Blogcontest #96: Liften

Gepost door the Fox 
Hartelijk welkom bij de 96ste editie van de enige echte, onovertrefbare, in boekvorm en binnenkort wellicht als scheurkalender beschikbare maar vooral via dit medium beoefende blogcontest van het Autoweek Forum.

Na wederom een spannende strijd in aflevering #95 is er weer een nieuw thema beschikbaar:

Liften

En dan bedoel ik geen liften die zijn geplaatst in hoge gebouwen om ons van laag naar hoog te brengen of omgekeerd maar het aloude duimpje omhoog steken langs de kant van de weg in de hoop te worden meegenomen door een welwillende automobilist.

Heb je zelf ervaringen opgedaan met liften en/of lifters in het verkeer die de moeite waard zijn om in blogvorm te gieten? Heb je Azië of Zuid Amerika doorkruist door te liften? Heb je de duim wel eens opgestoken op de oprit van een snelweg omdat je geen geld had om met de trein te gaan? Heb je een vriendschap opgedaan als lifter of wil je liever een aansprekend verhaal over liften uit je duim zuigen? Schrijf het op en deel ze met de medeforummers.

De volgende uitgangspunten worden gehanteerd in deze contest:

- Verzin en schrijf over jouw belevenissen betreffende het onderwerp.
- Het mag natuurlijk een verzonnen verhaal zijn, een ervaringsverhaal of een wetenschappelijk verhaal.
- Je mag een statement maken (daar is een weblog in feite voor bedoeld) om een discussie te genereren of maak er gewoon een leuk of informatief verhaal van.

En helemaal onderwerp-gerelateerd kennen wij hier ook regels:

- Het blog draagt een thema dat wordt bepaald door de voorgaande winnaar;
- De inhoud moet duidelijk terugslaan op de titel. Een auto vervult een belangrijke rol in de blog;
- Zodra je een blog plaatst, voeg je zelf de link naar je blog toe aan het dit topic;
- Na twee weken is de stemronde en kan iedereen (ook als je geen blog hebt geschreven) stemmen en zijn top 3 doorgeven via dit topic;
- Het format van de stem moet zijn: 1. Schrijver X - 3 punten; 2. Schrijver Y - 2 punten; 3. Schrijver Z - 1 punt. Dit voorkomt verwarring voor wat betreft punten of plaatsen;
- Iedere deelnemer die heeft ingezonden is verplicht om te stemmen. Bij niet stemmen worden alle punten ingetrokken die zijn vergeven aan de blog van de niet-stemmende deelnemer;
- Bij minder dan drie inzendingen zijn de gegeven punten voor een deelnemer 3 of 2. De score van 1 blijft achterwege.
- De persoon met de meeste punten bedenkt de nieuwe titel.

- Niet onbelangrijk: in de bloggershoek kan over van alles worden gebabbeld. Doe dit met respect voor de medeforummers.

Inzenden t/m vrijdag 29 april 23:00 uur
Stemmen t/m vrijdag 6 mei 23:00 uur

Vorige contests - deelnemers - stemmers - winnaars:

#1 - Auto's pimpen - 12 - 9 - moons / Daphne S.
#2 - Bloedirritant - 10 - 17 - Daphne S.
#3 - Vakantie - 11 - 11 - moons
#4 - Armoe - 14 - 14 - Arjuna1
#5 - Passionado's - 19 - 21 - Soloman
#6 - Take the long way home - 16 - 18 - Arjuna1 / Pink Panther
#7 - The winner takes it all - 19 - 19 - LoveMyJeep
#8 - Man's best friend - 18 - 15 - Daphne S.
#9 - Winterse taferelen - 25 - 20 - Pink Panther
#10 - Let the music play - 18 - 16 - Daphne S.
#11 - Voornemens - 16 - 16 - Dutch Finnatic
#12 - Speelgoed - 17 - 18 - j.ko
#13 - Het noorden kwijt - 15 - 16 - opel-omega
#14 - By any means - 13 - 17 - moons
#15 - strijk-en-zet - 14 - 16 - Joost M
#16 - Oh ja, lekker handig - 14 - 18 - TakeOff
#17 - Oude knarren, jonge karren - 14 - 12 - Arjuna1 / Joost M
#18 - Warmte - 12 - 13 - Hansje36
#19 - Vaak zit het mee, soms zit het tegen - 11 - 13 - Daphne S.
#20 - Zomerse Taferelen - 6 - 9 - moons
#21 - Haar - 12 - 11 - Dutch Finnatic
#22 - Kind - 11 - 12 - Hansje36
#23 - Licht - 12 - 13 - Hansje36
#24 - Verwachting - 13 - 13 - Arjuna1
#25 - Lot - 12 - 16 - Meeuw
#26 - Stom, stommer, stomst - 12 - 13 - J.ko
#27 - Het Beste - 14 - 16 - Soloman
#28 - Vergissing - 8 - 15 - Pink Panther
#29 - Mening - 13 - 12 - Soloman
#30 - Mission Impossible - 9 - 10 - Non-turbo
#31 - Autobahn - 9 - 8 - Non-turbo
#32 – De laatste Liter - 8 - 10 - Non-turbo
#33 – De Chauffeur - 9 - 10 - Meeuw
#34 – Spelletjes - 10 - 11 - Joost M
#35 – Eigenlijk niet goed - 10 - 10 - Dutch Finnatic
#36 - Morgen - 8 - 12 - Joost
#37 - Zorgen - 9 - 9 - LMJ
#38 - Groot Onrecht - 8 - 10 - Ivanov
#39 - Lang September - 5 - 9 - Joost
#40 - Uit je Dak - 10 - 10 - Meike
#41 - Uit het archief - 8 - 12 - Sinner_
#42 - Sterk Verhaal! - 7 - 11 - moons
#43 - Weg - 8 - 11 - Ivanov
#44 - Love - 8 - 12 - Arjuna1 / non-turbo
#45 - Ohhh... Shxt - 6 - 6 - non - turbo
#46 - Banden - 5 - 7 - Joost Prius Verso en Soloman.
#47 - De Foto - 6 - 8 - Ivanov
#48b - Weerstand - 5 - 9 - Opper Jay
#49 - Kippenvel - 6 - 7 - Opper Jay
#50 - Oud, maar Goud! - 5 - 8 - Opper Jay
#51 - Emotie - 10 - 7 - Ouwediesel
#52 – Het Moment - 6 - 7 - Soloman
#53 - Spanning in de bergen - 8 - 5 - Arjuna
#54 - !!!-Noodstop-!!! - 9 - 10 - Arjuna
#55 – Open opdracht - 6 - 6 - Arjuna
#56 – Dat heeft wat stof doen opwaaien - 5 - 9 - The Fox
#57 - Water - 7 - 10 - Soloman
#58 – De Jonge jaren - 9 - 10 - Dutch Finnatic
#59 - Op (on) gebaande paden - 12 - 12 - The Fox
#60 - Afzien - 6 -8 - L.S.B.
#61 - Het wordt beter - 7 - 10 - non-turbo
#62 - Songtitel - 6 - 11 - Joachim Stiller (vanuit het dierenasiel)
#63 - Politie - 7 - 13 - The Fox
#64 - Modder - 5 - 8 - Janus Diedericus
#65 - Zwart - 9 - 12 - The Fox
#66 - Een gedenkwaardige rit - 9 - 12 - Joost PP
#67 - Zonde - 6 - 8 - The Fox
#68 - Vuur - 8 - 9 - Hansje36
#69 - Toekomst - 6 - 10 - The Fox
#70 - Een wijze les - 5 - 9 - The Fox
#71 - Op het nippertje - 5 - 8 - Ivanov
#72 - Verdwenen vrienden. - 7 - 12 - j.ko
#73 - Verleiding - 5 - 11 - Joost PP
#74 - Van A naar Beter - 7 - 9 - The Fox
#75 - Improvisatie - 5 - 8 - Ivanov
#76 - Angel/Engel - 10 - 12 - Soloman
#77 - Over de grens! - 6 - 8 - Janus Diedericus
#78 - Verlichting - 8 - 14 - Janus Diedericus en Pjötr
#79 - Autoliefde - 11 - 16 - Soloman
#80 - De allereerste - 6 - 8 - The Fox
#81 - Vriendschap - 4 - 11 - Hansje36
#82 - Geluk - 7 - 8 - Arjuna1
#83 - Praktische oplossingen - 3 - 8 - Hansje36
#84 – Vrije oefening - 4 – 9 - Janus Diedericus
#85 – Occasion - 8 – 12 - Ivanov, deel I en Ivanov, deel II
#86 – Strip/Strippen - 5 – 8 - Joost PP
#87 – Gassen - 5 – 8 -Hansje36
#88 – Het dagelijks leven - 5 – 8 - Hansje36
#89 – Geweld, oorlog, vluchten - 5 – 8 - Joost geen zelfverklaarde autoliefhebber
#90 – Regels - 5 – 6 - Arjuna1 en The Fox
#91 - Avontuur(tje) - 5 - 7 -Arjuna1
#92 – Twijfel - 5 – 10 - Joost geen zelfverklaarde autoliefhebber
#93 – Overmoed - 6 – 12 - Meeuw
#94 - Let it be - 5 - 8 - The Fox
#95 - Brokken - 5 - 7 - The Fox

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-05-2016 21:49 door the Fox.
hansje36
Ik ga weer nadenken

thumbs up

Ik twijfel tussen een waargebeurd of een verzonnen verhaal.
Gefeliciteerd The Fox met je terechte overwinning! Leuk onderwerp... Nu ik meer tijd heb, ga ik deze keer echt proberen om niet alleen 4 zinnen te schrijven, maar een heus verhaal! smiling smiley

Ik heb ook nog wel een liftverhaal.. smiling smiley
Als ik Idefiqs moet geloven dan blijft er bij hem ook wat liften in het ziekenhuis.
Ik heb ook een liftverhaal, en ik ga er niet teveel over nadenken. Deze week toch nog voldoende te doen dus ik knal hem er zo, binnen pagina 1 erop winking smiley
Nissan GT-R, awesome
Ik heb ook een liftverhaal, en ik ga er niet teveel over nadenken. Deze week toch nog voldoende te doen dus ik knal hem er zo, binnen pagina 1 erop winking smiley

Alweer een thumbs up. De tweede al op deze pagina.
Het enige liften wat bij mij moet plaats vinden is een facelift.smiling bouncing smiley
Ik ben net een wandelende tak met mn infuus.
Dat is minder mooi Idefiqs! Gaat het wel de beterende kant op?
hansje36
Het enige liften wat bij mij moet plaats vinden is een facelift.smiling bouncing smiley

Niet teveel laten liften, anders krijg je een snor van borsthaar.
Idefiqs

Mag je ermee de afdeling rondlopen?
Is het een infuus met antibiotica of met een zoutoplossing?
Pjötr
Dat is minder mooi Idefiqs! Gaat het wel de beterende kant op?

Ja, een stuk beter. Ik moet morgen nog even afwachten, ik zit nog aan de antibiotica. Misschien kan ik ik dinsdag naar huis, wat fijn zou zijn. Al het personeel raast als een bezetene rond, behalve de klok.
hansje36

Gewoon puur natuur houden die hap.
the Fox
Idefiqs

Mag je ermee de afdeling rondlopen?
Is het een infuus met antibiotica of met een zoutoplossing?

Het is een infuus met antibiotica, en een zoutoplossing. De antibiotica krijg ik vier maal daags, de zoutoplossing is om de slangen gevuld en stromend te houden.
En gelukkig mag ik over de afdeling lopen. Het gaat veel beter nu.
Blijf de opwaartse lijn volgen.

Heb je al een indicatie van wanneer je huiswaarts mag?

Hierboven al beantwoord.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-04-2016 10:02 door the Fox.
Met Idefiqs via de PB goede gesprekken gehad en verwarringen van tafel geveegd. Wat mij betreft zit onze relatie in de lift.....

En dan niet deze uit die leuke film:

Idefiqs

Je mag ze zo overnemen van ons:

Idefiqs

Mooi, de grote vraag is nu of de afdeling dit ook gelukkig vind.

Ergens krijgt een of andere leerling het vol over zijn kloten nu...

HOE HEB JE KUNNEN ZEGGEN DAT HIJ OVER DE AFDELING MAG LOPEN! IDIOOT!
Joost geen zelfverklaarde autoliefhebber
Met Idefiqs via de PB goede gesprekken gehad en verwarringen van tafel geveegd. Wat mij betreft zit onze relatie in de lift.....

Daar sluit ik mij bij aan.
Idefiqs

Je mag ze zo overnemen van ons:

Als ik daar tussen ga zitten zie je geen verschil. grinning smiley
Boppie
Idefiqs

Mooi, de grote vraag is nu of de afdeling dit ook gelukkig vind.

Ergens krijgt een of andere leerling het vol over zijn kloten nu...

HOE HEB JE KUNNEN ZEGGEN DAT HIJ OVER DE AFDELING MAG LOPEN! IDIOOT!

Er werd op de ziekenhuisradio omgeroepen dat er een zombie door de gangen rondwaarde....
the Fox
hansje36

Niet teveel laten liften, anders krijg je een snor van borsthaar.

@Idefiqs: Met welke snor liep de zombie rond?

winking smiley
De patient is gevlucht, we snappen het niet helemaal.....

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-04-2016 15:08 door Joost geen zelfverklaarde autoliefhebber.
Idefiqs, is even aan de wandel....

Gaat het al iets beter?

Ja hoor, het gaat al een stuk beter met Idefiqs. O ja, de snor links boven...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-04-2016 17:07 door Idefiqs.
Mijn dochter werd vanmiddag aangevallen door een kikker.
Idefiqs

Daar sluit ik mij bij aan.

smileys with beer
Ik ga nooit meer liften. Dat is wel duidelijk na al het bovenstaande gegriezel.
the Fox
Mijn dochter werd vanmiddag aangevallen door een kikker.

Mooie foto.thumbs up
Vandaag op en neer geweest naar Emmen, naar de nieuwe dierentuin daar. ( Wildlands adventure).
Mooie, ruime dierentuin, grote verblijven.
Erg druk, prachtig weer.
Wel € 30,- voor volwassenen en €26,50 voor kinderen. Plus een dagkaart parkeren ( € 10,-)
hansje36
Vandaag op en neer geweest naar Emmen, naar de nieuwe dierentuin daar. ( Wildlands adventure).
Erg druk, prachtig weer.
Wel € 30,- voor volwassenen en €26,50 voor kinderen. Plus een dagkaart parkeren ( € 10,-)

Wij gaan er met de airmiles naartoe. Je loopt met een gezin compleet leeg met dergelijke prijzen. Maar het ziet er wel fraai uit.
Het is fantastisch mooi,zeer ruime verblijven voor de dieren ( buitengebied, water etcetera). Veel beter dan de oude waar het veels te krap was.
Een bezoek zeker waard !
hansje36
Het is fantastisch mooi,zeer ruime verblijven voor de dieren ( buitengebied, water etcetera). Veel beter dan de oude waar het veels te krap was.
Een bezoek zeker waard !

Ik ben er een maand geleden geweest met mijn collega's. Het was toen nog niet officieel geopend en men was nog druk doende alle details in te vullen. Een deel van mijn collega's is bij de aanleg betrokken (geweest).
Het overdekte tropische bos vond ik indrukwekkend. Nu alles nog niet zo dicht begroeid is, is nog goed zichtbaar hoe gigantisch groot het is.
the Fox
hansje36
Een bezoek zeker waard !

Ik ben er een maand geleden geweest met mijn collega's. Het was toen nog niet officieel geopend en men was nog druk doende alle details in te vullen. Een deel van mijn collega's is bij de aanleg betrokken (geweest).
Het overdekte tropische bos vond ik indrukwekkend. Nu alles nog niet zo dicht begroeid is, is nog goed zichtbaar hoe gigantisch groot het is.

Ik ben benieuwd, wij kwamen vaak in Emmen toen we nog in Drente woonden. Niet zo vaak in de dierentuin, die trouwens bij de opening ooit lang geleden ook al vernieuwend was. De oude dierentuin kon natuurlijk nergens meer naartoe, zo midden in het centrum van de stad.
Idefiqs
Ja hoor, het gaat al een stuk beter met Idefiqs. O ja, de snor links boven...

thumbs up, dat lees ik graag.

Tuurlijk, de snor links boven:
Go*gle zoeken op Biker met snor:

grinning smiley
hansje36
Erg druk, prachtig weer.

Ik ben ook erg benieuwd, mijn vriendin en d'r partner werken er, en hebben de hele verhuizing meegemaakt (maar dan zeg maar het horeca-deel).
Zij zegt dat het heel erg mooi is geworden..

Persoonlijk heb ik de oude dierentuin nooit als "krap" ervaren, maar misschien komt het dat ik toen ik er was, het niet zo druk was.

Maar die bedragen..

Ik klaag nooit over toegangsprijzen, en ik heb er ook begrip voor dat zaken als eten en drinken bij een event/attractie duur(der) zijn. Ik kan me soms storen aan mensen die daar over zeuren, die dan prijzen gaan vergelijken van de supermarkt. Blikje cola kost daar 79 cent, en in de dierentuin 2.50.
Dat is in mijn ogen zo'n oliedomme vergelijking.

Wat mij meer en meer tegen gaat staan is dat in ons land je echt overal voor moet betalen.. Je betaald dus 30 euro entree, 10 euro voor parkeren, je koopt een blikje drinken of 2, we gaan even van mooi weer uit. Eet een broodje/Patatje. Voor 2 volwassen ben je dan bijna 100 euro kwijt.
Best heel veel geld.
Dus ik snap best dat mensen hun eigen broodjes en drinken meenemen.

Toen ik pas naar het Mega-Piraten Festijn ging. Was het ticket 23.50, daar kwam 1 euro service kosten overheen. (nouja prima, mag/kan) Je kon online muntjes bestellen, per 10. Die waren 2.50 per stuk. De munten kosten dus 25 euro, plus 1 euro servicekosten, plus afhankelijk van welke betalingsmanier betalingskosten tussen de 79 cent en 1.89.
Daarnaast moest er betaald worden voor parkeren, kon je een kluisje huren voor je jas voor 5 euro.

Tijdens de TT is het hier 3 dagen feest. We gaan dus altijd met m'n vriendengroep "de stad in" langs alle podia, kermis langs, af en toe iets eten. En plassen.
Eerder gaven we kapitalen uit, bij elke bier tent een rondje, of als we dan bij de podia stonden om en om drinken halen. Iedereen drinkt bier, dus ja da tikt wel aan (man of 10 zijn we), en dus elke ronde was ongeveer 25 euro, plassen kost 50 cent per keer.

Totdat vrienden van me een rugtasje meenamen,
"ja, "zegt Vera, "Ramon drinkt zoveel, (ik zelf niet, je kent me) na 3 dagen, daar kunnen we een maand boodschappen van doen. En meer mensen doen het, dat is niet raar hoor. ENNN met een rugtas kan je nog altijd leuk dansen hoor."
Afgelopen TT was iedereen om, en hadden we allemaal een tasje met ons eigen drinken. Maar als je dan om je heen kijkt, zie je dat 70% van de bezoekers dit doet, misschien is het verkeerd, en zorg je er dus voor dat de middenstand minder inkomen heeft, maar aan de andere kant om 3 euro voor een waterig biertje te betalen, vind ik ook best veel.

Ik vind het soms zo dubbel, er komen op dingen te weinig mensen, dus moet er meer betaald worden door de bezoeker, maar in mijn beleving creëer je dan juist dat mensen nog meer wegblijven.
Het verschilt ook per land, heb je in Amerika twee weken verlof, dan accepteer je dat je er in 5 dagen alles doorheen jaagt. Dan doe je niet moeilijk over een blikje cola voor 3 euro. Maar in Nederland is dat anders, mijns inziens is dé doodsteek voor evenementen, pretparken e.d. de enorme bijkomende kosten, 20 euro parkeren op de Efteling is gewoon pure diefstal. Daar ga ik dus nooit naar toe. Dan heb ik het nog niet over de toegangsprijzen, en loop je daar dan, dan zit de jeugd niets anders te doen dan de hele dag op een dom telefoonschermpje te turen. Of je staat een uur te wachten voor een locatie. OK, die laatste twee kun je dan weer handig combineren.
In Disney Parijs hetzelfde, ik accepteer de entreeprijzen, maar laat mij nou lekker zelf de keuze maken tussen een klef patatje of een nog kleffer broodje met gebakken ei uit de rugzak. Dat tweede dan in ieder geval voor een tiende van de prijs....Maar die keuze heb ik niet, ik moet snikkers in mijn gulp duwen om door de strenge toegangscontrole te komen.
Voor veel mensen maakt het niet zo veel uit. In Haarlem op koninginne/koningsdag staat er een muziektent op de Botermarkt en kost een biertje bij de taps daar € 2,50. Achterin de Botermarkt, bij de muziektent om de hoek, 10 m. lopen, heeft een Chinees een buitenbar en verkoopt dat biertje (ook Heineken) voor € 1,50. En denk maar niet dat het daar storm loopt. De meesten vinden het blijkbaar niet nodig om voor dat verschil de hoek om te lopen of willen zich niet laten kennen (voor Meeuwin en ik is dat wel de vaste plek om een biertje te halen).

Hoewel Meeuwin en ik er geen drankje om laten staan was het dit jaar bij wintersport wel even slikken dat je € 4 voor een biertje betaalt en € 5 voor een glas witte wijn. Was 2 jaar terug nog iets van € 3 en 4. En dan heb je het nog over Oostenrijk, in Zwitserland is het nog veel duurder.
Parkeren en horeca: Luchthaven Schiphol verdiende in de afgelopen jaren meer aan parkeergeld en horeca/winkels dan aan landingsrechten.
Afhankelijk van waar ik ben geef ik wel of niet (graag) geld uit voor eten en drinken. Gisteren waren we bij Huis Verwolde in Laren. Ik ben lid van GLK (Geldersche Landschappen en Kasteelen) en mag daar gratis naar binnen. Mijn dochters en ik hebben daar een privé-rondleiding gekregen van een dame die heel goed begreep hoe ze de interesse van de meiden kon wekken. Mijn meiden durfden allerlei vragen te stellen en kregen leuke antwoorden terug. Bij het huis is ook een terras naast een vijver vol met fanatieke amfibieën. Eten en drinken wordt verzorgd door vrijwilligers. Ik geef daar met liefde geld uit voor een lunch voor drie personen, wetende dat elke cent daar goed besteed is.
Maar in Nederland is dat anders, mijns inziens is dé doodsteek voor evenementen, pretparken e.d. de enorme bijkomende kosten, 20 euro parkeren op de Efteling is gewoon pure diefstal. Daar ga ik dus nooit naar toe.

Jullie gaan vrijwillig met twee auto's?
Je kan ook overwegen om een touringcar te kopen....

Efteling
Parkeren in de Efteling
Er zijn voldoende parkeerplaatsen aanwezig voor uw auto. Het parkeertarief voor gemotoriseerde voertuigen bedraagt € 10,00 per dag. Je kunt in het park een parkeerticket kopen. Touringcars parkeren gratis.

Overigens vind ik bij de Efteling dat de bedragen wel degelijk gerechtvaardigd zijn. Als je ziet wat een net, goed onderhouden en schoon parkt dat is. Tevens wordt er bijna jaarlijks wel een nieuwe attractie geopend enzovoorts. Ja, het kost behoorlijk wat (al is een dagje kermis niet veel goedkoper en daar betaal je iedere keer opnieuw om een attractie in te mogen) maar het is dan ook een luxe, geen eerste levensbehoefte.

Ook de door Pjötr genoemde rugzak met bier helpt op den duur een compleet evenement om zeep. Of er worden nieuwe regels ingevoerd die het verbieden binnen de evenementzone blikjes met drank bij je te hebben om het evenement te redden. En ja, drie dagen losgaan kost dan misschien een stevige som geld maar als het je waard is kan je daar ook voor sparen. Hier in het zuiden des lands zijn er maar zat mensen die een jaar lang geld opzij zetten om in een week carnaval te verbrassen.
Bij evenementen wordt een groot deel gefinancierd door de horeca. Sponsorbijdragen zijn de afgelopen jaren steeds moeilijker geworden, evenals subsidies. Als dan een entreekaartje bij de feesttent € 17,50 kost en er wordt per bezoeker voor hetzelfde bedrag of meer geconsumeerd (2.50 per biertje), weet je wel hoe de verhoudingen liggen. Als dan de vrienden van Pjotr langskomen valt er weinig meer te organiseren sad smiley
Kosten voor parkeren moet je afwegen tegen de kosten van het totaal en de kosten van eventuele alternatieven.
Als je met vier man bent en één auto dan kost parkeren 2,50 per persoon. Als je dan dichtbij kan parkeren op een beveiligde parkeerplaats dan is dat voor veel mensen misschien een beter alternatief dan met het OV.

Mijn voornaamste reden om niet naar de Efteling te gaan zijn de absurd lange wachttijden. Als ik op één dag al minimaal twee keer drie kwartier of langer heb moeten wachten, dan heb ik het helemaal gehad. Ik ben niet de geschikte persoon om tijdens het wachten de sfeer op peil te houden.
Ik ben meer in mijn element op plaatsen waar weinig tot geen drukte is.

De één zoekt de drukte op, de ander (ik) zoekt de rust op. Op de kermis zal je me niet (meer) vinden. Daar heerst altijd zo'n passief agressieve sfeer met oorverdovend lawaai. Ik gruwel daarvan.

Ik kan daarentegen wel genieten van een wandeling door Euro Disney. Ik vind de muziek in dat park geweldig.
Soms kunnen mensen wel eens een vergissing maken, ik was blijkbaar in de war met parkeren tijdens de AutoRai, dat is meen ik 20 of 25 euro.

10 euro is wat lager, al vind ik het nog altijd fors aan de prijs. Ik zou 7,50 euro normaal vinden.

Misschien dat er nog eens twee of drie kleine Dirkjes in de toekomst rondlopen, dan ervaar je dat een dagje uit met het gezin best pittig geprijsd is. Met zijn tweeën en beiden een inkomen is natuurlijk een hele andere situatie.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-04-2016 16:52 door Joost geen zelfverklaarde autoliefhebber.
Fox, ik deel je mening, ik krijg ook spataderen van het wachten en ben te krenterig te bedenken dat dit hele dure wachturen zijn.

Een paar jaar geleden mochten we met een bepaald merk (waarvan ik de naam niet zal noemen, beginnend met een T) gratis naar de Efteling. Ook het parkeren was gratis. Het was een leuke dag! Niet zo druk en alles netjes geregeld. Op de parkeerplaats werd het record T-parkeerplaats gebroken (al staan naast elke willekeurige fabriek volgens mij meer opgesteld....).

Wij hebben weer een jaarkaart Archeon gekocht, kunnen we lopend naartoe. Erg leuk om met de tolken in gesprek te zijn en te zien hoe vindingrijk ze vroeger waren en met hoe weinig middelen men kon leven. Als je dat met onze huidige wegwerpmaatschappij vergelijkt.....
Als ik 30 euro betaal voor de dierentuin, plus 10 euro parkeren, plus nog eten is dat veel geld vind ik. En dat heeft niets te maken met sparen, het geld niet hebben, of het er niet voor overhebben.
Het feit is, in mijn ogen, dat de prijzen doorschieten. Als ik 15 euro moet betalen voor de dierentuin, is 10 euro parkeren helemaal niet erg, en dan is bijvoorbeeld eten voor 15 euro ook niet erg. Maar als je al begint met 30 euro, dan is dat bedrag al best hoog vind ik.

Vorig jaar ben ik naar een oldtimer event geweest, dat was in de buitenlucht, dat koste 8 euro. Daar kwam 4 euro parkeergeld overheen en uiteindelijk stonden er 15 auto's. Ik vraag me dan echt af, is dat echt nodig?

Ik ben nogmaals niet te beroerd om iets te betalen, absoluut niet. Zoals gezegd, dat maakt me niets uit.
En als ik naar een concert ga, of iets als het Piraten Festijn, dan doe ik dat.
Zelfde als ik naar een auto-event ga, of hier in Assen naar het Bevrijdingsfestival, dat is op afgesloten terrein en mag je niets meenemen.
Prima, en ik heb er begrip voor dat je dan wat meer betaald.
Vorige week ben ik naar een Klassieker event geweest, en m'n vader en ik hadden best trek, dus we wouden wat eten. Voor ons ging iemand helemaal los omdat de kroketjes 3.50 waren. Vind ik ook veel geld, maar we namen er toch ééntje, immers hadden we trek. Daar ga ik dan ook niet over zeuren, en doen we ook gewoon.

Ik ben ook in Parijs, of Monaco geweest, op een terras,en dat was ook even slikken, net als bier in Noorwegen. Dan is het ook even "oeps", en dan neem ik ook het biertje.

Als ik naar het TT-festival ga, is dat in de stad, dan zijn er overal podia en dat wordt gesponsord, daar is een budget voor. Dat staat los van de verkoop van consumpties, dit wordt door een ander bedrijf/organisatie gedaan. Op elke hoek staat een kraampje/tap. Ik heb één jaar zelf in een tentje bier verkocht, en er komt heel veel geld binnen, diegene die dat uitbaat, die is de lachende derde, want die maakt echt heeeeeeel veel winst.

Maar ik ben op een moment ook afgehaakt, prima dat je moet betalen, en dat het iedere keer duurder wordt, inflatie noem maar op, ook nog prima. Maar als ik voor zo'n wit plastic bekertje gevuld met bier 3 euro moet betalen, of 3 euro voor dat zelfde bekertje wat een kwart vol is en gevuld is met wijn, en ik zie echt meer en meer mensen met hun eigen drinken, ga ik me op een gegeven moment ook achter de oren krabben.
Ik kan helaas mijn geld ook maar één keer uitgeven.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close