Sportieve gezinsauto tot 10.000

Gepost door Tayfun 9281471 
Hey ik ben opzoek naar een betrouwbare liefst sportieve gezins auto, budget is €10 000ik ben namelijk al 3-4 dagen opzoek en had wel een Opel Insignia OPC van het jaar 2011 in het oog, duits trekt me liever aan.. Maar zie ik andere leuke parels door het oog? Wat als ik de foute keuze maak met de Insignia?
Hopelijk kunnen jullie mij wat helpen.

Iets dat ook wat ‘zuiniger’ is dan een V8 haha.
Ik doe wekelijks max 300km, wat neer komt op jaarlijks max 10k km.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-11-2021 00:09 door Tayfun 9281471.
De insignia is wel heel zwaar voor zijn segment, een mondeo of languna is goedkoper qua wegenbelasting.

Verder zit je met €10.000 in de gevarenzone als je Duits wil rijden op ford na. Bij PSA ook goed checken wat je koop renault had de zaakjes beter voor elkaar

Voor een fractie van je budget koop je een koreaan uit het d-segment, maar dan zit je altijd aan een sedan vast, pas de hyundai i40 kwam er ook als station.

Trouwens zoek je een sedan of station of mag het ook een liftback zijn?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-11-2021 08:04 door Auto encyclopedie.
Honda Accord 2.4i Executive of Type S; zeker die laatste is schaars, maar beide met heerlijke 200pk 2.4, zeer rijke uitrusting en ik denk een veel sportiever weggedrag dan een zware Isignia.

Ongeveer het meest betrouwbare uit die tijdsperiode, zeer fraaie bouwkwaliteit van het interieur (geen rammels of wat dan ook), zeer goede stoelen en zitpositie, en vaak niet heel duur in aanschaf. Ik zou wel voor een handbak gaan, die is veel sportiever dan de automaat. Qua afmetingen wel wat kleiner dan een Insignia, of je moet voor de station gaan voor eits meer praktische mogelijkheden.

P.s. de 2.0 met 156pk kom je het meeste tegen, voor de sedan ook zeker krachtig genoeg, een echt lekker Honda-blok en 6-bak!

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-11-2021 08:51 door GT86.
De Opel Insignia A is een hele mooie auto, maar is erg zwaar en scoorde matig op betrouwbaarheid.
Een OPC vind ik wel een gave auto.

Veel betrouwbaarder waren de Ford Mondeo en Renault Laguna 3.
De Ford is ook geleverd met een krachtige 2.5 liter 5 cilinder motor. Dat maakt het een hele speciale auto.
De Renault is geleverd met een 205 pk 2.0 turbo motor en vierwielbesturing. De Laguna 3 is sterk onderschat, ik heb 9 jaar lang een gewone Laguna 3 gehad, en kan niet anders zeggen dat het een zeer degelijke en betrouwbare was, met erg goede rijeigenschappen.

Of kijk anders in het C segment naar een Focus of Megane met veel vermogen. Of de uitsluitend als 5 deurs geleverde Alfa Giulietta en Lancia Delta.

De voorbeelden zijn veel niet Duits maar kijk daar ook gewoon naar, als je echt op zoek bent naar pareltjes in de markt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-11-2021 07:36 door ak2.
Ik heb meermaals in een insignia OPC gereden, ik kan je er wel iets over zeggen

plussen zijn dat het gewoon een dikke auto is om te zien, echt uniek. Daarnaast ook standaard al voorzien van echte upgades; bijvoorbeeld betere brembo remmen, aangepast uitlaat systeem van remus, andere ophaning. fantastische stoelen en boordevol andere luxe. Ook heeft de auto 4-wiel aandrijving via haldex, waarmee je dus ook daadwerkelijk het vermogen goed kwijt kunt. Bovendien klinkt hij ook nog eens heel erg goed. En je merkt aan alles dat het iets aparts is. zowel aan de buitenkant qua bumpers en spoilers als aan de binnenkant.

Nadeel is dat de insignia al geen lichtgewicht is en zeker met 4x4 en een dikke V6 met turbo maakt het niet gelijk de beste stuurmansauto. Het is wel een ideale autobahn auto. Is overigens de auto waar ik het snelst ooit mee heb gereden; 272 km/h eye popping smiley Je koopt ze ook nog eens relatief gunstig

Niet te vergelijken met een gewone sportieve mondeo, laguna of iets. Nee dit gewoon een dikke 6 cilinder met turbo en 4x4. Maar ook dus zwaar en relatief dorstig. Eigenlijk is er niet zo gek veel wat hier in de buurt komt. Een passat R36, Skoda Superb 3.6, en anders de wat duurdere premium merken waar je vaak wel veel oudere auto's vind in jou budget (en dito kosten).

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-11-2021 10:46 door AsconaGT.
Als de Insignia OPC te dorstig/zwaar is zou je nog voor de 2.0 turbo kunnen kijken. Zeker de latere versies zijn niet heel veel langzamer. Maar de OPC klinkt inderdaad wel lekker.
Overigens heeft de 2.0 turbo ook al grotere remmen, dan de standaard Insignias, maar niet zo groot als de OPC.
Overigens heeft de OPC ook instelbare schokdempers, dat wekt erg goed.
Is een BMW 325i Touring niet wat?
Gewoon een voorbeeld:

2008 BMW 325i - 183k - EUR 8.950,-

Zit serieus tempo in, goede wegligging en een stuk lichter dan de Insignia
Dit is de 3.0 uitvoering met 218 pk
Guus Leferink
Is een BMW 325i Touring niet wat?

Zit serieus tempo in, goede wegligging en een stuk lichter dan de Insignia
Dit is de 3.0 uitvoering met 218 pk

Kun je zelfs nog laten chippen naar 260 pk dacht ik, blok is namelijk begrensd thumbs up
Een Insignia OPC is natuurlijk wel een erg uniek ding, erg zeldzaam en inderdaad een heerlijk geluid uit die stortkokers, wel erg zwaar en een dure jongen zodra er dingen kapot gaan. Heb even snel gekeken maar echt geen idee over wat voor exemplaar van de OPC jij het dan zou hebben voor die 10k, alles wat ik nu zie komt daar wat prijs betreft niet eens bij in de buurt, begint een beetje bij de 13k ongeveer.

Voor die 10k koop je wel een 2.0 Turbo met 220 pk of de 2.0 Turbo 4x4 met 250 pk, waarbij die 2e natuurlijk wel weer een stuk zwaarder is door de 4x4.

Denk dat ik zelf nooit voor de normale 2.8V6 zou gaan, die is bijna net zo zwaar en net zo onzuinig als een OPC, dan zou ik dus echt gewoon wel voor de OPC gaan.

Dit is wel een dikke 2.0

Bedankt voor jullie feedback allemaal, heb rond gekeken paar OPC gevonden onder de 10 000 maar onderhoud en die zware 4x4 liet mij wel twijfelen. Ondertussen een 330xd gevonden en zal zaterdag langs gaan om te kijken!
Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

[www.autoscout24.be]

Verkoopprijs: € 9.998,-
Kilometerstand: 147.760 km
Bouwjaar: 08/2006

Ondertussen een 330xd gevonden en zal zaterdag langs gaan om te kijken!

Lijkt me op veel punten nog duurder dan een Insignia OPC

PS : Gezien de .be en de BMW uit Duitsland is het niet heel zo gek dat ik geen OPC vond in Nederland voor die 10k! winking smiley
In belgie maakt gewicht niet zoveel uit toch? wel handige als je op nl site iets post dat je even aangeeft dat je een Belg bent
Ford S-Max : de 1.6 of de 2.0 turbo.
Zoiets: [www.autoscout24.nl]

Maar een focus station 1.5 150pk komt ook goed vooruit, rijdt zuiniger, stuurt scherper, maar is wel kleiner natuurlijk.
Qua belasting maakt gewicht in België niets uit, maar op youtube paar review filmpjes gezien en allemaal zeiden ze dat het een geweldige auto is maar te zwaar aanvoelt..
Total Loss

Ondertussen een 330xd gevonden en zal zaterdag langs gaan om te kijken!

Lijkt me op veel punten nog duurder dan een Insignia OPC

PS : Gezien de .be en de BMW uit Duitsland is het niet heel zo gek dat ik geen OPC vond in Nederland voor die 10k! winking smiley

Ja ik ben van België, import uit Duitsland is helemaal geen probleem. Persoonlijk vind ik de 330xd wel sportiever staan maar een Insignia OPC zie je ook niet veel rondrijden.. Lastige keuze, allebei hebben plus en min punten. Zaterdag heb in een testrit in de 330xd, zondag in een Insignia OPC. Ik houd jullie op de hoogte!
Als het gezin ook belangrijk is zou ik ook zeker de ruimte achterin in de gaten houden. Een Insignia is best ruim achterin, dat kon bij de BMW wel eens tegen vallen.
Let inderdaad voor een gezinsauto op de ruimte, de BMW 3 is voor zijn klasse relatief klein. De ruimte achterin valt best tegen. Het materiaalgebruik in het interieur viel mij zelf tegen, in verschillende concurenten zijn die van mooiere en hoogwaardiger ogende materialen gemaakt. Er zijn verder genoeg redenen om wel een BMW te kopen.

Mijn advies is bekijk gewoon ook wat concurenten, dan kun je ze goed met elkaar vergelijken, sommige concurenten zijn verassend mooi gemaakt. En kies de auto waar je onder de streep het meest blij van wordt, en ook goed geschikt is als gezinsauto.
Tayfun 9281471
Bedankt voor jullie feedback allemaal, heb rond gekeken paar OPC gevonden onder de 10 000 maar onderhoud en die zware 4x4 liet mij wel twijfelen. Ondertussen een 330xd gevonden en zal zaterdag langs gaan om te kijken!
Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

[www.autoscout24.be]

Verkoopprijs: € 9.998,-
Kilometerstand: 147.760 km
Bouwjaar: 08/2006

Met 10.000 km per jaar in jouw geval, waarom eigenlijk een diesel? En wat gaan de maandelijkse kosten worden met zo'n auto, het zal best een dijk van een auto zijn, dat zou ik niet kunnen tegenspreken. Bij een sportieve gezinsauto ga ik al gauw aan een station denken.
Heb je hier wel eens aan gedacht?
@Tayfun
Ik ga er vanuit dat je op de hoogte bent van de Belasting op de inverkeersstelling... Hoe groter de motorinhoud en het vermogen, des te harder stijgt deze. En die mag je 2 maanden na de registratie van de auto op jouw naam, aftikken.

Zojuist de simulatie van de BIV gedaan voor wat betreft de OPC op en zelfs ik schrok er nog van...
De BIV is € 1.967,10 eenmalig (gebaseerd op een OPC uit januari 2010) en de jaarlijkse belasting bedraagt ruim € 1.100,-.

Of de BMW veel goedkoper is, betwijfel ik!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.