Het coronavirus: hoe be´nvloedt het jouw dagelijks leven?

Gepost door SVF 
Idefiqs
Boppie
michel1975
Idefiqs
Altijd goed om te horen dat alles op z'n pootjes terecht is gekomen.thumbs up

Maar wie heeft de hond gehouden?
Ik heb het huis, bedrijf, ons kind, onze vrienden, mijn waardigheid en de hond gehouden. Zij een zak geld.

Dan is zelfs een pandemie maar bijzaak. Ik ervaar hooguit wat ongemakkelijkheden zoals de feestjes en het gezellig samen zijn.

Nou ja, je hebt nu iets met een keientrekker.

Zegt een valleiaardappelknager.
grinning smiley
Bij ADO stadion, vaccinatie net gehad, nu 15 minuten nablijven
Nou kan de roverheid je dus overal volgen, je bent gechipt.spinning smiley sticking its tongue out

Net als mijn hond, die was al de klos.grinning smiley
Idefiqs

Nou kan de roverheid je dus overal volgen, je bent gechipt.spinning smiley sticking its tongue out

Gelukkig(: maar....mocht ik dan de weg kwijt zijn, weten hun tenminste waar ik ben ! smiling bouncing smileysmiling bouncing smiley
Hansje58
Idefiqs

Gelukkig(: maar....mocht ik dan de weg kwijt zijn, weten hun tenminste waar ik ben ! smiling bouncing smileysmiling bouncing smiley

Gefeliciteerd, jij bent een van de gelukkigen.

Maar,
Jij hoeft niet nu meer mee te doen met de lockdown?
Zonder snuitje door de supermarkt?
Met een handvol ingeente collega's naar een popconcert?
Onbeschermd continudienst draaien op de Corona-uitgangafdeling?
RKE

In de eerste plaats over 3 weken de tweede injectie, en als het dan goed is, heeft je lichaam voldoende anti-stoffen om als je het virus oploopt dit te lijf te gaan.
Ik doe het niet alleen voor mijzelf , maar ook voor mijn kwetsbare man, cliŰnten en collegaĺs. Hoe meer groepsimmuniteit hoe beter !!
rke
Hansje58
Idefiqs

Gefeliciteerd, jij bent een van de gelukkigen.

Maar,

Hans kan nu niet of veel minder snel ziek worden. Hans kan wel drager zijn en het overdragen. Althans, zo heb ik het begrepen.
Boppie

Hans kan wel drager zijn en het overdragen.

Daarom is het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen zich laten inenten, dan kan je elkaar niet besmetten
Hansje58
Boppie

Hans kan wel drager zijn en het overdragen.

Daarom is het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen zich laten inenten, dan kan je elkaar niet besmetten

Ik vind het moedig.

Ik heb ooit begrepen dat wanneer iemand immuun is voor het virus, het virus zich in dat lichaam niet kan vermenigvuldigen. Dat zou betekenen dat jij (na die tweede injectie, natuurlijk) zou kunnen knuffelen met een corona patient - om een zijstraat te noemen.
Ik begrijp daarom niet hoe jij het virus dan kan overdragen, dat wil zeggen efficienter overdragen dan een deurknop.

Anyway, ik ben benieuwd hoe het coronaverhaal een gevolg krijgt. Die hele toeslagenaffaire is al langer een rottende beerput maar nu wordt het gebruikt om de Rutte-serie heerlijk bot af te ronden.

Het is een leuk klusje voor de opvolgers: een land wat deels economisch in puin ligt dankzij corona maatregelen, beloftes zoals de wet NOW die nog steeds ingelost moeten worden, wetten die rond een ernstig rammelend informatiesysteem in elkaar geprutst zijn, wappie-anarchie onder het volk en een sociaal doolhof waar den Uyl ventilatortje van gaat spelen in zijn kist.

Durft er nog iemand zich aan te melden voor een volgende uitdaging? De mooie schoentjes meneer, misschien?
Ik denk dat Rutte gewoon weer premier zal worden. Denk niet dat er over paar maanden de regering er heel anders uitziet
MCW
Ik denk dat Rutte gewoon weer premier zal worden. Denk niet dat er over paar maanden de regering er heel anders uitziet

Als dat zo is, wat had die 'show' dan voor nut? Zijn we erop vooruitgegaan?
speedtouch
MCW

Het is ook "show". Maar uiteindelijk beslist de kiezer.
En daarna de befaamde coalitie weer maken..... weg alle standpunten uit de programma's.
speedtouch
MCW
Aftreden is gewoon de staatsrechtelijk correcte reactie op grove fouten. Normaliter zou je nu nieuwe verkiezingen krijgen en komt er een nieuwe Tweede Kamer en daarna een nieuwe regering, die alles beter gaan doen. Het nut van aftreden dat het volk dit alles in hun kiesgedrag kan laten meespelen, zodat je een andere regering kan krijgen. De oude regering was het vertrouwen kwijt; de nieuwe heeft het dan weer terug (immers een nieuw democratisch mandaat). Als de meerderheid van de bevolking dan dezelfde partijen kiest, dan kan er een in essentie identieke regering komen. Dat is dan wel een regering die hiervan geleerd heeft en die dan bijvoorbeeld fouten in het uitvoeringsapparaat (waar fouten zijn gemaakt) aanpakken. Het is duidelijk dat je daar aftreden juist helemaal niet voor nodig hebt; aftreden vertraagt juist het aanpakken van de fouten, want een demissionair kabinet kan minder doen dan een normaal kabinet. Maar goed, je weet niet van tevoren wat het volk gaat kiezen, dus die stap van verkiezingen kan je niet overslaan. Als een totaal andere regering aan de macht komt, is het natuurlijk niet zo dat daarmee alles opeens beter zal gaan.

Dat is allemaal in het algemeen. In dit geval waren er sowieso al verkiezingen gepland, dus dan gaat dat effect een beetje verloren. Aftreden is dan slechts een soort van symboliek, een teken van verantwoordelijkheid nemen. De regering geeft een deel van haar macht op tot er een nieuwe regering is.

Je kan je wel afvragen wat er nu eigenlijk geleerd is. Dat de menselijke maat niet uit het oog verloren mag worden bij de uitvoering van beleid? Dat opent dan weer de deur naar vriendjespolitiek en ongelijke behandeling. Zodra dat dan een keer gebeurt, staat het land weer op zijn kop (Omtzigt voorop) omdat de regering dat toestond, moeten ze weer aftreden en komen er weer strakkere regels. Daarna komt weer een schandaal zoals we nu gehad hebben en moeten de regels weer soepeler. De echte les die we (m.i.) hieruit moeten trekken is een heel andere, namelijk dat we niet elke fout moeten opblazen, moeten inzien dat het onmogelijk is regels te bedenken die in alle gevallen goed uitpakken, en dat we moeten onthouden waarom we de regels hebben zoals we die hebben: alles helemaal anders gaan regelen is eigenlijk nooit een oplossing. Maar zo lang de pers, en het volk, bij alles wat fout gaat gelijk gaat koppen wil zien rollen (wat helemaal niets oplost), hebben we die les nog niet geleerd. En we lijken juist meer partijen te kiezen die alles anders willen doen, want die partijen 'doen tenminste wat'. Tja, als dat de maatstaf is? Hoe dan ook, hoe versplinterder de Tweede Kamer en hoe meer extreme partijen we kiezen, des te moeilijker het wordt om het land goed te besturen.
Pietzoveel
En daarna de befaamde coalitie weer maken..... weg alle standpunten uit de programma's.

I.i.g. de standpunten die jou ertoe verleid hebben om op een bepaalde partij te stemmen.
Zou niet weten op wie ik moet gaan stemmen. Persoonlijk vind ik dat Rutte een goede leider is maar VVD is ook wel de partij met de meeste integriteitsschandalen. Ik vind klimaat erg belangrijk en zou een grote ommezwaai willen zien maar op andere standpunten vind ik bv GL te zwak. Men roept altijd dat PVV flink zal gaan scoren maar die moeten lekker in de oppositie blijven roeptoeteren. Met echte oplossingen komt Wilders niet echt. Veel PVV stemmers denkt dat er dan veel (allochtonen)gespuis het uit land zal worden geflikkerd maar is staatsrechtelijk gewoon niet realistisch. Plus gros is hier geboren dus gewoon onmogelijk.
Ben ook wel benieuwd naar de campagnes, de gebruikelijke standpunten zijn wat minder van toepassing de laatste tijd, alleen maar op corona focussen gaat ook niet en de reden van aftreden ligt kort op de geplande verkiezingsdatum en is misschien dan nog niet helemaal vergeten. Het hoe nu verder leeft meer dan ooit maar wel in veel verschillende gebieden, benieuwd hoe daar op ingespeeld gaat worden. Een 'meer vrijheid' programma kan wel eens groot worden.
Zoals de krankzinnige boodschap van Baudet en Haga.
Als iemand een partij weet dat klimaat Ún immigratie belangrijk vind (heb op zich niet zoveel tegen allochtonen maar ik zie ook wel dat het niet altijd even lekker werkt maar voornaamste reden; ons land is gewoon te vol) dan hoor ik het graag smiling smiley
MCW
Men roept altijd dat PVV flink zal gaan scoren maar die moeten lekker in de oppositie blijven roeptoeteren. Met echte oplossingen komt Wilders niet echt. Veel PVV stemmers denkt dat er dan veel (allochtonen)gespuis het uit land zal worden geflikkerd maar is staatsrechtelijk gewoon niet realistisch. Plus gros is hier geboren dus gewoon onmogelijk.

Vooraf melden partijen (oa CDA, Wopke) dat ze sowieso niet gaan samenwerken met de PVV. Tja dan is de oppositie al snel je lot... Deel 2 van je zin is je onderbuik. Deel 3 klopt dan weer wel.
Vandaag op onder andere AD.nl:

Uit voorlopige resultaten van testen met het Janssen vaccin uit Leiden blijkt dat het middel 90 procent effectief is na 29 dagen, 100 procent na 57 dagen. De test bestond uit twee fases, afgelopen zomer gehouden onder 805 proefpersonen in BelgiŰ en de Verenigde Staten. Voor dit vaccin is slechts ÚÚn prik nodig en het is te bewaren bij een hogere temperatuur. Nederland verwacht acht miljoen doses van dit vaccin vanaf april.

februari gaat het vaccin voor goedkeuring.
thumbs up Bijwerkingen lijken ook mee te vallen, dan wel goed te behandelen (zoals bij zoveel vaccins, antibiotica e.d)
MCW
thumbs up Bijwerkingen lijken ook mee te vallen, dan wel goed te behandelen (zoals bij zoveel vaccins, antibiotica e.d)

Ja, ziet er allemaal zeer positief uit.
Eigenlijk beter dan de huidige vaccins maar ik ben bevooroordeeld...
louisz
speedtouch
MCW
Aftreden is gewoon de staatsrechtelijk correcte reactie op grove fouten. Normaliter zou je nu nieuwe verkiezingen krijgen en komt er een nieuwe Tweede Kamer en daarna een nieuwe regering, die alles beter gaan doen. Het nut van aftreden dat het volk dit alles in hun kiesgedrag kan laten meespelen, zodat je een andere regering kan krijgen. De oude regering was het vertrouwen kwijt; de nieuwe heeft het dan weer terug (immers een nieuw democratisch mandaat). Als de meerderheid van de bevolking dan dezelfde partijen kiest, dan kan er een in essentie identieke regering komen. Dat is dan wel een regering die hiervan geleerd heeft en die dan bijvoorbeeld fouten in het uitvoeringsapparaat (waar fouten zijn gemaakt) aanpakken. Het is duidelijk dat je daar aftreden juist helemaal niet voor nodig hebt; aftreden vertraagt juist het aanpakken van de fouten, want een demissionair kabinet kan minder doen dan een normaal kabinet. Maar goed, je weet niet van tevoren wat het volk gaat kiezen, dus die stap van verkiezingen kan je niet overslaan. Als een totaal andere regering aan de macht komt, is het natuurlijk niet zo dat daarmee alles opeens beter zal gaan.

Dat is allemaal in het algemeen. In dit geval waren er sowieso al verkiezingen gepland, dus dan gaat dat effect een beetje verloren. Aftreden is dan slechts een soort van symboliek, een teken van verantwoordelijkheid nemen. De regering geeft een deel van haar macht op tot er een nieuwe regering is.

Je kan je wel afvragen wat er nu eigenlijk geleerd is. Dat de menselijke maat niet uit het oog verloren mag worden bij de uitvoering van beleid? Dat opent dan weer de deur naar vriendjespolitiek en ongelijke behandeling. Zodra dat dan een keer gebeurt, staat het land weer op zijn kop (Omtzigt voorop) omdat de regering dat toestond, moeten ze weer aftreden en komen er weer strakkere regels. Daarna komt weer een schandaal zoals we nu gehad hebben en moeten de regels weer soepeler. De echte les die we (m.i.) hieruit moeten trekken is een heel andere, namelijk dat we niet elke fout moeten opblazen, moeten inzien dat het onmogelijk is regels te bedenken die in alle gevallen goed uitpakken, en dat we moeten onthouden waarom we de regels hebben zoals we die hebben: alles helemaal anders gaan regelen is eigenlijk nooit een oplossing. Maar zo lang de pers, en het volk, bij alles wat fout gaat gelijk gaat koppen wil zien rollen (wat helemaal niets oplost), hebben we die les nog niet geleerd. En we lijken juist meer partijen te kiezen die alles anders willen doen, want die partijen 'doen tenminste wat'. Tja, als dat de maatstaf is? Hoe dan ook, hoe versplinterder de Tweede Kamer en hoe meer extreme partijen we kiezen, des te moeilijker het wordt om het land goed te besturen.

Ik ben het hier zo ongelooflijk mee eens!
MCW
Als iemand een partij weet dat klimaat Ún immigratie belangrijk vind (heb op zich niet zoveel tegen allochtonen maar ik zie ook wel dat het niet altijd even lekker werkt maar voornaamste reden; ons land is gewoon te vol) dan hoor ik het graag smiling smiley

Dit is meer iets voor het politieke topic, maar ik zou zeggen GroenLinks.
Lees hun standpunt over migratie in elk geval maar, het is een stuk genuanceerder en beter gefundeerd dan je wellicht zou denken.
der Magistrat
MCW

Dit is meer iets voor het politieke topic, maar ik zou zeggen GroenLinks.
Lees hun standpunt over migratie in elk geval maar, het is een stuk genuanceerder en beter gefundeerd dan je wellicht zou denken.

Politici en doen wat je belooft hebben in mijn woordenboek geen enkele relatie. Ik denk dat je beter kan kijken waar de heren zich de afgelopen jaren mee bezig hebben gehouden. Men laat vooral in de periode direct na de verkiezingen het ware gezicht zijn.
MCW

Vooral de laatste zin, ô het land is te vol ô , is mijn inziens een PVV/Geert Wilders uitspraak.
Met beide wil ik niks te maken hebben
Joris 6091088
MCW
Men roept altijd dat PVV flink zal gaan scoren maar die moeten lekker in de oppositie blijven roeptoeteren. Met echte oplossingen komt Wilders niet echt. Veel PVV stemmers denkt dat er dan veel (allochtonen)gespuis het uit land zal worden geflikkerd maar is staatsrechtelijk gewoon niet realistisch. Plus gros is hier geboren dus gewoon onmogelijk.

Vooraf melden partijen (oa CDA, Wopke) dat ze sowieso niet gaan samenwerken met de PVV. Tja dan is de oppositie al snel je lot... Deel 2 van je zin is je onderbuik. Deel 3 klopt dan weer wel.

Wilders wil niet regeren, dat is niet zijn ambitie en al helemaal niet zijn belang. Dus schrijf je een verkiezingsprogramma dat uitsluit dat iemand (m.u.v. FVD) met je kan regeren.

Wilders wil in de kamer zijn pensioen halen. Niets meer, niets minder. En wat die onderbuik betreft, precies daar nestelt zich de PVV'er. De altijd ontevredenen.
MCW

Peroonlijk zou ik GroenLinks , vooral (Groen)links laten liggen, niet realistisch en Jesse Klavert. Als het persÚ linksom moet, dan PvdA.
Idefiqs

Als het persÚ linksom moet, dan PvdA

Met als lijsttrekker (ster) Lilian Ploumen.
Hansje58
MCW

Vooral de laatste zin, ô het land is te vol ô , is mijn inziens een PVV/Geert Wilders uitspraak.

Ik distantieer mij van PVV/Geert Wilders maar ben wel van mening dat het land te vol is. Sterker, ik vind dat de wereld overbevolkt is.
Maar goed dit topic gaat over corona, overbevolking is andere discussie.
Hansje58
MCW

Staat geheel los van wat ik evt van migranten of expats vind. Gewoon puur om het feit dat we een moeilijke huizenmarkt hebben en we veel inwoners hebben op een klein stukje land. Ik zou het verschrikkelijk vinden als er bepaalde natuurgebieden zouden verdwijnen omdat we huizen moeten bouwen. PVV heeft er een ndere gedachtegang bij dat zinnetje dan ik
Mensen mogen ook wel eens kappen met het produceren van kinderen eye rolling smiley
Skeep

Sterker, ik vind dat de wereld overbevolkt is.

Mee eens, en wel passend bij Corona. .......de Spaanse griep kostte ongeveer 100 miljoen doden......als (de nieuwe varianten) toeslaan, lost de overbevolking zichzelf op
Hansje58
Skeep

Mee eens, en wel passend bij Corona. .......de Spaanse griep kostte ongeveer 100 miljoen doden......als (de nieuwe varianten) toeslaan, lost de overbevolking zichzelf op

Alleen is Corona minder dodelijk.. en als het je eigen familie overkomt dan word je er ook niet blij van. Maar puur rationeel gezien zou het best eens 'goed' zijn. Wie weet muteert corona nog wat verder winking smiley
Corona is niet minder dodelijk dan de Spaanse griep, we weten alleen meer van virussen en wat er aan te doen , daarom minder slachtoffers
Hansje58
Skeep

Klinkt misschien hard maar thumbs up

--

MCW
Hansje58
Skeep

Alleen is Corona minder dodelijk.. en als het je eigen familie overkomt dan word je er ook niet blij van. Maar puur rationeel gezien zou het best eens 'goed' zijn. Wie weet muteert corona nog wat verder winking smiley

Ook deze thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-01-2021 17:54 door Skeep.
Hansje58
Corona is niet minder dodelijk dan de Spaanse griep, we weten alleen meer van virussen en wat er aan te doen , daarom minder slachtoffers

Precies.thumbs up
We hebben overal quota voor.... Misschien eens een max aantal inwoners per km2? Gemeten over het totale oppervlak van een land, heel Europa zelfde regeling. Waarom moeten we altijd "groeien"?
Idefiqs
Hansje58

Precies.thumbs up

Dat is waar inderdaad. Toen trof het overigens vooral jongvolwassenen. De 'Grote Reset' zou imo beter door Moeder Aarde kunnen komen. In de dierenwereld overleven ook de sterksten het. Zou globaal best goed zijn als alle zwakkeren, degene die obese zijn en ouderen grote kans hebben te overlijden. Of mensen met een laag IQ, nog beter winking smiley
Ik maak mij wel zorgen over de groeiende wereldbevolking ( en die allemaal te eten geven).
Maar dat ouderen en mensen met obese maar het slachtoffer moeten zijn lijkt mij niet juist. Want dan kan je de rokers, druggebruikers, alcohol drinkenden, te hoge cholesterol en zo nog tIg anderen ook wel toevoegen aan het lijstje.

Lijkt mij trouwens saai, allemaal van die gezonde zweefteven en zweefreuen die gezond eten en leven.
rke

Politici en doen wat je belooft hebben in mijn woordenboek geen enkele relatie. Ik denk dat je beter kan kijken waar de heren zich de afgelopen jaren mee bezig hebben gehouden. Men laat vooral in de periode direct na de verkiezingen het ware gezicht zijn.

Inderdaad, politici zijn wat dat betreft net duiven: voor de verkiezingen vreten ze uit je hand, en na de verkiezingen schijten ze je weer op de kop.

Maar goed, ik hoop dat er weer een sterk en daadkrachtig kabinet gaat komen, en ik hoop ook dat ze de clowns in dat circus wat minder aandacht gaan geven.... want al die tijd die de afgelopen jaren verknoeid is aan al dat gedram over plofkippen/zwarte pieten/islamschoppen had veel beter besteed kunnen worden, dan was die toeslagenaffaire misschien ook niet zo idioot uit de hand gelopen.
En op je 85e verplicht euthanasie? (mits je het haalt) Weet je zelf Ún de wereld waar ze aan toe zijn. Iedereen kan zijn levensplan daarop maken.
Pietzoveel

En op je 85e verplicht euthanasie

Dat is geen euthanasie, maar moord
Kijk maar eens naar de film 'Soylent Green', een toekomstverwachting.
Nou, een soort sociaal darwinisme is echt niet wenselijk, dat heeft in het verleden ook niet veel goeds gebracht. 'Zwakkeren', mensen met obesitas, ouderen en mensen met een laag IQ zijn net zo goed mensen en niet minderwaardig aan mensen met een gezond lijf, of mensen die een hoog IQ (denken te) hebben.

Bij overbevolking wordt gauw gewezen naar de explosieve bevolkingsgroei op het Afrikaanse continent en wellicht Zuid-AziŰ, maar de bevolking is daar veel jonger en daardoor weerbaarder tegen het coronavirus dan vergrijzende samenlevingen met meer welvaartsziekten zoals de onze.
Euthanasie = is een vrijwillige beŰindiging van je leven , bij ziekte / ondrsgelijk lijden.

Ik ken diverse mensen van 85 die nog volop aan het leven meedoen (mijn ex-schoonmoeder bijvooreeld, zij welsmiling bouncing smiley)
Om die nu allemaal maar om het leven te brengen. ( ik maak een uitzondering voor die heks)spinning smiley sticking its tongue out)
Wat een cynisme toch over politici. Alsof dat geen medemensen zijn.
Ik snap dat echt niet. Ik ken best wat politici en allen doen ze elke dag hun uiterste best wat meer van hun idealen te realiseren. Je kan het met de visie niet eens zijn, maar het is echt borrelpraat om te zeggen dat 'de politici' niet doen wat ze beloven.
Hansje58
Ik maak mij wel zorgen over de groeiende wereldbevolking ( en die allemaal te eten geven).
Maar dat ouderen en mensen met obese maar het slachtoffer moeten zijn lijkt mij niet juist. Want dan kan je de rokers, druggebruikers, alcohol drinkenden, te hoge cholesterol en zo nog tIg anderen ook wel toevoegen aan het lijstje.

Ja klopt, die horen er ook bij

Lijkt mij trouwens saai, allemaal van die gezonde zweefteven en zweefreuen die gezond eten en leven.

Want anders mis je de leuke gesprekken over dagelijks een zak chips opeten...? Je kan ook op een normale manier leven en gezond eten en bewegen hoor. Omdat iemand gezond leeft ben je niet gelijk een zweefteef.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-01-2021 18:36 door MCW.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.