Clio RS Trohy - Ford Fiesta ST-3 of anders?????

Gepost door cliogek 
Hoi allemaal,

Sommigen kennen mij uit de tijd van de Corsa 2300 met throttlebodies en later de Smurf blauwe Clio II RS182.
De Clio alweer een tijdje terug verkocht met als reden "we worden ouder en rustiger".
Maar je begrijpt het al, ik heb weer behoefte in stuurmansauto, ofwel weer een hothatch.
De eisen zijn perfecte stuureigenschappen, prijsklassen 15-20D minimaal 180-190 pk, sperdifferentieel, airco, redelijk betaalbare in onderhoud/onderdelen en de mogelijkheid om een kleine lichte visboot in en uit het water te krijgen.
Bij voorkeur launch-control, 5-deurs en geen 1:8 verstoken
Een turbo mag maar maar ik houd ook van atmosferische motoren.

Dan denk ik (gezien mijn ervaringen) al snel aan een Clio IV RS Trophy. Maar ook aan de Ford Fiesta ST3.
In de Clio weleens een stukje mee gereden maar met de Ford nog nooit.
De Clio heeft flippers aan het stuur. Qua prestaties en verbruik redelijk vergelijkbaar.

Opties Clio III RS (ouder maar atmosferisch) zijn Megane RS (ouder), Ford Focus ST(groter), BMW Z4 Coupe, MX5, Nissan 350Z/370Z of BMW 135i of een andere BMW met 3.0 of 3.5 motor.
Maar die zijn niet allemaal even praktisch, geen 5-deurs of het verbruik ligt hoog of onderhoud is duur.
Of kan ik gezien een toekomstig visbootje de meeste modellen bij voorbaat wegstrepen? Want 2 auto's is geen optie.

Bedankt voor de reacties en hopelijk zijn hier ook roofvissers met bootje met een voorliefde voor vlotte karretjes en hoef ik niet aan de Murano, CX-7, Outlander, Forester of Outback.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-11-2021 13:26 door cliogek.
Dat wordt dan een Megane 2 RS Richard.

Ik heb zoals je wellicht al weet de aloude DCi gekocht. RS175 op R26R Eibach onderstel. Dat rijd echt super. Vanwege de lange wielbasis ook echt soepel, hij is stil...ideale optie lijkt mij. winking smiley

7711237113 is het Renault nummer.
Nico GTR
Dat wordt dan een Megane 2 RS Richard.

Ik heb zoals je wellicht al weet de aloude DCi gekocht. RS175 op R26R Eibach onderstel. Dat rijd echt super. Vanwege de lange wielbasis ook echt soepel, hij is stil...ideale optie lijkt mij. winking smiley

7711237113 is het Renault nummer.

Mooie auto. Zal dat sterk genoeg zijn op een trailerhelling met een visbootje?
Al denk ik dat ik te weinig kilometers maak voor een diesel.
Gaat wel op mijn lijstje en bedankt voor de bijdrage. thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-11-2021 14:10 door cliogek.
De Fiësta ST3 heeft bij mijn weten geen trekgewicht op kenteken helaas. Renault heeft dat doorgaans beter voor elkaar dacht ik, al weet ik niet of ze dat bij de hot hatches ook doen.

Een outsider mischien ?

218 pk , handgeschakeld , sperdiff,5 deurs , niet al te zwaar en niet al te dorstig, aandrijflijn is het zelfde als een Clio rs trophy maar dan met handbak.

Linkje
Bedankt voor de reacties!

Die Juke is ook wel een grappige auto met dit pakket.
Nog nooit tegengekomen volgens mij in deze versie.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-11-2021 21:11 door cliogek.
Hey Richard, leuk je weer actief te zien!

De Clio IV RS220 Trophy is wel een snoepje hoor. De M5M-motor is erg goed (ik heb er alweer 102.000 km op staan in mijn Mégane IV GT205), en ook de EDC is in de Trophy beter dan zijn 'zwakkere' broertjes als de normale RS.

De Mégane II RS (230 F1-R26) met sper heb ik ook gehad zoals je weet. Wát een briljante auto, maar inmiddels wel op leeftijd en bijzonder lastig te vinden. Alleen de R26 heeft namelijk het torsendiff als dit echt een eis is. De optie vijfdeurs wordt dan ook lastig haha.

Ik weet niet of de Mégane IV GT205, maar dan als hatchback, al binnen je range valt? Enige kanttekening: het rijdt geweldig, maar is niet hardcore-hothatch.
Misschien dat deze Clio wat voor je is: Clio RS Trophy. Is wel iets boven je budget en ik vraag me af of je er met de diffuser een trekhaak op kunt laten zetten voor de visboot te kunnen vervoeren.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.