Het coronavirus: hoe be´nvloedt het jouw dagelijks leven?

Gepost door SVF 
Carkiller
En "persoonlijke belediging" uit die tekst.

ľ hebben nog nooit een vaccin op de markt gebracht voordat ze een COVID-19 vaccin produceerden (Moderna en Johnson & Johnson).

Pardon?

Zabdeno Ebola vaccin

Ook dus een leugen. Staat er inderdaad vol mee.

Leugen? Kan.Misschien hebben ze gewoon hun huiswerk niet gedaan. Veel mensen hebben een oordeel over iets, zonder het bestudeerd te hebben.
Een beetje een vage tekst. Als er in het verleden nooit wat vertrouwd hadden van bedrijven die nog nooit wat op markt gebracht hadden, leefden we nu nog in het stenen tijdperk.
Bovendien ontwikkeld de wetenschap zich ook nog steeds, dus als het een paar jaar geleden niet kon, bekend nog niet dat het nu nog steeds niet zou kunnen. Uiteindelijk tik ik dit ook op een apparaat wat men 20 jaar geleden ook niet voor mogelijk gehouden had.
Wat beters strafzaken, genoeg bedrijven die in het verleden veroordeeld zijn en waar maar nog gewoon goederen van af neemt. Bijvoorbeeld VW, Apple, Google, Facebook. Waarom zou een medisch bedrijf anders behaald moeten worden.
EVV
Wat beters strafzaken, genoeg bedrijven die in het verleden veroordeeld zijn en waar maar nog gewoon goederen van af neemt. Bijvoorbeeld VW, Apple, Google, Facebook. Waarom zou een medisch bedrijf anders behaald moeten worden.

Bij een VAG of Apple product heb ik ook zo mijn twijfels, Google en Facebook zijn monopolisten waar ik sociaal gezien gebruik van wil maken.

Maar goed, ik heb slechts 1 gezondheid en ik ben daar zuinig op. Zuinig genoeg om vooraf alle alternatieven te willen bekijken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-04-2021 10:05 door rke.
speedtouch
Carkiller
En "persoonlijke belediging" uit die tekst.

ľ hebben nog nooit een vaccin op de markt gebracht voordat ze een COVID-19 vaccin produceerden (Moderna en Johnson & Johnson).

Pardon?

Zabdeno Ebola vaccin

Ook dus een leugen. Staat er inderdaad vol mee.

Leugen? Kan.Misschien hebben ze gewoon hun huiswerk niet gedaan. Veel mensen hebben een oordeel over iets, zonder het bestudeerd te hebben.

"Een leugen is een bewering waarvan de spreker (of schrijver) weet dat die in strijd is met de waarheid"

Dus ja, een leugen.
rke
EVV

Bij een VAG of Apple product heb ik ook zo mijn twijfels, Google en Facebook zijn monopolisten waar ik sociaal gezien gebruik van wil maken.

Maar goed, ik heb slechts 1 gezondheid en ik ben daar zuinig op. Zuinig genoeg om vooraf alle alternatieven te willen bekijken.
Dat is ook heel logisch om daar zuinig op te zijn, dat die ik ook.
Aan de andere kant, afgelopen jaren zijn er veel meer mensen gestorven door toedoen van een fabrikant die al jaren producten maakt, dan er aan het corona vaccinatie gestorven zijn. En ik gok dat als je de kans krijgt, je zonder problemen in een Boeing zou stappen.
der Magistrat

Nee, er wordt selectief geciteerd. Zo werkt de wetenschap niet, dat je maar her en der je bevestiging zoekt..
Het was dan ook een blogpost oid met deels valide tegenwerpingen en geen wetenschappelijke publicatie. Volgens mij is het helemaal ok om je mening te vormen op basis van onderzoeken, op de lange duur wordt wel duidelijk welke onderzoeken de juiste antwoorden op ene hypothese geven en welke niet. M.b.t. covid is er erg veel onbekend en is er bijzonder veel tegenstrijdige informatie. Ook vanuit de overheid, die inmiddels niet zo betrouwbaar is gebleken op allerlei vlak. Toegegeven, die post is niet direct de bron waar ik mij op zou baseren, maar het is niet allemaal onzin.

Ik was overigens net omwille van de notie 'vrijheid' sceptisch t.o.v. een verplicht vaccin, maar de realiteit is helaas vrij triest: de vaccinweigeraars houden het virus in stand en blokkeren dus de hele samenleving. Aangezien mijn geduld behoorlijk op begint te raken, kan ik daar minder en minder mee leven.

Aangezien de vaccins verspreiding weliswaar lijken te verminderen, maar niet volledig voorkomen, zal het virus gewoon blijven bestaan. Lijkt mij wel met een lagere mutatiegraad (die 10 dagen zoals boven aangegeven zal afhankelijk zijn van o.a. de hoeveelheid infecties - hoe meer hoe vaker een mutatie).

Maar je snapt natuurlijk ook wel dat je in deze positie gedwongen bent door de maatregelen. De samenleving wordt geblokkeerd door lockdowns, niet an sich door het virus. Er zijn landen/staten die prima functioneren mÚt virus en zonder maatregelen. Dan is de afweging persoonlijk: wil je het risico lopen om ziek te worden of wil je een vaccin nemen (ook met risico's). Die keuze zal dan afhangen van je leeftijd, je gezondheid en wat je wel en niet gelooft m.b.t. corona. Vrijheid blijheid.
RoadJunk
Maar je snapt natuurlijk ook wel dat je in deze positie gedwongen bent door de maatregelen. De samenleving wordt geblokkeerd door lockdowns, niet an sich door het virus. Er zijn landen/staten die prima functioneren mÚt virus en zonder maatregelen. Dan is de afweging persoonlijk: wil je het risico lopen om ziek te worden of wil je een vaccin nemen (ook met risico's). Die keuze zal dan afhangen van je leeftijd, je gezondheid en wat je wel en niet gelooft m.b.t. corona. Vrijheid blijheid.
Welke landen bedoel je? BraziliŰ, Zweden? V.S?
RoadJunk
(...)

Aangezien de vaccins verspreiding weliswaar lijken te verminderen, maar niet volledig voorkomen, zal het virus gewoon blijven bestaan. Lijkt mij wel met een lagere mutatiegraad (die 10 dagen zoals boven aangegeven zal afhankelijk zijn van o.a. de hoeveelheid infecties - hoe meer hoe vaker een mutatie).

Ja, een samenleving waarbij de kwetsbaren het slachtoffer zijn ten koste van de mensen die er geen of weinig last van hebben. Dat is niet mijn samenleving.
Zo ik ben weer negatief getest, alweer voor de derde keer: is leuk voor werkgevers, je personeel een dag a twee op ziek zetten omdat ze verkouden zijn en zich dan volgens de maatregelen moeten laten testen. Ik ben nog steeds verkouden, maar wel in staat om te werken: gaat hoogstens wat langzamer nut smiley

Dus strakjes weer naar het werk en mijn neus snuiten, doe ik maar in het magazijn ofzo: want mondkapjes plicht en wellicht krijgen mensen angst, als ze een medewerker zien snotteren.

Zo ik ben weer negatief getest, alweer voor de derde keer: is leuk voor werkgevers, je personeel een dag a twee op ziek zetten omdat ze verkouden zijn en zich dan volgens de maatregelen moeten laten testen.

Niets leuks aan en een drama om een beetje een fatsoenlijke indeling te maken maar je moet wat, als iemand positief test kan met wat pech iedereen voorlopig naar huis.
R W xxx

Zo ik ben weer negatief getest, alweer voor de derde keer: is leuk voor werkgevers, je personeel een dag a twee op ziek zetten omdat ze verkouden zijn en zich dan volgens de maatregelen moeten laten testen.

Niets leuks aan en een drama om een beetje een fatsoenlijke indeling te maken maar je moet wat, als iemand positief test kan met wat pech iedereen voorlopig naar huis.
Ja dat is ook waar: vooral in een supermarkt, dan heb je naast personeel ook nog waarschijnlijk veel klanten besmet. Normaalgesproken zou ik mij echt niet ziek durven melden, als ik net een weekendje weggeweest was en een verkoudheid opgelopen heb.

Ik kwam dan gewoon werken en was traag als een slak, maar dat vond ik beter dan ziek melden. Op die manier was gisteren pas de 1e keer sinds bijna drie jaar dat ik werk in de supermarkt, dat ik mij ziek gemeld heb. Al heb ik ook van zoiets, voor die paar uurtjes hoef ik mij niet ziek te melden.
Wat versoepelingen en Janssen vaccin mag door. Mooi nieuws, hopelijk het begin van terug naar een beetje normaal...
Carkiller
Wat versoepelingen en Janssen vaccin mag door. Mooi nieuws, hopelijk het begin van terug naar een beetje normaal...
Inderdaad mooi nieuws, zal bij je werkgever ook goed ontvangen worden lijkt mij. Ik was trouwens verbaasd hoeveel het al toegepast is in de VS.
Een vriend van me werk bij een autodealer. Vestiging elders is iedereen besmet met corona. EÚn daarvan ging doodleuk face2face meetings houden in andere vestigingen. Tegenwoordig zou dat gewoon via zoom moeten. Die man was eerst negatief getest (sneltest) en was hoestend aanwezig bij de meetings. Iets erna werd ie alsnog positief getest via GGD teststraat eye rolling smiley Vervolgens moet die vriend van me en zijn team zich ook laten testen en vind HR dat ze dat maar met sneltest moeten doen. Terwijl die geen zin hebben als je geen klachten hebt en het nog geen 5 dagen later is. Echt bizar hoe achterlijk sommige mensen zijn.

Het is voor veel maar een griepje maar je belast er wel je collega's mee.
Ik denk dat die vent er bij mijn werkgever per direct uitgevlogen was.

Ik ben al een paar dagen ziek. Snotverkouden, hoofdpijn, neusverkoudheid slaat op mijn ogen, dus ik jank de hele dag........crying smilie
Dus kan niet werken. Maar voel toch een andere ôdrukö dan normaal om door te gaan. Werk immers thuis, via een aftandelijke verbinding, en het is geen Corona (gisteren getest).
Hoewel ik blij ben dat het geen Corona is, voelt het alsof je met een ôgewoonö griepje niet meer aan kan komen.

Maar aangezien ik vier schoolgaande kinderen heb, ben ik zolangzamerhand bedreven geworden in het aanvragen van testen. De jongste heeft gisteren alweer de derde test gehad. Weer negatief (gelukkig!), maar het is wel een belasting voor die kleintjes voor wat waarschijnlijk gewoon een verkoudheidje is. Wil je dat ze naar school kunnen echter.........

Ondertussen gelooft de oudere generatie dat ze met twee spuiten de wereld weer aan hun voeten hebben. Die staan te trappelen om weer bij de kleinkinderen op bezoek te gaan. En vanaf volgende week is de laatste barriŔre daarvoor (slechts ÚÚn bezoeker) ook geslecht.

Ik heb het al eerder gezegd: het is voor iedereen anders. Maar gezien de topic titel......hierboven een beetje hoe het mij raakt op dit monent.
Persoonlijk hoop ik op een fantastische werking van dat vaccin. ╔Ún spuit Janssen en we kunnen weer......hoop ik. Maar tot die tijd.......doe nog maar even rustig aan met die versoepelingen.eye rolling smiley
@MCW
Vroeger (niet eens zo lang geleden) werd het als positief gezien als je al snotterend kwam werken. Dat heette arbeidsethos. Tegenwoordig moet je thuis blijven met een loopneus want dan heet het Corona.

Vrienden van mij meldden ineens dat zij positief getest was. Zij hoort bij een risicogroep en is nog niet gevaccineerd. Schrikken dus en veel paniek. Alle vrienden en kennissen gewaarschuwd, kinderen thuis blijven (zij is oppasmoeder voor meerdere kleine kinderen), een grote groep mensen naar de teststraat en toen...
Belde de GGD: sorry, foutje.

Heel het dorp in paniek.

Gelukkig komt het eind van de maatregelen in zicht. We kunnen straks weer terrashangen, we mogen weer shoppen...
Eindelijk.

Vroeger (niet eens zo lang geleden) werd het als positief gezien als je al snotterend kwam werken. Dat heette arbeidsethos. Tegenwoordig moet je thuis blijven met een loopneus want dan heet het Corona.

Voor corona vond ik dat men ook thuis moest blijven als je verkouden was. Het is namelijk erg makkelijk om andere collega's te besmetten en dan krijg je een aaneenschakeling van mensen die zich ziek melden.
rke
Gelukkig komt het eind van de maatregelen in zicht. We kunnen straks weer terrashangen, we mogen weer shoppen...
Eindelijk.

Ik heb liever dat duidelijk het einde van de virusuitbraak in zicht komt.
En dat als gevolg daarvan het eind van de maatregelen in zicht komt.
En niet op basis van wie er deze week weer het beste is geweest in ônetwerkenö en ôlobbyenö.

Ik denk dat die vent er bij mijn werkgever per direct uitgevlogen was.

Wat ik heb begrepen is dat HR of ander management vonden dat ie een sneltest moest nemen en als ie negatief was hij gewoon kon gaan werken. Maar weet ik niet zeker. Sommige autobedrijven zijn nog een beetje ouderwets ofzo..

Maar aangezien ik vier schoolgaande kinderen heb, ben ik zolangzamerhand bedreven geworden in het aanvragen van testen. De jongste heeft gisteren alweer de derde test gehad. Weer negatief (gelukkig!), maar het is wel een belasting voor die kleintjes voor wat waarschijnlijk gewoon een verkoudheidje is

Allemaal verkoudheid opgelopen op school?
Niet persÚ.
Maar je kunt ze niet met een loopneus naar school sturen tenzij ze negatief getest zijn.
En twee van de vier zijn al vaker getest. De andere twee nog nooit.

Qua maatregelen hadden de scholen voor mij niet open gehoeven. Wij redden ons goed thuis (in de tweede periode). Voor ons is school zoĺn beetje het grootste risico op besmetting. Ik hou ze dus zo lang mogelijk thuis.
Maar dat is heel persoonlijk.
Rembrandt heeft wel een goed punt; wat doe je als je gewoon verkouden bent en je werkt thuis? Voordat deze pandemie begon had ik nog nooit thuis gewerkt, mijn VPN werkte niet en met de ICT afdeling bellen van het Franse hoofdkantoor had ik ooit eens geprobeerd maar na bijna 2 uur gestuntel van hun kant en een enorme taalbarriŔre had ik er geen zin meer an; dan maar lekker naar de zaak. Toen kwam Corona en kwam er netjes een locale ICT-er alle laptopjes voorzien van een werkend VPN. Toen de eerste golf hier op zijn hoogtepunt was werkte ik dan ook thuis, een week of twee heb ik dat volgehouden en nu sporadisch nog eens een dagje hier of daar als het mij goed uitkomt en ik die dag toevallig geen face-2-face meetings heb staan. Maar wat als je nu thuis werkt en grieperig bent? Kun je jezelf nog wel Úcht ziek melden als je full-time gewoon thuis zit of wordt het toch een beetje van je verwacht dat je minstens je e-mails checkt en je rapporten schrijft? Wat dat betreft vind ik het wat oneerlijk voor de kantoormedewerkers want voor een operator is het gewoon een kwestie van niet komen werken want een machine bedienen vanuit huis gaat 'm sowieso niet worden.
Natuurlijk laat ik mezelf ook op tijd testen.

Wat nu nog op de ic terecht komt, zijn de mensen die Corona aanzien voor een verkoudheidje en te laat ontdekken dat het toch Corona is. De zelftest kan hierin veel goeds doen.

Wat het massale thuiswerken betreft, dat heeft enkele onverwachte voor- en nadelen.

- Je kan bijvoorbeeld tussendoor even een boodschapje doen. Maar de collega heeft ook een agenda en een dagplan en zal jou bellen in de rij bij de kassa van de AH.
- Sommige mensen worden vergadertijgers. Er zijn nu eenmaal mensen die het nodig vinden te vertellen welke letter zij vandaag gepoept hebben en die worden in een face-to-face vergadering snel afgekapt.
- ik ben geneigd tijdens vergadergeleuter door werken terwijl het gezaag op de achtergrond doorgaat. Met dezelfde problemen als de telefoon even neerleggen en af en toe "oh ja joh?" te zeggen.
- Er wordt van je verwacht dat je tussen 8:00 en 18:00 uur werkt. Volgens mij is dat 10 uur in plaats van 8 en een keer lekker vroeg of laat beginnen is een probleem.
- Je kan even snel online contact opnemen. Gegarandeerd dat je de ander op een ongeschikt moment uit zijn concentratie haalt.
- Bij het oplossen van lastige problemen mis je het directe contact. Nu wordt er altijd gekozen voor de oplossing van de meest dominante medewerker.
- De een werkt ernstig veel en verzet zulke bergen dat een burn-out dreigt, de ander werkt op 10% maar krijgt niet meer werk. Het verschil zie je vooral tussen "de goeroe" en "de nieuwe".
- Je bent geneigd in projectmodus te werken (vandaag toch dit klusje afmaken - waar ik 16 uur werk aan heb). Daardoor duurt een werkdag soms veel langer en zal de collega zich afvragen waarom jij uitgerekend de andere dag om 14:00 afhaakt.
- De relatie staat onder druk als je elkaar 24 uur per dag ziet. Sommige mensen hebben niet eens de mogelijkheid voor een thuiswerkplek, laat staan meerdere thuiswerkplekken. Ook alleen thuiswerken is niet leuk, de muren staan dan al snel te dicht bij elkaar.
- Sociaal gezien moet je de privÚ agenda afstemmen met de niet voorspelbare werkagenda. De excuses voor een last-minute werkgerelateerd klusje zijn talrijk terwijl de avondklok de tijd om sociaal te doen ernstig beperkt.
- Een huisje op het platteland is aantrekkelijker geworden. Wat is er fijner dan in de tuin, in het zonnetje, tussen de kanariepietjes en katten te werken? Maar hoe zit het met de beveiliging als de buurman ieder gesprek woord voor woord kan volgen?
- Een klusje op 200 km afstand is te doen. Mijn dochter werkt nu voor een werkgever die meer dan 200 km ver is en ik zou er op deze manier zelf ook geen bezwaar tegen hebben.

En omdat dit een autoforum is: de noodzaak voor een auto is veel kleiner. Ik rij nu nauwelijks 10k per jaar terwijl ik vroeger meer richting 60k reed.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-04-2021 06:04 door rke.
Ik denk dat het wel goed is om dat soort punten ook met het bedrijf te bespreken (zou management zelf eens moeten aankaarten) Het is voor iedereen ontdekken wat nou fijn werkt en wat niet. Verschilt natuurlijk ook erg per beroep. Sommige kunnen wel wat flexibeler zijn qua werktijden omdat ze niet veel met collega's hoeven te overleggen.
Zadelsnuiver
(...) Kun je jezelf nog wel Úcht ziek melden als je full-time gewoon thuis zit of wordt het toch een beetje van je verwacht dat je minstens je e-mails checkt en je rapporten schrijft? Wat dat betreft vind ik het wat oneerlijk voor de kantoormedewerkers want voor een operator is het gewoon een kwestie van niet komen werken want een machine bedienen vanuit huis gaat 'm sowieso niet worden.

Dat is ook oneerlijk.
Ik was de hele maand maart niet thuis: ik was twee weken in Egypte en vervolgens 3 weken in de VS. Om mijn partner te bezoeken moest ik immers 2 weken buiten Schengen verblijven, een wat vreemde regel. Die twee weken in Egypte werkte ik gewoon 'van thuis'. Bij terugkomst in BelgiŰ moest ik in quarantaine, opnieuw: ik werkte gewoon van thuis.
Nogal oneerlijk naar de mensen toe die niet van thuis kunnen werken.
Voor mij biedt het mogelijkheden die ik voordien niet had, maar ik ben me ervan bewust hoe scheef deze mogelijkheden verdeeld zijn.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-04-2021 08:15 door der Magistrat.
Zadelsnuiver
Rembrandt heeft wel een goed punt; wat doe je als je gewoon verkouden bent en je werkt thuis? Voordat deze pandemie begon had ik nog nooit thuis gewerkt, mijn VPN werkte niet en met de ICT afdeling bellen van het Franse hoofdkantoor had ik ooit eens geprobeerd maar na bijna 2 uur gestuntel van hun kant en een enorme taalbarriŔre had ik er geen zin meer an; dan maar lekker naar de zaak. Toen kwam Corona en kwam er netjes een locale ICT-er alle laptopjes voorzien van een werkend VPN. Toen de eerste golf hier op zijn hoogtepunt was werkte ik dan ook thuis, een week of twee heb ik dat volgehouden en nu sporadisch nog eens een dagje hier of daar als het mij goed uitkomt en ik die dag toevallig geen face-2-face meetings heb staan. Maar wat als je nu thuis werkt en grieperig bent? Kun je jezelf nog wel Úcht ziek melden als je full-time gewoon thuis zit of wordt het toch een beetje van je verwacht dat je minstens je e-mails checkt en je rapporten schrijft? Wat dat betreft vind ik het wat oneerlijk voor de kantoormedewerkers want voor een operator is het gewoon een kwestie van niet komen werken want een machine bedienen vanuit huis gaat 'm sowieso niet worden.

Diezelfde operator heeft ook de crisis doorgewerkt. Die kon om dezelfde reden niet thuis werken en heeft wel risico's gelopen die de kantoormedewerker niet heeft gelopen. Zolang iemand in staat is om bepaalde taken uit te voeren dan vind ik dat diegene dat ook moet doen. Dat moet de maatstaf zijn.
Mooi weer, vrije dag en natuurlijk weer te druk in parken en steden. Ik ben blij dat ik vorig jaar naar het oosten ben verhuisd vanuit Amsterdam. Hoewel ik daar vaak ook de drukte niet echt opzocht. Je bent zo uit Amsterdam en daar zijn genoeg fijne plekjes om in de zon te drinken met paar vrienden (die twee personenregel houdt gros zich trouwens ook niet meer aan). Buiten is best veilig maar niet als je hutjemutje gaat hossen in het Vondelpark.

Inmiddels zit ik in de derde week van mijn nieuwe baan in de (demente) ouderenzorg. Bevalt erg goed. Ik hoop wel snel vaccinatie te krijgen. Er zijn collega's die afgelopen jaar corona hebben gehad, eentje kan nog steeds niet volledig werken en een ander is na maanden nog steeds geur en smaak grotendeels kwijt. Sowieso legt het ook gewoon een druk op je collega's als je ziek thuis moet blijven. De meeste komen er makkelijk doorheen maar is het nou echt zo moeilijk om te bedenken wat voor druk je bij anderen legt?

De meeste komen er makkelijk doorheen maar is het nou echt zo moeilijk om te bedenken wat voor druk je bij anderen legt?

De beelden spreken voor zich.
MCW
Mooi weer, vrije dag en natuurlijk weer te druk in parken en steden.
Ik heb een paar foto's van de mensen in de grote steden die lak hebben aan de corona maatregelen, je moet alleen even de boel vermenigvuldigen.

Maar zo vind ik dat de mensen zich gedragen: het zijn net schapen allemaal. Eerlijk gezegd schaam ik mij voor dit soort mensen, die verpesten het voor iedereen die zich al een jaar aan de corona maatregelen houden.

Soms denk ik echt dat bepaalde groepen Nederlanders, gewoon een dictatuur verdienen: als ze niet willen luisteren, moeten ze maar voelen. Echter in dit land is de politiek meer van woorden, dan daden.
Schapen zijn het inderdaad. Ondanks dat veel niet gelovig zijn moest Pasen ook uitgebreid gevierd worden. En dan dat "Vrolijk Pasen!". Weten ze Řberhaupt wel wat ze zeggen? Lang niet iedereen is vreselijk Oranje-gezind maar alles moet weer een excuus zijn om met teveel mensen bij elkaar te komen. Hoe ouder ik word hoe minder ik heb met bedachte feestdagen. En ja ik ben gezellig en ik doe ook een hoop leuke dingen maar laat mij niet leiden door dagen die speciaal aangewezen worden op de kalender.
Velen vinden het gewoon lekker om te klagen dat er veel niet kan/mag, hebben niets met deze feestdagen maar nu wel.
MCW
Schapen zijn het inderdaad. Ondanks dat veel niet gelovig zijn moest Pasen ook uitgebreid gevierd worden. En dan dat "Vrolijk Pasen!". Weten ze Řberhaupt wel wat ze zeggen? Lang niet iedereen is vreselijk Oranje-gezind maar alles moet weer een excuus zijn om met teveel mensen bij elkaar te komen. Hoe ouder ik word hoe minder ik heb met bedachte feestdagen. En ja ik ben gezellig en ik doe ook een hoop leuke dingen maar laat mij niet leiden door dagen die speciaal aangewezen worden op de kalender.
Je hoeft toch ook niet altijd de diepere betekenis te weten om van een feestdag te mogen genieten? En Pasen is zeker geen bedachte feestdag, het is zelfs de belangrijkste feestdag in het katholieke geloof.
Nee maar iedereen gedraagt zich wel feitelijk als schapen omdat je met Pasen dan afspreekt samen te komen voor een speciaal Paasbrunch oid. Je kan toch op ieder dag van het jaar zoiets af en toe doen? Pasen is ook bedacht want bedacht door het katholiek geloof. We zijn er alleen zo aan gewend dat we het maar zo laten.

Kerst, Pasen, Hemelvaart, Pinksteren is imo voor gelovigen. En aangezien kerk en staat gescheiden hoort te zijn en meer dan de helft niet gelovig is had het gewoon verandert moeten worden naar Winterfeest en Lentefeest bijvoorbeeld, zodat het voor werkgevers duidelijk is wanneer men vrij kan zijn.

Tuurlijk geniet ik ook van een drukke Koningsdag voor coronatijd maar dan in deze tijd een uur in de rij te staan voor een tompouce begrijp ik gewoon niet. Als je je geluk uit dat soort dingen moeten halen.. nut smiley
Kerst, Pasen, hemlelsvaart en Pinksteren heten niet voor niets christelijke feestdagen.
W.m.b. is een naamsverandering prima.
Kerst zou einde jaarfeest kunnen worden.
Dan zou je die feestdagen toch ook kunnen schrappen? Waarom iets vieren dat 'nooit gebeurd is'? Elk land heeft zo z'n feestdagen en gebruiken, in Nederland heeft dat van oudsher nu eenmaal een christelijke basis/achtergrond. (zoals zoveel landen) En een eindejaarsfeest hebben we volgens mij al, iets dat overigens ook maar door de mens is bedacht. Ook maar opdoeken dan? Of toch de Chinezen overtuigen dat zij het verkeerd hebben en een mondiale standaard invoeren? Zo kun je wel bezig blijven...
Inderdaad... gewoon al die feestdagen op ÚÚn hoop schuiven, dat is ook veel gemakkelijker voor het bedrijfsleven.
En dan het liefst in de bouwvak of eind december, want dan zijn de meeste mensen toch al vrij.grinning smiley
Kerst = Zonnewende, niets Christelijks aan... (net als bijna alle feestdagen die later zijn gekerstend).

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-04-2021 11:33 door Pietzoveel.
Alleen zijn veel van die zogenaamde Christelijke feestdagen gewoon over genomen van de "heidenen"

De feestdagen die we vieren hebben dus geen Christelijke achtergrond maar een heidense (een Joodse in het geval van pasen,) we vieren niet dat er een timmermanszoon z'n roes had uitgeslapen maar het einde van de Joodse slavernij in Egypte

Met kerst verjagen we het boze en wordt het licht verwelkomd (Germaans) of eerden we de zonne-goden (oud Grieks / Egyptisch)

En zo kunnen we een hele lijst maken
Och af en toe een vrije dag is wel aardig.
Wel liefst met mooi weer erbij.

Dan zou je die feestdagen toch ook kunnen schrappen? Waarom iets vieren dat 'nooit gebeurd is'?

Een weekje vrij nu en dan, ook voor scholieren, is gewoon prettig voor het moraal winking smiley Ik ben er alleen voor om het een andere invulling te geven. 4/5 mei mogen van mij blijven, net als Koningsdag en Kerst is inmiddels ook gewoon een winterfeest geworden met leuke aankleding. Als je het echt ver wilt trekken dan is dat ook allemaal bedacht en kan je dus ook opdoeken maar zo erg ben ik ook weer niet drinking smiley Maar Pasen, Pinksteren en Hemelvaart vind ik wel enorm nietszeggend als je er zelf niet religieus bent. Je bent vrij omdat Christus naar de Hemel is gegaan nut smiley (al wordt de hemelvaart maar kort beschreven)

Maar goed, Nederland en tradities.. eye rolling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-04-2021 16:56 door MCW.
Ander onderwerp; voor woon-werkverkeer een e-bike aangeschaft. Gelukkig hadden ze nog drie op voorraad want anders kom ik mßßnden wachten. Ideaal zo'n ding, nooit meer last van tegenwind drinking smiley Alleen mijn toer/trekkingfiets naar de fietsenmaker gebracht. Tandwielen e.d moeten in z'n geheel vervangen worden (vorig jaar 2e hands gekocht maar inmiddels overdreven veel kmters meegefietst), in september pas leverbaar vanwege corona nut smiley Leuk zo'n hobby winking smiley
Het lijkt erop dat inwoners van Kerkrade, zich nu ook gratis in Duitsland net over de grens bij het Eurode gebouw kunnen laten testen. Je moet hier een afspraak maken en binnen een uur, heb je de testuitslag dan.

Weet niet of je het zelf ook gewoon kunt doen als inwoner van Heerlen: moet wel zeggen, dat ik niks heb met dat Kerkraads accent... ja de dierenarts zit in Duitsland...

[www.1limburg.nl]

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-04-2021 18:06 door Zunigrijje.
MCW

Dan zou je die feestdagen toch ook kunnen schrappen? Waarom iets vieren dat 'nooit gebeurd is'?

Een weekje vrij nu en dan, ook voor scholieren, is gewoon prettig voor het moraal winking smiley Ik ben er alleen voor om het een andere invulling te geven. 4/5 mei mogen van mij blijven, net als Koningsdag en Kerst is inmiddels ook gewoon een winterfeest geworden met leuke aankleding. Als je het echt ver wilt trekken dan is dat ook allemaal bedacht en kan je dus ook opdoeken maar zo erg ben ik ook weer niet drinking smiley Maar Pasen, Pinksteren en Hemelvaart vind ik wel enorm nietszeggend als je er zelf niet religieus bent. Je bent vrij omdat Christus naar de Hemel is gegaan nut smiley (al wordt de hemelvaart maar kort beschreven)

Maar goed, Nederland en tradities.. eye rolling smiley

Zoek eens op hoeveel feestdagen Frankrijk en Duitsland hebben.
MCW
Ander onderwerp; voor woon-werkverkeer een e-bike aangeschaft. Gelukkig hadden ze nog drie op voorraad want anders kom ik mßßnden wachten. Ideaal zo'n ding, nooit meer last van tegenwind drinking smiley Alleen mijn toer/trekkingfiets naar de fietsenmaker gebracht. Tandwielen e.d moeten in z'n geheel vervangen worden (vorig jaar 2e hands gekocht maar inmiddels overdreven veel kmters meegefietst), in september pas leverbaar vanwege corona nut smiley Leuk zo'n hobby winking smiley

Yep.
Ik heb daarom een mountainbike met naafversnelling.

Shimano Nexus 8. Dat is niet de kwaliteit van de klassieke 3 versnellingen Sturmey Archer (draait zwaarder, kan niet tegen vorst en is snel stuk) maar het is beter bestand tegen dagelijks rondjes trappen dan de moderne derailleurs.

Toch, heeft de fietsenmaker jou ook verteld dat het "onderhoud" van de elektrieke fiets wat duurder is?

Je hebt soms een momentsleuteltje nodig bij een band vervangen, het fietscomputertje moet regelmatig connectie maken met de dure software van de fietsenboer, de mate van trapondersteuning moet (wettelijk verplicht) bij iedere onderhoudsbeurt afgesteld worden en de wachtrijen bij fietsenmakers voor "" onderhoud" kan behoorlijk lang zijn.

Maar gelukkig wordt de ware studentenfiets die te gaar is om te stelen hiermee wel iets uit het verleden - of niet?
MCW
Ander onderwerp; voor woon-werkverkeer een e-bike aangeschaft.
Zo'n ding heb (en gebruik) ik nu ook. Ideaal. Grootste verrassing voor mij was toch vooral hoe vaak je nog droog kan fietsen in Nederland, ik had verwacht dat ik veel vaker de auto zou moeten pakken vanwege een regenbui maar vooralsnog is dat hooguit ÚÚn keer per week. Gisteren ook nog uit voorzorg de auto meegenomen, maar zowel de heen- als de terugweg slechts een paar druppels (mag geen bui heten). Daar zat buienradar er dus even naast, want het zou behoorlijk gaan spoken hier 's middags. Voor de winst hoef je het over het algemeen niet te doen, de gemiste benzinekosten wegen hier in principe niet op tegen de aanschaf van zo'n ding. Als ik overige slijtagedelen van de auto mee ga rekenen (banden bijvoorbeeld) dan zal het interessanter worden, maar die fiets heeft ook z'n onderhoud nodig dus dat streep ik voor het gemak even tegen elkaar weg. Grootste winst zit 'm natuurlijk in de eigen gezondheid en het milieu grinning smiley
Onderhoud voor een fiets? Ik heb nog meer angst, voor de fietsenmaker dan de autodealer/garage nut smiley Maar ik fiets nog gewoon met een niet electrische fiets, daarmee ben ik sneller dan menig vervuilende scooter en e-bike.

Alleen bergop zou ik echt voordeel zien in trapondersteuning, maar vlakke weg die een beetje bergaf gaat: dan red ik bij stevig doortrappen soms bijna de 50km/u. Het regent inderdaad niet zo vaak en neem nooit de auto om naar het werk te gaan, want ik werk bij een supermarkt en niet iedereen is zo zuinig op zijn auto.

Dus heb ik al meerdere kleine lakschades, veroorzaakt door mensen die niet opletten met het open van hun deuren of gewoon asso's zijn en vervolgens geen briefje achterlaten....

Gisteren trouwens voor de 1e mee gekregen, dat een klant een andere klant aansprak dat ze haar mondkapje over haar neus moest dragen. En mijn teamleider vertelde dat sinds de terrassen open zijn, plotseling drie medewerkers zich ziek gemeld hebben omdat ze in contact geweest zijn met iemand die covid-19 heeft...

Ze was serieus bang, dat als het zo doorging de supermarkt gesloten moest worden. Laten wij hopen dat het niet zover komt.
On topic:
Ik heb nog weinig last van corona. Mijn vrouw verdient wat extra dankzij corona door alle dagjesmensen te testen. Met zijn allen in een tent, ademtesten, neusboren en testjes draaien. En af en toe komt er nog een enkele besmetting boven. Straks moet er betaald worden voor een test, ik ben benieuwd of er dan nog werk genoeg is.
Ik heb wel het idee dat de grote angst wel over is. Mensen gaan weer als vanouds (wel met het nog steeds verplichte snuitje) naar winkels. Voor mij persoonlijk (ben met een verbouwing bezig) is het heel prettig dat ik weer gewoon ongevraagd de bouwmarkt binnen kan vallen voor dat enkele spijkertje wat ik niet meer in voorraad heb.

Zunigrijje
Onderhoud voor een fiets? Ik heb nog meer angst, voor de fietsenmaker dan de autodealer/garage nut smiley Maar ik fiets nog gewoon met een niet electrische fiets, daarmee ben ik sneller dan menig vervuilende scooter en e-bike.

Een beetje getrainde fietser rijdt ongeveer net zo snel als een e-bike, zeker als je een goede kwaliteit fiets hebt. De versnellingen zijn wel een dingetje, ik heb regelmatig een vers setje nodig en die kunnen best duur zijn. Maar op de fiets is een snelheidsmeter of kenteken niet verplicht, oom agent kan je hooguit een artikeltje vijf aansmeren nadat hij je staande gehouden heeft.
Wat dat onderhoud betreft, er zijn fietsenmakers met een wachttijd van maanden voor simpel onderhoud. Ook is niet iedere fietsenmaker goed op de hoogte van de eigenschappen van de componenten van een elektrische fiets. Ik heb wel eens gehoord (!!!) dat er veel accu's worden vervangen terwijl het probleem niet in de accu zit.

De overheid eist dat een elektrische fiets niet sneller mag ondersteunen dan tot 28 km/uur. Wil je sneller dan is een goede racefiets met goede conditie een betere keuze of je moet aan de Speedelec.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-04-2021 11:09 door rke.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.