Golf 7 gti 2.0 tfsi motoren

Gepost door Jordy 1393595 
Goedenavond allen,

Ik ben voornemens een golf 7 gti te kopen uit 2013 of 2014.

Ik hoor en lees echter hele verschillende dingen over deze 2.0 tfsi motoren.

Kan iemand mij vertellen of deze nog last hebben van het hoge olie verbruik of is dit inderdaad vanaf 2013 opgelost?

Alvast bedankt!
Controleer in ieder geval aan de hand van het chassisnummer wanneer een auto geproduceerd is (Voordat blijkt dat de auto 1 jaar ergens "op voorraad" heeft gestaan)
Bedankt, weet je er misschien verder ook iets vanaf? Qua problemen
1e hit op google :

2.0 TSI 211 PS problemen

De grootste motor van de familie is ook relatief betrouwbaar. Eigenlijk kent de 2.0 niet zoveel problemen, behalve dan het hoge olieverbruik, kapotte zuigers en een zwakke distributieketting. De 2.0 TSI wordt vaak geleverd met een DSG- bak, waar dan weer wat vaker problemen mee zijn.

Verder staan er nog 139.000 hits na het zoeken op "problemen 2.0 tsi"
Dus meer dan voldoende leesvoer.
Al is het inderdaad handiger als er hier wellicht mensen zijn die precies kunnen vertellen hoe het zit.

Naar mijn idee ( mening/gevoel na lezen van info her en der ) is alles voor pak hem beet 2015 op zijn minst "verdacht", volgens mij hoor je over eventuele problemen daarna een heel stuk minder. Maar ik ga er zeker geen kopen dus hoef me er verder ook niet echt in te verdiepen, zou in ieder geval het risico niet willen lopen en echt eerst heel erg goed uitzoeken vanaf welke serie de problemen opgelost waren.
Jordy 1393595
Goedenavond allen,

Ik ben voornemens een golf 7 gti te kopen uit 2013 of 2014.

Ik hoor en lees echter hele verschillende dingen over deze 2.0 tfsi motoren.

Kan iemand mij vertellen of deze nog last hebben van het hoge olie verbruik of is dit inderdaad vanaf 2013 opgelost?

Alvast bedankt!

De motoren uit 2013 en 2014 kenden nog steeds de olie problemen, wel kwamen de problemen later dan uit de periode 2008-2012. 2013, 2014 en 2015 zijn dus riskant. Pas in 2016 gebruikte VAG een ander type zuigerveren en waren de olie problemen opgelost.
Bedankt iedereen, hier kan ik mee verder!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.