Op zoek naar een andere auto

Gepost door Marko 4098804 
Ik heb nu een Ford Fiesta uit 2011 maar deze is nu te klein geworden in verband met gezinsuitbreiding. Ik heb er 2 maxi cosi bases inzitten met 2 maxi cosi pebble plus.
Nu is het gevolg dat de stoelen voor helemaal naar voren gezet moeten worden, ik zit nu klem voorin omdat de maxi cosis tegen de rijrichting geplaatst moet worden

Ik ben dus op zoek naar een andere auto.

Wat zijn de vereisten voor mij?

- Budget: € 10.000
- Max km stand: 100.000
- Benzine
- 3 plekken op de achterbank

Voorkeur heeft wel een trekhaak, (ik kan een trekhaak ook altijd later nog laten monteren)

Onze buren hebben een Renault Megane en daar past alles prima in, ook het onderstel van de kinderwagen past prima in de koffebak
De volgende kwam ik al tegen: [www.marktplaats.nl]

Maar goed, dit lijkt te mooi om waar te zijn? Is wel een import en dus geen km check door de RDW.

Ik wil mij natuurlijk niet blind staren op een Renault Megane dus wellicht hebben jullie nog andere opties!

Alvast bedankt voor het meedenken

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-09-2021 20:35 door Marko 4098804.
Deze Megane 3 met zeer degelijke 1.6 16V motor lijkt mij een prima koop, de auto was heel jong toen die werdt ingevoerd, de kans is groot dat de kilometerstand klopt. Deze motoren zijn vrijwel onverslijtbaar, je kunt ook rustig kijken naar exemplaren die aanzienlijk meer hebben gelopen. De Megane 3 was net als de Laguna 3 een goede auto.

Goede alternatieven zijn de grote broer de Laguna 3, daar is het interieur luxer en ruimer van, de Ford Focus, Kia Ceed vanaf 2012, en de Opel Astra vanaf 2016.
Dank voor je reactie.

Ik ga kiezen tussen een Renault Megane Estate en een ford Focus Wagon 1.0.

De beenruimte (voor en achter) lijkt bij een Megane het ruimst. Kan iemand hier iets over roepen?
De Megane 1.6 is een betrouwbare motor, wel is deze niet heel vlot en rumoerig op de snelweg, dus daar moet je tegen kunnen.
Ook de 1.2TCe wordt veel aangeboden, deze is niet erg betrouwbaar (ketting/olie problemen) dus die zou ik persoonlijk niet kiezen.

Fords 1.0 ecoboost is bij de latere bouwjaren ook betrouwbaar. De eerdere bouwjaren kennen problemen met koelvloeistof lekkages.

De Opel Astra K (2016+) met 1.0 turbo is misschien wel de beste keuze met dit budget. Betrouwbaar, vlotte motor, veel aanbod. Vooral als er AGR stoelen in zitten rij je als een vorst.
De Mégane 3e generatie is er ook geweest met een 1.4 turbo. Pas bij de laatste facelift verdween deze, het is wel een beetje een oerwoud qua blokken, deze 1.4 werd vervangen door een krachtigere 1.2, terwijl die ook naast een minder krachtige 1.2 is geleverd.

Deze 1.4 ken ik geen klachten over, wellicht anderen wel
Bobslee
De Megane 1.6 is een betrouwbare motor, wel is deze niet heel vlot en rumoerig op de snelweg, dus daar moet je tegen kunnen.
Ook de 1.2TCe wordt veel aangeboden, deze is niet erg betrouwbaar (ketting/olie problemen) dus die zou ik persoonlijk niet kiezen.

Fords 1.0 ecoboost is bij de latere bouwjaren ook betrouwbaar. De eerdere bouwjaren kennen problemen met koelvloeistof lekkages.

De Opel Astra K (2016+) met 1.0 turbo is misschien wel de beste keuze met dit budget. Betrouwbaar, vlotte motor, veel aanbod. Vooral als er AGR stoelen in zitten rij je als een vorst.

Dank voor je inhoudelijke reactie! Ik ga eens verder kijken naar een Opel Astra K.
Maar waar staat de K voor? Of zijn alle modellen boven de 2016 de K?

Op autotrack zie ik de volgende autos binnen mijn budget

[www.autotrack.nl]

Moet ik nog ergens op letten?

Ik kwam de volgende auto tegen: [www.autotrack.nl]

Ik sta mij enorm blind op de kilometerstand, qua gevoel heb ik het liefst 1 onder de 100.000. Of moet ik mij daar niet zo blind op staren?

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-10-2021 20:53 door Marko 4098804.
[nl.wikipedia.org] hier info over type nummers van de astra. Komt wel eens voor dat een station nog wat langer geleverd wordt onder een oudere type.

tot 100.000 km zoeken is een populaire zoekopdracht , en kijk je iets boven de 100.000 km vind je wellicht een betere deal. Dezelfde auto valt niet opeens van ellende uit elkaar als die meer dan 100.000 km gereden heeft. Het loont om te kijken naar een auto tot 100.000 km als je zeker weet dat je hem zelf niet boven de 100.000 km rijdt.
Marko 4098804
Bobslee

Dank voor je inhoudelijke reactie! Ik ga eens verder kijken naar een Opel Astra K.
Maar waar staat de K voor? Of zijn alle modellen boven de 2016 de K?

Op autotrack zie ik de volgende autos binnen mijn budget

[www.autotrack.nl]

Moet ik nog ergens op letten?

Ik kwam de volgende auto tegen: [www.autotrack.nl]

Ik sta mij enorm blind op de kilometerstand, qua gevoel heb ik het liefst 1 onder de 100.000. Of moet ik mij daar niet zo blind op staren?

De K staat voor de modelserie. De K is gebouwd van eind 2015 tot zeer recent.

De 1.0 turbo is een goede motor, kent weinig problemen. Persoonlijk zou ik er een met AGR stoelen zoeken. Die herken je aan de verstelbare zitvlakverlengers.
Zoals je bijvoorbeeld op deze foto kan zien.
thnx!

Is er ook ergens te vinden wat de afmetingen zijn van de achterbanken van auto's? Of moet ik echt de brochures/handleidingen doornemen van de autos?
Er moeten dus 2 maxi cosis op de achterbank en een normale zitplek voor een 5 jarige.

Renault Megane estate past 100%

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-10-2021 22:02 door Marko 4098804.
De kilometerstand zegt weinig over de staat van de auto. Omdat veel mensen zoeken tot 100.000 km betaal je daar vaak veel extra voor.

Mijn Renault Laguna 3 uit 2009 met 1997 CC Nissan motor zonder Turbo was na 180.000 km nog vrijwel in nieuwstaat. Deze motor is vrijwel onverslijtbaar en haalt bij goed onderhoud en zorg vrij makkelijk 300.000 km. De zelfde 1997 CC motor is ook geleverd in de Megane 3 met CVT automaat.

De Opel Astra K is ook gewoon een hele goede optie.

Na een Fiesta kun je natuurlijk ook gewoon kijken naar een Ford Focus.
De Focus is ook gewoon een prima auto.

De Kia Ceed vanaf 2012 is ook een aanrader, Kia geeft 7 jaar fabrieksgarantie.

Veel succes.
Marko 4098804
thnx!

Is er ook ergens te vinden wat de afmetingen zijn van de achterbanken van auto's? Of moet ik echt de brochures/handleidingen doornemen van de autos?
Er moeten dus 2 maxi cosis op de achterbank en een normale zitplek voor een 5 jarige.

Renault Megane estate past 100%

Autoweek publiceert altijd wel uitgebreid de afmetingen van auto's, inclusief het zitmeubilair.
Voor €1,99 koop je zo'n vergelijkende test bijvoorbeeld:

[www.autoweek.nl]

Waarschijnlijk staan de gegevens daar ook wel in.
(vreemd, ik dacht dat zulke artikelen voorheen gratis waren voor abonnees. Anders had ik 'm even bekeken voor je)
De Opel Astra spreekt mij dan wel het meeste aan, advertentie wat mij aanspreekt: [www.autotrack.nl]

Ik lees bijvoorbeeld op [opel-forum.nl] dat er mensen wel wat gebreken ervaren met de opel astra. Wat moet ik daarvan vinden/denken?
Net ding, die Astra.
Elke auto heeft wel z'n dingetjes, op Opel forum zitten wel de kenners van het model, dat scheelt!
Forummer rjthefrisian heeft ook zo'n Astra met twee kleine kinderen en een hond.
De Astra is ruimer op de achterbank dan de Focus. Bij die laatste schijnt het behelpen te zijn met twee kinderstoeltjes erin.
Zoals heel vaak bij nieuwe modellen zijn de eerste maanden dat een auto gebouwd wordt deze niet probleemloos helaas.
Dat is niet alleen bij Opel het geval overigens.

Als je op veilig wil spelen zoek je een wat nieuwer bouwjaar als het budget dat toelaat.
Maar wat ik allemaal zo lees, zijn het niet echt schokkende zaken.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.