Blogcontest #95: Brokken

Gepost door the Fox 
Hartelijk welkom bij de 95ste editie van de enige echte, onovertrefbare, in boekvorm aanwezige maar vooral via dit medium toegepaste blogcontest van het Autoweek Forum.

Na een spannende laatste aflevering, met de (on)nodige brokken, is er weer een nieuw thema beschikbaar:

Brokken

Dit thema is gerelateerd aan de gebeurtenissen tijdens de vorige contest waarin gebleken is dat vrijheid van meningsuiting niet alleen een recht is, maar ook een grote verantwoordelijkheid. Het uiten van een mening kan zalvend zijn maar ook kwetsend evenals de reactie op een mening. Ga je er verkeert mee om dan komen er brokken van.

Ook in het verkeer zijn brokken te verwachten als we onbesuisd en zonder oog voor onze medeweggebruikers door het verkeer laveren. Voorrang nemen, ruimte afdwingen, bumperkleven, door rood rijden, ik zie het dagelijks gebeuren en vraag me hardop af wat de evolutie ons heeft gebracht. Veel bestuurders moeten wat (sociale) vaardigheden betreft hun meerdere erkennen in de holenmens.

Heb je zelf ervaringen opgedaan in het verkeer die tot brokken hebben geleid? Heb je jezelf ooit schuldig gemaakt aan gevaarlijk rijgedrag? Of wellicht heb je op andere vlakken brokken gemaakt? Schrijf het op en deel ze met de medeforummers.

De volgende uitgangspunten worden gehanteerd in deze contest:

- Verzin en schrijf over jouw belevenissen betreffende het onderwerp.
- Het mag natuurlijk een verzonnen verhaal zijn, een ervaringsverhaal of een wetenschappelijk verhaal.
- Je mag een statement maken (daar is een weblog in feite voor bedoeld) om een discussie te genereren of maak er gewoon een leuk of informatief verhaal van.

En helemaal onderwerp-gerelateerd kennen wij hier ook regels:

- Het blog draagt een thema dat wordt bepaald door de voorgaande winnaar;
- De inhoud moet duidelijk terugslaan op de titel. Een auto vervult een belangrijke rol in de blog;
- Zodra je een blog plaatst, voeg je zelf de link naar je blog toe aan het dit topic;
- Na twee weken is de stemronde en kan iedereen (ook als je geen blog hebt geschreven) stemmen en zijn top 3 doorgeven via dit topic;
- Het format van de stem moet zijn: 1. Schrijver X - 3 punten; 2. Schrijver Y - 2 punten; 3. Schrijver Z - 1 punt. Dit voorkomt verwarring voor wat betreft punten of plaatsen;
- Iedere deelnemer die heeft ingezonden is verplicht om te stemmen. Bij niet stemmen worden alle punten ingetrokken die zijn vergeven aan de blog van de niet-stemmende deelnemer;
- Bij minder dan drie inzendingen zijn de gegeven punten door een deelnemer 3 en 2. De score van 1 blijft achterwege.
- De persoon met de meeste punten bedenkt de nieuwe titel.

- Niet onbelangrijk: in de bloggershoek kan over van alles worden gebabbeld. Doe dit met respect voor de medeforummers.

Inzenden t/m vrijdag 18 maart 23:00 uur
Stemmen t/m vrijdag 25 maart 23:00 uur

Vorige contests - deelnemers - stemmers - winnaars:

#1 - Auto's pimpen - 12 - 9 - moons / Daphne S.
#2 - Bloedirritant - 10 - 17 - Daphne S.
#3 - Vakantie - 11 - 11 - moons
#4 - Armoe - 14 - 14 - Arjuna1
#5 - Passionado's - 19 - 21 - Soloman
#6 - Take the long way home - 16 - 18 - Arjuna1 / Pink Panther
#7 - The winner takes it all - 19 - 19 - LoveMyJeep
#8 - Man's best friend - 18 - 15 - Daphne S.
#9 - Winterse taferelen - 25 - 20 - Pink Panther
#10 - Let the music play - 18 - 16 - Daphne S.
#11 - Voornemens - 16 - 16 - Dutch Finnatic
#12 - Speelgoed - 17 - 18 - j.ko
#13 - Het noorden kwijt - 15 - 16 - opel-omega
#14 - By any means - 13 - 17 - moons
#15 - strijk-en-zet - 14 - 16 - Joost M
#16 - Oh ja, lekker handig - 14 - 18 - TakeOff
#17 - Oude knarren, jonge karren - 14 - 12 - Arjuna1 / Joost M
#18 - Warmte - 12 - 13 - Hansje36
#19 - Vaak zit het mee, soms zit het tegen - 11 - 13 - Daphne S.
#20 - Zomerse Taferelen - 6 - 9 - moons
#21 - Haar - 12 - 11 - Dutch Finnatic
#22 - Kind - 11 - 12 - Hansje36
#23 - Licht - 12 - 13 - Hansje36
#24 - Verwachting - 13 - 13 - Arjuna1
#25 - Lot - 12 - 16 - Meeuw
#26 - Stom, stommer, stomst - 12 - 13 - J.ko
#27 - Het Beste - 14 - 16 - Soloman
#28 - Vergissing - 8 - 15 - Pink Panther
#29 - Mening - 13 - 12 - Soloman
#30 - Mission Impossible - 9 - 10 - Non-turbo
#31 - Autobahn - 9 - 8 - Non-turbo
#32 – De laatste Liter - 8 - 10 - Non-turbo
#33 – De Chauffeur - 9 - 10 - Meeuw
#34 – Spelletjes - 10 - 11 - Joost M
#35 – Eigenlijk niet goed - 10 - 10 - Dutch Finnatic
#36 - Morgen - 8 - 12 - Joost
#37 - Zorgen - 9 - 9 - LMJ
#38 - Groot Onrecht - 8 - 10 - Ivanov
#39 - Lang September - 5 - 9 - Joost
#40 - Uit je Dak - 10 - 10 - Meike
#41 - Uit het archief - 8 - 12 - Sinner_
#42 - Sterk Verhaal! - 7 - 11 - moons
#43 - Weg - 8 - 11 - Ivanov
#44 - Love - 8 - 12 - Arjuna1 / non-turbo
#45 - Ohhh... Shxt - 6 - 6 - non - turbo
#46 - Banden - 5 - 7 - Joost Prius Verso en Soloman.
#47 - De Foto - 6 - 8 - Ivanov
#48b - Weerstand - 5 - 9 - Opper Jay
#49 - Kippenvel - 6 - 7 - Opper Jay
#50 - Oud, maar Goud! - 5 - 8 - Opper Jay
#51 - Emotie - 10 - 7 - Ouwediesel
#52 – Het Moment - 6 - 7 - Soloman
#53 - Spanning in de bergen - 8 - 5 - Arjuna
#54 - !!!-Noodstop-!!! - 9 - 10 - Arjuna
#55 – Open opdracht - 6 - 6 - Arjuna
#56 – Dat heeft wat stof doen opwaaien - 5 - 9 - The Fox
#57 - Water - 7 - 10 - Soloman
#58 – De Jonge jaren - 9 - 10 - Dutch Finnatic
#59 - Op (on) gebaande paden - 12 - 12 - The Fox
#60 - Afzien - 6 -8 - L.S.B.
#61 - Het wordt beter - 7 - 10 - non-turbo
#62 - Songtitel - 6 - 11 - Joachim Stiller (vanuit het dierenasiel)
#63 - Politie - 7 - 13 - The Fox
#64 - Modder - 5 - 8 - Janus Diedericus
#65 - Zwart - 9 - 12 - The Fox
#66 - Een gedenkwaardige rit - 9 - 12 - Joost PP
#67 - Zonde - 6 - 8 - The Fox
#68 - Vuur - 8 - 9 - Hansje36
#69 - Toekomst - 6 - 10 - The Fox
#70 - Een wijze les - 5 - 9 - The Fox
#71 - Op het nippertje - 5 - 8 - Ivanov
#72 - Verdwenen vrienden. - 7 - 12 - j.ko
#73 - Verleiding - 5 - 11 - Joost PP
#74 - Van A naar Beter - 7 - 9 - The Fox
#75 - Improvisatie - 5 - 8 - Ivanov
#76 - Angel/Engel - 10 - 12 - Soloman
#77 - Over de grens! - 6 - 8 - Janus Diedericus
#78 - Verlichting - 8 - 14 - Janus Diedericus en Pjötr
#79 - Autoliefde - 11 - 16 - Soloman
#80 - De allereerste - 6 - 8 - The Fox
#81 - Vriendschap - 4 - 11 - Hansje36
#82 - Geluk - 7 - 8 - Arjuna1
#83 - Praktische oplossingen - 3 - 8 - Hansje36
#84 – Vrije oefening - 4 – 9 - Janus Diedericus
#85 – Occasion - 8 – 12 - Ivanov, deel I en Ivanov, deel II
#86 – Strip/Strippen - 5 – 8 - Joost PP
#87 – Gassen - 5 – 8 -Hansje36
#88 – Het dagelijks leven - 5 – 8 - Hansje36
#89 – Geweld, oorlog, vluchten - 5 – 8 - Joost geen zelfverklaarde autoliefhebber
#90 – Regels - 5 – 6 - Arjuna1 en The Fox
#91 - Avontuur(tje) - 5 - 7 -Arjuna1
#92 – Twijfel - 5 – 10 - Joost geen zelfverklaarde autoliefhebber
#93 – Overmoed - 6 – 12 - Meeuw
#94 - Let it be - 5 - 8 - The Fox

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-03-2016 23:46 door the Fox.
Mocht je willen weten wat er kan gebeuren als je in een bodemlaag gaat boren waar heel veel grondwater in zit dan beveel ik onderstaand filmpje aan. Doordat het grondwater zit opgesloten onder een afdekkende kleilaag staat het grondwater onder grote druk. Als je dan een gat boort kan het grondwater meters boven het oppervlak uitspuiten. Zo ook in dit filmpje, waarin men een bron probeert te plaatsen. Hieruit blijkt waarom men in Nederland niet zomaar overal gaten kan boren of graven in de bodem. En bedenk, in grote delen van Nederland wonen de mensen zorgeloos bovenop dit soort hogedrukpannen.

HELP!!!

Kijk vooral tot het einde en let op de details.
HIER nog een bijzonder filmpje. Niet iedereen in een Starlet is een voorzichtige bejaarde.
* Loopt binnen, kijkt om zich heen en ziet het slagveld. *

Wie hebben er allemaal een ban en wat is er gebeurd?
Twix

Men liep alvast uit op het nieuwe onderwerp en er zijn wat brokken gemaakt..
Twix

Iets met de problemen rond de dreiging van Noord Korea. De spanning die daar uit voortvloeide werd menigeen teveel.

Maar even zonder gekheid. In dit topic wens ik geen onwelgevallig taalgebruik te zien. Ik heb als topicstarter al eerder een keer mijn eigen topic laten sluiten en laten verwijderen en ik schroom niet om dat weer te doen. Primaire en daardoor vaak nogal ondoordachte reacties schrijven we op papier, de secundaire en dus meer afgewogen reacties mogen hier worden gepost, omdat die waarschijnlijk meer recht doen aan ons intellect.
Ondanks dat het vorige topic op bepaalde momenten minder gezellig was is er ook op een prettige manier van gedachten gewisseld over uiteenlopende onderwerpen. En we hebben 37 pagina's vol gekregen.

En de contestwinnaars:
1. Arjuna1, 12 overwinningen
2. Joost PP, The Fox 11 overwinningen
4. Soloman, hansje36, 8 overwinningen
6. non-turbo, Ivanov, 6 overwinningen
8. Moons, Daphne S, 5 overwinningen
10. Dutch Finnatic, Gewoon Dirk, 4 overwinningen
12. Pink Panther, j.ko, Opper Jay, meeuw, 3 overwinningen
16. LoveDMyJeep, 2 overwinningen
17. opel-omega, Take Off, Meike, Sinner_, Ouwediesel, L.S.B., Idefiqs, Pjötr, 1 overwinning
Dat laatste lijkt me een goed plan. !
Vergeet ik je helemaal te feliciteren : Gefeliciteerd !!
the Fox
Twix

Iets met de problemen rond de dreiging van Noord Korea. De spanning die daar uit voortvloeide werd menigeen teveel.

Maar even zonder gekheid. In dit topic wens ik geen onwelgevallig taalgebruik te zien. Ik heb als topicstarter al eerder een keer mijn eigen topic laten sluiten en laten verwijderen en ik schroom niet om dat weer te doen. Primaire en daardoor vaak nogal ondoordachte reacties schrijven we op papier, de secundaire en dus meer afgewogen reacties mogen hier worden gepost, omdat die waarschijnlijk meer recht doen aan ons intellect.

Fox je slaat de spijker op z'n kop en sluit me hier helemaal bij aan.

Ben in alle consternatie vergeten om je te feliciteren met de terechte overwinning, dus dat doe ik graag bij deze!
the Fox
Mocht je willen weten wat er kan gebeuren als je in een bodemlaag gaat boren waar heel veel grondwater in zit dan beveel ik onderstaand filmpje aan. Doordat het grondwater zit opgesloten onder een afdekkende kleilaag staat het grondwater onder grote druk. Als je dan een gat boort kan het grondwater meters boven het oppervlak uitspuiten. Zo ook in dit filmpje, waarin men een bron probeert te plaatsen. Hieruit blijkt waarom men in Nederland niet zomaar overal gaten kan boren of graven in de bodem. En bedenk, in grote delen van Nederland wonen de mensen zorgeloos bovenop dit soort hogedrukpannen.

HELP!!!

Kijk vooral tot het einde en let op de details.

Was ik bij 1.40 vooral bezorgd of de opzichter de paal niet op zijn hoofd kreeg, werd aan de andere kant van het beeld het klokkenspel van de man in het groen geluid, ouch!
Verder een mooi filmpje, hoe die boorpijp omhoog komt zetten is haast bizar.

Hier een filmpje over het gevaar van vacuum wat ook veroorzaakt kan worden door bijvoorbeeld een watertank zonder goede ventilatie (=luchtinlaat) leeg te laten lopen.
video: [youtu.be]

Dat is dan weer meer mijn vakgebied.
Ik heb me overigens expres afzijdig gehouden tijdens de ruzies in het vorige topic. Ik had geen zin om mijn vingers er aan te branden en hoopte dat het zichzelf wel op zou lossen. Helaas heeft het dat nou op een minder fraaie manier gedaan waarbij ik overigens niemand de schuld in de schoenen wil schuiven.

Wat ik oprecht jammer vind is dat j.ko nu ook aangeeft het hier voor gezien te houden. Iemand die ik hoog heb zitten en waar ik ook aardig wat leuke tijden mee heb beleefd (uit de losse mouw noem ik de boekpresentatie, het DAF-uitje en op de koffie in Oud Gastel), ik hoop echt dat hij niet direct weg is, hadden we immers niet nog een lente rit te gaan? Ik weet dat deze in eerste instantie door Solo zou georganiseerd worden samen met j.ko, als er geen bezwaar tegen is wil ik wel samen met j.ko een route bedenken, al moet ie dan wel contact met me opnemen. winking smiley

Neemt hij geen contact met me op dan is dat een groot verlies voor dit topic, net zoals het al maanden lang wegblijven van DutchFinnatic, PinkPanther en zo nog een aantal anderen.
Als we dan toch filmpjes posten over ons vakgebied heb ik er ook nog eentje: autohandel v1.0

Past goed bij het algemene beeld omtrent autohandelaren..
Gewoon Dirk
Ik heb me overigens expres afzijdig gehouden tijdens de ruzies in het vorige topic. Ik had geen zin om mijn vingers er aan te branden en hoopte dat het zichzelf wel op zou lossen. Helaas heeft het dat nou op een minder fraaie manier gedaan waarbij ik overigens niemand de schuld in de schoenen wil schuiven.

Wat ik oprecht jammer vind is dat j.ko nu ook aangeeft het hier voor gezien te houden.

Neemt hij geen contact met me op dan is dat een groot verlies voor dit topic, net zoals het al maanden lang wegblijven van DutchFinnatic, PinkPanther en zo nog een aantal anderen.

Ik ben hier zelf ook 3 jaar weggeweest. Enerzijds omdat het thuis nogal druk was en er weinig vrije avonden waren, maar ook omdat het me niet meer trok om naar het forum te komen. Altijd dezelfde discussies en uitspraken gedaan door dezelfde mensen. Ik was toen voor het eerst op het forum en je werd als nieuwkomer niet bepaald hartelijk ontvangen, zeg maar gewoon compleet genegeerd door sommige leden.

Maar goed, er is nu denk ik wel genoeg over gezegd en geschreven denk ik. Nieuw onderwerp, nieuwe kansen, ik stel voor dat we alle negativiteit laten voor wat het is en vol met frisse moed verdergaan.
Fox, wat een week voor je. Een vast contract en, nog veel belangrijker, winst met je blog!! Van harte smileys with beer
IdeJ
Pffff, ik kijk een dag niet en dan gebeurt dit.

Kan ik jullie nu niet heel even alleen laten kinders?

Een quote uit het vorige topic. Alhoewel ik al lang niets meer heb ingestuurd, kan ik het niet nalaten om toch zo nu en dan even over jullie schouders mee te kijken. En alsof de duvel er mee speelt, iedere keer als ik kijk is het hommeles. Waarbij er nu zelfs een of meerdere deelnemers door de hommeles de Autoweek homeless status hebben gekregen. Wat Idej hierboven schrijft is ongeveer wat ik denk. Mijn laatste blog was van februari 2015, maar eigenlijk was dit een kortstondige terugkeer en heb ik in april 2014 mijn laatste regelmatige blog geschreven.

Als het hier nu eens normaal wordt, dan zou ik best wel weer eens wat willen schrijven. Echter tot op heden duurt de rust eigenlijk nooit langer dan 1 of 2 wedstrijden.

Jammer.
IdeJ
Als we dan toch filmpjes posten over ons vakgebied heb ik er ook nog eentje: autohandel v1.0

Past goed bij het algemene beeld omtrent autohandelaren..

Trekvlekken zijn dat, niets meer. Helaas hoor je wel vaker onzin in deze tak van sport. Dit soort praktijken a la een bepaalde handelaar uit Amersfoort en een in Rotterdam beschadigen alles en iedereen. Geen eer en geweten maar lekker cashen. Eigenlijk zou de overheid een slot op het hek moeten gooien.
Ik hecht er aan de gebeurtenissen - voor zover op mij van toepassing - te duiden, zodat ook jullie snappen wat er aan de hand was.

Ik heb van Terence een mail gekregen dat ik een korte ban heb gekregen om het forum weer rustig te krijgen. In eerste instantie begreep ik het niet, ik dacht dat mijn reactie naar Soloman de reden was. Ik was dan ook boos, ik hoef mij tenslotte niet uit te laten schelden. Terence gaf aan dat de onderstaande passage van mij aangemeld was;

Idefiqs

Zwitsers........ .... bieden.

Ik stond al met de benzine en lucifers klaar om de brand in het houten kreng te steken en de enige uitgang te barricaderen, dus inclusief drie generaties - want hun (klein)kinderen waren er ook. Ik verheugde mij al intens ze well done het pand horizontaal te zien verlaten.

Ik heb Terence de volgende reactie gegeven en denk dat deze ook voor jullie relevant is. Ik snap nu ook de reactie van The Fox en later Ivanov;

Ik kan mij – teruglezend – voorstellen dat men hier aanstoot aan neemt, ondanks dat ik het grappig bedoelde. Het staat er alleen niet grappig, ik bedoelde het een beetje hetzelfde zoals ik eerder naar Twix en Idej reageerde, een beetje humoristische setting dus. Daar heb ik in gefaald. Natuurlijk wens ik niemand toe om in een brand om het leven te komen. Ik vond/vind dat een pensionhouder na een twintigjarige relatie met de klant zo’n boodschap iets anders kon brengen. Wat ik (grappig) wilde duiden is het verschil tussen de diplomatie van mijn vrouw en mijn innerlijke obstinate gedachten, en dan met name het verschil in het uiteindelijke rendement. (Een alternatieve locatie verkrijgen versus met een kwade kop weglopen)

Als ik had geschreven: In gedachte stond ik – roodgloeiend - al klaar met benzine en lucifers….. had het al anders geklonken. Maar los daarvan kan ook het morbide karakter van de “grap” wellicht ook aanstoot geven, ik had echter het idee dat het bloggezelschap het wel zou kunnen waarderen. Als ik het anders omschreven had.

Ik hoop dat ik hiermee voldoende duidelijkheid heb verschaft, excuses hiervoor.

Met vriendelijke groet,

Idefiqs

Ten slotte één opmerking;

@Pink Panther
Wij hebben voor dat jij dit topic verliet veel plezier gehad op dit forum, veel grappen gemaakt over 'possboje' en andere zaken. Ook hebben wij elkaar persoonlijk ontmoet en ik heb altijd veel waardering voor je gevoeld. Dit gezegd hebbende veroorloof ik mij wel een kritische noot naar jou toe; We zien je nooit meer in dit topic, je hebt aangegeven wat jouw redenen hiervoor zijn en die respecteer en begrijp ik. Wat mij vaak opvalt is dat de enige keer dat we je wél mogen begroeten in slechte tijden is waarin je ons komt melden dat het slechte tijden zijn. Ik denk zelf dat wij dat ook wel kunnen constateren.

Ik zou het waarderen als je dan ook eens - of de duvel er mee speelt - in goede tijden eens je Roze Snuitje laat zien. Ik denk dat ik in dit kader voor de meesten, zo niet alle medebloggers spreek dat dit zeer op prijs zou worden gesteld.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-03-2016 15:38 door Idefiqs.
Ik vond je opmerking over de Zwitsers ook wel op het randje, of meer eroverheen eigenlijk, maar om hier nu een melding van te maken vind ik ook wel weer wat ver gaan.

Een forum is niet de echte wereld en we moeten ook vooral niet willen dat dat wel zo is of wordt. Lees het, doe er wat mee, maar vat alsjeblieft alles niet zo persoonlijk op, daar wordt het niet veel leuker van in de wereld. Als er dingen gezegd worden die je niet aanstaan, reageer er dan niet te fel op, daarmee wordt het meestal alleen nog maar erger. Maak het sowieso niet groter dan dat het is.

Tot zover het spreekuur van dokter De J. Goed weekend verder, maak er wat moois van.

De passage over de Zwitsers, ik las hem en kwam niet meer bij van het lachen. Mijn humor is voor anderen vaak over het randje, tenminste, voor hen die mij niet goed kennen. Mensen die dicht bij me staan kunnen het vaak echter wel waarderen wetende dat het meer om de grap gaat dan om mijn persoonlijke mening. Ik merk bij mezelf dat ik daardoor soms in problemen dreig te komen wanneer ik mijn humor wil projecteren op een groep mensen die minder dicht op mij staat.

Zo ook op mijn vorige werk, we hadden een toolboxmeeting over EHBO en dan met name reanimeren. Daarbij ging het erover dat het in België al eens gebeurd is dat een reanimator (iemand die reanimeerde) aangeklaagd werd omdat het slachtoffer het weliswaar overleefd had maar hierbij een rib gebroken was (wat overigens een reëel risico is). Nu hield deze zaak geen stand maar in de meeting ging iemand in op dit voorbeeld door te zeggen: "dan mag je oppassen wanneer je een schone dame reanimeert dat ze je niet aanklaagt voor ongewenste intimiteiten". Hierop reageerde ik met "of, mocht ze overlijden, dat de nabestaanden je aanklagen voor necrofilie". Verkeerde grap bij het verkeerde gezelschap, de collega's die later aangaven hem wel leuk te vinden durfden uiteraard op het moment zelf niet te lachen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-03-2016 16:36 door Gewoon Dirk.
@ Idefiqs : ik begreep je deel over het in de brand steken wel zoals je het bedoelde, bedankt voor je uitleg.

Ik heb geen ban gekregen of een e-mail, maar voel me wel deels verantwoordelijk.
Ik heb diverse malen Soloman aangesproken op zijn opmerkingen, omdat ik vond dat hij daar echt te ver mee ging. Ik hoef ze hier niet te herhalen. Ik heb hem diverse keren aangesproken omdat hij me daarop gewoon negeerde. Ik had misschien mijn toonzetting in deze kunnen aanpassen. Een paar van zijn opmerkingen raakte mij heel persoonlijk en voelde ik mij zeer beledigd.

Ik zal voortaan mijn toon matigen of als ik me beledig voel of anderzins dit via PB proberen op te lossen.

Mvrgr, Hans.
Ik zal maar niet vertellen wat er soms voor zwartgallige humor bij ons op het werk is.
Een klein onschuldig voorbeeldje: als iemand terminaal is, dus op sterven ligt zeggen we vaak onderling : " als het maar niet in onze dienst gebeurt"
( omdat dat veel werk met zich mee brengt, want als je bij ons maar met zijn tweeën bent, en de een de begeleiding doet, betekent het dat de ander alle andere bewoners moet begeleiden) Natuurlijk bedoelen we dat zeker niet zo, want het is juist fijn als je het laatste eindje kan begeleiden.
Ik wil het topic van Fox niet verpesten, maar ik zou zelf zeggen: steek alle energie die wordt gemaakt om een oordeel over een ander te vellen en ook over de mening van een ander over bepaalde automerken (die in mijn ogen onschuldig is en niets persoonlijks is, maar ik snap dat die wel eens vermoeiend kan overkomen) liever in datgene waar dit topic voor bedoeld is, namelijk het schrijven van weblogs. Dit is niet het afzijk-theekransje voor niet geheel opdroogde pupers, nee we kunnen elkaar hier ondersteunen in opbouwende kritieken over de eigen verhaaltjes. Dáár is het hier voor bedoeld. Liever 37 weblogs en 5 pagina's met verhaaltjes hierover dan omgekeerd.
En komt er eens in wat jouw ogen een zeurverhaal van iemand anders is: sla het dan gewoon over. Op de TV zit ook een aan- en uitknop. Als het doodgezwegen wordt snapt diegene precies waar het overgaat.

p.s. Hans, bedankt dat je het voor mij opnam.
Re: Blogcontest #95: Brokken
05-03-2016 16:51
Beste allemaal,

Ik waardeer de openingspost van The Fox. Van een ieder verwacht ik een vriendelijke houding op het forum. Kritisch mag, maar wel met in acht neming van de forumregels. Ik wens jullie veel succes met het schrijven van deze blog.

Terence
Autoweek moderator
Fox, van harte gefeliciteerd met je overwinning! smileys with beer
Leuk onderwerp.. Ik zeg al 2 ronden dat ik misschien weer iets ga schrijven, maar het gaat zo snel, lees ik kan er geen tijd voor maken, dat ik ook nu hoop dat ik een keer wat kan inleveren.

Even een reactie op Boppie, uit het andere topic:

Boppie
hansje36
Van een andere orde, maar zeer schandalig is het volgende bericht over de familie Louwman. ( die ons land als importeur al jaren bestoken met saaie auto's )

video: [www.telegraaf.nl]

Ah....het verhaal erachter kwam snel naar buiten. De aap maakt het goed, wordt goed verzorgd. Wat is het schandalige?

Persoonlijk vind ik dat deze post en degene erna over Louwman geen correcte weergave zijn. De heren van Stuk TV, die zich door middel van inbraak toegang verschaft hebben tot het terrein, willen weer een mooi snesatieverhaal neerzetten. De Telegraaf gaat er aardig op in en het is ze aardig gelukt.

Soloman krijgt het voor zijn kiezen dat hij beledigt, hele groepen over een kam haalt. Wat maakt dit zo verschillend.

Ik snap wel wat je bedoelt Boppie..
Ik ken het hele verhaal niet (heb er wel op gereageerd), maar wat ik bizar vind is dat een apenpaar 30 jaar lang in een verder leeg dierenpark leeft, ondanks dat ze wel verzorgt werden EN dat stichting aap hiervan wist. Ik wil niet in twijfel trekken dat ze niet goed verzorgt worden, maar ik blijf het wel een vreemd verhaal vinden.

Over de toon en je andere deel van het bericht... Tja..

Sensatie ben ik dan wel weer met je eens, maar daar is de Telegraaf, maar ook bijvoorbeeld SBS erg goed in. Uit principe kijk ik niet het "SBS-nieuws".
Toen journaal 24 niet om 6.10 journaal uitzond, heb ik om toch op de hoogte te zijn, enkele malen wel dit wanstaltige nieuws gekeken.
Op zich vind ik het wel goed dat kleinschalig nieuws wordt gebracht, en dat items over "Jan en alleman" maakt. Daar is denk ik een grote groep mensen die daarop zitten te wachten (ik niet) . Maar af en toe zakte mijn broek echt af.
Zo ook een item over een meneer wiens winkel in de fik was gevlogen. Erg triest, zeker ook als de verzekering niet betaald. Zo werd het gebracht in de teaser..

Toen was het tijd voor het item, meneer erg verdrietig, jammerlijke beelden van uitgebrande loods, nog wat over wat er in de loods stond. En eerlijk, ik vind het dan echt sneu. Ik vraag me dan wel af, waarom de brand bij Mien op 10 hoog niet wordt behandeld en dit wel, maar dat is weer een ander verhaal.
Toen kwam de wending, de verzekering betaalde niet. Schande, meen ik echt, snap nog een klein beetje dat ze "eronderuit proberen te komen, ik bedoel prima dat het uitgezocht wordt, iets met kleine letters enzo) . Maar waarom betaalde de verzekering niet? Omdat meneer een maand of 3 eerder het had opgezegd. Nou dan zakt echt mijn broek af... En weet ik niet of ik moet lachen, moet ergeren of verbaasd zijn..

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-03-2016 17:12 door Pjötr.
Humor zoals in dit filmpje Dirk?
Heb erg moeten lachen om dat filmpje ! spinning smiley sticking its tongue out
hansje36
Heb erg moeten lachen om dat filmpje ! spinning smiley sticking its tongue out

Als je dat leuk vindt moet je eens op youtube zoeken naar filmpjes van Improv everywhere.

Dit is er ook 1 van hun.
IdeJ

Die kende ik al maar hij blijft erg leuk. thumbs up

Youtube kent vele leuke grappenmakers, zo ook deze video: [youtu.be]

schijnbaar kan ik geen twee videolinks in 1 bericht zetten

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-03-2016 17:45 door Gewoon Dirk.
Dan maar een tweede link in een tweede reactie, deze Fransoos heeft ook een aantal briljante video's.
Gewoon Dirk
IdeJ

Die kende ik al maar hij blijft erg leuk. thumbs up

Youtube kent vele leuke grappenmakers, zo ook deze video: [youtu.be]

schijnbaar kan ik geen twee videolinks in 1 bericht zetten

Die kende ik ook al, maar blijft wel goedski.

Ik heb heel veel van dit soort filmpjes gezien.
Gewoon Dirk
Dan maar een tweede link in een tweede reactie, deze Fransoos heeft ook een aantal briljante video's.

Die kende ik nog niet maar die is briljant!
IdeJ
Gewoon Dirk

Die kende ik nog niet maar die is briljant!

Kijk dan vooral ook zijn andere werk, real-life pacman in de buurtsuper, mariokart op de openbare weg enzovoorts
Blogger
Fox, wat een week voor je. Een vast contract en, nog veel belangrijker, winst met je blog!! Van harte smileys with beer

Ik keek dan ook al 5,5 jaar met smart uit naar deze zege. winking smiley
IdeJ

Dat is ook wel mijn ding ja, erg leuk.
En om jullie een inkijkje te bieden in mijn zieke en morbide geest...grinning smiley
Niet hier, alles even weg gehaald.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-03-2016 19:35 door Boppie.
De grappen van Remy Gaillard zijn inderdaad heel goed.

Google eens Viral Brothers, die jongens hebben ook een paar goede grappen, soms te hard maar wel sterk.

Killer clowns gaan te ver, maar hier moet ik dan weer om lachen.
Boppie
De grappen van Remy Gaillard zijn inderdaad heel goed.

Google eens Viral Brothers, die jongens hebben ook een paar goede grappen, soms te hard maar wel sterk.

Killer clowns gaan te ver, maar hier moet ik dan weer om lachen.

Ik heb er ook 1 gezien in een park dat een vent z'n pistool trekt, volgens mij met dezelfde mannen in de hoofdrol.
Boppie
Niet hier, alles even weg gehaald.

Nou ben ik natuurlijk errug nieuwsgierig...grinning smiley
Re: Blogcontest #95: Brokken
05-03-2016 21:10
Hmm, ik zou de escapades met de Alfa tijdens de laatste race vorig jaar kunnen plaatsen... komt wel op brokken neer...
Idefiqs
En om jullie een inkijkje te bieden in mijn zieke en morbide geest...grinning smiley

Ook die is inderdaad erg vermakelijk maar alweer geen onbekende helaas....
Die clowns van Boppie deden me aan het volgende filmpje denken. Lees vooral even het (nieuws)bericht aan het begin van het filmpje (gaat vrij snel, pauzeren helpt) dan snap je de reactie van de mensen stukken beter. enjoy. winking smiley
Fox, gefeliciteerd met beide hoogtepunten!
Mensen die dit soort acties uithalen zijn gewoon helden, in hun eigen bescheiden manier...
Gewoon Dirk
Idefiqs

Die clowns van Boppie deden me aan het volgende filmpje denken. Lees vooral even het (nieuws)bericht aan het begin van het filmpje (gaat vrij snel, pauzeren helpt) dan snap je de reactie van de mensen stukken beter. enjoy. winking smiley

Deze staat eronder. spinning smiley sticking its tongue out
En voor als je ooit nog eens moet solliciteren..
En deze is al wat ouder, maar wat goed uitgevoerd. Wel link voor mensen met een slecht hart.
IdeJ
Gewoon Dirk
Idefiqs

Deze staat eronder. spinning smiley sticking its tongue out

big smile smiley

Via die kwam ik weer bij deze terecht.
video

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-03-2016 21:43 door Gewoon Dirk.
Ik kan deze keer wel iets goeds en recents bedenken op het onderwerp. Plaats je gewoon een link naar google docs? Of hoe werkt dat?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close