Het coronavirus: hoe be´nvloedt het jouw dagelijks leven?

Gepost door SVF 
EV0 II
Jeetje mina, er zijn er zelfs die meewerken aan de nieuwe vorm van apartheid, genaamd 'testevenementen'. Hoe diep moet je gezonken zijn om hieraan mee te willen werken?

Dat de angst diep zit bij velen was ik al achter. Dat je je zo laat gebruiken is niet te begrijpen.

Jeetje Mina, ik wist niet dat de indoctrinatie van Engel en Van Haga zo effectief was.
De angst is zeker ook wel terecht.

Ondanks dat ik heel voorzichtig ben geweest heb ik via een collega ook het corona virus opgelopen. Ik kan me niet meer herinneren dat ik me ooit zo ziek heb gevoeld, je wordt extreem benauwd van dit virus, en het voelt of je elk moment dood kunt gaan en stikt.

Ik had echt een top conditie, en had een actieve en zeer gezonde levensstijl. Ik ben nu al buiten adem als ik maar een trap oploop. Gelukkig gaat het nu langzaam maar zeker wat beter.

Het vaccineren kan in mijn ogen dan ook niet snel genoeg gaan, jammer dat er mensen zijn die het gevaren van het corona virus nog steeds ontkennen, of zelfs zeggen dat het niet bestaat. Ik ben zelf niet bepaald een voorstander van grote proef feesten.
MCW
In een (kleine) kroeg waar men dronken kan worden en dus geen afstand wordt gehouden is wat anders dan een (openlucht)museum, keukenhof, dierentuin of pretpark. Juist die plekken zijn relatief veilig en die zouden imo ook als eerste weer open moeten. Je kan niet iedereen na zoveel tijd alleen maar zoet houden met wandelen en fietsen.

Een kleine kroeg valt bij mij nog steeds onder de horeca, een (openlucht)museum, keukenhof, dierentuin of pretpark onder de recreatie- en evenementenbranche.winking smiley
In dat laatste geval zouden o.a. de kermissen dan ook gewoon weer moeten kunnen draaien, en als je de horeca over ÚÚn kam wilt scheren met de recreatie- en evenementenbranche zouden de terrassen van de horeca ook gewoon weer open moeten kunnen.
Maar zoals het nu gaat wordt er domweg met 2 verschillende maten gemeten, en veelal ten koste van de kleine(re) ondernemers.
(en als je alles over ÚÚn kam wilt scheren moet je ook geen onderscheid meer gaan maken in de detailhandel van levensmiddelen (supermarkten enz.) en de detailhandel in andere goederen)
ak2

Ondanks dat ik heel voorzichtig ben geweest heb ik via een collega ook het corona virus opgelopen. Ik kan me niet meer herinneren dat ik me ooit zo ziek heb gevoeld, je wordt extreem benauwd van dit virus, en het voelt of je elk moment dood kunt gaan en stikt.

Ik had echt een top conditie, en had een actieve en zeer gezonde levensstijl. Ik ben nu al buiten adem als ik maar een trap oploop. Gelukkig gaat het nu langzaam maar zeker wat beter.

Het vaccineren kan in mijn ogen dan ook niet snel genoeg gaan, jammer dat er mensen zijn die het gevaren van het corona virus nog steeds ontkennen, of zelfs zeggen dat het niet bestaat. Ik ben zelf niet bepaald een voorstander van grote proef feesten.

Helaas is dit maar al te waar.
Ik wens je een voorspoedig en goed herstel toe ak2
ak2

ak2

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ben zelf docent op het middelbaar onderwijs. Heb nu meerdere leerlingen gehad die het ook opgelopen hebben (meesten buiten school). De meesten hadden hier alsnog veel last van ondanks dat ze niet trefbaar zouden zijn volgens velen. Vooral de ervaring met 1 meisje van 12 vond ik voor mezelf wel schokkend..... Een meisje dat op behoorlijk fanatiek en hoog niveau aan voetbal deed en dus een dijk van een conditie had. Kreeg corona via haar ouders en kan nu nog steeds maar met moeite naar school fietsen (5 minuten). Let wel... ze kreeg het tijdens de eerste golf.
Vanmorgen kijk ik uit het keukenraam en dat zie ik? Bekladding van het bankje, tegenover ons appartement en daarnaast enorm veel rotzooi: toch triest dit hoor! Je kunt het oneens zijn met de huidige maatregelen tegen het corona virus, maar vandalisme gaat gewoon te ver!

Gelukkig heerst er in Zuid-Limburg ook een laaggeletterdheidpandemie, want het woord angstpandemie is nog fout gespeld ook. Dit is trouwens een buurt waar veel ouderen wonen en hier zijn, in een verzorgingstehuis voor ouderen ook diverse uitbraken van corona geweest.

Ik moet mij trouwens vandaag weer laten testen, want ik heb verkoudheidklachten opgelopen tijdens het weekend. Last van keelpijn en lopende neus, dus tot ik de testuitslag heb blijf ik thuis. Dat betekend dat ik de 1x in bijna 3 jaar dat ik bij mijn huidige werkgever werk, niet mag komen werken.

Voor de corona pandemie zou ik gewoon zijn gaan werken, met dit soort verkoudheidklachten. Maar nu moet je echt thuisblijven: waar ik de verkoudheid opgelopen heb? Het was best fris bij Keukenhof, echter men zegt altijd dat je niet verkouden wordt van de kou...

Zal wel geen covid-19 zijn, althans dat hoop ik niet: want afgelopen vrijdag was ik nog negatief getest. Al schijnt zo'n sneltest maar voor 80% betrouwbaar te zijn, dus er is 20% kans dat je alsnog corona hebt.

Ons kind had 25% kans om Alpha Thallamasie te krijgen, dat lijkt een klein percentage: maar ze heeft het dus wel gekregen, dus 20% is eigenlijk best nog veel. Wat wij niet wisten, omdat de huisarts niet serieus mij heeft onderzocht of ik die erfelijke ziekte ook draag.

Ze hebben alleen bloedonderzoek gedaan, maar geen DNA onderzoek.... wat wel nodig was geweest omdat ik enkel drager ben van het zeldzame Alpha Thallamasie 3.7 ( althans konden ze zien in het DNA van mijn dochter ) en niet ziek.

Zegt wel wat over hoe de gezondsheidszorg in Nederland werkt: patiŰnt heeft kinderwens en is getrouwd met Aziatische vrouw en huisarts, kijk je vervolgens raar aan omdat je wilt testen op een zeldzame ziekte die nauwelijks voorkomt onder de blanke Nederlandse populatie. Maar wel veel voorkomt onder de Aziatische en Afrikaanse populatie.

Dat zou betekenen dat 1 op de 5 bezoekers bij Keukenhof toch positief kan geweest zijn. Maar goed waarschijnlijk dat ze juist ook daarom deze testevenementen houden. Of ik was vrijdag al verkouden, maar toen was het waarschijnlijk nog in een vroeg stadium. Want op verkoudheid of griep wordt niet getest, enkel covid-19.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-04-2021 10:08 door Zunigrijje.
opel omega
ak2

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ben zelf docent op het middelbaar onderwijs. Heb nu meerdere leerlingen gehad die het ook opgelopen hebben (meesten buiten school). De meesten hadden hier alsnog veel last van ondanks dat ze niet trefbaar zouden zijn volgens velen. Vooral de ervaring met 1 meisje van 12 vond ik voor mezelf wel schokkend..... Een meisje dat op behoorlijk fanatiek en hoog niveau aan voetbal deed en dus een dijk van een conditie had. Kreeg corona via haar ouders en kan nu nog steeds maar met moeite naar school fietsen (5 minuten). Let wel... ze kreeg het tijdens de eerste golf.

Ik besef echt wel dat het geen "griepje" is. Vooral de eerste golf was echt heftig, de medische wereld stond toen echt van "wat gebeurt hier". En herstel van longen is een erg moeizaam proces, van een roker is het pas na vijftien jaar niet meer zichtbaar dat hij/zij deze slechte gewoonte gehad heeft.

Maar ik ken ook de gevolgen van trombose en kunnen ook "niet prettig" zijn. Bovendien, een bloedpropje zou normaal gesproken binnen een paar weken opgelost moeten zijn terwijl het vaccinatiecentrum je welgeteld vijftien hele minuten rust gunt om te constateren dat je een bloedpropje hebt. Daarnaast is het nog maar de vraag of bloedpropjes de enige bijwerking zijn, het is vooral degene die openlijk wordt toegegeven.
Waarschijnlijk omdat dit de enige is die duidelijk aanwijsbaar door de vaccinatie veroorzaakt is. en, lange termijn effecten kunnen nog niet onderzocht zijn terwijl de wappies juist die lange termijneffecten vrezen.

ik ken inmiddels ook enkele corona slachtoffers. Van de eerste golf waren de gevolgen het heftigst, op dit moment is corona met moeite te overleven (zorg vooral dat je er op tijd bij bent, langer wachten maakt de genezing moeilijker). Maar voor trombose geldt dat het constateren met pech met uitval gepaard gaat. De genezing daarvan bestaat meestal uit bloedverdunners, een fors aantal schietgebedjes en klaar is Clara - vaak met onbehandelbare restschade.
En de nog niet bekende lange termijn ellende.... Tja, nog niet bekend....

Ik hanteer de filosofie: "zo weinig mogelijk rommel in mijn lijf".
Ik gok dat 90% van de voorgeschreven pillen zo in het lijstje "vergiften" geplaatst kan worden. De pharmaceutische industrie heeft een businessplan wat vooral gericht is op het maken van winst. Recent is er weer een programma geweest dat het gemis van mogelijkheden tot het afbouwen van antidepressiva in het licht plaatste. Denk ook eens aan de zo vaak gepromote afslank-ellende terwijl het niet-beinvloedde gewicht slechts een gevolg is van de status van de conditie. Of het toedienen van nicotine aan rokers om de rookverslaving te bedwingen terwijl juist die nicotine schadelijk is.
En die industrie moet ik vertrouwen als het om een vaccin gaat wat mogelijk niet eens noodzakelijk is?

Misschien hebben de moderne medici die het lichaam zo veel mogelijk willen betrekken bij het vasthouden van de conditie wel gelijk. En het is heel simpel mogelijk dat ik, samen met vele andere wappies, deze filosofie blijf hanteren terwijl de niet-wappies kunnen blijven geloven in de beloftes van politici en pharmaceutische industrie. De twee levenshoudingen kunnen prima naast elkaar bestaan.

Dus ik begrijp de ophef over mijn wappie-overwegingen nog steeds niet. Waar maak je jezelf druk over, regel de zaakjes voor jezelf zoals jij dat grappig vindt en laat mij lekker puzzelen wat ik de beste oplossing vind. En ondertussen kunnen wij de zorg optimaliseren zodat een volgende pandemie niet dezelfde zorgcapaciteit-beerput open trekt.

Want die volgende pandemie is een zekerheid en het bewijs dat onze zorg niet voldoende capaciteit heeft, is geleverd.

Want die volgende pandemie is een zekerheid en het bewijs dat onze zorg niet voldoende capaciteit heeft, is geleverd.

Opschalen en dan 30 jaar wachten op de volgende pandemie lijkt mij ook niet realistisch.

Waar maak je jezelf druk over, regel de zaakjes voor jezelf zoals jij dat grappig vindt en laat mij lekker puzzelen wat ik de beste oplossing vind

ieder voor zich dus? Je snapt nog steeds niet dat dat bij een besmettelijk en gevaarlijk virus een wat lastige houding is? Vaccineren of niet is iets dat je zelf moet afwegen maar neem je dan ook de, imo eigenlijk wel terechte, consequenties mee als 'bij samenkomsten betekent niet gevaccineerd = steeds een degelijke Coronatest', bij uitval door besmetting na bewust genomen risico geen salaris, etc mee? Je kan niet verlangen dat steeds anderen opdraaien voor jouw eigenwijsheid en het wel voor je oplossen als je er toch naast zat.
rke
Dat is denk ik een terechte opvatting, maar dan moet je wel even beseffen dat het Corona-virus ook niet het schoonste spul is. En dan mag je kiezen waar je op vertrouwt: de cijfers van de farmaceutische industrie, of de kansberekening dat je door Covid wordt geveld. Punt is dat we met te veel zijn op deze planeet, dat is al jaren aan de gang. En dit is weer een beweging van Moeder Natuur om de balans terug te krijgen. Bij eigenlijk elke diersoort herstelt zich dat wel, maar de mens blijft zich daar tegen verzetten. Bijvoorbeeld door de uitvinding van zo'n vaccin. Zo kunnen we onze eigen soort (kunstmatig) in stand houden, daar kun je wat van vinden...

Kleine sidenote: ik zag afgelopen week ook een suggestie om de atmosfeer vol te pompen met stofdeeltjes, om zo de zonnestraling wat te filteren. Klinkt als science fiction (the Matrix is ook zo begonnen in zekere mate), maar ze waren er verdomd serieus in. En dat zijn dat vooraanstaande wetenschappers, die doodleuk vertellen dat het eigenlijk al te laat is om het niet te doen.
Carfanatic

Opschalen en dan 30 jaar wachten op de volgende pandemie lijkt mij ook niet realistisch.

Precies. Je kan je verontwaardigede kamerleden wel voorstellen als het over 10 jaar bekend zou worden dat er al jaren ongebruikt zorgmateriaal staat weg te rotten (en ongebruikt afgeschreven is en vervangen moet worden) en dat hoogopgeleid IC personeel ver onder hun niveau moet werken omdat er niet genoeg IC werk is. Ik vrees alleen dat veel kamerleden straks gaan pushen om gigantisch in zorguitbreiding te investeren. Er zouden meer ingenieurs in de politiek en op de ministeries moeten werken. Die zijn er voor opgeleid om de juiste risicoanalyses te kunnen doen.
Leon in zn Fiesta
rke
Dat is denk ik een terechte opvatting, maar dan moet je wel even beseffen dat het Corona-virus ook niet het schoonste spul is. En dan mag je kiezen waar je op vertrouwt: de cijfers van de farmaceutische industrie, of de kansberekening dat je door Covid wordt geveld. ***

Dat is op zich zeker een prima opvatting maar wordt wel een beetje te vaak alleen als het uitkomt toegepast. Gevalletje drugs kan echt niet maar wel iedere avond aan het bier/de wijn, klagen over een groeiende heinekenspoiler omdat sportscholen gesloten zijn etc. In het geval van Covidvaccinatie is er misschien wel geen goede keuze, misschien dan maar kiezen voor de minst slechte optie?
R W xxx
Leon in zn Fiesta
rke
Dat is denk ik een terechte opvatting, maar dan moet je wel even beseffen dat het Corona-virus ook niet het schoonste spul is. En dan mag je kiezen waar je op vertrouwt: de cijfers van de farmaceutische industrie, of de kansberekening dat je door Covid wordt geveld. ***

Dat is op zich zeker een prima opvatting maar wordt wel een beetje te vaak alleen als het uitkomt toegepast. Gevalletje drugs kan echt niet maar wel iedere avond aan het bier/de wijn, klagen over een groeiende heinekenspoiler omdat sportscholen gesloten zijn etc. In het geval van Covidvaccinatie is er misschien wel geen goede keuze, misschien dan maar kiezen voor de minst slechte optie?
Ik denk dat je 'm met die laatste zin heel mooi omschrijft inderdaad.
Leon in zn Fiesta
Punt is dat we met te veel zijn op deze planeet, dat is al jaren aan de gang. En dit is weer een beweging van Moeder Natuur om de balans terug te krijgen. Bij eigenlijk elke diersoort herstelt zich dat wel, maar de mens blijft zich daar tegen verzetten. Bijvoorbeeld door de uitvinding van zo'n vaccin. Zo kunnen we onze eigen soort (kunstmatig) in stand houden, daar kun je wat van vinden...

Ik had het er gisteren nog met een vriendin over: "Waarom zijn er bij jullie in Finland zo weinig (250 VS 9.000) dagelijkse besmettingen?".
Simpelgezegd wonen we hier met 25 x zoveel ruimte als in Nederland. Waar in Nederland zo'n 416 mensen op een vierkante kilometer te vinden zijn, zijn dat er hier in Finland slechts 16. Of we dus echt met te veel mensen op de aardbol zijn ligt er maar net aan hoe je die mensen verspreid. We hebben genoeg plek op de aarde om 52 mensen per km2 te huisvesten, maar wanneer iedereen in dezelfde regio wilt (moet) wonen zien we dat deze getallen slechts in Utopia (of in Finland big smile smiley ) bestaan.

Vandaar dat ik ook wat anders naar het virus kijk dan de gemiddelde Nederlander, daarom denk ik ook anders over de voors en tegens van vaccinatie (zoals op een paar pagina's terug te lezen). Al met al ben ik het er dus niet direct mee eens dat de wereld overbevolkt is, maar staat het buiten kijf dat sommige gebieden dit absoluut wel zijn. Gelukkig is voor dat probleem wel een veel meer humane oplossing te vinden, en anders gewoon op een communistische partij stemmen winking smiley
In de wereld zijn inmiddels meer dan 3 miljoen mensen dood gegaan aan het coronavirus, terwijl er slechts 1 persoon dood is gegaan, wat veroorzaakt kan zijn door het Janssen Vaccin.

Het lijkt mij dan toch veel verstandiger om te luisteren naar de wetenschap, en farmaceutische industrie, en vooral niet naar wat virus ontkenners.

Als je zelf corona hebt gehad, dan snap je pas goed hoe belangrijk het is dat iedereen snel gevaccineerd wordt. Het is echt een verschrikkelijk nare ziekte, die je longen kapot maakt. Ontkenners zijn eigenlijk een gevaar voor onze maatschappij.

Ik zou iedereen aanraden om vooral niet eigenwijs te zijn, zodat we sneller terug kunnen naar het nieuwe normaal.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-04-2021 12:14 door ak2.
In Hongkong wonen ze letterlijk op een kluitje en daar vallen de besmettingen zacht gezegd mee, of eigenlijk zijn er maar een handjevol besmettingen op een bevolking van 7 miljoen mensen. Anderhalve meter afstand houden is daar zo goed als onmogelijk, want die ruimte hebben ze helemaal niet.

Nu heeft Nederland 10 miljoen inwoners meer, maar ook 40x zoveel oppervlakte: dus ja waarom kunnen ze in AziŰ wel de pandemie de kop indrukken en in Nederland niet? Ligt het misschien toch aan ons zelf? Inclusief onze door ons zelf gekozen, volksvertegenwoordigers: Marc Rutte is uiteindelijk toch door een meerderheid gekozen.

En hoe ging Nederland de pandemie te lijf? Een zogenaamde intelligente lockdown, waarna in de zomer alle teugels weer los gingen en men in de herfst nog probeerde de kop in zand te steken. Om uiteindelijk toch met een symbolische avondklok te komen, omdat het vooral uit onmacht is ingevoerd. Gezien de vele illegale feestjes, waarvan de meeste waarschijnlijk nooit ontdekt zijn.

Soms mag onze regering best wel ballen tonen: ik snap dat ze hun kiezers niet willen verliezen, maar kom op zeg. De hele wereld liep al met mondkapjes rond en de Nederlandse regering, deed net alsof die niet zouden helpen.
Zunigrijje
In Hongkong wonen ze letterlijk op een kluitje en daar vallen de besmettingen zacht gezegd mee, of eigenlijk zijn er maar een handjevol besmettingen op een bevolking van 7 miljoen mensen. Anderhalve meter afstand houden is daar zo goed als onmogelijk, want die ruimte hebben ze helemaal niet.

Nu heeft Nederland 10 miljoen inwoners meer, maar ook 40x zoveel oppervlakte: dus ja waarom kunnen ze in AziŰ wel de pandemie de kop indrukken en in Nederland niet? Ligt het misschien toch aan ons zelf? Inclusief onze door ons zelf gekozen, volksvertegenwoordigers: Marc Rutte is uiteindelijk toch door een meerderheid gekozen.
(...)

In landen zonder vrije pers ben ik toch altijd vrij sceptisch over de cijfers die naarbuiten worden gebracht over bijv. COVID-19..

Verder is de link tussen aantal slachtoffers & westerse levensstijlen ook al enige tijd geleden bevestigd.
der Magistrat
Zunigrijje

(...)

In landen zonder vrije pers ben ik toch altijd vrij sceptisch over de cijfers die naarbuiten worden gebracht over bijv. COVID-19..

Verder is de link tussen aantal slachtoffers & westerse levensstijlen ook al enige tijd geleden bevestigd.
Dat inderdaad, daar komt nog eens bij dat zowel de politiek als de handhavende macht in dat soort landen iets minder tegenspraak duldt. In Nederland mag/moet iedereen er eerst wat van vinden, dan kunnen we op zoek gaan naar een gulden middenweg die niet werkt, dan vinden we daar weer wat van etc. etc. En als er dan een maatregelenpakket is samengesteld, dan houden mensen zich er niet of deels aan 'omdat we in een vrij land leven'. Beetje Facebook-wetenschap er bij en het feestje is compleet.
Er zijn wel meer redenen waarom Hong Kong weinig last heeft van het virus; recente ervaring met dit soort situaties (SARS, H1N1), het is een eiland dus makkelijk af te sluiten (wat ze ook gedaan hebben) en is de cultuur gewoon heel anders, veel minder "ikke ikke". Vooral het aflsuiten hebben ze bijzonder goed gedaan; iedereen die het eiland op wilde moest verplicht 2 weken in quarantaine, zelfs met negatieve test. Daarnaast kregen reizigers ook een enkelband zodat er op afstand gezien kon worden of ze ook echt thuis bleven gedurende die twee weken.
Maar ik denk dat het culturele aspect de grootste rol heeft gespeeld. Allicht kun je zeggen dat de Nederlandse overheid te laat of niet genoeg maatregelen heeft getroffen, maar je bent natuurlijk niet verplicht om te wachten totdat iemand in Den Haag een beslissing neemt. Dat maakt het verschil met Hong Kong; zodra ze daar wisten dat er een virus was kwamen de mondkapjes uit de kast, begon men al met handen wassen en social distancing voordat de regering het "officieel" had gemaakt.
R W xxx
Leon in zn Fiesta
rke

Iedere avond bier is een aanname. Er zijn genoeg mensen die vrijwel nooit iets met alcohol drinken. Mensen waarbij het bier "over de datum gaat".

Het is inderdaad kansberekening. Maar bij een goede kansberekening weet je wat de cijfers zijn zodat je een gefundeerde beslissing kan maken.
Ik heb eerlijk gezegd weinig vertrouwen in de politiek (dat zijn mensen die rijk kunnen worden door politieke beslissingen te nemen) en in de pharmacie (bedrijven die streven naar maximale winst).

Wat de capaciteit van de zorg betreft: We streven nu naar continu 100% bezetting met gespecialiseerd personeel. Dat is qua kennisniveau van de medewerkers en qua kosten een gunstige methode.
Maar een pandemie is niet voorspelbaar. Covid-19 heeft op een pijnlijke manier laten zien dat onze ic-capaciteit bij een pandemie ernstig onvoldoende is. En Covid-19 is een virus van een soort die vaker uitgebroken is. Maar doordat wij tegenwoordig allemaal van hot naar her reizen en omdat er (misschien te) veel mensen op aarde zijn, is het voor een goed overdraagbaar virus steeds makkelijker een wereldwijde pandemie te veroorzaken. Covid lijkt de strijd te verliezen maar zijn grote broer moet nog wakker worden.

Wat die kristallen in de stratosfeer blazen betreft, denk ik dat we daar heel voorzichtig mee moeten zijn. De meteorietinslag heeft het tijdperk van de dinosaurussen beŰindigd maar was het alleen de temperatuurdaling die de dino's de das omgedaan heeft? Ik herinner mij de zure regen van een paar jaar terug toen er nog veel stikstof en zwavel oxide de lucht in geblazen werd.
Kunnen we niet veel beter inzetten op consuminderen, zoals ooit voorgesteld is? Onze looige carbon-olifantenpoot wat verminderen? Slechts 10% van de mensheid zorgt voor 90% van de CO2 uitstoot.
Als ik zo rond mij kijk waar wij onze aardse rijkdommen aan besteden, moet daar toch verbetering mogelijk zijn?
@rke:

Janssen vaccin wordt tegen kostprijs verkocht.

Parool

Jammer dat je de farmacie in dit geval beschuldigd van maximaal winstbelang zonder de juiste kennis...
Carkiller
@rke:

Janssen vaccin wordt tegen kostprijs verkocht.

Parool

Jammer dat je de farmacie in dit geval beschuldigd van maximaal winstbelang zonder de juiste kennis...

Laten we ook niet na´ef doen, Carkiller.

De meeste farmaceutische bedrijven die vaccins maken verwachten er gewoon (fors) winst op te maken hoor. Niet nu, maar wel op toekomstige series (2022+).
En verder heeft de industrie in het algemeen, m.i. terecht, een zeer slechte naam. Wat mij betreft is het dan ook een van de minst ethische bedrijfstakken (denk maar aan het opkopen van vervallen patenten en die medicatie dan voor krankzinnige bedragen weer te koop aanbieden of het omkopen van psychiaters en artsen om zo maximaal mogelijk te verkopen).
der Magistrat:

Ja, daarom schreef ik in dit geval. Niks na´efs aan.

Heb geen glazen bol voor de toekomst en de rest van de aantijgingen zijn ook niet van toepassing op alle farmaceuten.
Maar als je ze allemaal over 1 kam wilt scheren...

Hier kom ik dagelijks mijn bed voor uit.

Remicade
14 March 2015
Krijg het nu ook ongeveer 8 jaar en mij heeft het mijn leven terug gegeven.

Schrijf zelf een ervaring over dit medicijn Zoek meer ervaringen met dit medicijn

Remicade
19 November 2018
Ik heb al enkele infusen gehad met Remicade en voor mij helpt dit fantastisch voor de ziekte van Crohn. Geen bijwerkingen. Super.

Schrijf zelf een ervaring over dit medicijn Zoek meer ervaringen met dit medicijn

Verschil maken voor patiŰnten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-04-2021 13:19 door Carkiller.

De meeste farmaceutische bedrijven die vaccins maken verwachten er gewoon (fors) winst op te maken hoor. Niet nu, maar wel op toekomstige series (2022+).
Het is dan ook een bedrijf, geen hobby.

Iedere avond bier is een aanname.
Het was een voorbeeld maar als 'roken' je beter uitkomt, vul je dat in.

Het is inderdaad kansberekening. Maar bij een goede kansberekening weet je wat de cijfers zijn zodat je een gefundeerde beslissing kan maken.
Ik heb eerlijk gezegd weinig vertrouwen in de politiek (dat zijn mensen die rijk kunnen worden door politieke beslissingen te nemen) en in de pharmacie (bedrijven die streven naar maximale winst).
Een berekening die je als individu niet in praktijk kan gebruiken.
@Carkiller: Zeker, de farmaceutische industrie heeft geweldige dingen opgeleverd en mijn frustratie uit zich vooral naar de bedrijven/de bedrijfstoppen. Of het nu de wapen-, olie- of de farmaceutische industrie is, ik weet zeker dat er talloze medewerkers met hart voor de zaak en de samenleving werken hoor. Begrijp me zeker niet verkeerd. smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-04-2021 13:38 door der Magistrat.
ak2
In de wereld zijn inmiddels meer dan 3 miljoen mensen dood gegaan aan het coronavirus, terwijl er slechts 1 persoon dood is gegaan, wat veroorzaakt kan zijn door het Janssen Vaccin.

Het lijkt mij dan toch veel verstandiger om te luisteren naar de wetenschap, en farmaceutische industrie, en vooral niet naar wat virus ontkenners.

Als je zelf corona hebt gehad, dan snap je pas goed hoe belangrijk het is dat iedereen snel gevaccineerd wordt. Het is echt een verschrikkelijk nare ziekte, die je longen kapot maakt. Ontkenners zijn eigenlijk een gevaar voor onze maatschappij.

Ik zou iedereen aanraden om vooral niet eigenwijs te zijn, zodat we sneller terug kunnen naar het nieuwe normaal.
Het is toch erg goed nieuws dat farmaceutische bedrijven snel goede coronavirus vaccins hebben ontwikkeld. Daar mogen ze vind ik ook gewoon op verdienen, ontwikkelen kost gewoon veel geld. En er zijn ook genoeg medicijnen die de productie nooit halen.
@der Magistrat:

Zeker niet, ik begrijp je heel goed.
rke overigens ook, snap zijn zorgen en zeg er pas wat van als hij feiten mis loopt.

Gevoelige materie, mijn werkgever heeft ook aanklachten te verwerken en voor die positieve medicijn reviews zijn er ook negatieve te vinden.
Helaas kunnen we die mensen dan niet goed helpen, hopelijk is er voor hun een alternatief.
ak2
ak2

Het is toch erg goed nieuws dat farmaceutische bedrijven snel goede coronavirus vaccins hebben ontwikkeld. Daar mogen ze vind ik ook gewoon op verdienen, ontwikkelen kost gewoon veel geld. En er zijn ook genoeg medicijnen die de productie nooit halen.

Hmm, nee dat vind ik nou eigenlijk niet. Ik ben er voorstander van om de farmacie opnieuw in handen van de overheden te brengen.
Maar ik zal wel als communist bestempeld worden. smiling smiley

Cuba laat in elk geval zien dat dat net zo succesvol is.
[www.thelancet.com]
[edition.cnn.com]
Carkiller
@der Magistrat:

Zeker niet, ik begrijp je heel goed.
rke overigens ook, snap zijn zorgen en zeg er pas wat van als hij feiten mis loopt.

Gevoelige materie, mijn werkgever heeft ook aanklachten te verwerken en voor die positieve medicijn reviews zijn er ook negatieve te vinden.
Helaas kunnen we die mensen dan niet goed helpen, hopelijk is er voor hun een alternatief.

Ah, gelukkig maar. smiling smiley

Hm, ja jammer is die ophef. Zoals ik vandaag op Twitter zag passeren: op dat 538-feest kunnen we meer doden verwachten dan door het Janssen-vaccin.
Ik vrees dat diegene wel eens gelijk kan hebben. sad smiley
ak2
ak2

Geld (kunnen/mogen) verdienen is over het algemeen ook gewoon de mengsmering die de maatschappij nodig heeft om te blijven draaien. Interessant voorbeeld: de uitkomst van WOII is grotendeels (zo niet geheel) bepaald door de oorlogsindustrie. Waar nazi-Duitsland alles in eigen hand wilde houden (met alle rompslomp van dien), heeft o.a. de VS de industrie min of meer de vrije hand gegeven om op grote schaal wapens en voertuigen te produceren. Met bijbehorende winstgevende contracten. Kwalitatief was dat Duitse spul aanvankelijk superieur en z'n tijd ver vooruit, dat zorgde voor de snelle opmars. Maar ze zijn afgetroefd/overspoeld door het productietempo van met name de Amerikanen.
1 dode op 1,3 miljoen vaccinaties in het ergste geval.
Als er Řberhaupt een verband aangetoond wordt.

Corona uit mijn hoofd 1 op 400 die overlijd, gelukkig mag ik de 30e mijn vaccinatie halen...
Carkiller
1 dode op 1,3 miljoen vaccinaties in het ergste geval.
Als er Řberhaupt een verband aangetoond wordt.

Corona uit mijn hoofd 1 op 400 die overlijd, gelukkig mag ik de 30e mijn vaccinatie halen...

1 op 1.300.000 is inderdaad een zeer kleine kans, dan kan ik beter een staatslot kopen.

Maar dat verband aantonen, dat is niet makkelijk. Als iemand over een week of maand een tia krijgt, is dat van Pfizer of pure pech? Op de bloedprop zelf staat geen merkje, dus zal het wel pech zijn.

Ik weet dat ik erg wantrouwend ben naar de pharmacie, daar zijn persoonlijke redenen voor. Een van die persoonlijke redenen vecht op dit moment voor zijn leven, hij mag meedoen met maar liefst twee bijwerkingen van Pfizer. Als de ene bijwerking een op een miljoen kans heeft, is de kans op twee bijwerkingen zo klein dat het vergelijkbaar is met twee keer op rij de staatsloterij winnen.
Maar goed, het is een kleine kans. Erg klein maar wel aanwezig.
Net zo klein als het covid-19 virus...

Dat is waarom ik overweeg een wappie te zijn.
@rke:

"Net zo klein als het covid-19 virus..."
Kans op complicaties door corona virus is ongeveer een factor 1000 hoger.

Verder blijft het een nare situatie van die kennis, toen ik hoorde ook Pfizer te krijgen dacht ik daar wel even aan.
Maar mijn angst voor het virus is vele malen groter dus ik ga het doen.
Carkiller
Verder blijft het een nare situatie van die kennis, toen ik hoorde ook Pfizer te krijgen dacht ik daar wel even aan.
Maar mijn angst voor het virus is vele malen groter dus ik ga het doen.

Dat is jouw keuze en die keuze begrijp ik.

Mijn vrouw heeft ook voor Pfizer gekozen en zij heeft er niet zo veel last van gehad. Beide injecties gaven niet meer dan een pijnlijke, stijve arm, flinke vermoeidheid en wat koorts. Je bent na iedere injectie een of twee dagen stevig brak, alsof je een griepje of kater hebt.
Deze verschijnselen hoor je wel vaker, dat zal er wel "bij horen".

Maar ook Covid-19 is inmiddels goed te behandelen, mits je niet op het allerlaatste moment al stikkend binnengereden wordt. Het is ook een "griepje" waar je lang last van gaat hebben en mensen die al een slechte ademhaling hebben, hebben weinig kans op overleven met dit virus. De longen lopen vol met vocht en je levert sterk in op longcapaciteit.
De verschijnselen na Covid-19 zijn een sterk veranderde geur en smaak, ernstige vermoeidheid en sterke afname van kracht en conditie.
Klopt, steeds minder mensen gaan er aan dood.

Het blijft een eigen vrije keuze, zou het niet juist vinden als vaccineren verplicht wordt.
Ik geloof wel in de wetenschap en heb het voorrecht om uit eerste hand te zien hoe zo'n vaccin tot stand komt. Werken met de mensen die hun hart en ziel er in steken en dus uiteindelijk voor de kostprijs.

Zelf ben ik bang voor longschade, rest van mijn leven last te houden. Vind ik veel enger dan een 100 keer kleinere kans op trombose dan door een gemiddelde vliegreis.
Is dat bij een ander de grootste angst, dan moet hij of zij ook anders kiezen.
RKE de kans dat je zeer ernstig ziek wordt of overlijdt aan Covid 19 is heel veel groter dan dat je wat oploopt met een vaccinatie. Sterker nog we praten over 1 overlijden op vele miljoenen vaccinaties, die anders misschien ook gewoon waren overleden. Inmiddels zijn er meer dan 3 miljoen mensen alleen al overleden aan dit virus. En nog veel meer mensen zeer ernstig ziek geworden, en hebben er nog dagelijks last van.

Uit eigen ervaring kan ik inmiddels zeggen dat corana heel veel ernstiger is als de griep. Griep is dan echt een eitje. Corona veroorzaakt vaak veel meer ontstekingen en schade aan je longen, de gevolgen kunnen hierdoor ook zeer langdurig of soms blijvend zijn. Volgens mij onderschat je de mogelijke gevolgen door het oplopen van het corana virus enorm.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-04-2021 19:27 door ak2.
Dit is een forum over botsdozen, eigenlijk hoort een medische discussie hier niet thuis.

Maar er zijn andere geluiden. Geluiden van wappies die heel goed weten waar ze over praten.

#proudtobewappie.
Zijn geen andere geluiden, dat is hetzelfde geklets als de brief die destijds op de priveadressen van huisartsen bezorgd is.
Zo wederom negatief getest, maar wel bij enigszins verkouden: ga je dan toch maar werk zoals in normale tijden, of blijf je nog een dagje thuis nut smiley
Die kennis van me in BegiŰ (51 jaar) ligt nu 4 weken aan de beademing, het schijnt een hele klus te zijn om hem te stabiliseren.
speedtouch
Die kennis van me in BegiŰ (51 jaar) ligt nu 4 weken aan de beademing, het schijnt een hele klus te zijn om hem te stabiliseren.
Dat is wel heftig en dan te bedenken dat heel veel mensen het virus helemaal niet serieus nemen. BelgiŰ is nu trouwens wel flink het versoepelen, ik overweeg om daar wellicht te gaan wandelen in Nationale Park Hoge Kempen.
rke
Dit is een forum over botsdozen, eigenlijk hoort een medische discussie hier niet thuis.

Maar er zijn andere geluiden. Geluiden van wappies die heel goed weten waar ze over praten.

#proudtobewappie.

Daar staat echt zulke totale nonsens.
Om toch nog even inhoudelijk te reageren: in de V.S. is 0.000094% van de mensen die het vaccin al hebben gekregen overleden aan COVID-19. Als we dat nu serieus als argument gaan gebruiken dat 'mensen die het vaccin kregen, nog steeds besmet worden' dan heb je echt he-le-maal niets van statistiek begrepen.

Nee, ik raak er meer en meer van overtuigd dat we de vaccins maar verplicht gaan moeten stellen. Of als je het vaccin weigert, dat je je dan ook maar min of meer afzondert van de maatschappij. En dus niet samen gaat zitten klitten met andere vaccinweigeraars, want dan blijft dat virus maar ronddolen.
De schrijfster staat bekend om haar fantasie verhalen, en heeft geen enkele wetenschappelijke achtergrond.

En het hele stuk staat vol met volledige flauwekul, ze snapt ook helemaal niets van statistieken,misschien is verplichte vaccinatie dan toch wel een heel goed idee.
Kleine steekproef uit die tekst van rke.

Niet alleen blijft het virus (zoals alle virussen) muteren, maar volgens de wereldberoemde vaccinontwikkelaar Geert Vanden Bossche (die u hieronder zult ontmoeten als u hem niet kent) muteert het ongeveer elke 10 uur. Hoe kunnen we in hemelsnaam vaccins blijven maken om dat niveau van mutaties bij te houden?

Uit de vakliteratuur van mijn werk.

Voor SARS-CoV-19 schatten wetenschappers dat zich ongeveer elke elf dagen een nieuwe variant in de viruspopulatie Ĺvestigtĺ

Dus beste rke, wederom prima als je "wappie" wilt zijn maar dat stuk tekst klopt echt aantoonbaar niet.
Ik vind je geen "wappie" voor wat je geloofd, dat is je goed recht maar wel om waar je je informatie vandaan haalt.
Carkiller
Dus beste rke, wederom prima als je "wappie" wilt zijn maar dat stuk tekst klopt echt aantoonbaar niet.
Ik vind je geen "wappie" voor wat je geloofd, dat is je goed recht maar wel om waar je je informatie vandaan haalt.

Dat ben ik met je eens. Goede, juiste en objectieve informatie is heel moeilijk te vinden. Voor professionals is het al extreem moeilijk, voor de "gewone man" is het onmogelijk.
Juist daarom vind ik het zo verontrustend dat ook professionals wantrouwend zijn.
der Magistrat
rke

#proudtobewappie.

Welnee, er staan heel veel (controleerbare) feiten. Er worden hier en daar wel conclusies getrokken die niet onderbouwd zijn en/of wel erg stellig geponeerd. En het is natuurlijk, gezien de kop, 1 kant op geredeneerd met onderzoek en data die het narratief onderbouwen. Een beetje zoals de vaccinridders e.e.a. voorstellen vanuit hun kant van het spectrum.

Overigens is het eng hoe mensen anderen willen dwingen om hun waarheid te aanvaarden en dat niet alleen, ook met dwang andersdenkenden te laten inspuiten met een vaccin. Als het vaccin werkt zoals bedoeld en een duidelijk voordeel biedt over niet vaccineren zal de acceptatie groeien. De dwang werkt averechts en hoort niet thuis in een vrije maatschappij.
der Magistrat
Nee, ik raak er meer en meer van overtuigd dat we de vaccins maar verplicht gaan moeten stellen. Of als je het vaccin weigert, dat je je dan ook maar min of meer afzondert van de maatschappij. En dus niet samen gaat zitten klitten met andere vaccinweigeraars, want dan blijft dat virus maar ronddolen.

Precies. En muteren. Zou best wel @!#$ zijn als er mutaties waar de huidige vaccinaties niet tegen bestand zijn. Dan moeten we er echt mee moeten leren leven want ik denk niet dat de mensen het dan langer zullen pikken als er lockdowns zijn.
En "persoonlijke belediging" uit die tekst.

ľ hebben nog nooit een vaccin op de markt gebracht voordat ze een COVID-19 vaccin produceerden (Moderna en Johnson & Johnson).

Pardon?

Zabdeno Ebola vaccin

Ook dus een leugen. Staat er inderdaad vol mee.
RoadJunk
der Magistrat
rke

#proudtobewappie.

Welnee, er staan heel veel (controleerbare) feiten. Er worden hier en daar wel conclusies getrokken die niet onderbouwd zijn en/of wel erg stellig geponeerd. En het is natuurlijk, gezien de kop, 1 kant op geredeneerd met onderzoek en data die het narratief onderbouwen. Een beetje zoals de vaccinridders e.e.a. voorstellen vanuit hun kant van het spectrum.

Overigens is het eng hoe mensen anderen willen dwingen om hun waarheid te aanvaarden en dat niet alleen, ook met dwang andersdenkenden te laten inspuiten met een vaccin. Als het vaccin werkt zoals bedoeld en een duidelijk voordeel biedt over niet vaccineren zal de acceptatie groeien. De dwang werkt averechts en hoort niet thuis in een vrije maatschappij.

Nee, er wordt selectief geciteerd. Zo werkt de wetenschap niet, dat je maar her en der je bevestiging zoekt..

Ik was overigens net omwille van de notie 'vrijheid' sceptisch t.o.v. een verplicht vaccin, maar de realiteit is helaas vrij triest: de vaccinweigeraars houden het virus in stand en blokkeren dus de hele samenleving. Aangezien mijn geduld behoorlijk op begint te raken, kan ik daar minder en minder mee leven.
Maar goed, dan verplichten we het niet, voor mij ook goed. Maar dan verwacht ik wel dat die mensen in quarantaine blijven, want anders verpesten ze het opnieuw voor de rest.

Het COVID-vaccin is wat dat betreft niet anders dan de prikken tegen de pokken, drifterie, ... Meer dan 90% van de populatie neemt die vaccins en zonder problemen. Sterker nog, in de regio's waar de acceptatiegraad zo hoog is, zijn die ziektes zo goed als uitgestorven (en andersom...).
Je kunt niet voor jezelf beslissen, helaas. Jouw beslissing (wel/niet laten vaccineren) heeft een impact op vele anderen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.