Het coronavirus: hoe be´nvloedt het jouw dagelijks leven?

Gepost door SVF 
Zuinigrije

De Duitsers planten net nog geen Duitse vlag,

Een opmerking die niet past.

Daarnaast: jij ging toch ook naar Duitsland ? Vrouw daar bevallen, kind aangeven (waarom moet dat in Nederland dan nog een keer ??)
Miepen dat je niet kan tanken, en boodschappen doen. Als het andersom was (Duitsland open, Nederland dicht) kan ik wel raden wat je doet....... de pot verwijt de ketel
Hansje58
Als het andersom was (Duitsland open, Nederland dicht) kan ik wel raden wat je doet....... de pot verwijt de ketel
Als Nederland zegt, dat je bij terugkomst naar Nederland een negatieve test moet kunnen tonen: dan doe ik dat ook gewoon! Weet je nog, ik heb mij laten testen om naar Keukenhof te kunnen gaan!

Ik denk niet dat deze Duitsers, zich netjes laten testen: op Twitter noemde iemand ze Die Raffkes... wat het precies betekend weet ik niet. Maar ik denk, niet dat alle Duitsers er blij mee zijn.

En ja toen mijn vrouw in Duitsland bevallen is, toen mocht het gewoon! Anders waren wij naar een Nederlands ziekenhuis gegaan, als de grenzen dicht waren dat was mijn plan B destijds. Daarom ben ik in contact getreden, met het ziekenhuis ter plekke in Heerlen.

Maar dat zul je waarschijnlijk toch niet begrijpen, hoe cruciaal het is om je kind zo snel mogelijk ingeschreven te hebben bij de gemeente. Ook in corona tijd! Anders is kind feitelijk niet legaal in Nederland.

Overigens hebben wij gewoon een negatieve test in dat Duitse ziekenhuis moeten doen, iets wat die Duitsers op een enkele na waarschijnlijk niet doen. Omdat de pakkans heel klein is, omdat de Duitse politie enkel steekproefsgewijs controleert.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-05-2021 16:24 door Zunigrijje.
Boppie
Ach...in Barneveld volgt nu de wapenstok. Kan mij niet hard genoeg gaan op dat tuig. Ergens niet mee eens zijn is prima, maar dit valt bij mij onder het kopje het volk in de bek schijten.

+1
Zadelsnuiver
Idefiqs
Zadelsnuiver
maar wellicht probeer je het over een andere boeg te gooien om toch gelijk te krijgen?

Volgens mij probeer jij al tig pagina's je gelijk te krijgen.nut smiley

EÚn keer mijn mening geven bezorgt jou al galstenen, kijk ff in de spiegel zeg.eye rolling smiley

Sommige dingen zijn het waard om je druk om te maken, of ben je wellicht niet bekend met de gevolgen wanneer je grote groepen mensen gaat demoniseren, uitsluiten of een tweede rangs bestaan wilt toewijzen?

Het gaat niet over groepen maar over mensen die bewust een keuze maken.
Je bent Jood, kun je niet veranderen als je al zou willen. Hetzelfde geldt voor je huidskleur.
Baudet of Engel volgeling kies je zelf voor. Zou eigenlijk een verplichte opname in een psychiatrische kliniek op moeten staan, maar ja je hebt hier recht op een eigen mening hoe dom ook.
Pietzoveel
Een gezegende wapenstok, mag ik hopen....

Met stekels grinning smiley
Ah die lieve hooligans. Toen de avondklok in was gegaan gingen ze onze steden beschermen tegen relschoppers en werden ze de hemel ingeprezen. Terwijl ze bekend staan dat ze zelf steden mollen omdat hun clubje heeft verloren. Triest volk, allemaal domme tokkies.
Ik snap die avondklok nog steeds niet.

Inmiddels afgeschaft maar leek vooral of de politie en Boa's zich er aan hielden. Keer of 50 van werk naar huis gereden tijdens de avondklok, door Hartje Leiden heen.
Geen politie of handhaving in welke vorm dan ook gezien. Dan heeft het geen nut.
Carkiller
Die avondklok was, omdat de politie voorheen geen geldige reden had om mensen na 21 uur staande te houden. Dus kon iedereen gezellig naar illegale corona feestjes, ook als ze langs oom agent reden.

Met die avondklok konden ze dus de bezoekers die onderweg waren, naar een illegaal feestje zonder reden staande houden. Het is meer uit onmacht gedaan heb ik het gevoel....

Net zo goed als de Nederlandse politie niet genoeg mankracht heeft, als een deel van de bevolking in opstand tegen het corona beleid zou komen. Of een huldiging bijwoont, van Ajax schoonmaakmiddel big smile smiley
Zunigrijje
Carkiller
Die avondklok was, omdat de politie voorheen geen geldige reden had om mensen na 21 uur staande te houden. Dus kon iedereen gezellig naar illegale corona feestjes, ook als ze langs oom agent reden.

Met die avondklok konden ze dus de bezoekers die onderweg waren, naar een illegaal feestje zonder reden staande houden. Het is meer uit onmacht gedaan heb ik het gevoel....

Net zo goed als de Nederlandse politie niet genoeg mankracht heeft, als een deel van de bevolking in opstand tegen het corona beleid zou komen. Of een huldiging bijwoont, van Ajax schoonmaakmiddel big smile smiley

O, je gaat het nog serieus uitleggen?drinking smiley
Carkiller

Inmiddels afgeschaft maar leek vooral of de politie en Boa's zich er aan hielden. Keer of 50 van werk naar huis gereden tijdens de avondklok, door Hartje Leiden heen.
Geen politie of handhaving in welke vorm dan ook gezien. Dan heeft het geen nut.

Die zaten allemaal rond Herzogenrath en Aken op Zuinig te jagen.
Zo'n Suzuki valt ook niet op.... buitengewoon lastig!
Volgens mij woont Zuiniggrije in Nederland, maar komt hij van oorsprong uit Duitsland/Oostenrijk ? Begreep dat eens gelezen te hebben.
Die word dus in Dtsl niet aangehouden, is een kameraad....
Hansje58
Volgens mij woont Zuiniggrije in Nederland, maar komt hij van oorsprong uit Duitsland/Oostenrijk ? Begreep dat eens gelezen te hebben.
Die word dus in Dtsl niet aangehouden, is een kameraad....
Wij zijn allemaal van Duitse bloed, wordt immers in ons volkslied gezongen: maar nee ik ben zowel Nederlander en Oostenrijker, al is dat laatste nog niet zo zeker. Ik wacht al meer dan twee maanden op bericht van de Oostenrijkse ambassade....

En ja ik woonde direct tegen de Duitse grens aan: ongeveer 500 meter was het tot de Duitse grens, destijds. Dus boodschappen doen in Duitsland was vanzelfsprekend, tot ik naar Heerlen ben verhuisd. Nu vind ik dat op bier na helemaal niet lonen.

Maar iedereen weet: bier is essentieel drinking smiley

Kans dat je staande gehouden wordt in Duitsland, is vele malen groter als je met de auto onderweg bent: of je moet witte kentekenplaten hebben, die hebben alleen Duitse auto's en daar mag je als Nederlander in Nederland helemaal niet inrijden.

Als voetganger, of fietser ben je waarschijnlijk vogelvrij: want het is niet zo, dat Duitsers een andere neus hebben dan Nederlanders. En dat mag sowieso niet mensen controleren omdat ze niet blank zijn, dat heet racisme.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-05-2021 19:34 door Zunigrijje.
2 collega's nu zwaar ziek door corona, beide aan het zuurstof in het ziekenhuis maar gelukkig (nog) niet op de IC.
Jonge mensen, in de 30.

Kan niet wachten op prik 2 van de vaccinatie...
Idefiqs

Grote flauwekul, dat is de omgekeerde wereld. Hoe meer gevaccineerden, hoe veiliger de samenleving is voor het virus. Niet-gevaccineerden hebben niet minder rechten, gevaccineerden hebben het recht tegen ongevaccineerden te worden beschermd, want zij brengen risico's mee voor de ander.

Ongevaccineerden maken een keuze. Hun goed recht, maar keuzes hebben consequenties.

Ben je toevallig al gevaccineerd zelf? Zoja, dan tast het blijkbaar ook je hersens aan, want logisch nadenken lukt niet meer.

Lees je eigen (domme) redenatie nog eens enkele malen over. Je draait als een politicus om de feiten heen, maar het komt erop neer dat je in je angst apartheid loopt te promoten.
Daarnaast: Wat heb jij als gevaccineerde te vrezen van een ongevaccineerde? Toch niet zoveel vertrouwen in je prikkie blijkbaar?

En dan anderen betichten van flauwekul. Niet te geloven.
EV0 II
Idefiqs

Grote flauwekul, dat is de omgekeerde wereld. Hoe meer gevaccineerden, hoe veiliger de samenleving is voor het virus. Niet-gevaccineerden hebben niet minder rechten, gevaccineerden hebben het recht tegen ongevaccineerden te worden beschermd, want zij brengen risico's mee voor de ander.

Ongevaccineerden maken een keuze. Hun goed recht, maar keuzes hebben consequenties.

Ben je toevallig al gevaccineerd zelf? Zoja, dan tast het blijkbaar ook je hersens aan, want logisch nadenken lukt niet meer.

Lees je eigen (domme) redenatie nog eens enkele malen over. Je draait als een politicus om de feiten heen, maar het komt erop neer dat je in je angst apartheid loopt te promoten.
Daarnaast: Wat heb jij als gevaccineerde te vrezen van een ongevaccineerde? Toch niet zoveel vertrouwen in je prikkie blijkbaar?

Voor dat aantasten heb jij geen prikkie nodig, dat doe je op eigen kracht!
EV0 II
Idefiqs

Er staan hier genoeg serieuze postings waarin uitgelegd wordt waarom je een prikje zou moeten nemen maar die ga jij natuurlijk niet doorlezen.
Apartheid krijg je door onderscheid te maken op een eigenschap waar iemand geen invloed op heeft. Beperking in mogelijkheden door domme keuzes is wat anders.
Boppie
EV0 II
Idefiqs

Voor dat aantasten heb jij geen prikkie nodig, dat doe je op eigen kracht!

Hij is heel bang Boppie. Zal hij ongetwijfeld ontkennen maar straalt van al zijn posts.
Dan krijg je dit, niet beargumenteren maar modder gooien.

Respect voor je mening EVO II, je mag denken wat je wilt. Ik zal je over je corona standpunten nooit begrijpen maar dat hoeft ook niet.
speedtouch
Die kennis van me in BegiŰ (51 jaar) ligt nu 4 weken aan de beademing, het schijnt een hele klus te zijn om hem te stabiliseren.

Die kennis van mij is na 6 weken aan de beademing gelegen te hebben op z'n 51e overleden aan Corona, heel verdrietig voor zijn gezin, en zijn ouders en zus.
Wat een verschrikkelijk naar nieuws, heel veel sterkte gewenst.

Corona gaat enorm op je longen zitten en is echt heel heftig kan ik helaas uit eigen ervaring zeggen, een zware griep is dan echt een eitje. Ik heb in mijn hele leven me nog nooit zo ziek gevoeld. Ik was voor de Corona echt in top conditie, en hoor dus ook niet tot de risico groepen.

Erg is dat er nog steeds mensen zijn die de risico's van corona negeren,
of zelfs ontkennen dat corona bestaat. Ik hoop echt dat heel veel mensen verstandig zijn en zich vooral laten vaccineren.
speedtouch
speedtouch
Die kennis van me in BegiŰ (51 jaar) ligt nu 4 weken aan de beademing, het schijnt een hele klus te zijn om hem te stabiliseren.

Die kennis van mij is na 6 weken aan de beademing gelegen te hebben op z'n 51e overleden aan Corona, heel verdrietig voor zijn gezin, en zijn ouders en zus.

Gecondoleerd, sterkte voor de nabestaanden.
Ondertussen lopen mensen nog steeds rond met hun mondkapje niet goed op: gisteren ook bij de IKEA in Heerlen, heel veel van die Neanderthalers die hun mondkapje niet goed dragen. Hoe moeilijk kan het zijn? En uiteraard geen medewerker van IKEA die er iets van zegt, want ja het personeel doet zelf ook hun mondkapje geregeld af in de winkel...

Het ergste was eigenlijk, toen wij met ons gezinnetje met twee winkelwagentjes de IKEA verlieten via de draaideur: toen sprong zo'n hersenloze er nog even tussen, mijn vrouw was daar echt niet amused door.

Wat mij wel in positieve zin opgevallen is: de Duitsers waren er niet in grote getale aanwezig, je zag wel een paar Duitse auto's geparkeerd. Maar in tegenstelling tot vorig jaar, had je niet het gevoel in IKEA DŘsseldorf te zijn big smile smiley

Google Maps schat dus op een of andere manier, de drukte bij IKEA verkeerd in: want het zou op zijn drukste zijn. Dus ik had al een lange wachtrij bij de ingang verwacht, maar dat was totaal niet het geval. Wij hebben bewust een week a twee gewacht, om weer naar IKEA te gaan. Want de eerste week moet echt heel druk geweest zijn.
Sterkte speedtouch!

Zunigrijje, volgens mij ga je het liefst ook naar alle plekken toe waar je beter niet heen kan gaan zodat je erna over kan zeuren grinning smiley
MCW
Sterkte speedtouch!

Zunigrijje, volgens mij ga je het liefst ook naar alle plekken toe waar je beter niet heen kan gaan zodat je erna over kan zeuren grinning smiley
Mauw, wij moesten wel naar IKEA gaan: waar haal je anders al dat spul, voor baby's die ouder worden en binnenkort beginnen met kruipen ( Zonder een fortuin te betalen ) nut smiley Maja ik was liever niet gegaan hoor winking smiley Moest van de vrouw smiling bouncing smiley

Volgende week maandag moeten wij ook noodgedwongen naar Duitsland: mijn vrouw moet daar naar de huisarts en dat kan niet langer uitgesteld worden, want er moet een bloedtest gedaan worden. En aan de hand daarvan kan gekeken worden of de dosis medicijnen die ze krijgt, aangepast dient te worden.

Dus bij het Eurode gebouw, op de grens bij Kerkrade/Herzogenrath gaan wij ons laten testen een uur van tevoren. Dat testcentrum hebben ze speciaal opgericht, voor mensen die uit Nederland de grens naar Duitsland over moeten.

De afspraak bevestiging van de huisarts komt echter per post.. . typisch Duits: een Nederlandse huisarts, had je die per email toegestuurd. Maar goed zal wel voor maandag bezorgd worden. Hebben bewust rekening gehouden met het feit, dat wij voor de afspraak wel nog getest moeten worden.
Zunigrijje
MCW
Sterkte speedtouch!

Mauw, wij moesten wel naar IKEA gaan: waar haal je anders al dat spul, voor baby's die ouder worden en binnenkort beginnen met kruipen ( Zonder een fortuin te betalen ) nut smiley Maja ik was liever niet gegaan hoor winking smiley Moest van de vrouw smiling bouncing smiley
Hier bijvoorbeeld?

Zunigrijje
Volgende week maandag moeten wij ook noodgedwongen naar Duitsland: mijn vrouw moet daar naar de huisarts en dat kan niet langer uitgesteld worden, want er moet een bloedtest gedaan worden. En aan de hand daarvan kan gekeken worden of de dosis medicijnen die ze krijgt, aangepast dient te worden.
Ze zou ook kunnen overwegen om in Nederland een huisarts te zoeken...
Ach ieder moet het voor zichzelf weten. Ik ben nog geen winkel ingegaan behalve de supermarkt. Heb wel paar dingen gekocht maar via bol.com. En een een nieuwe schutting die geplaatst gaat worden via mailverkeer.

Ikea levert veel spullen ook gewoon.
EVV
Ze zou ook kunnen overwegen om in Nederland een huisarts te zoeken...
IKEA heeft een slechte reputatie wat betreft het leveren van online bestelde artikelen... dus dan kun je toch beter zelf op een werkdag naar de IKEA gaan. Op zondag of een feestdag blijf je waarschijnlijk dood, dat overleef je nooit nut smiley Stja en gisteren had ik verlof big smile smiley

Probleem is dat Duitse en Nederlandse huisarts geen medische gegevens uitwisselen, dus ondanks dat mijn vrouw ook een Nederlandse huisarts heeft. Kan ze daar niet terecht voor de medicijnen die ze krijgt: zolang ze Duits verzekerd is, zal dat ook zo blijven. Dan heb ik nog niet benoemd, dat het in Nederland eigen risico kost om je bloed te laten testen. Terwijl in Duitsland de huisarts dat doet en de verzekering het dekt: dus het heeft ook met geld te maken.

Dat gaf al de nodige problemen tijdens en na de zwangerschap: de verloskundige die de nazorg deed, zei op een gegeven moment. Neem maar contact op met het Duitse ziekenhuis, want daar had de keizersnede plaatsgevonden.

Voor de kleine hebben wij bewust gekozen alle zorg in Nederland te laten plaatsen vinden: ze is wel in de familie verzekering, van de Duitse zorgverzekering verzekerd. Maar ik heb gewoon geen zin in die taalbarriŔre telkens: met moeite heb ik het elternegeld voor mijn vrouw kunnen aanvragen, van het Duitse kindergeld heb ik nog geen cent gezien.

Ondanks dat het al in februari aangevraagd is, via de SVB in Nederland. Die zouden dat onderling regelen...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-05-2021 11:14 door Zunigrijje.
Je zegt zelf dat je liever niet was gegaan. Heb ook paar keer online besteld Ikea, nooit problemen gehad.
MCW
Je zegt zelf dat je liever niet was gegaan. Heb ook paar keer online besteld Ikea, nooit problemen gehad.
Nee klopt: ook voor de corona crisis, kwam ik ook niet graag in de IKEA: ze dwingen je om een marathon te lopen.... maar je zult wel moeten. Ben zo weleens te laat op het werk geweest, omdat ik even dacht snel naar de IKEA te gaan. Je hebt echt minimaal 15 minuten nodig en dan moet je, hele grote stappen zetten om bij de kassa te komen.

Niet alles is online bestelbaar en tijdens de corona crisis, hebben ze zoveel online orders gekregen dat ze het niet meer handelen konden. Veel bestellingen werden dus niet geleverd, of verkeerd. Dus dat vertrouw ik dan toch niet bij IKEA.

En stja met grote items: hebben gisteren ook een fauteuil gekocht, die in de uitverkoop was. Zijn de verzendkosten toch weer erg duur, terwijl ik het met de auto gewoon vervoeren kan. Ook al hadden wij onze dochter bij ons. Pasttte gewoon in de Suzuki Celerio big smile smiley

Wij hebben toen ze dicht waren, wel 1x online besteld en afgehaald bij de IKEA zelf: toen moest je de parkeergarage inrijden op een aangegeven plek. Dat ging wel redelijk, maar helaas hebben ze dat direct afgeschaft nadat ze weer open mochten.

Dat was een mooi compromis: je betaalde een klein service bedrag, zodat medewerkers de producten verzameld in de IKEA en zonder in contact te komen met andere klanten. Kon je het oppikken.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-05-2021 11:59 door Zunigrijje.
Zuinigrije

Probleem is dat Duitse en Nederlandse huisarts geen medische gegevens uitwisselen, dus ondanks dat mijn vrouw ook een Nederlandse huisarts heeft. Kan ze daar niet terecht voor de medicijnen die ze krijgt: zolang ze Duits verzekerd is, zal dat ook zo blijven. Dan heb ik nog niet benoemd, dat het in Nederland eigen risico kost om je bloed te laten testen. Terwijl in Duitsland de huisarts dat doet en de verzekering het dekt: dus het heeft ook met geld te maken.

Dat gaf al de nodige problemen tijdens en na de zwangerschap: de verloskundige die de nazorg deed, zei op een gegeven moment. Neem maar contact op met het Duitse ziekenhuis, want daar had de keizersnede plaatsgevonden.

Voor de kleine hebben wij bewust gekozen alle zorg in Nederland te laten plaatsen vinden: ze is wel in de familie verzekering, van de Duitse zorgverzekering verzekerd. Maar ik heb gewoon geen zin in die taalbarriŔre telkens: met moeite heb ik het elternegeld voor mijn vrouw kunnen aanvragen, van het Duitse kindergeld heb ik nog geen cent gezien.

Ondanks dat het al in februari aangevraagd is, via de SVB in Nederland. Die zouden dat onderling regelen...

Ik snap niet dat je je vrouw niet in Nederland inschrijft, daar wonen jullie toch ? Scheelt je een hoop gedoe met de verzekering en huisarts, nog afgezien van de reiskosten en testen die jullie moeten ondergaan, zodra je de grens over wil.

Ik woon bij wijze van spreken om de hoek van Ikea. Ik heb het verdomd om 50Ç bezorgkosten te betalen. Ben er ook nog niet geweest, ik vermijd lange rijen.
Marathon lopen is niet nodig, je kan op bepaalde plekken tussendoor, zodat je niet overal langs moet.

Ik kom alleen in de supermarkt, en ga in geen enkele rij staan, geen geduld voor en sta je hutje mutje.
Bezorgkosten kunnen inderdaad fors zijn. Een Kwantum of Leenbakker heeft ook prima spullen voor de kleine beurs, overigens. Hoef je geen marathon te lopen.
Hansje58
Ik snap niet dat je je vrouw niet in Nederland inschrijft, daar wonen jullie toch ? Scheelt je een hoop gedoe met de verzekering en huisarts, nog afgezien van de reiskosten en testen die jullie moeten ondergaan, zodra je de grens over wil.

Ik woon bij wijze van spreken om de hoek van Ikea. Ik heb het verdomd om 50Ç bezorgkosten te betalen. Ben er ook nog niet geweest, ik vermijd lange rijen.
Marathon lopen is niet nodig, je kan op bepaalde plekken tussendoor, zodat je niet overal langs moet.

Ik kom alleen in de supermarkt, en ga in geen enkele rij staan, geen geduld voor en sta je hutje mutje.
Heeft ook te maken met eigen risico: ga maar even je bloed laten testen in Nederland nut smiley Kijk mijn vrouw heeft een verdragspolis van de CZ, die is gratis en zodoende ben je ook verzekerd in Nederland. Maar de dekking in de Duitse zorgverzekering is beter en kost je geen eigen risico, al geldt per apotheek recept wel een eigen bijdrage van Ç 5. Natuurlijk heb ik mijn vrouw ook in Nederland bij de huisarts ingeschreven, want voor noodgeval is Duitsland gewoon te ver weg.

Officieel werkt ze nog in Duitsland, ookal is ze een jaar met Elternzeit: echt een mooi systeem! Je kunt een jaar lang ouderschapsverlof nemen en dan krijg je van de Duitse staat, 65% van je inkomen als uitkering. Reiskosten zijn verwaarloosbaar naar Duitsland: de huisarts zit net over de grens, is 20 minuutjes rijden.

Ze hoeft niet zo vaak naar de Duitse huisarts, dus dan heb ik ook niet zo'n probleem met een staafje in mijn neus. Als dat wekelijks moest, dan zou ik het niet meer zo leuk vinden. Ben benieuwd hoe dat zal gaan maandag, heb extra de test 75 minuten voor de afspraak bij de huisarts gepland. Omdat je moet wachten op de uitslag.

Wij wonen ook om de hoek bij de IKEA: dat is best ideaal, alleen is IKEA uiteraard wel een winkel waar het druk kan zijn. Nu viel dat gisteren gelukkig nog enigszins mee en ik overdrijf, wanneer ik zeg dat je een marathon moet lopen. Echter je bent echt niet binnen 5 minuten bij de kassa nut smiley
Dat is altijd zo en dat weet je van te voren. Net als dat er bij de Lidl vaak een lange rij staat winking smiley
Zunigrijje
Ondertussen lopen mensen nog steeds rond met hun mondkapje niet goed op: gisteren ook bij de IKEA in Heerlen, heel veel van die Neanderthalers die hun mondkapje niet goed dragen. Hoe moeilijk kan het zijn? En uiteraard geen medewerker van IKEA die er iets van zegt, want ja het personeel doet zelf ook hun mondkapje geregeld af in de winkel...

Het ergste was eigenlijk, toen wij met ons gezinnetje met twee winkelwagentjes de IKEA verlieten via de draaideur: toen sprong zo'n hersenloze er nog even tussen, mijn vrouw was daar echt niet amused door.

Wat mij wel in positieve zin opgevallen is: de Duitsers waren er niet in grote getale aanwezig, je zag wel een paar Duitse auto's geparkeerd. Maar in tegenstelling tot vorig jaar, had je niet het gevoel in IKEA DŘsseldorf te zijn big smile smiley

Google Maps schat dus op een of andere manier, de drukte bij IKEA verkeerd in: want het zou op zijn drukste zijn. Dus ik had al een lange wachtrij bij de ingang verwacht, maar dat was totaal niet het geval. Wij hebben bewust een week a twee gewacht, om weer naar IKEA te gaan. Want de eerste week moet echt heel druk geweest zijn.

Ik wacht nog even met de IKEA. Jaartje of vijftig.
Bij Ikea Delft ken ik inmiddels de sluipweggetjes. Daarnaast ga ik altijd naar de zelfscan, scheelt ook veel tijd. Ben er dus al anderhalf jaar niet meer geweest. En eigenlijk mis ik het ook niet. Net als andere winkels waar ik niet meer kom.
Scheelt ook sloten met geld, ik ben er echt door gaan consuminderen.
Online eigenlijk allen bij bol.com voor dvdĺs of boeken.
Kleding koop ik niet online, wil graag passen en het zien. Maar ook daar in geen anderhalf jaar geweest.

Zweedse gehaktballetjes in plaats van cake?
18 mei word ik gevaccineerd smileys with beer Bijna alle ouderen op mijn werk zijn al 2x gevaccineerd en meeste collega's ook. Heel makkelijk online te regelen ook. Hoef je niet superlang aan de telefoon te hangen. Er staat alleen niet bij welke vaccinatie ik krijg.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-05-2021 15:10 door MCW.
MCW
18 mei word ik gevaccineerd smileys with beer Bijna alle ouderen op mijn werk zijn al 2x gevaccineerd en meeste collega's ook. Heel makkelijk online te regelen ook. Hoef je niet superlang aan de telefoon te hangen. Er staat alleen niet bij welke vaccinatie ik krijg.

Ik kreeg een afspraak bevestiging per mail, hierin stond het type vermeld. Deze mail kwam ongeveer een halve dag na de online aanmelding.

Ook nog een sms maar daar stond het type niet in. Zowel sms als mail in duplo; voor beide afspraken ÚÚn.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-05-2021 16:42 door haarr.
In die mail staat wel dit: "U krijgt twee injecties met een mRNA-vaccin, te weten BioNTech/Pfizer of Moderna".
Ok, bij mij stond er alleen Biontech/Pfizer.
Volgens mij zijn beide prima.
De Schaduw

Zweedse gehaktballetjes in plaats van cake?

Dat zien we tegen die tijd wel. Voorlopig ben ik nog bij mijn volle verstand.
Ik heb vandaag mijn eerste Pfizer injectie gehad. Voel me prima. drinking smiley
Terwijl die gisteren was, weet je het zeker dat het goed gaat?spinning smiley sticking its tongue out
En we mogen misschien binnenkort weer gaan sporten. Lekker bewegen in het ritme van de veiligheidsklep.

Voor het sporten zal je waarschijnlijk nog wel zinvolle apps nodig hebben om jezelf aan en af te melden, te reserveren en meer van dergelijke zaken, maar het is in ieder geval weer een klein stapje richting normaal. Nu nog het internationale vakantiegedoe op gang helpen en de voorwaarden voor de volgende golf zijn weer helemaal picobello in orde we kunnen weer zoals vroeger leven.

Ik ben wel benieuwd wat de nabranders zullen zijn van deze pandemie.

Gaan we de zorg nu eindelijk optimaliseren?
Gaan we de zorg omtoveren tot grootverbruiker van gemeenschapsgeld?
Gaan we de zorgcapaciteit flexibiliseren?
Gaan we medisch handelen voortaan indelen in "noodzakelijk" en "voor de gein"?
Gaan we voortaan bewuster om met medicatie?
Gaan we thuiswerken tot de nieuwe norm verheffen?
Gaan we voortaan vlliegtax heffen?
Gaan we minder extreem doen met vakanties?
Gaan we meer bewegen en gezonder leven?
Gaan we een Covid-Ausweis invoeren? Misschien zelfs als hippe app?
Gaan we drie keer daags een dure test (laten) uitvoeren voor iets wat door de massale vaccinatie niet meer is dan ongemak?
Gaan we deze tests indelen in officieel erkende tests en geruststellende tests?
Hopelijk gaan een aantal iig weer voldoende om handen krijgen zodat ze veel minder tijd hebben om over alles wat er (niet) gebeurt te zeiken, zaniken en zeuren.
R W xxx
Hopelijk gaan een aantal iig weer voldoende om handen krijgen zodat ze veel minder tijd hebben om over alles wat er (niet) gebeurt te zeiken, zaniken en zeuren.
De terras-uitbaters, kunstenmakers en sexwerkers hopen met je mee.

Het mag weer... !!!!
Bijna. Met veiligheidsklepjes, beperkingen en andere randvoorwaardes.

Zoals de nieuwe mutatie.
Carkiller
Terwijl die gisteren was, weet je het zeker dat het goed gaat?spinning smiley sticking its tongue out

Volgens mij wel! Ik vond t wel prima. Nog verrassend goed geregeld ook eigenlijk.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.