Blogcontest # 98 " We zijn er bijna"

Gepost door hansje36 
Hartelijk welkom bij de 98 ste editie van de enige echte, onovertrefbare, in boekvorm en binnenkort wellicht als E-reader en luisterboek beschikbare maar vooral via dit medium beoefende blogcontest van het Autoweek Forum.

Na een spannende strijd in blogcontest #97 , die ik heb gewonnen, heb ik de eer een nieuw onderwerp aan te dragen :

" We zijn er bijna"

Of een afgeleide daarvan ( zijn we er al, hoelang nog etcetera)

Na deze contest nog één contest en dan zitten we aan de honderd. !!

Gebruik je fantasie en creativiteit en kom met een blog. Schrijf het op en deel ze met de mede forumleden

De volgende uitgangspunten worden gehanteerd in deze contest:

- Verzin en schrijf over jouw belevenissen betreffende het onderwerp.
- Het mag natuurlijk een verzonnen verhaal zijn, een ervaringsverhaal of een wetenschappelijk verhaal.
- Je mag een statement maken (daar is een weblog in feite voor bedoeld) om een discussie te genereren of maak er gewoon een leuk of informatief verhaal van.

En helemaal onderwerp-gerelateerd kennen wij hier ook regels:

- Het blog draagt een thema dat wordt bepaald door de voorgaande winnaar;
- De inhoud moet duidelijk terugslaan op de titel. Een auto vervult een rol in de blog;
- Zodra je een blog plaatst, voeg je zelf de link naar je blog toe aan het dit topic;
- Na twee weken is de stemronde en kan iedereen (ook als je geen blog hebt geschreven) stemmen en zijn top 3 doorgeven via dit topic;
- Het format van de stem moet zijn: 1. Schrijver X - 3 punten; 2. Schrijver Y - 2 punten; 3. Schrijver Z - 1 punt. Dit voorkomt verwarring voor wat betreft punten of plaatsen;
- Iedere deelnemer die heeft ingezonden is verplicht om te stemmen. Bij niet stemmen worden alle punten ingetrokken die zijn vergeven aan de blog van de niet-stemmende deelnemer;
- Bij minder dan drie inzendingen zijn de gegeven punten voor een deelnemer 3 of 2. De score van 1 blijft achterwege.
- De persoon met de meeste punten bedenkt de nieuwe titel.

- Niet onbelangrijk: in de bloggershoek kan over van alles worden gebabbeld. Doe dit met respect voor de mede-forum leden.

We nodigen ook zeker nieuwe deelnemers uit om een poging te wagen, niet geschoten is altijd mis !!

Inzenden t/m vrijdag 17 juni 23:00 uur
Stemmen t/m vrijdag 24 juni 23:00 uur

Veel succes allemaal !!

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-06-2016 17:44 door hansje36.
Iedereen nog bedankt voor de punten en felicitaties in weblogcontest # 97.

Grappig vind ik dat niemand zich naar aanleiding van mijn weblog heeft afgevraagd of ik de politie niet zou verwittigen. Aleen Twix heeft gevraagd: " Dit is toch fictie?

Laat ik het uit de doeken doen:

Lts de " Brug " bestond echt ( en heet nu Stedelijk collega) . ( mijn ex-schoonvader was daar directeur en voor hem zijn vader)
Die school is inderdaad in 1971 geopend
Die is inderdaad gelegen aan het van Doornenplantsoen
In Zoetermeer is geen wethouder geweest die van Doornen heette.
Boer Koekoek heeft wel bestaan.....in de politiek

Ik sta erom bekend ware verhalen te schrijven.
Deze weblog bestaat deels uit feiten die kloppen, ( zie hierboven), de rest is uit mijn grote duim gezogen.
Hé, volgens mij heb ik een waargebeurd verhaal wat mooi bij dit thema past, en waar ik mijn ouders nog wel eens aan mag herinneren. Ik ga binnenkort eens zoeken of ik nog foto's van het tafereel heb...
@afentoe: waag een poging en schrijf een verhaal !
hansje36
@afentoe: waag een poging en schrijf een verhaal !

Ik ben ermee bezig, zit het al weer met een glimlach te schrijven. Echt een statement is het niet, en een moraal van het verhaal (behalve 'shit happens' dan) kan ik zo gauw niet verzinnen, ik houd het gewoon op een leuk waargebeurd verhaal.
Ik hoop morgen de foto's (zelf gemaakt, dus ze moeten érgens zijn) te hebben gevonden, en alles op een beetje pakkende wijze aan elkaar te hebben geschreven.
Ik ga de grijze celletjes weer eens aan het werk zetten.
Leuke blog Joost! De lat ligt gelijk al hoog. Ik heb die van mij ook af. De titel is geworden: We zijn er bijna... maar nog niet helemaal.
Het is een volledig waargebeurd verhaal. Ik wens jullie veel leesplezier, en hoor graag wat jullie ervan vinden...

Om Ivanov wat werk te besparen hierbij de lijst:

1. Joost PP : We zijn er bijna
2. afentoe : We zijn er bijna... maar nog niet helemaal

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-06-2016 20:02 door afentoe.
3 foto's bij RTL, netjes Joost.
Leuk @afentoe ! Bedankt voor je inzending !
Twix
3 foto's bij RTL, netjes Joost.

Dank je! Ik was ook verbaasd, die keer bij Helga achter elkaar, dat lukt zelfs niet bij mijn vrouw.....

Voor de nieuwsgierigen:

Ons speelstrandje in de wijk:

Met gevaar op teken:

De eerste foto is van zaterdagmiddag/avond, de andere twee waren eerdere foto's tijdens de vakantie.
afentoe
Leuke blog Joost! De lat ligt gelijk al hoog. Ik heb die van mij ook af. De titel is geworden: We zijn er bijna... maar nog niet helemaal.
Het is een volledig waargebeurd verhaal. Ik wens jullie veel leesplezier, en hoor graag wat jullie ervan vinden...

afentoe : We zijn er bijna... maar nog niet helemaal

afentoe

Hij is leuk! met veel pelzier gelezen!
Joost
dat lukt zelfs niet bij mijn vrouw.....

Tja......smiling bouncing smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-06-2016 09:57 door hansje36.
Prachtige - en - actuele foto's! Teken, een onderschat probleem. Met twee honden kom ik ze dagelijks meerdere malen tegen.
Ik moet zeggen dat onze hond er weinig last van heeft. Wel zo`n tekenbehandeling gegeven.
hansje36
Joost
dat lukt zelfs niet bij mijn vrouw.....

Tja......smiling bouncing smiley

Geef hem anders een van die pilletjes van jou cool smiley.
Boppie
Ik moet zeggen dat onze hond er weinig last van heeft. Wel zo`n tekenbehandeling gegeven.

Met druppeltjes op zijn nek?

Bij mijn hond vond ik daarna (binnen 1-2 weken) toch nog teken, zelfs op zijn kop.
Meeuw
Boppie

Bij mijn hond vond ik daarna (binnen 1-2 weken) toch nog teken, zelfs op zijn kop.

Druppeltjes in zijn nek inderdaad. Werkt bij ons heel goed.
Onze hond heeft gelukkig weinig last van teken. Wel krijgt hij consequent, het hele jaar door, iedere zes weken druppels voor in zijn nek. Zijn behalve voor vlooien, ook voor teken, steekvliegen en wat verder steekt ( met name in buitenland) .
Daarnaast krijgt hij eens per 3 maanden een wormtablet.
De hond wandelt wel 2x per dag in een bos met ook delen met hoog gras en struiken. Dus grote kans om een teek op te lopen (of zelfs in onze eigen tuin met stukjes bos en struiken waar hij los loopt).
Inzending blogcontest van Nico

Dank voor de complimenten vorige keer heren. Het deed me ergens wel goed het gewoon ff van me af te schrijven al hebben sommige vast al kunnen zien dat de blog er niet meer staat.
Iets te persoonlijk voor openbare gelegenheden. big smile smiley
Bij ons werken die druppeltjes ook voor geen meter. Gewoon elke avond even checken. Ze houd wel van aandacht dus absoluut geen problemen winking smiley
Onze dochter heeft dus al twee keer een teek gehad, onze zoon nog niet, best raar. Gelukkig waren we er snel bij, met name de tweede keer in Italië was het puur toeval dat we het zagen, de teek zat in haar nek en toen had ze nog wat langer haar. Na het douchen zagen we het. Met de tekenpen en ik meen linksom draaien is het weer goed gekomen. De datum uiteraard goed opgeschreven en een leuke foto gemaakt.....
Ben gewend om rechtsom te draaien. Gaat ook prima (of is dat fout?).
Er word aangeraden om NIET te draaien, maar recht eruit te trekken. Met pincet bij de kop pakken, niet het lijf, want dan is de kans groot dat de kop blijft zitten.
Niet de teek verdoven met alcohol , want dan is dekans op besmetting groter.
Na het verwijderen wondje desinfectern met alcohol ( maar dat prikt) of met betadine oplossing ( dat is jodium die niet prikt)
Hier staat inderdaad ook recht eruit trekken, ik heb het zelf toen niet gedaan.

[www.hoedoe.nl]
Boppie
Meeuw
Boppie

Ik ook, Frontline. De teken komen nog wel op de hond, maar ze sterven af.
Joost geen zelfverklaarde autoliefhebber
Hier staat inderdaad ook recht eruit trekken, ik heb het zelf toen niet gedaan.

[www.hoedoe.nl]

Ik heb altijd geleerd rechtsom te draaien, maar beslist niet verder dan 90 graden, anders breekt zijn nek en komen de bacteriën alsnog vrij.
Idefiqs
Boppie
Meeuw
Boppie

Hier ook Frontline. Maar kom toch levende teken tegen. Zelfs enkele keren volgezogen teken op de vloer in huis! Zo erg hebben wij het nog niet gehad. En toch vanaf begin april al 2x met frontline behandeld.
Idefiqs
Hier staat wél draaien.....nut smiley

Daar staat ook dat ze uit de bomen vallen, terwijl ik op andere tekensites heb gelezen dat teken helemaal niet in bomen zitten. Er wordt zoal wat onzin gepubliceerd.
Ik draai ook altijd, als je dat goed kunt heeft het minder risico naar mijn idee dan eruit trekken. Zeker als ze nog klein zijn.
Ik draai ook altijd ( linksom), maar volgens website moet het recht......maakt niet uit, volgens mij, als je alles maar verwijderd.
Precies, het belangrijkste is dat zijn hoofd niet blijft zitten, op het moment dat dat beest breekt kun je naar de dokter.
Ik ken iemand die een teek had, kreeg later de ziekte van lymm. Heeft twee jaar nodig gehad om te revalideren. ( want verlamde benen en armen).
Meeuw
Idefiqs
Boppie
Meeuw
Boppie

Hier ook Frontline. Maar kom toch levende teken tegen. Zelfs enkele keren volgezogen teken op de vloer in huis! Zo erg hebben wij het nog niet gehad. En toch vanaf begin april al 2x met frontline behandeld.

Ik doe het in de tekentijd van april tot eind oktober één maal per vier weken. Voor vlooien is Frontline volgens mij zelfs tot acht weken nog werkzaam, maar voor teken slechts vier. Ik woon aan de bosrand, dus erg veel teken.

Voor zover ik weet vallen ze niet uit bomen, maar zitten ze in het (hoge) gras, dicht bij de grond dus.
Tussen oktober en april ééns in de zes weken, dan zijn er ook teken, maar schijnen ze minder actief te zijn.
Meeuw
Zelfs enkele keren volgezogen teken op de vloer in huis! Zo erg hebben wij het nog niet gehad. En toch vanaf begin april al 2x met frontline behandeld.

Volgezogen teken vind ik vrijwel dagelijks, ze zijn wel dood, maar qua aantallen hebben ook wij het nog nooit zo erg als nu gehad. Wel hebben we nu twee honden, maar die zitten allebei vol met die beesten.
Idefiqs
Meeuw
Idefiqs
Boppie
Meeuw
Boppie

Ik doe het in de tekentijd van april tot eind oktober één maal per vier weken. Voor vlooien is Frontline volgens mij zelfs tot acht weken nog werkzaam, maar voor teken slechts vier. Ik woon aan de bosrand, dus erg veel teken.

Voor zover ik weet vallen ze niet uit bomen, maar zitten ze in het (hoge) gras, dicht bij de grond dus.

Hoge gras en lage struiken zijn inderdaad het belangrijkst. Teken springen niet maar 'stappen over'. Daarnaast zijn teken vooral gericht op knaagdieren die zich over de grond begeven. Maar wel vaak in een omgeving onder bomen (daar komen die dieren blijkbaar het meest). Las trouwens ook dat veel teken (ook bij mensen) in eigen tuin worden opgelopen.
hansje36
Ik ken iemand die een teek had, kreeg later de ziekte van lymm. Heeft twee jaar nodig gehad om te revalideren. ( want verlamde benen en armen).

Achternichtje van mij heeft er ook ooit een gehad. Die heeft ook haar sport moeten opgeven omdat ze inderdaad alles bij elkaar best een tijdje (hoe lang weet ik niet precies) volledig uit de running was. Sindsdien check ik altijd een keer extra als ik uit het bos kom.

Mij is overigens ook altijd geleerd dat teken uit bomen vallen... Nou ja, weer wat geleerd dus.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-06-2016 23:23 door afentoe.
Voor diegenen die het zich nog even afvroegen. Koolstofborstels worden niet los geleverd voor mijn startmotor, dat word dan een complete koolstofbrug en bemoeilijkt de inbouw nogal. Met kleine soldeerpuntjes enzo. En voor die prijs.....

Heb ik dus maar besloten om 83 euro uit te geven aan een gloednieuwe Hella. Als het goed is komt die donderdag, zal ik hem ook donderdag of vrijdag inbouwen en is de Clio weer de oude.
Spul voor het voltooien van de grote beurt komt ook. Dus gelijk maar even een goede service geven een die rooie. big smile smiley Word ik ook weer gelukkig van.
Onze dochter heeft dus al twee keer een teek gehad [...]

Een druppeltje Frontline in de nek doet wonderen, zo lees ik hier.
Twix
Onze dochter heeft dus al twee keer een teek gehad [...]

Een druppeltje Frontline in de nek doet wonderen, zo lees ik hier.

Dan wel eerst volledig borstelen en op vier pootjes leren lopen.
En netjes in het gras laten poepen natuurlijkdrinking smiley.
Bij mensen zoeken teken een warm plekje. Meestal knieholte of (wat ik de laatste keer had) in de lies. De teek loopt dan via je been omhoog. Als je in het gras gaat liggen meer kans op een teek achter je oor of in de oksel.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close