Het coronavirus: hoe be´nvloedt het jouw dagelijks leven?

Gepost door SVF 
EV0 II
haarr
EV0 II
haarr
EV0 II
Hansje58
Blijkbaar heeft iedereen vrij, gezien alle berichten vandaag.

Ik aan het werk op een Cohort afdeling. De echte praktijk...geen geneuzel van wappies of anders denkenden. Nee, de keiharde praktijk
Gelukkig worden wij straks als eerste geprikt. .

Fijne dagen , ik morgen 0700 uur weer paraat

Hansje58
Ik werk in de zorg, wij zijn het eerst aan de beurt. Ik ga 15 januari voor de eerste injectie en drie weken later voor de tweede.
Tja bijwerkingen.....doodgaan aan Corona is erger.
Wij zijn jullie proefkonijnen, zoals we al 40 jaar de klos zijn.

Hansje58
Een neef van mij neemt geen vaccin, wantö je weet niet wat er in zitö. Zal best, je weet inderdaad ook niet wat er in een frikandel zit.
Hij gebruikt wel drugs.....weet hij ook niet wat er in zit, maar dat is volgens hem anders

Hansje58
Ik heb het prachtigste vak ter wereld. En met de klos heb ik het over salaris en andere arbeidvoorwaarden

Hansje58
En dat pistool tegen je slaap ? Neem je dat risico ook ?

Hansje58
Tja het enige wat onder andere Evo11 wil , is hier lekker de boel opstoken en als het te heet onder de voeten word, zeggen dat ze niet meer reageren.
Maar wel meelezen, want daar worden ze blijkbaar opgewonden van.......

Paar quotes van Hansje58, die werkt in de zorg, vind zijn werk mooi, maar vind dat ie veel te weinig betaald krijgt, dat ie als proefkonijn fungeert vwb het vaccin, maar neemt het toch maar. Alle anderen die geen vaccin hoeven zijn wappies en doen met hun mening die anders is dan die van Hansie58 niet anders dan de boel opstoken.

Wie is hier nou de wappie beste Hans58? Degene die zich laten gebruiken als proefkonijn of degenen die liever eerst de kat uit de boom kijken?

Wat een niveau hier. En dat durft anderen wappies te noemen.smiling bouncing smiley

Ik heb in mijn omgeving vele mensen erg ziek zien worden. Ook 50 - jarigen
Maar mocht jij toevallig toch besmet raken (overkomt jou toch niet) zou het je sieren om af te zien van medische hulp.
Lijkt mij eerlijk gezegd ook niet echt goed besteedde moeite.
.

Heel sneu dat je heel erg veel mensen onder de 50 ziek hebt zien worden. Ik ken er 1, ik ken er overigens ook heel wat die het gehad hebben. Die hadden het in de vorm van een verkoudheid/griepje. Dat hebben de meeste mensen trouwens. Als je het aantal ziekenhuisopnames vergelijkt met het aantal besmetten weet je het ongeveer. Dat percentage is heel klein. Maar vanwege de totaal uitgeklede zorg lijkt het al snel groot. Als we de zorgcapaciteit van 5 jaar geleden hadden gehad was er niet veel aan de hand geweest waarschijnlijk.

Waar heb ik overigens gezegd dat het mij niet kan overkomen? Verzin je dat gewoon even zelf, of wat? Het enige wat ik gezegd heb dat het risico om te overlijden aan covid heel klein is als je onder de 65 bent? Waarom zou het me sieren om van zorg af te zien mocht ik het toch krijgen? Ik betaal toch gewoon altijd netjes zorgpremie? Al tientallen jaren overigens, zonder er ooit echt gebruik van gemaakt te hebben op een paar penincillinekuurtjes na.

Wat vind je trouwens niet echt goed besteedde moeite? Ben je echt zo triest als ik denk, of lijkt het maar zo?

De slecht besteedde moeite relateer ik aan het feit dat jij de kwestie behoorlijk bagatelliseert. Ik neem daardoor aan dat je het met de maatregelen ook niet al te nauw neemt. Daar kan ik natuurlijk naast zitten.
Imo mogen de wappies achter aansluiten voor zorg omdat zij het probleem verergeren. Kijk zelf maar of je je aangesproken moet voelen.

Dus als ik andere ideeŰn heb over dit ga je er automatisch vanuit dat ik het niet zo nauw neem met de maatregelen? Dan moet ik je teleurstellen (of juist niet): Durft te beweren dat er maar weinig zo voorzichtig zijn dan mij sinds afgelopen maart. Handen stukwassen, afstand houden, als ik ergens naar een wc moet (wat ik altijd probeer te vermijden) ßlles ontsmetten. Te beginnen met de deurklink, de wc rol houder, de doortrekknop en dan de wc bril. Met goed spul, waar ik in maart gelijk 24 flessen van aangeschaft heb. Altijd 2 flessen bij me, in de auto en in mijn rugzak met spullen die ik altijd bij me heb. In winkels en tankstations altijd een mondmasker op (ondanks dat ik weet dat ze averechts werken), voor ik hem opzet handen ontsmetten, en als ik hem afdoe ook. Bij tanken altijd handschoenen aan. Altijd online boodschappen doen sinds die tijd.

Nee, je hebt een totaal verkeerd beeld van hoe ik erin sta kan ik je verklappen.

Ok, ben positief verrast
MCW

Hiermee zeg je dus dat je met een vaccin toch nog corona op kan lopen

Mijn post was op het idee dat je het vaccin nÝet zou moeten nemen

Ja, en dan zou ik om de haverklap ziek zijn door corona zeg je. Hoe kan dat? Je bent toch immuun als je het gehad hebt?
haarr
EV0 II
haarr
EV0 II
haarr
EV0 II
Hansje58
Blijkbaar heeft iedereen vrij, gezien alle berichten vandaag.

Ik aan het werk op een Cohort afdeling. De echte praktijk...geen geneuzel van wappies of anders denkenden. Nee, de keiharde praktijk
Gelukkig worden wij straks als eerste geprikt. .

Fijne dagen , ik morgen 0700 uur weer paraat

Hansje58
Ik werk in de zorg, wij zijn het eerst aan de beurt. Ik ga 15 januari voor de eerste injectie en drie weken later voor de tweede.
Tja bijwerkingen.....doodgaan aan Corona is erger.
Wij zijn jullie proefkonijnen, zoals we al 40 jaar de klos zijn.

Hansje58
Een neef van mij neemt geen vaccin, wantö je weet niet wat er in zitö. Zal best, je weet inderdaad ook niet wat er in een frikandel zit.
Hij gebruikt wel drugs.....weet hij ook niet wat er in zit, maar dat is volgens hem anders

Hansje58
Ik heb het prachtigste vak ter wereld. En met de klos heb ik het over salaris en andere arbeidvoorwaarden

Hansje58
En dat pistool tegen je slaap ? Neem je dat risico ook ?

Hansje58
Tja het enige wat onder andere Evo11 wil , is hier lekker de boel opstoken en als het te heet onder de voeten word, zeggen dat ze niet meer reageren.
Maar wel meelezen, want daar worden ze blijkbaar opgewonden van.......

Paar quotes van Hansje58, die werkt in de zorg, vind zijn werk mooi, maar vind dat ie veel te weinig betaald krijgt, dat ie als proefkonijn fungeert vwb het vaccin, maar neemt het toch maar. Alle anderen die geen vaccin hoeven zijn wappies en doen met hun mening die anders is dan die van Hansie58 niet anders dan de boel opstoken.

Wie is hier nou de wappie beste Hans58? Degene die zich laten gebruiken als proefkonijn of degenen die liever eerst de kat uit de boom kijken?

Wat een niveau hier. En dat durft anderen wappies te noemen.smiling bouncing smiley

Ik heb in mijn omgeving vele mensen erg ziek zien worden. Ook 50 - jarigen
Maar mocht jij toevallig toch besmet raken (overkomt jou toch niet) zou het je sieren om af te zien van medische hulp.
Lijkt mij eerlijk gezegd ook niet echt goed besteedde moeite.
.

Heel sneu dat je heel erg veel mensen onder de 50 ziek hebt zien worden. Ik ken er 1, ik ken er overigens ook heel wat die het gehad hebben. Die hadden het in de vorm van een verkoudheid/griepje. Dat hebben de meeste mensen trouwens. Als je het aantal ziekenhuisopnames vergelijkt met het aantal besmetten weet je het ongeveer. Dat percentage is heel klein. Maar vanwege de totaal uitgeklede zorg lijkt het al snel groot. Als we de zorgcapaciteit van 5 jaar geleden hadden gehad was er niet veel aan de hand geweest waarschijnlijk.

Waar heb ik overigens gezegd dat het mij niet kan overkomen? Verzin je dat gewoon even zelf, of wat? Het enige wat ik gezegd heb dat het risico om te overlijden aan covid heel klein is als je onder de 65 bent? Waarom zou het me sieren om van zorg af te zien mocht ik het toch krijgen? Ik betaal toch gewoon altijd netjes zorgpremie? Al tientallen jaren overigens, zonder er ooit echt gebruik van gemaakt te hebben op een paar penincillinekuurtjes na.

Wat vind je trouwens niet echt goed besteedde moeite? Ben je echt zo triest als ik denk, of lijkt het maar zo?

De slecht besteedde moeite relateer ik aan het feit dat jij de kwestie behoorlijk bagatelliseert. Ik neem daardoor aan dat je het met de maatregelen ook niet al te nauw neemt. Daar kan ik natuurlijk naast zitten.
Imo mogen de wappies achter aansluiten voor zorg omdat zij het probleem verergeren. Kijk zelf maar of je je aangesproken moet voelen.

Dus als ik andere ideeŰn heb over dit ga je er automatisch vanuit dat ik het niet zo nauw neem met de maatregelen? Dan moet ik je teleurstellen (of juist niet): Durft te beweren dat er maar weinig zo voorzichtig zijn dan mij sinds afgelopen maart. Handen stukwassen, afstand houden, als ik ergens naar een wc moet (wat ik altijd probeer te vermijden) ßlles ontsmetten. Te beginnen met de deurklink, de wc rol houder, de doortrekknop en dan de wc bril. Met goed spul, waar ik in maart gelijk 24 flessen van aangeschaft heb. Altijd 2 flessen bij me, in de auto en in mijn rugzak met spullen die ik altijd bij me heb. In winkels en tankstations altijd een mondmasker op (ondanks dat ik weet dat ze averechts werken), voor ik hem opzet handen ontsmetten, en als ik hem afdoe ook. Bij tanken altijd handschoenen aan. Altijd online boodschappen doen sinds die tijd.

Nee, je hebt een totaal verkeerd beeld van hoe ik erin sta kan ik je verklappen.

Ok, ben positief verrast

Gelukkig. Toch nog iets positiefs dan. Niet iedereen is dus een WE aanhanger zie je wel. Die coronafeestjes etc. kunnen mij ook gestolen worden bijvoorbeeld, en dat gedrag snap ik ook allerminst.
Ik ontken ook niet dat het ernstig kan zijn, maar vind wel dat we meer moeten relativeren en alles in perspectief moeten bekijken. Ewout deed dat in dit topic netjes maar die werd volledig afgeschoten. Volledig onacceptabel en onterecht. We moeten gewoon op een normale manier discussie kunnen voeren zonder afgeschoten te worden om een mening en de ander direct als wappie weg te zetten.
Kunnen jullie aub niet alles continue quoten? Word dol van dat gescroll

Ja, en dan zou ik om de haverklap ziek zijn door corona zeg je. Hoe kan dat? Je bent toch immuun als je het gehad hebt?

Was inderdaad een beetje te overdreven. Vond dit wel interessant: [www.parool.nl]
Rembrandt
De discussie neemt een andere wending. Maar je hebt gelijk: dan kun je die pillen beter bewaren voor een gelegenheid met minder kans op afwijzing.
grinning smileybig smile smiley

Haha lol! grinning smiley
Pfizer was toch de eerste fabrikant die dergelijke pillen op de markt bracht.
Rutger DC
Rembrandt
De discussie neemt een andere wending. Maar je hebt gelijk: dan kun je die pillen beter bewaren voor een gelegenheid met minder kans op afwijzing.
grinning smileybig smile smiley

Haha lol! grinning smiley
Pfizer was toch de eerste fabrikant die dergelijke pillen op de markt bracht.
Door bloedvaat verwijding krijg je ook hoofdpijngrinning smiley
Uiteraard heb ik dit gehoord via een vriend van me.smileys with beer

Hilarisch deze afgelopen 3 pagina's. Ware het niet dat er kennelijk echt mensen zijn die er zo in staan. Overigens krijg je van Covid ook hoofdpijn. Naast alle andere ongemakken.

Dan maar weer even on topic. Hoe be´nvloedt het mijn leven? Met name wat ongemakken zoals het thuis lesgeven. Alles dicht dus weinig vertier. Maar desondanks vermaak ik me prima. Als dat is wat ik er voor over moet hebben om mezelf en mijn naasten en anderen te beschermen is dat een klein offer. Nu heb ik misschien de mazzel dat mijn bedrijf gewoon door draait en er zat mensenzijn die economisch hard geraakt worden. We kunnen alleen over een X aantal jaar terugkijken en met de kennis van dat moment oordelen of we de juiste keuzes hebben gemaakt met de kennis ven toen .

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-01-2021 12:43 door michel1975.
Even aanpikken ivm vaccins, zeker geen tegenstander, maar ondertussen ben ik al wat oudjes tegen het lijf gelopen - 90% procent van mijn klanten zijn ouderen - die geen vaccin kunnen krijgen wegens diverse medische problemen.
Voor deze mensen is de rest van hun leven een drama als Covid-19 blijft rondzwerven en dat dit virus zomaar plots zal verwijnen zoals met andere virussen al gebeurd is wel ijdele hoop denk ik.
Vandaag nog een prof op de radio gehoord die vertelde dat de vaccinaties goed constant opgevolgd worden wat bijwerkingen betreft en dat het nu toch nog altijd wat 'testen' is omdat men tot nu toe enkel op het woord en onderzoek van de fabrikanten van vaccins moet afgaan. Hij sprak over een opvolgperiode van 2 jaar. Dus in die zin wacht ik liever toch nog heel even voor een vaccin. Voor welke instantie hij sprak ben ik even vergeten. Alleszins lijkt het wel allemaal goed geregeld wat betreft die opvolging.

Ondertussen ben ik op dit artikel gedoken:

Een van de virologen aan het roer bij ons, namelijk Van Ranst , heeft een niet al te beste reputatie als Griepcommissaris: [www.standaard.be]

Deze immunoloog ziet maatregelen ook liever anders gebeuren en hij beweert dat hij dikwijls gelijk had: [www.nieuwsblad.be]

Dat bepaalde virologen te dicht bij de onze regering staan kan ik enkel beamen.

'Vers bloed' kan hier zeker geen kwaad om zaken eens van uit een ander perspectief te bekijken.

Ondertussen blijven de lessen die ik geef doorgaan en de studenten zijn nog nooit met zoveel plezier naar school gekomen omdat het voor sommigen zo wat hun enige sociale contact is, een beetje een risico, dat wel, maar anderzijds dan weer niet omdat we ver over onze piek van de 2de golf heen zijn. Wanneer dat de volgende piek komt hangt van veel factoren af, maar tot nu toe hebben we geen pieken vlak achter elkaar gezien, wat men ons (in BelgiŰ) wel heeft proberen doen te geloven door tests die oude besmettingen registreerde en door hittegolfdoden als Coronadoden aan te duiden.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-01-2021 21:26 door Ewout.
Ik vraag me af wat voor bijwerkingen veel mensen verwachten. Nierfalen? Veranderen in een zombie?
MCW
Ik vraag me af wat voor bijwerkingen veel mensen verwachten. Nierfalen? Veranderen in een zombie?

Bij sommige vaccins worden metalen mee ingespoten die door de lever weliswaar afgebroken worden, maar dan moet je lever wel goed zijn, dat vertelde een van mijn klanten die voor alle duidelijkheid gÚÚn dokter is.

Zelf ben ik ooit, een volledige maand ziek geweest van een vaccin, koorts, griepachtige symptomen, dit is onderzocht geweest en dit bleek een slecht lot te zijn. De bal is aan het rollen gegaan toen bleek dat een medestudent ook ziek bleek. We hadden op de dezelfde dag bij dezelfde schooldokter dit vaccin gekregen. Het ging over een Tetanusvaccin. Edit, niemand van onze klas, buiten ons twee dus had dit vaccin gekregen.
In de geschiedenis is het al een keer (enkele keren zelfs denk ik) serieus misgelopen met vaccins trouwens waarbij men vaccins terug van de markt heeft moeten halen wegens schadelijk. Je kan daar waarschijnlijk genoeg info op het net van vinden. Ik heb de info van een radioprogramma waar iemand over vaccins kwam spreken.

Nu, gelukkig is dit slechts een hÚÚl kleine minderheid en is de kans echt wel klein dat het serieus misloopt.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-01-2021 22:22 door Ewout.

Vers bloed' kan hier zeker geen kwaad om zaken eens van uit een ander perspectief te bekijken

Nou, meld je aan, kan je misschien eens iets nuttigs doen met die enorme kennis van je.

een beetje een risico, dat wel, maar anderzijds dan weer niet omdat we ver over onze piek van de 2de golf heen zijn. Wanneer dat de volgende piek komt hangt van veel factoren af, maar tot nu toe hebben we geen pieken vlak achter elkaar gezien,

Je volgende piek is op dit moment aan het ontwikkelen, met dank aan de feestdagen. Landen scherpen maatregelen aan, NL gaat de 'lockdown' doorzetten voorlopig en misschien zelfs verzwaren maar ook geplande opening van bijv skigebieden wordt weer opgeschoven enz. Zo goed gaat het maar fijn dat je zo lekker les aan het geven bent en ach dat beetje risico...nut smiley
@R W xxx Ik zal even de 'quote' laten voor wat het is omdat mensen hier blijkbaar zot van worden.

Je verwart kennis met gezond verstand denk ik.

Gelukkig komen er af en toe experts aan het woord die wÚl hun gezond verstand lijken gebruiken. Ik heb het over BelgiŰ...

Wat risico betreft, ik raad mijn studenten steeds aan om van oudere mensen weg te blijven zolang ze de lessen volgen. Hopelijk houden ze zich daar aan. Ik zorg voor goede verluchting in de klas en hou steeds toezicht op afstand houden, wat soms helaas niet altijd mogelijk is moet ik wel toegeven.
Tot nu toe heb ik sinds het begin van de hele coronacrisis nog maar 1 'positieve' student gehad waarvan men het wist na een test. Aantal studenten sinds de coronacrisis zijn er niet zoveel, een stuk 20 die ik gehad heb. Ik geef max. nog twee avonden of middagen per week les.

De lessen van de contactberoepen, die mogen niet meer doorgaan zijnde make-up, haarkapper enzoverder...

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-01-2021 22:39 door Ewout.
Da's fijn voor je computerclubje, buiten die muren is het probleem wat groter en complexer. Met je gezond verstand, hou toch op.
Ewout

Zelf ben ik ooit, een volledige maand ziek geweest van een vaccin, koorts, griepachtige symptomen, dit is onderzocht geweest en dit bleek een slecht lot te zijn. De bal is aan het rollen gegaan toen bleek dat een medestudent ook ziek bleek. We hadden op de dezelfde dag bij dezelfde schooldokter dit vaccin gekregen. Het ging over een Tetanusvaccin. Edit, niemand van onze klas, buiten ons twee dus had dit vaccin gekregen.

Nu, gelukkig is dit slechts een hÚÚl kleine minderheid en is de kans echt wel klein dat het serieus misloopt.

Tetanus is een bacterie, evenals Difterie. Polio wordt veroorzaakt door een virus.
Kinderen krijgen de DTP prik.
R W xxx
Da's fijn voor je computerclubje, buiten die muren is het probleem wat groter en complexer. Met je gezond verstand, hou toch op.

1. Weer een poging om iemands reactie in het belachelijke te trekken, waarom zou ik hier nog op reageren?
2. Het gaat niet over computermensen (ik heb twee specialiteiten) maar over mensen die ik als elektricien een opleiding geef die zich na de crisis nuttig kunnen maken, zitten ook werklozen bij die oa door onnodige maatregelen werkloos zijn geworden. (waarmee ik niet beweer dat er geen nuttige maatregelen waren)
3. Door onze preventieadviseurs zijn er strikte regels aangegeven die we moeten volgen. Ben jij een preventieadviseur die het beter weet?
4. Als we ons gezond verstand verliezen gaan we nog serieus janken in de toekomst, geloof me vrij. Hier in BelgiŰ zijn al honderdenduizenden mensen met armoede bedreigd door deze crisis. Wat een impact zal dit naar de toekomst geven denk je? Gaan we daar gezonder van worden? Langer leven? Wie gaat die extra vele miljarden schulden betalen? Onze studenten met leerachterstand misschien?

Ooit moeten we terug durven leven hoor... we gaan oversterfte terug moeten leren aanvaarden. Een hogere oversterfte dan griep.

Maar als ik hier de reacties lees van sommigen lijkt het alsof we ons heel ons leven gaan moeten opsluiten. Ik zou zeggen, good luck met het vinden van voedsel binnenkort...
haarr
Ewout

Tetanus is een bacterie, evenals Difterie. Polio wordt veroorzaakt door een virus.
Kinderen krijgen de DTP prik.

Ik heb, denk ik, nergens toch , iets anders beweerd? Om de tien jaar wordt aanbevolen. Ik wou gewoon even aantonen dat het kan mislopen met vaccins, maar dat dit gelukkig niet vaak is.
Trouwens, na elk ongelukje wordt je bij ons in de spoedgevallen sowieso voor tetanus gevaccineerd heb ik me laten wijsmaken... ik weet niet of deze info klopt.
@Ewout:

Ik zie het andersom, doordat mensen zich niet aan de maatregelen houden zijn honderdduizenden mensen met armoede bedreigd.
Door onvoorzichtig gedrag duurt de pandemie veel langer dan nodig en dus ook de sluiting van bedrijven, scholen en andere instanties door de lockdown.
Oorzaak van de crisis is het niet houden aan de regels. Een virus verspreid zich niet zonder menselijk contact, we hadden dit in een paar maanden onder controle kunnen hebben.

Overigens gewoon respect voor je mening en die van anderen, het is een unieke situatie en iedereen probeert er op zijn manier mee om te gaan.
Ik maak componenten voor het vaccin, vandaag nog. Ben ik trots op, de start van terug naar normaal.

Door onvoorzichtig gedrag duurt de pandemie veel langer dan nodig en dus ook de sluiting van bedrijven, scholen en andere instanties door de lockdown.
Oorzaak van de crisis is het niet houden aan de regels.

Precies Carkiller. Dat logische inzicht missen helaas een hoop mensen

Maar als ik hier de reacties lees van sommigen lijkt het alsof we ons heel ons leven gaan moeten opsluiten

Maak jij er van. We moesten in 2020 en nu nog ons gewoon 'opsluiten' en even doorbijten. Als vaccins in het vierde kwartaal uitgerold zijn over de hele bevolking dan denk ik dat we toch wel redelijk weer terug naar normaal kunnen
Ik zie persoonlijk ook weinig gevaar in naar de sportschool, musea, winkel, dierentuin e.d gaan. Zeker nu het grauw en grijs is mis ik dat soort dingen wel erg. Stappen ook maar daar kan ik wel even zonder.
^^^^ daar zal het wel op uitdraaien ja.

Is 'ons' dat verteld?

Nope.

Als er een vaccin gevonden en toegelaten was.. dßn was er een mogelijkheid om maatregelen af te schalen...

Maar, 'de beleidsbepalers' wisten natuurlijk al wel dat dit pas kon indien 70 / 80 procent van de mensen gevaccineerd is.
Dßt had men er gelijk bij moeten zeggen.

Carkiller
(..) we hadden dit in een paar maanden onder controle kunnen hebben. (..)

Mooi dat dat dan niet gelukt is.. kan je nu flink aan de bak met de vaccin componenten. winking smiley
Carkiller
@Ewout:

Ik zie het andersom, doordat mensen zich niet aan de maatregelen houden zijn honderdduizenden mensen met armoede bedreigd.
Oorzaak van de crisis is het niet houden aan de regels. Een virus verspreid zich niet zonder menselijk contact, we hadden dit in een paar maanden onder controle kunnen hebben.

Overigens gewoon respect voor je mening en die van anderen, het is een unieke situatie en iedereen probeert er op zijn manier mee om te gaan.
Ik maak componenten voor het vaccin, vandaag nog. Ben ik trots op, de start van terug naar normaal.

Da's natuurlijk iets om oprecht fier op te zijn...

100% gelijk ivm de verspreiding, maar als je ziet hoe snel het is gegaan en hoe besmettelijk en hoe dat onze maatschapij vol 'lekken' zit kan je dit virus volgens mij niet meer stoppen. Hoeveel lockdowns kunnen we nog aan? Misschien ook wiskundigen en andere oa lange termijnspecialisten raadplegen wat het beste scenario nu is?

Ik herinner me nog dat een van onze bekende virologen, ik ga de naam niet meer noemen,in het begin van de crisis voorspelde dat we ons geen zorgen moesten maken, dat het virus vanuit ItaliŰ hier niet al te snel ging zijn. Diezelfde periode belde ik naar pneumologie voor een afspraak te maken voor mijn longen waarbij men mij vertelde dat dit virus hier volgende week zou zijn. En het klopte ook, het virus was hier de week erna, mensen uit de dagdagelijkse praktijk met gezond verstand wisten het beter van onze meest bekende viroloog die onze regering adviseert...
@Ewout:

Mensen weten het gewoon niet. De gevolgen, hoe te handelen, de uitkomst van de maatregelen...
Maar je moet iets, dus proberen ze maatregelen te gebruiken die in ieder geval werken zoals een lockdown.
ComplottheorieŰn geloof ik niet in, een complot is een goed doordacht plan om tegen mensen te gebruiken.
Te chaotisch hoe het gaat, de autoriteiten zijn compleet verrast waardoor het voor mij uitgesloten is dat dit bedacht is.

@Durashift:

Het vaccin van mijn werkgever wordt echt gemaakt uit noodzaak en wordt tegen de kostprijs verkocht.
Daar hoor je dan weer niemand over.winking smiley

Hier nog een link waar dat beschreven staat.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-01-2021 00:06 door Carkiller.
Durashift
^^^ kostprijs tijdens de pandemie zeker?

winking smiley

We zullen er vast wel beter van worden, eerst maar eens aantonen dat het werkt.moody smiley
Als je eens wilt lachen moet je hier kijken: [www.facebook.com]

Mensen zijn al zo bang en paranoia dat ze denken dat supermarkten dicht gaan en we over een tijdje geen eten meer hebben grinning smiley En dit soort mensen mogen stemmen en kinderen krijgen. Die waren van het voorjaar zeker ook hysterisch wc-papier aan het inkopen

grinning smiley De reden van ons slaaf maken ontbreekt natuurlijk
R W xxx

Vers bloed' kan hier zeker geen kwaad om zaken eens van uit een ander perspectief te bekijken

Nou, meld je aan, kan je misschien eens iets nuttigs doen met die enorme kennis van je.

een beetje een risico, dat wel, maar anderzijds dan weer niet omdat we ver over onze piek van de 2de golf heen zijn. Wanneer dat de volgende piek komt hangt van veel factoren af, maar tot nu toe hebben we geen pieken vlak achter elkaar gezien,

Je volgende piek is op dit moment aan het ontwikkelen, met dank aan de feestdagen. Landen scherpen maatregelen aan, NL gaat de 'lockdown' doorzetten voorlopig en misschien zelfs verzwaren maar ook geplande opening van bijv skigebieden wordt weer opgeschoven enz. Zo goed gaat het maar fijn dat je zo lekker les aan het geven bent en ach dat beetje risico...nut smiley

Wilde je beweren dat er in NL geen les gegeven wordt dan? Heb zelf afgelopen dag gewoon lesgegeven hoor. Praktijkles wordt gewoon gegeven namelijk.
MCW
Ik zie persoonlijk ook weinig gevaar in naar de sportschool, musea, winkel, dierentuin e.d gaan. Zeker nu het grauw en grijs is mis ik dat soort dingen wel erg. Stappen ook maar daar kan ik wel even zonder.

Ligt er ook maar net aan hoe druk dat het op die locaties is en in hoeverre je je op die locaties aan de 1Ż meter regel kunt houden.
De Úne omgeving is de andere niet (denk daarbij ook even aan breedtes van looppaden e.d.), en dan is een algemeen verbod natuurlijk een stuk duidelijker en beter te handhaven.

Ik mis eigenlijk maar heel weinig vrijetijdsbestedingen door al die maatregelen, maar ik ben wat dat betreft ook niet zo'n uitgaans- en sportmens en kan me ook prima alleen vermaken.
Het enigste wat ik afgelopen jaar wel echt gemist heb is het offroad rijden op de 4x4 evenementen, 2020 is voor mij het eerste jaar geworden in ruim 30 jaar waarin m'n offroad speeltje helemaal heel en schoon is gebleven.
Dat gemis heb ik maar opgevangen met de aankoop van (inmiddels 3) radiografisch bestuurde 4x4's schaal 1:10 als vervangende hobby, en dat is op zich ook best wel leuk offroad rijden zo vanuit de tuinstoel.
Als het even niet meer mag zoals het moet dan moet het maar even zoals het mag.grinning smiley

Carkiller
@Ewout:

@Carkiller, die armoede wordt niet veroorzaakt door corona. Wel door de maatregelen. Die zijn er met een reden. Welke dat zijn kom je vanzelf achter. Jij doet naar eer en geweten je werk als componenten maker voor vaccins, waarmee je hoopt dat we weer terug naar normaal kunnen. Daar ben je trots op, en dat snap ik.

Maar als je het doet in de hoop straks weer terug te kunnen naar normaal zul je bedrogen uitkomen. Het oude normaal is weg en zal niet meer terug keren.
Wat wel als een boomerang terug zal komen is het effect van de totale sloop van de economie en de niet meer te betalen schulden die hiermee gecreeŰrd zijn. Niet door corona, wel door de maatregelen.

We wisten redelijk snel wat de kwetsbare groep was. Die had beschermd moeten worden. Daarom hadden er van het begin af aan veel meer mensen uit meer sectoren bij betrokken moeten worden.

De enigen die hier goed uitkomen zijn de mega bedrijven. Degenen die elk jaar samenkomen in Davos, en die de plannen voor de 4e industriŰle revolutie al klaar hebben liggen. De plannen die versneld kunnen worden dankzij deze 'pandemie', die geen pandemie is. De pest en de Spaanse griep, dat waren pandemieŰn. Niet corona met wereldwijd 1 miljoen doden. Als je dag in dag uit gehersenspoeld wordt dat we in een pandemie zitten ga je het uiteindelijk geloven inderdaad. Mensen ervan proberen te overtuigen van het feit dat ze bedrogen zijn is helaas lastiger dan ze te bedriegen.

Voor de plannen van het world economic forum kun je gewoon hier kijken [www.weforum.org]. Ze zijn trots op hun plannen dus het staat allemaal in detail toe beschreven op hun site. Mij of niemand die ik ken hebben ze echter gevraagd wat we van hun plannen vinden. Jou ook niet waarschijnlijk. Wat ze wel weten te zeggen is dat er niemand meer iets zal bezitten maar dat we wel gelukkig zullen zijn. Kort samengevat willen ze een social credit samenleving ala China. Allemaal een universeel basis inkomen, maar wel doen wat ze van je verlangen. Is je social credit score te laag dan blokkeren ze gewoon je e-euro's en kun je niets meer.

Misschien zijn er hier die staan te trappelen om zo'n soort samenleving. Ik niet in elk geval, en ik zal me er met hand en tand tegen verzetten. Persoonlijk zie ik alles rondom die vaccins als een soort middel om het 1 en ander te kunnen bewerkstelligen. Het niet verplichten, maar wel uit gaan sluiten van ongevaccineerden. Groepen tegen elkaar opzetten en wijsmaken dat ze een gevaar voor elkaar vormen. On- en gevaccineerden dus. Je ziet het nu al gebeuren overal. Mensen die met elkaar in de clinch liggen mbt vaccinaties. Dat zal alleen maar erger worden. Sociale onrust is men ook zeer bij gebaat. Er zullen ook nog wel erger virussen komen ga ik vanuit. Bepaalde mensen weten mij te zeker nu al te vertellen dat 'pandemie 2' al klaarstaat en erger zal zijn dan 'pandemie 1'. Ik geloof niet zo in dat soort toevalligheden, of dat ze dat zomaar beweren. Net zoals Rutte in maart al wist te melden dat het oude normaal niet meer terug zou komen. Niemand wist nog wat, maar dat wist ie al wel. M'n hoela.
@EV0, like en een kusje van Beppie Nooitgedacht
EV0 II
(...)

Hou het hier maar weer bij. Ik vind het aan 1 kant wel hilarisch.

Je houdt niet bepaald woord.
En daar ben je vrij in. smiling smiley
R W xxx

Valt mij nog mee dat Bill Gates en George Soros nog niet genoemd worden.

Oh laten we Femke Halsema niet vergeten.
R W xxx

grinning smiley

Even opgezocht wat nou die 'Great Reset' moet voorstellen: Doel van de plannen zijn om het kapitalistisch systeem te verbeteren door investeringen te doen die zijn gericht op gedeelde vooruitgang en meer aandacht voor het milieu. (...) De vijf belangrijkste pijlers van het voorstel zijn: economisch, maatschappelijk, geopolitiek, ecologisch en technologisch.

Klinkt best goed thumbs up Er is overbevolking, de helpen de wereld naar de knoppen dus verandering is zeker nodig

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-01-2021 10:29 door MCW.

Ik mis eigenlijk maar heel weinig vrijetijdsbestedingen door al die maatregelen, maar ik ben wat dat betreft ook niet zo'n uitgaans- en sportmens en kan me ook prima alleen vermaken.

Ik ook hoor. Maar ik ben een buitenmens en fiets vaak (recreatief) 70 tot 100 km op een dag. Of een end lopen. Als het grauw is en het regent de hele dag dan ga ik niet naar buiten. Plus vroeg donker dus dag is ook 'snel' voorbij. De lange avonden beginnen mij wel erg tegen te staan

Edit: maar dat heeft eigenlijk niks met corona te maken want ik heb hier elke winter last van lol

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-01-2021 10:25 door MCW.
MCW

Kijk niet naar de film I am Legend.
Al vaak gezien. Nog een bewijs dat de elite en de hoge bazen in de wereld ons klaarstomen voor wat komen gaat...!
MCW
Nog een bewijs dat de elite en de hoge bazen in de wereld ons klaarstomen voor wat komen gaat...!

En dat is maar goed ook gezien de alsmaar toenemende groeperingen die de gave van nuchter nadenken en verstand gebruiken alvorens luidkeels te roeptoeteren niet meer in de genen heeft zitten.... die groeperingen hebben inderdaad wel wat meer begeleiding en sturing van de juiste personen nodig om toch nog normaal te kunnen functioneren in de maatschappij.

Gelukkig maakt het gros van al die groeperingen ook heel dankbaar gebruik van alle mogelijke manieren die Big Brother al heeft bedacht om ze perfect te kunnen volgen, al hun rondgestrooide data te verzamelen en personen te manipuleren: ze zijn over het algemeen namelijk heel actief op allerlei soorten social media, maken heel graag gebruik van allerlei handige appjes die data over hun hele levensstijl, locaties en gezondheid opslaan en delen, denken nergens bij na en volgen alles blindelings, kopen en betalen het liefst alles online waar ook maar ter wereld en laten het aan huis bezorgen....
Goh... best wel vreemd eigenlijk dat er nu pas nagedacht wordt over al die complottheorieŰn, want met een beetje nuchter nadenken en het gezonde verstand gebruiken had je dit gegeven 20 jaar geleden ook al wel kunnen ontdekken.
Dus gewoon direct kappen met al die digitale rommel en weer snel terug in de veilige ouderwetse anonimiteit: gebruik maken van digitale rommel tast het verstand ernstig aan en alle Big Brothers in de wereld maken er heel dankbaar misbruik van.
smileys with beer
Voor social media (en internet in z'n geheel) zag je idd niet idioot voorbij komen. Net als dat je niet continue getriggered wordt (als simpel persoon) om complotten te zien en daarin gesteund te worden door anderen op social media. De verdeeldheid, paranoide, het harder worden van de maatschappij, narcisme en het ikke-ikke van deze tijd stemt mij droevig. Ik zie eerlijk gezegd ook niet echt in hoe dit nog beter kan worden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-01-2021 17:57 door MCW.
MCW
De verdeeldheid, paranoide, het harder worden van de maatschappij, narcisme en het ikke-ikke van deze tijd stemt mij droevig. Ik zie eerlijk gezegd ook niet echt in hoe dit nog beter kan worden.

Je klinkt als een jaren 60 hippie.

Peace, man.
Langharig werkschuw tuig.
En ik gaf hem een vlakgum.
MCW
Voor social media (en internet in z'n geheel) zag je idd niet idioot voorbij komen. Net als dat je niet continue getriggered wordt (als simpel persoon) om complotten te zien en daarin gesteund te worden door anderen op social media. De verdeeldheid, paranoide, het harder worden van de maatschappij, narcisme en het ikke-ikke van deze tijd stemt mij droevig. Ik zie eerlijk gezegd ook niet echt in hoe dit nog beter kan worden.

Ik laat mij altijd toch graag positief verrassen door mensen. Genoeg mensen die nog wel goed fatsoen in de donder hebben.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-01-2021 20:57 door Boppie.
Laten we het hopen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-01-2021 20:57 door MCW.
-----

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-01-2021 20:58 door Boppie.
Die mensen zijn er genoeg. Die hoor je alleen nooit. Die lopen niet allerlei complotjes op te rammelen, die janken meestal ook niet dat hun leasebak zonder panodak maar een karig ding is.

Er zijn zat hufters. Hun verlies als ze niet normaal kunnen doen. Ik denk liever aan al die mensen die mij wel als een mens behandelen. En dat zijn er best veel. Het begint ook bij jezelf. Af en toe even een poot uitsteken. Gewoon groeten met een goedemorgen.
MCW

grinning smiley De reden van ons slaaf maken ontbreekt natuurlijk

Dat weet jij toch vast wel Wendy?smileys with beer
Ach weet je....

Ik hoor niet tot de risicogroep, ik kan de virus injectie pas in Q2 halen en zoals het nu gaat (de beruchte app, de levering van het vaccin, de efficiŰnte werking van onze overheid) zal Q2 wel Q3 worden. Tegen die tijd is het virus al zo veel keer gemuteerd dat het niet meer helpt tegen de oorspronkelijke Wuhang versie en is vaccinatie niet meer zinvol.
We hebben inmiddels al een Engelse en een Afrikaanse variant terwijl het een jaar duurt om een werkend (we moeten Hugo met de mooie schoentjes maar op zijn blauwe ogen geloven) virus te ontwikkelen. Dit virus is veel te snel voor de industrie.

Vanuit het moderne ikke-ikke principe: zorg dat jouw eigen weerstand in orde is en blijft. Wat dat betreft is het echt waardeloos dat sportgelegenheden gesloten zijn, veel van ons zitten nu in hoog tempo spierweefsel om te zetten in vet en van buikvet is het al lang bekend dat het de weerstand doet afnemen. Ik hoop vooral dat mijn afweersysteem tegen het injecteren van een beetje cholesterol met genetisch gemanipuleerd (verzwakt) Covid-19 zal reageren zoals het moet reageren.

Wat de Great Reset betreft: we hebben een maatschappij gecreŰerd die door een abstract menselijk verzinsel (geld) geleid wordt. We worden geregeerd door "het muntje", werkelijk alles wordt tegenwoordig vanuit een financieel oogpunt bekeken. Zelfs het sociale vangnet voor de grootste pechhebbers wordt nu al misbruikt om mensen het gegeven eten te ontzeggen en ook het prutsen aan een oude brommer mag al niet meer.
Hetzelfde zie je in de zorg, de combinatie van verdienmodel en zorg in een zin uitspreken is bijna onmogelijk. Toch hoor ik die combinatie vaak, veel vaker dan mij lief is. De vraag "Hoe kan ik geld verdienen aan iemand die ziek geworden is" is een vraag die onmenselijk en asociaal is.
We doen alles met een financiŰle meetlat terwijl we compleet voorbijgaan aan levensgeluk. Hoe gelukkig kan ik worden in dit leven, is het tellen van muntjes wel een correcte meting van levensgeluk?
Is die ik-heb-niets-meer zwerver minder gelukkig dan die schatrijke industrieel?

Ik ben inderdaad ook wel eens voor hippie uitgemaakt.
De idealen waren indertijd love, peace, in een commune leven, alles delen, niet meer bezitten dan noodzakelijk, niet meer werken dan noodzakelijk en ook niet meer vervuilen dan noodzakelijk is. Er is bitter weinig over van deze jaren-60 idealen, we meten tegenwoordig elkaars succes af langs de meetlat van het saldo.
En dat scenario is niet goed voor het milieu en het is zeker geen sociaal scenario. Maar het is helaas wel een zeer dominant scenario, alle primair noodzakelijke levensbehoeftes worden met de financiŰle meetlat in gedachten verdeeld.

Met als prachtig voorbeeld de-boodschappen-van-moeder herrie rondom een bijstandsgerechtigde.
Kom nou toch even, het is toch de primaire levenstaak van een ouder te zorgen dat het kindje te eten heeft.... Ik zou als ouder zelfs die 7000 euro bij elkaar schrapen om het vervolgens onder tafel aan mijn kindje te schenken.
Maar waarom zijn zoveel mensen dan zo bang voor de 'Grote Reset'? "Het moet duurzamer, met meer diversiteit en inclusiviteit. Innovatiever ook. En niet meer dat kortetermijndenken, alleen bnp en winstmaximalisatie, maar ook global well-being. Een menswaardige samenleving.ĺ" Meer meningen: [www.volkskrant.nl]

Of dat nu tijdens corona zal worden gedaan blijkt nergens uit. De wil is er vanuit sommige groepen maar wappies zien er gelijk een doomscenario in. Terwijl het er op lijkt dat alle lagen van de samenleving er van kunnen profiteren. Het betekent alleen wel grote veranderingen, zoals minder boeren bijvoorbeeld.
MCW
Maar waarom zijn zoveel mensen dan zo bang voor de 'Grote Reset'? "Het moet duurzamer, met meer diversiteit en inclusiviteit. Innovatiever ook. En niet meer dat kortetermijndenken, alleen bnp en winstmaximalisatie, maar ook global well-being. Een menswaardige samenleving.ĺ" Meer meningen: [www.volkskrant.nl]

Of dat nu tijdens corona zal worden gedaan blijkt nergens uit. De wil is er vanuit sommige groepen maar wappies zien er gelijk een doomscenario in. Terwijl het er op lijkt dat alle lagen van de samenleving er van kunnen profiteren. Het betekent alleen wel grote veranderingen, zoals minder boeren bijvoorbeeld.

Jammer zien wij "global well-being" in tegenspraak met de financiŰle meetlat. Consuminderen is de kreet van een stel overjarige hippies die de juiste wiet hadden gerookt en zagen dat het milieu lijdt onder ieder muntje wat van hand wisselt.
Denk voor de gein eens na over de zin van mode, over de kapsones een vette bak te moeten bezitten, over moderne inrichting van je huis, over de verre vliegvakantie, over .... eigenlijk alles waar geld mee verdiend wordt.

Geld maakt niet gelukkig, het is het gebrek aan geld wat ongelukkig maakt.

Het maakt ongelukkig omdat je geen eten kan kopen, ongelukkig omdat je een oud barrel moet rijden, ongelukkig omdat de buurvrouw vindt dat die donker-eiken kast al twintig jaar geleden de vuilnishoop op had gemoeten.
Je praat jezelf "gebrek aan geld" aan, in opdracht van de reclame.

Je praat jezelf "gebrek aan geld" aan, in opdracht van de reclame.
Je praat jezelf een gebrek aan geluk en mogelijkheden om gelukkig te zijn aan en geeft geeft anderen daar de schuld van.
Het slaat ook eigenlijk nergens op hoeveel dingen we denken nodig te hebben. Of hoe groot ons huis moet zijn. Zelf hou ik niet van shoppen dus 2x per jaar is al heel wat. Sommige gaan altijd zo ver mogelijk op vakantie. Terwijl ze in Nederland alleen maar in hun bubbel blijven en het "grappig" vinden dat ik zo vreselijk veel fiets en wandel. Maar als ze op vakantie zijn doen ze precies hetzelfde wat ik doe nut smiley Terwijl bv Veluwe en coulissenlandschap van omg. Deventer totaal anders is dan Waterland (polder) bij Amsterdam.

Moet wel zeggen dat ik meeste geld uitgeef aan mooie dingen aan mijn huis. Maar dat is voor mezelf, niet voor anderen. Auto heb ik niet, zonde van het geld

Vind wel goed dat door de corona meer mensen in eigen land zich weten te vermaken. Voor mij nadeel want waar ik eerst door de weeks de 'enige' was die aan het fietsen/wandelen was nu kom ik continue mensen tegen tongue sticking out smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.