Clio III, welke motor?

Gepost door Kevin9512 
Ik ben opzoek naar een Clio III
Nu zie ik dat sommige uitgerust zijn met de 1.2 TCE 100pk motor.

Over de 1.2TCE vanaf 2012 lees ik hele slechte verhalen, maar die motoren hebben meer pk's en een andere motorcode.
Ik zoek informatie over de D4F H7, de horror verhalen lees ik over de H5F F4.
Het enige wat ik kon vinden is dat het opgegeven verbruik van 1 op 17 een sprookje is?

Ook heb ik nog gekeken naar de D4F D7, de ongeslagen 75 pk versie. Hier heb ik wel ervaring mee. Ik vond het in een Twingo en Clio II een hele fijne motor.

Zit er verder nog verschil tussen de phase 1 en phase 2 na 2009.
Hoe is de algemene kwaliteit van de Clio III?
De Clio III is een prima auto met weinig opvallende problemen.. Wel wat zwaar voor zijn klasse.

Over deze specifieke generatie 1.2 TCE kan ik je niet veel vertellen. De 1.6 16v (k4m) welke ook in deze generatie Clio is geleverd is een zeer degelijk blok.
De 1.2 TCe motor is de bekende 1149 CC motor die Renault al jaren gebruikte.

De 16 kleps 1.2 TCe met turbo en is de verder verbeterde/ versterkte D4F motor met een lagere compressie. De motor staat bekend als zeer degelijk en betrouwbaar, en is ook een goede keus.

De Clio 3 is in de basis een degelijke auto. Het is eigenlijk een tussen model, ik zou zelf de Phase 2 kiezen omdat Renault in die jaren enorme stappen zette in kwaliteit,. De Clio 3 Phase 1 was overigens zeker geen slechte auto.
Belangrijker is nog of er netjes met de auto is omgegaan, en dat de auto goed onderhouden is.
kennis van mij rijden sinds januari 2021 in een clio 3 1.2 tce , die bevalt tot nu toe prima. Het verbruik is wel gunstig in elk geval gunstiger dan de 1.6.

De hatchback is er ook nog even met een 1.4

goedkoper alternatief is de Renault modus en of grand modus.
ak2
De 1.2 TCe motor is de bekende 1149 CC motor die Renault al jaren gebruikte.

De 16 kleps 1.2 TCe met turbo en is de verder verbeterde/ versterkte D4F motor met een lagere compressie. De motor staat bekend als zeer degelijk en betrouwbaar, en is ook een goede keus.

De Clio 3 is in de basis een degelijke auto. Het is eigenlijk een tussen model, ik zou zelf de Phase 2 kiezen omdat Renault in die jaren enorme stappen zette in kwaliteit,. De Clio 3 Phase 1 was overigens zeker geen slechte auto.
Belangrijker is nog of er netjes met de auto is omgegaan, en dat de auto goed onderhouden is.

Dan heeft deze ook gewoon een distributieriem ipv ketting?
Ja die heeft gewoon een distributieriem.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.