Blogcontest #91: Avontuur(tje)

Gepost door the Fox 
Hartelijk welkom

... bij de 91ste editie van de enige echte, onovertroffen, internationale, in boekvorm aanwezige en binnenkort mogelijk ook als kalender beschikbare blogcontest in het meest interessante hoekje van het Autoweek Forum. Na de gedeelde winst van contest #90 door The Fox en Arjuna neem ik de vrijheid om, met instemming van mijn medewinnaar een nieuw inspirerend onderwerp over Nederland en de rest van de wereld uit te werpen.

Het onderwerp van #91 is:

Avontuur(tje)

Het leven is één groot avontuur. Sommigen vinden het balanceren op de bovenste reling van de Eifeltoren een avontuur, anderen vinden het aantrekken van pantoffels op de rand van het bed al erg spannend. Kortom, avontuur is voor iedereen anders.

Waar zou je over kunnen schrijven? Over een bergwandeling, over het kopen van een hobby-auto, over dat leuke collegaatje, over de reis naar de Noordkaap.

Zet uw hersencellen aan het werk en schrijf een blog waar de lezers rode oren van krijgen.

Ondanks de vrijheden die wij elkaar hier geven zijn we niet compleet anarchistisch. Vandaar de volgende spelregels:

- Het blog draagt een thema dat wordt bepaald door de voorgaande winnaar;
- De inhoud moet duidelijk terugslaan op de titel. Een auto vervult een belangrijke rol in de blog;
- Zodra je een blog plaatst, voeg je zelf de link naar je blog toe aan het dit topic;
- Na drie weken is de stemronde en kan iedereen (ook als je geen blog hebt geschreven) stemmen en zijn top 3 doorgeven via dit topic;
- Het format van de stem moet zijn: 1. Schrijver X - 3 punten; 2. Schrijver Y - 2 punten; 3. Schrijver Z - 1 punt. Dit voorkomt verwarring voor wat betreft punten of plaatsen;
- Iedere deelnemer die heeft ingezonden is verplicht om te stemmen. Bij niet stemmen worden alle punten ingetrokken die zijn vergeven aan de blog van de niet-stemmende deelnemer;
- Bij minder dan drie inzendingen zijn de gegeven punten door een deelnemer 3 en 2. De score van 1 blijft achterwege.
- De persoon met de meeste punten bedenkt de nieuwe titel.

- Niet onbelangrijk: in de bloggershoek kan over van alles worden gebabbeld. Doe dit met respect voor de medeforummers.

In verband met pakjesavond schuif ik de sluitingsdatum door naar 11 december.

Inzenden t/m vrijdag 11 december 2015 23:00 uur
Stemmen t/m vrijdag 18 december 2015 23:00 uur

Vorige contests - deelnemers - stemmers - winnaars:

#1 - Auto's pimpen - 12 - 9 - moons / Daphne S.
#2 - Bloedirritant - 10 - 17 - Daphne S.
#3 - Vakantie - 11 - 11 - moons
#4 - Armoe - 14 - 14 - Arjuna1
#5 - Passionado's - 19 - 21 - Soloman
#6 - Take the long way home - 16 - 18 - Arjuna1 / Pink Panther
#7 - The winner takes it all - 19 - 19 - LoveMyJeep
#8 - Man's best friend - 18 - 15 - Daphne S.
#9 - Winterse taferelen - 25 - 20 - Pink Panther
#10 - Let the music play - 18 - 16 - Daphne S.
#11 - Voornemens - 16 - 16 - Dutch Finnatic
#12 - Speelgoed - 17 - 18 - j.ko
#13 - Het noorden kwijt - 15 - 16 - opel-omega
#14 - By any means - 13 - 17 - moons
#15 - strijk-en-zet - 14 - 16 - Joost M
#16 - Oh ja, lekker handig - 14 - 18 - TakeOff
#17 - Oude knarren, jonge karren - 14 - 12 - Arjuna1 / Joost M
#18 - Warmte - 12 - 13 - Hansje36
#19 - Vaak zit het mee, soms zit het tegen - 11 - 13 - Daphne S.
#20 - Zomerse Taferelen - 6 - 9 - moons
#21 - Haar - 12 - 11 - Dutch Finnatic
#22 - Kind - 11 - 12 - Hansje36
#23 - Licht - 12 - 13 - Hansje36
#24 - Verwachting - 13 - 13 - Arjuna1
#25 - Lot - 12 - 16 - Meeuw
#26 - Stom, stommer, stomst - 12 - 13 - J.ko
#27 - Het Beste - 14 - 16 - Soloman
#28 - Vergissing - 8 - 15 - Pink Panther
#29 - Mening - 13 - 12 - Soloman
#30 - Mission Impossible - 9 - 10 - Non-turbo
#31 - Autobahn - 9 - 8 - Non-turbo
#32 – De laatste Liter - 8 - 10 - Non-turbo
#33 – De Chauffeur - 9 - 10 - Meeuw
#34 – Spelletjes - 10 - 11 - Joost M
#35 – Eigenlijk niet goed - 10 - 10 - Dutch Finnatic
#36 - Morgen - 8 - 12 - Joost
#37 - Zorgen - 9 - 9 - LMJ
#38 - Groot Onrecht - 8 - 10 - Ivanov
#39 - Lang September - 5 - 9 - Joost
#40 - Uit je Dak - 10 - 10 - Meike
#41 - Uit het archief - 8 - 12 - Sinner_
#42 - Sterk Verhaal! - 7 - 11 - moons
#43 - Weg - 8 - 11 - Ivanov
#44 - Love - 8 - 12 - Arjuna1 / non-turbo
#45 - Ohhh... Shxt - 6 - 6 - non - turbo
#46 - Banden - 5 - 7 - Joost Prius Verso en Soloman.
#47 - De Foto - 6 - 8 - Ivanov
#48b - Weerstand - 5 - 9 - Opper Jay
#49 - Kippenvel - 6 - 7 - Opper Jay
#50 - Oud, maar Goud! - 5 - 8 - Opper Jay
#51 - Emotie - 10 - 7 - Ouwediesel
#52 – Het Moment - 6 - 7 - Soloman
#53 - Spanning in de bergen - 8 - 5 - Arjuna
#54 - !!!-Noodstop-!!! - 9 - 10 - Arjuna
#55 – Open opdracht - 6 - 6 - Arjuna
#56 – Dat heeft wat stof doen opwaaien - 5 - 9 - The Fox
#57 - Water - 7 - 10 - Soloman
#58 – De Jonge jaren - 9 - 10 - Dutch Finnatic
#59 - Op (on) gebaande paden - 12 - 12 - The Fox
#60 - Afzien - 6 -8 - L.S.B.
#61 - Het wordt beter - 7 - 10 - non-turbo
#62 - Songtitel - 6 - 11 - Joachim Stiller (vanuit het dierenasiel)
#63 - Politie - 7 - 13 - The Fox
#64 - Modder - 5 - 8 - Janus Diedericus
#65 - Zwart - 9 - 12 - The Fox
#66 - Een gedenkwaardige rit - 9 - 12 - Joost PP
#67 - Zonde - 6 - 8 - The Fox
#68 - Vuur - 8 - 9 - Hansje36
#69 - Toekomst - 6 - 10 - The Fox
#70 - Een wijze les - 5 - 9 - The Fox
#71 - Op het nippertje - 5 - 8 - Ivanov
#72 - Verdwenen vrienden. - 7 - 12 - j.ko
#73 - Verleiding - 5 - 11 - Joost PP
#74 - Van A naar Beter - 7 - 9 - The Fox
#75 - Improvisatie - 5 - 8 - Ivanov
#76 - Angel/Engel - 10 - 12 - Soloman
#77 - Over de grens! - 6 - 8 - Janus Diedericus
#78 - Verlichting - 8 - 14 - Janus Diedericus en Pjötr
#79 - Autoliefde - 11 - 16 - Soloman
#80 - De allereerste - 6 - 8 - The Fox
#81 - Vriendschap - 4 - 11 - Hansje36
#82 - Geluk - 7 - 8 - Arjuna1
#83 - Praktische oplossingen - 3 - 8 - Hansje36
#84 – Vrije oefening - 4 – 9 Janus Diedericus
#85 – Occasion - 8 – 12 Ivanov, deel I en Ivanov, deel II
#86 – Strip/Strippen - 5 – 8 Joost PP
#87 – Gassen - 5 – 8 Hansje36
#88 – Het dagelijks leven - 5 – 8 Hansje36
#89 – Geweld, oorlog, vluchten - 5 – 8 Joost geen zelfverklaarde autoliefhebber
#90 – Regels - 5 – 6 Arjuna1 en The Fox

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-11-2015 10:31 door the Fox.
De lijst met winnaars:
1. Arjuna1, 11 overwinningen
2. the Fox, Joost PP, 10 overwinningen
4. hansje36, Soloman, 8 overwinningen
6. non-turbo, Ivanov, 6 overwinningen
8. m'ns, Daphne S., 5 overwinningen
10. Dutch Finnatic, Janus Diedericus, 4 overwinningen
12. Pink Panther, j.ko, Opper Jay, 3 overwinningen
15. LoveDMyJeep, meeuw, 2 overwinningen
17. opel-omega, Take Off, Meike, Sinner_, Ouwediesel, L.S.B., Joachim Stiller, Pjötr, 1 overwinning

Mocht bovenstaande lijst incorrect zijn, geef dat dan even door.
Leuk onderwerp ! Genoeg avontuurtjes mee gemaakt . nut smiley
Zal t netjes houden, ook genoeg andere avonturen mee gemaakt
hansje36
Leuk onderwerp ! Genoeg avontuurtjes mee gemaakt . nut smiley
Zal t netjes houden, ook genoeg andere avonturen mee gemaakt

Doe maar iets wat ik niet hoef te visualiseren..grinning smiley
Re: Blogcontest #91: Avontuur(tje)
21-11-2015 13:29
Hmm, klinkt al bijna als een verzoek om nieuwe avonturen van Komkommerman grinning smiley
@Ivanov: om op je vraag van gisterenavond of we al hebben gestemd voor de Top2000. Nee, nog niet, maar gaan we beide zeker doen en volgen e.e.a. via de Top2000 uitzendingen in december.
the Fox
Waar zou je over kunnen schrijven? Over een bergwandeling, over het kopen van een hobby-auto, over dat leuke collegaatje, over de reis naar de Noordkaap.

Zet uw hersencellen aan het werk en schrijf een blog waar de lezers rode oren van krijgen.

Nou, daar komt 'ie: Bergen (als we de Ardennen daar onder mogen scharen), kopen van een hobby-auto, reis naar de Noordkaap. Alleen dat leuke colle-gaatje ontbreekt nog. Maar om dat nou zomaar aan het internet toe te vertrouwen...

Ik zal de hersencellen weer eens aan het werk zetten, maar ik beloof niks...
Die blog over de Ardennen staat er trouwens niet meer volledig op zie ik nu, da's waar ook. Maar goed, dat boekje is ook nog gewoon te koop hoor! www.mijnwebwinkel.nl/winkel/vierkantewielen
Ivanov
Hmm, klinkt al bijna als een verzoek om nieuwe avonturen van Komkommerman grinning smiley

[www.youtube.com]
Joost geen zelfverklaarde autoliefhebber
Ivanov

[www.youtube.com]

big smile smiley
Ik moet even iets vertellen wat me op het hart ligt.

Ik wil ontzettend graag schrijven, maar door de mislukking van ons boek heb ik niet zoveel motivatie meer.
Ik vind het heel erg dat Dutchfinnatic hier niet meer verschijnt. Ik denk dat dat hier mee te maken heeft. Ik heb het openingsverhaal geschreven, een waardeloos rotstuk. Daardoor verkocht dat stomme boek niet.

Als ik in de duisternis kom van mijn berging, ergens onder in de grond, zie ik de stapels onverkochte boeken liggen. En dat grijpt me met zoveel pijn om mijn hart. Dat heb ik veroorzaakt. Ik baal hier zo verschrikkelijk van.

Sorry, ik moest dit even kwijt. DF, ik mis je.
Soloman

Gelukkig ben ik er nog.

Je moet het plezier in schrijven niet laten afhangen van de verkoop van een boek. Je moet het plezier bij jezelf zoeken.
Jouw openingsverhaal was en is gewoon erg goed.
Hier liggen ook nog hele stapels. Het is jammer, maar het heeft niet het succes gebracht wat we dachten.
Wel een eigen boek, waar we trots op mogen zijn. Verschenen in de glorie tijd van de weblog contest !!
DF is druk met de lokale politiek én een eigen zaak. Dan rest er geen tijd meer ben ik bang... Heeft denk ik niets met het boek te maken.
Soloman
Ik moet even iets vertellen wat me op het hart ligt.

Ik wil ontzettend graag schrijven, maar door de mislukking van ons boek heb ik niet zoveel motivatie meer.
Ik vind het heel erg dat Dutchfinnatic hier niet meer verschijnt. Ik denk dat dat hier mee te maken heeft. Ik heb het openingsverhaal geschreven, een waardeloos rotstuk. Daardoor verkocht dat stomme boek niet.

Als ik in de duisternis kom van mijn berging, ergens onder in de grond, zie ik de stapels onverkochte boeken liggen. En dat grijpt me met zoveel pijn om mijn hart. Dat heb ik veroorzaakt. Ik baal hier zo verschrikkelijk van.

Sorry hoor Soloman, maar nou zie je het toch echt te somber in. En je hecht veel te veel waarde aan de verkoopcijfers van dat boek. Dat is een marketingkwestie, we hebben (en hadden) gewoon geen geld voor uitgebreide reclame. Het succes wordt wat mij betreft niet gedefinieerd door de verkoopaantallen, maar door het feit dat we er als hobbyisten in geslaagd zijn een mooi boek neer te zetten. En jij kan nu wel zeggen dat jouw openingsverhaal een waardeloos rotstuk is, ik denk dat je beter weet.

Lees de reactie van hansje er nog 'ns op na:

hansje36
Hier liggen ook nog hele stapels. Het is jammer, maar het heeft niet het succes gebracht wat we dachten.
Wel een eigen boek, waar we trots op mogen zijn. Verschenen in de glorie tijd van de weblog contest !!

Zo kun je er ook tegenaan kijken.

DF lijkt trouwens inderdaad van de wereld verdwenen, heb al lang niks meer van hem vernomen (ook geen reacties op mail). Ivanov heeft hem via Facebook nog wel 'ns benaderd, weet eigenlijk niet of daar wel reactie op gekomen is.
Dank jullie wel voor jullie reacties. Maar het zal wel even duren voor dit gevoel voorbij is. Ik loop er al een tijd mee. En dat is niet raar. Elke keer als ik de fiets pak, zie ik ook automatische steeds weer die stapel. Laatst had ik een lekke band. Dat krijg je ervan als die boeken in de buurt liggen, dacht ik. En als ik hier kom zie ik van alles, maar geen DF. Ja, en dan willen je gedachten wel eens een bepaalde loop met je nemen.
Als de boeken in jouw berging liggen zal je ze niet verkopen. Als je ze wil verkopen moet je naar de potentiële kopers toe.

Of wees royaal en leg een exemplaar op de leestafel in de bibliotheek, of in de wachtkamer van de huisarts of tandarts.
Ik heb maanden en maanden boekjes gehad bij de plaatselijke boekhandel, naast t tijdschrift Autoweek. Helaas, geen enkele verkocht.
Ze liggen bij mij niet in de kelder, maar in 1 van de boekenkasten op stapeltjes.
Toch spreek ik ondanks van een succes... 2 verhalen van mij in een boekje !
Ik wil altijd nog een andere bundel maken.
Maar dan alleen 1 verhaal per schrijver. Het beste verhaal per schrijver. Er zit hier potentie genoeg.
Het formaat moet dan kleiner en dan met een hard kartonnen kaft. Met een pakkerende titel, zoals "Mijn auto".
Niet al te dik. Met briljante verhalen.

Die staan ook in Vierkante wielen. Bijvoorbeeld het verhaal van Hansje met die autoetalage. Die vond ik geniaal. Verhalen die je totaal op het verkeerde spoor zetten, prachtig. Zelfs zo'n verhaal kunnen we meenemen in "Mijn auto".
Dan zou je een bundel krijgen van zo'n tien verhalen of zo, weer voor een tientje of 15 euro, als cadeauboek. Zoiets...
the Fox
Als de boeken in jouw berging liggen zal je ze niet verkopen. Als je ze wil verkopen moet je naar de potentiële kopers toe.

Of wees royaal en leg een exemplaar op de leestafel in de bibliotheek, of in de wachtkamer van de huisarts of tandarts.

Goed idee, kost me wel een tientje per boek, maar er zijn armere mensen in dit land, denk ik.
Dan investeer je 30 euro in drie boeken met de kans dat je bepaalde mensen aan het lezen krijgt. En het lijkt me leuk als je, op het moment dat je een keer in de bieb of bij de dokter of huisarts bent, je het boek ziet liggen en misschien wel gelezen ziet worden.

Een andere mogelijkheid is het boek in de leesruimte van een hotel o.i.d. achter te laten met een geschreven boodschap voorin: "Geschonken aan ..... door de auteurs van dit boek".
the Fox
Dan investeer je 30 euro in drie boeken met de kans dat je bepaalde mensen aan het lezen krijgt. En het lijkt me leuk als je, op het moment dat je een keer in de bieb of bij de dokter of huisarts bent, je het boek ziet liggen en misschien wel gelezen ziet worden.

Een andere mogelijkheid is het boek in de leesruimte van een hotel o.i.d. achter te laten met een geschreven boodschap voorin: "Geschonken aan ..... door de auteurs van dit boek".

Ik vind het geen slecht idee. Met een e-mail-adres bijvoorbeeld. Ik heb ook wel eens een boek achtergelaten in de trein.
hansje36
Ik heb maanden en maanden boekjes gehad bij de plaatselijke boekhandel, naast t tijdschrift Autoweek. Helaas, geen enkele verkocht.
Ze liggen bij mij niet in de kelder, maar in 1 van de boekenkasten op stapeltjes.
Toch spreek ik ondanks van een succes... 2 verhalen van mij in een boekje !

En het waren goede verhalen!

Ik herinner me die tijd nog, dat we samen met ons vieren de verhalen doorworstelden. Ik had een heel pakket voor in de trein als ik reizen moest. Ik heb heerlijke leesuren gehad. En de keuze was best moeilijk. Welke verhalen pakken we? (we moesten stemmen) Ik moet eerlijk zeggen, het was een mooie tijd.
DF was de drijvende kracht, die zorgde voor de organisatie en dat alles in orde was.
Maar de uren in de trein met al die verhalen, nee, dat vergeet ik nooit meer. In mijn eentje lekker lezen en notities maken. Was een heerlijke tijd.
Zo eindelijk thuis.
Eerst gewerkt tot 1500 uur, daarna door naar Terneuzen verjaardag nichtje, waar we om 17.00 uur arriveerden.
19.40 uur weer in de auto, nu net thuis.
340 km weg gereden, heerlijk.

Solo bedankt voor je compliment op mijn " auto etalage" blog !!
Jammer dat het boek niet zo goed wordt verkocht, maar wel alleszinds iets om trots op te zijn.
Je kunt het natuurlijk ook weggeven als kado, dat scheelt weer een pleur-op bloemenbon. ;-)
Terneuzen, da's een pittig eindje rijden. Im moest van de week in Antwerpen zijn en daarna naar Dieren. Prachtig door België heen via Eindhoven, de navigatie gaf de route door Nederland aan, maar k vond België leuker. Het gaat rap met de kilometers op de Volvo, deze week gaat tie de 5.000 alweer over.
Mooi Joost, Je rijdt ook in 1 vd mooiste auto's van NL in deze tijd. Erg gave vormgeving. Het doet denken aan de Volvo 1800. Erg goed gemikt door Volvo!
Wat betreft het boek,Solo en alle anderen: Wees er nou eens supertrots en blij mee wat jullie gedaan hebben. Het was en is een hele leuke verhalenbundel.
We leven nu eenmaal niet meer in een tijd waar letters op papier gekocht worden. Zelf heb ik meegewerkt met de totstandkoming van 2 unieke echt formidabel geschreven boeken van een briljant schrijver. Dat levert ook niet direct honderdduizenden verkochte boeken op. Je moet alles mee hebben. Performance, inhoud en perfecte marketing en dan nog is het beste boek niet het meest verkochte boek. Zo gaat het. Doe je niks aan.
Vergelijk het met heel veel automodellen die echt hartstikke goed, mooi en degelijk waren, maar waar weinig interesse in was. Het kan echt! Het mooiste op de markt zetten en geen interesse op wekken!

Nogmaals: Wees trots op het mooiste wat jullie op de markt hebben gezet!
Soloman
the Fox

Goed idee, kost me wel een tientje per boek, maar er zijn armere mensen in dit land, denk ik.

De kosten heb je al gehad Soloman. De boeken liggen je nu, emotioneel, in de weg. De suggesties die gegeven zijn, zijn stuk voor stuk goed. Leg eens een exemplaar bij de dokter. Maar ik denk dat jullie trots kunnen zijn op jullie boek. En houd er een apart voor het geval ik ooit op een bloggersmeeting kan verschijnen.
Het is trouwens erg rustig deze week hier. Ik heb een goede reden:

Jullie ook?
Ik heb jaren geleden voor Rijkswaterstaat een document opgesteld dat een ISBN-nummer kreeg toegewezen. Ik weet nog dat ik het geweldig vond om dat document in menig bibliotheek van Rijkswaterstaat, universiteit en HBO terug te vinden. Dat was ook het moment dat ik besloot om niet beroemd te worden. Ik merkte dat ik de roem met moeite kon dragen.
Twix,

Aan de bewolking en de stoep te zien is het hoog tijd om daar even te vluchten.

Veel plezier, ziet er goed uit.
@Twix,

Zie ik dat nou goed, heb je bij de huurcamper een vrouw en een dochter cadeau gekregen?

Veel plezier, waar gaat de reis heen?
@Twix: Da's een flinke joekel. Is dat een 24 feet? Ik heb 12 jaar geleden met een vergelijkbare camper het westen van Canada mogen doorkruisen. Een onvergetelijke ervaring al was het alleen maar omdat we gedurende meerdere dagen nachtvorst kregen waar de uitrusting van de camper niet op berekend was (te weinig dekens) terwijl het de weken daarvoor zo warm en droog was geweest dat men moeite had om de bosbranden te blussen.
De camper die ik mee had, een achtcilinder, reed met een fluwelen voet circa 1 op 5. Tank dus op tijd.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-11-2015 10:53 door the Fox.
the Fox
Ik heb jaren geleden voor Rijkswaterstaat een document opgesteld dat een ISBN-nummer kreeg toegewezen. Ik weet nog dat ik het geweldig vond om dat document in menig bibliotheek van Rijkswaterstaat, universiteit en HBO terug te vinden. Dat was ook het moment dat ik besloot om niet beroemd te worden. Ik merkte dat ik de roem met moeite kon dragen.

Daar heb ik ook last van. Het blijft een zware belasting perfect te zijn. cool smileycool smiley
Twix

Jullie ook?

Ik zou de Camper laten voor wat 'ie is en dat vervoermiddel achterop de aanhanger nemen...grinning smiley
LosangeEmotion
Mooi Joost, Je rijdt ook in 1 vd mooiste auto's van NL in deze tijd. Erg gave vormgeving. Het doet denken aan de Volvo 1800. Erg goed gemikt door Volvo!

Och, ik ben waarschijnlijk de enige die een Auris hatchback (niet de station, die vind ik echt niet fraai) had verkozen boven deze V40. Maar hij rijdt erg goed, ik merk dat ik er harder mee rijd dan met de Prius. Gisteren een rit naar de Eemshaven, een uurtje of zeven gestuuurd in totaal, ca. 550 km, met dank aan alle files. Dat voel ik dan weer behoorlijk in mijn linkervoer, dan was een automaat prettiger geweest.
Maar de motor is prima, stoelen zitten lekker en ook de voorruitverwarming is met vorst geweldig.
Och, ik ben waarschijnlijk de enige die een Auris hatchback (niet de station, die vind ik echt niet fraai) had verkozen boven deze V40.

Grappig. Bij mij is het net andersom. Ik vind de station mooi en de hatchback niet. Voorzijde en zijaanzicht wel, achterzijde niet.
Druk aan het krabben (wat heel gemakkelijk ging dus)

Een spookachtige arm heb je.
@ Dirk, stiekem zijn we al weer onderweg terug naar huis. Deze foto was toen we vertrokken. We zijn naar Big Bend National Park geweest. Kan je het beste vergelijken met Nationaal Park De Hoge Veluwe. Maar dan tot de veertiende macht ofzo...

@ The Fox, bijna goed, deze is 25 voet. Is echter de middelmaat. Wou eigenlijk de 30 voet nemen. Waarom? Omdat het kan. Ik heb nu schat ik zo'n 1600 km gereden en we tanken elke keer als de tank half leeg is. Dan gaat er ruim 100 liter is. Gewoon benzine. Het is de Triton V8, voor de liefhebbers. De display geeft aan dat hij 7.8 mpg rijdt. Ik ben wel gewend te rijden met een hoog benzineverbruik.

De eerste twee nachten hadden we ook nachtvorst, maar de verwarming deed het prima.
Joachim Stiller (V.u.H.D.a)
Twix

[i749.photobucket.com]

Jullie ook?

Ik zou de Camper laten voor wat 'ie is en dat vervoermiddel achterop de aanhanger nemen...grinning smiley

Big Bend is vanaf Houston pakweg 10 uur rijden. Dat is, met deze motor, niet te doen.
the Fox
Een spookachtige arm heb je.

Mijn linkerarm weet niet dat de rechter niet meer bestaat......
Twix
@ The Fox, bijna goed, deze is 25 voet. Is echter de middelmaat. Wou eigenlijk de 30 voet nemen. Waarom? Omdat het kan. Ik heb nu schat ik zo'n 1600 km gereden en we tanken elke keer als de tank half leeg is. Dan gaat er ruim 100 liter is. Gewoon benzine. Het is de Triton V8, voor de liefhebbers. De display geeft aan dat hij 7.8 mpg rijdt. Ik ben wel gewend te rijden met een hoog benzineverbruik.

Da's 3,3 km/l. Slik.....

Ik haalde ongeveer 1 op 5, maar mensen die vlak na ons hun camper kwamen ophalen kregen een 30 ft mee met een V10. Die haalde met veel moeite 1 op 3,5. Als je 3000 km rijdt dan maakt het een behoorlijk verschil of je 1 op 5 of 1 op 3,5 rijdt. Dat scheelt toch ruim 250 liter. Daar kan je een paar keer van uit eten. Ik was er daarom niet rouwig om dat de V10 aan mijn neus voorbij was gegaan. Een V8 vond ik al indrukwekkend genoeg.
the Fox
Twix

Da's 3,3 km/l. Slik.....

Ik haalde ongeveer 1 op 5, maar mensen die vlak na ons hun camper kwamen ophalen kregen een 30 ft mee met een V10. Die haalde met veel moeite 1 op 3,5. Als je 3000 km rijdt dan maakt het een behoorlijk verschil of je 1 op 5 of 1 op 3,5 rijdt. Dat scheelt toch ruim 250 liter. Daar kan je een paar keer van uit eten. Ik was er daarom niet rouwig om dat de V10 aan mijn neus voorbij was gegaan. Een V8 vond ik al indrukwekkend genoeg.

Niet normaal, hoog tijd dat de brandstof daar ook met een factor 5 duurder wordt. Dan worden auto's vanzelf zuiniger.
the Fox
Twix

Da's 3,3 km/l. Slik.....

Niet normaal, hoog tijd dat de brandstof daar ook met een factor 5 duurder wordt. Dan worden auto's vanzelf zuiniger.

Nou, vanzelf gaat dat niet. Nadat de prijzen van de brandstof vorig jaar stegen tot boven de 1 euro 70 bleef mijn auto gewoon 1 op 15 rijden.
Over avontuurtjes gesproken, gisterenmiddag (het was al donker) stond ik op een Friese parkeerplaats wat weerfoto's te uploaden. Om mijn Volvo drentelde een meneer, kaal hoofd met baard, hij bleef me maar aanstaren...ik dacht nog: is dit de nieuwe weerman bij RTL of wil hij iets anders?
Als het nou in Reeuwijk was geweest, of Glimmermade dan had ik het begrepen.
En dat voor een gerefomeerde ;-) oh nee PKN tegenwordig. Ik heb ooit wel eens iets gehoord over de signalen, rode of blauwe zakdoek uit achterzak, Hans kun je mij wijzer maken?
1op 3 of 1 op 5, zolang de benzine in Amerika zo goedkoop blijft, niet stimuleren om zuinigere auto's te kopen. Eerlijk gezegd behoorlijk a sociaal. Wij hier op alle mogelijke manieren, inclusief sjoemelsoftware besparen en hun maar doorgaan met het milieu verpesten.

@Joost: dat is geen avontuurtje, maar een poging tot een avontuurtje, van de zijde van die meneer.
Van die signalen heb ik weleens gehoord, maar nog nooit in het echt meegemaakt.
De kleur van zakdoeken en in welke achterzak duidt op top of bottom, en weet ik veel wat er meer voor kleuren en betekenissen zijn.
Ik gebruik een zakdoek om mijn neus te snuiten, niks meer of minder.
Ik ben degelijk getrouwd en geen enkele behoefte aan avontuurtjes met andere mannen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-11-2015 17:20 door hansje36.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close