Het coronavirus: hoe be´nvloedt het jouw dagelijks leven?

Gepost door SVF 
Hans, volgens mij ging dat over essentiŰle zaken zoals pauze kunnen genieten. Een rigoureus rookbeleid op de vloer maar niet op hoofdkantoor. Dat op het hoofdkantoor er veel geregeld is en op de vloer niets. En de mate van administratie die bij het werk komt kijken.
haarr
Ja, dat ben ik met je eens. Als we ons niet aan de maatregelen houden zullen die de komende maanden alleen maar strenger worden. De eerste week verwacht ik sowieso nog niet echt een daling.
Ik verbaas me altijd over het feit hoe mensen maar niet lijken te leren van het verleden. 'De geschiedenis herhaalt zich' zeggen we dan. En dat dan niet iedereen terugblikt op de pest of andere ellende, dan snap ik. Heb ik ook niet gedaan, het is een handjevol experts dat je op tv hoort die er wel naar verwijzen. En dat klinkt dan allemaal heel aannemelijk. Maar wat mij verbaast: het hele gedoe rondom besmettingen hebben we eerder gezien. Net als de verzwaringen van maatregelen en de 'halve' lockdown. Het was verdorie nog geen jaar geleden maar Nederland stelt zich op alsof het allemaal weer nieuw is. 'We kijken het vier weken aan, wellicht gaat het dan beter. HÚ wat gek, de maatregelen van vorige week zien we nog niet terug in de cijfers'. Nee verrassend he? Hou toch op. In het voorjaar waren we er ook drie maanden zoet mee, waarom zou het nu anders zijn? Ik geef je op een briefje, grote versoepelingen van de maatregelen hoef je dit jaar niet meer te verwachten. Ik denk dat de decemberdagen nog een politieke keuze gaan worden, gaan we mensen nog bewust uit elkaar houden om het virus in te dammen of staan we toch weer een kerstdiner toe? Sinterklaasintochten kunnen we sowieso skippen, dat scheelt in ieder geval al een bak gezeik.
Tydelyck
Maar wat ik eigenlijk wilde vragen: wie heeft de app al gedownload en (zo nee,) waarom (niet)?

Ik niet: simpelweg omdat ik mijn bluetooth en locatie graag uit laat als ik ze niet nodig heb.
Ik heb 'm al een hele tijd. De app is destijds eerst in Twente uitgerold, ik heb 'm half augustus ge´nstalleerd nadat er hier plaatselijk weer de eerste Corona-meldingen waren in o.a. horeca en bij sportclubs. Het hele alu-hoedes-verhaal van de overheid je overal kan volgen en er bijbedoelingen bij heeft e.d., daar doe ik niet zo aan mee. Noem het na´ef, maar dat weiger ik gewoon te geloven.
Leon in zn Fiesta
Tydelyck
Maar wat ik eigenlijk wilde vragen: wie heeft de app al gedownload en (zo nee,) waarom (niet)?

Ik niet: simpelweg omdat ik mijn bluetooth en locatie graag uit laat als ik ze niet nodig heb.
Ik heb 'm al een hele tijd. De app is destijds eerst in Twente uitgerold, ik heb 'm half augustus ge´nstalleerd nadat er hier plaatselijk weer de eerste Corona-meldingen waren in o.a. horeca en bij sportclubs. Het hele alu-hoedes-verhaal van de overheid je overal kan volgen en er bijbedoelingen bij heeft e.d., daar doe ik niet zo aan mee. Noem het na´ef, maar dat weiger ik gewoon te geloven.

Big Brother angst?
1984 is al lang voorbij.

Als je aangemeld bent bij google, moet je voor de gein eens intikken: www.google.nl/locationhistory
Dit soort gegevens worden ook bijgehouden door telefoonmaatschappijen (minder nauwkeurig) en zijn opvraagbaar door justitie.
Als je dus een nieuwe BMW wil scoren door een partijitje wiet te verpatsen, laat dan je mobieltje thuis. En hou er rekening mee dat auto's via kentekenherkenning en wegbewaking met camera's gevolgd kunnen worden. In het openbaar vervoer word je ook met bewakingscamera's gevolgd en de OV chipkaart houdt ook keurig bij waar jij bent. En als je eindelijk die BMW koopt, gaan er diverse berichtjes naar de overheid.
Je betaalt veel voor een auto (ooit was het meer dan 10.000 gulden) wat wordt gemeld en het overschrijven van het kenteken wordt gemeld.
Uiteraard wordt het jatten van platen ook gemeld (door het slachtoffer) en niet geregistreerde platen (auto gesloopt) vallen ook erg op.

Die Ŕp is er al lang, ongeveer sinds 2000.

Ik zou zeggen: steel een paar goede wandelschoenen (of betaal contant), neem geen mobiele telefoon mee (ook geen ouderwetse), neem een baard, zonnebril en petje en begin aan de lange mars naar Moskou (als dat je doel is) langs achteraf paadjes. Onderweg zal je moeten slapen in een doos onder de brug want een huis, leger des heils, hotel of zo kan je niet gebruiken. Zorg ook voor voldoende cash geld (en neem een cursus taikwondo) zodat je de flappentap en pinautomaat kan vermijden.

Succes.
rke
Big Brother angst?
1984 is al lang voorbij.
(...)
Succes.

Als je aangemeld bent bij google > ben nooit ingelogd, check.
Dit soort gegevens worden ook bijgehouden door telefoonmaatschappijen (minder nauwkeurig) en zijn opvraagbaar door justitie. > bekend, check.
Als je dus een nieuwe BMW wil scoren door een partijitje wiet te verpatsen, laat dan je mobieltje thuis. > BMW verkocht in 2015, check.
Auto's via kentekenherkenning en wegbewaking met camera's gevolgd kunnen worden. > geen auto met kenteken meer, check.
In het openbaar vervoer word je ook met bewakingscamera's gevolgd en de OV chipkaart houdt ook keurig bij waar jij bent. > ik fiets altijd, of koop papieren kaartje, check.
Neem een baard > check.
Ik gebruik geen Gmail of hotmail > check.
Ik navigeer niet met Google Maps > check.

Maar waar het eigenlijk om gaat: niet de overheid wil mijn gegevens, het zijn andere apps die van alles doen wat ze niet mogen. En het komt over x jaar uit dat de overheid toch de gegevens heeft bewaard die ze beloofden weg te gooien (doordat ze per ongeluk ineens opduiken of gestolen worden), simpelweg omdat er ambtenaren zitten die ˇf niet goed zijn in hun werk, ˇf hun eigen ideeŰn toepassen i.p.v. die van hun werkgever.
Ik heb die Corona-app ook een tijdje geleden ge´nstalleerd.
Ik heb niets te verbergen. Ze kunnen aan pintransacties ook zien waar je geweest bent.
Ik vraag me wel af of, zoals ik van het weekeind las in Het Parool, de personen die besmet zijn en/of eigenlijk in quarantaine zouden moeten zitten, deze app installeren en gebruiken.
Pietzoveel
Ik vraag me wel af of, zoals ik van het weekeind las in Het Parool, de personen die besmet zijn en/of eigenlijk in quarantaine zouden moeten zitten, deze app installeren en gebruiken.

De vraag stellen is hem beantwoorden.
Hier in BelgiŰ gaan ze enkel nog de zieken testen, van wie men denkt dat dat hij/zij besmet is moet sowieso in quarantaine. Hopelijk krijg je dan een bewijs want leg dat anders maar dan eens uit aan je baas als je moet gaan werken... Niet ziek, geen symptomen...
Dit feit gaat de besmettingscijfers goed helpen natuurlijk en dan gaat men binnenkort kunnen zeggen dat het inderdaad de fout was van de horeca (die men zopas gesloten heeft) dat er zoveel mensen besmet werden terwijl ik Úlke dag volbepakte bussen zie.

Ik denk dat ik de filmrechten ga aanvragen hiervan, want het begint hier in BegiŰ op een amateuristische soap te lijken...

Nog eens samengevat :

De eerste weken van de crisis werden Griepdoden meegerekend
Vele besmettingen in Augustus werden dubbel geteld
De pers verbergt info door niet te vermelden dat er Brusselse ziekenhuizen zijn waar er nog geen noemenswaardige problemen te zijn.
En mijn vermoedens naar sjoemeldende ziekenhuizen om uit de kosten te komen.

Vlamingen, vul maar aan...

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-10-2020 13:55 door Ewout.
The Corona-soap.

In de zorg heb je op dit moment de die-hard doorbuffelaars die door de werkgever voor een coronatest gestuurd worden maar je hebt er ook die de test zien als twee mogelijke vrije dagen.
Dat gedoe kan de arbeidsverhoudingen grondig in de war schoppen. De een beschuldigt de ander van gevaarlijk gedrag, de ander vindt de een maar een hypochonder en de patient/client/klant zit machteloos te wachten.

Ik ben benieuwd hoe wij over een paar jaar terugkijken naar deze gekte.
Weet je nog, toen iedereen met een snuitje op liep?
Nee, niet de pest, ook niet WO I maar in 2020....
net na het boerkaverbod.

net na het boerkaverbod.

Waarom zou je het niet doen?
R W xxx

net na het boerkaverbod.

Waarom zou je het niet doen?

Ik loop ook keurig met een snuitje op, terwijl ik weet hoe weinig het helpt.
Het is een beetje als je hand voor je mond houden als je hoest, een verontschuldiging voor het rondstrooien van virussen en bacillen.

Over een paar jaar is het snuitje of geperfectioneerd en overal aanwezig of het hangt in het museum bij de 2020-rariteiten. Ik hoop het laatste, het is lastig in te schatten of je tegen een mooie dame praat of tegen de heks herself als je gesprekspartner een mondkapje draagt.
Weinig is al meer dan voldoende reden om het wel te doen, al met al met al komen we dan toch een heel eind.
Lekker wijf of heks maakt voor de conversatie niet zoveel uit en als jij daar wel moeite mee hebt, bedenk je er maar een bloedmooie dame bij, je ziet het blijkbaar toch niet.
Die mondkapjes hebben ook een nadelig effect voor camera bewaking: ik zag vandaag een klant, die had een mondkapje op en twee capuchons.... nou die ga je dus niet herkennen op de camera beelden nut smiley

Heb die klant dus ook extra in de gaten gehouden, want dat vertrouwde ik voor geen meter. Maar waarschijnlijk heeft die alsnog gewoon wat gestolen, toen ik hem uit het oog verloor. Gedroeg zich naar mijn mening ook wel enigszins vreemd: echter je moet ze heterdaad betrappen.

In Duitsland is het als bestuurder ook verboden om een mondkapje te dragen, want daardoor ben je niet ( goed ) herkenbaar op flitsfoto's.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-10-2020 19:48 door Zunigrijje.
Zunigrijje
In Duitsland is het als bestuurder ook verboden om een mondkapje te dragen, want daardoor ben je niet ( goed ) herkenbaar op flitsfoto's.

Hoe kom je aan deze wijsheid?
Joop 5528328
Zunigrijje

Ik woon in de grensstreek, dus dat ging al snel in de rondte nadat het verplicht was een mondkapje in Duitsland te dragen.

[topgear.nl]
Goed stukje. Dus als ik met 105 de helling af donder dan trek ik gewoon het kapje over mijn ogen.
Zunigrijje
Joop 5528328
Zunigrijje

Ik woon in de grensstreek, dus dat ging al snel in de rondte nadat het verplicht was een mondkapje in Duitsland te dragen.

[topgear.nl]

Precies, nonsense dus.
R W xxx
Weinig is al meer dan voldoende reden om het wel te doen, al met al met al komen we dan toch een heel eind.
Lekker wijf of heks maakt voor de conversatie niet zoveel uit en als jij daar wel moeite mee hebt, bedenk je er maar een bloedmooie dame bij, je ziet het blijkbaar toch niet.

Als het weinig tot niet werkt dan vind ik het een grote verspilling van middelen waarbij ik de indruk kreeg dat deze maatregel er vooral komt om van het gezeik af te zijn. Als ik dan door een winkelstraat loop zijn er zat mensen die net als altijd nergens naar kijken. Klakkeloos een winkel uitlopen zonder even te kijken of er al iemand loopt, met het hele gezin een kleine winkel induiken, tegen de richting in lopen. Die kijken totaal niet om zich heen. Als ik dan ook lees dat het in de omringende landen ook hard oploopt denk ik dat het gedrag van mensen de oorzaak is. Veel mensen kijken nergens naar, hebben een sterke "ik" mentaliteit en dat botst enorm met de maatregelen in mijn ogen.
Het is en, en, en. Het ene is effectiever dan het andere, dat houd je toch maar juist omdat je nog steeds veel te veel eigenwijze eikols hebt, helpen alle kleine beetjes in die optelsom imho. Als je dan zo nodig met je hele kuchende fam op een kluitje moet kruipen in die winkel waar ik ook even moet zijn, voorkomt/vertraagt dat kapje misschien net wel voldoende als je in de rij in mijn nek staat te boeren.
Werking van een mondkapje is bij mijn weten toch echt ÚÚnrichtingsverkeer, je houdt je eigen zooi bij je als je zo'n ding draagt. Het beschermt m.i. niet/nauwelijks tegen invloeden van buitenaf. Als iemand anders in je nek of op je trui loopt te sputteren dan draag je het eventuele virus nog steeds bij je, dan zal het een kwestie van tijd zijn voor het 'overspringt'.
klopt, ik bedoelde dan ook dat de tegenpartij in bovenstaande tegel misschien zijn meuk wat langer bij zich houdt winking smiley
Dat veroorzaakt bij mij dan kortsluiting (mijn gebrek). Omdat anderen een paar dodsimpele regels niet op kunnen volgen of zo nodig moeten feesten mag ik nu overal een mondkapje op wat maar marginaal werkt. Wat zeker tijdens het werk ook zeer onaangenaam is.

Een deel van het volk is tot op het misselijkmakende af strontverwent en zeer ego´stisch bezig. Zeker als je oproepen leest om bejaarden binnen te houden om zelf door te kunnen, die zijn toch al bijna dood. Nog maar niet te spreken over onderliggend lijden. Die mensen gingen toch al dood....

Wat voor een ander overhebben is lastig schijnbaar.
Ik heb de afgelopen 4 weken op m'n werk bijna nooit 1,5 meter afstand gehouden.......
Dat is ook bijna onmogelijk op een klein werkschip van 34,5Î8,5m met 15 personen aan boord, scheelt wel dat iedereen voor het aanmonsteren negatief getest was op Covid-19 (en er verder geen contact met buitenstaanders was).

Tijdens bunkeren en foodstores ontvangen wel 1,5 meter afstand gehouden van de bunkerboer / bezorg-chauffeur.

Nu ik weer aan wal ben toch maar wasbare mondkapjes gekocht..
Boppie
Dat veroorzaakt bij mij dan kortsluiting (mijn gebrek). Omdat anderen een paar dodsimpele regels niet op kunnen volgen of zo nodig moeten feesten mag ik nu overal een mondkapje op wat maar marginaal werkt. Wat zeker tijdens het werk ook zeer onaangenaam is.

Een deel van het volk is tot op het misselijkmakende af strontverwent en zeer ego´stisch bezig. Zeker als je oproepen leest om bejaarden binnen te houden om zelf door te kunnen, die zijn toch al bijna dood. Nog maar niet te spreken over onderliggend lijden. Die mensen gingen toch al dood....

Wat voor een ander overhebben is lastig schijnbaar.

Tot het hun eigen (groot)ouders aangaat. Dan is het huilen.
@Boppie, eens hoor maar zo werkt het helaas altijd toch? Ik vind overigens de last van zo'n kapje heel erg meevallen maar dat zal zeker situatieafhankelijk zijn.
Vooral met het werk. ik rij met tautliners. Even een zijkant openmaken, spanbanden leggen. Dan merk ik dat je aardig in zo'n ding loopt te zweten en minder makkelijk ademt. Nu ben ik ook niet een van de slankste en zou de conditie beter mogen maar dat zijn de momenten dat ik het ding een beetje vervloek. Zeker omdat ik dan in de buitenlucht sta en de heftruckchauffeur in zijn kooitje zit.

Bijkomend nadeel in het algemeen is de afvalberg die ermee gecreŰerd wordt. Wil je ze correct gebruiken dan gaan er veel doorheen, je ziet ze ook steeds vaker rondzwerven op straat.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.