Auto kopen die al 2 jaar te koop staat

Gepost door John 3864795 
Goedeavond Autoweek lezers,

Ik heb een vraagje. Ik heb vandaag een proefrit gemaakt in een 206 +. Dit beviel bij prima. Ik belovend morgen terugtebellen of deze hem werd echter wil ik graag jullie mening De auto staat momenteel al 2 jaar te koop bijdezelfde dealer! In deze tijd is er maar 150 km meegereden. Misschien dat de auto iets te duur is, maar deze dealer heeft verschillende autos staan die lang te koop staan. Wat vinden jullie? Kunnen er hoge kosten aankomen omdat hij zolang stil staat of niet? Graag hoor ik ook wat ik van het bedrag kan afhandelen. Hij staat voor 5000 te koop echter komt hier nog 700 bij als je een nieuwe apk etc wilt. Ik heb geen inruil.

Dit is de auto: [opel.autohillen.nl]
Tja...

Incourante motor, uitloopmodel met weinig moderne techniek, op het oog een overgespoten rechter deur dus waarschijnlijk schade gehad, 3 deurs en géén airco.
Vind hem veel te duur voor wat je krijgt persoonlijk.
Carkiller

Vind hem veel te duur voor wat je krijgt persoonlijk.

Zal ook wel de reden zijn dat hij er al zo lang staat, zat betere aanbiedingen wat betreft dit model.

Dat stilstaan zou ik me trouwens niet zo druk om maken als de auto een (goede) afleveringsbeurt/inspectie krijgt.
Inderdaad erg onaantrekkelijke auto.
Schamele 60 pk, geen airco, sowieso erg karige uitvoering.
Zou lekker iets anders zoeken voor deze centen.
Ik snap ook wel dat ie er al even staat. Geen airco en 3-deurs, dan is ie niet echt gewild.
Deze bijvoorbeeld is €1000 goedkoper, en heeft vijfdeuren en climate control. Wel 30dkm meer op de klok.
[www.marktplaats.nl]

Toch zou ik ook naar andere modellen kijken, maar dat hangt volledig af van je eisen.
Dank voor jullie reacties!

Als ik zo rondkijk is die wel echt veel te duur. Als je de apk etc meeneemt zit je op een prijs van 5700. En daar kun je echt wel betere van deze auto's van vinden!
Lijkt me duidelijk.

Ken veel "museumstukken", auto's die jaren te koop staan maar waarvan de prijs nooit zakt en daarom gewoon niet interessant zijn.
Had een keer een bod van 8000 Euro gedaan op een auto die voor 8995 te koop staat (zonder inruil) en ik werd als een klein kind verteld dat de auto echt wel voor de vraagprijs verkocht zou worden en zo weg zou zijn.

1 jaar en 2 maanden later, de auto staat er nog steeds. En eigenlijk is 8000 qua markt nog te veel dus ze zullen er nog lang elke dag naar mogen kijken.
Vraag me dan ook echt af, zo'n voorraad kost toch ook geld...
Een kaal hok in mijn ogen, de helft van de vraagprijs is reëel in mijn ogen. 60pk is echt weinig in een 206+.
Carkiller
Lijkt me duidelijk.

...
1 jaar en 2 maanden later, de auto staat er nog steeds. En eigenlijk is 8000 qua markt nog te veel dus ze zullen er nog lang elke dag naar mogen kijken.

Het lijkt me net als die restaurants die zo slecht lopen en dan komt Gordon Ramsay langs... De baas heeft een chef ooit op de vingers getikt dat 7495 te laag was, chef denkt:"Stik erin" Of ze hebben niet echt het geld om de showroom vol te zetten met blitse wagens. Dan liever deze laten staan dan verlies pakken en nog een ouder beestje inkopen.
De auto is erg basic, maar als je er zelf geen moeite mee hebt is dat OK. Wat vind je van deze?
[www.autoscout24.nl]
vertmaori
Een kaal hok in mijn ogen, de helft van de vraagprijs is reëel in mijn ogen. 60pk is echt weinig in een 206+.

Het is geen 207 die gewoon veel te zwaar is...
Het ding weegt maar 913 kg en als stads/boodschappenauto zal ie wel voldoen.
Carkiller
(..)

Klopt.. maar wellicht is het handelsgeld niet door de bank gefinancierd..
Auto zal ook niet voor 8 mille ingekocht zijn. winking smiley

Op de voorraad waardering mag ook afgeschreven worden (binnen kaders). Wellicht heeft men binnen het bedrijf wel een goede winstmaker.. en zijn bedrijfskosten welkom om op papier de winst te drukken voor belastingen?
Durashift
Carkiller
(..)

Klopt.. maar wellicht is het handelsgeld niet door de bank gefinancierd..
Auto zal ook niet voor 8 mille ingekocht zijn. winking smiley

Op de voorraad waardering mag ook afgeschreven worden (binnen kaders). Wellicht heeft men binnen het bedrijf wel een goede winstmaker.. en zijn bedrijfskosten welkom om op papier de winst te drukken voor belastingen?

Ja, die begrijp ik wel. Maar zet als handelaar je trots dan aan de kant en spreek de waarheid.
Auto kan niet voor minder verkocht worden want duur ingeruild. Zoiets.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.