mij heb je last van bijwerkingen..
MLL

Ja daar zit een chip in, vandaar die tekorten voor de auto-industrie: nee onzin, maar mijn vader is ook al ingeŰnt en leeft nog steeds. Zelf kan ik niet wachten tot ik een spuitje krijg, want als ik daarmee mijn vrijheid terug krijg?

Ik heb namelijk begrepen, dat gevaccineerde straks met het Corona paspoort door Europa kunnen reizen. Zonder dat men nog een negatieve test of in quarantaine moet.

Mijn dochter van 6 maanden heeft ondertussen al weet ik hoeveel vaccinaties gehad, een stuk of vier geloof ik. Stelt echt niks voor hoor, die prikken. Zelfs een baby ondervindt daar niet veel last van, al worden die nog niet ingeŰnt tegen corona.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-06-2021 09:30 door Zunigrijje.
MLL
Muddy Bandit
MCW

Ik mag bijna op dezelfde dagen, alleen de eerste een dag eerder. Zo'n gebeuren is altijd een beetje spannend natuurlijk, maar voor zover ik ervan hoor is het allemaal uitstekend geregeld en stelt het prikje zelf weinig voor. Niets om je serieus druk over te maken, dus. smiling smiley Het gaat hier gelukkig niet zoals in ItaliŰ...
MCW
Muddy Bandit

nut smiley Wat is je punt dan? Volgens mij heb je last van bijwerkingen..
Waarom blijf je hierop doorgaan? Dat je erover begon vond ik al wat vreemd (het gaat over een bijzin en bijzaak), maar je blijft maar doorhameren, en mij is volstrekt onduidelijk wat je nu eigenlijk wil bereiken.

[edit: dit is niet als flame bedoeld, maar als een oprechte vraag]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-06-2021 14:15 door louisz.
Ik vond het juist vreemd dat hij er over begon en het er maar over blijft hebben. Ik ben oprecht benieuwd waarom hij vind dat de priklocatie daar rekening mee moet houden.
OK, de eerste keer dat hij vermeldde was eerder op deze pagina: "De parkeerplaats bij de prik locatie (Nijverdal) was trouwens niet echt handig ingedeeld voor een bussie met aanhanger."

Je kan dat lezen als 'wat achterlijk van de GGD dat ze het zo hebben geregeld' (zoals jij het lijkt te doen). Maar je kan het ook lezen als 'jammer dat er niet meer ruimte is'. Dan is het geen verwijt aan wie dan ook, maar gewoon een onschuldige verzuchting. Ik het las op die tweede manier.

Na die eerste keer kwam hij er alleen op terug als reactie op jou, omdat jij erop doorvroeg. Dan is het niet gek als hij erop reageert? Als jij ophoudt, zal hij er vast niet opnieuw over beginnen.

Hoe dan ook, wellicht is dit dan een goed moment om hier een punt achter te zetten (zonder dat ik de indruk wil wekken dat ik jou vertel wat je moet doen).
Dat doe je wel. Ik mag niet iemand ergens op aanspreken maar jij mij wel. Beetje hypocriet.
Maar goed, mijn eerste reactie was ook gewoon een onschuldige cynische opmerking. Juist door zijn latere reacties leek hij juist wel de schuld bij hen te leggen (en zeker niet bij zichzelf) omdat het normaal wel toegankelijk is. Zijn eerste reactie was ook niet "Het was trouwens niet zo handig van mij om met een bussie met aanhanger naar de parkeerplaats bij de prik locatie (Nijverdal) te gaan."

Hoop dat clubs e.d snel open mogen. Zodra je volledig gevaccineerd is moet dat gewoon kunnen. Wel fijn dat omkleden (en evt douchen) in de gyms weer gewoon kan.
MCW
Ik vond het juist vreemd dat hij er over begon en het er maar over blijft hebben. Ik ben oprecht benieuwd waarom hij vind dat de priklocatie daar rekening mee moet houden.

Omdat we niet allemaal een job hebben waarbij we met een luxewagen op pad zijn.
Dan moet je een tijdslot plannen waarbij je niet een aanhanger mee hebt. De GGD hoeft niet een parkeerplaats in te richten voor iedereen die niet kan plannen of een uitzonderlijk vervoersmiddel heeft eye rolling smiley
Het is toch allemaal gelukt, dus blijkbaar viel het probleem erg mee.
Niet iedereen heeft de luxe dat die op het moment van een afspraak maken al zijn volledige agenda bekend is. Uiteindelijk zit er best veel tijd tussen het aanmelden en de daadwerkelijke afspraak. En ik kan me ook goed voorstellen dat als er normaal meer dan genoeg plaats is voor parkeren, het apart is als dat ineens anders is.
haarr
Het is toch allemaal gelukt, dus blijkbaar viel het probleem erg mee.

grinning smiley thumbs up Gewoon aanpassen en dan lukt alles wel.
Maar waar zijn de vaccinatie tegenstanders gebleven?
Ziek in bed met corona?drinking smiley
Carkiller
Die zit in een bos ergens in BelgiŰ....
Zunigrijje
Carkiller
Die zit in een bos ergens in BelgiŰ....

Kan best mooi zijn, niks voor jou Zuinig?drinking smiley
Ik was een paar maanden geleden nog een beetje sceptisch tav het vaccineren, maar komende woensdag krijg ik mijn eerste prik met phizer en 14 juli de tweede. Mijn vrouw is 20 juni en 25 juli aan de beurt. Ondanks dat ze ooit een longembolie heeft gehad wegen de voordelen ruim op tegen de nadelen en mogelijke bijwerkingen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.