VVD en de auto

Gepost door Ga Stui 
VVD en de auto
19-03-2019 01:16
Voor het maken van reclame zijn er bij AutoWeek vele mogelijkheden. Voel je vrij op contact op te nemen.

Ivanov
AutoWeek Moderator

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-03-2019 22:14 door Ivanov.
Goh, politici doen niet wat ze zeggen!!??! eye popping smiley

In ander nieuws: Water is nat..
Re: VVD en de auto
19-03-2019 08:12
Rutte is dan ook wel meest vulgaire voorbeeld......
19-03-2019 08:28
Ga je voor elke partij bij de provinciale verkiezing zo'n lijstje maken?
19-03-2019 09:17
Lijkt me gewoon reclame voor een website toch?
19-03-2019 10:03
Wat raadt jij aan wat wij moeten stemmen?
19-03-2019 10:30
Topictitel strookt niet erg met de inhoud van het linkje...
19-03-2019 12:32
Die 101 feiten zijn in de praktijk geen feiten maar gekleurde prietpraat die blijkbaar stemmers moet overhalen om te stemmen op de rechtse flankpartijen. En sommige opmerkingen zoals "Op social media is Rutte degene die het meeste wordt uitgemaakt voor leugenaar" hebben een wel erg groot "Ja, dus?"-gehalte.
19-03-2019 12:54
Redelijk kansloos.
19-03-2019 13:03
Als ik een stemadvies nodig heb zoek ik wel een ander forum op.
Ik dacht dat dit een forum was voor autoliefhebbers, dus laat dit politieke (sterk gekleurde) geneuzel alsjeblieft achterwege.
19-03-2019 14:00
Ik ben bij het tweede punt al gestopt met lezen. Heb wel spijt dat ik er überhaupt aan ben begonnen.
19-03-2019 18:03
FH126560
Wat raadt jij aan wat wij moeten stemmen?

DENK.
19-03-2019 18:58
@Boppie: haha, de kans dat ik mn manneljjkheid afhak is groter dan dat ik op DENK stem.
19-03-2019 20:17
Ik ook. Verder ben ik wel klaar met dat gezeik o er verkiezingsbeloftes e.d. Een klein kind kan nog snappen dat in dit politieke systeem het onmogelijk is om alles wat je belooft erdoor te drukken. Ik verbaas mij er altijd over dat zogenaamd intelligente mensen dat niet kunnen begrijpen. Daarnaast vind ik dat we het in dit land steeds beter en beter hebben. Maar mensen zijn te druk met zeiken om het door te hebben. Er vliegt een 777 met 4 F16 toestellen over Amsterdam en hoppa....gelijk een ongesteld zooitje wat gelijk moet denken aan 9-11, de Bijlmer, het einde van de Fabeltjeskrant, de teloorgang van meneer Cactus en dat pappa altijd maar een knuffel deed voor het slapengaan. DENK past daar prima in, ook een "kijk ons een zielig zijn" jankzooitje zonder ruggengraat.

Is Rutte een leugenaar? Ik weet het niet. Ik weet wel dat het dit land best goed vergaat tot nu toe. Is de EU een zwendel? Tot nu toe vanaf 1945 geen ellende gekend in West Europa waar het begon. Het zou wel eens prettig zijn dat mensen misschien wat minder op basis van hun onderbuik reageren en wat meer nuchter de dingen bekijken. Straks zit je net als Groot Brittannië. Ze willen eruit, maar niet onder akkoord. Is er een akkoord, dan schieten ze het aan alle kanten af. Laat mensen zich dan druk maken over de kosten van de zorg, de bejaardenzorg waar mensen zich de pleuris werken. De moderne slavenhandel in het transport (maar de IKEA is wel lekker goedkoop....). Mensen hebben geen idee wat er buiten hun wereldje afspeelt, ze zijn vooral druk met de bijtelling voor de leasebak, carrière maken op kantoor en vooral dik doen voor de buitenwereld.
19-03-2019 20:27
Ik had het niet beter kunnen verwoorden Boppie! thumbs up
20-03-2019 10:46
Veel beloven, weinig geven, doet menig gek, in vreugde leven.

Sommige dingen in NL zijn goed voor elkaar, maar de zorg (incl. ouderenzorg) en pensioen totaal niet. Die setoren leveren veel in en als je het zelf niet meemaakt, weet je niet waar die mensen dagelijks mee moeten dealen. Ouderen die elk jaar hun pensioen, waar ze jaren voor gewerkt hebben, elke keer minder worden. Geen inflatie correctie voor hen, eerder deflatie.

In NL mag je eigenlijk niet te oud worden, dat is niet goed voor de economie.
We zijn er nog lang niet hier.
20-03-2019 13:56
Quatrelle

Sommige dingen in NL zijn goed voor elkaar, maar de zorg (incl. ouderenzorg) en pensioen totaal niet. Die setoren leveren veel in en als je het zelf niet meemaakt, weet je niet waar die mensen dagelijks mee moeten dealen. Ouderen die elk jaar hun pensioen, waar ze jaren voor gewerkt hebben, elke keer minder worden. Geen inflatie correctie voor hen, eerder deflatie.

In Zondag met Lubach is dat eens uitgespit.

De rijkste groep in dit land zijn de gepensioneerden.

Het aantal mensen wat alles op moet hoesten wordt kleiner en kleiner en zeker de jongeren hebben het al lastiger om in deze markt een huis te kopen. Het houdt een keer op.
20-03-2019 15:24
Boppie
Quatrelle

Het aantal mensen wat alles op moet hoesten wordt kleiner en kleiner en zeker de jongeren hebben het al lastiger om in deze markt een huis te kopen. Het houdt een keer op.
Dit is een beetje tweeledig. Er is inderdaad een hele grote groep rijkere gepensioneerden. Echter wat je vaak ziet is dat dit in de eigen woning zit en niet in vrij beschikbaar vermogen. Hier is een grote slag te winnen voor de overheid als ze het wat makkelijker maken voor deze generatie om hun overwaarde te gelde te maken. Daarnaast is er ook een hele grote groep gepensioneerden die rond moeten komen van hun AOW en een klein pensioentje.

Voor wat betreft pensioenen kom je nooit uit die discussie. De oudere generatie, met name de nu nog werkenden, zetten hun hakken middels de vakbonden in het zand. Echter is dit pensioensysteem niet houdbaar voor de langere termijn. Probleem is een beetje dat er destijds een pensioentoezegging is gedaan. Dit is leuk in een almaar stijgende markt/economie maar inmiddels weten we dat er ook wat tegenwind kan zijn. De toezegging is vaak groter dan er binnengebracht wordt en gaat worden. Hiermee hol je het systeem uit en is het straks voor de generatie van onze kinderen geen pensioen meer. Hier gaan we nog de nodige problemen mee krijgen. Het hele systeem hangt samen met het solidariteitsbeginsel. Alleen als je nu als jong werkende door gaat krijgen dat alles wat je er in stopt niet meer voor jou is maar wordt ingeteerd op pensioenvermogen dan is het gauw klaar en is dit een potentiële bom onder het bestel.

Voor wat betreft de (ouderen) zorg deel ik de meeste zorgen ook. Om het dan maar populistisch te zeggen kan ik het niet verkroppen dat er vele ouderen nog maar 1 keer per week kunnen douchen terwijl we aan de andere kant compleet ingerichte woningen met nieuwe Mieles verstrekken aan Jan en alleman die hier binnenkomt. ook hiermee sla je ieder draagvlak weg.
20-03-2019 15:42
michel1975
Om het dan maar populistisch te zeggen kan ik het niet verkroppen dat er vele ouderen nog maar 1 keer per week kunnen douchen terwijl we aan de andere kant compleet ingerichte woningen met nieuwe Mieles verstrekken aan Jan en alleman die hier binnenkomt. ook hiermee sla je ieder draagvlak weg.

Helemaal mee eens. Wat dat betreft laat ik me maar gewoon een populist noemen. Ouderenzorg, onderwijs, techniek. overal krapte. Maar wel 500.000 mensen in de bijstand... Hoe kan dat?

Ben er sterk voor om in ruil van een uitkering je handen uit de mouwen te steken.

Incoming moraalridders...
20-03-2019 16:02
P Klieder
Ben er sterk voor om in ruil van een uitkering je handen uit de mouwen te steken.

Incoming moraalridders...

Mwah, dat er een tegenprestatie wordt verlangd is prima (en bij voorkeur eentje waar de werkloze in kwestie baat bij heeft, bijvoorbeeld een werk/leertraject) maar het moet niet tot verdere verdringing leiden. Dit slaat bijvoorbeeld nergens op natuurlijk.
20-03-2019 16:09
qua straatvegers is er misschien niet echt krapte. Maar licht verzorgend werk bij ouderen wel. Dat zou iedereen moeten kunnen.
20-03-2019 17:53
Wat betreft de bejaardenzorg zou men de werkvloer weer op 1 moeten zetten. Niet opleggen wat ze moeten doen maar vraag eens wat ze nodig hebben om hun werk te kunnen doen. Ik heb wel eens het idee dat er een heel leger mensen bezig is om hun taken te specificeren en te controleren tot in den treuren. Zorg er eens voor dat de mensen op de vloer waardering in o.a. salaris krijgen en dat ze de vrijheid krijgen om hun werk te doen zoals het hoort. De mensen die de zorg kiezen doen dat meestal niet om makkelijk rijk te worden, daar zit vaak wel een bepaalde roeping achter. Die moet je stimuleren.
20-03-2019 18:57
michel1975
Boppie
Quatrelle

Dit is een beetje tweeledig. Er is inderdaad een hele grote groep rijkere gepensioneerden. Echter wat je vaak ziet is dat dit in de eigen woning zit en niet in vrij beschikbaar vermogen. Hier is een grote slag te winnen voor de overheid als ze het wat makkelijker maken voor deze generatie om hun overwaarde te gelde te maken. Daarnaast is er ook een hele grote groep gepensioneerden die rond moeten komen van hun AOW en een klein pensioentje.

Voor wat betreft pensioenen kom je nooit uit die discussie. De oudere generatie, met name de nu nog werkenden, zetten hun hakken middels de vakbonden in het zand. Echter is dit pensioensysteem niet houdbaar voor de langere termijn. Probleem is een beetje dat er destijds een pensioentoezegging is gedaan. Dit is leuk in een almaar stijgende markt/economie maar inmiddels weten we dat er ook wat tegenwind kan zijn. De toezegging is vaak groter dan er binnengebracht wordt en gaat worden. Hiermee hol je het systeem uit en is het straks voor de generatie van onze kinderen geen pensioen meer. Hier gaan we nog de nodige problemen mee krijgen. Het hele systeem hangt samen met het solidariteitsbeginsel. Alleen als je nu als jong werkende door gaat krijgen dat alles wat je er in stopt niet meer voor jou is maar wordt ingeteerd op pensioenvermogen dan is het gauw klaar en is dit een potentiële bom onder het bestel.

Voor wat betreft de (ouderen) zorg deel ik de meeste zorgen ook. Om het dan maar populistisch te zeggen kan ik het niet verkroppen dat er vele ouderen nog maar 1 keer per week kunnen douchen terwijl we aan de andere kant compleet ingerichte woningen met nieuwe Mieles verstrekken aan Jan en alleman die hier binnenkomt. ook hiermee sla je ieder draagvlak weg.

De overwaarde zorgt er ook voor dat hun hypotheek last minimaal is. Nu weet ik niet wat je aan belasting betaalt over het afgeloste deel, maar wat ik in mijn omgeving bloot is dat de ouderen er vaak toch goed bijzitten met redelijk lage maandelijkse lasten. Er zal ook een grote groep zijn die niet makkelijk rondkomt en die verdienen de hulp, maar sommige politici doen net alsof iedere bejaarde een slachtoffer is terwijl dat helemaal niet waar is. Dat is het inspelen op de onderbuik. De meesten zullen best aardig rond kunnen komen aan het eind van de maand denk ik.

Dat trucje wordt door meer politici op meerdere vlakken toegepast en daar ben ik klaar mee. Hameren op een kant maar cruciale informatie aan de andere kant weglaten.

Wij hebben het zo slecht niet en de punten zoals zorg en ouderen zorg? Dat is in mijn ogen het gevolg van tientallen jaren wanbeleid. Eerst kon het niet op allemaal, vervolgens blijkt er toch een grens te zijn aan wat we kunnen besteden en vervolgens doet men er niets mee. Tot het uitgemolken is. Dat kan je niet alleen vastpinnen op Rutte alleen, dat is niet reëel.
20-03-2019 19:03
En het alternatief is? Die walgelijke Baudet?
20-03-2019 19:45
Gut gut, opzichtig vragen wat het alternatief is.......

Kansloos
20-03-2019 19:54
Typische Baudet-reactie.
Baudet of 50+, dat is wat stemwijzer mij adviseerde in elk geval big smile smiley
20-03-2019 20:11
Aboutaleb. Die zou het denk ik goed doen. Loopt niet altijd braaf in de partijlijn mee, niet bang om stevige dingen te zeggen en niet bang om te handelen als het moet. Verder zou ik het niet weten. Er zit maar weinig materiaal tussen voor minister-president. Buma misschien. Of Dijkhoff.
20-03-2019 20:19
P Klieder
michel1975
Om het dan maar populistisch te zeggen kan ik het niet verkroppen dat er vele ouderen nog maar 1 keer per week kunnen douchen terwijl we aan de andere kant compleet ingerichte woningen met nieuwe Mieles verstrekken aan Jan en alleman die hier binnenkomt. ook hiermee sla je ieder draagvlak weg.

Helemaal mee eens. Wat dat betreft laat ik me maar gewoon een populist noemen. Ouderenzorg, onderwijs, techniek. overal krapte. Maar wel 500.000 mensen in de bijstand... Hoe kan dat?

(..)..

Simpel: doorgeschoten neo-liberaal beleid. Té veel marktdenken.

Zorgverzekeraars bepalen (uiteindelijk) wat er betaalt wordt voor één keer in de week douchen.
Is echt niet alleen het tekort aan handen..

..en dan nog.. één of andere psychisch niet zo stabiel persoon uit de uitkering halen om je hulpbehoevende oude moeder(tje) een keer extra in de week onder de douche te zetten??

Mwah.. liever niet.. Dan heb ik daar een beter gevoel bij als dat een zorgzame arbeidsmigrant(e) is..
20-03-2019 21:04
Boppie
Aboutaleb. Die zou het denk ik goed doen. Loopt niet altijd braaf in de partijlijn mee, niet bang om stevige dingen te zeggen en niet bang om te handelen als het moet. Verder zou ik het niet weten. Er zit maar weinig materiaal tussen voor minister-president. Buma misschien. Of Dijkhoff.

Dijkhoff vind ik met een straatlengte voorsprong de best debatterende politicus die ik op dit moment ken. Ben het niet altijd met hem eens, maar in het debat is hij briljant. Bij Buma heb ik dat minder, al heb ik vanmorgen nog op zijn kliek gestemd.
20-03-2019 21:41
Rutte/Dijkhoff, Wilders, Klaver, Kuzu en Thieme kunnen zich in het debat allemaal goed staande houden. In het politieke midden is er nog wel wat ruimte voor verbetering...

Baudet heeft extreemrechts salonfähig gemaakt, best een prestatie. Ik vind het echter een bijzonder onsympathieke man met enge ideeën en (alt-right) connecties. Hoe wordt dit land in de toekomst nog bestuurbaar als dit de kant is die we op gaan? Nou ja, kennelijk moeten we het er maar mee doen.
Deze discussie is gesloten.

close