Het coronavirus: hoe be´nvloedt het jouw dagelijks leven?

Gepost door SVF 
Op persoonlijke noot: de man van mijn moeder is in oktober overleden. Hij was 92 geworden maar alleen het laatste jaar was ie pas echt bejaard, daarvoor kwiek, sportief, helder en bij de tijd.. Overleefde zelfs een longontsteking als hoogbejaarde. Het idee dat we maar denken dat 80-jarigen afgeschreven zijn vind ik triest. Terwijl hij heeft bewezen dat je nog 10 jaar extra een heel fijn leven hebt kunnen hebben. Ik teken daar graag voor. Dus ik ben voor het beschermen van de kwestbare
MCW
Gewoon feiten verdraaien, dan lijkt je punt sterker drinking smiley Wat een figuur zeg
Voel je je nu wat beter, nu je wat steun krijgt van de groep. Succes met je doodsbedreigingen verder he. Iq loze.
grinning smiley Snap trouwens niet hoe je er bij komt dat wij bang zijn. Ik ben helemaal niet bang. Ik hou gewoon rekening met de maatregelen en leef gewoon mijn leven.
EV0 II
MCW
Gewoon feiten verdraaien, dan lijkt je punt sterker drinking smiley Wat een figuur zeg
Voel je je nu wat beter, nu je wat steun krijgt van de groep. Succes met je doodsbedreigingen verder he. Iq loze.

Zo'n opmerking zegt ook genoeg over jou.
Carfanatic
EV0 II
MCW

Precies. Overtuigd van het eigen gelijk. De wereld is gek, de wetenschappijke instituten snappen er niets van, maar hij heeft het dˇˇr.nut smiley

En dan over IQ beginnen.
Idefiqs
Carfanatic
EV0 II
MCW

Precies. Overtuigd van het eigen gelijk. De wereld is gek, de wetenschappijke instituten snappen er niets van, maar hij heeft het dˇˇr.nut smiley

En dan over IQ beginnen.

thumbs up winking smiley

Het lijkt erop dat EVO zijn (groot)ouders wel wil opofferen voor wat meer vrijheid, of omdat dat goed is voor de economie.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-01-2021 05:52 door haarr.
MCW
Op persoonlijke noot: de man van mijn moeder is in oktober overleden. Hij was 92 geworden maar alleen het laatste jaar was ie pas echt bejaard, daarvoor kwiek, sportief, helder en bij de tijd.. Overleefde zelfs een longontsteking als hoogbejaarde. Het idee dat we maar denken dat 80-jarigen afgeschreven zijn vind ik triest. Terwijl hij heeft bewezen dat je nog 10 jaar extra een heel fijn leven hebt kunnen hebben. Ik teken daar graag voor. Dus ik ben voor het beschermen van de kwestbare

Gecondoleerd.

De Volkskrant had op 31 december nog een aardig eerbetoon aan (onbekende) mensen die overleden aan het coronavirus. Dit vond ik wel een aardige quote uit de begeleidende tekst:

Aardig wat mensen die we nu kennen als Ĺkwetsbare ouderenĺ stonden in 2019 om deze tijd op de skiĺs. ĹLeden van risicogroepenĺ gaven nog ongegeneerd acte de prÚsence bij de tegenwoordig als o zo link bekend staande aprŔs-ski.

Misschien worden deze groepen door sommigen dor hout genoemd, maar dat wil niet zeggen dat ouderen of 'leden van risicogroepen' afgeschreven zijn of hun levens minder de moeite waard zijn.
EV0 II
MCW
EV0 II
Carfanatic

Feiten zijn dat het voor 90% 80 plussers zijn die overlijden aan de gevolgen van corona,

Hou nou eens op met roeptoeteren en kom eens met een bron.

Moeilijk he, zelf zoeken? [opendata.cbs.nl] Moet ik nog uit komen leggen hoe statistieken werken ook soms?

Zoveelste bewijs dat je feiten ombuigt naar hoe jij het wilt ziet. Misschien moet je je rekenmachine er nog eens bijpakken want de 90% wordt niet gehaald. Week 43 bv 67% en week 51 is 87%. Dus uh... hou je gewoon aan de feiten

Ja ik zat er 3% naast. Verschrikkelijk he?! Feit blijft dat de aller-allergrootste risicogroep 80 plussers zijn. Tot de 65 is het risico op overlijden aan corona vrijwel nihil. Zal nog een linkje geven met een plaatje. Misschien dat het dan een beetje duidelijker wordt voor je.

Bron:
[www.rivm.nl]

Plaatje om het makkelijk te maken:

Welke feiten boog ik nu precies om?

Precies, en die mensen waren toch al dood aan het gaan. Kan jou het rotten. En dat Londen verhaal dat de ziekenhuizen overstromen? Idefiqs verwoordt het paalstrak en jij reageert erop als door een wesp gestoken. Wanneer was trouwens de laatste lockdown?
MCW

Precies. Ik heb hetzelfde gehad met een oom van mijn vader. Tot z'n 95e hebben we heel veel leuke dingen gedaan. Die man was actiever dan veel jongere mensen en ook ontzettend bij de tijd (zo luiterde hij naar Billie Eilish in de maanden voor zijn overlijden). Stel je voor dat je zulke mensen op hun 80e afschrijft.
Rutger DC
MCW

Gecondoleerd.

De Volkskrant had op 31 december nog een aardig eerbetoon aan (onbekende) mensen die overleden aan het coronavirus. Dit vond ik wel een aardige quote uit de begeleidende tekst:

Aardig wat mensen die we nu kennen als Ĺkwetsbare ouderenĺ stonden in 2019 om deze tijd op de skiĺs. ĹLeden van risicogroepenĺ gaven nog ongegeneerd acte de prÚsence bij de tegenwoordig als o zo link bekend staande aprŔs-ski.

Misschien worden deze groepen door sommigen dor hout genoemd, maar dat wil niet zeggen dat ouderen of 'leden van risicogroepen' afgeschreven zijn of hun levens minder de moeite waard zijn.

Mede daarom is het niet (m)wenselijk gezonde mensen als eerste in te enten. Een uitzondering vind ik de zorgverleners die dagelijks virussen moeten inademen omdat de coronapatienten in ziekenhuizen ook recht op verpleging hebben.
Een andere factor is het nog niet volledig uitgeteste langetermijn effect van het vaccin. Voor de groep zeer kwetsbare mensen is het kiezen tussen twee kwaden maar voor gezonde jonge mensen is het risico van een van die kwaden (het coronavirus) minder groot.

Overigens hoor ik net op het nieuws dat de Britse mutatie nog besmettelijker is. Tel daarbij op dat de Britten al langer vaccineren dan wij, dan twijfel ik of de bescherming tegen de nieuwe mutatie wel zo goed is.
Maar de remedie is de lockdown nog heftiger maken en dan is het maar de vraag hoelang het duurt voordat de wappies de macht overnemen.
rke

Maar de remedie is de lockdown nog heftiger maken en dan is het maar de vraag hoelang het duurt voordat de wappies de macht overnemen.

Helpt een strenge lockdown? En wat zijn de nadelen? De economische schade is enorm. En die mensen die roepen op een strenge lockdown zijn volgens mij daar niet inkomens-afhankelijk van. Heb althans nog geen zelfstandig ondernemer (buiten het virologen/pharma wereldje om) gehoord die vraagt om een lange en strenge lockdown.

En oveleden met corona of aan corona? Dat wordt ook gewoon opgeteld. Ik kan online er geen verdeling in vinden...
Joris 6091088
rke

Helpt een strenge lockdown? En wat zijn de nadelen? De economische schade is enorm. En die mensen die roepen op een strenge lockdown zijn volgens mij daar niet inkomens-afhankelijk van. Heb althans nog geen zelfstandig ondernemer (buiten het virologen/pharma wereldje om) gehoord die vraagt om een lange en strenge lockdown.

En oveleden met corona of aan corona? Dat wordt ook gewoon opgeteld. Ik kan online er geen verdeling in vinden...
Helpt een strenge lockdown? Helpt een nog strengere lockdown? Hoe hoog is de sterfte als we morgen stoppen met lockdown?
Vragen waarvan alleen feestboek beweert het antwoord te weten.

De economie (en meer dan dat) wordt compleet ondersteboven gerold omdat het RIVM vindt (en misschien ook op de juiste manier gemeten heeft) dat geen sociale contacten het virus tegen kan gaan.

Maar: hoe ziek worden mensen van het virus?
Welke onderliggende kwalen hadden de slachtoffers?
Hoe betrouwbaar zijn meetresultaten als je niet iedereen meeneemt in de meting (in het begin werden maar weinig mensen (en op de verkeerde manier) getest op het virus.

Nu wordt een grote groep mensen gedupeerd met eenzame opsluiting. Gedupeerd door het gemis aan sociale contacten, gemis aan sport en dreigend (of meer dan dat) faillissement. Terwijl er een groep patienten is die met relatief milde symptomen Corona overleeft.

Toch is het extreem zuur als Opa ineens er tussenuit knijpt. Oudere mensen hebben meestal een slecht functionerend afweersysteem en daardoor zijn ze relatief vaak slachtoffer. Dat is een groot sociaal dilemma wat nu opgelost gaat worden met een ikke-eerst mentaliteit. Ikke-eerst een prikje, daarna mag je de rest van de wereld inenten.

Het zou een rotstreek van Karma zijn als mensen met een goed afweersyteem lange termijneffecten van dit vaccin gaan ervaren.
Wat je schrijft rke, er zijn zoveel variabelen, dat er weinig zinnigs over te zeggen is. Muterend virus, dus vaccin wel geschikt? Welk vaccin is beter? Moderna, AstraZeneca, Pfizer? Moderna is nog niet goedgekeurd. Zijn de massatests wel betrouwbaar? etc
Joris 6091088
Zijn daar bij andere aandoeningen wel verdelingen in de cijfers aangebracht dan? Overleden aan Aids of met Aids? Overleden aan kanker of met kanker? Meestal is de directe doodsoorzaak toch sowieso enkel een gevolg van de aandoening? Mijn oom overleed aan een longontsteking, maar had Parkinson, waardoor hij zijn longen niet meer goed kon schoon hoesten, en waardoor die longontsteking niet genas. Je mag er gerust van uitgaan (ja, doe jij niet, maar mßg wel) dat bij de getelde overledenen het overlijden zonder die Corona (nog) niet was gebeurd.
DeeTwee
Joris 6091088
Zijn daar bij andere aandoeningen wel verdelingen in de cijfers aangebracht dan? Overleden aan Aids of met Aids? Overleden aan kanker of met kanker? Meestal is de directe doodsoorzaak toch sowieso enkel een gevolg van de aandoening? Mijn oom overleed aan een longontsteking, maar had Parkinson, waardoor hij zijn longen niet meer goed kon schoon hoesten, en waardoor die longontsteking niet genas. Je mag er gerust van uitgaan (ja, doe jij niet, maar mßg wel) dat bij de getelde overledenen het overlijden zonder die Corona (nog) niet was gebeurd.

Dat zijn wappieargumenten om de ernst van covid-19 te downplayen, voor 99,9% uit egocentrische motieven. Een kankerpatient sterft veelal niet door kanker, maar door een longontsteking o.i.d. En wappies schermen met; "Het zijn de tachtigplussers". Maar die sterven wel door het verstikken in hun eigen longpus, je hoeft geen arts te zijn om je een voorstelling te kunnen maken hoe het is om zo aan je einde te moeten komen. Zonder je geliefden nabij.

En dat andere lichtpunt met zijn cijfertjes van het CBS kan heus via google getalletjes vinden, maar interpreteren en oorzaak/gevolg beoordelen zijn way beyond his possibilities.nut smiley

Ik helemaal klaar met dat gajes.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-01-2021 13:39 door Idefiqs.
Idefiqs
Dat zijn wappieargumenten om de ernst van covid-19 te downplayen, voor 99,9% uit egocentrische motieven. Een kankerpatient sterft veelal niet door kanker, maar door een longontsteking o.i.d. En wappies schermen met; "Het zijn de tachtigplussers". Maar die sterven wel door het verstikken in hun eigen longpus, je hoeft geen arts te zijn om je een voorstelling te kunnen maken hoe het is om zo aan je einde te moeten komen. Zonder je geliefden nabij.
Als je verder inzoomt op het overlijden zul je waarschijnlijk zien dat dikwijls een (wellicht net iets te ruime) dosis morfine het laatste zetje gaf. Zullen we dat dan maar als doodsoorzaak in de statistieken zetten? nut smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-01-2021 13:42 door DeeTwee.
DeeTwee
Idefiqs
Als je verder inzoomt op het overlijden zul je waarschijnlijk zien dat dikwijls een (wellicht net iets te ruime) dosis morfine het laatste zetje gaf. Zullen we dat dan maar als doodsoorzaak in de statistieken zetten? nut smiley

spinning smiley sticking its tongue out
Idefiqs

En dat andere lichtpunt met zijn cijfertjes van het CBS kan heus via google getalletjes vinden, maar interpreteren en oorzaak/gevolg beoordelen zijn way beyond his possibilities.nut smiley

Vol met haat.....Wel voorspelbaar....
Joris 6091088
Idefiqs

Nee hoor gekunsteld slachtoffertje spelen. Dat is pas voorspelbaar.
michel1975

Dit noem ik geen haat, meer pseudo agressief reageren... Gewoon doen, maakt mij niet uit.
Idefiqs
DeeTwee
Joris 6091088

Je draagt hier het argument aan dat 80-plussers met de longen vol pus overlijden.

In mijn beperkte optiek is dat juist de reden de 80-lussers als allereerste te vaccineren, vooral omdat vacineren alleen dan zin heeft als je de ziekte nog niet hebt (gehad). Dat de lockdown zo kort mogelijk gehouden moet worden, is een economisch argument waaraan voldaan kan worden zodra het virus ook voor het extreem kwetsbare deel van de samenleving niet meer direct een doodvonnis is.

De cijfers zijn imho niet correct omdat er in het verleden (februari, maart) nauwelijks getest werd en nu wordt er juist heel veel getest. Mijn cadeau-zoon en vrouw hebben ook Corona gehad maar hij had er nauwelijks meer last van dan een zwak gevoel - zijn vrouw is oncologieverpleegkundige en moet zich regelmatig laten testen. Zij bleek op een gegeven moment positief (en dus manlief ook) en moest daarom een paar weken verplicht thuis zitten.
Terwijl in maart nog alleen de patienten die met klachten in het ziekenhuis terechtkwamen geteld werden.

En ja, een aantal kankerpatienten overlijden aan een overdosis morfine. Er zijn chemo's die je je ergste vijand nog niet toe wil wensen en het is goed dat de patient op dat extreem vervelende moment een keuze heeft.
Ik hoop dat ik op dat moment ook de kracht en de mogelijkheid heb om "nee" te zeggen.
Joris 6091088

Joris, je verwart haat met afkeer. Weerzin zelfs

Dat is wat ik voel voor wappies die niets anders kunnen dan doelredeneren voor hun eigen egocentrische belangetjes. Die alleen de hen welgevallige pseudo argumenten misbruiken om op passief agressieve(!) wijze zich te onttrekken aan het collectief. Ofwel het maatschappelijk engegement om deze crisis samen(!) het hoofd te bieden.

Ondermijnen van de maatregelen, excuses zoeken om niet mee te hoeven doen. Drogredenen verzinnen om hun eigen misdragingen te rechtvaardigen.

Ik haat ze niet, die wappies. Weerzin voel ik wel.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-01-2021 14:45 door Idefiqs.
Pff Joris, hoe vaak heb je nou al niet huilie huilie gedaan met je zielige slachtofferrol..? Is ook wel makkelijk om daarmee aan te komen ipv ergens op in te gaan. Zeker als men fatsoenlijke argumenten gebruiken
MCW
Pff Joris, hoe vaak heb je nou al niet huilie huilie gedaan met je zielige slachtofferrol..? Is ook wel makkelijk om daarmee aan te komen ipv ergens op in te gaan. Zeker als men fatsoenlijke argumenten gebruiken

Hahaha, in 2 zinnen, het kan verkeren..
Joris 6091088
MCW

Je kunt wel schaapachtig meesmuilen om het taalgebruik van een ander, maar ik heb jou nog niet kunnen betrappen op enig consistent betoog.

Een toontje lager zingen zou minder nadruk leggen op je oneindige domheid.
Overigens zou ik de moderators in overweging willen geven dit topic te sluiten. Alles is wel gezegd imo.
idefiqs

Je kunt wel schaapachtig meesmuilen om het taalgebruik van een ander, maar ik heb jou nog niet kunnen betrappen op enig consistent betoog.

Een toontje lager zingen zou minder nadruk leggen op je oneindige domheid.
Idefiqs

Overigens zou ik de moderators in overweging willen geven dit topic te sluiten. Alles is wel gezegd imo.

En anders wel vanwege je onaardige taalgebruik.
Idefiqs

Er wordt nog steeds gereageerd, dus blijkbaar valt dat wel mee. Waarom dan maar stoppen?
Joris 6091088
MCW

hahhahah ik heb daarnaast tig andere goede argumenten of weerleggingen gedaan. Dus zoek lekker uit
Joop 5528328
Idefiqs

Er wordt nog steeds gereageerd, dus blijkbaar valt dat wel mee. Waarom dan maar stoppen?

Van mij hoeft het niet. Het taalgebruik is wat aan de agressieve kant maar daar stoor ik mij niet aan.
Joris 6091088
Joop 5528328
Idefiqs

Van mij hoeft het niet. Het taalgebruik is wat aan de agressieve kant maar daar stoor ik mij niet aan.

Ah vandaar dat je dat meerdere malen benoemd
Deetwee

Als je verder inzoomt op het overlijden zul je waarschijnlijk zien dat dikwijls een (wellicht net iets te ruime) dosis morfine het laatste zetje gaf. Zullen we dat dan maar als doodsoorzaak in de statistieken zetten?

Ik weet niet hoe je aan dat idee komt ( al denken veel mensen dat), maar niemand krijgt een laatste zetje door een kleine overdosis morfine.
MCW

Ah vandaar dat je dat meerdere malen benoemd[/quote]

Ja omdat het zo opvalt. Ik reageer redelijk netjes terug. Als het me zou storen, zou ik me laten meeslepen... Lijkt me niet goed.
Hansje58
Deetwee

Als je verder inzoomt op het overlijden zul je waarschijnlijk zien dat dikwijls een (wellicht net iets te ruime) dosis morfine het laatste zetje gaf. Zullen we dat dan maar als doodsoorzaak in de statistieken zetten?

Ik weet niet hoe je aan dat idee komt ( al denken veel mensen dat), maar niemand krijgt een laatste zetje door een kleine overdosis morfine.
Ok, misschien dat het zo lijkt omdat mensen in die laatste fase vaak al heel ver weg zijn (ook door slaapmiddeltjes), ze lijken rustig weg te 'glijden' als het ware. Ik wilde niet suggereren dat er verkapte euthanasie gepleegd wordt of iets dergelijks, hoor.
Hebben mensen hier trouwens gevolgen gemerkt mbt hun leaseauto? Kan me voorstellen dat veel mensen de auto veel minder nodig hebben.
MCW
Hebben mensen hier trouwens gevolgen gemerkt mbt hun leaseauto? Kan me voorstellen dat veel mensen de auto veel minder nodig hebben.
Nou en of. Normaliter had ik volgend jaar een nieuwe mogen uitzoeken omdat ie dan al aan z'n kilometers had gezeten, nu vrees ik dat ik de looptijd wel vol zal moeten maken. Zeer ernstig grinning smiley
DeeTwee
MCW
Nou en of. Normaliter had ik volgend jaar een nieuwe mogen uitzoeken omdat ie dan al aan z'n kilometers had gezeten, nu vrees ik dat ik de looptijd wel vol zal moeten maken. Zeer ernstig grinning smiley

Dit zijn nou de Úchte slachtoffers van de crisis, en dßßr hoor je de MSM niet over!grinning smiley
MCW
Joris 6091088
Joop 5528328
Idefiqs

Ah vandaar dat je dat meerdere malen benoemd
Tot in den treure.

Joris 6091088
michel1975

Dit noem ik geen haat, meer pseudo agressief reageren... Gewoon doen, maakt mij niet uit.
Heb je wel eens geturfd hoe vaak je het woord agressie hebt gebruikt? Als dit onder agressie valt ben je echt wappie. Oeps heb ik je toch in de hoek van de wappies gedrukt.

Idefiqs
DeeTwee
MCW

Dit zijn nou de Úchte slachtoffers van de crisis, en dßßr hoor je de MSM niet over!grinning smiley
Ik. Ik ben van 20.000 km naar ruim 43.000 km per jaar gegaan. Dit omdat mijn partner die in hetzelfde huis woonde besloot dat het gras elders groener was net voor Corona. Tijdens Corona mijn nieuwe partner tegen gekomen die in Amersfoort woont. Woon -werk verkeer is wat langer geworden. En inderdaad mijn ex had gelijk. Het gras was elders groenergrinning smiley

Dus slachtoffer wil ik me niet noemen
Altijd goed om te horen dat alles op z'n pootjes terecht is gekomen.thumbs up

Maar wie heeft de hond gehouden?
rke
Joris 6091088

Helpt een strenge lockdown? Helpt een nog strengere lockdown? Hoe hoog is de sterfte als we morgen stoppen met lockdown?
Vragen waarvan alleen feestboek beweert het antwoord te weten.

De economie (en meer dan dat) wordt compleet ondersteboven gerold omdat het RIVM vindt (en misschien ook op de juiste manier gemeten heeft) dat geen sociale contacten het virus tegen kan gaan.

Je hebt oorzaak, gevolg en probleem.... corona is de oorzaak, het gevolg is maatregelen treffen om corona de kop in te drukken, en het probleem is een categorie bevolking die (on)bewust niet meewerkt aan de gestelde maatregelen.

Op zich zou een lockdown als corona-maatregel ook helemaal niet nodig zijn geweest.
Dat we er alsnog mee opgezadeld zitten is puur het gevolg van het niet kunnen/willen naleven van eerder gestelde maatregelen, en vanuit de praktijk van afgelopen maanden blijkt het ook wel dat de factor ongehoorzaamheid/onkunde van een deel van de bevolking ook de grootste oorzaak is van de noodzaak om steeds hardere maatregelen zoals een lockdown te moeten treffen.
Het is en blijft een samenspel waarbij het uiteindelijk de bevolking zelf is die bepaalt in hoeverre de maatregelen getroffen moeten gaan worden.... het staat in ieder geval vast dat we met elkaar corona de kop in moeten drukken, het gedrag bepaalt welke maatregelen er noodzakelijk zijn om corona uiteindelijk de kop in kunnen drukken.

Wat de economische schade betreft is het idem, dankzij de onkunde/ongehoorzaamheid van de bevolking loopt die schade inmiddels ook al veel hoger op als wat strikt noodzakelijk is.
MCW

Ik heb geen lease auto, maar prive. Ik rij gewoon iedere dag woon-werkverkeer. Maar doordat er geen vakanties zijn, of uitjes naar een museum of bezoek aan familie (die wonen een dikke 100 km hiervandaan) , maak ik al met al wel minder kilometers. Normaal gemiddeld 25.000 per jaar. Ik zit nu na 17 maanden net op 25.000 km.
Ook mijn echtgenoot rijd beduidend minder, door het thuisonderwijs.

Ik weet niet hoe he met jullie zit, maar nu de winkels deels of geheel dicht zijn consumeer ik minder en verbruiken we samen veel minder brandstof.
Inclusief weekendjes weg die niet doorgaan , vakanties, etc. De spaarrekening heeft er baat bij
Ik heb de T8 nu bijna een jaar, en 11000 km verder.
Muddy Bandit

Op zich zou een lockdown als corona-maatregel ook helemaal niet nodig zijn geweest.
Dat we er alsnog mee opgezadeld zitten is puur het gevolg van het niet kunnen/willen naleven van eerder gestelde maatregelen, en vanuit de praktijk van afgelopen maanden blijkt het ook wel dat de factor ongehoorzaamheid/onkunde van een deel van de bevolking ook de grootste oorzaak is van de noodzaak om steeds hardere maatregelen zoals een lockdown te moeten treffen.
Het is en blijft een samenspel waarbij het uiteindelijk de bevolking zelf is die bepaalt in hoeverre de maatregelen getroffen moeten gaan worden.... het staat in ieder geval vast dat we met elkaar corona de kop in moeten drukken, het gedrag bepaalt welke maatregelen er noodzakelijk zijn om corona uiteindelijk de kop in kunnen drukken.

Dit. thumbs up

Corona eronder krijgen is een teamdingetje, maar maak dat de asocialen maar eens wijs.
Idefiqs

In maart komt de nieuwe C-klasse. Ik overweeg om van de zomer (augustus, dan word de huidige 2 jaar) hem in te ruilen .alleen de penningmeester nog overtuigen. smiling bouncing smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-01-2021 17:57 door Hansje58.
Idefiqs
Muddy Bandit

Dit. thumbs up

Corona eronder krijgen is een teamdingetje, maar maak dat de asocialen maar eens wijs.

Zolang ze komen met "heb je bewijs dat de lockdown werkt?" en aluhoedjes op blijven houden en denken dat de regering tegen ons zijn dan gaat het helaas niet lukken. Vrijwel iedereen in mijn directe omgeving doet extra voorzichtig en ziet bewust zeer weinig mensen. Maar als ik bij bekenden op IG kijk dan spreken ze om de haverklap met (steeds verschillende) mensen af. Schiet dan niet echt op zo.
Nope, dat is dus het probleem. En daarom zitten wij in lockdown, met hun: "bewijs dan jonguh".
Hansje58
Idefiqs

In maart komt de nieuwe C-klasse. Ik overweeg om van de zomer (augustus, dan word de huidige 2 jaar) hem in te ruilen .alleen de penningmeester nog overtuigen. smiling bouncing smiley

Gaat jou lukken Hans!smileys with beer
Als je denkt dat het niet idioter kan, gelukkig is daar dan viruswaarheid nog nut smiley eye popping smiley

Artsenbrief aangaande vaccinatie
Aan: De weledelgeleerde heer / vrouweArtsenbrief aangaande vaccinatie

Van: bezorgde huisartsen, artsen en medisch specialisten

d.d. 5/1/2021

Betreft: Pfizer-BioNTech COVID-19-vaccin en Moderna mRNA-1273 vaccin

Beste collega (huis) arts,

Wij zijn van de stichting Viruswaarheid. Deze stichting bestaat uit een groep bezorgde (huis) artsen, micro / moleculair biologen en juristen, die de belangen van de burgers voorop stellen.

Op dit moment zijn wij in een fase gekomen dat het vaccineren tegen Covid-19 in Nederland wordt uitgerold en u zult de komende tijd dan ook starten met vaccineren. Onze mening is dat er onvoldoende rekening gehouden wordt met de mogelijke gevolgen. En wij willen u erop wijzen dat u ten alle tijde aansprakelijk gesteld kan worden indien zou blijken dat u onvolledige informatie heeft verschaft aan uw patiŰnten/ingeschrevenen voorafgaande aan de injectie. Deze vaccins maken gebruik van gentechnologie en vallen daarmee onder gentherapie strikt gesproken. De tijdelijke toekenning van een handelsvergunning onder voorwaarde is geen volledige goedkeuring of toegang tot de Nederlandse markt, maar is aan strikte voorwaarden gebonden.

Uiteraard bent u op de hoogte van de volgende artikelen uit de geneesmiddelenwet en overige informatie.

Maar omdat wij onze (acute) zorgen kenbaar willen maken aan u hebben wij deze hieronder voor u uitgelicht:

Geneesmiddelenwet artikel 84
Reclame die het rationele gebruik van een geneesmiddel niet bevordert wegens het ontbreken van een objectieve voorstelling van zaken, is verboden.
Misleidende reclame is verboden.
Geneesmiddelenwet artikel 40
Het is verboden een geneesmiddel in het handelsverkeer te brengen zonder handelsvergunning van de Europese Gemeenschap, verleend krachtens verordening 726/2004 dan wel krachtens die verordening juncto verordening 1394/2007, of van het College, verleend krachtens dit hoofdstuk.
Het is verboden een geneesmiddel waarvoor geen handelsvergunning geldt, in voorraad te hebben, te verkopen, af te leveren, ter hand te stellen of in te voeren.
Een verbod als bedoeld in het tweede lid is niet van toepassing:
b. op geneesmiddelen voor onderzoek;
d. op geneesmiddelen voor geavanceerde therapie die met toestemming van het Staatstoezicht op de volksgezondheid worden bereid door een fabrikant volgens een recept voor een op bestelling gemaakt geneesmiddel dat voor een bepaalde patiŰnt op niet routinematige basis volgens specifieke kwaliteitsnormen en binnen dezelfde lidstaat in een ziekenhuis wordt gebruikt onder de exclusieve professionele verantwoordelijkheid van een arts;
Het Staatstoezicht ziet erop toe dat bij de bereiding van een geneesmiddel voor geavanceerde therapie als bedoeld in het derde lid, onder d, de eisen ter zake van de traceerbaarheid, de geneesmiddelenbewaking en de kwaliteit van het middel gelijkwaardig zijn aan die welke gelden voor de bereiding van geneesmiddelen voor geavanceerde therapieŰn waarvoor een vergunning voor het in de handel brengen is vereist op grond van verordening 726/2004.
Geneesmiddelenwet 1.xx
Elke vorm van be´nvloeding met het kennelijke doel het voorschrijven, ter hand stellen of gebruiken van een geneesmiddel te bevorderen, dan wel het geven van de opdracht daartoe.

Geneesmiddelenwet 1.ijij
Publieksreclame: reclame voor een geneesmiddel die, gezien haar inhoud en de wijze waarop zij wordt geuit, kennelijk ook voor anderen dan beroepsbeoefenaren als bedoeld in artikel 82, onder a, is bestemd.

Wet medisch-wetenschappelijk onderzoek met mensen artikel 13c.
Het is verboden in het kader van gentherapie wetenschappelijk onderzoek met geneesmiddelen te verrichten dat gericht is op modificatie van de kiembaan en de daarin vastgelegde genetische identiteit van de proefpersoon.

Informed Consent
Het naleven door artsen van het beginsel van Ĺinformed consentĺ is volgens de KNMG niet alleen in juridisch opzicht van belang. Goede communicatie met de patiŰnt is goed voor het wederzijds vertrouwen en bevordert de therapietrouw. Het recht op informatie en het toestemmingsvereiste (tezamen informed consent) vormen de spil van de patiëntenrechten. Deze beide rechten zijn in de arts-patiëntrelatie van cruciaal belang, en dat niet alleen om juridische redenen. Informed consent kan evenzeer een hulpmiddel zijn om, door communicatie en interactie, het bereiken van therapeutische doeleinden te bereiken.

De Wet Geneeskundige Behandelingsovereenkomst (WGBO) geeft een wettelijke basis aan het informed consent. De wetgever had daarbij het oog op het vastleggen van reeds lang bestaande en erkende juridische en medisch-ethische plichten van de arts, en niet op het introduceren van nieuwe normen. Wel is het zo dat de inwerkingtreding van de WGBO de aandacht voor informed consent, en vooral voor de implementatie van het recht op informatie, heeft verhevigd.

De risicoĺs die niet zijn onderzocht
Immuungecompromitteerde personen De werkzaamheid, veiligheid en immunogeniciteit van het vaccin zijn niet beoordeeld bij immuungecompromitteerde personen, waaronder personen die met immunosuppressiva worden behandeld. De werkzaamheid van Comirnaty kan minder zijn bij immuungecompromitteerde personen.

Duur van de bescherming De duur van de bescherming die het vaccin biedt is niet bekend, omdat dit met lopende klinische onderzoeken nog wordt bepaald.

Interacties met andere geneesmiddelen en andere vormen van interactie Er is geen onderzoek naar interacties uitgevoerd.

Er is geen onderzoek naar gelijktijdige toediening van Comirnaty met andere vaccins uitgevoerd.

Borstvoeding Het is niet bekend of Comirnaty in de moedermelk wordt uitgescheiden

ernstige allergische reactie, Niet bekend (kan met de beschikbare gegevens niet worden bepaald)

Goedkeuring
Het Europees Geneesmiddelenbureau heeft besloten tot uitstel van de verplichting voor de fabrikant om de resultaten in te dienen van onderzoek met Comirnaty bij pediatrische patiŰnten ter preventie van COVID-19 Dit geneesmiddel is geregistreerd in het kader van een zogeheten Ĺvoorwaardelijke toelatingĺ. Dit betekent dat aanvullend bewijs over de baten van dit geneesmiddel wordt afgewacht. Het Europees Geneesmiddelenbureau zal nieuwe informatie over dit geneesmiddel op zijn minst eenmaal per jaar beoordelen en zo nodig deze SPC aanpassen.

Onderzoeksfase
In het onderzoeksrapport staat:

Een fase 1/2/3, placebo-gecontroleerde, dubbelblind, studie om de effectiviteit, veiligheid, tolerabiliteit, immunogeniciteit en efficiŰntie van het Sars-Cov-2 RNA-Vaccin-Kandidaten voor gezonde individuen, zou duren tot 27 januari 2023.

Dit betekent dat ieder individu die het vaccin toegediend zal krijgen, onderdeel uitmaakt van de studie. Stel uw patiŰnt / cliŰnt hiervan op de hoogte.

Alternatief voor vaccines die reeds peer reviewed zijn
Ivermectine, sinds Juni 2020
HydroxyChloroquine, sinds Oktober 2020
Budesonide, sinds Oktober 2020
Vitamine D, sinds juli 2020
Van welke groepen zijn werking en bijwerkingen van de vaccins onbekend of weinig bekend?
Dat zijn de groepen die uitgesloten zijn van deelname aan de onderzoeken of die weinig vertegenwoordigd zijn.

De producenten van het betreffende Pfizer vaccin hebben o.a. de volgende groepen uitgesloten:

kinderen tot 16 jaar
mensen met een immuungecompromitteerde aandoening of het gebruik van immuunsuppressiva
mensen die sars-cov-2 al gehad hebben
Groepen die aan het Pfizer onderzoek hebben deelgenomen, maar weinig voorkwamen:
mediane leeftijd was 52 jaar (16 ľ 91 jaar); ouderen zoals 75+ kwamen weinig voor
Diabetes mellitus
COPD
De producenten van het Moderna vaccin hebben o.a. de volgende groepen uitgesloten:
Zwangeren en zwangerschapswens binnen 3 maanden
Borstvoeding
Sperma donoren
Sars-cov-2, mers, sars in de voorgeschiedenis
Anafylaxie
Bloedstollingsstoornissen
Bloed donoren
Urticaria
Mensen met een immuungecompromitteerde aandoening of het gebruik van immuunsuppressiva
Gelet op de volgende bijwerkingen die wij voor u hebben uitgelicht, benadrukken wij het belang van deze brief:
Anafylactische shock
Verlamming
Overlijden
Allergie
Een auto-immuun ziekte
Allergie voor PolyEthylene Glycol (PEG). Dit is een bestanddeel van de vaccins maar zit ook in tandpasta, cosmetica zoals gezichtscreme, verdikkingsmiddelen. Op basis van petroleum.
Wanneer u bovenstaande informatie negeert en de ontvangers van het vaccin niet deugdelijk op de mogelijke bijwerkingen attendeert, loopt u het risico om naderhand door de rechter aansprakelijk te worden bevonden voor vaccin-schade.

Alleen wanneer u deugdelijk informeert, kan er sprake zijn van een informed consent. Een patiŰnt mag na instructie alsnog de behandeling weigeren.

Bedenk daarbij dat bij u de bewijslast ligt. U zult desgewenst moeten kunnen aantonen dat u aan uw verplichting dienaangaande heeft voldaan.

Met vriendelijke groet en de meeste hoogachting,

Artsen Team Viruswaarheid
Ik kan ook zeggen dat ik arts ben. Daarmee is het niet gelijk waar drinking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.