Het coronavirus: hoe be´nvloedt het jouw dagelijks leven?

Gepost door SVF 
Carkiller
Ik mag van mijn huisarts een vaccinatie afspraak maken, alleen zelf even bellen met en speciaal nummer en met een speciale code.

Code invoeren is gelukt maar nu al bijna anderhalf uur in de wacht...sad smiley

Is het uiteindelijk gelukt?
Mijn vader heeft 4x gebeld, alle 4 de keren duurde het zo lang dat de verbinding werd verbroken. Uiteindelijk de 5e keer was op maandag, hij kreeg binnen een minuut iemand aan de lijn.. Helaas voor hem moest hij zijn afspraak afzeggen, dus 2 uur later weer bellen, en je raad het al, weer een ellenlange wachtrij..

Mijn moeder is op dinsdagmiddag geprikt, en 15.15, dus uiterlijk 15.10 daar zijn. Je weet hoe het gaat, onbekende locatie, dus ze waren er al om 15uur. Het wees zo duidelijk, dus dan maar wachten. De medewerker zei "nee hoor, ga maar heen hoor, u hoeft niet te wachten, het is niet zo druk".

Dus om even over 15.30 was ze klaar.

Nu zaterdag krijgt mijn vader zijn vaccin, voor de zekerheid ga ik hem toch maar chauffeuren. De dag nadat mijn moeder haar vaccin kreeg is ze gevallen. Hoewel het waarschijnlijk "domme pech" was, ben je toch iets voorzichtiger. Gelukkig is zondag een rustdag.

In mijn familie hebben we nu de eerste besmetting, een neef van mijn moeder ligt op de IC. Dat was best wel schrikken, vooral voor mijn ouders. De beste man is nog geen 60, en fit en vitaal. Rookt niet, is zelfs nog sportief. Apart dat het virus hem dan wel velt, en zijn vrouw niet. Die toch wel brozer is en vaker "dingen heeft"

Voor de rest hoop ik dat het snel lente wordt, en er weer meer buiten gedaan kan worden. Vorig jaar heb ik groene vingers ontwikkeld, dus mijn schuur staat nu vol met zaadjes die opgekomen zijn. Maar het is nog te koud om ze te poten of om bloembakken te maken. Met wat mooier weer is fietsen ook weer wat leuker om te doen vind ik, net als wandelen. Dat is nu toch vooral een blokje om.

De avondklok vind ik niet zo erg, zoveel mensen bezoek je nu toch niet, en de enige dat ik 's avonds op pad zou zijn is met een verjaardag, maar ja die zijn er niet nu. Het enige moment dat het lastig is nu, want ik zou met mijn kameraad de distributie- en multiriem vervangen, nu moet hij dit alleen doen. Nouja is niet anders.

Ik denk altijd maar zo, er zijn zoveel mensen die het erger hebben getroffen, en die hoor je niet klagen. Het zijn vaak de mensen die het minste zijn getroffen, die het hardst roepen.

Er is zoveel ellende, eenzaamheid wanhoop bij mensen, over behandelingen die uitgesteld zijn, over vrijwilligerswerk wat wegvalt, werkloosheid en weet ik veel wat allemaal nog meer. (Bij mijn vorige baan had ik hier mee te maken, dag in dag uit kwam bij 80 tot 90 procent van de klant interacties dit voorbij)

En dan lees je het hier op het forum dat mensen het zwaar hebben omdat ze thuis moeten werken of omdat ze niet in Duitsland kunnen tanken en boodschappen doen...
Wat je waarschijnlijk niet realiseert, is dat Zuid-Limburg al een van de armste regio's is in Nederland: hier werken mensen vaak voor minimumloon, of ze zijn arbeidsongeschikt en moeten van een uitkering leven. Of zitten in de bijstand: dus ze hebben het al niet breed en houden een extra centje over, door boodschappen in Duitsland te doen.

Nu de grenzen feitelijk dicht zijn, kunnen deze mensen niet meer hun auto bij wijze van spreken betalen. Op een tank van 50 liter ben je in Duitsland toch Ç 10 goedkoper uit en als je dan bedenkt, dat vlees en drinken vele malen goedkoper is. Dan zal het voor vele een financiŰle strop opleveren.

Op een jaar is 24x Ç 10 toch Ç 240 en daar kun je dan weer, je onderhoud van bekostigen. Niet dat thuiswerkers veel zullen hoeven tanken, maar veel mensen die kunnen helemaal niet thuis werken en moeten nog steeds naar hun werk rijden.

Dat kan net het verschil maken voor die mensen in het financieel rondkomen: dus dat is voor die mensen net zo zwaar, want boodschappen in de grensstreek doen hoort hier bij het dagelijkse leven. Ik kwam mijn buurman laatste ook tegen op de fiets, toen ik onderweg was naar de supermarkt waar ik werk.

Toen vroeg ik hem: ook onderweg naar de supermarkt ( waar ik werk ) en toen zei hij, nee daar kom ik niet veel. Want dat is veel te duur en wij doen onze boodschappen in Duitsland, want dat is een stuk goedkoper.

Iedereen ervaart de corona maatregelen anders: mij is het gebrek aan handhaving een doorn in het oog, want ik werk niet thuis en heb dagelijks te maken met jeugdigen die in groepjes naar de supermarkt komen. Sinds die weten dat bepaalde volwassenen zonder mondkapje naar binnen mogen, zie je ook onder de jeugd gaande school steeds vaker dat ze geen mondkapje dragen.

Een van die jeugdigen vroeg letterlijk aan mij: waarom mag mijn vriend niet zonder mondkapje naar binnen, maar die andere meneer wel. Stja leg dat maar eens uit aan een jeugdige, die in deze tijd sowieso rebels zijn omdat hun vrijheid feitelijk is ontnomen. En dat al langer dan een jaar...

Mijn collega was het erover eens, dat de handhaving veel te weinig deed handhaven: want in begin kwamen ze weleens in de supermarkt, nu die je ze helemaal niet. En dan vreemd vinden dat de besmettingscijfers weer omhoog gaan? Besmettingen vinden niet in de buitenlucht plaats, maar binnen.

Als mijn dochtertje dus corona had, dan heb ik dat waarschijnlijk meegenomen van mijn werk. Want vakken die laten zich niet vullen, door thuis te werken. Ohja ondertussen voert de Jumbo een ingrijpende reorganisatie in, waarbij ontslagen niet uitgesloten zijn. Dat is dan de dank voor het door blijven werken, terwijl jezelf het gevaar loopt op besmetting.

Ik las gisteren nog dat mensen met Alpha Thallamasie, de ziekte die mijn dochter heeft: erger ziek kunnen worden van corona, want ik maakte mij wel zorgen om mijn dochter. Direct de huisarts gebeld en mij niet laten afwimpelen, door de assistente.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-04-2021 11:50 door Zunigrijje.
Het slaat sowieso nergens op dat je commercieel moet laten testen omdat de GGD te beroerd is om je BSN te vermelden op een testbewijs.

Maar goed, straks hebben we geen vrijheid meer....werken en consumeren. Geen fun meer gewoon thuis blijven.
@ Zuinigrije,

je hoeft mij niet te gaan wijzen over hoe de maatschappij in elkaar zit, inmiddels heb ik genoeg levenservaring en ook dankzij mijn werk weet ik dondersgoed hoe dit in elkaar steekt. En denk je dat alleen in Limburg veel armoede is? Wat denk je van Pekela bijvoorbeeld, of Hoogeveen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Mensen met een uitkering of bijstand die niet bij de grens wonen krijgen net zo'n hoge uitkering, die hebben niet het geluk om over de grens hun boodschappen te doen of te tanken.

Natuurlijk begrijp ik heel goed dat het vervelend is dat je niet in Duitsland kan tanken of boodschappen doen, begrijp me niet verkeerd, maar dat is geen levensbehoefte.

Voor de rest, jouw bericht laat precies zien hoe het gros van de Nederlandse bevolking er in staat:
"Iedereen heeft het zwaar, maar mijn leed is nog altijd even wat erger."
Peter O
Mensen met een uitkering of bijstand die niet bij de grens wonen krijgen net zo'n hoge uitkering, die hebben niet het geluk om over de grens hun boodschappen te doen of te tanken.
Nee maar wel meer kans op een baan, dan wanneer ze in Zuid-Limburg gewoond hadden. Al is dat nu sowieso niet relevant, want door de maatregelen van de overheid ligt de economie sowieso op zijn gat. Dus ik zou dat geen geluk willen noemen hoor, als je in de regio woont waar door de sluiting van de mijnen het toekomstperspectief al tientallen jaren treurig is.

Maar ik vind het een overtreding van de Schengen overeenkomst, dat landen hun grenzen dicht gooien. BelgiŰ is al op matje geroepen en daarom, mag je daar vanaf komende maandag weer naartoe.

Echter Duitsland gaat nu nog een stap verder en jaagt, mensen op kosten door verplichte negatieve testen. De enige die daar van profiteren, is de grote farmaceutische industrie in Duitsland. Die al die testen produceren en daar dus miljoenen mee verdienen.

Je kon BelgiŰ gewoon nog naar binnen, als je een verklaring op eer en van je werkgever had. In Duitsland is dat wel anders, daar volstaat een verklaring van je werkgever niet meer.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-04-2021 12:32 door Zunigrijje.
Zunigrijje
Peter O
Mensen met een uitkering of bijstand die niet bij de grens wonen krijgen net zo'n hoge uitkering, die hebben niet het geluk om over de grens hun boodschappen te doen of te tanken.
Nee maar wel meer kans op een baan, dan wanneer ze in Zuid-Limburg gewoond hadden. Al is dat nu sowieso niet relevant, want door de maatregelen van de overheid ligt de economie sowieso op zijn gat. Dus ik zou dat geen geluk willen noemen hoor, als je in de regio woont waar door de sluiting van de mijnen het toekomstperspectief al tientallen jaren treurig is.

Verhuis je toch?
Nico GTR
Zunigrijje
Peter O

Verhuis je toch?
Ik sprak niet over mijzelf: heb wel een baan en ben hartstikke tevreden, met mijn 15 uurtjes per week vakkenvullen en de rest aangevuld krijgen door het UWV big smile smiley

Maar veel mensen, die enigszins hoogopgeleid zijn die verhuizen inderdaad weg uit Zuid-Limburg naar de Randstad. Zo ook mijn halve familie, al mijn nichten en neven, die werken ergens in de Randstad.... die zijn geen van alle in de regio blijven wonen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-04-2021 12:34 door Zunigrijje.
Waar je brood is is je vaderland. Brabant is niet zo ver.
Zuinigrije
met mijn 15 uurtjes per week vakkenvullen en de rest aangevuld krijgen door het UWV big smile smiley

15 uur per week en de rest van het UWV.......ik ken jou situatie niet, maar kan je niet gewoon meer gaan werken?

Je zit inderdaad vaak in de klaagmodus......de klanten in de supermarkt, dat je niet kan tanken en boodschappen doen in Duitsland. Etcetera. Je zal wel teveel vrije tijd hebben.
Hansje58
Zuinigrije
met mijn 15 uurtjes per week vakkenvullen en de rest aangevuld krijgen door het UWV big smile smiley

15 uur per week en de rest van het UWV.......ik ken jou situatie niet, maar kan je niet gewoon meer gaan werken?

Je zit inderdaad vaak in de klaagmodus......de klanten in de supermarkt, dat je niet kan tanken en boodschappen doen in Duitsland. Etcetera. Je zal wel teveel vrije tijd hebben.
Nee dat gaat niet, heb die Wajong uitkering niet voor mijn zweetvoeten. Heb ik wel in verleden geprobeerd, maar dat ging uiteindelijk niet meer. Heb net nog geen burnout destijds gehad. Dus nee lekker parttime werken.
Zunigrijje
Peter O

Maar ik vind het een overtreding van de Schengen overeenkomst, dat landen hun grenzen dicht gooien. BelgiŰ is al op matje geroepen en daarom, mag je daar vanaf komende maandag weer naartoe.

Echter Duitsland gaat nu nog een stap verder en jaagt, mensen op kosten door verplichte negatieve testen. De enige die daar van profiteren, is de grote farmaceutische industrie in Duitsland. Die al die testen produceren en daar dus miljoenen mee verdienen.

Je kon BelgiŰ gewoon nog naar binnen, als je een verklaring op eer en van je werkgever had. In Duitsland is dat wel anders, daar volstaat een verklaring van je werkgever niet meer.
We hebben een aantal zelftesten thuis liggen en die komen allemaal uit China. Dus om daar nu de farmaceutische industrie de schuld van te geven....

Overigens betaald in Duitsland de zorgverzekering de sneltest die je nodig hebt om als inwoner van Duitsland in Nederland te werken...
EVV

Overigens betaald in Duitsland de zorgverzekering de sneltest die je nodig hebt om als inwoner van Duitsland in Nederland te werken...

En wie betaalt de zorgverzekering?
Zunigrijje

In Zuid-Limburg is het inderdaad lastig. Maar Zuid-Limburg ligt vlak bij Genk, regio Aken en Luik. M.n. in de regio Aken is veel hooggekwalificeerd werk te vinden. Het is nog geen brainport Eindhoven, maar het scheelt niet veel. Genoeg om interessant te zijn voor jonge mensen met een goede opleiding.
Zunigrijje
Hansje58
Zuinigrije

Nee dat gaat niet, heb die Wajong uitkering niet voor mijn zweetvoeten. Heb ik wel in verleden geprobeerd, maar dat ging uiteindelijk niet meer. Heb net nog geen burnout destijds gehad. Dus nee lekker parttime werken.

Als we allemaal lekker parttime gaan werken, wie betaalt dan jouw Wajong? Beetje meer genegenheid over je situatie zou je goed doen.
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Zunigrijje
Hansje58
Zuinigrije

Wij weten niet wat er speelt (en ik hoef dit ook niet te weten), vind dit wel ongepast.

Als we allemaal lekker parttime gaan werken, wie betaalt dan jouw Wajong? Beetje meer genegenheid over je situatie zou je goed doen.
R Wolters
EVV

En wie betaalt de zorgverzekering?
Ik in ieder geval niet...
Maar mijn afspraak maken was niet gelukt na 1 uur en 45 minuten in de wacht.
Nu bezig met poging 2 om de afsprakenlijn te bellen.
Carfanatic
Zunigrijje
Hansje58
Zuinigrije

Wij weten niet wat er speelt (en ik hoef dit ook niet te weten), vind dit wel ongepast.

Ik ben niet iemand van de zijden handschoenen. Ik lees zijn post kritisch en in zijn taalgebruik valt iets op. Het is geen teleurstelling dat hij niet meer kan werken, maar hij voelt zich juist fijn bij dat gegeven. Daar kan ik niet goed tegen. Als je niet meer kunt werken, door welke beperking dan ook, dan lijkt me dat geen fijne constatering. Dit doet mij enorm aan Bradley denken. Ook iemand die het maar wat lekker vond niet te werken en te genieten van de Wajong.
Carkiller

Is het niet handiger om je afspraak online te maken m.b.v DigiD? Of kan dat niet i.c.m die speciale code?
(oprechte vraag, geen aanval)
Ik ben niet iemand van de zijden handschoenen. Ik lees zijn post kritisch en in zijn taalgebruik valt iets op. Het is geen teleurstelling dat hij niet meer kan werken, maar hij voelt zich juist fijn bij dat gegeven. Daar kan ik niet goed tegen. Als je niet meer kunt werken, door welke beperking dan ook, dan lijkt me dat geen fijne constatering. Dit doet mij enorm aan Bradley denken. Ook iemand die het maar wat lekker vond niet te werken en te genieten van de Wajong.

Oei, "Goku" vergelijken met Bradley, zometeen hebben we de poppen helemaal aan het dansen grinning smiley
Zuinigrije
Dus nee lekker parttime werken.

Dat zou ik ook wel willen.......lekker parttime werken en de gemeenschap mijn uitkering verzorgen. Komt inderdaad over of je het allemaal wel best vind.
Carfanatic
Zunigrijje
Hansje58
Zuinigrije

Ik begrijp je punt maar denk toch dat je er iets teveel achter zoekt. Ik interpreteer het als lekker partime werken omdat hij zich daar lekker bij voelt qua gezondheid. Soms wil ik nog wel eens van het positieve in een mens uitgaan. winking smiley
Skeep
Carkiller

Is het niet handiger om je afspraak online te maken m.b.v DigiD? Of kan dat niet i.c.m die speciale code?

Helaas is dat niet mogelijk, alleen mensen met een bepaalde leeftijd kunnen dat doen.
Maar gelukt, na 40 minuten in de wacht staan de 2 afspraken, ik krijg Pfizer.

Beetje raar aangezien mijn werkgever Janssen is en ik ook aan ons vaccin mee werk...moody smiley
Carkiller
Skeep
Carkiller

Helaas is dat niet mogelijk, alleen mensen met een bepaalde leeftijd kunnen dat doen.

Beetje raar aangezien mijn werkgever Janssen is en ik ook aan ons vaccin mee werk...moody smiley

Fijn dat het gelukt is thumbs up en inderdaad (gevoelsmatig) bijzonder smiling smiley
Ik kan er bij. Weet ook de dosering.

Maar ontslag op staande voet is ook niet alles...drinking smiley
Yeah negatief getest: Keukenhof here we come cool smiley

Ik snap wel waarom Gaia Zoo niet mee doet met deze test evenementen: vanuit Kerkrade naar het MECC in Maastricht is toch bijna een half uur rijden, waarna je bij de testlocatie ook nog een flink stukje moet lopen.

Maar goed je moet er in deze tijd wat voor over hebben, om een weekendje weg te gaan. Alleen hoop ik niet dat dit het nieuwe normaal wordt, want telkens zo'n staafje in je neus is echt geen pretje. De uitslag hadden wij overigens al binnen een half uur, dus dat is wel positief.

Stja en daarna naar Duitsland gereden: het voelt toch een beetje spannend, want je weet dat je staande gehouden kunt worden. Echter zowel bij het Zollmuseum en bij de Duitse Lidl en ook, bij de Duitse media markt stond geen politie controle.

En bij de Shell vlak over de grens, stonden letterlijk alleen maar Nederlanders te tanken: de Shell was voor de verandering, ook goedkoper dan het tankstation tegenover de Duitse media markt. Ik heb het idee dat sinds de Nederlanders niet meer welkom zijn, de prijzen bij Duitse tankstations in de grens lager zijn.

Ik betaalde voor 1 liter Euro 95 E5 slechts Ç 1,469 terwijl je in Nederland Ç 1,66 betaald voor E10 500 meter verderop. Dus van lagere prijzen aan de Nederlandse kant is nog geen sprake, ookal berichtte Autoweek daarover op de Frontpage. En bij Renault/Kia dealer stond de E10 zelfs op Ç 1,74 nut smiley

Over een paar jaar kunnen wij er waarschijnlijk om lachen: weet je nog in 2021 toen het illegaal was om te tanken en boodschappen te doen in Duitsland.

Die uitslag van die test was overigens in het Nederlands, dus het zou natuurlijk wel zo kunnen zijn dat de Duitse politie moeilijk zou doen bij een controle. Eigenlijk hoort deze in het Engels of Duits te zijn: maar in de grensregio zou Nederlands, eigenlijk geen probleem moeten zijn.

Je krijgt dus wel echt een bewijs met datum en tijdstip en dat, is eigenlijk wat de Duitse politie wilt zien. Want de corona test die ze bij Testen voor toegang doen, is gewoon een sneltest zoals je die ook bij de Duitse supermarkten en drogisterijen kunt kopen nut smiley
Damn vanochtend nog 1,689 betaald voor E95. Ik ga m'n spullen vast inpakken.
Carkiller
Skeep
Carkiller

Erg bizar inderdaad. Waar ik nu werk zijn alle ouderen al ingeŰnt en de meeste werknemers ook. Ik hoop dat ik binnenkort ook aan de beurt ben.
Carfanatic
Steek de grens om 20:00 over, dan sluiten de Duitse supermarkten en de Duitse politie zal het dan wel niet de moeite waard vinden om te controleren. Maar ik had een route binnendoor genomen, dus niet over de Autobahn via Aken.

Probleem is in-principe dat je met gele kentekenplaten alsnog de klos kan zijn, als ze je staande houden nadat je gezellig volgetankt hebt. Terwijl die regels net zo goed voor Duitsers gelden, die net bij het Nederlandse tankstation koffie zijn gaan kopen.

Mijn collega op het werk, die was trouwens het vertellen: hij was eerst met de fiets de grens over gegaan bij de Duitse MediaMarkt, om te verkennen of er politie was. En daarna is hij met de auto de grens overgegaan om te tanken.

Nu woont hij vlak bij Duitse grens in Kerkrade, maar in-principe mag je met de fiets of te voet ook niet de grens oversteken. Echter de Duitse politie zal zich wel richten op het autoverkeer, want dan kunnen ze de Nederlanders er makkelijk tussen uit pikken. Want uiteindelijk zijn wij allemaal van Duitse bloed en niet te onderscheiden, aan onze uiterlijke kenmerken.
Hebben ze niet meer 4 grote oranje reflectoren in de spaken in Duitsland?
Zunigrijje

Ik snap wel waarom Gaia Zoo niet mee doet met deze test evenementen: vanuit Kerkrade naar het MECC in Maastricht is toch bijna een half uur rijden, waarna je bij de testlocatie ook nog een flink stukje moet lopen.

Maar goed je moet er in deze tijd wat voor over hebben, om een weekendje weg te gaan. Alleen hoop ik niet dat dit het nieuwe normaal wordt, want telkens zo'n staafje in je neus is echt geen pretje. De uitslag hadden wij overigens al binnen een half uur, dus dat is wel positief.

Stja en daarna naar Duitsland gereden: het voelt toch een beetje spannend, want je weet dat je staande gehouden kunt worden. Echter zowel bij het Zollmuseum en bij de Duitse Lidl en ook, bij de Duitse media markt stond geen politie controle.

En bij de Shell vlak over de grens, stonden letterlijk alleen maar Nederlanders te tanken: de Shell was voor de verandering, ook goedkoper dan het tankstation tegenover de Duitse media markt. Ik heb het idee dat sinds de Nederlanders niet meer welkom zijn, de prijzen bij Duitse tankstations in de grens lager zijn.

Ik betaalde voor 1 liter Euro 95 E5 slechts Ç 1,469 terwijl je in Nederland Ç 1,66 betaald voor E10 500 meter verderop. Dus van lagere prijzen aan de Nederlandse kant is nog geen sprake, ookal berichtte Autoweek daarover op de Frontpage. En bij Renault/Kia dealer stond de E10 zelfs op Ç 1,74 nut smiley

Over een paar jaar kunnen wij er waarschijnlijk om lachen: weet je nog in 2021 toen het illegaal was om te tanken en boodschappen te doen in Duitsland.

Die uitslag van die test was overigens in het Nederlands, dus het zou natuurlijk wel zo kunnen zijn dat de Duitse politie moeilijk zou doen bij een controle. Eigenlijk hoort deze in het Engels of Duits te zijn: maar in de grensregio zou Nederlands, eigenlijk geen probleem moeten zijn.

Je krijgt dus wel echt een bewijs met datum en tijdstip en dat, is eigenlijk wat de Duitse politie wilt zien. Want de corona test die ze bij Testen voor toegang doen, is gewoon een sneltest zoals je die ook bij de Duitse supermarkten en drogisterijen kunt kopen nut smiley

Dus alles bij elkaar opgeteld en even heel logisch geredeneerd: door gewoon in Nederland te tanken en niet naar de Keukenhof te gaan ben je al aanmerkelijk veel goedkoper uit.
Hebben ze in Limburg geen bloembollen in het plantsoen staan zodat je daar even een selfie kunt maken?
Carfanatic

Wel oppassen voor de scotoe daar.
Muddy Bandit
Zunigrijje

Dus alles bij elkaar opgeteld en even heel logisch geredeneerd: door gewoon in Nederland te tanken en niet naar de Keukenhof te gaan ben je al aanmerkelijk veel goedkoper uit.
Hebben ze in Limburg geen bloembollen in het plantsoen staan zodat je daar even een selfie kunt maken?
Nee die staan in de buurt van DŘsseldorf en dus Duitsland: maar nee de test was gratis en in Maastricht, ligt de Aziatische supermarkt. Dus twee vliegen in een klap en in Duitsland, ben ik ook nog bij de DM geweest en daar heb ik uiteindelijk toch meer dan Ç 30 uitgegeven.

Maar ik ben getrouwd, dus heb nog een wederhelft en die wilde graag naar Keukenhof. Het is tevens ons eerste weekendje weg als nieuw gezin, want wij verblijven in een hotel vlak bij het strand.

Keukenhof ontvangt in normale tijden trouwens wel meer dan 5000 bezoekers in een weekend, dus dit is eigenlijk een unieke kans big smile smiley Normaal is gemiddeld aantal bezoekers 25000 per dag en op de drukste dagen, 45000 bezoekers.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-04-2021 23:08 door Zunigrijje.
Zunigrijje
Carfanatic
Steek de grens om 20:00 over, dan sluiten de Duitse supermarkten en de Duitse politie zal het dan wel niet de moeite waard vinden om te controleren. Maar ik had een route binnendoor genomen, dus niet over de Autobahn via Aken.

Probleem is in-principe dat je met gele kentekenplaten alsnog de klos kan zijn, als ze je staande houden nadat je gezellig volgetankt hebt. Terwijl die regels net zo goed voor Duitsers gelden, die net bij het Nederlandse tankstation koffie zijn gaan kopen.

Mijn collega op het werk, die was trouwens het vertellen: hij was eerst met de fiets de grens over gegaan bij de Duitse MediaMarkt, om te verkennen of er politie was. En daarna is hij met de auto de grens overgegaan om te tanken.

Nu woont hij vlak bij Duitse grens in Kerkrade, maar in-principe mag je met de fiets of te voet ook niet de grens oversteken. Echter de Duitse politie zal zich wel richten op het autoverkeer, want dan kunnen ze de Nederlanders er makkelijk tussen uit pikken. Want uiteindelijk zijn wij allemaal van Duitse bloed en niet te onderscheiden, aan onze uiterlijke kenmerken.

Ik herken het wel. Pas nog in Kleinostheim naar de REWE geweest. De hele tijd met de rechter arm omhoog gelopen om te bewijzen dat ik een Duitser ben....
Carkiller
Skeep
Carkiller

Foei.
Het geeft niet zo heel veel vertrouwen als werknemers zelf voor het spul van de concurrent kiezen.
Mijn vrouw heeft inmiddels de tweede Pfizer gehad. Ze is er ziek van (koorts, rusteloos) maar als je in een teststraat coronalijders in de neus moet boren, is goede beschermng wel nodig.
En voor mij waarschijnlijk ook, ze neemt die virussen natuurlijk vrolijk mee naar huis.

Toch weet ik nog niet of ik ook in de rij ga staan. Ik hoor nu van meerdere kanten twijfel over het vaccin en ik hoor ook vaak dat Corona te overleven is.

Wat ik wel heel erg mis, is het sporten. Gelukkig krijg ik al mailtjes van de zwemclub en de fitness.
Maar even een sprintje van een paar honderd meter en deze oude baas staat te hijgen als een postpaard. Even wat puin sjouwen geeft spierpijn en oma's op elektrische gazellufs het achterlicht laten zien valt tegenwoordig heel vies tegen.

Het is heel hoog tijd te gaan bewegen. Het huis heeft een luie stoel, geen stok achter de deur.
rke

Wat ik wel heel erg mis, is het sporten.
Het is heel hoog tijd te gaan bewegen. Het huis heeft een luie stoel, geen stok achter de deur.

Er zijn toch veel manieren om in beweging te blijven, die waren er altijd al, lopen, fietsen. Ik probeer 2 uur per dag te lopen, dat deed ik voorheen ook al, ben niet afhankelijk van een sportschool of zo. Als het eenmaal zomer is en het is droog en mijn pet staat goed, fiets ik 80 km/dag (het voordeel van met pensioen zijn).
Heel veel mensen hebben het gehad met Corona en de sfeer er omheen. Ik eigenlijk ook, terwijl ik gewoon kan bewegen. Zoals eerder verteld heeft een goede kennis van me, Ik ken hem vanaf zijn jeugd, in BelgiŰ, Corona en hij ligt al bijna 4 weken in een coma, zijn vrouw en kinderen mogen erbij vanachter het glas, zijn ouders niet. Vind het voor hen verdrietig.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-04-2021 08:07 door speedtouch.
Je kan thuis ook (kracht)oefeningen doen maar ik mis de sportschool wel. Thuis lukt het me toch niet echt goed of ik kap er eerder mee. Terwijl ik eerst 3/4x, soms 5x sportte (begon ook flink te groeien) en dan zelfs thuis nog een beetje oefeningen erbij deed (bv buikspieren). Hoop echt dat het snel weer mogelijk is om te sporten, of voor anderen bv te kunnen zwemmen e.d.
Goh ook Nederlandse tankstations worden geraakt door de strengere inreisregels voor Duitsland: wie had dat nou gedacht, dat al die Nederlanders wel eventjes twee weken later in Nederland gingen tanken i.p.v. Duitsland...

[www.gelderlander.nl]

( Gebruik een VPN en je omzeilt die irritante paywall van de AD )

Maar dat is zoals ik gisteren al noemde: de tankstations aan Nederlandse kant van de grens, die verkopen bijvoorbeeld Duitse koffie veel goedkoper dan in Duitsland i.v.m. de koffie belasting die in Duitsland geldt en niet Nederland. Waarschijnlijk is de verkoop van benzine minder belangrijk voor de omzet, dan wij als consument zouden denken.

Ben trouwens benieuwd hoe het bij Keukenhof gaat zijn, maar eerst dik drie uur rijden en dan ook nog een tussenstop maken voor voeding.
Nou, euh, ik woon er 20 minuten vandaan. Wat wil je weten? Het gaat bij jou vaak over wat dingen kosten en waar iets gratis is zoals parkeren. Dat begrijp ik in jouw situatie. Parkeren kan je gratis in Lisse in woonwijken. 10 minuten lopen naar de Keukenhof (waar ik nog nooit ben geweest...) en de eerste besparing is binnen!

Weet niet hoe je rijdt maar op de N206 heb je goedkopere onbemande tankstations. Zelf tank ik die rommel niet, de mijne lust alleen V-power of vergelijkbaar maar wie weet heb je er wat aan.

Veel plezier daar en in de mooie Bollenstreek!
Nog wat....zelfs in de belangrijkste krant van deze regio zijn ze blij!:

Wel fijn voor de bezoekers dat er veel ruimte is in het park.
Marc van der Togt
Nou, euh, ik woon er 20 minuten vandaan. Wat wil je weten? Het gaat bij jou vaak over wat dingen kosten en waar iets gratis is zoals parkeren. Dat begrijp ik in jouw situatie. Parkeren kan je gratis in Lisse in woonwijken. 10 minuten lopen naar de Keukenhof (waar ik nog nooit ben geweest...) en de eerste besparing is binnen!

Weet niet hoe je rijdt maar op de N206 heb je goedkopere onbemande tankstations. Zelf tank ik die rommel niet, de mijne lust alleen V-power of vergelijkbaar maar wie weet heb je er wat aan.

Veel plezier daar en in de mooie Bollenstreek!
Of het druk was: maar daar ben ik net achtergekomen, toen wij Lisse inreden: ik had echt verwacht dat er geen file zou zijn, omdat ze maar een fractie van de bezoekers toelaten dan normaal gesproken. Maar schijnbaar kon je ook op Keukenhof laten testen, wat zorgt voor extra files.

Ik dacht dat het de bedoeling was om je van tevoren te testen en niet bij Keukenhof zelf: maar goed dan waren wij nog later geweest, want met zo'n kleine loopt de planning vaak anders dan gedacht. Ja normaalgesproken wil ik ook over gratis parkeren en dergelijke weten, maar als wij straks naar het strand gaan: dan moet je toch betalen smiling bouncing smiley

Tanken is niet nodig, ik red het zelfs op een halve tank van 35 liter en dan is het circa 450km heen en terug.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-04-2021 16:41 door Zunigrijje.
Zunigrijje
Goh ook Nederlandse tankstations worden geraakt door de strengere inreisregels voor Duitsland: wie had dat nou gedacht, dat al die Nederlanders wel eventjes twee weken later in Nederland gingen tanken i.p.v. Duitsland...

[www.gelderlander.nl]

( Gebruik een VPN en je omzeilt die irritante paywall van de AD )

Maar dat is zoals ik gisteren al noemde: de tankstations aan Nederlandse kant van de grens, die verkopen bijvoorbeeld Duitse koffie veel goedkoper dan in Duitsland i.v.m. de koffie belasting die in Duitsland geldt en niet Nederland. Waarschijnlijk is de verkoop van benzine minder belangrijk voor de omzet, dan wij als consument zouden denken.

Ben trouwens benieuwd hoe het bij Keukenhof gaat zijn, maar eerst dik drie uur rijden en dan ook nog een tussenstop maken voor voeding.

Dik drie uur enkele reis, je hoeft nu niet over Duitsland.

Veel plezier wel! Voor de Keukenhof en het strand een goud weertje zo.
Keukenhof was mooi: mogen ze wel houden zo maximaal 5000 bezoekers per dag big smile smiley Echt wat een rust en je wordt niet telkens voor de voeten gelopen, door al die andere toeristen in eigen land cool smiley

Je merkte wel dat het park niet helemaal af was: normaalgesproken, hebben ook kunstwerken gecreŰerd met bloemen. En je kon overal spullen opgeslagen zien, zolang kraamtjes en dergelijke. Maar dat begrijp ik wel, als je maar twee weekenden open mag.

Verbaasd mij trouwens dat er geen demonstratie gaande was, want dit soort test evenementen wekt telkens weer de woede op van mensen die nog steeds denken dat het allemaal een hoax is. Ik ga er echter vanuit dat Lisse niet zo goed bereikbaar is met het openbaar vervoer smiling bouncing smiley

Grappige is trouwens, dat wij overnachten naast een vaccinatie locatie van de GGD: dus ik mij afvragen waarom het zo druk was bij dit hotel, blijken er allemaal mensen naartoe te komen voor vaccinatie. Aparte ervaring trouwens je eten voor de deur geserveerd krijgen.
Ik heb er gelukkig nog steeds niet veel moeite mee om al dat soort niet strikt noodzakelijke uitspattingen te onderdrukken.... heb trouwens ook maar heel weinig begrip voor diegenen die dat soort uitspattingen in deze tijden wel gaan bezoeken.
Ik heb zeker wel begrip voor de ondernemers die heel zwaar getroffen zijn en weer snel verder willen/moeten, maar kan er gewoon niet met m'n kop bij dat er nu wel heel selectief en discriminerend gehandeld wordt met openingen in de recreatie- en evenementenbranche.
En m'n letterlijke oordeel over de bezoekers dat allemaal wel prima vinden zolang ze maar vermaakt worden zal ik hier maar niet eens gaan geven, die zouden zich netjes gezegd de ogen uit hun kop moeten schamen.
Ik mis m'n stamkroeg af en toe ook wel, ben echter (samen met meerdere stamgasten) ook wel zo sportief dat ik m'n wekelijkse consumptiebedrag daar sinds de verplichte sluiting gewoon doneer als een vrijwillige gift zodat m'n stamkroeg nog een beetje overeind kan blijven in deze zware periode... het is nu even de tijd van geven en niet de tijd van nemen.
In een (kleine) kroeg waar men dronken kan worden en dus geen afstand wordt gehouden is wat anders dan een (openlucht)museum, keukenhof, dierentuin of pretpark. Juist die plekken zijn relatief veilig en die zouden imo ook als eerste weer open moeten. Je kan niet iedereen na zoveel tijd alleen maar zoet houden met wandelen en fietsen.
MCW
In een (kleine) kroeg waar men dronken kan worden en dus geen afstand wordt gehouden is wat anders dan een (openlucht)museum, keukenhof, dierentuin of pretpark. Juist die plekken zijn relatief veilig en die zouden imo ook als eerste weer open moeten. Je kan niet iedereen na zoveel tijd alleen maar zoet houden met wandelen en fietsen.

Inderdaad. Een pretpark vind ik nog wel wat anders, of je moet echt halflege attracties in gang willen zetten..

Dat 538-feest vind ik dan wel echt een ander verhaal.

I.p.v. al dat testen zouden ze m.i. beter nog wat verder opschieten met die vaccins. Wat wordt nu de conclusie? Een heel deel wordt ziek en mag zich aansluiten bij de andere COVID-patiŰnten?
Of het valt mee en dan, gaan we dan alles weer opengooien? Dat lijkt me duidelijk dat dat niet de bedoeling is. Dus nee, ik vind dat hele gebeuren vooral zonde van het geld.
MCW
Ik denk dat deze test evenementen juist moeten uitwijzen wat wel kan: Keukenhof met 5000 bezoekers, is beter te handhaven dan het Vondelpark dat telkens volstroomt met jongeren die echt geen 1.5 meter houden. Dat van het testen is jammer, maar wel noodzakelijk!

Mondkapjes hoefde in het park ook niet gedragen te worden, behalve op het toilet en binnenruimtes. Maar goed alleen het Willem Alexander Paviljoen was open, de rest van de binnenruimtes waren gesloten.

Je merkte wel dat het in de Bollenstreek zelf enorm druk was met dagjesmensen, heel veel fietsers en voetgangers waren onderweg. Maar dat is in de buitenlucht en er werd voldoende afstand gehouden, i.t.t. die straatfeesten en party's in parken.
Jeetje mina, er zijn er zelfs die meewerken aan de nieuwe vorm van apartheid, genaamd 'testevenementen'. Hoe diep moet je gezonken zijn om hieraan mee te willen werken?

Dat de angst diep zit bij velen was ik al achter. Dat je je zo laat gebruiken is niet te begrijpen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.