Avensis updaten

Gepost door b 5441288 
Avensis updaten
23-01-2023 15:56
Hoi,

We hebben op dit moment een Toyota Avensis station, automaat, benzine, uit 2015, momenteel 107k op de teller. Hij bevalt uitstekend. Zó uitstekend dat ik zit te overwegen om 'm in te ruilen voor een nieuwer exemplaar, uit 2018 of 2019. Nieuwer gaat niet; kennelijk wordt het model niet meer gemaakt. Wat de reden zou zijn om nu te wisselen.

Dat gaat natuurlijk wel weer een bak geld kosten (10k met inruil?) maar het doel is dan om 'm volledig af te rijden.

Slimme zet? Dom geld weggooien? Wat is de nuchtere blik op dit blik?
Re: Avensis updaten
23-01-2023 16:02
Het verstandigste is om gewoon door te rijden, auto's zijn momenteel erg duur en je hebt waarschijnlijk een facelift versie er voor terug. Het zijn erg betrouwbare auto's.
De laatste generatie Avensis is van 2009 tot pak 'm beet 2018 gemaakt, jouw exemplaar uit 2015 is in de basis dus al dezelfde auto. De '18 heeft misschien iets meer technische snufjes en zulks maar het voelt wellicht meer als een stap zijwaarts dan voorwaarts zeg maar, ik zou er in elk geval geen 10k voor overhebben. Met 107 dkm op de klok is de auto ook lang nog niet versleten dus zou ik lekker in de huidige door blijven rijden.
Waarom? Wat is je doel hiermee?

Waarom die auto wel helemaal op rijden, en deze niet?
Klinkt als onnodig kapitaal vernietigen. Gewoon lekker doorrijden in je huidige auto, is jong zat, weinig kilometers en bevalt je blijkbaar prima. Dus gewoon lekker deze oprijden of over een paar jaar iets nieuwers kopen, dan kan je altijd nog op zoek naar een jongere Avensis maar zeer waarschijnlijk zijn er dan veel interessantere opties mogelijk.
Gewoon lekker doorrijden.
Een Toyota avensis automaat, ben je particulier ook zo kwijt, die zal ik niet inruilen, goede benzine automaten zijn niet aan te slepen, dus je kan er zo 15.000 voor vragen
23-01-2023 21:45
Gewoon doorrijden.

Ik vraag me wel eens af hoe wanstaltig decadent de automarkt wel niet is geworden: Zo'n 7 jaar jonge riante wagen met niks op de teller wint het waarschijnlijk op 95% van de punten in vergelijking met de beste nieuwe wagens zo rond het jaar 2000. Toch worden ze en masse 4-6 jaar geleased en eigenlijk puur op uitstraling of verveling met 150.000km weggeknikkerd.

Tussen 2005 en 2015 had je nog wat verbetering met navi enzo, maar dat is tegenwoordig toch ook al aardig onder controle.
thumbs up Dat geldt voor meer dingen dan vervoer/auto's....

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-01-2023 23:19 door Kees 9379262.
24-01-2023 07:18
De Avensis uit 2015 is nog jong en met een lage kilometerstand, in mijn ogen is het weg gegooid geld om de auto in te ruilen voor een late Avensis. Je weet nu ook wat je hebt.
Over een paar jaar zijn er zeker betere alternatieven, en is de automarkt minder overspannen.
Doorrijden. Maar wel die autoradio vervangen door zo'n Android inbouw radio met dab+
Dan ben je weer helemaal bij de tijd.
Als je een upgrade wilt, neem dan een Lexus es300h of nx300h.
Dan ga je er op vooruit, bespaar je ook nog aan de pomp (mooi excuus).
24-01-2023 22:41
Ik weet niet hoeveel ruimte je nodig hebt, maar je zou hem eventueel kunnen inruilen voor een Corolla Hybride
25-01-2023 09:07
Ik zie geen enkele reden om hem in te ruilen voor een in de basis exact de zelfde auto alleen iets nieuwer terwjl de oude ook nog prima is.

als je dan toch echt stappen wil maken, ga dan voor een corolla hybrid of iets, mocht je bij toyota willen blijven
Met al het elektrisch geweld en het snel onbetaalbaar worden van auto’s. Is het denk ik helemaal niet zo’n gek idee om nu over te stappen naar een auto waar je voorlopig in blijft rijden.

Het is natuurlijk maar koffiedik kijken. Maar ik denk dat auto’s de komende tijd er niet goedkoper op gaan worden.

Dus als je het nu wilt en je hebt het geld liggen. Waarom niet.
28-01-2023 14:09
Erwin 1402253
Met al het elektrisch geweld en het snel onbetaalbaar worden van auto’s. Is het denk ik helemaal niet zo’n gek idee om nu over te stappen naar een auto waar je voorlopig in blijft rijden.

Het is natuurlijk maar koffiedik kijken. Maar ik denk dat auto’s de komende tijd er niet goedkoper op gaan worden.

Dus als je het nu wilt en je hebt het geld liggen. Waarom niet.
Waarom niet? Omdat het om dit geval is het pure geld verspilling, hij heeft al een auto waar hij voorlopig probleemloos in kan blijven rijden over 10 jaar staat er 260dkm op de teller en is hoj nog lang niet op mits goed onderhouden. Dus om nu 10k uit te geven aan een zelfde auto met alleen wat minder kilometers ga je er niet echt op vooruit.
Waarom heb je een auto?. Waarom kopen mensen nieuw? Waarom hebben mensen een groot huis? Niet alle keuzes die je maakt zijn logisch en financieel volkomen verantwoord.

Wat super verstandig is heeft hij zelf al wel verzonnen.

Als je wilt updaten, je hebt het geld en je wordt er blij van. Gewoon doen. Het is misschien wel de laatste auto die je bezit. Al het EV geweld is straks en eigenlijk nu al niet meer te betalen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-01-2023 15:09 door Erwin 1402253.
28-01-2023 15:22
Erwin 1402253
Waarom heb je een auto?. Waarom kopen mensen nieuw? Waarom hebben mensen een groot huis? Niet alle keuzes die je maakt zijn logisch en financieel volkomen verantwoord.

Wat super verstandig is heeft hij zelf al wel verzonnen.

Als je wilt updaten, je hebt het geld en je wordt er blij van. Gewoon doen. Het is misschien wel de laatste auto die je bezit. Al het EV geweld is straks en eigenlijk nu al niet meer te betalen.
Maar je update niet je koopt gewoon hetzelfde nog een keer zonder noemenswaardige vooruitgang. Koop dan een auto die dat wel bied.
28-01-2023 19:43
Je zou het een update kunnen noemen maar geen upgrade.
Het is een sidegrade.
Ik denk dat er wel een slot op kan , deze ts laat echt niet meer wat zich horen.
Hou daar toch eens mee op. Dit topic bestaat net een week. Sommige mensen zijn niet zo actief op internet.

Maar als je er een slotje op zet, weet je zeker dat ze nooit meer terug komen. En zo'n reactie helpt natuurlijk ook niet. Als je zo'n reactie krijgt, wil je als TS toch ook niet meer reageren?

Als je denkt dat ze niet meer reageren, reageer zelf dan ook gewoon niet. Zo'n reactie voegt helemaal niets toe, en werkt eerder averechts.
Lijkt me logisch als je ergens nog wat tipt dat je eerst even checkt of ts nog wel actief is , dan zou ik denken dat ts eerst aan zet is.
28-01-2023 21:32
Auto encyclopedie
Ik denk dat er wel een slot op kan , deze ts laat echt niet meer wat zich horen.

Mijn god, wat een overdreven reactie.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.