Het coronavirus: hoe beÔnvloedt het jouw dagelijks leven?

Gepost door SVF 
Die zal toch wel omgelegd zijn door een veiligheidsdienst of maker van vaccins? Of Microsoft? De waarheid mag tenslotte niet bekend worden volgens sommigen!
balderke
Boppie
balderke
Joop 5528328
Idefiqs
Ewout

Kritisch zijn mag blijkbaar niet meer?

Ik krijg zo langzamerhand een kind van dit gel... ehh gezwets. Niets meer dan doelredenaties en welgevallig bijeengesprokkelde argumenten.

Inderdaadnut smiley...

Mag hopen dat andere Belgen een hoger IQ hebben. Niet bepaald een goed visitekaartje van de Zuiderburennut smiley
Misschien handig ene apart 'complotdenker//aluhoedje' topic te openen, om daar dit soort gal te spuwen?

Meer en meer Zuiderburen beginnen nu ook te beseffen dat er iets niet klopt, ze zijn verward, ze geraken gedemotiveerd, ze zien het meer meer zitten, ik ken zeker drie volwassen vrouwen waarvan de tienerdochters in een depressie zitten... Onze nieuwe minister FVDB gaat het allemaal wel oplossen smiling smiley

Ze worden wakker?

Die woorden durf ik hier niet te gebruiken... smiling smiley

Maar politiekers die de restaurants doen sluiten en dan zelf betrapt worden in het eetgedeelte van een hotel of een andere politieker die zegt dat oma maar ťťn kleinkind mag zien terwijl hij zelf twee weken van te voren met zijn twee kleinkinderen op foto staat helpen de zaken niet vooruit, dat vooral beginnen de mensen beu te worden. Je mag met 300 personen in een vliegtuig zitten maar ťťn op ťťn beschermd naar de kapper mag niet.

Wij zitten al vanaf het begin samen op het werk, als ieder in zijn bubbel blijft en op het werk zien we dezelfde mensen is er geen probleem, dan hadden we al bijna een jaar de kans gehad om besmet te geraken maar tot nu toe geen enkel probleem en wat hoor je dan pipo VDB roepen, vanaf januari verstrengde controle op telewerk....

Op het nieuws hadden ze een man op leeftijd geÔnterviewd , die zei vlakaf ik heb me vanaf het begin aan de regeltjes gehouden zonder morren maar ik kan niet meer, altijd met dat vingertje gewezen worden om dan te horen, hou nog even vol, ieder weldenkend mens weet dat we nog zeker heel 2021 aan deze miserie vast zitten.

Dit is het gevoel dat wij in BelgiŽ hebben en Ewout zijn woorden komen voor jullie misschien verkeerd over maar ik begrijp ze wel en de groep van echte trouwe volgers begint te minderen, niks met complottheorie te maken, meer een gevoel van we zijn het gewoon beu...

De Belgische overheid is dan ook een regelrechte ramp. Met 85.000 eilandjes kan je geen normaal beleid voeren. Iedereen wil een vinger in de pap. Gaat de avondklok in Vlaanderen om 21:00 in, dan gaan de Walen voor 22:00. Dat BelgiŽ als land nog bestaat is in mijn ogen verbazingwekkend, zoveel tegenstellingen. Dat zal het COVID19 beleid verre van goed doen. Het kost tijden om alleen al een centrale regering te vormen.....ik kan mij wel goed voorstellen dat het vertrouwen in de Belgische politiek een stuk minder is dan in Nederland.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-12-2020 12:49 door Boppie.
Nou ja!

2020 is een behoorlijk goed jaar geweest voor mij. Afgestudeerd, werk gevonden, ontslag genomen om voor een zeer innovatief nieuw bedrijf te werken.

Samen gaan wonen, enkel de nieuwe auto mist nog. smiling smiley

Tuurlijk had ik het anders voorgesteld en heb ik een grootse diploma uitreiking moeten missen. Maar als geheel terugkijkend...mooi jaar geweest voor mij persoonlijk.

Ik mag niet zeuren en dat zal ik dan ook niet doen. Hopelijk is 2021 nog mooier.
Beste wensen alvast aan iedereen.
Idefiqs
Ewout
haarr
Quote Ewout:
Samen uit en samen thuis is een nobel denken, maar de alternatieven die ik en andere experts voorstellen

Heb je een goede reden om jezelf als expert te betitelen?
Je klinkt meer als een belanghebbende.

1. Belanghebbende? Aan deze crisis heb ik al veel geld verdiend, ik verkoop namelijk computers, dus eigenlijk heb ik er wel baat bij dat men mensen zoveel mogelijk opsluit. Ik geef ook training aan volwassenen en deze lessen blijven doorgaan, enne hoe meer werklozen hoe meer werk ik heb, er is een wachtlijst voor onze cursussen door deze crisis. Dus eigenlijk moet ik blij zijn dat de regering zoveel faillisementen veroorzaakt. Helaas kan ik het fysiek nog niet aan om zoveel les te geven.
2. Ik sta al 20 jaar in het onderwijs en heb genoeg epidemieŽn zien rondgaan en even later eindigen tijdens een vakantie, er zijn hier in BelgiŽ experts (zelfbenoemd door de regering) die dit moment de vakantie willen verlengen en extra lesweken toevoegen tijdens de paasvakantie, waarom gaat de regering hier niet op in? Op bepaalde vlakken verstrengen ze maar op dat vlak laten ze wel los. Dit begrijp ik niet, dit is gewoon amateurisme ten top en zo kan ik nog meer amateuristische beslissingen aantonen waar andere landen het wellicht slimmer aanpakken. Op dit vlak van de vakanties hebben deze experts het wel aan het rechte eind. Daarvoor hoef je geen expert te zijn maar gewoon je gezond verstand gebruiken.

3. In mijn vriendenkring zit er redelijk wat zorgpersoneel en drietal dokters die heel goede ideeŽn hebben waar je veel over kan leren. Ook spreken deze dokters dikwijls zaken tegen van wat je op het nieuws ziet.
4. Wat betreft cijfers heb ik twee vrienden, wiskundigen, universitairen die constant cijfers analyseren, ook de bezetting van de ziekenhuizen en zo. 1 man heeft praktische wiskunde gestudeerd, de andere is een topman bij een bank. Die jongens kunnen wel cijfers analyseren hoor. Daar kan je ook veel over leren hoor. Het is algemeen geweten dat onze Belgische overheid niet goed in cijfers analyseren is, er is te veel 'getoverd' met cijfers hier.

=> probleem is, ben je wat kritisch op sociale media ivm cijfers dan wordt je direct afgeschoten door gebrainwashte mensen, net zoals hier op dit autoweekforum.

Onze 'nationale held' viroloog Marc Van Ranst heeft het allemaal goed bekeken, het was al van in het begin duidelijk dat ie politieke motieven heeft wat ie vandaag uiteindelijk in de pers ook toegegeven heeft, voor velen is het duidelijk dat hij het publiek bespeeld heeft. Het was ook hij die gelogen heeft over diverse zaken en die man komt er gewoon mee weg. Twee zaken dat ik zo herinner was dat mondmaskers zogezegd niet helpen. Het helpt misschien niet heel veel maar alle beetjes helpen en het was ook hij die gelogen heeft over de tweede zogezegde golf die er geen was, die is er later pas gekomen. Als viroloog kan je jezelf dan toch niet serieus nemen???

Oh ja, op de kinderachtige antwoorden om mensen in het belachelijke te trekken antwoord ik niet meer. Ik heb de indruk dat ik hier terug met pubers te maken heb...

Je overschat jezelf Ewout, in het Witte huis zit er eentje in het groot. Niet dat ik je daarmee wil vergelijken, daarvoor ben je een te kleine krabbelaar. Maar het is een beetje van hetzelfde. "Alternatieve feiten" noemen ze het aan de andere kant van de plas.

Wij hebben hier in NL een Willem Engel, die ook zo zijn alternatieve waarheden de wereld inslingert. Gebrainwashed zijn we zeg je. Dat klopt dan weer wel. Door de wetenschappelijke instituten wereldwijd die meer van virussen en hun gedrag weten dan de Ewouts en Willem Engels van deze wereld in een millenium zouden kunnen vergaren. Op wie zouden onze nationale regeringen - en wij gewone stervelingen - zich moeten richten denk je?

Wat ik mij dan wel weer afvraag, waarom tik je zoveel regeltjes tekst voor een stelletje onwaardige schapen zoals wij? Paarlen voor de zwijnen, toch?

Ewout, je loopt in de weg en jouw "feiten" doen er niet toe. De IC's liggen vol, er gaan mensen dood. De zorg staat op omvallen, mensen kunnen geen afscheid nemen. Er is een crisis aan de gang, covid-19 is geen griepje. Het gaat hier teveel over Ewout, en dat is echt teveel eer.

Heb ik ergens beweert dat er geen crisis is? Er is een crisis, voor 65-plussers, cijfers tonen dit aan. Nogmaals, hier in BelgiŽ is er geen noemenswaardige oversterfte bij mensen jonger dan 65 jaar, dit heb ik al zwart op wit bewezen. Nogmaals, generaties scheiden is bewezen effectief geweest tijdens de eerste lockdown in Spanje.
Trouwens, ik krijg hier de verwijten waar de pers zichzelf schuldig aan maakt, oneliners worden ongenuanceerd gigantisch uitvergroot. Bovendien houden ze van stemmingmakerij.
Voorbeeld van wat ik vandaag las ik in Het Nieuwsblad, een zogenaamde kwaliteitskrant, dat het geen probleem is dat je als winkelier aan je klant vraagt of ie gevaccineerd is.
In een zogezegd democratisch land is dit je op serieus glas ijs begeven.
Ik heb oudere klanten met immuniteitsproblemen die geen vaccin mogen krijgen. Die ga ik de toegang tot mijn winkel verbieden dan?
Dit gaat wel heel erg ver hoor...
Schaapjes slikken zo een nieuws gelijk honing, ik ben helaas geen schaap, bij mij is iedereen welkom, jong, oud, ziek, gezond...
Het klopt inderdaad dat ziekenhuizen vol liggen, maar hier in BelgiŽ geldt dit bijna enkel voor de universitaire ziekenhuizen, dit weet ik omdat ik verplegers ken die in zowel universitaire als privťziekenhuizen werken. In WalloniŽ was de situatie wel wat ernstiger dan in Vlaanderen.

Nog even wat betreft jongeren, ik herinner me ooit een schooljaar waarbij in een bepaalde periode er per klas tussen de 3 en soms wel 10 zieken waren, vele collega's ook. Ik weet nog heel goed dat er een probleem was om studie te geven aan de studenten omdat we met te weinig leerkrachten waren. Ik herinner me wel niet meer welk virus of bacterie de ronde deed.
Wat betreft Covid-19 zijn er nu wel meer afwezigen op school (als er les mag gegeven worden), niet door ziekte, wel door quarantaine. Zieken nu in de scholen zijn een sterke minderheid. Ik spreek niet over besmettingen en kinderen die het virus meedragen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-12-2020 14:45 door Ewout.
Ewout
..... Nogmaals, generaties scheiden is bewezen effectief geweest tijdens de eerste lockdown in Spanje.

Ewout
Ik heb oudere klanten met immuniteitsproblemen die geen vaccin mogen krijgen. Die ga ik de toegang tot mijn winkel verbieden dan?
Schaapjes slikken zo een nieuws gelijk honing, ik ben helaas geen schaap, bij mij is iedereen welkom, jong, oud, ziek, gezond...

Hier geef je in 1 bericht dus eventjes glashard aan dat je het wel wenst om generaties te gaan scheiden maar even niet als jou financiŽle belang daarmee ook in het gedrang komt.confused smiley
Het egoÔsme en het eigenbelang druipt er aan alle kanten gewoon van af. angry smily
Muddy Bandit
Ewout
..... Nogmaals, generaties scheiden is bewezen effectief geweest tijdens de eerste lockdown in Spanje.

Ewout

Hier geef je in 1 bericht dus eventjes glashard aan dat je het wel wenst om generaties te gaan scheiden maar even niet als jou financiŽle belang daarmee ook in het gedrang komt.confused smiley
Het egoÔsme en het eigenbelang druipt er aan alle kanten gewoon van af. angry smily

Dan ken je me in persoon helaas niet door zo over mij te oordelen, elke computer die binnenkomt die de klanten niet meer hoeven en die ik nog gerepareerd krijg gaat integraal gratis naar het goede doel. Via een van de scholen waar ik les voor geef, een VZW, worden deze bedeeld. Soms geef ik ook zelf computers weg aan mensen die het niet breed hebben.

Ivm scheiding van generaties:
Kan perfect geregeld worden, iedereen is welkom in de winkel, laat mensen met een zwakke gezondheid op aparte momenten hun boodschapkes doen zonder in contact te komen met jongeren die perfect gezond zijn en toch het virus kunnen doorgeven. Want ik zie anders hier genoeg situaties in winkels die niet ok zijn.
Bij mij in de winkel moeten ze twee meter afstand houden + heb ik een plastic scherm om te voorkomen dat ik hen besmet omdat ik op school veel mensen zie. Mensen die persoonlijke hulp nodig hebben, die we in de winkel niet kunnen helpen, helpen wij van op afstand via Teamviewer.
Maar vragen of ze gevaccineerd zijn? Daar doe ik niet aan mee...
Ewout

Heb ik ergens beweert dat er geen crisis is? Er is een crisis, voor 65-plussers, cijfers tonen dit aan. Nogmaals, hier in BelgiŽ is er geen noemenswaardige oversterfte bij mensen jonger dan 65 jaar, dit heb ik al zwart op wit bewezen. Nogmaals, generaties scheiden is bewezen effectief geweest tijdens de eerste lockdown in Spanje.
Trouwens,

Dit is echt aperte nonsens. Los van jouw beweringen over oversterfte, die laat ik voor jouw rekening, is oversterfte niet het enige symptoom van covid-19. Het is geen (influenza) griep die je doormaakt en weer verder kunt. Soms wel, maar ook jongeren kunnen langdurige klachten en/of schade overhouden door dit Corona virus. Klachten en schade door het hele lichaam. Zoals hartschade, longschade en zelfs hersenschade.

Ook het scheiden van generaties is idioot. Hierdoor zullen jongeren zich minder aan de maatregelen houden omdat zij minder risico denken te lopen, wat verdere verspreiding van het virus onder de gehele bevolking tot gevolg heeft. Daar wordt - terecht - niet voor gekozen.

Ewout
Schaapjes slikken zo een nieuws gelijk honing, ik ben helaas geen schaap,

Jij bent minstens een schaap zoals wij, alleen binnen de kudde van een andere, obscuurdere, herder. En het feit dat je deze metafoor tot de jouwe maakt komt de aard van de boodschapper en zijn boodschap duidelijk naar voren wat mij betreft. Maar die kwalificaties zijn de revue inmiddels voldoende gepasseerd.
haarr
Idefiqs
†hebben hier in NL een Willem Engel, die ook zo zijn alternatieve waarheden de wereld inslingert. Gebrainwashed zijn we zeg je. Dat klopt dan weer wel. Door de wetenschappelijke instituten wereldwijd die meer van virussen en hun gedrag weten dan de Ewouts en Willem Engels van deze wereld in een millenium zouden kunnen vergaren. Op wie zouden onze nationale regeringen - en wij gewone stervelingen - zich moeten richten denk je?

Mooi stukje karma:
De Duitse evenknie van Willem Engel is aan corona overleden.

Het is karma.

Of het mooi is laat ik aan jou, covid-19 en zeker het overlijden eraan gun ik niemand.
Idefiqs
Ewout

Trouwens,

Dit is echt aperte nonsens. Los van jouw beweringen over oversterfte, die laat ik voor jouw rekening, is oversterfte niet het enige symptoom van covid-19. Het is geen (influenza) griep die je doormaakt en weer verder kunt. Soms wel, maar ook jongeren kunnen langdurige klachten en/of schade overhouden door dit Corona virus. Klachten en schade door het hele lichaam. Zoals hartschade, longschade en zelfs hersenschade.

Ook het scheiden van generaties is idioot. Hierdoor zullen jongeren zich minder aan de maatregelen houden omdat zij minder risico denken te lopen, wat verdere verspreiding van het virus onder de gehele bevolking tot gevolg heeft. Daar wordt - terecht - niet voor gekozen.

Ewout

Jij bent minstens een schaap zoals wij, alleen binnen de kudde van een andere, obscuurdere, herder. En het feit dat je deze metafoor tot de jouwe maakt komt de aard van de boodschapper en zijn boodschap duidelijk naar voren wat mij betreft. Maar die kwalificaties zijn de revue inmiddels voldoende gepasseerd.

Mensen die zwaar ziek worden onder de 65 jaar zijn in de minderheid, dit zijn mensen met zwaarlijvigheid, suikerziekte en ander onderliggende problemen. Daar mogen we denk ik het over eens zijn?
Ik hoor soms mensen klagen die vinden dat ze van Covid-19 zwaar ziek zijn omdat ze twee maanden ziek zijn. Dan weten ze niet wat ťcht ziek zijn is... Vertel dat maar eens aan mijn nichtje die 5 jaar gevochten heeft tegen bloedkanker...
Wat betreft het scheiden van generaties, dit kan enkel lukken als er discipline is en dan is jouw stelling wel correct want discipline is een probleem. Dan komt het niet goed.
In zekere zin ben ik ook een schaap, dat klopt, maar ik ben wel op mijn hoede voor wat onze overheden hier allemaal uitvoeren. Iedereen weet dat het hier op politiek vlak een serieus boeltje is. Ik zal me ook nooit uitspreken over Nederland want daar ken ik de situatie niet. Ik spreek voor BelgiŽ. Ik heb wel de indruk dat sommigen onder jullie denken wat er hier zich allemaal afspeelt. Dit weet je enkel als je hier woont, kranten leest en vrienden hebt die als zorgkundigen werken in ziekenhuizen.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-12-2020 15:46 door Ewout.
Idefiqs
haarr
Idefiqs
†hebben hier in NL een Willem Engel, die ook zo zijn alternatieve waarheden de wereld inslingert. Gebrainwashed zijn we zeg je. Dat klopt dan weer wel. Door de wetenschappelijke instituten wereldwijd die meer van virussen en hun gedrag weten dan de Ewouts en Willem Engels van deze wereld in een millenium zouden kunnen vergaren. Op wie zouden onze nationale regeringen - en wij gewone stervelingen - zich moeten richten denk je?

Mooi stukje karma:

Het is karma.

Of het mooi is laat ik aan jou, covid-19 en zeker het overlijden eraan gun ik niemand.

Natuurlijk niet. In plaats van het woordje "mooi" is "treffend" meer gepast.
haarr
Idefiqs
haarr
Idefiqs

Mooi stukje karma:

Het is karma.

Natuurlijk niet. In plaats van het woordje "mooi" is "treffend" meer gepast.

Dat wist ik wel, maar voelde toch de behoefte er iets over te zeggen.thumbs up
Griep is ook ook echt zo 2019....Pardoes is het lager dan in voorgaande jaren... zeer weinig griepgevallen
Joris 6091088
Griep is ook ook echt zo 2019....Pardoes is het lager dan in voorgaande jaren... zeer weinig griepgevallen

Gut, en hoe zou dŠt nou toch komen?nut smiley
Joris 6091088

Gek he als mensen minder naar naar kantoor gaan, minder mensen zien, niet kunnen uitgaan enz
Je verwacht het niet, zouden de mondkapjes en 1.5 meter ruimte er ook mee te maken hebben?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-12-2020 17:12 door Pietzoveel.
Joris 6091088
Ongetwijfeld
Passen de antwoorden soms niet helemaal in jouw teststraatje?
Blijkbaar heeft iedereen vrij, gezien alle berichten vandaag.

Ik aan het werk op een Cohort afdeling. De echte praktijk...geen geneuzel van wappies of anders denkenden. Nee, de keiharde praktijk
Gelukkig worden wij straks als eerste geprikt. .

Fijne dagen , ik morgen 0700 uur weer paraat
Hansje58

Ik aan het werk op een Cohort afdeling. De echte praktijk...geen geneuzel van wappies of anders denkenden. Nee, de keiharde praktijk

Prettig uiteinde Hans, en goede dienst!
Ewout
Idefiqs
Ewout

Trouwens,

Ewout

Mensen die zwaar ziek worden onder de 65 jaar zijn in de minderheid, dit zijn mensen met zwaarlijvigheid, suikerziekte en ander onderliggende problemen. Daar mogen we denk ik het over eens zijn?
Ik hoor soms mensen klagen die vinden dat ze van Covid-19 zwaar ziek zijn omdat ze twee maanden ziek zijn. Dan weten ze niet wat ťcht ziek zijn is... Vertel dat maar eens aan mijn nichtje die 5 jaar gevochten heeft tegen bloedkanker...
Wat betreft het scheiden van generaties, dit kan enkel lukken als er discipline is en dan is jouw stelling wel correct want discipline is een probleem. Dan komt het niet goed.
In zekere zin ben ik ook een schaap, dat klopt, maar ik ben wel op mijn hoede voor wat onze overheden hier allemaal uitvoeren. Iedereen weet dat het hier op politiek vlak een serieus boeltje is. Ik zal me ook nooit uitspreken over Nederland want daar ken ik de situatie niet. Ik spreek voor BelgiŽ. Ik heb wel de indruk dat sommigen onder jullie denken wat er hier zich allemaal afspeelt. Dit weet je enkel als je hier woont, kranten leest en vrienden hebt die als zorgkundigen werken in ziekenhuizen.

Scheiden van generaties gaan we niet doen. Toen niet, nu niet en nooit niet. Over mijn lijk. En ook mensen met onderliggende problemen hebben recht op deelname aan de maatschappij als geheel. En ja, mensen kunnen goed ziek worden, ook gezond mensen. Wat jouw nichtje overkomen is is vreselijk, heeft ze het wel gehaald? Maar dat kan en mag je niet met elkaar vergelijken. Iemand die zijn hand verliest door een zaag is er minder erg aan toe dan een soldaat die zijn benen verliest door een bermbom. Toch is het in beide gevallen gewoon ellendig. Zeggen dat de een niet mag klagen omdat het altijd erger kan is in mijn ogen voorbij het goed fatsoen.
Joris 6091088

Maar bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik ben blij dat jij je wel op feiten baseert en niet een of ander onderbuik gevoel.
Boppie
Ewout
Idefiqs
Ewout

Trouwens,

Ewout

Scheiden van generaties gaan we niet doen. Toen niet, nu niet en nooit niet. Over mijn lijk. En ook mensen met onderliggende problemen hebben recht op deelname aan de maatschappij als geheel. En ja, mensen kunnen goed ziek worden, ook gezond mensen. Wat jouw nichtje overkomen is is vreselijk, heeft ze het wel gehaald? Maar dat kan en mag je niet met elkaar vergelijken. Iemand die zijn hand verliest door een zaag is er minder erg aan toe dan een soldaat die zijn benen verliest door een bermbom. Toch is het in beide gevallen gewoon ellendig. Zeggen dat de een niet mag klagen omdat het altijd erger kan is in mijn ogen voorbij het goed fatsoen.

Scheiden betekent niet noodzakelijk uitsluiten, dat bedoel ik ook niet. Genoeg creatievelingen op de wereld die hier mee weg kunnen.
Nichtje is ok nu, afgestudeerd als onderwijzeres, werkt, huisje, tuintje, vriendje
Ooit heb ik in het grootste ziekenhuis van BelgiŽ als jobstudent een maand rondgelopen, elke dag zagen we daar in de kelders enkele doden gerepatrieerd worden. Is wel indrukwekkend maar dan besef je ook dat je verder moet want in het huidige geval, Covid-19 blijft hoor. We gaan net zoals Griep jaarlijks oversterfte moeten accepteren, ondanks een vaccin, want vele mensen zullen dit niet willen nemen. Mijn oude tantes laten zich alvast nooit voor griep vaccineren en ze zullen niet alleen zijn.
Het is inderdaad appelen en peren vergelijken maar een dode is en blijft een dode, op deze link kan je de dagelijkse dodencijfers van BelgiŽ raadplegen, [statbel.fgov.be] dit maakt indruk met of zonder Covid-19. Maar ons eeuwig opsluiten en onze maatschappij week na week laten verzwakken naar de toekomst toe? Is dat de oplossing? Want ik vrees ervoor dat het leven mťt een vaccin ook nooit meer hetzelfde zal zijn zoals we het nu kennen. Mensen accepteren geen oversterfte meer door een virus maar tegelijkertijd zijn we ook in onze eigen benen aan het schieten.
Bon, bij deze aan iedereen toch een prettig eindejaar gewenst, hier was het sober, wij zijn Chinees gaan halen en vroeg ons bed in. Zondag zie ik mijn ouders, zal op het terras buiten zijn met alle voorzorgsmaatregelen tot dat zij hun vaccin krijgen, ze zijn al tegen de 80...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-12-2020 23:08 door Ewout.
Hansje58

Respect Hans, ik zie met Lede ogen aan hoe hard mijn vriendin nu werkt. Amper vrije tijd, extra oproepdiensten als je eigenlijk moet slapen. Een late en vroege dienst na elkaar. (22 uur klaar, 7 uur weer present zijn)
Ik hoop dat er binnenkort weer vrij te ademen is...anders verliezen we nog een bevolkingsgroep....en dan hebben we pas echt een probleem.
Hansje58 en collega's:
Bedankt voor juliie inspanningen. Ik hoop dat het later nog een keer gewaardeerd wordt.
@Ewout,
Je hebt het steeds over BelgiŽ maar dit is een Nederlands forum.
Dat het in BelgiŽ niet goed gemanaged wordt is jammer maar in Nederland gaat het vrij goed volgens de meerderheid.
Klagen kun je beter in eigen land doen als je hoopt dat het enigszins helpt.
haarr
@Ewout,
Dat het in BelgiŽ niet goed gemanaged wordt is jammer maar in Nederland gaat het vrij goed volgens de meerderheid.

Ik heb er geen moeite mee, dat hij dat hier meldt. Is het bij ons dan zo perfekt geregeld? (Voor zover dat overigens mogelijk is).
Ewout
We gaan net zoals Griep jaarlijks oversterfte moeten accepteren, ondanks een vaccin, want vele mensen zullen dit niet willen nemen. Mijn oude tantes laten zich alvast nooit voor griep vaccineren en ze zullen niet alleen zijn.

Het griepvaccin heeft een effectiviteit van slechts 40%, covid vaccins zitten op >90%
Beetje zijdelingse info over Belgie vind ik wel interessant. Soms in de discussie wel een beetje lastig. Aangezien ik tenminste niet zoveel weet van de situatie daar en lastig om dat van ťťn iemand aan te nemen
haarr
@Ewout,

Da's ook niet waar, dit is een Nederlandstalig forum.

AW heeft zelfs nog enkele Vlaamse filmpjes gemaakt, in een grijs verleden. Nu is het gewoon een Nederlandstalig blad. Het lijkt me nogal bekrompen om dit enkel open te houden voor mensen die in Nederland wonen.
Over afgescheiden gesproken zeg.
MCW
Beetje zijdelingse info over Belgie vind ik wel interessant. Soms in de discussie wel een beetje lastig. Aangezien ik tenminste niet zoveel weet van de situatie daar en lastig om dat van ťťn iemand aan te nemen

Ik gebruik daar liever andere bronnen voor dan iemand die met verhalen uit tweede of derde hand komt.
Carfanatic
MCW

Ik gebruik daar liever andere bronnen voor dan iemand die met verhalen uit tweede of derde hand komt.

Dat is ook waarom ik, als inwoner van BelgiŽ, hier verder niet op in ga.
Ik ben niet zo'n fan van borrelpraat over de politiek. Of toch niet van het niveau dat ik hier geŽtaleerd zie worden.
Carfanatic
Ewout
We gaan net zoals Griep jaarlijks oversterfte moeten accepteren, ondanks een vaccin, want vele mensen zullen dit niet willen nemen. Mijn oude tantes laten zich alvast nooit voor griep vaccineren en ze zullen niet alleen zijn.

Het griepvaccin heeft een effectiviteit van slechts 40%, covid vaccins zitten op >90%

Nog belangrijker is dat je de griepprik jaarlijks moet herhalen. Wat ik van de Covid-19 prik heb begrepen is die eenmalig.
der Magistrat
haarr
@Ewout,

AW heeft zelfs nog enkele Vlaamse filmpjes gemaakt, in een grijs verleden. Nu is het gewoon een Nederlandstalig blad. Het lijkt me nogal bekrompen om dit enkel open te houden voor mensen die in Nederland wonen.

O, sorry. Ik wil ook niet de Vlamingen weren. Maar Ewout schetst het Belgische beleid maar in Nederland is het anders.
Imo geeft hij wat veel specifiek Belgische problemen die in Nederland helemaal niet spelen onder de grote meerderheid van de bevolking.
haarr
der Magistrat
haarr
@Ewout,

O, sorry. Ik wil ook niet de Vlamingen weren. Maar Ewout schetst het Belgische beleid maar in Nederland is het anders.
Imo geeft hij wat veel specifiek Belgische problemen die in Nederland helemaal niet spelen onder de grote meerderheid van de bevolking.

Okť, begrepen. smiling smiley

En verder, och. Ik denk dat de scepsis t.o.v. de overheid in NL niet per se anders is dan in BE, hoor. Hier geef je het complexe systeem wellicht wat makkelijker de schuld, maar het idee dat 'de overheid' toch niets snapt en geen expertise heeft, dat speelt volgens mij in beide landen even veel.
Alleen hebben wij hier geen Willem Engel. Goddank. smiling smiley
Maar Willem Engel vertolkt volgens mij de mening van een hele grote minderheid. Zoals zo vaak schreeuwt deze minderheid heel hard.
haarr
Maar Willem Engel vertolkt volgens mij de mening van een hele grote minderheid. Zoals zo vaak schreeuwt deze minderheid heel hard.

Absoluut. Gelukkig maar.
Er wordt wel inderdaad relatief veel aandacht aan gegeven, maar dat is nu eenmaal hoe het met roepers gaat (zie 'Farmers Defence Force').
der Magistrat
Carfanatic
MCW

Ik ben niet zo'n fan van borrelpraat over de politiek. Of toch niet van het niveau dat ik hier geŽtaleerd zie worden.

Dus dat Van Ranst onze goeroe viroloog politieke ambities heeft is borrelpraat? Hij heeft net toegegeven dat hij met een politieke partij contacten heeft gehad voor... en wie kritisch is blokkeert hij op Twitter...
Dat onze minister van volksgezondheid Frank Vandenbroucke met een zelfvoldane glimlach op tv komt verkondigen hoeveel mensen er zijn gestorven is borrelpraat? Je vergeet zeker dat hij destijds smeergeld verbrand heeft? In andere landen zouden zo'n figuren nooit meer minister worden. Hier kan dit...

Een ding kan niemand ontkennen, als je de cijfers van Statbel volgde en die vergeleek met het nieuws en wat politiekers en virologen verkondigde dan kan je enkel toegeven dat er redelijk wat gelogen en overdreven is geweest en dat er maatregelen zijn genomen geweest die niet nodig waren en veel geldschade hebben berokkend waarvoor onze jeugd zal opdraaien.
Waarbij ik niet wil beweren dat er nuttige maatregelen zijn en dat het altijd allemaal leugens waren.
Zelf durven denken en onderzoeken wil niet zeggen dat je een andersdenkende bent die iedereen de dood toewenst... Geloof me, ik heb in mijn leven al mensen zien sterven, zelfs 3 mensen op een namiddag in de spoedgevallen tijdens een hittegolf in Zuid-Frankrijk waarbij het ziekenhuis overbelast was. Dat zijn taferelen die je niet wil zien...
Uiteraard hoor je enkel mijn verhaal en is het jullie recht om kritisch te zijn, maar om kinderachtig te reageren? Laag niveau...

Terwijl men op sommige momenten moord en brand schreeuwde in de pers over de overbelasting van ziekenhuizen waren alle mensen die ik ken die in ziekenhuizen werken aan het wachten op patiŽnten. Wie dit niet gelooft nodig ik graag uit na deze crisis zodat deze mensen hun verhaal zelf kunnen doen. Dit is informatie uit eerstehand. Trouwens, we konden de ziekenhuisbezetting gewoon online volgen.

Toen het drukker werd in twee ziekenhuizen die overbelast raakte hoorde ik een goede vriendin ( een integere vrouw die ik al 45 jaar ken) klagen dat in hun ziekenhuis alles bomvol lag maar in een ziekenhuis een tiental km verder maar enkele patiŽnten, zij kon dit tot in detail in de computer zien. Terwijl men in de pers wel volop over spreidingsplannen sprak. Wie geloof je dan?

Omdat vele Belgen dit circus zo moe als kou pap zijn houden velen zich niet meer aan de regels en dit gaan we wellicht bekopen, vandaag zijn wij in een villawijk in Oost-Vlaanderen gaan wandelen waarbij we talloze gezinnen met grootouders hebben gezien, zonder afstand te bewaren. Toen we hier arriveerde hielden de buren een buurtfeest op straat met een twintigtal mensen van alle leeftijden, veel afstand bewaren heb ik niet gezien.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-01-2021 17:57 door Ewout.
Ewout

Omdat vele Belgen dit circus zo moe als kou pap zijn houden velen zich niet meer aan de regels en dit gaan we wellicht bekopen, vandaag zijn wij in een villawijk in Oost-Vlaanderen gaan wandelen waarbij we talloze gezinnen met grootouders hebben gezien, zonder afstand te bewaren. Toen we hier arriveerde hielden de buren een buurtfeest op straat met een twintigtal mensen van alle leeftijden, veel afstand bewaren heb ik niet gezien.

En hiermee heb je dan eindelijk een keer de werkelijke kern van het probleem te pakken: voor velen werkt blijkbaar alleen maar een keiharde regelgeving en de bijbehorende strenge handhaving, want zo gauw er nog enige flexibiliteit aanwezig is in de regelgeving wordt er ook gelijk weer misbruik van gemaakt.
Het werkelijke probleem is de groep ongehoorzame bevolking die puur voor het eigenbelang gaat, maar dat wordt gemakshalve weer eventjes vertaalt als een politiek falen.
(waar ze feitelijk gezien ook nog gelijk in hebben want de politiek zou die groep veel harder aan moeten pakken)

De keuze maken tussen een keiharde totale lock-down of het accepteren (en naleven) van de huidige regelgeving die nog wat toe laat lijkt mij niet zo heel moeilijk, en een andere keuze is er domweg niet.
Muddy Bandit
Ewout

En hiermee heb je dan eindelijk een keer de werkelijke kern van het probleem te pakken: voor velen werkt blijkbaar alleen maar een keiharde regelgeving en de bijbehorende strenge handhaving, want zo gauw er nog enige flexibiliteit aanwezig is in de regelgeving wordt er ook gelijk weer misbruik van gemaakt.
Het werkelijke probleem is de groep ongehoorzame bevolking die puur voor het eigenbelang gaat, maar dat wordt gemakshalve weer eventjes vertaalt als een politiek falen.
(waar ze feitelijk gezien ook nog gelijk in hebben want de politiek zou die groep veel harder aan moeten pakken)

De keuze maken tussen een keiharde totale lock-down of het accepteren (en naleven) van de huidige regelgeving die nog wat toe laat lijkt mij niet zo heel moeilijk, en een andere keuze is er domweg niet.

Precies dit.

De goegemeente denkt ten ontechte dat covid-19 een probleem is van de regering. Dat is niet zo, het is een probleem van ons allemaal. De samenleving dus. Daarom moet de vrijblijvendheid er af.
Iedereen de beste wensen voor 2021! Ook jij Joriscool smiley.

Om dan de vraag te beantwoorden in de titel. Gelukkig vrij weinig. We zijn gezond gebleven, aan het werk gebleven. Top vakantie gehad. Ik tel mijn zegeningen.

Geen dag dit jaar stilgestaan zonder reden, altijd op de baan gezeten en lelijke maar ook mooie dingen meegemaakt. Nu een paar dagen vrij, maandag weer vol gas er tegenaan.
Boppie
Iedereen de beste wensen voor 2021! Ook jij Joriscool smiley.

Dank Boppie, voor jou en de rest ook de beste wensen! cool smiley
Idefiqs
Muddy Bandit
Ewout

Precies dit.

De goegemeente denkt ten ontechte dat covid-19 een probleem is van de regering. Dat is niet zo, het is een probleem van ons allemaal. De samenleving dus. Daarom moet de vrijblijvendheid er af.

Met dat gigantische feest in Bretagne als toppunt.

(Anderzijds, wat dat feest betreft, als je als overheid mist dat er een feest van dergelijke proporties wordt voorbereid, dan vind ik dat ook wel ergens verwijtbaar.)
Ewout
der Magistrat
Carfanatic
MCW

Dus dat Van Ranst onze goeroe viroloog politieke ambities heeft is borrelpraat? Hij heeft net toegegeven dat hij met een politieke partij contacten heeft gehad voor... en wie kritisch is blokkeert hij op Twitter...
Dat onze minister van volksgezondheid Frank Vandenbroucke met een zelfvoldane glimlach op tv komt verkondigen hoeveel mensen er zijn gestorven is borrelpraat? Je vergeet zeker dat hij destijds smeergeld verbrand heeft? In andere landen zouden zo'n figuren nooit meer minister worden. Hier kan dit...

Een ding kan niemand ontkennen, als je de cijfers van Statbel volgde en die vergeleek met het nieuws en wat politiekers en virologen verkondigde dan kan je enkel toegeven dat er redelijk wat gelogen en overdreven is geweest en dat er maatregelen zijn genomen geweest die niet nodig waren en veel geldschade hebben berokkend waarvoor onze jeugd zal opdraaien.
Waarbij ik niet wil beweren dat er nuttige maatregelen zijn en dat het altijd allemaal leugens waren.
Zelf durven denken en onderzoeken wil niet zeggen dat je een andersdenkende bent die iedereen de dood toewenst... Geloof me, ik heb in mijn leven al mensen zien sterven, zelfs 3 mensen op een namiddag in de spoedgevallen tijdens een hittegolf in Zuid-Frankrijk waarbij het ziekenhuis overbelast was. Dat zijn taferelen die je niet wil zien...
Uiteraard hoor je enkel mijn verhaal en is het jullie recht om kritisch te zijn, maar om kinderachtig te reageren? Laag niveau...

Terwijl men op sommige momenten moord en brand schreeuwde in de pers over de overbelasting van ziekenhuizen waren alle mensen die ik ken die in ziekenhuizen werken aan het wachten op patiŽnten. Wie dit niet gelooft nodig ik graag uit na deze crisis zodat deze mensen hun verhaal zelf kunnen doen. Dit is informatie uit eerstehand. Trouwens, we konden de ziekenhuisbezetting gewoon online volgen.

Toen het drukker werd in twee ziekenhuizen die overbelast raakte hoorde ik een goede vriendin ( een integere vrouw die ik al 45 jaar ken) klagen dat in hun ziekenhuis alles bomvol lag maar in een ziekenhuis een tiental km verder maar enkele patiŽnten, zij kon dit tot in detail in de computer zien. Terwijl men in de pers wel volop over spreidingsplannen sprak. Wie geloof je dan?

Voor de duidelijkheid, ik heb nooit specifiek jouw commentaar als borrelpraat afgedaan, ik heb het meer over het algemene. Je stukje over Van Ranst past daar helaas m.i. wel in. Een viroloog kan een politieke kleur hebben, maar dat geldt voor politicologen (Devos, bijv.) of economen (Noels) net zo goed. Van Ranst werd teveel gebruikt door de vorige regering, iets wat inmiddels is rechtgezet. Vandenbroucke doet het nu overigens niet onaardig. Ik deel de kritiek - maar dit wordt wel al iets voor de andere inwoners van BelgiŽ op dit forum - dan ook niet dat hij onduidelijk gecommuniceerd zou hebben over de kinderen onder de 12; natuurlijk tellen die mee (opnieuw, dit is inmiddels al verduidelijkt).
Het is een besmettelijke rotziekte met ongekende langetermijngevolgen, ik vind de maatregelen daardoor zeker nog gepast.
Dan financieel: de rentes op de leningen zijn voor BE en NL momenteel vaak <0%; de overheid verdient dus geld op de leningen. Ik ben geen fan van een grote staatsschuld, maar in deze bizarre situatie kan het m.i. dus niet zo'n kwaad.
der Magistrat
Idefiqs
Muddy Bandit
Ewout

Precies dit.

Met dat gigantische feest in Bretagne als toppunt.

(Anderzijds, wat dat feest betreft, als je als overheid mist dat er een feest van dergelijke proporties wordt voorbereid, dan vind ik dat ook wel ergens verwijtbaar.)

Iemand trok het vergelijk met de cruiseschepen in het begin. Iedereen blijft aan boord tot er geen besmettingen zijn. Moeten ze hier ook toepassen.
Boppie

Iemand trok het vergelijk met de cruiseschepen in het begin. Iedereen blijft aan boord tot er geen besmettingen zijn. Moeten ze hier ook toepassen.

Dit.

Als er ergens melding gemaakt wordt van een illegaal feest, met ťťn of meerdere helokopters een betonnen sarcofaag Š la Tsjernobyl over het feest laten zakken. En de feestgangers er een maand in quarantaine onder het beton laten zitten.
Het terrein 14 dagen hermetisch afsluiten en bij opening iedereen een boete.
Maar tegenwoordig is ook een burgemeester al heel gauw blij:
[www.e-pages.dk]
Soms kun je de feestvierders beter gewoon door laten gaan, dan lost het probleem zich in afzienbare tijd zelf wel op.

[www.tubantia.nl]
Muddy Bandit
Soms kun je de feestvierders beter gewoon door laten gaan, dan lost het probleem zich in afzienbare tijd zelf wel op.

[www.tubantia.nl]

Maar verder tasten ballonnetjes de hersenen niet aan. Daarnaast staat er vast nog iets van Defensie leeg in die contreien waar 70 mensen kunnen bivakkeren voor 14 dagen.
Muddy Bandit

[www.tubantia.nl]

Dat toont eens te meer aan dat het niet de meest intelligente mensen zijn die dit soort feesten organiseren of bezoeken.
Tja, we maken ons weer op voor twee weken thuis ďonderwijsĒ.
Hoewel we beter voorbereid zijn dan de vorige keer, is het toch weer een uitdaging.

Dat begint bij de techniek: vier kinderen (in vier verschillende niveaus) moeten allerlei apps kunnen gebruiken, die op oudere apparatuur niet werkt, en dus bv op onze oudere iPads (waar je prima op kan Netflixen) niet kan worden gedaan.
Dus: Chromebooks van school.
Eigenlijk 3 nodig, maar er maar 1 gekregen. En die werkt niet goed. Uiteindelijk met een extern keyboard aan de gang gekregen.

Om toch morgen te kunnen beginnen heb ik afgelopen dagen een iPad Mini2 en een Macbook uit 2007 zo ingericht dat ze er toch mee aan de slag kunnen. In afwachting van de Chromebooks.
Ik voel me net een systeembeheerder.

Dan de inhoud: er zijn allerlei werkboekjes gemaakt door de docenten. Het ene werkboekje is bedoeld voor een week, waar mijn spruit er in een dag wel mee klaar is. Dus we gaan zelf wel wat downloaden (net als de vorige keer).nut smiley
De andere documenten zijn van een zo bedroevende lay-out, dat ik alweer een paar uur heb besteed aan het aanpassen ervan, zodat de kinderen er ook echt mee aan de slag kunnen.

Zover de voorbereiding. Die is nodig, want ik moet ook ďgewoonĒ (thuis) werken.

Dan moet het echte schoolwerk nog beginnen. Met het bezighouden van 4 kinderen in vier verschillende stadia, met allerlei verwachtingen van school (incl. diverse ďmeetingsĒ, want ďwe willen wel graag contact houden met de kinderenĒ).

Je leest hier een boel frustratie. En die is er ook. Mijn vrouw ziet er als een berg tegenop. Ik zit meer op de lijn ďwe proberen het. Lukt het niet, jammer danĒ.

En elke keer als ik dan mijn eigen commentaar lees, dan denk ikzelf al: wat loop ik te zeiken!
Ik heb voldoende ruimte om iedereen zín eigen werkplek te geven, ons natje en droogje worden aan de deur bezorgd, we zijn allemaal gezond en hebben het lekker behaaglijk met de verwarming op standje ďhoogĒ.
Ik heb collegaís in het oosten van deze wereld, die op een drie-kamer-flatje zitten met hetzelfde formaat gezin, die het ook moeten zien te rooien, en er dan ook nog even een typhoon overheen krijgen........

Dus......hoewel ik dat Corona zolangzamerhand echt wel zat ben......we redden ons wel.drinking smiley
Succes aan een ieder in een moeilijker parket.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-01-2021 14:37 door Rembrandt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.