Be prepared!

Gepost door Ewout 
Be prepared!
08-12-2018 22:18
Ik denk dat deze nog niet is langsgeweest,

Daarnet bij het vernieuwen van de batterijtjes van de zaklamp in mijn auto was ik nieuwsgierig wat jullie in je auto hebben om voorbereid te zijn op situaties of om het leven onderweg aangenamer te maken?

Ik doe de voorzet!

-EHBO set die wat uitgebreider is dan de standaard, met wat pilletjes allerhande, pijnstillers, tegen verstopping enzovoorts
-Volwaardig reserverwiel/momentsleutel/bandenspanningmeter
-Werkhandschoenen
-Een set 'autosokken' om in de sneeuw te rijden, de auto zelf staat op vier vierseizoenenbanden van Michelin
-Een oude jas die vuil mag worden als ik een band moet vervangen
-Enkele doeken in de koffer voor als de fiets meemoet
-Enkele handdoeken, een witte voor op het dashboard voor de zon te weren bij warm weer
-Een uitgebreide set reservelampjes plus zekeringen
-Gevarendriehoek
-Als ik ver weg ga ook een klein laptopje plus obd-lezer om foutcodes uit te lezen
-Een vervallen brandblusser, of ie nieuw is of niet, blussen ga je met zo'n klein ding niet veel kunnen doen...
-Enkele plastic zakken voor als ik boodschappen moet doen
-Een ijskrabber, anti ijsspray, vod voor de ruiten
-Een kleine multimeter indien ik onderweg een elektrisch probleem heb
-Ook wat connectors en kabels, spulletjes om contacten proper te maken, heb al eerder massaproblemen onderweg gehad...
-Nog wat schroevendraaiers en tangen, platte sleutel...
-Noodhamertje
-oordopjes, oogmasker en een kussentje voor als ik onderweg een dutje wil doen
-wegenkaarten voor als de ingebouwde gps en/of mijn gsm de geest geven of als ik een alternatieve weg moet zoeken die de gps niet kan vinden, is al nuttig geweest
-Een rugkussen omdat de zetels van de Skoda op lange afstanden niet goed zitten
-Dashboardcamera die ik amper gebruik
-een dubbele usb lader plus twee kabels
-een balpen om het ongevallen formulier in te vullen
-de autopapieren uiteraard plus aanwijzingen naar waar de auto gesleept moet worden indien in panne voor geval mijn vriendin er mee rijdt
-Een jeton voor het winkelkarretje
-Een zaklamp
-Twee gele hesje (tegenwoordig is dat de mode trouwens big smile smiley)
-Vaak ook een step, hangt er vanaf waar ik moet werken, indien ik file heb kan ik het laatste stuk met de step doen
-een reservelaptop, ik geef vaak les, ik mag er niet aan denken dat mijn laptop in panne valt, verlies ik veel geld...
-Enkele geluksbrengers, zo van die chinese dingen... ik geloof er niet in maar de vrouw wel, dus laat ik ze in de auto
-rekeningen van medicijnen die ik nu tijdelijk vaak moet nemen, zodat ik wat prijzen kan vergelijken
-wat blikjes suikervrije Ice tea en vitaminendrankjes in de koffer
-WC-papier plus toiletbeschermers en babywipes

Dit zal het zo een beetje zijn, sommigen zullen misschien denken, da's veel, maar wij wonen een 200 meter van waar de auto geparkeerd staat en ik zeul niet altijd graag met de laptop of zo...

Vroeger had ik nog een tasje met wat scheergerief, reserveondergoed enzo in de wagen, toen ik vrijgezel was gebeurde het soms wel dat ik de auto moest laten staan omdat ik te veel gedronken had, dan zocht ik een hotelletje of bleef ik ergens bij een maat of zo slapen... oh ja, de condooms niet te vergeten big smile smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-12-2018 22:21 door Ewout.
Re: Be prepared!
08-12-2018 22:52
laast was er ook zoon post. maar ja hier gaan we.

-2 ehbo sets
-sneeuwkettingen
-EEN RESERVEWIEL
-een lucht compressor(compact)
-eem gereedschap kist(noodzakelijken)
-poets producten
-fluo hestje(ja ben voor maar niet voor de holigans)
-handoeken en poetsdoeken
-een extra jas
-comdooms(je weet maar nooit)
-een krik
-assen standaards
-water(altijd handig)
-strutbar(komt binnekort weer op zen plaats)
-voorruit scherm
-olie
-diesel(5l)
-hand schoenen
-ruitensproeier
-banden plak se-2 ond2 lezers. (elm 276 en een snapon)
-en een vuilniszak

dit tot nu toe zit er in mijn toyota corolla.
allemaal in de koffer(en binnekort op vakantie)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-12-2018 23:00 door snelle willy.
Ik houd mijn auto zo leeg mogelijk, gevarendriek , gereedschap en dergelijke heb ik niet nodig.
Ik rijd Alfa en die is zelfhelendthumbs up
08-12-2018 22:57
Ja is al eens eerder gedaan winking smiley
Ik ben zelf geen 'on-the-road' zakenrijder. Die pillen of wegenkaart heb ik niet nodig voor de ritjes die zelden langer zijn dan 20km en al zou ik dat wel nodig hebben: winkel.
Alle pech dingen: BMW service
Behalve lekke banden: gewoon doorrijden. Run-on-Flats

Kijk uit met poederblussers. In geval van echte nood prima maar bij een vlammetje onder de kap dat je ook met een deken of jas kan doen doe je liever niet met poeder: alles raakt verstopt en het kruipt in al je stekkerverbindingen.
08-12-2018 22:59
Ik zag eentje van op vakantie gaan en dingen meepakken maar zo eentje als dit exact zag ik niet, indien zo mag dit gesloten worden hoor...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-12-2018 23:02 door Ewout.
09-12-2018 07:57
Condooms en een fles jagermeister.
09-12-2018 08:40
Volledig opgeladen telefoon (carkit) en pinpas.
Voor de kids wat extra drinken mee als ik ze ophaal/wegbreng.
Flesje water.
2 kleine dekens.
50 euro noodgeld in dashboardkastje + wat los wisselgeld.

We wonen in NL met om de 15km wel een tankstation op de snelweg. Niet in de woestijn van Australie met 200km omtrek niemand te zien.

Vakantie trips waren niet veel anders afgezien van koffers en eet/drink voorzieningen mee voor de tussenstops.
09-12-2018 10:47
KadettRT
We wonen in NL met om de 15km wel een tankstation op de snelweg. Niet in de woestijn van Australie met 200km omtrek niemand te zien.

Dat inderdaad. Dus alles wat ik echt nodig heb en altijd bij me heb is opgeladen mobiel en pinpas/creditcard.
09-12-2018 10:54
AK-47.

Houdt eventuele discussies met medeweggebruikers onderweg kort en bondig.
09-12-2018 16:53
Idefiqs
AK-47.

en de politie zeker??

mag ik hem lenen is voor een maat, die mee gaat naar engeland. ik zelf heb een winchester.
09-12-2018 16:57
snelle willy
Idefiqs
AK-47.

en de politie zeker??

mag ik hem lenen is voor een maat, die mee gaat naar engeland. ik zelf heb een winchester.

Voor de politie? Nope, die jongens en meisjes zijn mij veel te lief.thumbs up

Nope, je mag hem niet lenen.smiling bouncing smiley
09-12-2018 20:03
Springbok
..
Dat inderdaad. Dus alles wat ik echt nodig heb en altijd bij me heb is opgeladen mobiel en pinpas/creditcard.

Pinnen doe ik ook al met mijn mobiel. winking smiley
09-12-2018 20:25
V0RQ
Springbok
..

Nu nog een EV en dan ga je helemaal met deze tijd mee. drinking smiley
09-12-2018 22:01
Boppie
Dat eerste voor als je de dop kwijt bent toch?
09-12-2018 23:12
Nico GTR
V0RQ
Springbok
..

Nu nog een EV en dan ga je helemaal met deze tijd mee. drinking smiley

Helaas. The Excel sheet says:"No" sad smiley
10-12-2018 18:42
Idefiqs
snelle willy
Idefiqs
AK-47.

en de politie zeker??

Voor de politie? Nope, die jongens en meisjes zijn mij veel te lief.thumbs up

Nope, je mag hem niet lenen.smiling bouncing smiley

jammer.

had wel handig geweest in calaisnut smiley
10-12-2018 19:17
michel1975
Boppie
Dat eerste voor als je de dop kwijt bent toch?

drinking smiley. Voor jou een vraag, voor mij een weet.
11-12-2018 08:49
Allemachtig, je zeult standaard meer zooi mee dan dat ik op vakantie mee neem. Zelfs op een roadtrip door Australië had ik een hoop van die dingen niet eens bij me!

Bij mij liggen in de kofferbak een boodschappen tas en een paraplu.
Daarnaast ligt er een elektrisch pomp en zo'n busje plakmiddel voor een lekke band en het standaard zakje met geel hesje e.d. wat bij de auto kwam.

In de armsteun ligt een pen (die er uit gaat omdat deze rammelt). In het deurvakje ligt mijn zonnebril. In het dashboardkastje het standaard boekwerk van de auto.

That's it. We leven in Nederland met elke 5 min een winkel in de buurt en goede pechhulp mocht het nodig zijn. Zo lang ik mijn telefoon en portemonnee niet vergeet kan er weinig fout gaan.
11-12-2018 22:56
B-Real
Allemachtig, je zeult standaard meer zooi mee dan dat ik op vakantie mee neem. Zelfs op een roadtrip door Australië had ik een hoop van die dingen niet eens bij me!

Bij mij liggen in de kofferbak een boodschappen tas en een paraplu.
Daarnaast ligt er een elektrisch pomp en zo'n busje plakmiddel voor een lekke band en het standaard zakje met geel hesje e.d. wat bij de auto kwam.

In de armsteun ligt een pen (die er uit gaat omdat deze rammelt). In het deurvakje ligt mijn zonnebril. In het dashboardkastje het standaard boekwerk van de auto.

That's it. We leven in Nederland met elke 5 min een winkel in de buurt en goede pechhulp mocht het nodig zijn. Zo lang ik mijn telefoon en portemonnee niet vergeet kan er weinig fout gaan.

Ik woon in België, zit vaak in de Franse Ardennen waar het redelijk afgelegen is en niet op elke hoek van de straat een winkeltje, en als ik verder weg op vakantie trek met de auto zit ik in landen zoals Ukraïne, Servië , noem maar op, ik rij meer in mijn vrije tijd dan voor het werk in feite... Onderweg al enkele keren elektrische problemen gehad die de techniekers ginder niet konden of wilden oplossen, met wat gerief in de auto los ik soms dingen vaak zelf sneller op, ik zit in de elektriciteit en computers trouwens...
13-12-2018 01:12
Thuiskomer (plaksetje voldoet niet altijd) + gereedschap en sleutel voor de slotmoer, gevarendriehoek, hesjes, zonnebril, verloopnippels voor als ik in het buitenland moet tanken (lpg), trekkertje voor de ramen, ijskrabber, schadeformulier, noodhamertje, pakje zakdoekjes (heb soms last van allergie en hoewel dat de laatste jaren bijna niet meer voorkomt sleep ik die dingen uit gewoonte op alle mogelijke manieren mee, ook in jassen en tassen), telefoonhouder + laadkabeltje (zit achter het dashboard weggewerkt en is permanent aangesloten, dus weet niet of dat meetelt)... dat is het wel ongeveer denk ik.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close