Het coronavirus: hoe be´nvloedt het jouw dagelijks leven?

Gepost door SVF 
Carkiller
haarr
Vandaag 2 afspraken gemaakt via de site. De 1e vrijdag a.s. zit 6 week tussen.

Pfizer?

Ik ben nu op dag 2 na mijn eerste prik met Pfizer, geen bijwerkingen tot nu toe.
Prikplek was 1 dag wel een beetje pijnlijk, nu ook al weer over.

Nu de 2e nog, 4 juni mag ik die.

Ik AZ, nul bijwerkingen.
Beter Idefiqs.

Mijn arm was rond de prikplek wel wat pijnlijk de eerst nacht, maar per uur beter.drinking smiley
Ik hoorde laatst een bewering via het nieuws dat 30% zich niet laat inenten. Zijn er dan nog zo veel wappies?
Ik had helemaal nergens last van bij de eerste prik, kon na 15 min. per fiets weer vertrekken.
rke
Ik hoorde laatst een bewering via het nieuws dat 30% zich niet laat inenten. Zijn er dan nog zo veel wappies?
Ik wil mijn moeder geen Wappie noemen: maar die wilde zich niet met AZ inenten laten, nadat dit vaccin zo vaak negatief in het nieuws geweest is. Ze wilt Pzifer... die mijn vader wel gekregen heeft... hij leeft nog big smile smiley

Maar nu was ze het vertellen, dat de huisarts haar als vaccin weigeraar in het systeem gezet had: echter zo simpel is dat niet, ze wilt gewoon geen proefkonijn zijn. Alleen voor Pzifer komt ze niet in aanmerking, omdat ze te jong is.
Nou ja het is qua negativiteit ook wel erg opgeblazen. Het is goed om te onderzoeken maar het ging wel erg ver.

Je hebt meer kans op trombose als je in het vliegtuig stapt. Maar als je alle bijwerkingen op 1 hoop gooit....

86 meldingen van de combinatie van stollingsproblemen en een laag aantal bloedplaatjes
62 gevallen van hersentrombose
24 meldingen van trombose in een van de buikaders

Dat zijn 172 gevallen. Op 34 miljoen prikken.

Je kans is dus 1 op 197.674 (naar beneden afgerond) dat jij een bijwerking krijgt.

De kans is groter dat je door bliksem wordt getroffen en overlijd....waar hebben we het over.
Zuinigrije

Ik wil mijn moeder geen Wappie noemen: maar die wilde zich niet met AZ inenten laten, nadat dit vaccin zo vaak negatief in het nieuws geweest is. Ze wilt Pzifer... die mijn vader wel gekregen heeft... hij leeft nog big smile smiley

Maar nu was ze het vertellen, dat de huisarts haar als vaccin weigeraar in het systeem gezet had: echter zo simpel is dat niet, ze wilt gewoon geen proefkonijn zijn. Alleen voor Pzifer komt ze niet in aanmerking, omdat ze te jong is.

Tja, dan is het aansluiten achter in de rij. Als we iedereen een keuze zouden geven, zijn we volgend jaar nog bezig. Nog afgezien van het logistieke probleem
Carkiller
Beter Idefiqs.

Mijn arm was rond de prikplek wel wat pijnlijk de eerst nacht, maar per uur beter.drinking smiley

Zelfs dat niet, ik moest echt op de plek drukken om iets te voelen. Maar mijn huisarts is een goede prikster, met de griepprik heb ik ook zelden last.
Hansje58
Zuinigrije

Tja, dan is het aansluiten achter in de rij. Als we iedereen een keuze zouden geven, zijn we volgend jaar nog bezig. Nog afgezien van het logistieke probleem

Mijn vader heeft Pfizer gehad en ligt nu in het ziekenhuis voor een verstopte slagader in zijn been. Scheelde weinig of z'n been moest afgezet worden. Puur toeval volgens de doktoren. Het was in elk geval geen trombose thumbs up
Ik heb als zorgmedewerker Pfizer gehad, mijn man met een zwak immuunsysteem Astra zenica. Beide totaal geen last gehad.
Maar......ik heb een collega (die ook Pfizer kreeg) die doodziek is geweest en een collega van mijn man (Astra Zenica) die ook doodziek was.

Ik roep al vanaf het begin : het is Russische roulette. Want mijn collega was doodziek, evenals haar man en haar twee volwassen zonen, die in hetzelfde huis wonen, mankeerden niks.
Idefiqs
Carkiller
Beter Idefiqs.

Zelfs dat niet, ik moest echt op de plek drukken om iets te voelen. Maar mijn huisarts is een goede prikster, met de griepprik heb ik ook zelden last.

Wat ik niet wist (onwetendheid dus) dat de prik plaats vindt in de spieren en niet de de aders.
Intracutaan: : in de huid
Subcutaan: onder de huid
Intramusculair : in een spier
Intraveneus : in een ader.

Transdermaal: medicatie pleister
Insufflatie: nasaal
Sublinguaal : onder de tong
Oraal: via de mond

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-05-2021 17:29 door Hansje58.
Hansje58
Ik heb als zorgmedewerker Pfizer gehad, mijn man met een zwak immuunsysteem Astra zenica. Beide totaal geen last gehad.
Maar......ik heb een collega (die ook Pfizer kreeg) die doodziek is geweest en een collega van mijn man (Astra Zenica) die ook doodziek was.

Ik roep al vanaf het begin : het is Russische roulette. Want mijn collega was doodziek, evenals haar man en haar twee volwassen zonen, die in hetzelfde huis wonen, mankeerden niks.

Mijn HA van wie ik de prik kreeg zei dat een patiŰnt 40 graden koorts had na de prik met AZ.
Mijn ouders zijn beiden gevaccineerd en hadden nergens last. Je hoort eigenlijk maar weinig over bijwerkingen gezien de hele grote aantallen vaccinaties.

De kans op bijwerkingen bij een vaccinatie is echt heel klein, de kans dat je dood gaat aan corona, of heel ziek wordt is heel veel groter.

Ik kan helaas uit eigen ervaring zeggen dat je heel erg ziek kan worden van corona, dat het zeker geen griepje is, en heb er nog steeds last van heb.
En ik was lichamelijk in hele goede conditie.

Wees dus niet eigenwijs !!!! en **laat je vaccineren**. Doe het anders niet voor je zelf, maar voor familie, vrienden en kennissen.

Alleen als er voldoende mensen gevaccineerd worden, dan kun je het virus indammen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-05-2021 20:36 door ak2.
Bij ons op het werk hebben nu steeds meer collega's die besmet zijn met corona: wel heel toevallig allemaal hoor, de terrassen mogen weer open en hoppa plotseling allemaal collega's die positief getest worden.

Ben toch blij dat ik mij nog steeds aan de basisregels hou, anders had ik waarschijnlijk al corona gehad: ik kom ontiegelijk veel in contact met vreemde mensen dagelijks. Daarom heb ik de corona melder app ook niet op de telefoon, waarschijnlijk zou ik dan tig keer een melding krijgen....
Helaas heb ik Corona gewoon opgelopen op het werk, terwijl ik echt heel voorzichtig ben geweest. Je kunt ook gewoon pech hebben. Ik werk nu gewoon thuis, om besmetting te voorkomen.
Dat is zeker waar: maar ik merk gewoon op mijn werk, dat de basis corona maatregelen nauwelijks nageleefd worden. Dus dat nu plotseling best veel en ook nog eens, belangrijke medewerkers besmet zijn verbaasd mij niks.

Erg vervelend trouwens voor mijn werkgever, want je bent positief geteste medewerkers direct enkele dagen kwijt. Denk wel dat ik in het begin met een boog om de positief geteste medewerkers heen loopt, voor hetzelfde geld zijn ze toch nog besmettelijk ondanks dat ze negatief getest zijn.

Gelukkig ben ik recent niet in contact gekomen met deze medewerkers: wat mij ook opvalt de laatste dagen, is dat het veel minder druk is in de supermarkt. Zullen die mensen nu elders shoppen? Of zitten ze allemaal in quarantaine? In Limburg zijn de besmettingen echt hoog!
ak2
Mijn ouders zijn beiden gevaccineerd en hadden nergens last. Je hoort eigenlijk maar weinig over bijwerkingen gezien de hele grote aantallen vaccinaties.

De kans op bijwerkingen bij een vaccinatie is echt heel klein, de kans dat je dood gaat aan corona, of heel ziek wordt is heel veel groter.

Ik kan helaas uit eigen ervaring zeggen dat je heel erg ziek kan worden van corona, dat het zeker geen griepje is, en heb er nog steeds last van heb.
En ik was lichamelijk in hele goede conditie.

Wees dus niet eigenwijs !!!! en **laat je vaccineren**. Doe het anders niet voor je zelf, maar voor familie, vrienden en kennissen.

Alleen als er voldoende mensen gevaccineerd worden, dan kun je het virus indammen.

Ik ben dat slechts ten dele met jou eens. Ik ken inmiddels via via twee gevallen die last hebben van de bijwerkingen. de hierboven beschreven vader en een collega van mijn broer. - Voor de beeldvorming: ik ken NIEMAND die ooit de hoofdprijs in de staatsloterij gehad heeft.
Nu zijn twee mensen op alle mensen die ik via via ken nog steeds erg weinig, ik gok zo maar even dat dagelijks 2 * 100 km op de motor door de ochtendspits een veel hogere kans op een ontmoeting met Magere Heijn geeft.

Maar, trombose is een oude-mensen-kwaaltje. En hoe lang duurt het voordat een bloedpropje in de bloedbaan kwaad zal doen? Wat zal het bloedpropje gaan veroorzaken....
En, de vaccin-reclame-campagne heeft het vooral over bloedpropjes maar niet over de andere bijverschijnselen.

Daarnaast hoor ik van mensen uit de zorg - o.a. ic-verpleegkundigen - dat de bestrijding van Corona steeds beter lukt. De eerste golf kwam op het ziekenhuis met ernstige klachten, gingen direct door naar de ic waar men vervolgens niets beter wist te doen dan in slaap brengen, beademen en wentelen. Nu zijn er medicijnen beschikbaar en kunnen veel patienten thuis uitzieken. Er is echter nog wel een groep mensen met een ware knuffelcultuur en weinig vertrouwen in de huisartsen die erg laat - en dan met hele gezinnen tegelijk - bij de medici (en daarmee dus direct op de ic) komen. Een beetje op tijd testen zou daar wel verandering in kunnen brengen.

Ik hoor van relatief veel mensen die gevaccineerd zijn verhalen over een pijnlijke arm, koorts en een dag (of meer) ziek zijn. Daarnaast zijn mensen die al gevaccineerd zijn, nog steeds vatbaar voor Corona. Vaccinatie is dus slechts een remedie tegen de heftigste gevolgen van Corona. En ik hoor van mensen die besmet zijn zonder dat zij het weten - er zijn dus ook mensen die Corona ervaren als weinig meer dan een griepje.

Anyway, ik hoef nog niet, ik mag nog even twijfelen.
Mede om dit soort voorbeelden denk ik niet dat het internet de juiste plek is om iemand te overtuigen om zich wel of niet te laten vaccineren. Bakkeleien op internet is doorgaans behoorlijk zwart-wit, terwijl het voor veel mensen eerder een grijs gebied is. Mijn visie is dat hoe meer mensen zich laten vaccineren, hoe eerder/beter we Corona onder controle krijgen. Er zijn echter best steekhoudende argumenten te bedenken waarom je je liever (nog) niet laat vaccineren. Mijn ouders hebben het allebei wel laten doen, zonder al te veel twijfel, daar ben ik wel blij om. De rust die het breng vanwege de beschermende factor tegen het virus weegt hier zwaarder dan de angst voor de bijwerkingen, ik denk dat dat de belangrijkste afweging is. En welke keuze uiteindelijk de beste blijkt, dat is nu nog niet te overzien natuurlijk.
Leon in zn Fiesta
En welke keuze uiteindelijk de beste blijkt, dat is nu nog niet te overzien natuurlijk.

Dat vind ik een zeer verstandige oplossing. Voor je het weet hoor je ineens bij de jaarlijkse griepprik-brigade die ondanks de injectie toch regelmatig mee mag doen met de griep.
rke
Leon in zn Fiesta
En welke keuze uiteindelijk de beste blijkt, dat is nu nog niet te overzien natuurlijk.

Dat vind ik een zeer verstandige oplossing. Voor je het weet hoor je ineens bij de jaarlijkse griepprik-brigade die ondanks de injectie toch regelmatig mee mag doen met de griep.

Hmm, maar COVID-19 is geen griep. Dus die vlieger kan wat dat betreft alvast niet opgaan.
Dat we wellicht jaarlijks dit vaccin moeten krijgen kan kloppen, maar vooralsnog zijn er geen aanwijzingen dat grote groepen die gevaccineerd zijn die toch ziek worden.
@rke:

"Ik hoor van relatief veel mensen die gevaccineerd zijn verhalen over een pijnlijke arm, koorts en een dag (of meer) ziek zijn. Daarnaast zijn mensen die al gevaccineerd zijn, nog steeds vatbaar voor Corona. Vaccinatie is dus slechts een remedie tegen de heftigste gevolgen van Corona. En ik hoor van mensen die besmet zijn zonder dat zij het weten - er zijn dus ook mensen die Corona ervaren als weinig meer dan een griepje."

Ongetwijfeld waar, maar waarom dat wel en dit niet. (even creatief met tekst)

"Ik hoor van relatief veel mensen die niet gevaccineerd zijn verhalen over zeer ziek zijn door corona. Daarnaast zijn mensen die gevaccineerd zijn veel minder ziek. Vaccinatie is dus een remedie tegen de heftigste gevolgen van Corona. En ik hoor van mensen die gevaccineerd zijn zonder enige bijwerking - er zijn dus ook mensen die vaccins ervaren als weinig meer dan een prikje."

Beide waar, waarom dan de ene wel en de andere niet?
Persoonlijk heb ik het gevoel dat veel mensen de vaccinatie ook niet willen, simpelweg omdat het grootschalig gedaan wordt en 'verplicht' is. Uit angst voor het onbekende gaan dan de hakken in het zand, en dat is het dan. Voor velen is het ook een gevoelskwestie, dat blijft lastig. Ten eerste omdat je niet kan zeggen hoe iemand zich moet voelen, maar vooral ook omdat gevoel niet altijd wordt gestuurd door rationele feiten. Dus met 'tegenfeiten' is dat ook niet op te lossen. Het enige wat je dan volgens mij kan doen is elkaar wijzen op de gevolgen van die keuze, vanuit het eigen gevoel bezien. 'Jij laat je liever niet vaccineren, dat is je eigen keuze. Maar dan heb ik liever niet meer dat je hier elke week koffie komt drinken zolang het virus nog rondwaart'. Iets in die trant. En dat kan best met respect voor elkaar.
der Magistrat
rke
Leon in zn Fiesta

Hmm, maar COVID-19 is geen griep. Dus die vlieger kan wat dat betreft alvast niet opgaan.
Dat we wellicht jaarlijks dit vaccin moeten krijgen kan kloppen, maar vooralsnog zijn er geen aanwijzingen dat grote groepen die gevaccineerd zijn die toch ziek worden.
Toevallig staat er op de site van het AD een mooi grafiekje over hoe effectief het vaccineren is. Daar waar de besmettingen bij de nog-niet gevaccineerden behoorlijk aan het stijgen is, is er onder gevaccineerde groepen een daling te zien.
(mocht de link niet te openen zijn, even openen in "InPrivate/Ingocninco" mode)
Carkiller
Beide waar, waarom dan de ene wel en de andere niet?

Daarom ook de twijfel.
Het is alsof je net genoeg geld voor een zeer mooie maar overbodig luxe bolide op de spaarrekening hebt staan terwijl je een goed werkende auto voor de deur hebt staan.

Zal ik wel, zal ik niet......

Mijn vrouw heeft recent haar tweede shotje Pfizer gehad. Zij had er niet meer last van dan twee keer een pijnlijke arm en twee keer een dag brak zonder koorts. Maar ik heb ook andere verhalen gehoord en dat zijn de verhalen waar ik erg van geschrokken ben.
Daarnaast, mijn echtgenote voert testen uit op mensen voor de proefbijeenkomsten en dan blijken er ineens mensen postief te zijn die dat zelf niet eens gemerkt hebben. Mijn schoondochter en stiefzoon hebben ook allebei Corona gehad en zij (gezonde dertigers) hebben beide zonder medicatie Corona overleefd - wel met wat koorts en lange tijd vervelende bijwerkingen.

Ik ben echter van mening dat we veel te veel medicijntjes eten. De paracetemolletjes worden tegenwoordig als smarties gegeten, de Ibruprofen staat naast de koffie en de koekjes en men krijgt van de huisarts meestal eerst een hele verzameling pillen totdat je zelf aangeeft dat je nu echt geen pillen meer wil.
--- Ik had gelukkig zelf een kennis als huisarts die niet zo in medicatie gelooft. Hij gaf mij wel altijd de pillen mee met de opmerking dat hij wist hoe ik over die gifpillen denk en dat ik ze maar weer in moest leveren als ik ze niet gebruikt had. ---
Aan de andere kant weet ik ook echt wel wat er tijdens de eerste golf op de ic gebeurd is. Ik weet dat de wentelteefjes dag en nacht dikkertjes zoals ik aan het draaien waren en dat goede longartsen hun eigen, jonge, leven opgeofferd hebben. Ik weet dat er veel te veel patienten overleden zijn Dat mensen dubbel ingepakt op de ic moesten lopen om vooral die enge ziekte niet te krijgen. Ik waardeer deze extreme inzet echt wel en ik weet de overlevenden van de eerste golf ernstige schade hebben opgelopen en dat een groot deel het niet overleefd heeft. En ik weet dat een aantal mensen in de zorg heel veel werk hebben moeten verrichten. Er zijn verhalen van meer dan 4 weken aan een stuk (ploegendienst) werken zonder een paar dagen vrij en dubbele shifts draaien omdat de collega ergens Covid had opgedoken.

Daarom, de twijfel is gebleven..

Zij had er niet meer last van dan twee keer een pijnlijke arm en twee keer een dag brak zonder koorts. Maar ik heb ook andere verhalen gehoord en dat zijn de verhalen waar ik erg van geschrokken ben.

Bijwerkingen kunnen altijd voorkomen, ook bij andere medicaties en vaccinaties. Ik vind dat echt geen reden.
MCW

Zij had er niet meer last van dan twee keer een pijnlijke arm en twee keer een dag brak zonder koorts. Maar ik heb ook andere verhalen gehoord en dat zijn de verhalen waar ik erg van geschrokken ben.

Bijwerkingen kunnen altijd voorkomen, ook bij andere medicaties en vaccinaties. Ik vind dat echt geen reden.
Ik heb net even gekregen bij het griep vaccine, daar zijn ook best wat bijwerkingen te vinden. Inclusief trombose.
EVV
MCW

Ik heb net even gekregen bij het griep vaccine, daar zijn ook best wat bijwerkingen te vinden. Inclusief trombose.

Neem je dus wel of niet een griepprik?
rke
EVV
MCW

Ik neem geen griepprik, maar dat komt omdat die werkzaamheid betwist wordt. Wat niet (of toch tot een heel andere orde) het geval is bij de COVID-19-vaccins.
rke
EVV
MCW

Ik neem geen griepprik aangezien ik niet tot de risicogroep behoor waarvoor de griepprik bedoeld is. Dit in tegenstelling tot corona dat voor een bepaalde groep zeker een extra risico is, maar ook bij mensen die op het oog niet tot een risicogroep behoren, behoorlijk impact kan hebben.
Het ging mij er om dat ondanks het lijstje bijwerkingen van de griepprik best lang is, hier niet zo'n aandacht voor is als voor de bijwerkingen van het coronavaccine.
Het is nooit risicovrij, zelfs de meest 'simpele' pijnstillers k¨nnen vervelende gevolgen hebben:

Paracetamol:
https://www.pijn.nl/behandelingen/medicamenteuze-behandeling/overige-medicatie/defintie.html
Bijwerkingen
Paracetamol is een middel waar de meeste mensen weinig bijwerkingen van ervaren.
In zeldzame gevallen (bij 0,1-1% van patiŰnten) kunnen echter de volgende bijwerkingen optreden: duizeligheid, koorts, sufheid, lage bloeddruk, jeuk, huiduitslag, depressie, verwardheid, maag-darmklachten, afwijkende leverfunctie, leverfalen.
Bij langdurig paracetamol gebruik kan er medicatie-afhankelijke hoofdpijn ontstaan, waarbij de paracetamol juist zorgt voor het ontstaan van hoofdpijn en men moet stoppen met het gebruik van de paracetamol.

Aspirine:
https://www.apotheek.nl/medicijnen/acetylsalicylzuur-bij-pijn-of-ontsteking#wat-zijn-mogelijke-bijwerkingen

Wat zijn mogelijke bijwerkingen?
Behalve het gewenste effect kan dit medicijn bijwerkingen geven.

De belangrijkste bijwerkingen zijn de volgende:

Soms (bij 10 tot 30 op de 100 mensen)
Maagklachten: maagirritatie, buikpijn, misselijkheid, braken, vol gevoel, gebrek aan eetlust, boeren en zuurbranden

Darmklachten: diarree, verstopping en winderigheid. Lijdt u aan een chronische darmontsteking, zoals de ziekte van Crohn of colitis ulcerosa, dan kan dit medicijn de klachten verergeren.

Langer bloeden van verwondingen, doordat dit medicijn de bloedstolling vermindert.

Zelden (bij 1 tot 10 op de 100 mensen)
Een maag- of darmzweer of andere ernstige beschadiging van de maag, darmen of slokdarm.

Heeft u een slokdarmstenose, een vernauwing van de slokdarm?

Hoofdpijn

Draaierigheid en duizelingen

Huiduitslag met jeuk

Heeft u een bloedstollingsziekte? U heeft meer kans op bloedingen.
rke
Ik ken inmiddels via via twee gevallen die last hebben van de bijwerkingen. de hierboven beschreven vader en een collega van mijn broer. - Voor de beeldvorming: ik ken NIEMAND die ooit de hoofdprijs in de staatsloterij gehad heeft.
Hoe weet je zo zeker dat het bijwerkingen waren? Het lijkt me niet dat je kan stellen dat wie ziek wordt na het vaccin te hebben gekregen ziek is geworden door het vaccin.
louisz
rke
Ik ken inmiddels via via twee gevallen die last hebben van de bijwerkingen. de hierboven beschreven vader en een collega van mijn broer. - Voor de beeldvorming: ik ken NIEMAND die ooit de hoofdprijs in de staatsloterij gehad heeft.
Hoe weet je zo zeker dat het bijwerkingen waren? Het lijkt me niet dat je kan stellen dat wie ziek wordt na het vaccin te hebben gekregen ziek is geworden door het vaccin.

Dat been van die vader van Zadelsnuiver lijkt het gevolg van een bloedprop. Heel toevallig ook een van de zeer zeldzame bijwerkingen van het vaccin (En ja, er zijn meer oorzaken van bloedproppen. ).

Die andere meneer heeft sinds de vaccinatie een arm waar nog maar nauwelijks bloed doorheen wil stromen en de arm is blauw vanaf het punt waar de vaccinatie gezet is. Bovendien is kort na de vaccinatie ontdekt dat hij leukemie heeft. Leukemie wordt vaak ontdekt door een toenemende vermoeidheid maar daar had deze man voor de vaccinatie geen last van. De artsen houden er rekening mee dat het met een paar maanden voor hem wel afgelopen is.
rke, toch kom je steeds over als iemand die alles maar de schuld wilt geven aan de vaccinatie... eye rolling smiley

Bovendien is kort na de vaccinatie ontdekt dat hij leukemie heeft. Leukemie wordt vaak ontdekt door een toenemende vermoeidheid maar daar had deze man voor de vaccinatie geen last van.

Wat is precies je punt dan...? Stel dat het wel door vaccinatie komt dat vermoeidheid is gekomen, is het dan juist niet goed dat het door de vaccinatie ontdekt is?
Aannames en angst, beide slechte raadgevers.

Ik zou maar niet meer in de auto stappen, en helemaal niet meer op de motor als ik sommigen hier lees.
MCW
rke, toch kom je steeds over als iemand die alles maar de schuld wilt geven aan de vaccinatie... eye rolling smiley

Bovendien is kort na de vaccinatie ontdekt dat hij leukemie heeft. Leukemie wordt vaak ontdekt door een toenemende vermoeidheid maar daar had deze man voor de vaccinatie geen last van.

Wat is precies je punt dan...? Stel dat het wel door vaccinatie komt dat vermoeidheid is gekomen, is het dan juist niet goed dat het door de vaccinatie ontdekt is?

Ik gun jullie het prikje echt wel. Gaat heen en laat u lekprikken.

Ik heb er voor mijzelf twijfels over of de voordelen opwegen tegen de nadelen.
rke
MCW

Volgens mij wegen de voordelen zeker op tegen de nadelen. 1 of 2 dagen brak en dan wel weer wat mogen en zeer kleine kans op complicaties. Met een corona besmetting heb je een grote kans op complicaties.
Tevens mag je zonder vaccinatie of aantoonbare antistoffen of neg testbewijs straks aanzienlijk minder qua reizen.
De tegenstanders zullen het discriminatie vinden ik noem het een keuze.
rke
MCW

Tja als je nou eens met goeie argumenten kwam.. Op de 34 miljoen mensen in Europa die met AstraZeneca zijn ingeŰnt zijn 169 gevallen van hersentrombose gemeld en 53 met buikadertrombose, waarvan achttien met fatale afloop. Je mag zelf uitreken hoe vreselijk weinig dat in percentage is. Daarnaast is dat alleen bij vrouwen tussen de 23 en 65 jaar. rke is volgens mij geen vrouw.

Nadelen zijn dus een minimale kans op trombose bij vrouwen (waardoor bepaalde groepen al niet worden gevaccineerd worden met die vaccin) - en dus niet van toepassing op jou. Dan blijft alleen nog andere bijwerkingen over zoals je dat hebt bij elke vaccinatie, medicijn of zelfs een paracetamol. Maar als jij denkt dat iemand leukemie heeft gekregen door vaccinatie dan ben je echt een @!#$..

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-05-2021 21:04 door MCW.
Dat vind ik dan wel weer wat. We gaan mensen beperken in hun vrijheid omdat ze gebruik maken van hun recht om over hun lichaam te beschikken. Daar heb ik wel moeite mee.
Idefiqs
Carkiller
haarr
Vandaag 2 afspraken gemaakt via de site. De 1e vrijdag a.s. zit 6 week tussen.

Pfizer?

Ik ben nu op dag 2 na mijn eerste prik met Pfizer, geen bijwerkingen tot nu toe.
Prikplek was 1 dag wel een beetje pijnlijk, nu ook al weer over.

Nu de 2e nog, 4 juni mag ik die.

Ik AZ, nul bijwerkingen.

Ik krijg idd Pfizer.
Boppie
Dat vind ik dan wel weer wat. We gaan mensen beperken in hun vrijheid omdat ze gebruik maken van hun recht om over hun lichaam te beschikken. Daar heb ik wel moeite mee.

Het is en blijft eigen keuze. Keuzes hebben vrijwel altijd consequenties. Lijkt mij logisch en terecht.
Geen vaccin maar wel alle vrijheden willen heeft wat ego´stische kanten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-05-2021 21:44 door haarr.
Boppie

Er bestaat een vaccin tegen gele koorts. Dit vaccin wordt gegeven aan reizigers die landen bezoeken waar gele koorts voorkomt. Voor sommige landen is het verplicht om gevaccineerd te zijn tegen gele koorts. Een vaccinatiebewijs is dan nodig om het land binnen te komen. [www.rivm.nl] Precies hetzelfde principe alleen zeurt daar men niet over eye rolling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-05-2021 21:42 door MCW.
haarr
Boppie

Het is en blijft eigen keuze. Keuzes hebben vrijwel altijd consequenties. Lijkt mij logisch en terecht.
Geen vaccin maar wel alle vrijheden willen heeft wat ego´stische kanten.

Ik snap je maar het druist wel weer tegen andere vrijheden in. En hoe ver gaat het dan, geen vaccin is niet de winkel in? Ik snap het nut van het vaccin maar je gaat een hellend vlak op door het indirect te verplichten.
MCW
Boppie

Er bestaat een vaccin tegen gele koorts. Dit vaccin wordt gegeven aan reizigers die landen bezoeken waar gele koorts voorkomt. Voor sommige landen is het verplicht om gevaccineerd te zijn tegen gele koorts. Een vaccinatiebewijs is dan nodig om het land binnen te komen. [www.rivm.nl] Precies hetzelfde principe alleen zeurt daar men niet over eye rolling smiley

Vrije keuze om daar naartoe te gaan. Binnen de EU kennen we vrij verkeer van personen. Hoe wil je dat rijmen met een verplichting tot vaccineren? Los daarvan, ik sta aan het einde van de rij voor vaccinatie. Mag ik niet weg omdat ik iets nog niet heb waar ik nul komma nul invloed op heb?

Aan de overheden de taak om het vaccineren tot een succes te maken zodat je geen restricties nodig hebt. Zodat het aantal mensen dat ziek kan worden beheersbaar is.

Vrije keuze om daar naartoe te gaan.

Als je op vakantie wilt (dus vrij keuze) naar een gebied in Colombia dan moet je je vaccineren tegen de gele koorts. Doe je dat niet dan kan je er niet heen. Wil je naar een concert in een stad verder en je mag er alleen heen als je corona vaccinatie hebt dan heb je pech. Dan kan je er niet heen. Net zoals je niet naar Colombia kan als je je niet laat vaccineren tegen de gele koorts. ps: coronavaccinatie is niet verplicht.
Een virus zoals corona kßn verdwijnen maar dan moet wel iedereen zich laten vaccineren. (wereld)gezondheid staat boven jouw ideetjes en angsten. Maar zolang veel mensen zich weigeren te vaccineren ben ik bang dat we nooit meer van corona verlost zullen zijn.
Ja, vaccinatie is niet verplicht maar dan beperken we wel je bewegingsvrijheid. Er zullen altijd mensen zijn die zich niet laten vaccineren. Dat zijn niet alleen de viruswaanzin aanhangers maar ook gelovigen e.d. Dan heb ik het nog niet over mensen die zich niet kunnen laten vaccineren. Hoe ga je daar mee om? Ook die beperk je in hun doen en laten.

Sta nu in Duitsland, hangt er een brief op de deur van een winkel. Alleen toegang met negatieve COVID19 test. Ik vind dat een slechte tendens.

Ziektes kunnen nooit uitgebannen worden, maar wel dusdanig klein gemaakt worden door vaccinatie dat ze geen groot probleem meer vormen. Dat heeft de geschiedenis al aangetoond.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-05-2021 09:06 door Boppie.
MCW
Een virus zoals corona kßn verdwijnen maar dan moet wel iedereen zich laten vaccineren. (wereld)gezondheid staat boven jouw ideetjes en angsten. Maar zolang veel mensen zich weigeren te vaccineren ben ik bang dat we nooit meer van corona verlost zullen zijn.

We hebben door vaccinaties al heel veel zeer ernstige ziektes, waar vroeger in Nederland veel mensen aan dood gingen, vrijwel volledig bedwongen. In Derde wereldlanden sterven hier nog steeds heel veel mensen aan.

We kunnen met massale inenting ook Corona onder controle krijgen. Alleen zorgen nu mensen die zich niet laten inenten dat Corona onder ons blijft, en ook weer de kans krijgt zich te muteren. Ze houden eigenlijk het virus in stand.
ak2
MCW

We hebben door vaccinaties al heel veel zeer ernstige ziektes, waar vroeger in Nederland veel mensen aan dood gingen, vrijwel volledig bedwongen. In Derde wereldlanden sterven hier nog steeds heel veel mensen aan.

We kunnen met massale inenting ook Corona onder controle krijgen. Alleen zorgen nu mensen die zich niet laten inenten dat Corona onder ons blijft, en ook weer de kans krijgt zich te muteren. Ze houden eigenlijk het virus in stand.

Het is al aangetoond dat ook mensen die ingeent zijn nog steeds het Covid-19 virus kunnen krijgen. Uitroeien zal dus niet lukken (al is het maar omdat het virus ook derde wereld landen getroffen heeft) en op de volgende mutatie kan je wachten.

Daarom is het belangrijk mensen die het vaccin WILLEN hebben het vaccin te geven. En te zorgen dat de volgende pandemie niet weer een crisis in de zorg tot gevolg heeft.
Nu gooien Nederlandse huisartsen doses bedoeld voor wappies weg terwijl in derde wereld landen mensen omkomen die erg graag het vaccin willen krijgen.

Kwetsbare mensen eerst zou ook over de landsgrenzen heen moeten gelden en het is geen excuus om zo maar iemand aan te wijzen als kwetsbaar.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.