Het coronavirus: hoe be´nvloedt het jouw dagelijks leven?

Gepost door SVF 
ak2
MCW
Een virus zoals corona kßn verdwijnen maar dan moet wel iedereen zich laten vaccineren. (wereld)gezondheid staat boven jouw ideetjes en angsten. Maar zolang veel mensen zich weigeren te vaccineren ben ik bang dat we nooit meer van corona verlost zullen zijn.

We hebben door vaccinaties al heel veel zeer ernstige ziektes, waar vroeger in Nederland veel mensen aan dood gingen, vrijwel volledig bedwongen. In Derde wereldlanden sterven hier nog steeds heel veel mensen aan.

We kunnen met massale inenting ook Corona onder controle krijgen. Alleen zorgen nu mensen die zich niet laten inenten dat Corona onder ons blijft, en ook weer de kans krijgt zich te muteren. Ze houden eigenlijk het virus in stand.

Precies.
rke, jammer dat je andere punten ontwijkt. Bv voordelen vs nadelen. Heb tegenargumenten gegeven maar vervolgens hoor ik je daar niet meer over. Want ik ben oprecht benieuwd welke nadelen (die realistisch zijn) zoveel zwaarder wegen voor je dan de voordelen (niet ernstig ziek meer worden, kans op overlijden verkleind, maatschappij weer wat vrijer enz)
haarr
Boppie
Dat vind ik dan wel weer wat. We gaan mensen beperken in hun vrijheid omdat ze gebruik maken van hun recht om over hun lichaam te beschikken. Daar heb ik wel moeite mee.

Het is en blijft eigen keuze. Keuzes hebben vrijwel altijd consequenties. Lijkt mij logisch en terecht.
Geen vaccin maar wel alle vrijheden willen heeft wat ego´stische kanten.

Precies. Vrijheid eindigt waar de ander geschaad wordt.
MCW
rke, jammer dat je andere punten ontwijkt. Bv voordelen vs nadelen. Heb tegenargumenten gegeven maar vervolgens hoor ik je daar niet meer over. Want ik ben oprecht benieuwd welke nadelen (die realistisch zijn) zoveel zwaarder wegen voor je dan de voordelen (niet ernstig ziek meer worden, kans op overlijden verkleind, maatschappij weer wat vrijer enz)
Zoals ik al eerder opmerkte: voor velen is het een gevoelskwestie. Daar kom je dan niet uit op basis van feiten, 'want het voelt niet goed'. Laten we dan ook niet proberen om RKE te verleiden tot het nemen van een vaccinatie, want dat wil hij toch niet. Die conclusie verzuipt alleen in RKE's wollige schrijfstijl.
Boppie
Ja, vaccinatie is niet verplicht maar dan beperken we wel je bewegingsvrijheid. Er zullen altijd mensen zijn die zich niet laten vaccineren. Dat zijn niet alleen de viruswaanzin aanhangers maar ook gelovigen e.d. Dan heb ik het nog niet over mensen die zich niet kunnen laten vaccineren. Hoe ga je daar mee om? Ook die beperk je in hun doen en laten.

Sta nu in Duitsland, hangt er een brief op de deur van een winkel. Alleen toegang met negatieve COVID19 test. Ik vind dat een slechte tendens.

Ziektes kunnen nooit uitgebannen worden, maar wel dusdanig klein gemaakt worden door vaccinatie dat ze geen groot probleem meer vormen. Dat heeft de geschiedenis al aangetoond.

MCW
Een virus zoals corona kßn verdwijnen maar dan moet wel iedereen zich laten vaccineren. (wereld)gezondheid staat boven jouw ideetjes en angsten. Maar zolang veel mensen zich weigeren te vaccineren ben ik bang dat we nooit meer van corona verlost zullen zijn.

Als iedereen nu bijna iedereen wordt hebben we een flink slag gewonnen.
En dan vindt ik dat degene die wel kan meedoen maar niet wil dat best mag voelen.
Uitzonderingen kun je maken voor degene die om medische redenen niet meedoen kunnen. PrincipiŰle tegenstanders vallen IMO in de groep die beperkt moet worden.
Nu heb je ook kinderopvang waar kinderen zonder DKPT niet welkom zijn, ook zeer terecht.
Ik heb 11 mei afspraak voor prik 1 en 4 weken later nummer 2.

eye rolling smiley Hopelijk net op tijd voor een mogelijke reis naar China.
Nico GTR
Ik heb 11 mei afspraak voor prik 1 en 4 weken later nummer 2.

eye rolling smiley Hopelijk net op tijd voor een mogelijke reis naar China.
Kom je China Řberhaupt wel in? Die accepteren alleen Chinese vaccinaties, zover ik gehoord heb: politieke spelletjes zijn het. Wij willen graag mijn schoonouders in Hongkong bezoeken, voorlopig is dat trouwens niet mogelijk!

Zelfs mijn schoonvader, kan mijn schoonmoeder niet bezoeken: want hij woont en werkt in Macau en zij in Hongkong, dus dan heb je quarantaine regels waar je u tegen zegt.

In Nederland kun je gewoon lekker shoppen, terwijl je in quarantaine moet... maar in China wordt er echt op gehandhaafd. Dat is een land van daden en niet woorden, zoals onze slappe regering aan leiding van Shell CEO Marc Rutte...

Ik kon ook gewoon mijn dochter aangeven in Aken, een week later: terwijl ik in-principe in quarantaine moest na terugkomst uit Duitsland. Al is het mij tot de dag vandaag niet duidelijk, of dat ook geld wanneer je in een ziekenhuis in Duitsland verbleef waar je een negatieve test moet ondergaan.

Trouwens jij bent toch ook gewoon nog "jong" hoe kan het dan, dat je al in mei gevaccineerd wordt? Ik werk in een supermarkt, waar ondertussen een Corona uitbraak is onder het personeel. Maar schijnbaar mag ik tot juni wachten....
Dus je loopt te miepen over het 'slappe' beleid in Nederland, vervolgens houd je je daar zelf willens en wetens niet aan en is er ook nog een Corona-uitbraak onder je collega's. nut smiley
Leon in zn Fiesta
Dus je loopt te miepen over het 'slappe' beleid in Nederland, vervolgens houd je je daar zelf willens en wetens niet aan en is er ook nog een Corona-uitbraak onder je collega's. nut smiley
Het is ook een verplichting om je kind aan te geven bij de burgerlijke stand, dus ik had sowieso geen andere keuze. Voor de rest hou ik mij overal aan en loop ik nog steeds, met een boog om andere mensen heen.

Standesamt in Aken, werkt vanwege corona enkel op afspraak en ik kon dus pas een week later mijn kind aangeven. Wat dus betekende dat ik weer terug naar Aken moest: ik had dus geen andere keuze!

Mijn vrouw is Duits verzekerd, dus bevalling in Duitsland was de enige mogelijkheid: het Nederlandse ziekenhuis wilde niet meewerken, maar gelukkig is dat niet nodig geweest. Want tot een maand geleden was er nog geen inreisverbod, in de vorm van een verplichte negatieve test.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-05-2021 10:47 door Zunigrijje.
Die had je wel, je had ook kunnen bellen en hen om advies vragen. Je he t gewoon eigenwijs je eigen waarheid doorgedrukt. Het lijkt wel een patroon...
Zuinigrije is voorstander van alle maatregelen.......en klaagt daar flink over.........maar zolang hij zich er maar niet aan hoeft te houden als hem dat zo uit komt
Joop 5528328
Die had je wel, je had ook kunnen bellen en hen om advies vragen. Je he t gewoon eigenwijs je eigen waarheid doorgedrukt. Het lijkt wel een patroon...
Denk je ik heb niet gebeld? Zowel met de Duitse instantie en de Nederlandse! Ik moest gewoon een week later, mijn dochter aankomen geven bij het Standesamt. Dat ging niet terwijl ik een week in het ziekenhuis in Aken zat.

De Nederlandse gemeente had er trouwens geen probleem mee, dat ik daarvoor mijn quarantaine onderbrak. Heb ik immers aan de telefoon gevraagd: ben verder ook nergens naar toe geweest. Wij hadden trouwens beide geen verschijnels van Corona.

Ik weet zeker dat iedere vader gewoon gegaan was, ook nu met die negatieve test: sommige dingen die veranderen niet, ondanks corona. Je kind moet je gewoon binnen een bepaalde tijd aangeven. Waarschijnlijk mag je daar ook wel de quarantaine voor onderbreken, omdat het een verplichting is.

Verder zijn wij ook niet de deur uit geweest, want daar heb je helemaal geen tijd van als je net een baby gekregen hebt. Dus voor de rest was het thuis blijven geen probleem.

Hansje58
Zuinigrije is voorstander van alle maatregelen.......en klaagt daar flink over.........maar zolang hij zich er maar niet aan hoeft te houden als hem dat zo uit komt
Als jij een kind zou krijgen en je vrouw was bevallen in Duitsland, dan was je ook gewoon je kind gaan aangeven.

Wat een moraalridders weer.... verplichtingen blijf je ook tijdens de corona crisis houden. PS mijn dochter is alweer vijf maanden.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-05-2021 11:06 door Zunigrijje.
En dan heb je niet ook even gevraagd hoe het met de quarantaine zitnut smiley? Nu heb je gewoon gedaan wat je zelf wilt en ben je geen haar beter dan elke andere Ĺovertrederĺ.
Joop 5528328
En dan heb je niet ook even gevraagd hoe het met de quarantaine zitnut smiley? Nu heb je gewoon gedaan wat je zelf wilt en ben je geen haar beter dan elke andere Ĺovertrederĺ.
Van de Nederlandse overheid:

U moet binnen 3 dagen na de geboorte van uw baby aangifte doen. Dat doet u in de gemeente waar uw kind is geboren. Na de aangifte geeft de ambtenaar van de burgerlijke stand een geboorteakte af.

Je zult dus wel je quarantaine moeten onderbreken! In Duitsland geldt iets vergelijkbaars uiteraard, maar ik moest in beide landen mijn kind aangeven.

Mijn kind bleek achteraf nog ziek te zijn ook, dus als ik lekker in quarantaine gebleven was: dan had het consultatiebureau, niet vroegtijdig kunnen vaststellen dat ze een erfelijke ziekte heeft. Die zijn ook gewoon bij mij thuis geweest, voor de hielprik.

Eerste paar weken zijn cruciaal en je niet inschrijven, bij de gemeente kan problemen opleveren met de zorgverzekering: wat je kindje nodig heeft, maar daar is ook een bsn voor nodig.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-05-2021 11:16 door Zunigrijje.
Werkgerelateerd is natuurlijk wel anders zeker ook in China maar we gaan het zien. Het kan zijn dat ze tegen die tijd iets minder restricties hebben. Ik heb geen nieuws gezien dat ze een vaccin dat niet in China is gemaakt niet vertrouwen maar daar ga ik me niet druk om maken in alle eerlijkheid.
We zien wel wat het wordt...

Ik krijg hem nu "al" ondanks mijn leeftijd omdat ik een chronische longaandoening heb waarvoor ik ook onder behandeling ben. Niet dat ik perse van mening ben dat ik vooraan in de rij hoef. Maar goed..
Nico GTR
Werkgerelateerd is natuurlijk wel anders zeker ook in China maar we gaan het zien. Het kan zijn dat ze tegen die tijd iets minder restricties hebben. Ik heb geen nieuws gezien dat ze een vaccin dat niet in China is gemaakt niet vertrouwen maar daar ga ik me niet druk om maken in alle eerlijkheid.
We zien wel wat het wordt...

Ik krijg hem nu "al" ondanks mijn leeftijd omdat ik een chronische longaandoening heb waarvoor ik ook onder behandeling ben. Niet dat ik perse van mening ben dat ik vooraan in de rij hoef. Maar goed..
Ja werkgerelateerd is inderdaad anders: nu gelden voor Hongkong andere regels, dus voor ons is het echt lastig. Mijn vrouw doet wel elke dag videobellen met haar moeder, maar dat is toch anders dan dat je kleinkind vast kunt houden in de handen.

Mijn werkgever verbied mij sowieso die richting uit te reizen, dus hopelijk kan het eind van het jaar wel. Overigens zou ik ook wel gevaccineerd willen worden, al is het omdat ik op hoogte ben van een uitbraak onder collega's. Gelukkig niet in contact geweest met deze collega's, maar een daarvan was gewoon nog op werk... de supermarkt manager...

Die moest een paar dagen later ook thuis blijven, weet niet of die ook besmet is: maar ik ben momenteel extra voorzichtig op het werk en zeg ook tegen klanten, dat ik ze niet goed kan helpen als ze hun mondkapje niet of niet fatsoenlijk dragen. Momenteel neem ik zo min mogelijk risico's: ja soms kun je echt niet die afstand houden, dat probleem blijf je houden in de supermarkt.

Wel begrijpbaar trouwens, dat je eerder gevaccineerd wordt. Goede zaak eigenlijk wel.

Dat ging trouwens over het vaccinatie paspoort, waar China enkel zijn eigen corona vaccinaties accepteert. Daar zijn ze namelijk al mee bezig, maar is nog niet zover. Allemaal nog in een vroeg stadium, net zoals hier in Europa.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-05-2021 11:24 door Zunigrijje.
Boppie
Ja, vaccinatie is niet verplicht maar dan beperken we wel je bewegingsvrijheid. Er zullen altijd mensen zijn die zich niet laten vaccineren. Dat zijn niet alleen de viruswaanzin aanhangers maar ook gelovigen e.d. Dan heb ik het nog niet over mensen die zich niet kunnen laten vaccineren. Hoe ga je daar mee om? Ook die beperk je in hun doen en laten.

Sta nu in Duitsland, hangt er een brief op de deur van een winkel. Alleen toegang met negatieve COVID19 test. Ik vind dat een slechte tendens.

Ziektes kunnen nooit uitgebannen worden, maar wel dusdanig klein gemaakt worden door vaccinatie dat ze geen groot probleem meer vormen. Dat heeft de geschiedenis al aangetoond.
Kinderen vanaf de Grunschule in Duitsland moeten ook 2x per week een zelftest ondergaan, anders komen ze school niet in. Ouders moeten aftekenen dat ze negatief getest zijn. Zelfs kleuters worden getest (dat gebeurd dan wel op kindergarten). Dus dat een winkel dat vraagt vind ik niet gek.
EVV
Boppie

Kinderen vanaf de Grunschule in Duitsland moeten ook 2x per week een zelftest ondergaan, anders komen ze school niet in. Ouders moeten aftekenen dat ze negatief getest zijn. Zelfs kleuters worden getest (dat gebeurd dan wel op kindergarten). Dus dat een winkel dat vraagt vind ik niet gek.

Daar zijn ze nu ook bezig om de mensen die een vaccin hebben gekregen of corona gehad hebben vrijstellingen te verlenen. Dat vind ik helemaal een trieste zaak. Wacht dan tot het gros ingeŰnt is.
haarr
Boppie

MCW

Als iedereen nu bijna iedereen wordt hebben we een flink slag gewonnen.
En dan vindt ik dat degene die wel kan meedoen maar niet wil dat best mag voelen.
Uitzonderingen kun je maken voor degene die om medische redenen niet meedoen kunnen. PrincipiŰle tegenstanders vallen IMO in de groep die beperkt moet worden.
Nu heb je ook kinderopvang waar kinderen zonder DKPT niet welkom zijn, ook zeer terecht.

Om te beginnen, MCW. Het zijn geen ideetjes of angsten. Ik vind en dat is wat de wet ook zegt dat vaccinatie een vrije keuze moet blijven. Als men nu al gaat beginnen over uitsluiten van groepen dan denk ik dat je een hoop mensen gaat krijgen die gaan stikken omdat je ze het door de strot wil duwen. Die gaan uit principe niet. Aangezien het vaccineren aardig doorstroomt denk ik dat het gros van de mensen nu hun verantwoordelijkheid nemen.

Ik vind het terecht dat een kinderopvang kinderen zonder deze vaccinaties weigeren, het zijn ook niet de minste ziektes. Die hebben een grote verantwoordelijkheid naar de kinderen en ouders.
boppie
Om te beginnen, MCW. Het zijn geen ideetjes of angsten. Ik vind en dat is wat de wet ook zegt dat vaccinatie een vrije keuze moet blijven. Als men nu al gaat beginnen over uitsluiten van groepen dan denk ik dat je een hoop mensen gaat krijgen die gaan stikken omdat je ze het door de strot wil duwen. Die gaan uit principe niet. Aangezien het vaccineren aardig doorstroomt denk ik dat het gros van de mensen nu hun verantwoordelijkheid nemen.

Maar dat zijn dan wel de mensen die er voor zorgen dat het virus langer dan nodig is actief blijft. Hiervoor mogen zij best iets inleveren.
Net als dat degene die zeuren als er weer verlengingen zijn die zelf tevaak op bezoek gaan bij mensen. Of met verjaardagsfeestje toch met 10 man in een huis afspreken eye rolling smiley
Het gaat je nooit lukken om 100% van de bevolking te vaccineren, niet in Nederland en zÚker niet daarbuiten. Wat de redenen ook zijn is niet eens relevant. Het schiet dus ook echt niet op om die mensen te demoniseren want je gaat ze toch niet op een andere gedachte brengen. Stel gewoon een doelstelling, bijvoorbeeld: 90% van het land gevaccineerd = alles weer open en iedereen terug naar normaal. Die Úne individu die er absoluut niet aan wilt geloven hoeft de rest niet tegen te houden. Worden de niet-gevaccineerden toch ziek gaan ze in quarantaine en zal het virus niet genoeg momentum kunnen maken om grote schade aan te richten. Het zal altijd een risico blijven maar de wereld moet gewoon door.
Ik vind dat de weigeraars best gedurende 2 jaar beperkingen mogen hebben in het openbare leven.

En ja, vele mensen zijn corona moe en lappen de maatregelen maar (al dan niet tijdelijk) aan hun laars.
Ik vergelijk dit met het volgende:
Je leeft in armoede en bent daar klaar mee. Je besluit om maar eens flink geld uit te geven. Na een poosje kom je tot de conclusie dat je in je eigen voet hebt geschoten.
En wie hebben de weigeraars er uiteindelijk mee? Niet de gevaccineerde....
haarr
Ik vind dat de weigeraars best gedurende 2 jaar beperkingen mogen hebben in het openbare leven.

En ja, vele mensen zijn corona moe en lappen de maatregelen maar (al dan niet tijdelijk) aan hun laars.
Je leeft in armoede en bent daar klaar mee. Je besluit om maar eens flink geld uit te geven. Na een poosje kom je tot de conclusie dat je in je eigen voet hebt geschoten.

Zo lang het alleen je eigen voet is, is er niks aan de hand toch?

Pietzoveel

Precies dit thumbs up
haarr

De Tweede Wereldoorlog duurt al een paar jaar en je bent daar klaar mee. Je besluit om toch naar buiten te gaan in gevaarlijk gebied. Uiteindelijk wordt je door de Duitsers neergeschoten.

Dat "klaar mee zijn" klinkt alsof het iets is waar je invloed op hebt of verzonnen is door iemand.
Pietzoveel

Dat is maar de vraag. Op die manier krijgt het virus wel meer kans om te muteren. Daar is niemand bij gebaat.
1e prikje met Pfizer gehad, beetje stijve arm verder nergens last van.
Daar heb je misschien wel gelijk in, maar de mutanten verwacht ik meer uit de hoek van delen van de aardkloot waar grote groepen niet gevaccineerd zijn. Met de reizigers komen ze vanzelf wel weer in Nederland / Belgie.... En de huidige vaccins helpen veelal ook voor de nu bekende varianten.
Corona zorgt ervoor dat discriminatie weer ongemerkt zijn gang kan gaan: oh een IndiŰr, of Afrikaan.... laat ik maar extra veel afstand houden, want wie weet dragen ze wel een corona mutatie met zich mee. Terwijl die wellicht nog nooit in Afrika of India geweest zijn smiling bouncing smiley

De Chinezen die worden al meer gediscrimineerd, maar dat gaat niet ongemerkt: die worden letterlijk gediscrimineerd en krijgen de schuld dat het virus over de wereld verspreid is.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-05-2021 09:30 door Zunigrijje.

Hoe zie je dat in het geval van een besmettelijk virus precies voor je?
R W xxx

Als je nu even de metafoor van haarr er ook bij pakt?

Mijn opmerking geldt voor iedereen die denkt dat het vaccin heilig is en zolang iedereen maar z'n prikje krijgt heel de wereld weer rozengeur en maneschijn zal zijn. Die mensen geloven ook dat gevaccineerden 100% veilig zijn beschermd tegen het virus en dat is vooralsnog simpelweg niet het geval. Om dus te stellen dat gevaccineerden meer rechten mogen hebben dan ongevaccineerden is dus gebaseerd op iets wat gewoon niet juist is en daarom ongewenst. Mijn reactie probeert dat pijnpunt om een ironische manier bloot te leggen maar blijkbaar wordt het ˇf niet begrepen ˇf wordt de achterliggende gedachte genegeerd om maar iets te kunnen zeggen.
R W xxx

In ieder geval heb je nooit alleen jezelf ermee. Zoals iemand die zich tegen een boom doodrijdt ook nooit alleen zichzelf benadeeld.
Zadelsnuiver
R W xxx

Mijn opmerking geldt voor iedereen die denkt dat het vaccin heilig is en zolang iedereen maar z'n prikje krijgt heel de wereld weer rozengeur en maneschijn zal zijn. Die mensen geloven ook dat gevaccineerden 100% veilig zijn beschermd tegen het virus en dat is vooralsnog simpelweg niet het geval. Om dus te stellen dat gevaccineerden meer rechten mogen hebben dan ongevaccineerden is dus gebaseerd op iets wat gewoon niet juist is en daarom ongewenst. Mijn reactie probeert dat pijnpunt om een ironische manier bloot te leggen maar blijkbaar wordt het ˇf niet begrepen ˇf wordt de achterliggende gedachte genegeerd om maar iets te kunnen zeggen.

Grote flauwekul, dat is de omgekeerde wereld. Hoe meer gevaccineerden, hoe veiliger de samenleving is voor het virus. Niet-gevaccineerden hebben niet minder rechten, gevaccineerden hebben het recht tegen ongevaccineerden te worden beschermd, want zij brengen risico's mee voor de ander.

Ongevaccineerden maken een keuze. Hun goed recht, maar keuzes hebben consequenties.
Zadelsnuiver
R W xxx

Om die metafoor dan maar te gebruiken, je vindt het heel normaal om overal met een geweer rond te lopen. Als het je uitkomt, schiet je blind met dat geweer met afgezaagde loop een schot hagel in een overvolle ruimte. Je vindt dat dat geen probleem is want je vindt dat je weet wat je doet, daar recht op hebt en een gedeelte van de aanwezigen is toch voorzien van een kogelvrij vest. Het kan zijn dat dat geweer niet afgaat, het kan zijn dat je alleen jezelf daarbij verwondt maar dat je een enorm risico voor jezelf en je omgeving bent, is duidelijk en daar is die omgeving niet blij mee. Daarbij, ook als je wel alleen jezelf zou verwonden, is de bedoeling niet dat je daar dood bloedt en zal die omgeving je alsnog moeten helpen.
Maar jij beweert dus zo iemand en het afvuren van dat geweer niet zo'n punt is want iedereen denkt dmv dat vest wel beschermd te zijn?
Ik vind het een zeer goede vergelijking, alleen al daarom een 10.

Verder gok ik dat Zadelsnuiver bedoeld dat die mensen toch geen vaccin nemen, al biedt je ze een miljoen. In hun hoofd bestaat dat geweer niet. Dat is meer een waterpistool waar je alleen maar nat van kan worden.
R W xxx
Zadelsnuiver
R W xxx

Om die metafoor dan maar te gebruiken, je vindt het heel normaal om overal met een geweer rond te lopen. Als het je uitkomt, schiet je blind met dat geweer met afgezaagde loop een schot hagel in een overvolle ruimte. Je vindt dat dat geen probleem is want je vindt dat je weet wat je doet, daar recht op hebt en een gedeelte van de aanwezigen is toch voorzien van een kogelvrij vest. Het kan zijn dat dat geweer niet afgaat, het kan zijn dat je alleen jezelf daarbij verwondt maar dat je een enorm risico voor jezelf en je omgeving bent, is duidelijk en daar is die omgeving niet blij mee. Daarbij, ook als je wel alleen jezelf zou verwonden, is de bedoeling niet dat je daar dood bloedt en zal die omgeving je alsnog moeten helpen.
Maar jij beweert dus zo iemand en het afvuren van dat geweer niet zo'n punt is want iedereen denkt dmv dat vest wel beschermd te zijn?

Die metafoor van haarr vond ik al op het randje qua relevantie naar dit slaat Úcht kant nog wal hoor. Mij nie bellen big smile smiley
Idefiqs
Zadelsnuiver
R W xxx

Grote flauwekul, dat is de omgekeerde wereld. Hoe meer gevaccineerden, hoe veiliger de samenleving is voor het virus. Niet-gevaccineerden hebben niet minder rechten, gevaccineerden hebben het recht tegen ongevaccineerden te worden beschermd, want zij brengen risico's mee voor de ander.

Ongevaccineerden maken een keuze. Hun goed recht, maar keuzes hebben consequenties.

Nee, omgekeerde wereld zou zijn wanneer ik zou zeggen dat gevaccineerden beter thuis kunnen blijven en ongevaccineerden kunnen gaan en staan waar ze willen. Naar mijn mening zullen we gewoon door moeten, hopelijk met meer gevaccineerden dan ongevaccineerden maar geen mensen uitsluiten om basis van hun keuzes. Maar ik denk dat ook jÝj mijn punt wellicht niet helemaal (wilt) begrijpen maar toch iets wilt zeggen omdat het indruist tegen de doctrinatie van vandaag de dag en dat kriebelt op een plek waar je net niet precies weet waar die kriebel vandaan komt.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-05-2021 13:20 door Zadelsnuiver.
Zadelsnuiver
Idefiqs
Zadelsnuiver
R W xxx

Nee, omgekeerde wereld zou zijn wanneer ik zou zeggen dat gevaccineerden beter thuis kunnen blijven en ongevaccineerden kunnen gaan en staan waar ze willen. Naar mijn mening zullen we gewoon door moeten, hopelijk met meer gevaccineerden dan ongevaccineerden maar geen mensen uitsluiten om basis van hun keuzes. Maar ik denk dat ook jÝj mijn punt wellicht niet helemaal (wilt) begrijpen maar toch iets wilt zeggen omdat het indruist tegen de doctrinatie van vandaag de dag en dat kriebelt op een plek waar je net niet precies weet waar die kriebel vandaan komt.

Jammerlijke poging tot diskwalificatie van iemand met een andere mening, die meer zegt over steller dan over mij;

maar toch iets wilt zeggen omdat het indruist tegen de doctrinatie van vandaag de dag en dat kriebelt op een plek waar je net niet precies weet waar die kriebel vandaan komt.

Ik begrijp jou prima, jij negeert bewust in je reactie de gevolgen en risico's die jouw keuze om niet te vaccineren heeft voor de ander.

En dat is best handig van je, want dan hoef je je ook niet schuldig te voelen over de gevolgen van jouw keuze voor je medemens. En gooi je het op keuzevrijheid. Egocentrisme ten top.

Vrijheid eindigt waar gevaar voor de ander bestaat.
Idefiqs

Jammerlijke poging tot diskwalificatie van iemand met een andere mening, die meer zegt over steller dan over mij;

maar toch iets wilt zeggen omdat het indruist tegen de doctrinatie van vandaag de dag en dat kriebelt op een plek waar je net niet precies weet waar die kriebel vandaan komt.

Ik begrijp jou prima, jij negeert bewust in je reactie de gevolgen en risico's die jouw keuze om niet te vaccineren heeft voor de ander.

En dat is best handig van je, want dan hoef je je ook niet schuldig te voelen over de gevolgen van jouw keuze voor je medemens. En gooi je het op keuzevrijheid. Egocentrisme ten top.

Vrijheid eindigt waar gevaar voor de ander bestaat.

Oef wat een aannames. Ik heb nooit gezegd dat het mijn keuze is om niet te vaccineren, integendeel; een paar pagina's terug schreef ik nog dat ik me wÚl zal laten vaccineren. Maar daar ging het ook niet over, het gaat over het uitsluiten van mensen die zich niet gaan laten vaccineren, maar wellicht probeer je het over een andere boeg te gooien om toch gelijk te krijgen?
Een volwassen mens mag toch best vernemen dat keuzes maken consequenties heeft?
De weigeraars zijn vaak ook nog net degene die de kroegen, festivals etc. weer willen. Hoe moeilijk is het te begrijpen dat zoiets met een hoog percentage gevaccineerden dichterbij is?
Maar deze mensen zijn ge´ndoctrineerd door Baudet en Engel en zijn wars van alles wat van de overheid komt. Zulke m**golen mogen best wat beperkingen voelen. Hebben ze op hun manier nog gelijk ook.
haarr
De weigeraars zijn vaak ook nog net degene die de kroegen, festivals etc. weer willen. Hoe moeilijk is het te begrijpen dat zoiets met een hoog percentage gevaccineerden dichterbij is?
Maar deze mensen zijn ge´ndoctrineerd door Baudet en Engel en zijn wars van alles wat van de overheid komt. Zulke m**golen mogen best wat beperkingen voelen. Hebben ze op hun manier nog gelijk ook.

We gaan even rekenen ok?

Laten we zeggen dat 10% van de wereldbevolking niet gevaccineerd kan of wil worden. Op 7 miljard mensen zijn dat er 700 miljoen.
De overige 6,3 miljard mensen laten zich wÚl vaccineren. De huidige veiligheidsgraad van de 4 meest populaire vaccinaties is gemiddeld 85%.
15% van 6,3 miljard is 945 miljoen mensen.

Welke groep is gevaarlijker? Die 700 miljoen waarvan we weten dat ze niet gevaccineerd zijn of die 945 miljoen die denken/hopen dat ze veilig zijn?

Let wel; hoe mÚÚr mensen gevaccineerd worden, hoe groter de tweede groep wordt.

Mijn punt is dat het volkomen nutteloos is om de groep ongevaccineerden uit te sluiten, en de cijfers liegen niet. Jullie willen het alleen niet horen want de maatschappelijke druk om maar mee te lopen is enorm.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-05-2021 15:14 door Zadelsnuiver.
De veiligheidsgraad geeft aan dat je het alsnog kan krijgen, echter in minder ernstige vorm en wellicht minder besmettelijk. Dat laatste zal onderzocht moeten worden.
haarr

thumbs up
Zadelsnuiver
maar wellicht probeer je het over een andere boeg te gooien om toch gelijk te krijgen?

Volgens mij probeer jij al tig pagina's je gelijk te krijgen.nut smiley

EÚn keer mijn mening geven bezorgt jou al galstenen, kijk ff in de spiegel zeg.eye rolling smiley
Zeg hebben ze in Duitsland soms geen winkels of hoe zit dat? Op de foto die 1Limburg boven hun nieuwsbericht heeft staan, rondom de drukte bij Roermond Designer Outlet zie je enkel Duitse kentekens!

Waar is onze politie met grenscontroles? Waarom grijpt de politie gewoon niet in? Is toch belachelijk, dat wij dit gewoon toestaan in ons land! Stuur die mensen gewoon terug naar Duitsland, want het is al veel te druk in Roermond.

In Duitsland worden Nederlanders gewoon op de bon geslingerd, terwijl Nederlanders de Duitsers gewoon gezellig met zijn alle onze Outlet veroveren. Ja daar hoor je Baudet niet over he smiling bouncing smiley

De Duitsers planten net nog geen Duitse vlag, op de Outlet in Roermond nut smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-05-2021 15:40 door Zunigrijje.
Idefiqs
Zadelsnuiver
maar wellicht probeer je het over een andere boeg te gooien om toch gelijk te krijgen?

EÚn keer mijn mening geven bezorgt jou al galstenen, kijk ff in de spiegel zeg.eye rolling smiley

Sommige dingen zijn het waard om je druk om te maken, of ben je wellicht niet bekend met de gevolgen wanneer je grote groepen mensen gaat demoniseren, uitsluiten of een tweede rangs bestaan wilt toewijzen?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-05-2021 15:44 door Zadelsnuiver.
Ach...in Barneveld volgt nu de wapenstok. Kan mij niet hard genoeg gaan op dat tuig. Ergens niet mee eens zijn is prima, maar dit valt bij mij onder het kopje het volk in de bek schijten.
Zadelsnuiver
Idefiqs
Zadelsnuiver

Sommige dingen zijn het waard om je druk om te maken, of ben je wellicht niet bekend met de gevolgen wanneer je grote groepen mensen gaat demoniseren, uitsluiten of een tweede rangs bestaan wilt toewijzen?

Ach en wee, demoniseren en uitsluiten zelfs. Welja, wat een drama maak je ervan zeg. Valt me nog mee van je dat je de Shoah onbesproken laat.nut smiley

En het is zo simpel, vaccinatieprogramma's zijn al decennia lang succesvol. Een paracetamolletje levert net zoveel risico's op als een vaccinatie tegen Covid, er zijn geen rationele argumenten te verzinnen om geen vaccin te willen als je een risicocalculatie maakt. En dan mag de samenleving prima van je vragen dat je in het team meespeelt en een beetje zorg hebt voor je naasten door ze niet bloot te stellen aan een in potentie levensbedreigend virus. Samenleven is nu eenmaal een teamdingetje hÚ? Dan mag er iets van je gevraagd worden.

Maar wentel je vooral in je dramatische waanvoorstellingen, word je vrolijk van.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.