Motorrijders-topic 2 - voor elk wiel één!!

Gepost door StalenSnuitje 
Nico GTR
Mechanix
Mechanix
Ik ga nog even door op mijn ouwe trouwe Bandit. cool smiley

Toch niet te lang, vandaag een '06 Bandit 1200 gekocht... eye popping smiley

Man man man, wat rijdt dat soepel.

Sow! Wat dacht je....nieuwe auto dus ook een nieuwe motor? winking smiley

Mooi man! Ben benieuwd naar de update in je topic. thumbs up

Ja, als je de portemonnee toch al pijnigt, kan je het maar beter goed doen!grinning smiley
Zo, wordt er nog een beetje doorgereden hier?

Inmiddels 4.000 km op de B12 gezet en ondertussen ook al een kleine aanvaring gehad met een autootje uit het dierenrijk... nut smiley Maar we rijden gelukkig nog / weer.
Mechanix
Zo, wordt er nog een beetje doorgereden hier?

Inmiddels 4.000 km op de B12 gezet en ondertussen ook al een kleine aanvaring gehad met een autootje uit het dierenrijk... nut smiley Maar we rijden gelukkig nog / weer.

Aanvaring met een jaguar/poesje?

Ik heb de afgelopen vakantieperiode wel het nodige woonwerk gereden.

Ik heb een lastige uitdaging. Mijn vriendin wil wel motorrijden maar ze is bang dat ze niet slaagt EN ze heeft haar zoontjes altijd verboden op een motor te stappen. Maar dat betekent dat ze dus voortaan alleen maar achterop zit...
Dat is toch wat minder fijn....
Kleine 2000 km gereden met de Vulcan deze zomer, had er graat wat meer willen doen maar het is hier zo bloedverziekend heet geweest dat het gewoon onprettig was om in vol ornaat op de motor te klimmen. Vooral woon-werk verkeer, paar kleine plezier-ritjes erbij, dat soort spul.

Iemand trouwens nog een goede tip om de ketting te smeren zonder bok?
Zadelsnuiver

Klik. Ik vond het ideaal.
Wel even checken of dat bij jouw chopper gaat werken, de swingarm moet een bepaalde minimum hoogte hebben.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-08-2018 18:14 door TYN.
TYN
Zadelsnuiver

Klik. Ik vond het ideaal.
Wel even checken of dat bij jouw chopper gaat werken, de swingarm moet een bepaalde minimum hoogte hebben.

klikkerdeklik

Werkt goed, na iedere tankbeurt even smeren.
7 juni is het feest, mijn voorband is dan 20 jaar.moody smiley

Volgens de DOT code, week 23 2001.eye rolling smiley
Gaan we dus maar eens een nieuwe op zetten, mag wel een keer...
Zo'n jubileum betekent gebak.

Als is het maar om te vieren dat het bandje geen "poef" heeft gedaan.
rke

Bij elke beurt worden de banden gecontroleerd, was nog goed volgens de monteur. (ergens vorig jaar)
Maar gaat nu opeens heel hard, ook poreus dus wekelijks oppompen.

Maar als er een bandenmuseum bestond was dit een mooie kandidaat...
Carkiller
rke

Bij elke beurt worden de banden gecontroleerd, was nog goed volgens de monteur. (ergens vorig jaar)
Maar gaat nu opeens heel hard, ook poreus dus wekelijks oppompen.

Maar als er een bandenmuseum bestond was dit een mooie kandidaat...

Je ziet het ook vaak bij achterbandjes van boodschappenauto's.

Ik kocht een keer een Fiat Seicento van dik 15 jaar oud voor dochterlief en die stond achter nog op de originele banden. Zo hard als die massieve vorkheftruckbanden en met net zo veel grip. Het grote minpunt was wel dat er voor wel goede banden omheen zaten. En dan rij je in een klein, wendbaar autootje met overstuur in plaats van onderstuur.

Hartslagverhogend.
Bij mijn voorband merk je met rijden niks. Gewoon goede grip, ook in de regen.
Dat is het rare, blijkbaar droogt de zijkant wel uit maar het loopvlak nauwelijks. Achter zitten we aan band # 3 inmiddels.
Carkiller

Da's niks te vroeg! Als voor hetzelfde is gelijk meepakken. Ik doe maar zo'n 10k met een achterband.
Idefiqs
Carkiller

Da's niks te vroeg! Als voor hetzelfde is gelijk meepakken. Ik doe maar zo'n 10k met een achterband.

10k?

5k bij mij, maximaal...
Carkiller
Idefiqs
Carkiller

10k?

5k bij mij, maximaal...

Het is wachten op de eerste forummer die begint over het enige contact tussen de motor en de weg...

Mijn motor heeft weer verder olie en remvloeistof. Brandstofpomp voor de terugroepactie is ook besteld.
@Twix:

Ja, geen vlammende discussie.
Jammer.drinking smiley

Overigens 15k km gereden met die band. Probleemloos en niet op mijn plaat gegaan.
Carkiller
@Twix:

Jammer.drinking smiley

Overigens 15k km gereden met die band. Probleemloos en niet op mijn plaat gegaan.

Ik zou de discussie kunnen starten, maar ben zelf ook niet heiliger dan de paus.

Ik zal eens kijken hoe lang ik al met mijn bandjes doe. Durf het niet te zeggen.
Twix
Carkiller
@Twix:

Jammer.drinking smiley

Ik zou de discussie kunnen starten, maar ben zelf ook niet heiliger dan de paus.

Ik zal eens kijken hoe lang ik al met mijn bandjes doe. Durf het niet te zeggen.

Dat zijn van die makkelijk te vergeten dingetjes. Iedere twee jaar verse remvloeistof, iedere twee jaar verse koelvloeistof, iedere zoveel jaar verse banden, af en toe verse schokdempers, iedere zo veel jaar ophangrubbers en lagers... Juist dit onderhoud wat maar weinig uitgevoerd hoeft te worden, wordt vaak vergeten, maar juist dit onderhoud zorgt er voor dat de auto/motor op zijn best functioneert.

En ik vergeet het zelf ook regelmatig. Uitstellen is zo makkelijk en zo prettig voor de portemonnee.
Vergeten is lastig. Elk jaar moet de motor voor "State inspection" en de dealer herinnert me echt wel aan alles wat gedaan moet worden.

Mijn huidige banden zijn erop gegaan toen ik de motor 8000 km had en zo'n zelfde afstand heb ik er inmiddels alweer me gereden. Ze zien er nog goed uit.
Carkiller
Dat is het rare, blijkbaar droogt de zijkant wel uit maar het loopvlak nauwelijks. Achter zitten we aan band # 3 inmiddels.

Ik vind het dapper, rijden met een 20 jaar oude band!thumbs up Ik wist niet dat je een motor had trouwens, welke heb je?

Hopelijk kan ik binnenkort weer eens met de motor naar het buitenland, daar zou ik wel zin in hebben. cool smiley
Mechanix
Carkiller

Ik vind het dapper, rijden met een 20 jaar oude band!thumbs up Ik wist niet dat je een motor had trouwens, welke heb je?

Hopelijk kan ik binnenkort weer eens met de motor naar het buitenland, daar zou ik wel zin in hebben. cool smiley

Eentje van 50cc...crying smilie
Ja, dan iets minder lef nodig.

Gaat geen 45, wel opgevoerd maar dat zal niemand iets verbazen.drinking smiley
Ik heb ook een scootertje voor in de stad. Vind ik hartstikke leuk. Maar vorig jaar ook de voorband vervangen, want het oude Chinese exemplaar deed bij afremmen soms zomaar een stapje opzij. En dat is spannend, zelfs als je 30 rijdt. Met Michelin waren de problemen meteen voorbij!thumbs up
Mechanix
Ik heb ook een scootertje voor in de stad. Vind ik hartstikke leuk. Maar vorig jaar ook de voorband vervangen, want het oude Chinese exemplaar deed bij afremmen soms zomaar een stapje opzij. En dat is spannend, zelfs als je 30 rijdt. Met Michelin waren de problemen meteen voorbij!thumbs up

Geen enkele last van.
Wel van de wind vandaag, mee leuk maar tegen of van de zijkant ziet zo fijn. Zand happen ook...
De 20 jaar met de voorband is gehaald, week van 7 juni was het zo ver.
Hoogste tijd dus om even te gaan sleutelen, vandaag de voorrem vervangen.drinking smiley
Na 12 jaren tegen die topictitel aan te kijken vraag ik me nog steeds af: voor elk wiel één wat?confused smiley
iDS
Na 12 jaren tegen die topictitel aan te kijken vraag ik me nog steeds af: voor elk wiel één wat?confused smiley

Ik ga er door de titel al jaren vanuit dat dit het tweede motorrijders topic is, en dat toen het geopend werd er dus ineens voor elk wiel een topic was cool smiley
Da’s duidelijk. Ik zal maar niet vragen wat die wielen aan elk een eigen topic hebben winking smiley
Of ze er veel aan hebben weet ik niet, maar het is wel eerlijker zo.

Ik rijd zelf op het moment heel weinig helaas. Sinds we een mini-Twixin hebben komt er niet veel van. De motor gaat echter niet weg. Ik vind het nog steeds de ideale fiets voor ons.

Wat vinden jullie van de BMW R18?
Ha, die kende ik nog niet. Dik ding zeg, harley concurrent? Al valt het in het niet bij een Boss Hoss chopper natuurlijk cool smiley

Net na de komst van de kinderen hier ook wat minder gereden. Maar nu ze (bijna) 2 en 4 zijn dit seizoen weer meer gereden. Ik blijf toch elke keer weer blij met mijn KTM 950 Adventure. Ondanks dat die ook alweer 18 jaar oud is. Stiekem wel eens aan het rond kijken, maar besloten lekker door te blijven rijden op de huidige motor.
Het is in zekere zin een Harley concurrent, maar zonder een kopie te willen zijn. Door een unieke 2 cilinder boxer heb je echt iets anders dan de verplichte V-twin. Dat is echt wel uniek voor deze motor en typisch BMW.

BMW heeft ondertussen een aantal juweeltjes, qua motoren. De 1.6 liter zes-in-lijn is een waanzinnig fraai blok en naast de standaard boxers is deze 1.8 liter boxer wel heel bijzonder.

Als ik ooit een andere motor zou overwegen zou de R18 zomaar een optie kunnen zijn. Ooit.
Twix
Het is in zekere zin een Harley concurrent, maar zonder een kopie te willen zijn. Door een unieke 2 cilinder boxer heb je echt iets anders dan de verplichte V-twin. Dat is echt wel uniek voor deze motor en typisch BMW.
.

Ik vind zelf de combinatie van een minimalistisch voertuig wat maximale prestaties kan leveren leuk. Heerlijk genieten van een volgas jankend motortje terwijl het voertuigje je toch een bloedstollende ervaring geeft.

Een originele HD staat voor mij wat ver van de bloedstollende ervaring (aangepast zijn ze voor mij te duur) en een nieuwere BMW mist het minimalistische.
Mijn huidige K75 is een compromis tussen aanschaf, dagelijks bruikbaar en niet te veel voertuig. De GS500 (prototype lesfiets) was wat dat betreft meer "mijn ding", maar mijn 100 kilogrammen en het vlieggewicht van mevr. rke zijn echt te veel voor dit lichte fietsje.

Ik zou wel graag een R45 of R60 in de schuur willen hebben maar die zijn echt zeldzaam geworden.
Ik heb een K1600 GTL en die is inderdaad allesbehalve minimalistisch.

Wel een hele fijne motor waarmee je met gemak de hele dag rondrijdt. Daarvoor hebben we hem gekocht. En omdat het blok een juweeltje is met een heel specifiek motorgeluid.
Twix
Ik heb een K1600 GTL en die is inderdaad allesbehalve minimalistisch.

Wel een hele fijne motor waarmee je met gemak de hele dag rondrijdt. Daarvoor hebben we hem gekocht. En omdat het blok een juweeltje is met een heel specifiek motorgeluid.

Dat is inderdaad een prachtig blokje, echt een stukje BMW motoren kunst.
Over kunst gesproken, ik ben zaterdag de R18 in levende lijven wezen bekijken. Wat een meesterwerk. De motor is adembenemend mooi. Dat blok is niet ontworpen door ingenieurs, maar geboetseerd door kunstenaars. Complimenten aan BMW dat ze dit op de weg hebben gezet.

Wordt dit dan uiteindelijk de opvolger van mijn geliefde K1600? Nee. De 1.8 liter boxer heeft namelijk een groot nadeel: de zitpositie. Voor lange mensen is die niet ideaal, ronduit slecht. De boxer is zó breed, je benen blijven er geen alle tijden achter en er is zelfs geen mogelijkheid dat je even de benen strekt.
Ik heb vandaag eindelijk een nieuwe helm gekocht. De prijs hield me een tijdje tegen, maar heb nu een Arai Signet X. Heb er nog niet mee gereden, maar dat zal ongetwijfeld fijn zijn.
De R18 is volgens mij een enorme flop. In NL staan er tientallen demo's te koop. Motor is ook veel te zwaar, tegen de 400 kg, en zitpositie is rampzalig. Blok is erg teruggetuned vanwege de warmteontwikkeling. Wel een prachtig ding om in de hoek van je kantoor te zetten.
Het gewicht ben ik niet zo bang voor. Mijn 1600 zit ook ruim boven de 300 kg en is dynamisch genoeg. De rest is wel een probleem, zeker wanneer je de prijs in gedachten hebt.

Vandaag mijn eerste ritje met m'n nieuw helm, wat een verschil.

Smaken verschillen, ik vind de R18 een gedrocht. Maar ik ben sowieso geef fan van choppers, ook Harley's vind ik niks.
Twix
Carkiller
Idefiqs
Carkiller

10k?

5k bij mij, maximaal...

Het is wachten op de eerste forummer die begint over het enige contact tussen de motor en de weg...

Mijn motor heeft weer verder olie en remvloeistof. Brandstofpomp voor de terugroepactie is ook besteld.

Het is vooral zo jammer dat er zo'n gigantisch stuk van de banden niet gebruikt is spinning smiley sticking its tongue out

Zonder gekheid: mijn speeltje:

2008 Ducati Monster 696, die ik begin vorig jaar standaard heb gekocht en waar ik nogal wat aan verbouwd heb =)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-11-2021 20:54 door Dizono.
Kijk, da's nog eens een mooi ding na die dikke BMW!thumbs up

Ik rij nog steeds op de Bandit 1200 die inmiddels 85.000 km heeft gereden. Maar de kilometerstand loopt nu niet meer zo hard op. Hopelijk kan ik komend voorjaar weer meer rijden.
Bandit 1200 vind ik ook leuk. Lekker bullig, hou ik wel van. Moet bekennen dat ik sinds de geboorte van mijn dochter in juli ook nauwelijks meer gereden heb, gewoon niet meer aan toe gekomen. Hopelijk volgend jaar weer een paar circuitdagen en misschien een tripje van een aantal dagen. Die boot van Groningen naar Noorwegen is wel heel aanlokkelijk.
Fraai apparaat, Dizono. Wat heb je er allemaal aan gedaan?
Buitenbeentje hier want zelf geen motorrijder. Mijn vrouw echter wel. Na jaren van wel willen maar niet doen eindelijk een motorrijbewijs gehaald en een motor gekocht. Wel even zoeken want ze is niet zo heel groot. Zelfs voor het vinden van een rijschool met geschikte (aangepaste) lesmotor was het een kleine puzzel. Ze is een rustige rijder (op de motor althans) en dus moest het ook niet al te racer worden. Verder heeft ze vrijwel al haar rijlessen in de herfst en winter gehad en heeft daar positieve ervaringen aan overgehouden. Gedurende het hele jaar dus ermee doorrijden, al zal dat meestal maar 1x per 2 weken zijn.

Wij kwamen uiteindelijk uit bij een Honda Rebel 500 - een bopper wat voor mij als leek vooral betekent dat de achterkant laag is als een chopper, de voorkant meer op een naked bike lijkt, en er een heel brede voorband opzit. Door die lage achterkant is het op en afstappen ook comfortabel als je niet al te groot bent. Bij de lesmotor was vooral dat lastig. ook al heeft ze een volledig A rijbewijs, deze is ook met een stapje lager al te rijden. Lekker eigenwijs geluid met vooral wat bas te horen. Hogere tonen zullen misschien wel meer wegvallen in de katalysator. Verder een prettig idee dat er ABS op zit en alle verlichting LED is. Ook ik kan hiervan zien wat er leuk aan is.

We gingen even kijken of we een 2e hands konden vinden maar dat was er zo goed als niet. Met daarbij dat de Rebel niet erg duur is dan maar een nieuwe. Een paar showrooms afgeweest en overal hetzelfde verhaal "wat er nu nog op voorraad staat is het voor dit jaar, over 10 maanden komt er pas weer een nieuwe zending". Gelukkig werd de favoriet in mat blauw gevonden in een showroom. Nog geen 6 maanden in bezit en al 600km gereden. Iedere keer zie ik iemand afstappen met een grijns op het gezicht big smile smiley

Engineer2
Nog geen 6 maanden in bezit en al 600km gereden.

Mooie bopper! Maar 'al 600 km gereden' in 6 maanden? Dat is niet veel.
Leuke motor engineer, maar maak d’r maar bobber van ipv bopper. cool smiley
Ik zou hier wel een plaatje willen zetten van m’n Moto Guzzi V85TT Centenario, maar ik weet niet hoe spinning smiley sticking its tongue out
.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-11-2021 22:23 door MR PMG.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.