Welkom bij blogcontest #94 LET IT BE

Gepost door Meeuw 
Hartelijk welkom bij de 94ste editie van de enige echte, onovertrefbare, in boekvorm aanwezige maar vooral via dit medium toegepaste blogcontest van het Autoweek Forum. Na een spannende laatste aflevering, met een bijzonder verrassende ontknoping op de laatste stemdag, is er weer een een nieuw thema beschikbaar:

LET IT BE

Dit thema is gerelateerd aan de gebeurtenissen die ik in mijn weblog OVERMOED heb beschreven. Niet zo zeer doordat ik mijzelf het leven wat te moeilijk heb gemaakt in de beschreven periode, maar meer nog doordat anderen geen afstand konden nemen zoals ik in mijn naschrift met jullie heb gedeeld.

Met dit thema krijgt iedereen wel eens te maken. Dat kan dus ook autogerelateerd zijn. Een foute aankoop, te hoge garagerekening, een dealer die geen coulance verleent, een medeweggebruiker die je dwars zit, een lekke band waardoor je een belangrijke afspraak mist, .... Vaak zal een gezonde mate van berusting beter voor je gemoedsrust zijn en het leven wat prettiger maken.

Deel je ervaring met ons, met de volgende uitgangspunten:

- Verzin en schrijf over jouw belevenissen betreffende het onderwerp.
- Het mag natuurlijk een verzonnen verhaal zijn, een ervaringsverhaal of een wetenschappelijk verhaal.
- Je mag een statement maken (daar is een weblog in feite voor bedoeld) om een discussie te genereren of maak er gewoon een leuk of informatief verhaal van.

En helemaal onderwerp-gerelateerd kennen wij hier ook regels:

- Het blog draagt een thema dat wordt bepaald door de voorgaande winnaar;
- De inhoud moet duidelijk terugslaan op de titel. Een auto vervult een belangrijke rol in de blog;
- Zodra je een blog plaatst, voeg je zelf de link naar je blog toe aan het dit topic;
- Na twee weken is de stemronde en kan iedereen (ook als je geen blog hebt geschreven) stemmen en zijn top 3 doorgeven via dit topic;
- Het format van de stem moet zijn: 1. Schrijver X - 3 punten; 2. Schrijver Y - 2 punten; 3. Schrijver Z - 1 punt. Dit voorkomt verwarring voor wat betreft punten of plaatsen;
- Iedere deelnemer die heeft ingezonden is verplicht om te stemmen. Bij niet stemmen worden alle punten ingetrokken die zijn vergeven aan de blog van de niet-stemmende deelnemer;
- Bij minder dan drie inzendingen zijn de gegeven punten door een deelnemer 3 en 2. De score van 1 blijft achterwege.
- De persoon met de meeste punten bedenkt de nieuwe titel.

- Niet onbelangrijk: in de bloggershoek kan over van alles worden gebabbeld. Doe dit met respect voor de medeforummers.

Inzenden t/m vrijdag 19 26 februari 23:00 uur
Stemmen t/m vrijdag 26 februari 4 maart 23:00 uur

Vorige contests - deelnemers - stemmers - winnaars:

#1 - Auto's pimpen - 12 - 9 - moons / Daphne S.
#2 - Bloedirritant - 10 - 17 - Daphne S.
#3 - Vakantie - 11 - 11 - moons
#4 - Armoe - 14 - 14 - Arjuna1
#5 - Passionado's - 19 - 21 - Soloman
#6 - Take the long way home - 16 - 18 - Arjuna1 / Pink Panther
#7 - The winner takes it all - 19 - 19 - LoveMyJeep
#8 - Man's best friend - 18 - 15 - Daphne S.
#9 - Winterse taferelen - 25 - 20 - Pink Panther
#10 - Let the music play - 18 - 16 - Daphne S.
#11 - Voornemens - 16 - 16 - Dutch Finnatic
#12 - Speelgoed - 17 - 18 - j.ko
#13 - Het noorden kwijt - 15 - 16 - opel-omega
#14 - By any means - 13 - 17 - moons
#15 - strijk-en-zet - 14 - 16 - Joost M
#16 - Oh ja, lekker handig - 14 - 18 - TakeOff
#17 - Oude knarren, jonge karren - 14 - 12 - Arjuna1 / Joost M
#18 - Warmte - 12 - 13 - Hansje36
#19 - Vaak zit het mee, soms zit het tegen - 11 - 13 - Daphne S.
#20 - Zomerse Taferelen - 6 - 9 - moons
#21 - Haar - 12 - 11 - Dutch Finnatic
#22 - Kind - 11 - 12 - Hansje36
#23 - Licht - 12 - 13 - Hansje36
#24 - Verwachting - 13 - 13 - Arjuna1
#25 - Lot - 12 - 16 - Meeuw
#26 - Stom, stommer, stomst - 12 - 13 - J.ko
#27 - Het Beste - 14 - 16 - Soloman
#28 - Vergissing - 8 - 15 - Pink Panther
#29 - Mening - 13 - 12 - Soloman
#30 - Mission Impossible - 9 - 10 - Non-turbo
#31 - Autobahn - 9 - 8 - Non-turbo
#32 – De laatste Liter - 8 - 10 - Non-turbo
#33 – De Chauffeur - 9 - 10 - Meeuw
#34 – Spelletjes - 10 - 11 - Joost M
#35 – Eigenlijk niet goed - 10 - 10 - Dutch Finnatic
#36 - Morgen - 8 - 12 - Joost
#37 - Zorgen - 9 - 9 - LMJ
#38 - Groot Onrecht - 8 - 10 - Ivanov
#39 - Lang September - 5 - 9 - Joost
#40 - Uit je Dak - 10 - 10 - Meike
#41 - Uit het archief - 8 - 12 - Sinner_
#42 - Sterk Verhaal! - 7 - 11 - moons
#43 - Weg - 8 - 11 - Ivanov
#44 - Love - 8 - 12 - Arjuna1 / non-turbo
#45 - Ohhh... Shxt - 6 - 6 - non - turbo
#46 - Banden - 5 - 7 - Joost Prius Verso en Soloman.
#47 - De Foto - 6 - 8 - Ivanov
#48b - Weerstand - 5 - 9 - Opper Jay
#49 - Kippenvel - 6 - 7 - Opper Jay
#50 - Oud, maar Goud! - 5 - 8 - Opper Jay
#51 - Emotie - 10 - 7 - Ouwediesel
#52 – Het Moment - 6 - 7 - Soloman
#53 - Spanning in de bergen - 8 - 5 - Arjuna
#54 - !!!-Noodstop-!!! - 9 - 10 - Arjuna
#55 – Open opdracht - 6 - 6 - Arjuna
#56 – Dat heeft wat stof doen opwaaien - 5 - 9 - The Fox
#57 - Water - 7 - 10 - Soloman
#58 – De Jonge jaren - 9 - 10 - Dutch Finnatic
#59 - Op (on) gebaande paden - 12 - 12 - The Fox
#60 - Afzien - 6 -8 - L.S.B.
#61 - Het wordt beter - 7 - 10 - non-turbo
#62 - Songtitel - 6 - 11 - Joachim Stiller (vanuit het dierenasiel)
#63 - Politie - 7 - 13 - The Fox
#64 - Modder - 5 - 8 - Janus Diedericus
#65 - Zwart - 9 - 12 - The Fox
#66 - Een gedenkwaardige rit - 9 - 12 - Joost PP
#67 - Zonde - 6 - 8 - The Fox
#68 - Vuur - 8 - 9 - Hansje36
#69 - Toekomst - 6 - 10 - The Fox
#70 - Een wijze les - 5 - 9 - The Fox
#71 - Op het nippertje - 5 - 8 - Ivanov
#72 - Verdwenen vrienden. - 7 - 12 - j.ko
#73 - Verleiding - 5 - 11 - Joost PP
#74 - Van A naar Beter - 7 - 9 - The Fox
#75 - Improvisatie - 5 - 8 - Ivanov
#76 - Angel/Engel - 10 - 12 - Soloman
#77 - Over de grens! - 6 - 8 - Janus Diedericus
#78 - Verlichting - 8 - 14 - Janus Diedericus en Pjötr
#79 - Autoliefde - 11 - 16 - Soloman
#80 - De allereerste - 6 - 8 - The Fox
#81 - Vriendschap - 4 - 11 - Hansje36
#82 - Geluk - 7 - 8 - Arjuna1
#83 - Praktische oplossingen - 3 - 8 - Hansje36
#84 – Vrije oefening - 4 – 9 Janus Diedericus
#85 – Occasion - 8 – 12 Ivanov, deel I en Ivanov, deel II
#86 – Strip/Strippen - 5 – 8 Joost PP
#87 – Gassen - 5 – 8 Hansje36
#88 – Het dagelijks leven - 5 – 8 Hansje36
#89 – Geweld, oorlog, vluchten - 5 – 8 Joost geen zelfverklaarde autoliefhebber
#90 – Regels - 5 – 6 Arjuna1 en The Fox
#91 - Avontuur(tje) - 5 - 7 Arjuna1
#92 – Twijfel - 5 – 10 Joost geen zelfverklaarde autoliefhebber
#93 – Overmoed - 6 – 12 Meeuw

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-02-2016 23:12 door Ivanov.
Oeps, ik realiseer mij nu pas dat ik al een kant en klare blog tussen mijn oren heb zitten. 100% auto- en themagerelateerd (en leuk voor de VAG-bashers in ons midden grinning smiley ).

@Ivanov: Als je nog toevoegingen of wijzigingen aan/van de openingspost wenst hoor ik het wel.
Kom op met die blog!
Hansje gaat over het merk schrijven dat niet genoemd mag worden.
We maken er een groot feest van.
Ik reed deze week een splinternieuwe Kia Optima. Had slechts 4 mijl op de teller toen ik hem kreeg. Vanaf prijs is $22.000. Viel niet tegen, om eerlijk te zijn. Zit gewoon goed in elkaar. Geen fancy materialen, maar gewoon degelijk plastic.

Geen klachten? Ja hoor. De claxon is echt om te huilen. De elektrische skelter van mijn buurjongen is indrukwekkender. Daarbij zit dat ding bijna tegen het schutbord, waardoor het ook nog eens gedempt wordt door de isolatie.

Ook de luchtinlaat is apart. Die zuigt niet direct buitenlucht aan. Vreemd ontwerp.

Al met al een fijne auto. Ruimte van een Camry, maar Kia prijs.
Een Camry is toch ook $ 22.000?

Jullie hebben geen carnaval daar he?
Hier in het dorp is het gelukkig afgeschaft. Te weinig belangstelling. Gelukkig maar.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-02-2016 16:25 door Soloman.
Leuk onderwerp, ik ga weer nadenken !

Ik ga zeker niet over Toyota schrijven Soloman.

Ik hou het bij echte verhalen, dat ligt me het best, jammer voor Joost, maar helaas.
Je mag het merk niet noemen Hansje.
Het is een goede gewoonte geworden. Net zoals er in de Protestantse kerk geen beelden zijn. Komt alleen maar ruzie van.smiling smiley
Soloman

Hier in het dorp is het gelukkig afgeschaft. Te weinig belangstelling. Gelukkig maar.

Een Toyota Camry is 1000 dollar duurder. Te verwaarlozen dus. Ik zou beide basismodellen wel eens naast elkaar willen zien ter vergelijk.
Protestante kerken zijn inderdaad een toonbeeld van soberheid. Past goed bij " het merk wat ik niet meer mag noemen"
Wij hebben hier inderdaad geen carneval, maar in New Orleans hebben ze Mardi Gras.
Die twee hebben volgens mij totaal niets met elkaar te maken.
Ik hoop dat maandag de treinen een beetje leeg zijn. Kan ik eindelijk normaal zitten. Heeft toch zijn voordelen die idioterie.
Carnaval is alleen leuk als je op de Antillen, Aruba of in Rio de Janero woont.
Ik heb zelf twee keer meegelopen ( in vol ornaat) met het carnaval op Aruba( o.a. de 50e editie). Daarnaast 2 keer Zomer carnaval Rotterdam.
Soloman
Het is een goede gewoonte geworden. Net zoals er in de Protestantse kerk geen beelden zijn. Komt alleen maar ruzie van.smiling smiley

Nou.... die vier Protestantse denominaties die mijn woonplaats rijk is, ruziën zonder beelden onderling volop hoor.....terwijl 25 km zuidelijker het "Katholieke" bier tijdens Carnaval nu rijkelijk vloeit en de meesten dan geen ruzie maken.....winking smiley

Dogma's, daar zijn katholieken dan weer goed in, die worden hier natuurlijk ook volop gebezigd en die vertroebelen discussies inderdaad meer dan de meesten hier lief is.....grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-02-2016 16:53 door Majortom.
Soloman
Die twee hebben volgens mij totaal niets met elkaar te maken.

Nooit verdiept in de historie van beide feeesten, dus daar kan ik niet over oordelen. Ik ben van boven de rivieren en heb dus niets met carnaval.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-02-2016 16:53 door Twix.
Op Curacao is carnaval berucht door gezwaai met pistolen. Ik kende daar iemand die trok zijn pistool in een dronken bui en knalde iemand anders naar Kingdom come. Tien jaar de bak in. Trouwens op de Antillen is carnaval net zo'n laveloze dronken losgeslagen bende als bij ons. Vond er geen bal aan. Het was wel grappig dat er een regel door kwam. Vrouwen moeten meer aantrekken dan alleen maar drie kleine stickertjes. Het was inderdaad een beetje ordi.

Ik vind het trouwens wel erg knap hoe ze dat daar in het zuiden doen. 's Morgens beginnen ze al met feestvieren, dus gelijk aan het bier. Laten we zeggen dat ze van tien tot tien aan het kachelen zijn. Lijkt mij dat je bij zonsondergang een acuut leverinfarct voor de kiezen krijgt. Ik sprak er wel eens met iemand over. Die zei: Je moet een beetje spreiden. Ok, dan, eentje per uur. Maar het is een simpel rekensommetje dan, dan ga je om 10 uur gestrekt naar huis, als dat enigszins lukt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-02-2016 17:03 door Soloman.
Op Aruba niet, niks misdadigs, geen naakte vrouwen of mannen. Gewoon feest. Eerst Lichtjes parade, daarna kinder parade en dan volwassen parade. ( op Aruba in zowel Nicolaasstad als Oranje stad.)
Alleen maar positieve ervaring. Zowel als kijker en als participant.
Dan heb il het nog niet eens over verkiezing Prinses Carnaval, de liedjes etcetera. Alleen maar feest ( en ja, er word stevig gedronken, maar door de warmte en veel beweging valt het met dronkenschap wel mee. )
Ik heb een keer meegedaan. Toen begon het om tien uur. Ja, gelijk aan het bier. Ik was om twee uur strontlazerus. Wat ben ik ziek geweest zeg. Toen had ik had gelijk helemaal gehad met carnaval. Ja natuurlijk, je bent er wel zelf bij als je het naar binnen werkt. Maar toch. Als je de hele dag cola drinkt wordt je ook niet lekker.
Hierbij mijn bijdrage.

Komen niet veel auto's in voor.. winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-02-2016 17:10 door IdeJ.
Op Aruba begon het rond 14.00 ( the great parade ) . Toentertijd dronk ik een mix van Amoretto en Cola. Flink aangeschoten, maar noot stomlazerus en er ziek van geweest.
En opgehaald worden door tante met een auto,dus zelf geen gevaar opgezocht
Soloman
Als je de hele dag cola drinkt wordt je ook niet lekker.

Word is in dit geval zonder t!
Meeuw
Vaak zal een gezonde mate van berusting beter voor je gemoedsrust zijn en het leven wat prettiger maken.

Daar mag je een tegeltje van maken.
Soloman
Je mag het merk niet noemen Hansje.

big smile smiley

Heerlijk vind ik dat. Ik hou daar wel van.
Soloman
Ik vind het trouwens wel erg knap hoe ze dat daar in het zuiden doen. 's Morgens beginnen ze al met feestvieren, dus gelijk aan het bier. Laten we zeggen dat ze van tien tot tien aan het kachelen zijn. Lijkt mij dat je bij zonsondergang een acuut leverinfarct voor de kiezen krijgt.

Een collega vertelde mij afgelopen vrijdag dat hij die avond meteen zou beginnen met 'zuipen'. Dan houdt voor mij de conversatie meteen op. Ik heb daar niets mee, vind er helemaal niets aan en heb een hekel aan aangeschoten types die laveloos lopen te lallen. Van mijn part lopen ze de sloot in. Ik zal ze er niet uithalen.
IdeJ
Hierbij mijn bijdrage.

Goed bezig!! thumbs up
Vandaag een dagje naar het Hoge Noord'n, een collega deed voor zijn afstudeerproject als hogere veiligheidskundige stoftesten met rookbommen en die testen mocht ik vastleggen met de camera.

Daarna naar het oude dorp gereden. Via de Afsluitdijk weer teruggereden en bij het Monument nog even gestopt....

Een leuke pose van de harde werker....;-)

the Fox
Soloman
Ik vind het trouwens wel erg knap hoe ze dat daar in het zuiden doen. 's Morgens beginnen ze al met feestvieren, dus gelijk aan het bier. Laten we zeggen dat ze van tien tot tien aan het kachelen zijn. Lijkt mij dat je bij zonsondergang een acuut leverinfarct voor de kiezen krijgt.

Een collega vertelde mij afgelopen vrijdag dat hij die avond meteen zou beginnen met 'zuipen'. Dan houdt voor mij de conversatie meteen op. Ik heb daar niets mee, vind er helemaal niets aan en heb een hekel aan aangeschoten types die laveloos lopen te lallen. Van mijn part lopen ze de sloot in. Ik zal ze er niet uithalen.

Mooi carnavalsnummer..
Dat zijn superlexussen. Wel hydraulische vering he?
Ok, sorry, "Oordeelt niet, opdat u niet geoordeeld zult worden". Waarheid als een kei.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-02-2016 18:58 door Soloman.

Waarheid als een kei.

Koe....

Twix
Soloman

Een Toyota Camry is 1000 dollar duurder. Te verwaarlozen dus. Ik zou beide basismodellen wel eens naast elkaar willen zien ter vergelijk.

SmaakModedit;

Het automerk dat niet genoemd mag worden...grinning smiley
Precies.

Ik ga eens even kijken hoeveel die Kia's in Nederland op moeten brengen. Zal wel niet mals zijn.
Huh???? 30.000 euro! Wat een mooie prijs! Dus het valt allemaal wel mee, tegenover 22.000 dollar.

En nog even 2.400 euro korting erbij, komt aardig in de buurt bij de VS.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-02-2016 19:45 door Soloman.
Jpost, ik zie nu je foto's pas hier. Op fb zag ik ze wel al voorbij komen, prachtig.thumbs up
Auto is alleen na een jaar ongeveer een kwart waard van de nieuwprijs. Er is gebruikt 0 vraag naar in Nederland..
Er is toch ook een soort Hyundai in die klasse?
Vroeger ja, nu niet meer dacht ik. In ieder geval niet in Nederland.

Aziatisch groot segment werkt niet zo bij ons, m.u.v. Lexus.
Soloman
Inderdaad geen lelijke auto:
[www.autoweek.nl]

Mooie auto hoor!
Wacht even, dat is de Genesis, die is een slagje groter, met behoorlijk dikke motoren. Begint bij 50.000 euro of zo.
In Nederland alleen een tijdje als coupé geleverd, ook met dikke V6.
Re: Welkom bij weblog #94 LET IT BE
06-02-2016 21:23
Eens even kijken of ik wat kan verzinnen.

De lijst die in de vorige contest op de laatste pagina staat, met alle diverse blogs en winnaars... die mag nog wel in de OP ;-)
Ivanov
Eens even kijken of ik wat kan verzinnen.

De lijst die in de vorige contest op de laatste pagina staat, met alle diverse blogs en winnaars... die mag nog wel in de OP ;-)

Heb het even teruggezocht en de laatste 2 aangevuld.
Idefiqs

Waarheid als een kei.

Koe....

koeien
(kij is meervoud van ko)

Soloman
Ik vind het trouwens wel erg knap hoe ze dat daar in het zuiden doen. 's Morgens beginnen ze al met feestvieren, dus gelijk aan het bier. Laten we zeggen dat ze van tien tot tien aan het kachelen zijn. Lijkt mij dat je bij zonsondergang een acuut leverinfarct voor de kiezen krijgt. Ik sprak er wel eens met iemand over. Die zei: Je moet een beetje spreiden. Ok, dan, eentje per uur. Maar het is een simpel rekensommetje dan, dan ga je om 10 uur gestrekt naar huis, als dat enigszins lukt.

Een biertje per uur is een goed ritme. Dat kan je wel een dagje volhouden... niet te snel drinken is het devies. Goed eten, niet te vet, en het komt goed.
Twix
Soloman

Een biertje per uur is een goed ritme. Dat kan je wel een dagje volhouden... niet te snel drinken is het devies. Goed eten, niet te vet, en het komt goed.

Onzin. Je moet gewoon niet over je lever drinken.. winking smiley
Twix
Soloman

1 biertje per uur? Gemiddelde stapavond duurt 6 uur, worden voortaan wel goedkope avondjes dan! smileys with beer
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close