Motorrijders-topic 2 - voor elk wiel één!!

Gepost door StalenSnuitje 
Welkom bij deel 2 van het grote AW Motorrijders-topic. Gelukkig zijn er genoeg forummers die hun automobiel zo nu en dan verruilen voor een tweewieler.

Vaste rijders in dit topic (gesorteerd op alfabet):

Corsa-20SEH

C5ch@uffeur

D.E.N.N.I.S.

E-G

Freez

StalenSnuitje

MiG

**Nog geen foto**

MIOB

Fiets 2 - CX
Fiets 3 - Virago

Pininfarina

Rayban

Fiets 2 - XT550

rke

Fiets 2 - GS
Fiets 3 - Dylan

Rob GT

Wings of Freedom (hoe kan het ook anders met zo'n nickname winking smiley)

Fiets van vriendinlief

Aspirant-leden:

Geelhoed grinning smiley

Wil je ook in het rijtje? PM dan even, of post een mooie foto van je eigen fiets in dit topic!

Houd het gezellig en nooit vergeten: keep the shiny side up!

13 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-03-2010 14:06 door StalenSnuitje.
Ik haal heel even de laatste posts deze kant op:
D.E.N.N.I.S.
Ik ben alvast een beetje aan het dagdromen...

Zou dit iets zijn als beginnersmotor: [www.moto73.nl]

of dit: [www.moto73.nl]

Deze vind ik ook mooi: [www.moto73.nl]

Het is toeval dat het alle drie Kawasaki's zijn.

Rayban
@D.E.N.N.I.S.,
Als je in die prijsklasse een fiets zoekt kan je beter investeren in een paar flinke wandelschoenen en anwb lidmaatschap.
Of je moet natuurlijk een motor kopen om te sleutelen ipv te rijden....

D.E.N.N.I.S.
@Rayban, Ik ben een novice als het om motoren gaat. Ik weet wat ik mooi vind, wat ik wel wil en wat ik niet wil (ik wil geen chopper!). Verder heb ik er (nog) geen verstand van. Daarom vraag ik hier om advies.

De Student
Tsja, het is net wat je leuk/mooi vindt. Gewoon ff rijden, dan merk je het snel genoeg.

De GPZ is een 2-pitter, meer tourgericht, de ZZR600 was destijds Kawa's sporter, vergelijkbaar met de Honda CBR600F. De GPX600R is echt een supersport, ook gelijk een flinke slag ouder dan de ZZR.

Wat is je budget trouwens? Als ik de prijzen van deze 3 fietsen zie zou ik lekker bij een particulier kijken iig smiling smiley Die ZZR is wel héél goedkoop trouwens.

@De Student, Ik heb een volkomen willekeurig budget van max. E.1000,- ingetypt en ik denk dat als ik een motor ga kopen dat dit mijn eerste budget zal zijn. Echter als blijkt, zoals Rayban zegt, dat je dan alleen maar slopers koopt, dan wil ik daar nog even nadenken, want dan moet het budget misschien wel omhoog. Want met slopers heb ik al genoeg ervaring.sad smiley De motor die gekocht zal worden moet wel betrouwbaar zijn.
Anonieme bezoeker
Re: Motorrijders-topic 2 - voor elk wiel een!!
17-04-2009 17:26
Hmm, je kan het treffen met en low-budget bike maar verdiep je eerst eens in de prijzen van de onderdelen.
Een steje banden kost je al snel zo`n 200 euro, kettingsetje ben je ook 100 euro aan kwijt etc etc etc.

Bij die ninja motor zei je al een roestige ketting, bekijk je de buddysit dan nog even en je weet al snel wat voor fiets* dit is geweest.

*= pekelfiets van iemand die er totaal geen onderhoud aan heeft verricht.

Maar vooralsnog, je kan `t treffen maar de kans dat je een goed onderhouden motor koopt is heel klein.
Anonieme bezoeker
17-04-2009 18:16
Als je in die prijsklasse een goede, degelijke beginnersfiets zoekt zou ik uitkijken naar een Yamaha Diversion. Niet tè lelijk, blok schijnt volledig onverwoestbaar te zijn en ze zijn goedkoop.

Met goed zoeken vind je ook een Virago, beemert of CX dik onder de 1000 en met het geld wat je overhoud kan je de Virago onrijdbaar, maar supercool, de beemrt bijna af en de cx 2x maken winking smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-04-2009 11:39 door MIOB.
Voor plaatje zie opening

Hey D.E.N.N.I.S, een voorliefde voor Kawa?

Een GPX600R zijn we destijds mee begonnen, best een goede beginnersfiets, echter een stuurgedrag waar je wat aan moet wennen door de 16" wielen. Maar als je 'm door hebt kan je er goed mee gooien en smijten, wel de voorveren laten vervangen door iets van Hyperpro o.i.d. Als je zelf aan de lange kant bent is ie wat klein/laag. De ZZR600 heeft wat meer in de melk te brokkelen.

Freez

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-04-2009 14:07 door Freez.
Anonieme bezoeker
17-04-2009 19:32
De GPZ is een 2-pitter, meer tourgericht, de ZZR600 was destijds Kawa's sporter, vergelijkbaar met de Honda CBR600F. De GPX600R is echt een supersport, ook gelijk een flinke slag ouder dan de ZZR.

De afgebeelde GPZ 550 is een vier-pitter.
Anonieme bezoeker
17-04-2009 20:23
Ik heb zelf een Kawasaki Zx-6, de Amerikaanse versie van de ZZR 600. In 1,5 jaar tijd zeker wel 3000 km mee gereden nut smiley

Ik vind ze kwalitatief goed, al willen boutjes en moertjes graag roesten moody smiley De mijne is uit 1995, volledig standaard en het rijdt gewoon prima.

Zeker een aanrader, maar een betaalbaar mooi exemplaar is niet eenvoudig. Ik heb deze gevonden in Nijeveen, een aardig stukje weg. Maar andere machine's zagen er vaak niet uit.

Ik geniet regelmatig van de kracht die erbij de hoge toeren uitkomt. Goed vasthouden die handvaten grinning smiley
Vlinderstrik

De afgebeelde GPZ 550 is een vier-pitter.

Je hebt ook nog een GPZ 600 (4 cilinder), vind ik net even wat mooier dan een GPX.

Maatje van me heeft trouwens een ZZR600, is een prima toer/sport. Stap je zo op en rijd je mee weg, alleen voor € 1000,- wat moeilijk te vinden denk ik. ZZR wordt ook wel damesmotor genoemd. Ding gaat wel hard trouwens als je 'm ff doortrekt richting de 14.000.

@ de student:

Reed gisteren op de A10/A1 tussen de file door toen er op een gegeven moment een rode VFR achter me zat.
Ik zat toen "vast" achter een te lompe BMW motor met te brede zijkoffers, die dus bijna nergens tussendoor pastte.

Was jij niet heel toevallig?

Zijn er hier nog mensen die straks in mei naar de motorforum megameeting gaan?

Rob
MIOB
Als je in die prijsklasse een goede, degelijke beginnersfiets zoekt zou ik uitkijken naar een Yamaha Diversion. Niet tè lelijk, blok schijnt volledig onverwoestbaar te zijn en ze zijn goedkoop.
Ik moest uiteraard even Googlen om te kijken welke motor dat is. En zo'n motor zou voor mij best in aanmerking komen.

Freez
Hey D.E.N.N.I.S, een voorliefde voor Kawa?
Nee, ik heb nog niet echt een voorliefde kunnen ontwikkelen, op dit moment hou ik me even vast aan de experts.
Zo'n Yamaha Diversion is inderdaad onverwoestbaar.

Heel veel motorrijders vinden de Diversion de Volkswagen Golf van de motorfietsen. Doet het gewoon, kost niet exorbitant veel en het rijdt gewoon goed. Vooral de 900 Diversion is een goede toerfiets, maar de 900 is veel minder verkocht en tweedehands flink duurder dan de 600.
Vermogen heeft de Diversion meer dan voldoende, hoewel jij wel kijkt naar de echt krachtige machines. Op grond van de plaatjes van jou denk ik dat een Diversion net wat weinig in huis heeft.

Mijn advies: koop een Diversion, rij daar zo'n 2 jaar op en bedenk dan pas of je iets anders wil en wat je dan wil. Voor motorrijden heb je niet zo veel vermogen nodig, je bent immers met maar 300 kg op stap (dikbuik plus motor) in plaats van dik 1000 kg (een doorsnee - kleine -auto).

Andere tip: BMW K75. Zuinig. Kan veel kilometers mee, mits dealer onderhouden. Goed weggedrag. Ideale toerfiets, zeker de gekuipte versie. Helaas vaak wel wat duurder...

(Enneh: Kettingaangedreven fiets ---> oiler. Ik heb zelf een Osco, maar er zijn genoeg concurrenten.)

Klikkerdeklik....
rke
Zo'n Yamaha Diversion is inderdaad onverwoestbaar.

Heel veel motorrijders vinden de Diversion de Volkswagen Golf van de motorfietsen. Doet het gewoon, kost niet exorbitant veel en het rijdt gewoon goed. Vooral de 900 Diversion is een goede toerfiets, maar de 900 is veel minder verkocht en tweedehands flink duurder dan de 600.
Vermogen heeft de Diversion meer dan voldoende, hoewel jij wel kijkt naar de echt krachtige machines. Op grond van de plaatjes van jou denk ik dat een Diversion net wat weinig in huis heeft.

Mijn advies: koop een Diversion, rij daar zo'n 2 jaar op en bedenk dan pas of je iets anders wil en wat je dan wil. Voor motorrijden heb je niet zo veel vermogen nodig, je bent immers met maar 300 kg op stap (dikbuik plus motor) in plaats van dik 1000 kg (een doorsnee - kleine -auto).
Perfect voor mij dusthumbs upgrinning smileycool smiley

Op basis van het geluid in dit filmpje kies ik voor de Yamaha thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-04-2009 06:54 door D.E.N.N.I.S..
Heej een nieuw topic.. smiling smiley

@ Dennis, ik stond vorig jaar voor dezelfde keuze alleen dan met dubbel budget, Ik heb toen voor de Suzuki GSXR 750W gekozen.. en het rijd nog steeds heerlijk smiling smiley

gebroederlijk naast de auto in de garage
Anonieme bezoeker
18-04-2009 14:16
Hey nieuw topic! @ De student mss leuk om één foto bij de nickname te zetten (of is dat teveel motor-forum stijl tongue sticking out smiley)

Zoals jullie weten was ik op zoek naar een nieuw pak.. en mijn zoektocht is ten einde. Nieuwe laarzen dan ook gelijk maar!
Dit wordt hem (met kneesliders). Besteld bij Ter Braake.

Grid RS-235

Arlen Ness bot-1064-AN

Lunarcruiser
Ik heb zelf een Kawasaki Zx-6, de Amerikaanse versie van de ZZR 600. In 1,5 jaar tijd zeker wel 3000 km mee gereden nut smiley

Ik vind ze kwalitatief goed, al willen boutjes en moertjes graag roesten moody smiley De mijne is uit 1995, volledig standaard en het rijdt gewoon prima.

Zeker een aanrader, maar een betaalbaar mooi exemplaar is niet eenvoudig. Ik heb deze gevonden in Nijeveen, een aardig stukje weg. Maar andere machine's zagen er vaak niet uit.

Ik geniet regelmatig van de kracht die erbij de hoge toeren uitkomt. Goed vasthouden die handvaten grinning smiley

Ter Braake winking smiley Ben zeer tevreden over hun service!

Daar komt mijn er-5 ook weg.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-04-2009 19:09 door E-G.
Anonieme bezoeker
18-04-2009 14:28
Corsah illustreed nog even het belang van proefrijden smiling smiley
De motor van Corsa heb ik ook op testgereden (zelfde type) en voor mij was het niets, met als belangrijke reden dta mijn knie-en heel hinderlijk bij de kuiprand kwamen. Je moet echt op een aantal types GOED testrijden voor je wat koopt.

@ EG mooi pak hoor! Wat bij mijn pak nog het beste hielp om het wit zo wit mogelijk te houden waren niet de dure reinigingsmiddeltjes, maar gewoon groene zeep van driehoek (oid).

Ik ben al de hele dag k*tsmoesjes aan het verzinnen om de motor nodig te hebben smiling smiley. Ik heb al ergens bij een boertje in het veld groente wezen halen, toen had ik toch echt remreiniger van Motozoom nodig en het ringetje voor de CX zou ook wel eens binnen kunnen zijn bij die motorzaak, even kijken...

Wat rijdt dat ding GOED big smile smiley

Anonieme bezoeker
18-04-2009 16:03
Hehe big smile smiley MIOB bedankt. Ik ga ook maar eens een stukje rijden al hoef ik daar geen excuus voor te bedenken winking smiley Echt tof om te zien hoe jij bezig bent met motoren!

@ de student:

Reed gisteren op de A10/A1 tussen de file door toen er op een gegeven moment een rode VFR achter me zat.
Ik zat toen "vast" achter een te lompe BMW motor met te brede zijkoffers, die dus bijna nergens tussendoor pastte.

Was jij niet heel toevallig?
Nee, toevallig niet winking smiley

Hey nieuw topic! @ De student mss leuk om één foto bij de nickname te zetten (of is dat teveel motor-forum stijl tongue sticking out smiley)
Dat was ik al van plan (zie nieuwe OP tongue sticking out smiley), maar ik had geen tijd meer om foto's uit het oude topic op te zoeken: was met de trein sad smiley
@ Miob, inderdaad proefrijden en echt een stuk is erg belangrijk.. de kawa zxr 750rr van een vriend van me, ik kan daar ook niet lekker op zitten met die punt van die tank in mij zaakie.. dan moet je iets naar achter, maar zit je niet meer strak tegen de tank aan.

Op mijn Soezie zit ik heerlijk smiling smiley gelukkig
Anonieme bezoeker
18-04-2009 16:40
Hey mensen,

Ik ben aan het overwegen om een motor aan te schaffen i.v.m. woon-werkverkeer. Nu wil ik dat ding ook voor plezier gebruiken, maar de meeste km's zullen woon-werk zijn. Nu heb ik een neiuwe BMW f800 st op het oog....voordelen zijn degelijkheid, riemaandrijving ipv ketting en het ding schijnt goed te rijden.

Wat denken jullie, zou deze BMW een goeie zijn voor woon-werk en plezier?

Tsja, over het algemeen zijn BMW's duur, lelijk en betrouwbaar tongue sticking out smiley

Nee, geintje. Ik heb geen ervaring met BMW's, dus ook niet met het model dat jij noemt. Eigenlijk is er maar 1 BMW die ik mooi vind en dat is de R1100S:

Maar goed, het schijnen prima motoren te zijn om comfortabel kilometers mee te maken.
Anonieme bezoeker
18-04-2009 17:15
@ Student: dat vind ik nou weer flauw. Die arme Geelhioed valt er al buiten omdat hij niet helemala mee kna komen met die obesitas 4 wieler, nou mag ie ook al geen beginpostafbeelding angry smily

Ik vind dat ie ook recht heeft op eenafbeelding, suggestie:

@ Corsa: ik heb ook proefgereden op een ZZXR750, dat was na 5 meter afgelopen, toen kwam ik de eerste drempel tegen ja. Ik weet zooooo goed wat je bedoelt met die tankpunt. Ik heb nog altijd moeite om mijn lachen in te houden als ik een mannelijk figuur langs zie komen op zo'n ding.

@ Megane: is volgens mij ene hele degelijke motor, maar ik heb altijd begrepen dta het vermogen wle erg mager is. Ik heb er zelf nooit opgezeten, dus meer kan ik je er niet over vertellen. Hooguit dat ik voor woon-werk nog wat meer de tourkant op zou zoeken met iig een grotere kuipruit. Denk ik (sprak degene die 1,5 jaar woonwerk op een supersport heeft gedaan)
MIOB
@ Student: dat vind ik nou weer flauw. Die arme Geelhioed valt er al buiten omdat hij niet helemala mee kna komen met die obesitas 4 wieler, nou mag ie ook al geen beginpostafbeelding angry smily
Zodra hij een foto heeft waarop zijn vervoersmiddel zich op twee wielen verplaatst mag hij ook best in de OP big smile smiley
Een diversion als suggestie voor D.E.N.N.I.S?

Hmm, zou'k zelf niet voor kiezen als beginnersfiets, 8-kleps luchtgekoeld blok, redelijk hoog en zwaar , bij het uitkomen was het een soort budgetbike, maar niet bepaald modern. Dan liever een Honda GT-650 Hawk. Ook een onverwoestbaar blokje, maar een lekker Vtwin roffel, met een NSR frame voor het echte gooi en smijtwerk. Zijn tweedehands ietsje duurder, maar daar is dan ook een reden voor.

Freez
Anonieme bezoeker
18-04-2009 19:15
Zal eerst even mijn foto`s toevoegen voor dit topic.

Mijn zwarte thundercat,
Yamaha YZF600r.
[img.photobucket.com]

En mijn hobby bike,
Helaas kom ik er de laatste tijd niet aan toe om er verder mee te gaan.
Bedoeling is om deze motor in nieuwstaat te krijgen.
De Yamaha XT550 is mijn eerste motor die ik in 1983 kocht, beetje jeugdsentiment zeg maar.:-)

[img.photobucket.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-04-2009 12:26 door Rayban.
Ik heb mijn eigen foto ook even een update gegeven winking smiley Vanmorgen was ik met m'n vriendin even foto's aan het maken van haar nieuwe vierwieler (klik 1 & klik 2), dus die locatie 's middags ook gelijk ff gebruikt voor m'n Viffer smiling smiley
Ik zal woensdag de instructeur vragen of hij van mij een foto in vol ornaat maakt, mss mag die dan ook in de openingspost.

@Freez, Ik denk dat ik de discussie voor een beginnersmotor even uitstel naar het moment dat ik daadwerkelijk mijn rijbewijs heb.
Anonieme bezoeker
18-04-2009 23:05
Thanks De student thumbs up

Heb nog een tijdelijke foto voor Geelhoed gevonden.grinning smiley
Anonieme bezoeker
18-04-2009 23:12
Wat voor motor ga je lessen Dennis?
Verstandig besluit om je eerst eens goed te oriënteren naar wat voor motor je wil.

Mooie auto van je vriendin Student

Nice pak E-G,
Is het een 2-delig pak?
Wit is echt mooi maar je ziet er wel alles op, vooral de geplette vliegjes.sad smiley
@Rayban, Het wordt een Suzuki GS 650.

Zo te zien met een heleboel plek om mezelf vast te houden.smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-04-2009 23:22 door D.E.N.N.I.S..
Anonieme bezoeker
18-04-2009 23:29
Prima lesmotor hoor, deze motoren zijn makkelijk te handelen.

Maar bedenk wel dat die koeienvangers er niet voor niets opzitten, menig beginner laat de motor nogal eens op 1 kant liggen.
Zal je zelf misschien ook wel eens overkomen, vooral bij de bijzonder verrichtingen.
Hier geldt dus echt dat je het met vallen en opstaan moet leren.
Succes alvast, ben wel benieuwd naar je eerste motorervaringen.
De enige hoop die ik heb is dat deze lesmotor beter is, dan de Yamaha 350 (shopper) waar ik in 1992 les op had. Die motor was voor mij gewoon te laag en ik zat er opgevouwen op.
Wat vinden de heren motorrijders hiervan:

Van deze drie motoren ben ik erg onder de indruk. Op GoMotor even op de Moto Guzzi kunnen zitten, wat een gaaf dingthumbs up
Moto Guzzi's zijn fijne fietsen. Ze schijnen ideaal te zijn voor dhz-ers, hoewel Theo Lamers bij voorkeur de halve fiets aanpast. Van de Ducati's weet ik dat ze zeer goed sturen. Of de bijnaam Stukgaatie helemaal waar is weet ik niet uit de eerste hand. Ik weet wel dat het een fiets is die vakkundig onderhoud nodig heeft, je merkt het direct aan de kosten wie er aan zit te sleutelen. Een goed adres voor een Ducati-bedrijf heb ik zo een twee drie niet, dhz-en aan een Stukgaatie is niet aan te raden (complexe, gevoelige, aparte techniek).

Deze twee merken zijn behoren tot de merken die wat meer waardevast zijn. Dat klinkt goed, maar het betekent wel dat alleen de mensen die nieuw kopen er voordeel aan hebben. Een Japanse fiets van 5 jaar oud met meer dan 30.000 op de teller is al flink in waarde gezakt. De BMW's, Harley Davidsons, Moto Guzzi's en Ducati's blijven veel langer geld waard. Toch is een Honda, Kawasaki of Suzuki kwalitatief zeker niet slechter, heel veel techneuten beweren dat Japanse fietsen juist veel beter zijn. Er is een sterke kentering gaande, er zijn al specifieke Japanse modellen die echt waardevast zijn.

D.E.N.N.I.S.
@Rayban, Het wordt een Suzuki GS 650.

D.E.N.N.I.S.
De enige hoop die ik heb is dat deze lesmotor beter is, dan de Yamaha 350 (shopper) waar ik in 1992 les op had. Die motor was voor mij gewoon te laag en ik zat er opgevouwen op.

De GS650 rijdt heel wat makkelijker dan de Yamaha shopper.
Mijn vrouw vindt het vrijwel onmogelijk om met de Savage een bocht te nemen, hoewel het gewoon een andere manier van bochten nemen is. Zo'n chopper "valt" nogal de bocht in en voor een beginnende motorrijder is dat een "eng" gevoel. Ben je eenmaal gewend aan dit gevoel in de bocht, is er goed mee te rijden. Hoewel, iedere chopper heeft flinke schaamrandjes.

Ik moet ook iedere keer weer oppassen dat ik met de Savage echt stukken langzamer de bochten neem dan met de GS500.....

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-04-2009 15:50 door rke.
Die Guzzi is wat aan de compacte kant. Ik ben een latent Guzzioot, want ik heb onder andere een V50 Monza en een LeMans III gehad.

Die V7 classic vind ik qua model erg leuk, echter op de Motorbeurs in Utrecht stonden de mensen toch wel een beetje in afwachting van datzelfde model, alleen dan met het grote 850 blok. Gewoon een wat forsere motor van maken. Op mijn V50 Monza leek het ook net alsof ik op een brommertje zat, maar dat komt ook een beetje door mijn lengte.

Die Griso vind ik wel mooi, alleen de standaard uitlaat even vervangen.

Freez
@Allen: als iedereen de foto's die ik in de OP heb geplaatst weer uit z'n post verwijdert, dan is pagina 1 ook weer een beetje lees- en scrollbaar winking smiley

Mooie auto van je vriendin Student
Ik zal't doorgeven winking smiley

Wit is echt mooi maar je ziet er wel alles op, vooral de geplette vliegjes.sad smiley
Aaargh, de horror!! Wat een %^&*-werk om die rotzooi alleen al van m'n koplampen/front af te krijgen. Moet ik ook maar niet zoveel door de polder rijden eye rolling smiley

Wat vinden de heren motorrijders hiervan:
Sommige "retro-bikes" vind ik wel gaaf. Maar zoals ik in het vorige topic al postte, vind ik deze écht tof:

Potje op, kevlar-versterkte jeans, setje laarzen en toffe jas uit de "Triumph by Alpinestars"-collectie en op naar Zuid-Frankrijk winking smiley

Openingspost:
Done thumbs up

Of de bijnaam Stukgaatie helemaal waar is weet ik niet uit de eerste hand.
Ik heb vorige zomer tijdens mijn vakantie 1 Ducatist gesproken: die zocht een garage voor z'n MultiStrada grinning smiley

Dus, om er maar eens een Clarkson-conclusie tegenaan te gooien: 100% van de Ducati-rijders heeft een mankement aan zijn of haar motor tongue sticking out smiley
Anonieme bezoeker
19-04-2009 11:44
Die Guzzi en die Triumph hebben het probleem dat Ducati absoluut niet heeft in mijn ogen. De Guzzi en de triumph proberen heel erg tijdsgetrouw, bijna replica over te komen terwijl de Ducati gewoon retro is. Voor mij werkt dat absoluut niet, ik heb gisteren nog bij zo'n triumph staan kijken, ik vind het echt helemaal totaal niets. Zit de uistraling aan van een Astra. Alles is te mooi afgewerkt, alles was te netjes glimmend, het zag er allemaal te modern uit. Ik vond het echt niet passen.

De Ducati's daarentegen vind ik dus weer bloedmooi.
Anonieme bezoeker
19-04-2009 19:58
@ Rayban, jep het is 2 delig. Van de vliegjes weet ik, mijn textiel pak zit er weer helemaal onder na ongeveer 3 km dijk rijden. Mijn vizier ook maar van die insecten spray is ideaal. Heb er dan ook geen moeite voor nodig om ze van mijn motor/helm af te krijgen. Bij mijn textiel pak doe ik niet eens de moeite om ze er af te krijgen xD

Ik hoop dat mijn leren pak morgen binnenkomt want dinsdag ben ik jarig big smile smiley

insecten spray
Wat, waar, hoe duur??
Anonieme bezoeker
20-04-2009 19:17

Merk: All Ride
Type: Insect Free
Voor: glas, lak, chroom en kunstof.

Verkrijgbaar bij.. Halfords/plaatselijke benzine pomp/plaatselijke tuning zaak.. zoiets medunkt.
Ah, top smiling smiley

Morgen weer naar Arnhem en wéér over "dé dijk" terug winking smiley Was geen hond op de weg daar vorige week (nou reed ik daar ook tijdens etenstijd, helpt misschien ook wel), dus heerlijk sturen in m'n Remi tongue sticking out smiley
@student, als het goed is heb je een PB met mijn motor.

WOF
Anonieme bezoeker
21-04-2009 03:22
Goedenavond AW-motorrijders!
Stiekem volgde ik dit (en het vorige) motortopic al een tijd, maar ik heb nog niet eerder gepost omdat ik niet in het bezit ben van het moto-rijbewijs, noch van een leuke motor.
Maar nu ben ik me serieus aan het orienteren voor een motorrijbewijs (heb met mezelf afgesproken dat ik na het afronden van m'n master thesis mijn motorrijbewijs ga halen -en liefst een leuke motor-).
De eerste stap is al gezet in de zin van een 'Try the Bike'-afspraak in mei (3 uurtjes op een oefenterrein in Assen spelen met een motor, lijkt me een leuke eerste kennismaking), maar daarna moet er toch echt gelest worden.
Nu heb ik van vrienden gehoord dat zij op Curacao hun motorrijbewijs hebben gehaald voor een schijntje van de prijs die je er in NL voor betaald, en dat rijbewijs kun je overzetten naar Nederlands rijbewijs. Qua moeilijkheid zou het niet zoveel schelen met een NL examen, alleen de theorie zou misschien even bijgespijkerd moeten worden met een theorieboekje hier.
Maar verder klonk het wel heel aantrekkelijk; voor dezelfde prijs als rijlessen + examens in NL een vakantietje naar Curacao (een vriendin van me komt daar vandaan, dus qua huisvesting etc zit het ook wel goed), supergoedkoop rijbewijs halen, en hier in NL verder ervaring opdoen..

Goed plan of hoogst onverstandig, wat denken jullie? (Heeft iemand er wellicht ervaring mee?)
Alvast bedankt voor jullie reactie (als die er komt winking smiley)!
Auto Erotomaan
Goed plan of hoogst onverstandig, wat denken jullie? (Heeft iemand er wellicht ervaring mee?)
Alvast bedankt voor jullie reactie (als die er komt winking smiley)!

Ik haal in the USA mijn autorijbewijs door met een automaatje voor het bureau van de sheriff een rondje te rijden. Vervolgens duik ik de ochtendspits van Amsterdam in met mijn rijbewijs met natte inkt.

Vinden jullie dat een goed idee?
Alles met beleid. Echt motorrijden leer je ook niet op je rij-lessen. Maar als je op die manier je papiertje haalt, begin dan wel in Nederland met voorzichtigheid.

Rijdt mee met een meer ervaren motorrijder die je technische aanwijzigen geeft; kijktechniek, bochtentechniek, plaats op de weg, defensief rijden etc.

Na een paar heel voorzichtige maanden neem een aantal VRO cursussen, leuk en heel erg leerzaam.

Overigens is zijn de wegen op Curacao niet zo makkelijk, veel zand en stof en ook veel gelekte olie. Vooral als het even heeft geregend is het spekglad. Dus ga juist daar niet in je korte broekje rijden (Zowiso niet, maar in de hitte daar laat je je nog makkelijker verleiden)

Freez
Ten eerste: nog 26 uur...smileys with beer

ten tweede: Moet je deze prachtige oldtimer zien:

Suzuki GT 750 (1975)

Te koop voor E. 1.500 bij een Suzuki motor dealer vlakbij mij in de buurt bron

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-04-2009 11:15 door D.E.N.N.I.S..
Als aspirantlid kijk ik natuurlijk al het motornieuws na.

[www.nu.nl]

Moet de schutter straks gewoon zelf rijden. big smile smiley
D.E.N.N.I.S.
Ten eerste: nog 26 uur...smileys with beer

ten tweede: Moet je deze prachtige oldtimer zien:

plaatje
Suzuki GT 750 (1975)

Te koop voor E. 1.500 bij een Suzuki motor dealer vlakbij mij in de buurt bron

Oh jee...

Een waterorgel.

Wroooaaap, klik, wrooaaaapp, rengdengdengedengdeng...... tweetakt.

Dat gaat als de brandweer, zuipt als een tempelier en stinkt beter als heel Rijnmond bij elkaar........

Kijk wanneer de zuigers en cilinders voor het laatst gecontroleerd/vervangen zijn en of het blok origineel is. De zuigertjes slijten nogal snel, maar er zitten nog wel originele uitlaten onder (en dat is een goed teken). Het zadel ziet er nogal jaren70-aftermarket uit maar het spuitwerk is erg mooi. 0 naar 100 moet in 4 seconde te doen zijn, maar de top is met nauwelijks 200 km/uur niet zo spectaculair. Echter, 1 op 10 is heel normaal, neem altijd het shell-bonnenboekje mee.....

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-04-2009 12:51 door rke.
Ik ga die motor niet kopen, ik vind hem alleen maar mooi...smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-04-2009 12:45 door D.E.N.N.I.S..
Het hangt er van af hoe je hem wil gaan gebruiken.

Deze ziet er uit als een zeldzaam mooi exemplaar van een beroemde fiets die inmiddels zeldzaam aan het worden is. Als je hem maar weinig gebruikt, is met die 1 op 10 ook nog wel te leven.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.